bedanktquote:Op dinsdag 18 december 2012 10:46 schreef Sam1993 het volgende:
Gefeliciteerd met je nichtje zoe!!
Heb vanmorgen de dietiste gebeld (daar moest ik vandaag naar toe om half elf.) om te vragen waar ik moest zijn blijkt er een brief onderweg te zijn dat de afspraak verzet is naar 9 uur i.p.v half elf. tja fijn het was dus kwart over 9... Heb het consult nu via de telefoon gehad. Ik moet nu nog 4 maanden broccolie doperwtjes aardappel wortel en peer geven de dingen waar ze niet op reageerd zodat ze wat rust krijgt. Ook moet ik haar in iedere fles wat rijstebloem geven omdat ze aan het afvallen is. in een week 200 gram bij de controle en sindsdien roept iedereen dat ze zo lekker mager is (terwijl ze altijd mijn spekkie is geweest) Prima dat ze afvalt maar niet als dat komt door voedseltekort. Ze moet nu iedere dag minimaal 1 theelepel lactulose zodat haar buikje ook weer rustig word en hopelijk kan ze dan 's avonds weer doorslapen komt ze weer aan en dan gaan we over 4 weken iets nieuws introduceren dus ik ben benieuwd!
Ah, nee! Enne?quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:18 schreef Marjolijntje het volgende:
Sorry, egopost. Maar de dokter vermoed dat Faye astma heeft
quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:18 schreef Marjolijntje het volgende:
He bah!!quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:18 schreef Marjolijntje het volgende:
Even een snelle post vanaf werk:quote:Op dinsdag 18 december 2012 14:58 schreef Mangostine het volgende:
Nou zit ik al de hele tijd te twijfelen. Mijn man werkt in het ziekenhuis. Als ik daar straks met Max naartoe ga, moet ik parkeergarage door, lift, trappen etc.
Kind in de maxicosi dragen is zwaar, met onderstel vd wagen is omslachtig, kind los op de arm is misschien weer onhandig.
What to do.
Marjolijntje er zijn verschillende mama's met astmakindjes hier en de een doet het beter dan de ander, maar er valt echt goed mee te leven. Overigens, de diagnose mogen ze nu nog niet stellen he, dat komt pas later.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:18 schreef Marjolijntje het volgende:
standaard protocol bij stuitligging, ivm kans op heupdysplasie (of hoe je dat schrijft).quote:Op woensdag 19 december 2012 06:55 schreef Twinkle20 het volgende:
Mango heupecho van jouw mini? Hoe dat zo? Nog een beetje een fijne nacht gehad?
Misschien oorpijn ofzo? Hou maar ff in de gaten!quote:Op woensdag 19 december 2012 10:27 schreef Twinkle20 het volgende:
Nee ze huilt eigenlijk bijna nooit. Meestal is er dan wel iets en is ze ook heel snel te troosten. Dus daarom was gisteravond zo ellendig.
Fijn Zoe! Heb jij ook weer wat bij kunnen tanken!
Midas drinkt ook niet al zijn flessen leeg.quote:Op woensdag 19 december 2012 08:55 schreef PureEvil het volgende:
Mogguh!
Ze heeft goed geslapen vannacht![]()
Alleen, ze drinkt haar fles niet op 's ochtends...Kyara, heeft Midas dat ook? (hoeveel flessen krijgt hij nog?) Nu heeft Cristel dus een halve fles op, iets van 100 ml denk ik. en een (half?) broodje (normaal krijgt ze dus nog geen brood als ze net wakker is..)
Spannend Sam!
Twinkle, echt super goed dat je rustig bent gebleven! Dat is echt zoooooo lastig![]()
Vervelend Soesa....Beterschap voor je mini
Oh thanx! Dat klinkt inderdaad alsof het nogal meevaltquote:Op woensdag 19 december 2012 11:31 schreef Deepfreeze het volgende:
Fijn Kyara!
Spees_eend, Daan heeft de echo ook gehad. Was zo klaar, ze hebben hier vrijdag één kamer met alle dysplasie-echo's. Ze worden op het echo-bed in een soort zijligkussen gelegd (zonder luier). Hier stond een krukje op hoofdhoogte, zodat je gewoon rustig je kindje kon afleiden. De scopist maakt wat foto's en metingen. Voor de ander heup moet je kindje op de andere zij. Hier kon je kindje dan niet zo goed meer naar je kijken, maar tegen de tijd dat Daan begon te mopperen was het ook al klaar.
Kwestie van zorgen dat je kleintje geen honger heeft, en hopen dat een ongelukje overgaat. Maar de echoscopiste had een handdoek/celstofmatje aan de voorkant gestopt
oor de uitslag kon ik een week later naar mijn huisarts bellen.
Echo van de heupjes is nietsquote:Op woensdag 19 december 2012 11:43 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Oh thanx! Dat klinkt inderdaad alsof het nogal meevalt
Billie drinkt ook niet zo best de laatste paar dagen. Bijvoeding gaat wel als een malle naar binnen, en aangezien ie nog bijzonder goedgemutst is, plast en goed poept denk ik dat het aan tandjes ligt. Maar die stomme boventanden komen maar niet door, terwijl je wel bulten ziet in het tandvlees.quote:Op woensdag 19 december 2012 08:55 schreef PureEvil het volgende:
Mogguh!
Ze heeft goed geslapen vannacht![]()
Alleen, ze drinkt haar fles niet op 's ochtends...Kyara, heeft Midas dat ook? (hoeveel flessen krijgt hij nog?) Nu heeft Cristel dus een halve fles op, iets van 100 ml denk ik. en een (half?) broodje (normaal krijgt ze dus nog geen brood als ze net wakker is..)
Spannend Sam!
Twinkle, echt super goed dat je rustig bent gebleven! Dat is echt zoooooo lastig![]()
Vervelend Soesa....Beterschap voor je mini
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.twinkle
S had die momenten als ze overprikkeld was, haar kleding niet lekker zat (strak bij armpjes, buikje ofz) of als ze het warm had. Haar helemaal uitkleden of onder de douche was wat hielp
Huiluurtje misschien? Of clusteren?quote:Op woensdag 19 december 2012 19:24 schreef Twinkle20 het volgende:
Vandaag overdag ging het super. Maar vanaf 17.15 tot nu krijsen krijsen krijsen.
We laten haar altijd onder van 15 tot 19. Was nooit een probleem .. tot gisteren dan. Dus ik dacht vandaag: wellicht heeft ze teveel prikkels beneden waardoor ze niet kan slapen. Ik leg haar na de fles van 15.. zo tegen een uur of 16 in bedje. Zo gezegd zo gedaan. Lekker gaan slapen. En vanaf 17.15 is het dus paniek.
Zonet om 19 flesje gehad. Normaal slaapt ze dab altijd lekker in.. maar maakt geen verschil nu.
Mijn man is er nu om haar gerust proberen te stellen maar ze blijft krijsen.
Als ze oorpijn had .. dan zou ze er toch op meerdere momenten op de dag last van moeten hebben? Ik merk ook niet echt de signalen op die erbij horen.
Gisteravond om 23 wakker gemaakt voor laatste fles en toen sliep ze ook gelihk in. En vandaag overdag ging het inslapen ook heel goed zoals ik van haar gewend ben.
Dus ik weet het ook niet. Zal vast wel een keer over gaan en tot die tijd maar gewoon lekker troosten en bij me houden.
Verandering van ritme (voor zover aanwezig op die leeftijd)?quote:Op woensdag 19 december 2012 19:24 schreef Twinkle20 het volgende:
Vandaag overdag ging het super. Maar vanaf 17.15 tot nu krijsen krijsen krijsen.
We laten haar altijd onder van 15 tot 19. Was nooit een probleem .. tot gisteren dan. Dus ik dacht vandaag: wellicht heeft ze teveel prikkels beneden waardoor ze niet kan slapen. Ik leg haar na de fles van 15.. zo tegen een uur of 16 in bedje. Zo gezegd zo gedaan. Lekker gaan slapen. En vanaf 17.15 is het dus paniek.
Zonet om 19 flesje gehad. Normaal slaapt ze dab altijd lekker in.. maar maakt geen verschil nu.
Mijn man is er nu om haar gerust proberen te stellen maar ze blijft krijsen.
Als ze oorpijn had .. dan zou ze er toch op meerdere momenten op de dag last van moeten hebben? Ik merk ook niet echt de signalen op die erbij horen.
Gisteravond om 23 wakker gemaakt voor laatste fles en toen sliep ze ook gelihk in. En vandaag overdag ging het inslapen ook heel goed zoals ik van haar gewend ben.
Dus ik weet het ook niet. Zal vast wel een keer over gaan en tot die tijd maar gewoon lekker troosten en bij me houden.
^^ dat ja! Het begon bij een week of 5, tot ca. 9/10 weken. Vaak werd hij ook van het ene op het andere moment weer rustig rond 21/22 uur... Troosten, wandelen op de arm, eventueel in een draagdoek helptquote:Op woensdag 19 december 2012 20:33 schreef Kyara het volgende:
[..]
Verandering van ritme (voor zover aanwezig op die leeftijd)?
Of gewoon een huiluurtje. Wij hebben met Midas heel wat gewandeld tussen 17.00 en 19.00 uur.... niet willen slapen maar te moe om wakker te zijn. Tijdens het wandelen viel hij dan meestal in slaap. Lijkt zo lang geleden....
Oeh,leuk dingquote:Op woensdag 19 december 2012 21:23 schreef Clubsoda het volgende:
Freecell, gaat het inmiddels al wat makkelijker met drinken/voeden?
Phaidra, M valt ook het makkelijkst in slaap met een muziekje. Wij hebben een bol, die ook sterren projecteert en langzaam uitgaat, werkt geweldig hier.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh wat handig dat hij langzaam (en vanzelf) uitgaat!quote:Op woensdag 19 december 2012 21:23 schreef Clubsoda het volgende:
Phaidra, M valt ook het makkelijkst in slaap met een muziekje. Wij hebben een bol, die ook sterren projecteert en langzaam uitgaat, werkt geweldig hier.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
quote:Op woensdag 19 december 2012 21:30 schreef freecell het volgende:
[..]
Oeh,leuk ding
Als slapen hier nèt niet wil,zet ik op, dat is soms net het laatste zetje.
Drinken gaat sinds vandaag weer de goede kant opWe zetten nog even door
Maar als het nu goed gaat, ga ik ook door tot hij 18 is denk ik, oef, wat een gedonder deze keer met die voeding.
wat is er veranderd aan je onderkant?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij hebben Ewanquote:Op woensdag 19 december 2012 21:23 schreef Clubsoda het volgende:
Phaidra, M valt ook het makkelijkst in slaap met een muziekje. Wij hebben een bol, die ook sterren projecteert en langzaam uitgaat, werkt geweldig hier. Met zn staart kun je hem vastmaken aan bijv. een bedspijl.
[ afbeelding ]
Borstvoeding is ook een vorm van troost, naast voeding. Dus als de mini snachts wakker wordt, leg ik hem meestal gewoon aan. Door de hormonen die vrijkomen, slaapt hij ook nog eens makkelijker in. Mijn mini wordt volgens mij vaak wakker door onrust, niet (meer) door echt honger. Maar de extra voeding kan hij best gebruiken, het blijft een echt ukkiequote:Op donderdag 20 december 2012 09:45 schreef danio86 het volgende:
Haha lekker plaatje freecell!!
Mineola, je kan inderdaad niet zomaar flesjes blijven geven nee. Maar hier is dat echt nog nooit een probleem geweest. Als madam nog wat ligt te miepen in bed is dat gewoon het laatste beetje vechten tegen de slaap en zeker niet honger. Honger is namelijk voluit krijsen en niet meer stoppen tot je je fles krijgt (zo doet S dat in ieder geval haha weer niet hoe het bij anderen gaat..). Al komt het vaak niet zover want ze krijgt op tijd al wel d'r volgende fles.
Mij lijkt dat met BV juist zo moeilijk omdat je je dan toch inderdaad elke keer afvraagt van hm zou het nou weer honger zijn of niet? Of herken je dat ook wel bij je kindje of het zomaar gemopper is of echt honger?
Even voor de duidelijkheid: ik heb niets tegen het geven van BV hoor. Helemaal niet juist. Heb respect voor iedereen die dat doet en vooral volhoudt! Ik ben na een week gestopt ivm de gruwelijke pijn en het feit dat ons meisje niet door dronk. Even om een discussie daarover te voorkomen
Haha, dat iddquote:Op donderdag 20 december 2012 10:03 schreef Clubsoda het volgende:
Ewan is tof CocoOnze bol maakt ook van die new age geluiden, en ik heb wel eens verschrikt om mee heen gekeken omdat ik dacht dat er een enorme lekkage was ofzo, maar toen waren het de rustgevende watergeluiden van de muziekbol
Rond 8mnd gaan ze meer richting gewenning toch? Daarvoor kun je ze lekker verwennen enz zonder dat het gewenning wordt? (zo had ik het begrepen)quote:Op donderdag 20 december 2012 11:29 schreef Xanteh het volgende:
Tinuviel: volgens mij hebben wij dezelfde babyfoonen beterschap met je kleintje!
Borstvoeding is leuk maar wel vervelend dat ik degene ben die bijna altijd moet voeden. Kolven ben ik erg slecht in dus doe ik niet vaak, en is op zich ook niet echt nodig.
Vannacht C tot twee keer laten huilen in haar bedje en ze is zelf weer gaan slapen. Heb een vaag vermoeden dat het gewenning begint te worden dat bij elk huiltje mama aan bed staat en dat ze de borst krijgt. Heb haar gisteren rond 22.30 uur gewiegd totdat ze ophield met huilen (ze was al voor de 4e keer wakker in 3.5uur, honger kon het echt niet zijn) en daarna is ze lief gaan slapen.
Ben benieuwd hoe het vanavond gaat. Ik denk dat ik het oude ritme probeer op te pakken weer. 19.00 uur naar bed, 23.00 uur de borst en hopen dat ze door slaapt tot 6-7 uur. En elke keer als ze voor 23.00 uur wakker wordt weer rustig wiegen of aaien.
Sommige avonden + nachten wordt ze soms wel tot 8 keer wakker. Tandjes kan het ook nog zijn natuurlijk maar wil eerst dit proberen.
Leuk pakje!!! Fijn van de goede nachten zegquote:Op donderdag 20 december 2012 12:36 schreef Cocotrimonium het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn bestelling voor Saartje is binnenOnder andere het paddestoelenpakje en dat pakje hierboven. Lijkt me zó chill zitten
Oh, vannacht heeft ze trouwens weer zo'n 6 uur geslapen. Go Saar! En vanochtend lag ze nog even bij ons in bed, en was ze breeduit naar ons aan het lachen
Heyquote:Op donderdag 20 december 2012 12:36 schreef Cocotrimonium het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn bestelling voor Saartje is binnenOnder andere het paddestoelenpakje en dat pakje hierboven. Lijkt me zó chill zitten
Oh, vannacht heeft ze trouwens weer zo'n 6 uur geslapen. Go Saar! En vanochtend lag ze nog even bij ons in bed, en was ze breeduit naar ons aan het lachen
Controleren ze dat niet?quote:Op donderdag 20 december 2012 13:05 schreef Deepfreeze het volgende:
Free, heb je geen verzakking ofzo? Daar waarschuwde de vk me voor bij evt een derde..
Zit het ook echt zo comfy als ik denk? Ik heb het namelijk besteld omdat ik dacht "als ik een baby was, zou ik dat écht een super chill pakje vinden!".quote:Op donderdag 20 december 2012 12:58 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Hey. Die heb ik ook voor E'tje (en het paddenstoelenpakje ook
). Is mijn lievelingspakje voor d'r
Ik weet niet of het lekker zitquote:Op donderdag 20 december 2012 13:44 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Controleren ze dat niet?
Zelfs bij mij hebben ze tijdens mij nacontrole inwendig aan mijn baarmoeder zitten voelen (waar ik niet op was voorbereid, ik herhaal, ik was er niet op voorbereid)
[..]
Zit het ook echt zo comfy als ik denk? Ik heb het namelijk besteld omdat ik dacht "als ik een baby was, zou ik dat écht een super chill pakje vinden!".
Goed om te weten. Ik heb mijn nacontrole pas in jan.quote:Op donderdag 20 december 2012 13:44 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Zelfs bij mij hebben ze tijdens mij nacontrole inwendig aan mijn baarmoeder zitten voelen (waar ik niet op was voorbereid, ik herhaal, ik was er niet op voorbereid)
Misschien verschil met vk/gyn? Of juist 'normaal' bevallen of via ks? Weet het anders ook niet. Ik had in ieder geval verwacht dat ze alleen de wond zou willen controleren. Niet dusquote:Op donderdag 20 december 2012 14:12 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik ben niet inwendig gechecked bij nacontrole, er is alleen naar mn knip/hechtingen gekeken.
Zo dan, leuk om te horen idd!quote:Op donderdag 20 december 2012 15:12 schreef Xanteh het volgende:
Hier ook weinig sex en veel gezeur Sam. Hij zei gisteren dat andere kerels in zijn situatie allang vreemd waren gegaan. Alsof mij een schuldgevoel proberen aan te praten gaat helpen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |