abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 december 2012 @ 01:43:34 #101
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_120493349
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 01:24 schreef Zith het volgende:

[..]

Vreemd dan dat vooral schilderswijken van de kinderen barsten :o
Toch vreemd dat jij niet snapt dat het een directe reactie op TS en zijn superioriteitsgevoel was ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 19 december 2012 @ 01:44:31 #102
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_120493368
Plant je inderdaad alsjeblieft maar niet voort TS :)
Heaven is a place on earth with you
pi_120506999
quote:
2s.gif Op woensdag 19 december 2012 00:48 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Niet? Ik houd er juist van als iemand een sterke eigen wil heeft, is alleen maar leuker als hij of zij er achter komt dat ie toch niet gelijk heeft :)
Pff, als ik in mijn omgeving kijk dan heb ik medelijden met de ouders van die pubers. :{ En met mijn eigen ouders die wat dat betreft ook niet bepaald de jackpot gewonnen hebben.
pi_120784605
quote:
14s.gif Op maandag 17 december 2012 21:49 schreef Oneironaut het volgende:
Vooropgesteld dat de weldra geuite visie wellicht niet het beste advies is voor de middelmatige mens (i.e. zij die behept zijn met een middelmatig of ondermaats uiterlijk, een gemiddeld of ondermaats IQ en/of geen of weinig persoonlijkheid), maar die mensen wil ik ook helemaal niet voorzien van (ongevraagd) advies; het zal mij koud laten wat zij met hun leven doen.

Ik richt me volledig op knappe, slimme, grappige, actieve en zelfverzekerde mensen, dus 'forever-lonely's die hun bestaansreden even aangesterkt zagen worden bij het aanschouwen van de topic-titel, .... helaas.

Zelf heb ik al enkele jaren een relatie met een bijzonder mooie (doch niet zeer intelligente) dame en laat mij helaas mede door haar wel eens tijdelijk in de waan brengen dat een toekomst met kinderen of in de hoedanigheid van getrouwd man niet eens zo heel beroerd is. Vandaar dit topic. Omdat wij elkaar eraan moeten blijven herinneren deze fout niet te maken! Wij moeten elkaar helpen te voorkomen stapsgewijs in deze destructieve val te lopen.

Wij zijn te bijzonder om alles wat we hebben gekregen -van de Heer, van het Universum, van het toeval of wat je ook gelooft- niet tot zijn volle potentie te gebruiken, met name, maar niet uitsluitend, voor eigen plezier. Kinderen krijgen en opvoeden is een van de grootst denkbare verspillingen natuurlijk. Natuurlijk kan er enige drang zijn om je schier perfecte genenpakket door te geven, maar los van eventuele biologische toevalligheden die hier vervolgens afbreuk aan zouden kunnen doen (stel je kind wordt geboren met hooikoorts), weegt het ook absoluut niet op tegen de nadelen van zo'n besluit.

Onder het credo 'Waarom ook wel, daarom ook niet', vrij naar Extince, tonen de beroerde redenen om te trouwen of voor het krijgen van kinderen één voor één aan dat het nemen van dit pad ons van geluk af zal leiden. De reden om te trouwen die het laatst stand heeft gehouden voor mij persoonlijk is dat het mijn vriendin heel blij zou maken. Ik zeg blij, niet gelukkig, want geluk vinden in een contractuele formaliteit is uiteindelijk enkel voor de middelmaat mogelijk.

Concreet, om het verhaal ook niet te lang te laten worden, de lijst met punten die men maar dient te overlezen indien de uiterst verderfelijke overweging van trouwen of kinderen krijgen zich meester probeert de maken van je ratio en zich een een weg probeert de banen dwars door je idealen.

Trouwen/kinderen
• Minder vrijheid. Dit, het moge duidelijk zijn, is de belangrijkste reden om zowel af te zien van het huwelijk als wel van het krijgen van kinderen.
• Seksleven gaat achteruit
• Je vrouw gaat achteruit
• Je wilt geen getrouwde man zijn
• Ken je die collega met die kinderfoto's? En die trotse verhalen dat Semmi op het potje heeft geplast? :')
• Dit is niet eens een wereld waar je kinderen in wilt op zien groeien. Het leeuwendeel van de Nederlandse kinderen is verwend, inspiratieloos en prikkelverslaafd. Good job, parents.
• Ga eens op een random namiddag in een winkelcentrum lopen en let eens op die verwende kutblagen waar de ouders geen weerwoord tegen durven te geven. Good job again.
• Je wilt niet een getrouwde man zijn.
• De definitie van vreemdgaan wordt strikter.
• Scheiden
• Scheiden en kinderen
• Getrouwde mensen worden snel saai, burgerlijk etc.
• Je dagelijkse leven wordt saaier met een exponentiële toename

En dat terwijl je, indien voldaan aan de aannames van het topic, een geheel ander leven kon leiden. Een leven vol vrijheid en waarin je -in tegenstelling tot de meeste mensen- bijna alles kon doen wat je wilt. En dat is ook absoluut de premisse voor het enigszins zinvol zijn van deze redevoering: je moet wel knap, slim en zelfverzekerd zijn en het is dus in principe het geval dat het meeste waar je je aan toe zet slaagt. Dan is het volstrekt belachelijk om het leven te leiden dat zovelen doen, dat met jengelende blagen, een uitdijende vrouw en een verdrietige kantoorbaan. Het leven dat voor deze mensen is weggelegd is een leven weg van het midden. Niet gezapig, tevreden met een modaal inkomen, seks met één vrouw, weinig seks, favoriete tv-programma's hebben en af en toe een uitstapje. Ik ben zelfs van mening dat wie 'alles mee heeft' en toch voor deze levensstijl kiest, niet alleen ondankbaar is voor wat hij gekregen heeft, maar ook iedereen beledigt, waaronder ook de mensen die niet anders konden wegens hun middelmatigheid.

Liefde is belangrijk. Betekent dit dat als je van iemand houdt, dat je dan moet trouwen? Nee. Betekent dit dat je niet met andere vrouwen naar bed kan gaan? Nee (maar voorkom onnodig verdriet en zorg er met 100% zekerheid voor dat zij er niet achterkomt). Kortom, behoud je vrijheid, benut je potentie en blijf op gepaste afstand van de gezapige middelmaat.

Wees sterk, zwicht niet!
Wat ontzettend goed dat niet tot de middelmaat behoort en niet behept bent een ondermaats uiterlijk of een laag IQ of weinig persoonlijkheid..
Gelukkig neem je niet het risico om je schier volmaakte genen door te geven, vanwege de kans op beschadiging. (Stel je voor, de nieuwe Messias behept met hooikoorts. Daar moet je toch niet aan denken.) Gelukkig heb je goed in de gaten dat je te bijzonder bent om niet aan jezelf te denken.
Je hebt zelfs geen last van een uitdijende vrouw waar je van kunt houden en in zalige onwetendheid kunt laten, zodat ze in ieder geval geen last heeft van je narcistische persoonlijkheidsstoornis als je haar beflkkert met andere vrouwen.
Je wordt ook echt interessanter door je onnodig moeilijke taalgebruik. Dan zien we wat beter hoe slim je bent en dat je niet tot de middelmaat behoort. _O_

NB. vooral je opmerking over weinig persoonlijkheid vind ik getuigen van zelfkennis.
  maandag 31 december 2012 @ 22:53:39 #105
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_121024444
Nouja, in alle eerlijkheid, ik denk best wel eens na over niet trouwen/geen kinderen. Enige waar ik dan bang voor ben is dat je daar op je 75e ergens zit zonder aandacht van buiten je bejaardentehuis omdat al je vrienden dood zijn of niet meer mobiel. Verder komt er niemand meer bij je langs. Maar goed wat moet je met kinderen + kleinkinderen die eens in de 2 maanden op visite komen. Moet je het daar voor doen :? Neuh toch.
Bedenk eens hoe een actief eigen leven je (samen) kunt houden wanneer je geen kinderen krijgt. Ik vind dat best interessant. En vanuit angst moet je eigenlijk niks doen. Dus zolang ik niet verlang naar kinderen en alle vreugde/ellende die er bij komt kijken ga ik 100% voor een leuk leven zonder.

Wat betreft trouwen. Trouwen lijkt me prachtig. Maar 40 jaar met dezelfde vrouw lijkt mij maar deels prachtig. Wat is er mooier dan een nieuw lekker ding versieren en te grazen nemen? Bijna niks IMO (en ja ik ben bezet maar niet ineens blind). Aan de andere kant zie ik niks in een open relatie. Lastig lastig dus.

Uiteindelijk zal het vuur bij mij wel veranderen in een waakvlammetje trouw ik braaf en laat ik haar er een paar kinderen uitpoepen. En dan vat ik het wel erg zwartgallig samen natuurlijk :+
  dinsdag 1 januari 2013 @ 12:07:00 #106
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_121032801
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 22:17 schreef FAUSTINO het volgende:
Alsof trouwen en kinderen krijgen je gelijk verdoemt bent te leven in een Vinex-wijk een dikke vrouw langs je zijnde en een kutbaan en kutkinderen :')

Tuurlijk!
Je bent toch echt zelf degene die wel of
niet uitdijt of niks meer gaat doen.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 12:09:25 #107
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_121032839
Trouwens kan je ook een dikke ouwe vrijer worden zonder huwelijk.

Ik merk juist vaak dat getrouwde mensen gelukkiger zijn met zichzelf.
pi_121034039
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 12:07 schreef Mishu het volgende:

[..]

Je bent toch echt zelf degene die wel of
niet uitdijt of niks meer gaat doen.
Lief klein eendje doe eens lezen O+ Natuurlijk bepaal je dat zelf.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 12:09 schreef Mishu het volgende:
Trouwens kan je ook een dikke ouwe vrijer worden zonder huwelijk.

Ik merk juist vaak dat getrouwde mensen gelukkiger zijn met zichzelf.
En heb zelf de ervaring dat getrouwde mensen vaker juist weer ongelukkiger zijn.
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
  dinsdag 1 januari 2013 @ 14:22:12 #109
244933 trovey
Nachtoele
pi_121035158
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 22:53 schreef PLAE@ het volgende:
Nouja, in alle eerlijkheid, ik denk best wel eens na over niet trouwen/geen kinderen. Enige waar ik dan bang voor ben is dat je daar op je 75e ergens zit zonder aandacht van buiten je bejaardentehuis omdat al je vrienden dood zijn of niet meer mobiel. Verder komt er niemand meer bij je langs. Maar goed wat moet je met kinderen + kleinkinderen die eens in de 2 maanden op visite komen. Moet je het daar voor doen :? Neuh toch.
Bedenk eens hoe een actief eigen leven je (samen) kunt houden wanneer je geen kinderen krijgt. Ik vind dat best interessant. En vanuit angst moet je eigenlijk niks doen. Dus zolang ik niet verlang naar kinderen en alle vreugde/ellende die er bij komt kijken ga ik 100% voor een leuk leven zonder.

Wat betreft trouwen. Trouwen lijkt me prachtig. Maar 40 jaar met dezelfde vrouw lijkt mij maar deels prachtig. Wat is er mooier dan een nieuw lekker ding versieren en te grazen nemen? Bijna niks IMO (en ja ik ben bezet maar niet ineens blind). Aan de andere kant zie ik niks in een open relatie. Lastig lastig dus.

Uiteindelijk zal het vuur bij mij wel veranderen in een waakvlammetje trouw ik braaf en laat ik haar er een paar kinderen uitpoepen. En dan vat ik het wel erg zwartgallig samen natuurlijk :+
Er zitten ook genoeg mensen met kinderen en kleinkinderen in het bejaardentehuis die ze nooit zien dus laat dat geen reden zijn om aan kinderen te beginnen. :P Je moet nooit stoppen met contacten te maken hoe oud je ook bent. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_121035207
Ik hoop gewoon dat FOK! nog bestaat als ik naar huize Avondrood verkas 8-)
Ja doei.
pi_121035286
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 14:23 schreef motorbloempje het volgende:
Ik hoop gewoon dat FOK! nog bestaat als ik naar huize Avondrood verkas 8-)
Ergens ik toch ook tenslotte vind ik jullie allemaal best wel lief. Misschien een bejaardenhuis oprichten voor oude kreupele fokkers O+
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
pi_121036810
Wat jij zegt TS is gedeeltelijk waar maar ook voor een groot deel niet. Het klinkt mooi om alleen te blijven, doen waar je zin in heb, wanneer je maar wilt, met wie je wilt.. al wil je alleen. Af en toe ga je op jacht en scoor je een lekker wijf, die pomp je ff naar de hemel en dan ga je weer door met je leven. In je jonge jaren zal dit ongetwijfeld fantastisch voelen maar ik denk dat naarmate je ouder wordt je toch wel gaat beseffen dat je eigenlijk niemand hebt waar je je ei bij kwijt kan. Je bent ouder geworden, je begint er versleten uit te zien, hebt geen kinderen. Ik kan me ook wel voorstellen dat het mooi moet zijn om je eigen kinderen te zien opgroeien, om ze op te voeden etc. En als jij als een van lijkenstein in je stoel zit voor de geraniums op je 80e, dan heb je helemaal niemand meer, je zal nooit echt iemand hebben die van jou houd en andersom (shit, klinkt soft, maar het is wel waar denk ik).

Toch kan ik je standpunten ook wel begrijpen, zoveel mensen trouwen en zoveel mensen scheiden. Je hebt gewerkt naar een mooie baan en verdiend goed en dan kan je ineens alimentatie betalen. Bijna altijd als ik aan kinderen denk, denk ik ook weleens of het nog wel goed is om in deze tijd kinderen te nemen. Kinderen zijn niet echt kinderen meer, ze worden verwend, het zijn net computer zombies.

Ik denk het heel mooi kan zijn om een gezin te hebben, een lieve mooie vrouw met kinderen waar je trots op kan zijn. Het blijft alleen altijd een gok of je dat ideaalbeeld gaat bereiken, een hoop mensen niet. Tsja en als het dan stuk loopt, dan denk je.. kut zooi had ik nou maar lekker alleen gebleven.
pi_121040556
Goed dat je me er aan herinnert, TS! Ik wil niet trouwen en al helemaal geen kinderen. Lekker vrij zijn, als je in de avond thuis komt gewoon even lekker eten maken en dan voor de bank hangen of een boek lezen en geen gezeik met kinderen/vrouw en dergelijke _O_ .

Als ik mij op mijn 70ste of zo toch eenzaam begin te voelen, dan maak ik gewoon een eind aan mijn leven. Niemand die dat pijn zal doen, mijn ouders zijn dan toch al overleden en familie boeit het niks.
pi_121041185
TS heeft flink nagedacht over het feit dat hij de wereld een groot verdriet zou aandoen als hij zijn genenpakket niet doorgeeft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')