quote:"Do you wish me a good morning, or mean that it is a good morning whether I want it or not; or that you feel good this morning; or that it is a morning to be good on?"
2x gezien en wil hem eigenlijk ook wel nog keer zien:Pquote:Op maandag 17 december 2012 16:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik moet zeggen dat ik best zin heb om er nog een keer naartoe te gaan
Ja, inderdaad. En deze keer dan naar HFR, kijken of ik verschil merk.quote:Op maandag 17 december 2012 16:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik moet zeggen dat ik best zin heb om er nog een keer naartoe te gaan
Hij staat ook al lang en breed op the pirate bayquote:Op maandag 17 december 2012 18:01 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Gratis op iTunes te downloaden
Voor als je de weg even kwijt bent:quote:Op maandag 17 december 2012 18:36 schreef Ooku het volgende:
Erg toffe film, vond die dwerg die meerdere goblins bedwong een beetje denken aan Yoda. Balin was dat toch??
Dat kan ik vanuit esthetisch oogpunt wel begrijpen. Hij moet toch overkomen als de Aragorn onder de dwergen, dan is het wel logisch dat ze daarvoor geen oude lul casten. Nu is Balin de 'mentor'.quote:Op maandag 17 december 2012 19:20 schreef Sloggi het volgende:
Thorin is trouwens de oudste van de dertien dwergen. Misschien had iemand dat tijdens het filmen aan Peter Jackson moeten vertellen.
Terwijl Gimli de zoon van Gloin is. Had wel wat herkenbare dingetjes verwacht ofzo.quote:Op maandag 17 december 2012 19:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Oin, Gloin en Dori vond ik het minst aanwezig in de film, die kan ik me iig. niet specifiek herinneren.
450 jaarquote:Op maandag 17 december 2012 20:55 schreef LeaderRoel het volgende:
Hoe oud is Thorin eigenlijk?
Hoe oud kunnen dwergen ongeveer worden?
En hoeveel jaar zit er tussen de aanval van Smaug op Erebor en het bezoek van de dwergen bij Bilbo thuis?
Ik heb echt niks van die Dwalin meegekregen eerlijk gezegd, behalve dan dat hij als eerste bij Bilbo's huis was en zijn eten opvratquote:Op maandag 17 december 2012 21:20 schreef xienix84 het volgende:
Ik vind de rol van Balin, als oud & wijs, erg goed ja. Dwalin is voor mij de meest bad-ass dwerg, met z'n hamer + twee op z'n rug. Als je alleen al die acteur (Graham McTavish) ziet ook; Graham McTavish - IMDb
Kijk dit, en dan vanaf 0:08quote:Op maandag 17 december 2012 21:21 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ik heb echt niks van die Dwalin meegekregen eerlijk gezegd, behalve dan dat hij als eerste bij Bilbo's huis was en zijn eten opvrat.
Dat is geen cheat sheet, dat is een determinatietabel.quote:Op maandag 17 december 2012 19:07 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Voor als je de weg even kwijt bent:
[ afbeelding ]
Dwalin vond ik ook het vetste. Kaal, groot en sterk. Deed me een beetje denken aan Jaap Stam hahaquote:Op maandag 17 december 2012 21:20 schreef xienix84 het volgende:
Ik vind de rol van Balin, als oud & wijs, erg goed ja. Dwalin is voor mij de meest bad-ass dwerg, met z'n hamer + twee op z'n rug. Als je alleen al die acteur (Graham McTavish) ziet ook; Graham McTavish - IMDb
Dan hebben ze, gok ik, verkeerde 3D brillen uitgedeeld. Want bij de Kinepolis in Hasselt, Belgie (waar ik `m heb gezien) had ik daar totaal geen last vanquote:Op maandag 17 december 2012 18:27 schreef STING het volgende:
Gisteren de 3D versie in Tsuchinski gezien, de 3D bril is alsof je een zonnebril op hebt, het neemt zoveel van de kleur weg. Donderdag zie ik hem voor de tweede keer, maar dan IMAX 3D, hopelijk is dat beter.
Want?quote:Op maandag 17 december 2012 20:32 schreef Jivis het volgende:
[..]
Hij moet toch overkomen als de Aragorn onder de dwergen
SPANNEND!!!quote:Op maandag 17 december 2012 23:28 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Want?
Ik heb hem vanavond gezien, en ik moet helaas zeggen dat ik het een kutfilm vind. Waarom vertel ik morgen, het is bedtijd.
Dat denk ik ook. Heb sowieso het idee dat de 3D-brillen langzaamaan beter aan het worden zijn.quote:Op maandag 17 december 2012 23:10 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Dan hebben ze, gok ik, verkeerde 3D brillen uitgedeeld. Want bij de Kinepolis in Hasselt, Belgie (waar ik `m heb gezien) had ik daar totaal geen last van
Dat sowieso. Kijkend door de 3D brillen die ze in de Kinepolis hebben zie je gewoon dezelfde kleuren als zonder bril.quote:Op maandag 17 december 2012 23:48 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Heb sowieso het idee dat de 3D-brillen langzaamaan beter aan het worden zijn.
Heiden! Scheer je weg!quote:Op dinsdag 18 december 2012 00:27 schreef kurk_droog het volgende:
dat geleuter van Sam en Frodo in LOTR!
Passieve Real 3D brillen nemen inderdaad nauwelijks nog kleur weg, die oude actieve 3D brillen wel, die heb ik. na één keer gebruikt te hebben, geboycot.quote:Op maandag 17 december 2012 23:10 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Dan hebben ze, gok ik, verkeerde 3D brillen uitgedeeld. Want bij de Kinepolis in Hasselt, Belgie (waar ik `m heb gezien) had ik daar totaal geen last van
Dan eet je wat eerder of laterquote:Op dinsdag 18 december 2012 00:46 schreef Daffodil31LE het volgende:
Heb de film zaterdag gezien. Film is prima, alleen kan dat hele 3D-gebeuren mij absoluut niet bekoren.
Helaas was de "gewone" versie alleen maar op het onmogelijke tijdstip van 18.20 en dan zaten we dus net aan tafel.
Dat vinden mijn ouders (bij wie we waren) niet zo prettigquote:Op dinsdag 18 december 2012 01:40 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dan eet je wat eerder of later
Ik ga als het effe kan naar de vroege voorstelling tegenwoordig, dan kan ik daarna direct het café in.
Niets mis met een snelle hap in de snackbar lijkt mequote:Op dinsdag 18 december 2012 01:43 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Dat vinden mijn ouders (bij wie we waren) niet zo prettig
quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:09 schreef thettes het volgende:
Gisteren in Pathe Arena IMAX geweest. Na tien minuten wilde ik echt weglopen, want ik kreeg langzaamaan het idee dat de kritiek allemaal terecht was dat 3D en 48FPS wel heel erg kut waren.
Gelukkig bleek het een technische fout,
Ook al bij ArenA... gaat soepeltjes daarquote:Op dinsdag 18 december 2012 10:19 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]Ik moest wel vreselijk lachen. Speelde ze de film toch ook niet achterstevoren af ofzo?
Gelukkig is het nog rechtgezet!!!
Ik wil altijd graag naar Rivendell op vakantie, maar dat is grotendeels cgiquote:Op dinsdag 18 december 2012 10:45 schreef Pro_Shifty het volgende:
Af en toe leek het of je gewoon naar een natuurfilm aan het kijken was. Beetje Earthflight zeg maar.
Mooie lang gestrekte natuur gebieden en mooie natuurplaatjes met dwergen erin haha
wat denk jij met eenquote:Op dinsdag 18 december 2012 12:58 schreef leeell het volgende:
nou, ik heb hem gezien
ik vond het een goede basis voor de trilogie, lekker bekend geworden met de personages en de ideeën die in hun omgaan (met genoeg background-info) dus langdradig ? onzin, eerder zorgvuldig.
maar ik hoop wel dat deel 2 en 3 de beuk erin gaan gooien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. ik kan haast niet wachten
quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:08 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
wat denk jij met eenBring it on!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. ik kan haast niet wachten
"Thats how we roll in the Shire!"
Dat is ook nagenoeg het einde van het boek dus dat lijkt me logisch.quote:Op dinsdag 18 december 2012 14:18 schreef drumstickNL het volgende:
The battle of the five armies zal de laatste film wel in komen.
Ja, maar ja.quote:Op dinsdag 18 december 2012 14:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is ook nagenoeg het einde van het boek dus dat lijkt me logisch.
True, maar Peter Jackson is juist een persoon die chronologie van verhaal zeer nauwkeurig in de gaten houdt. Zo heeft hij Frodo en Sam's ontmoeting met Shelob de Spin verplaatst naar the Return of the King omdat het in de tijdlijn van Tolkien eigenlijk helemaal niet klopt dat dit hoofdstuk in the Two Towers zit.quote:Op dinsdag 18 december 2012 14:28 schreef Giester het volgende:
[..]
Ja, maar ja.
Je kent Petor Jekzoon.
Wat tot gevolg had dat de verhaallijn van Frodo en Sam eigenlijk niet zo interessant was in TTT.quote:Op dinsdag 18 december 2012 15:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
True, maar Peter Jackson is juist een persoon die chronologie van verhaal zeer nauwkeurig in de gaten houdt. Zo heeft hij Frodo en Sam's ontmoeting met Shelob de Spin verplaatst naar the Return of the King omdat het in de tijdlijn van Tolkien eigenlijk helemaal niet klopt dat dit hoofdstuk in the Two Towers zit.
Ja klopt wel, maar toch.quote:Op dinsdag 18 december 2012 15:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
True, maar Peter Jackson is juist een persoon die chronologie van verhaal zeer nauwkeurig in de gaten houdt. Zo heeft hij Frodo en Sam's ontmoeting met Shelob de Spin verplaatst naar the Return of the King omdat het in de tijdlijn van Tolkien eigenlijk helemaal niet klopt dat dit hoofdstuk in the Two Towers zit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Thats how we roll in the Shire!"
Zeker, maar dat was in het boek ook al niet echt het geval. De toevoeging van Peter Jackson om Faramir gevoelig te maken voor de Ring en zijn besluit om ze mee naar Osgiliath te nemen (ook niet in het boek) is dan nog enigszins te rechtvaardigen 1. omdat het dan nog enigszins 'spannend' werd rond die 2 en de Ring en 2. omdat Faramir in het boek eigenlijk te aardig is voor de Hobbits.quote:Op dinsdag 18 december 2012 15:06 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wat tot gevolg had dat de verhaallijn van Frodo en Sam eigenlijk niet zo interessant was in TTT.
De voornaamste reden waarom de film me zo is tegengevallen is het overmatige gebruik van CGI. Ik had af en toe het idee dat ik naar een animatiefilm zat te kijken. Een film als deze moet je ingezogen worden, je moet het gevoel hebben dat je in de wereld zit. Omdat er echter in vrijwel elk shot (ik chargeer), en in de 'spannende' scènes al helemaal, overduidelijk gebruik werd gemaakt van CGI haakte ik al snel af.quote:Op zondag 16 december 2012 00:48 schreef Sloggi het volgende:
Je hebt natuurlijk ook gewoon te maken met beperkt bronmateriaal. Ik heb The Hobbit vorige week maar eens herlezen, en er zitten erg weinig echt memorabele momenten in (Riddles in the Dark en Bilbo die Smaug ontmoet, waren wat mij betreft met afstand de beste hoofdstukken uit het boek, dat zie je nu dus al terug in de film), veel minder dan in LotR. Het is ook gewoon een vrij eendimensionaal boek, met erg weinig karakterontwikkeling - met Bilbo als uitzondering.
Dan zul je als filmmaker een stuk meer uit de kast moeten halen qua scenario maar ook wat betreft camerawerk (dat bij LotR niet bepaald afwisselend was) dan bij een verhaal dat zo diep gaat als LotR.
Het eindigt anders met een flink vraagteken, en ik vond de strijd van Frodo met de Ring ook wel interessant. Aragorn & Co. blijven natuurlijk interessanter.quote:Op dinsdag 18 december 2012 15:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zeker, maar dat was in het boek ook al niet echt het geval.
Tsja, Shelob was ook aardig spannend geweest.quote:De toevoeging van Peter Jackson om Faramir gevoelig te maken voor de Ring en zijn besluit om ze mee naar Osgiliath te nemen (ook niet in het boek) is dan nog enigszins te rechtvaardigen 1. omdat het dan nog enigszins 'spannend' werd rond die 2 en de Ring
Wie bepaalt dat?quote:en 2. omdat Faramir in het boek eigenlijk te aardig is voor de Hobbits.
Eigenlijk de Ring in deze. Het kwaad wat iedereen zo naar de Ring doet verlangen en het feit dat Faramir's broer Boromir er helemaal gek van werd maakt het een beetje onlogisch om verderop in het verhaal deze good guy neer te zetten die ze simpelweg laat gaan. Dat Faramir daar - mede opgedragen door zijn vader - in de film meer moeite mee heeft vind ik een prima toevoeging.quote:
Volgens mij wordt in het boek ,terloops, nog vermeld dat Bilbo en Gandalf nog allerlei avonturen beleefden op de weg naar huis. wellicht is dit een excuus om er nog wat meer aan te breien na BOTFAquote:Op dinsdag 18 december 2012 14:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is ook nagenoeg het einde van het boek dus dat lijkt me logisch.
Ziet Faramir de Ring eigenlijk in het boek?quote:Op dinsdag 18 december 2012 15:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Eigenlijk de Ring in deze. Het kwaad wat iedereen zo naar de Ring doet verlangen en het feit dat Faramir's broer Boromir er helemaal gek van werd maakt het een beetje onlogisch om verderop in het verhaal deze good guy neer te zetten die ze simpelweg laat gaan. Dat Faramir daar - mede opgedragen door zijn vader - in de film meer moeite mee heeft vind ik een prima toevoeging.
Geen idee; ik moet nodig het boek weer eens gaan lezen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 15:37 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ziet Faramir de Ring eigenlijk in het boek?
Als ik het me goed herinner komen anderen (sterker?) in de verleiding bij het zien van de Ring.quote:Op dinsdag 18 december 2012 15:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geen idee; ik moet nodig het boek weer eens gaan lezen.
Of hij de ring ziet weet ik niet maar hij weet wel dat Frodo de ring bij zich heeft. Faramir heeft geen interesse om de ring in bezit te krijgen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 15:37 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ziet Faramir de Ring eigenlijk in het boek?
Wat ze er ook mee toevoegen is heel duidelijk dat element van dat opboksen tegen Boromir. In de film hoeft Faramir ook de ring niet zo nodig voor zichzelf, maar vooral voor z'n vader.Althans zo zie ik het. En in de EE versie van TTT komt dat nog sterker naar de voorgrond.quote:Op dinsdag 18 december 2012 15:43 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Of hij de ring ziet weet ik niet maar hij weet wel dat Frodo de ring bij zich heeft. Faramir heeft geen interesse om de ring in bezit te krijgen.
Jep. Dat vind ik opzich geen slechte verandering ten opzichte van de boeken. Daar vind ik Faramir een wat oppervlakkig personage.quote:Op dinsdag 18 december 2012 17:27 schreef thettes het volgende:
[..]
Wat ze er ook mee toevoegen is heel duidelijk dat element van dat opboksen tegen Boromir. In de film hoeft Faramir ook de ring niet zo nodig voor zichzelf, maar vooral voor z'n vader.Althans zo zie ik het. En in de EE versie van TTT komt dat nog sterker naar de voorgrond.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 19 december 2012 00:02 schreef KrentebolHooft het volgende:
Net gezien. Wat een topper! Dezelfde kwaliteit als LOTR maar het is 100% zijn eigen film en probeert niet hetzelfde te doen als LOTR.
Gelukkig liet ik me niet kennen door de slechte reviews, gewoon naar HFR 3D geweest en het was top. Al die onzin over dat je het greenscreen kon merken en dergelijke heb ik geen last van gehad. Af en toe lijkt het wel dat ze versneld worden afgespeeld door de 48fps, maar daar wen je vanzelf aan. Volgende keer zeker weten weer HFR versie kijken.
spoilers hieronder:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Net gezien. Wat een topper! Dezelfde kwaliteit als LOTR maar het is 100% zijn eigen film en probeert niet hetzelfde te doen als LOTR.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 19 december 2012 10:05 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]Dat was niet echt wat ik bedoelde.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig liet ik me niet kennen door de slechte reviews, gewoon naar HFR 3D geweest en het was top. Al die onzin over dat je het greenscreen kon merken en dergelijke heb ik geen last van gehad. Af en toe lijkt het wel dat ze versneld worden afgespeeld door de 48fps, maar daar wen je vanzelf aan. Volgende keer zeker weten weer HFR versie kijken.
spoilers hieronder:Wat het zó enorm knap maakt is dat deze film begrijpelijk is voor mensen die nog nooit LOTR gezien hebben, we zijn immers 10 jaar verder, en nog nooit de boeken gelezen hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dát maakt het zo bijzonder.Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
zulke trollenacties zijn eigenlijk gewoon grappig (hopend natuurlijk dat dit niet serieus is bedoeld). vergelijkt deze trol Radagast ook nog met Jar-jar binks (ook al zo een trollendaad)?quote:[b]Op ]
Epic.
Daarvoor is het ook een prequel, je hoeft LOTR ook niet gezien te hebbenquote:Op woensdag 19 december 2012 11:01 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wat het zó enorm knap maakt is dat deze film begrijpelijk is voor mensen die nog nooit LOTR gezien hebben,
Hierop past maar één reactie:quote:
Denk dat het aantal mensen die de LOTR niet hebben gezien en wel naar the Hobbit gaan erg klein is. Dat zijn namelijk mensen die niks hebben met fantasy en dus ook niet naar the Hobbit zullen gaan. (afgezien van wat tieners, die nog te jong waren toen de LOTR uitkwamen)quote:Op woensdag 19 december 2012 11:21 schreef Stefan het volgende:
[..]
Daarvoor is het ook een prequel, je hoeft LOTR ook niet gezien te hebben
Jij hebt met je ogen dicht gekeken zeker.quote:Op woensdag 19 december 2012 00:02 schreef KrentebolHooft het volgende:
Al die onzin over dat je het greenscreen kon merken en dergelijke heb ik geen last van gehad.
Er klopt natuurlijk geen donder van de orcs, maar we zullen in de latere films zien hoe die keuze uit zal pakken. Vooralsnog vind ik Azog erg weinig toevoegen.quote:spoilers hieronder:
[spoiler]Boeken transleren nooit perfect naar film. Maar ik moet zeggen dat ik echt onder de indruk was van hoe Peter Jackson dit heeft aangepakt, ik voelde niet dat er enige kwaliteit of belangrijke/leuke scenes werden geschrapt of dusdanig werden aangepast dat t niet meer klopte. Ook de extra scenes zoals die stone giants in de bergen waren extreem vet! Dat bjorn vervangen werd met Radagast vond ik wat minder, maar het is aan de ene kant ook wel tof dat er een nieuwe tovenaar in beeld komt.[/spoiler]
De film is wel duidelijk gericht op mensen die LotR gezien hebben. De film zit natuurlijk vol verwijzingen, maar de scène met Gollum is hier wel het beste voorbeeld van.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:01 schreef yvonne het volgende:
Wat het zó enorm knap maakt is dat deze film begrijpelijk is voor mensen die nog nooit LOTR gezien hebben, we zijn immers 10 jaar verder, en nog nooit de boeken gelezen hebben.
Dát maakt het zo bijzonder.
Kan me voorstellen dat het genre sommige mensen niet aanspreekt.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:34 schreef leeell het volgende:
wat onbegrijpelijk is is dat sommigen mensen LotR nog niet gezien hebben........
en aangezien zo ongeveer 10000000000000000000000000 mensen LoTR hebben gezien (en goed vonden) is dat ook niet erg. Desalniettemin leek mij de de film ook goed te volgen wanneer je LoTR niet hebt gezien. (maar ik heb die wel gezien en ook de boeken (plus " hobbit") 20 keer gelezen dus ik kan dit niet onafhankelijk beoordelen)quote:Op woensdag 19 december 2012 13:27 schreef Sloggi het volgende:
[..]
De film is wel duidelijk gericht op mensen die LotR gezien hebben. De film zit natuurlijk vol verwijzingen, maar de scène met Gollum is hier wel het beste voorbeeld van.
17 juni?quote:
Dit gevoel had ik ook een beetje: voor welk publiek is deze film nu eigenlijk bedoeld? Wat kinderachtig voor volwassenen, te veel geweld voor kinderen.quote:The Hobbit: An Unexpected Journey uses the prior trilogy and our fond memories of it as an emotional cheat. As someone who found the prior trilogy incredibly moving, the only emotion I felt this time around were the moments where Jackson and composer Howard Shore use the original themes, that music being so powerful that I found myself caring despite myself.
[...]
We do get to see Ian Holm and even Elijah Wood right at the start, but said introductory scene serves only to remind us how much better Fellowship of the Ring was.
[...]
It's not about character development, as we have little more attachment to the many dwarves at the end of the picture than we did at the start. The film is arguably intended to be more kid-friendly, with somewhat simplistic character arcs and rather spelled-out ideas, but it still contains enough gruesome violence and scary moments to almost qualify as an "R-13" just as the original trilogy did (there is a contrived 'arch foe' that is not only scary looking but has a spear sticking out of both side of his arm).
Dat laatste was anderen hier ook al opgevallen.quote:It is obvious that Peter Jackson, at least in this case, desperately needed someone to tell him 'no.' "No" to including every bit of Tolkein [sic] material he could in what turned out to be three films. "No" to painfully attempting to tie in The Hobbit to the Lord of the Rings films rather than letting The Hobbit be its own adventure in the same world (in terms of structure and plotting, The Hobbit comes off as a quasi-remake of Fellowship of the Ring).
quote:I consider Lord of the Rings to be among the finest cinematic achievements in motion picture history. As for The Hobbit: An Unexpected Journey, the closest approximation is [Star Wars] The Phantom Menace.
Want in kinderfilms staat een ork met een hoofd van een dwerg te zwaaien en wordt zijn arm vervolgens afgehakt?quote:Op woensdag 19 december 2012 14:26 schreef leeell het volgende:
het is wmb wel een kinderfilm (10-15)
net als star wars ja
Jaquote:Op woensdag 19 december 2012 14:27 schreef Jivis het volgende:
[..]
Want in kinderfilms staat een ork met een hoofd van een dwerg te zwaaien en wordt zijn arm vervolgens afgehakt?
het was alles behalve expliciet, en ja dat valt nog steeds in de categorie 10-15, vroeger hadden we wel ergere dingen die aan jonge kinderen werden voorgeschoteld. (echter snapten we dat niet, tot we het nog een keer zagen toen we ouder waren).quote:Op woensdag 19 december 2012 14:27 schreef Jivis het volgende:
[..]
Want in kinderfilms staat een ork met een hoofd van een dwerg te zwaaien en wordt zijn arm vervolgens afgehakt?
Het schijnt dat het boekje al voor 17 juni is geschrevenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |