Een 'named range' (van 1 cel) bedoel je?quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:23 schreef Basp1 het volgende:
Ik bedoel juist niet 'A1' maar juist een harde benaming in je excel file van die cel, de a1 noem je dan bijvoorbeeld "hoogte" en juist de verwijzing naar hoogte werkt in acad goed toendertijd.
Ja! Dat blijkt goed te lukken!quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:23 schreef Basp1 het volgende:
Ik bedoel juist niet 'A1' maar juist een harde benaming in je excel file van die cel, de a1 noem je dan bijvoorbeeld "hoogte" en juist de verwijzing naar hoogte werkt in acad goed toendertijd.
Ook bedankt!quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:21 schreef qu63 het volgende:
[..]
Je kan wel een languagepack installeren voor je huidige MS Office. Nadeeltje is dan dat heel Office in het Engels (Duits, Frans, whatever) is..
http://office.microsoft.com/nl-nl/language-packs/
of zo: http://office.microsoft.c(...)ing-HP003088462.aspx
Of zo: http://www.techgenie.com/(...)-in-microsoft-excel/
Volgens mij moet dat idd wel altijd zo blijven werken, omdat de celbenaming wat harder in excel zit.quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:42 schreef Caecus het volgende:
[..]
Ja! Dat blijkt goed te lukken!
Nu zal ik wel éénmalig de verwijzingen in Solid Edge moeten aanpassen, maar dit zal (hopelijk) eenmalig blijven.
Ik wist eerlijk gezegd niet van die benamingsfuncties af? En deze zouden dus altijd dezelfde moeten blijven (in gelijk welke taal)?
Alvast bedankt! Hiermee ben ik enorm goed geholpen!
Terugkomend op deze reply van Deetch: bovenstaande formulie werktquote:Op vrijdag 14 december 2012 08:17 schreef Deetch het volgende:
[..]
Die puntcomma en komma is geheel afhankelijk van je windows instellingen en wat je daar als lijstscheidingsteken (list-seperator) gebruikt. Over het algemeen is het zo dat een Nederlands ingestelde computer ALS gebruik icm ; en een Engels/Amerikaans ingestelde computer IF icm met , . Combinaties komen ook voor maar dat is imho verwarrend.
Sowieso moet degene die ooit heeft bedacht dat de functies vertaald moesten worden een nekschot krijgen.
Kleine extra uitleg over IF
=IF(A1<10,1) geeft een 1 als de waarde kleiner dan 10 is. Als de waarde groter is (of gelijk aan) 10 dan krijg je FALSE te zien. Als je achter de 1 een komma zet kun je daar een uitdrukking neer zetten die getoond moet worden als A1 groter is dan 10.
=IF(A1<10,1,"groter dan 10")
Je kunt meerdere IFs ook combineren door eerste te checken op 1 voorwaarde en als die voorwaarde niet waar is kun je op de plek van de "groter dan 10" hierboven een tweede IF neerzetten, dit kan tot 7 niveaus.
Met het < of > teken sla je de grenswaarden nog over. <10 betekent exclusief 10. Dus je moet de grenzen ook ergens meenemen.
Ik ga er even vanuit dat er een 1 moet staan als de waarde 10 of kleiner is en een 2 als de waarde 20 of kleiner is maar groter dan 10.
Samenvattend zou dit de formule moeten zijn:
=IF(A1<=10,1,IF(A1<=20,2,3))
• als A1 kleiner of gelijk aan 10 dan 1
• als A1 niet kleiner of gelijk aan 10 dan check of A1 kleiner of gelijk aan 20 en dan 2
• alle andere gevallen 3
De allerlaatste formule =IF(A1<=10,1,IF(A1<=20,2,3)) moet je uitbreiden. Dus in plaats van 3 komt er dan weer een IF-formulequote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:05 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Terugkomend op deze reply van Deetch: bovenstaande formulie werktAlleen kom ik er niet uit hoe ik nu meerdere waardes erin kan zetten. Krijg hem niet werkend.
Wat ik graag wil:
Waarde tussen 1 en 10 = 1
Waarde tussen 10 en 20 = 2
Waarde tussen 20 en 30 = 3
Waarde tussen 30 en 40 = 4
Hoe zou de totale formule er dan uitzien?
=AFRONDEN.BOVEN(cel;10)/10quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:05 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Terugkomend op deze reply van Deetch: bovenstaande formulie werktAlleen kom ik er niet uit hoe ik nu meerdere waardes erin kan zetten. Krijg hem niet werkend.
Wat ik graag wil:
Waarde tussen 1 en 10 = 1
Waarde tussen 10 en 20 = 2
Waarde tussen 20 en 30 = 3
Waarde tussen 30 en 40 = 4
Hoe zou de totale formule er dan uitzien?
En daar kom ik niet uit, =IF(A1<=10,1,IF(A1<=20,2,3), IF(A2<=20,2,3)) , zoiets?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:11 schreef qu63 het volgende:
[..]
De allerlaatste formule =IF(A1<=10,1,IF(A1<=20,2,3)) moet je uitbreiden. Dus in plaats van 3 komt er dan weer een IF-formule
-edit-
Of je kan de waarde delen door 10 en afronden naar boven op hele getallen
=IF(A1<=10,1,IF(A1<=20,2,IF(A1<=30,3,4)))quote:Op zondag 6 januari 2013 10:41 schreef Landgeld het volgende:
[..]
En daar kom ik niet uit, =IF(A1<=10,1,IF(A1<=20,2,3), IF(A2<=20,2,3)) , zoiets?
Een keer of 16. Meer dan je ooit nodig zal hebben.quote:Op zondag 6 januari 2013 11:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Let op de if functie kun je niet te vaak binnen zichzelf gebruiken.
Ik dacht maar een keer of 8, en aangezien het over een oplopende rij van die vraag ging zie ik sommige mensen wel in staat om die grens te bereiken.quote:Op zondag 6 januari 2013 12:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een keer of 16. Meer dan je ooit nodig zal hebben.
quote:=SOMMEN.ALS(AT_RISK;WIN;"<>P";WIN;"<>"&"";BET_DATE;">="&DATUM(JAAR(VANDAAG());MAAND(VANDAAG());1);BET_DATE;"<="&VANDAAG())
Min of meer, als ik het goed zie. De formule telt op in de lopende maand vanaf dag 1 tot en met vandaag. Ik gok dat JD een maandtotaal van een volledige maand wil hebben, en dan moet je dus in jouw cel A1 31 maart 2012 zetten.quote:Op maandag 7 januari 2013 18:50 schreef DaFan het volgende:
Alles vervangen waar VANDAAG() staat door bv A1 en dan zet je in A1 de gewenste datum. (1 maart 2012 ofzo)
Gebruik de formule vert.zoeken of in het engels vlookupquote:Op maandag 7 januari 2013 18:29 schreef TJV het volgende:
Klein vraagje mbt tot het opvragen van informatie uit andere tabbladen:
Stel ik heb 2 tabbladen.
Tabblad a:
A1: Verkoopprijs product
A2: Afzet
Tabblad b:
A1: Verkoopprijs product
B2: Bijbehorende afzet
A2: Verkoopprijs product
B2: bijbehorende afzet
dit gaat dan door tot B137.
Stel dat ik bij Tab A, A1 ¤10 invul. In Tabblad B is er dan ook een waarde ¤10 met in de kolom ernaast de bijbehorende afzet. Hoe kan ik het zo instellen dat als ik in Tab A, A1 ¤10 invul, Excel in Tab B de waarde naast ¤10 opzoekt en deze invult in Tab A, A2?
Kort samengevat: Waarde invullen in AA1, Excel zoekt waarde op in BA1, pakt waarde uit BB1 en vult deze in AA2 in.
Op sheet 2(etc): =Sheet1!A1 (of andere cellen etc.)quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:18 schreef SinthorasNL het volgende:
Hallo,
Ik wil graag een data bestand gaan maken op Excel (Nederlandse 2007 versie) (text based). Nu werk ik vaker op deze manier met Excel, maar ik kom hier niet helemaal uit.
#1. Is het mogelijk om tekst op bijv. Sheet 1/ kolom A te schrijven en dat deze dan verschijnt op Sheet 2,3, enz. ?
Het mooiste is als hier een formule achter staat, dat zo daar ik een naam bijvoeg deze overal verschijnt.
Ook dit is gewoon met formules te doen zoals met =som(), gemiddelde(), etc.quote:#2. Ik weet dat je meerdere werkmappen kan samenvatten, maar is het ook mogelijk om dit per rij,kolom en sheet te doen? Het idee is bijv.
Bedrijf X in op Sheet 1,2 en 3 in Kolom D, E, F en G/Rij 6 --> samenvatting op 1 pagina
Alle hulp is welkom en als men vindt dat ik dit beter in een ander Programma kan gaan doen hoor ik het graag.
Als je op sheet 2 in A1 dit hebt staan =Sheet1!A1 dan zal deze waarde aangepast worden als je op sheet 1 de cel A1 aanpast.quote:Op donderdag 10 januari 2013 12:00 schreef SinthorasNL het volgende:
Bedankt voor de tips, ik heb er veel aan. Maar ik zit nu nog met een probleempje.
Als ik cellen verwijs in verschillende sheet werkt dit goed. De volgende stap die ik wil, maar niet voor elkaar krijg is dit:
Op het moment dat ik in sheet 1 een naam/waarde verander, doe Excel dit niet bij de verwijzingen en moet ik de nieuwe naam/waarde weer handmatig aanpassen in alle sheets. Nu is dit geen probleem was het niet dat ik dit voor een honderdtal bedrijven moet gaan doen.
Kan Excel dit niet automatisch? Of moet hier een macro voor gemaakt worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |