ik zit in een wachtkamer in het ziekenhuis , dus ik lette weer is niet op . Weinig doable zustertjes hier btwquote:
Met jouw plekkie zou ik best willen ruilen (en dat zeg ik niet zo snelquote:Op maandag 17 december 2012 10:55 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Zolang je gezondheid het toelaat is het best lekker om een kluizenaar te zijn.
Wij zitten er eigenlijk aan te denken om van ons hutje op de hei terug te verhuizen naar de bebouwde kom. Is om een hoop redenen praktischer.
Luigi, hutje op de hei kopen?
Hoewel wij redelijk op onszelf kunnen zijn en daar ook wel van genieten, lijkt dit me dus echt niet fijn. Een beetje menselijk contact met anderen dan mijn gezinnetje vind ik op z'n tijd wel fijn!quote:Op maandag 17 december 2012 10:49 schreef Luigi het volgende:
Ik zat pas een docu te kijken over een man die op een plek woonde waar je alleen kon komen als je er 2 dagen ingewikkeld reizen (vliegtuig, nog een vliegtuig, busje, lopen, etc) voor over had. Die man zag soms een heel jaar niemand.. Wát een genot moet dat zijn dacht ik nog :
quote:Op maandag 17 december 2012 10:59 schreef Estrys het volgende:
Ik Lees de laatste pagina van het vorige topic. Jullie lijken wel een stel bejaarden in de gezamenlijke ruimte van het zorgcentrum.
Het is echt heerlijk wonen hier, heb er absoluut van genoten de afgelopen 7 jaarquote:Op maandag 17 december 2012 10:59 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Met jouw plekkie zou ik best willen ruilen (en dat zeg ik niet zo snel)
Effe relativeren... Stel je zou op een 6-hoog flat in de bijlmer wonen dichtbij een winkelcentrumpje... Wattan?quote:Op maandag 17 december 2012 11:01 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Het is echt heerlijk wonen hier, heb er absoluut van genoten de afgelopen 7 jaar
Maar ik woon zover overal bij vandaan..dat suckt echt hard :-/
Ja, dat vind ik altijd heel erg naar, zulke opmerkingen. Kennelijk is alleen het vrolijk meehuppelen en in het gelid lopen 'normaal'. Zodra mensen bij die vanzelfsprekendheden vraagtekens gaan zetten zijn ze zeurkousen, bejaard of half-autist.quote:Op maandag 17 december 2012 10:59 schreef Estrys het volgende:
Ik Lees de laatste pagina van het vorige topic. Jullie lijken wel een stel bejaarden in de gezamenlijke ruimte van het zorgcentrum.
Hm. Mensen zijn stom.quote:Op maandag 17 december 2012 11:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoewel wij redelijk op onszelf kunnen zijn en daar ook wel van genieten, lijkt dit me dus echt niet fijn. Een beetje menselijk contact met anderen dan mijn gezinnetje vind ik op z'n tijd wel fijn!
het is ook wel een beetje de toon die de muziek maakt.quote:Op maandag 17 december 2012 11:03 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik altijd heel erg naar, zulke opmerkingen. Kennelijk is alleen het vrolijk meehuppelen en in het gelid lopen 'normaal'. Zodra mensen bij die vanzelfsprekendheden vraagtekens gaan zetten zijn ze zeurkousen, bejaard of half-autist.
Dat is dus precies de reden dat mensen vaak hun mond houden over dit soort dingen en van alles accepteren.
Ja, veel mensen welquote:
hahaquote:Op maandag 17 december 2012 10:49 schreef Luigi het volgende:
Ik zat pas een docu te kijken over een man die op een plek woonde waar je alleen kon komen als je er 2 dagen ingewikkeld reizen (vliegtuig, nog een vliegtuig, busje, lopen, etc) voor over had. Die man zag soms een heel jaar niemand.. Wát een genot moet dat zijn dacht ik nog :
ja niet meer normaal, of extreme couponing dan. Man die mensen hebben ook een voorraad waar ze ik weet niet hoe lang meer door kunnenquote:Op maandag 17 december 2012 11:14 schreef Joene het volgende:
[..]
hahaik kijk tegenwoordig doompreppers op national geo , ook mensen die compleet afgelegen gaan wonen. Met voor 10 jaar levensmiddelen
dat lijkt me oprecht erg. Dat je dan met dat kuddevolk meemoet, de kans op een goed gesprek bijna onmogelijk en dat je daar dan niet over mag klagen.quote:Op maandag 17 december 2012 10:59 schreef Estrys het volgende:
Er zijn volgens mij best wel hele leuke alternatieverige zorgcentraquote:Op maandag 17 december 2012 11:31 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
dat lijkt me oprecht erg. Dat je dan met dat kuddevolk meemoet, de kans op een goed gesprek bijna onmogelijk en dat je daar dan niet over mag klagen.
Las in de krant een stuk daarover. Ik werd er echt naar van.
Dit was al iets alternatievigs. Maar dat je dan je rollator precies zo moet parkeren, dat je altijd op dezelfde plek moet zitten met eten....quote:Op maandag 17 december 2012 11:35 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Er zijn volgens mij best wel hele leuke alternatieverige zorgcentra
Of als je nieuw bent dat je dan nergens mag gaan zitten want daar zit altijd die en daar zit die en die.quote:Op maandag 17 december 2012 11:41 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Dit was al iets alternatievigs. Maar dat je dan je rollator precies zo moet parkeren, dat je altijd op dezelfde plek moet zitten met eten....![]()
Het is vanuit efficientie en kostenbesparing enzo, maar ik werd er naar van. Het lijkt me een soort aaneenschakeling van samen op de camping met geen o tsnapmogelijkheid
Dan ga ik echt voor de pil van Drion dus. Of de intercity van kwart over heel.quote:Op maandag 17 december 2012 11:45 schreef Estrys het volgende:
[..]
Of als je nieuw bent dat je dan nergens mag gaan zitten want daar zit altijd die en daar zit die en die.
oh jullie willen echt gaan verhuizen! Spannend!quote:Op maandag 17 december 2012 11:03 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Dat is geen reële schets want dat gaat nooit gebeuren
We zijn aan het kijken voor semi-vrijstaand aan de rand van het centrum. Het is een gehucht hier he, dus dat is prima haalbaar
Sprekende uit ervaring, die oudjes worden helemaal gek als iemand op hun plek zit. Zelfs als ze dement zijn. Wij proberen dat wel eens, zo van ga maar ergens zitten, maar ze lopen standaard naar het plekje toe waar ze altijd zitten, zit daar iemand anders dan gaan ze die persoon ook nog verzoeken om op te staan, doet die persoon dat niet, dan zitten ze met een lang gezicht op een ander plekje, zodra ''hun eigen'' plekje dan weer vrij komt gaan ze daar ook meteen weer zittenquote:Op maandag 17 december 2012 11:45 schreef Estrys het volgende:
[..]
Of als je nieuw bent dat je dan nergens mag gaan zitten want daar zit altijd die en daar zit die en die.
quote:Op maandag 17 december 2012 12:04 schreef livelink het volgende:
Daar wil ik nog helemaal niet aan denken, Gao![]()
Ik ben meer kop-in-het-zand-stekerig wat dat betreft. Dus vast en zeker ook niet op tijd met euthanasieverklaringen en zo. Waarschijnlijk ben ik al uiterst wilsonbekwaam tegen de tijd dat ik actie wil ondernemen. Wat dat betreft zit er wel een aardige vergelijking in met het niet tijdig boeken van mijn vakanties![]()
Dat is dus ook jouw valkuil, Luigi.
quote:Op maandag 17 december 2012 12:04 schreef livelink het volgende:
Daar wil ik nog helemaal niet aan denken, Gao![]()
Ik ben meer kop-in-het-zand-stekerig wat dat betreft. Dus vast en zeker ook niet op tijd met euthanasieverklaringen en zo. Waarschijnlijk ben ik al uiterst wilsonbekwaam tegen de tijd dat ik actie wil ondernemen. Wat dat betreft zit er wel een aardige vergelijking in met het niet tijdig boeken van mijn vakanties![]()
Dat is dus ook jouw valkuil, Luigi.
mijn ervaring is dat oude mensen in een zorgcentrum juist zelf graag op dezelfde plek zitten. of het nou gewoonte is of een restje territoriumdrift, er wordt wat afgeknokt over vaste plekken en manieren hoe en waar de rollator te parkeren.quote:Op maandag 17 december 2012 11:41 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Dit was al iets alternatievigs. Maar dat je dan je rollator precies zo moet parkeren, dat je altijd op dezelfde plek moet zitten met eten....![]()
Het is vanuit efficientie en kostenbesparing enzo, maar ik werd er naar van. Het lijkt me een soort aaneenschakeling van samen op de camping met geen o tsnapmogelijkheid
nou dat dus.quote:Op maandag 17 december 2012 11:45 schreef Estrys het volgende:
[..]
mijn moeder haar vriendin is pasgeleden opgenomen op een pg-afdeling.quote:Op maandag 17 december 2012 11:54 schreef Gaoxing het volgende:
Dat hele oud worden maakt wat tegenstrijdige gevoelens bij me losJe vrienden weg zien vallen, zelf steeds verder uit elkaar vallen... bleeh...
ja, dat was het verhaal. Maar niet allemaal dus. En die paar die daar niet van houden delven dus álweer! Het onderspit.quote:Op maandag 17 december 2012 13:59 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
mijn ervaring is dat oude mensen in een zorgcentrum juist zelf graag op dezelfde plek zitten. of het nou gewoonte is of een restje territoriumdrift, er wordt wat afgeknokt over vaste plekken en manieren hoe en waar de rollator te parkeren.
maar bij dementerenden ligt het toch weer anders. daar is de vast plek juist een stukje herkenning en vastigheid.quote:Op maandag 17 december 2012 12:14 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]
Sprekende uit ervaring, die oudjes worden helemaal gek als iemand op hun plek zit. Zelfs als ze dement zijn. Wij proberen dat wel eens, zo van ga maar ergens zitten, maar ze lopen standaard naar het plekje toe waar ze altijd zitten, zit daar iemand anders dan gaan ze die persoon ook nog verzoeken om op te staan, doet die persoon dat niet, dan zitten ze met een lang gezicht op een ander plekje, zodra ''hun eigen'' plekje dan weer vrij komt gaan ze daar ook meteen weer zitten
Ik ga ook altijd naar dezelfde camping...quote:Op maandag 17 december 2012 14:02 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ja, dat was het verhaal. Maar niet allemaal dus. En die paar die daar niet van houden delven dus álweer! Het onderspit.
Dit zijn ook de mensen die altijd naar dezelfde camping gaan enzostel k me dan voor.
Mijn autonomie is me veel waard. Ik weet niet hoe ik het ga doen, maar ik blijf thuis.
dat is dan wel weer het voordeel van een zorgcentrum. die hoeven nergens naar toe, ze mogen.quote:Op maandag 17 december 2012 14:02 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ja, dat was het verhaal. Maar niet allemaal dus. En die paar die daar niet van houden delven dus álweer! Het onderspit.
Dit zijn ook de mensen die altijd naar dezelfde camping gaan enzostel k me dan voor.
Mijn autonomie is me veel waard. Ik weet niet hoe ik het ga doen, maar ik blijf thuis.
Ik heb een tijdje op somathiek gewerkt, ook daar kwam je het tegen. Ik schrok toen ook best hoe fel zij konden reageren, helemaal uit je dak gaan omdat iemand anders op je plekje zit. Toen ik er stage liep en ik een van de bewoners gewoon aan de tafel zette, werd ze erg boos, want daar zat ze niet.quote:Op maandag 17 december 2012 14:04 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
maar bij dementerenden ligt het toch weer anders. daar is de vast plek juist een stukje herkenning en vastigheid.
Dat veranderen we nog welquote:Op maandag 17 december 2012 14:06 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik ga ook altijd naar dezelfde camping...
hospitalisatiequote:Op maandag 17 december 2012 14:11 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje op somathiek gewerkt, ook daar kwam je het tegen. Ik schrok toen ook best hoe fel zij konden reageren, helemaal uit je dak gaan omdat iemand anders op je plekje zit. Toen ik er stage liep en ik een van de bewoners gewoon aan de tafel zette, werd ze erg boos, want daar zat ze niet.
Maar ik denk dat we dat allemaal wel hebben, ik zie dat thuis, onbewust hebben we eigen plekje aan tafel, in bed, op de bank. En het is niet erg als iemand anders daar dan zit, maar onbewust vind je dat je daar zelf moet zitten. Volgens mij zit het ook gewoon in onze aard ofzo
Je cavia moet op voor z'n C diploma?quote:Op maandag 17 december 2012 15:40 schreef Ticootje het volgende:
Hier is de kerstborrel op de 21e, maar ik kan niet..
Hoe weet je het?quote:Op maandag 17 december 2012 15:40 schreef Luigi het volgende:
[..]
Je cavia moet op voor z'n C diploma?
Ik laat bij voorkeur memmel oppassen ook.quote:
Memmelquote:
Dat rottumerplaat is toch best bewoonbaar met een internetverbinding.quote:Op maandag 17 december 2012 10:49 schreef Luigi het volgende:
wat ken je me goedquote:Op maandag 17 december 2012 15:38 schreef Luigi het volgende:
Je had liever iets kleurrijks? Doorspekt met sarcastisch cynisme?
Fijne kerstdagen en een liefdevol en gelukkig nieuwjaar.quote:Op maandag 17 december 2012 16:57 schreef Ticootje het volgende:
De kerstgroetenspam is ook weer begonnen...
vrijdagnacht hebben sangdrax en ik 'gewisseld' qua wie-ligt-waar-in-bed. we hebben dus geen van beiden een oog dichtgedaanquote:Op maandag 17 december 2012 14:11 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje op somathiek gewerkt, ook daar kwam je het tegen. Ik schrok toen ook best hoe fel zij konden reageren, helemaal uit je dak gaan omdat iemand anders op je plekje zit. Toen ik er stage liep en ik een van de bewoners gewoon aan de tafel zette, werd ze erg boos, want daar zat ze niet.
Maar ik denk dat we dat allemaal wel hebben, ik zie dat thuis, onbewust hebben we eigen plekje aan tafel, in bed, op de bank. En het is niet erg als iemand anders daar dan zit, maar onbewust vind je dat je daar zelf moet zitten. Volgens mij zit het ook gewoon in onze aard ofzo
ik heb de mijne van het jaar ervoor wel eens teruggekregen in de vorm van een zelfgemaakte kerstkaart. vond ik toch wel een beetje apartquote:Op maandag 17 december 2012 19:12 schreef droomvrouwtje het volgende:
Is het ook, ik stuur kaarten omdat het ik het leuk vind. Maar niet omdat ik wat terug verwacht. En ergens is het ook zonde, na de feestdagen verdwijnen die kaarten toch maar weer op het oud papier
kipshoarma maak ik al jaren met die zakjes, erg lekker hoor!quote:Op maandag 17 december 2012 19:52 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn vooroordelen opzij gezet en toch nog maar weer eens een keer een spruitjesrecept gemaakt: stamppot spruitjes met shoarmavlees.
In naam een bizarre en ehm... Interessante keuze, maar ik vind het zowaar lekker!De kinderen hebben er ook goed van gegeten.
En ik heb ontdekt dat shoarmakruiden hetzelfde smaken als shoarma die je in de supermarkt koopt, dus ik zie mezelf ineens ook wel eens zelf kipshoarma maken.
/CUL
Wat een hoog percentage dan, tov het landelijk gemiddelde...quote:Op maandag 17 december 2012 20:23 schreef theunderdog het volgende:
Als wat ik hier lees allemaal naar waarheid getypt is, dan hebben sommige mensen echt een schizoïde persoonlijkheidsstoornis.
Inderdaad, daarom denk ik dat ook niet alles naar waarheid geschreven/getypt is.quote:Op maandag 17 december 2012 20:30 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Wat een hoog percentage dan, tov het landelijk gemiddelde...
of je plakt onterecht een stoornis op mensen die verder een compleet normaal gezinsleven hebben enzoquote:Op maandag 17 december 2012 20:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Inderdaad, daarom denk ik dat ook niet alles naar waarheid geschreven/getypt is.
Of al die mensen zitten gewoon toevallig op fok, dat kan ook, natuurlijk.
Mensen die beweren dat ze graag een jaar lang niemand zouden willen zien, en dat mensen stom zijn. Komen gewoon erg in de buurt van een schizoïde persoonlijkheidsstoornis. Dat heeft geen moer te maken met amateurpsychologie, met een beetje interesse in de psychologie van de mens kom je gewoon tot die conclusie.quote:Op maandag 17 december 2012 20:45 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
of je plakt onterecht een stoornis op mensen die verder een compleet normaal gezinsleven hebben enzo![]()
Lekker amateurpsycholoogje spelen op basis van een internetforum
nou, ik kom niet 'gewoon' tot die conclusie. Buiten dat is het voor de persoon geen probleem. Zodra het dat wel wordt zal een psychiater eventueel zo een conclusie mogen trekken. Ieder ander gaat buiten zijn boekje.quote:Op maandag 17 december 2012 20:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mensen die beweren dat ze graag een jaar lang niemand zouden willen zien, en dat mensen stom zijn. Komen gewoon erg in de buurt van een schizoïde persoonlijkheidsstoornis. Dat heeft geen moer te maken met amateurpsychologie, met een beetje interesse in de psychologie van de mens kom je gewoon tot die conclusie.
En het is vooral dat *mensen zijn stom* wat nogal afwijkend is. Een jaar lang geen mensen willen zien, is dat ook. Maar dat duidt nog niet per definitie, op sociale problemen.
Nee, er wordt niet alleen een diagnose gemaakt als het een probleem voor de persoon in kwestie is. Het kan ook een probleem zijn, voor de mensen om hem of haar heen.quote:Op maandag 17 december 2012 20:52 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nou, ik kom niet 'gewoon' tot die conclusie. Buiten dat is het voor de persoon geen probleem. Zodra het dat wel wordt zal een psychiater eventueel zo een conclusie mogen trekken. Ieder ander gaat buiten zijn boekje.
Nou, ik heb meer dan een beetje interesse in de psychologie van de mens en ik kom toch echt niet gewoon tot die conclusie.quote:Op maandag 17 december 2012 20:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mensen die beweren dat ze graag een jaar lang niemand zouden willen zien, en dat mensen stom zijn. Komen gewoon erg in de buurt van een schizoïde persoonlijkheidsstoornis. Dat heeft geen moer te maken met amateurpsychologie, met een beetje interesse in de psychologie van de mens kom je gewoon tot die conclusie.
En het is vooral dat *mensen zijn stom* wat nogal afwijkend is. Een jaar lang geen mensen willen zien, is dat ook. Maar dat duidt nog niet per definitie, op sociale problemen.
Ik beweer ook nergens dat mijn conclusie juist is. Want ik schat de kans groot, dat mensen hier niet alles naar waarheid typen. Alleen als je mensen daadwerkelijk stom vind, dan heb je wel problemen, hoor.quote:Op maandag 17 december 2012 20:59 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Nou, ik heb meer dan een beetje interesse in de psychologie van de mens en ik kom toch echt niet gewoon tot die conclusie.
Wel vreemd dat mensen er jaren op moeten studeren om dergelijke diagnoses te mogen stellen. Kennelijk is dat helemaal niet nodig en zijn een klein beetje interesse in de psychologie en een paar posts van iemand die je verder volledig onbekend is voldoende om een diagnose te stellen.quote:Op maandag 17 december 2012 20:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, er wordt niet alleen een diagnose gemaakt als het een probleem voor de persoon in kwestie is. Het kan ook een probleem zijn, voor de mensen om hem of haar heen.
Iemand met een schizoïde persoonlijkheidsstoornis is erg afstandelijk, apathisch en asociaal in de omgang. Zelf heeft diegene daar alleen weinig tot geen last van.
Waarom heb je dan een probleem?quote:Op maandag 17 december 2012 21:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik beweer ook nergens dat mijn conclusie juist is. Want ik schat de kans groot, dat mensen hier niet alles naar waarheid typen. Alleen als je mensen daadwerkelijk stom vind, dan heb je wel problemen, hoor.
Leuk dat cynisme, maar het is nogal misplaatst.quote:Op maandag 17 december 2012 21:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wel vreemd dat mensen er jaren op moeten studeren om dergelijke diagnoses te mogen stellen. Kennelijk is dat helemaal niet nodig en zijn een klein beetje interesse in de psychologie en een paar posts van iemand die je verder volledig onbekend is voldoende om een diagnose te stellen.
Ik zeg: schrappen van de universitaire opleiding, dat is puur geldverspilling.
Hmm.. Als je mensen stom vind, en je kunt niet met mensen overweg. Dan heb je toch duidelijk een probleem in deze maatschappij/wereld.quote:
Je kunt mensen prima stom vinden, maar toch normaal met ze omgaan, gewoon omdat dat beleefd is enzo.quote:Op maandag 17 december 2012 21:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hmm.. Als je mensen stom vind, en je kunt niet met mensen overweg. Dan heb je toch duidelijk een probleem in deze maatschappij/wereld.
Fijn werken, als je niet normaal met mensen kan communiceren.
Nee, dat kan niet. Communicatie gaat voornamelijk emotioneel, voornamelijk met empathie.quote:Op maandag 17 december 2012 21:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je kunt mensen prima stom vinden, maar toch normaal met ze omgaan, gewoon omdat dat beleefd is enzo.
Misschien moet je je theatrale persoonlijkheidsstoornis even indammen?quote:Op maandag 17 december 2012 21:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hmm.. Als je mensen stom vind, en je kunt niet met mensen overweg. Dan heb je toch duidelijk een probleem in deze maatschappij/wereld.
Fijn werken, als je niet normaal met mensen kan communiceren.
volgens mij heb jij ook problemen in je inleven in mensen?quote:Op maandag 17 december 2012 21:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet. Communicatie gaat voornamelijk emotioneel, voornamelijk met empathie.
Als jij mensen stom vind, en je ze het liefst allemaal ziet verdwijnen, dan kun je je moeilijk inleven in mensen.
Maar goed, als jij daadwerkelijk beweerd, dat wanneer je mensen stom vind je nog gewoon normaal een leven kan hebben. Dan denk ik, dat ik mijn tijd aan het verspillen ben.
Empathie is prima te faken hoor.quote:Op maandag 17 december 2012 21:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet. Communicatie gaat voornamelijk emotioneel, voornamelijk met empathie.
Als jij mensen stom vind, en je ze het liefst allemaal ziet verdwijnen, dan kun je je moeilijk inleven in mensen.
Maar goed, als jij daadwerkelijk beweerd, dat wanneer je mensen stom vind je nog gewoon normaal een leven kan hebben. Dan denk ik, dat ik mijn tijd aan het verspillen ben.
quote:Op maandag 17 december 2012 21:16 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Misschien moet je je theatrale persoonlijkheidsstoornis even indammen?
Zal ik doen, autist van me.quote:Op maandag 17 december 2012 21:16 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Misschien moet je je theatrale persoonlijkheidsstoornis even indammen?
Er is geen chips meer...quote:Op maandag 17 december 2012 21:21 schreef debuurvrouw het volgende:
Haha, wat goed van je schaal Livelink! En dát er chips is!
quote:Op maandag 17 december 2012 21:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Empathie is prima te faken hoor.
Ik meen serieus dat ik jou wel een domme jongen vind ja.quote:Op maandag 17 december 2012 21:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Even serieus, jij bent geen domme jonge/man. Meen je dit nu echt?
Verklaar je nader?quote:Op maandag 17 december 2012 21:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik meen serieus dat ik jou wel een domme jongen vind ja.
Argumentatie?quote:Op maandag 17 december 2012 21:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat valt er nader te verklaren aan een mening?
Je weet gewoon niets te zeggen dus.quote:Op maandag 17 december 2012 21:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat je daarom vraagt is eigenlijk het beste argument voor mijn mening.
Wat jij wil.quote:Op maandag 17 december 2012 21:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je weet gewoon niets te zeggen dus.
maar gelukkig nog wel een schaal.quote:
ah! Dus een set wielen voor het eeuwige centrum van de aandacht! Potverdikkeme waarom heb ik dat niet bedacht!quote:Op maandag 17 december 2012 21:36 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Anders dan een narcistische persoonlijkheidsstoornis mankeer ik gelukkig niets
ah, mijn behandelaar is ook op fok!quote:Op maandag 17 december 2012 20:23 schreef theunderdog het volgende:
Als wat ik hier lees allemaal naar waarheid getypt is, dan hebben sommige mensen echt een schizoïde persoonlijkheidsstoornis.
Ik zuig alles uit mijn duim en lieg ofdat het gedrukt staat. Ik dacht dat dat wel bekend waa inmiddels?quote:Op maandag 17 december 2012 21:40 schreef livelink het volgende:
Maar typ jij wel alles naar waarheid, TF? Dat is de ultieme vraag.
Nee, sorry. Ik dacht gewoon dat jij een schizoide persoonlijkheidsstoornis had. My bad.quote:Op maandag 17 december 2012 21:45 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Ik zuig alles uit mijn duim en lieg ofdat het gedrukt staat. Ik dacht dat dat wel bekend waa inmiddels?
bij loi kan je ook psychologie studeren !quote:Op maandag 17 december 2012 21:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wel vreemd dat mensen er jaren op moeten studeren om dergelijke diagnoses te mogen stellen. Kennelijk is dat helemaal niet nodig en zijn een klein beetje interesse in de psychologie en een paar posts van iemand die je verder volledig onbekend is voldoende om een diagnose te stellen.
Ik zeg: schrappen van de universitaire opleiding, dat is puur geldverspilling.
Laatste keer dat ik checkte iig niet. Maar je weet nooit je, er broeit nog wel eens wat onder de oppervlakte!quote:Op maandag 17 december 2012 21:46 schreef livelink het volgende:
[..]
Nee, sorry. Ik dacht gewoon dat jij een schizoide persoonlijkheidsstoornis had. My bad.
in mijn geval wijnbuik (hips)quote:Op maandag 17 december 2012 21:48 schreef amaranta het volgende:
Jullie zijn toch allemaal lelijke dikke venten met behaarde bierbuiken.
Met nepstopcontacten. Jullie doen alsof jullie in Nederland wonen enzo.
Weet ik heus wel.
Ja, maar wij hebben wel superveel inlevingsvermogen. Anders zouden we dat nooit zo goed kunnen voorwenden.quote:Op maandag 17 december 2012 21:48 schreef amaranta het volgende:
Jullie zijn toch allemaal lelijke dikke venten met behaarde bierbuiken.
Met nepstopcontacten. Jullie doen alsof jullie in Nederland wonen enzo.
Weet ik heus wel.
Behalve Buuv dan, natuurlijk.quote:Op maandag 17 december 2012 21:50 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Ja, maar wij hebben wel superveel inlevingsvermogen. Anders zouden we dat nooit zo goed kunnen voorwenden.
Jaja inlevingsvermogen.quote:Op maandag 17 december 2012 21:50 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Ja, maar wij hebben wel superveel inlevingsvermogen. Anders zouden we dat nooit zo goed kunnen voorwenden.
Oeps, hier stokt mijn inlevingsvermogen ook wel een beetje. Ik wil liever niet toegeven dat ik geen enkele beeld heb bij een aseksuele, masochistische ageplayer (v of m).quote:Op maandag 17 december 2012 21:52 schreef Vivi het volgende:
Haaai! Ik kom hier even neuzen. Ik loop nogal vast (lees: prcrastineer) het uitwerken van mijn interview met een aseksuele masochistische ageplayer (v). Mijn pedofiele buurman werkt nogal afleidend.
Wat? Dalijk ga je nog zeggen dat ik dat verhaal van toen van mijn, toen ik ging bevallen van Sjerrety, mijn kleine prinses. Dat ik toen 64 uur pers weeën moest wegpuffen, dat ik dat ook nog verzonnen heb...quote:Op maandag 17 december 2012 21:53 schreef amaranta het volgende:
[..]
Jaja inlevingsvermogen.
Noem je een vivaforumaccount tegenwoordig zo?
ik zou niet weten wat ik daar voor vragen op af moest vurenquote:Op maandag 17 december 2012 22:01 schreef Vivi het volgende:
Srsly, ik ging een meisje interviewen, ik had haar van een forum voor mensen die euh..het fijn vinden zich in luiers te wikkelen, en toen bleek ze ook nog eens a seksueel, bdsm-liefhebber en verwikkeld in een poly-amoreuze relatie. Oh en ze is 21.
Dat is niet 1 van mijn kwaliteiten inderdaad... subtiliteit.quote:Op maandag 17 december 2012 22:08 schreef livelink het volgende:
Ik probeerde het nog subtiel te brengen, Swets.
En dan zijn er hier personen die het gek vinden als je niet veel meer met de mensheid te maken wil hebben.quote:Op maandag 17 december 2012 22:08 schreef Vivi het volgende:
Nee, ze doet niet aan euh...gemeenschap. Dat vind ze maar niets. Ze laat zich wel slaan en zit graag op de grond met een halsband om en een fopspeen in. Tja.
Dat dacht ik dus ook, maar ze beweert dat ze een ontzettend fijne jeugd heeft gehad.quote:Op maandag 17 december 2012 22:13 schreef She-Wolf het volgende:
Ik denk dan "er moet in de jeugd van dat meisje toch ergens iets mis zijn gegaan".
In ieder geval tot haar 2e verjaardag of zo.quote:Op maandag 17 december 2012 22:14 schreef Vivi het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook, maar ze beweert dat ze een ontzettend fijne jeugd heeft gehad.
met zo'n type zou ik ook moeite hebben niet met stickers te strooien.quote:Op maandag 17 december 2012 22:03 schreef Vivi het volgende:
Nou, dat was wel het minste probleem wat ik had hoor!
Ze woont nog thuis zelfs. Ik vind het ook curieus hoor.quote:Op maandag 17 december 2012 22:16 schreef livelink het volgende:
[..]
In ieder geval tot haar 2e verjaardag of zo.
Het was wel een van mijn meer opmerkelijke interviewees inderdaad. /eufemismequote:Op maandag 17 december 2012 22:17 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
met zo'n type zou ik ook moeite hebben niet met stickers te strooien.
Nee, dat dan weer niet.quote:Op maandag 17 december 2012 22:01 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Wat? Dalijk ga je nog zeggen dat ik dat verhaal van toen van mijn, toen ik ging bevallen van Sjerrety, mijn kleine prinses. Dat ik toen 64 uur pers weeën moest wegpuffen, dat ik dat ook nog verzonnen heb...
Je ben zelf gewoon vet lelijk en dom.
je geweldige jeugd nog wat verder rekken?quote:Op maandag 17 december 2012 22:21 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik kan eigenlijk alleen dat aseksuele niet zo rijmen met de rest van haar bezigheden. Wat is het nut van dat alles als je er niet opgewonden van wordt?
ja, maar weet zij veel.quote:Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Met21 zit je nig in je jeugd, toch?
Fokforum?quote:Op maandag 17 december 2012 22:27 schreef snoopy het volgende:
Jezus Viev, waar vind je dat soort lui?
Het ontspant haar ..quote:Op maandag 17 december 2012 22:21 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik kan eigenlijk alleen dat aseksuele niet zo rijmen met de rest van haar bezigheden. Wat is het nut van dat alles als je er niet opgewonden van wordt?
Inderdaad, woensdag staat mijn interview met SHE in de G. Maar deze kwam van een ander forum hoor.quote:
Over wat?quote:Op maandag 17 december 2012 22:36 schreef Vivi het volgende:
[..]
Inderdaad, woensdag staat mijn interview met SHE in de G. Maar deze kwam van een ander forum hoor.
Over haar ongeluk met een sfeerhaard vorig jaar, echt heftig verhaal hoor.quote:
Ja, dus ik hoop dat na het lezen mensen goed bewust zijn van de risico's, zou mooi zijn!quote:Op maandag 17 december 2012 22:39 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Oh dat verhaal heb ik wel meegekregen. Heftig inderdaad!
Ik wilde wel gaan kijken. Terwijl ik een bord opgewarmde chinees eet, denk ikquote:Op maandag 17 december 2012 22:40 schreef Vivi het volgende:
Gaat er nog iemand naar "Rauwer" kijken straks? Zo bizar, die moeder is echt sektarisch eng.
Hij komt om 22.55! http://www.tvgids.nl/programma/13679758/NCRV_Dokument%3A_Rauwerquote:Op maandag 17 december 2012 22:43 schreef debuurvrouw het volgende:
komt ie straks nog een keer viev? ik durf niet te kijken.ik ben zo bang voor mijn reactie.
en de G maar ff kopen dan voor het interview. watsup with the sfeerhaard?
ja, kom taart! ik geloof dat je van chiazaadjes geen reuma krijgt. alleen van kalk uit melk.quote:Op dinsdag 18 december 2012 00:01 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ok, chronische ontstekingen komen door teveel calciuminname, en chronische pijn komt doordat je niet in contact staat met moeder aarde. Anderhalf uur met je blote voeten in het gras en al je pijn verdwijnt.
Fijn om te weten
zo fijn dat ze er in is blijven hangen?quote:Op maandag 17 december 2012 22:14 schreef Vivi het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook, maar ze beweert dat ze een ontzettend fijne jeugd heeft gehad.
Dat komt door al die hormonen in het etenquote:Op dinsdag 18 december 2012 00:23 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik geloof niet dat er al iets van een puberteit speelde bij het menneke. Mijn 9 jarige is al verder volgens mij..
neenee, ze eet geen vis, dus ze gaat níet dementeren!quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:44 schreef Leandra het volgende:
Dat zou echt triest zijn, als zijn moeder hem zo aan haar bindt dat hij op z'n 40ste nog thuiswoont, en dan voor z'n dementerende grauwe moeder moet zorgen....
Ze krijgt ook geen reuma...quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:49 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
neenee, ze eet geen vis, dus ze gaat níet dementeren!
Wel vallen haar botten uit elkaar.
neequote:
Neem ik een mandarijntje om t te vieren!quote:
Misschien moet ik maar eens mn schoenen uit doen en rond gaan lopen op blote voeten... zou het ook helpen bij psychische klachten...?! Ik dans wel met jullie mee dan, wie weet helpt het.quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:57 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nee![]()
Ik ben het contact met moeder aarde verloren blijkbaar,
t moet zo zijn!quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:58 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Zullen we samen op onze blote voeten door het gras dansen buuf? Want dan kan blijkbaar gewoon weer, als we het maar blootsvoets doen
als je psyche ontstoken is wel. Maar een groene smoothie is wel het antwoord op alles geloof ik.quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:59 schreef Nijna het volgende:
[..]
Misschien moet ik maar eens mn schoenen uit doen en rond gaan lopen op blote voeten... zou het ook helpen bij psychische klachten...?!
Heb je ook geen bleekselderij in huis? Of chiazaadjes?quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:59 schreef Nijna het volgende:
[..]
Misschien moet ik maar eens mn schoenen uit doen en rond gaan lopen op blote voeten... zou het ook helpen bij psychische klachten...?! Ik dans wel met jullie mee dan, wie weet helpt het.
En de mandarijntjes zijn op, dus niks te vieren hier...![]()
Ik neem er straks 2. Echt helemaal lijp.quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:58 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Neem ik een mandarijntje om t te vieren!
http://www.nrc.nl/breedbe(...)alleen-rauw-voedsel/quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:18 schreef mikoxx het volgende:
Uhh, ik heb iets gemist geloof ik? Hoe heet dat programma?
ja, dat vond ik ook zo bizar, dat ze zelfs de hond dagenlang geen eten gaf, want ja, die moest ook 'vasten'. arm beest!quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:08 schreef Nijna het volgende:
Oh, nu is de hond aan het vasten want die heeft een oorontsteking die niet weggaat... hond eet zeker ook rauw...?! Maar hoe komt ie dan aan die oorontsteking?....
Tom is uiteraard ook hoogsensitief en waarschijnlijk erg begaafd.....quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:50 schreef snoopy het volgende:
Klinkt een beetje als die moeder in belgie die vorige week haar 'hoogbegaafde' kinderen heeft vermoord
Ik hoop voor je dat je gras hebt, dan kun je van de nood een deugd maken en via je voetzolen in contact komen met moeder aardequote:Op dinsdag 18 december 2012 10:54 schreef Pvoesss het volgende:
Ik loop trouwens altijd op blote voetenIs dit nu het begin van de ellende
ik ook. En toch Reuma hè.quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:54 schreef Pvoesss het volgende:
Dat hij haar moddervet noemde. Oehoehoeh. Dat was onder de gordel bij onze anorexia. Ze deed alsof ze aan wil komen maar je zag aan alles dat ze geraakt was.quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:56 schreef Leandra het volgende:
Over slaan gesproken... ik vond dat hij z'n moeder behoorlijk raakte voor een beetje grappig stoeien
Zal wel een stukje frustratie onderzitten.
* Leandra meldtquote:Op dinsdag 18 december 2012 10:56 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik ook. En toch Reuma hè.moeder aarde haat me.
Ja, ik weet niet wat voor frustraties ze allemaal heeft, maar het is behoorlijk triest dat ze haar kind zo manipuleert dat hij doet alsof het goed voor hem is.quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:57 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Dat hij haar moddervet noemde. Oehoehoeh. Dat was onder de gordel bij onze anorexia. Ze deed alsof ze aan wil komen maar je zag aan alles dat ze geraakt was.
Oh shit, die taart.... dat ze de hond zelfs liet vasten omdat hij een oorontsteking hadquote:Op dinsdag 18 december 2012 11:10 schreef Tally het volgende:
Ik heb net een stuk chocoladetaart op waar valt dat onder?
quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:08 schreef Nijna het volgende:
BE, het was ook een geintje...
Oh, nu is de hond aan het vasten want die heeft een oorontsteking die niet weggaat... hond eet zeker ook rauw...?! Maar hoe komt ie dan aan die oorontsteking?....
In het tv topic gaat de discussie wel wat dieper dan hier. En natuurlijk de kt ze ergens over na. Maar haar bronnen zijn niet zuiver (kijk t filmpje voor de grap) en het kind heeft een groeiachterstand van 15 cm. Vergelijkbaar met een kind dat in Afrika aan honger is blootgesteld. Zijn botdichtheid is zorgwekkend laag...quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:29 schreef Luigi het volgende:
Ach, natuurlijk doen wij het hier op FOK! allemaal perfect maar ik vind het te makkelijk om hier zo lacherig over te doen. Dit is wmb niet minder erg dan je kind continue blootstellen aan suiker (energy drinks zijn al genoemd), geweld (in huiselijke kring of op tv), fundamentalistische religie en al dat soort fijne uitwassen van onze geweldige vrije maatschappij.
Deze mevrouw denkt tenminste nog ergens over na zo te lezen ipv gedachtenloos je waffel vol te duwen en misschien wordt haar kind ergens in meegezogen, maar doet iedereen dat niet op zijn of haar manier? Als er echt wat mis gaat moet iemand maar een melding doen bij het AMK ofzo.
Voor mij valt dit toch een beetje in de categorie aapjes kijken verder.
Eerder het einde. Als je goed hebt geluisterd/quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:54 schreef Pvoesss het volgende:
Het is ook niet een dagelijks gebruikt woord J.quote:
Ah, nou, mooi. Maar gaan we dat dan ook doen met kinderen die (veel?) te zwaar zijn en continue kant en klaar eten geserveerd krijgen? Of chips als lunch?quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:33 schreef debuurvrouw het volgende:
Er loopt nu een spoedprocedure om hem uit huis te halen.
Vind ik welquote:Op dinsdag 18 december 2012 11:36 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ah, nou, mooi. Maar gaan we dat dan ook doen met kinderen die (veel?) te zwaar zijn en continue kant en klaar eten geserveerd krijgen? Of chips als lunch?
Je kan wel aan de gang blijven he ?quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:36 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ah, nou, mooi. Maar gaan we dat dan ook doen met kinderen die (veel?) te zwaar zijn en continue kant en klaar eten geserveerd krijgen? Of chips als lunch?
Volgens mij ga je echt kapot van binnen als je ineens friet en frikandellen, of mcdonalds, naar binnen gaat werken.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:05 schreef Leandra het volgende:
Tom ook, frietjes en een kroket, maar nu z'n moeder in de documentaire heeft gezien dat hij die soms stiekem eet heeft hij huisarrest
Dat vond ik een beetje dubbel trouwens, dat hij tegen de rechter zei dat hij die soms wel at, dat leek me een beetje een sociaal wenselijk antwoord eigenlijk.
Het is iig niet te rijmen met z'n eigen beweringen dat hij alleen rauw eet en dat hij bij Tara thuis niet eens vis eet.
Ja nou ja ik ben meer van de eigen verantwoordelijkheid. Maar dat is lastig als het om kinderen gaat. Die moeten, als hun ouders dat niet kunnen of doen, wel beschermt worden door iets of iemand anders. Ik vind het sneu voor zo'n kereltje maar een groeiachterstand van 15cm loop je niet in 1 week op. Daar had al veel eerder op gesignaleerd kunnen worden. Door wie dan ook.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:38 schreef Joene het volgende:
[..]
Je kan wel aan de gang blijven he ?
Volgens mij is het dit jaar voor het eerst gebeurd dat inderdaad drie kinderen uit een gezin onder toezicht zijn gesteld en de ouders uit de ouderlijke macht zijn gezet, omdat hun kinderen erge obesitas hadden en er geen verbetering kwam in de aanpak van de ouders.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:38 schreef Luigi het volgende:
[..]
Maar dat gebeurt dus niet omdat dat meer als 'normaal' wordt gezien.
Dat is ook zo , maar dat uit huis plaatsen etcquote:Op dinsdag 18 december 2012 11:41 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja nou ja ik ben meer van de eigen verantwoordelijkheid. Maar dat is lastig als het om kinderen gaat. Die moeten, als hun ouders dat niet kunnen of doen, wel beschermt worden door iets of iemand anders. Ik vind het sneu voor zo'n kereltje maar een groeiachterstand van 15cm loop je niet in 1 week op. Daar had al veel eerder op gesignaleerd kunnen worden. Door wie dan ook.
Tsja, van mij hoeft het ook niet direct (en al helemaal niet zo selectief) maar er zit hier wel een heel topic oeh-en-ah te roepen dus dan moet je ook b zeggen vind ik.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:45 schreef Joene het volgende:
[..]
Dat is ook zo , maar dat uit huis plaatsen etc
Het erge is.... Ik drink er wel thee bij... Wat doe ik?quote:
Diegene die achter haar staat, is die eng? of misschien kan ze het diegene vragen (hardop; wie ben jij? wat doe je hier? waarom sta je achter me?)? En haar dan de antwoorden naar jullie laten zeggen zodat je weet waarnaar je moet en kunt handelen. (diegene wegjagen, vriendjes/bondgenoot laten zijn..)quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:54 schreef Luigi het volgende:
Onze uk is kennelijk nog heel erg bezig met de inbraak bij de overburen van een tijdje terug. Gisteren heeft ze tegen m'n vrouw vertelt dat ze nog erg bang is en daarom niet alleen durft te zijn, dat ze het daarom fijn vond dat ze een middagje bij opa en oma was en dat ze continue het gevoel heeft dat er iemand achter haar staat. Zo sneu. Ik weet ook niet zo goed hoe we dat verhelpen, het moet slijten denk ik, ik probeer er niet teveel aandacht aan te schenken (als in aanwakkeren) maar wel serieus te nemen...
Echt zo vervelend dat ze zich kennelijk niet meer veilig voelt in huis.
Nee het zit niet in de sfeer van denkbeeldige vriendjes/boemannen, maar meer het gevoel dat er iemand 'in huis' is of om de hoek kan staan. Bang om alleen te zijn, ook als ze op de wc zit wil ze dat je in de buurt blijft en dan niet om het aandacht vragen maar echt uit angst dus.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:38 schreef E.T. het volgende:
[..]
Diegene die achter haar staat, is die eng? of misschien kan ze het diegene vragen (hardop; wie ben jij? wat doe je hier? waarom sta je achter me?)? En haar dan de antwoorden naar jullie laten zeggen zodat je weet waarnaar je moet en kunt handelen. (diegene wegjagen, vriendjes/bondgenoot laten zijn..)
Dat ik vanavond gehakt eet met hormonen..quote:
Je krijgt vast reuma.quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:54 schreef Nijna het volgende:
BE, ziet er goed uit dat resort!
Enne, die chia zaadjes kunnen vast geen kwaad. Ik vind alleen dat zij ze wel ongekende krachten toeschrijft zowat.
Ik ga maar eens even een bakkie niet rauwe thee zetten, we eten vanmiddag een heerlijk niet-rauw cakeje met gekleurde glazuur, ik denk dat het nooit meer goed komt hier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |