Ik snap het hoor, en ik vind het prima. Al die software vind ik maar gedoe, dat mag m'n computer doenquote:Op zaterdag 22 december 2012 17:12 schreef AnkeV het volgende:
Een roomba is een random rondrijdende robot, zonder een deftige cpu (lees processor). De Neato/ Vorwerk is een dualcore machine (lees pc) die via een laser alles herkent. Maw, het ding is intelligent.
Een roomba is ook veel eenvoudiger omdat het te vergelijken is qua intelligentie met een http://www.robotstofzuige(...)obomop-softbase.html
Een VR100/Neato XX kan een huis reinigen zonder kastjes door zijn IQ. De rest rijdt slechts een kamer of wordt tijdsgebaseerd doorgestuurd.
Troost je bij updaten ishet kabeltje erin en gaan, kind kan de was doen en neato de vloer.quote:Op zaterdag 22 december 2012 17:36 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik snap het hoor, en ik vind het prima. Al die software vind ik maar gedoe, dat mag m'n computer doen
Mijn vrouw wel ;-)quote:[b]Op zaterdag 22 december 2012 11:05 schreef AnkeV het volgende:[/. Niemand heeft meer zuigkracht en intelligentie.
Alle anderen hebben geen deftig geheugen en bezitten een fractie van de zuigkracht.
Dus ja, je gaat zeker tevreden zijn :-)
Een paar klosjes onder de poten? Het is vaak een kwestie van een cm of 1,5.quote:Op zaterdag 22 december 2012 17:02 schreef nectarientje het volgende:
Wij hebben gisteravond Vincent (Neato XV25) van het postkantoor gehaaldHij heeft net even een proefrondje gedaan en we zijn erachter dat hij de bank het meest ideale punt vindt om vast te lopen. Hij kan er vanaf de zijkanten wel in, maar hij kan er niet via het kleed af dus daar heb ik net maar even van die strips neergelegd. Eens kijken wat hij er morgen mee gaat doen
De vraag is: leidt die extra intelligentie ook tot een beter resultaat? Ik heb nu bijna een jaar een Roomba en ondanks dat 'ie zo dom is, heb ik 0,0 klachten. Elke dag vind ik mn huiskamer keurig gestofzuigd, zonder dat ik er omkijken naar heb. Daar gaat het toch om?quote:Op zaterdag 22 december 2012 17:12 schreef AnkeV het volgende:
Een roomba is een random rondrijdende robot, zonder een deftige cpu (lees processor). De Neato/ Vorwerk is een dualcore machine (lees pc) die via een laser alles herkent. Maw, het ding is intelligent.
Een roomba is ook veel eenvoudiger omdat het te vergelijken is qua intelligentie met een http://www.robotstofzuige(...)obomop-softbase.html
Een VR100/Neato XX kan een huis reinigen zonder kastjes door zijn IQ. De rest rijdt slechts een kamer of wordt tijdsgebaseerd doorgestuurd.
Dat vind ik dus ook het aller belangrijkste. Tuurlijk rijdt ie random wat in de rondte, maar dat doet ie als ik niet thuis ben, dus niemand heeft er last van. En de vloeren zijn prima schoon, bakje zit vol!quote:Op zondag 23 december 2012 14:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
De vraag is: leidt die extra intelligentie ook tot een beter resultaat? Ik heb nu bijna een jaar een Roomba en ondanks dat 'ie zo dom is, heb ik 0,0 klachten. Elke dag vind ik mn huiskamer keurig gestofzuigd, zonder dat ik er omkijken naar heb. Daar gaat het toch om?
Het is wat jij als resultaat verwacht, de Neato zuigt beter maar de Roomba komt vaker op de zelfde plek en is het dus ook schoon. De Neato is echter eerder klaar met het werk en dat resultaat is dus beter.quote:Op zondag 23 december 2012 14:49 schreef Tijn het volgende:
De vraag is: leidt die extra intelligentie ook tot een beter resultaat?
Heeft inderdaad met de manier van gebruik te maken, Echter als ik boven laat doen sta ik er op te wachten omdat de drempels te hoog zijn.quote:Op zondag 23 december 2012 15:10 schreef Guppyfriend het volgende:
Tuurlijk rijdt ie random wat in de rondte, maar dat doet ie als ik niet thuis ben, dus niemand heeft er last van. En de vloeren zijn prima schoon, bakje zit vol!
Ons appartement is één verdieping, en als we alle deuren openzetten, kun je een rondje lopen. Roomba dus ook, en de drempels zijn dankzij de ondervloer hier zo laag dat Roomba ze prima over kan. Ik ben dus blijquote:Op zondag 23 december 2012 15:29 schreef crowone het volgende:
[..]
Heeft inderdaad met de manier van gebruik te maken, Echter als ik boven laat doen sta ik er op te wachten omdat de drempels te hoog zijn.
Dan is het wel prettig dat hij snel klaar is, Een ander voordeel is dat hij minder botst wanneer er kleine prullaria op de vloer staat.
Is dit niet van belang dan voldoet de Roomba prima. Je moet tenslotte ook de prijs in verhouding met de kwaliteit vergelijken. Ik heb de eerste van de Aldi getest en die deed het ook aardig in verhouding tot de prijs.
Ik heb de goedkoopste roomba genomen, en hij stofzuigt snachts beneden, en overdag boven.quote:Op zondag 23 december 2012 15:35 schreef Catch22- het volgende:
Als ik t goed begrijp heb je dus voor 500¤ een goede?
Wij hebben namelijk nu echt ee kakstofzuiger en willen en andere. als je voor 300¤ extra een robot ipv 'normale' hebt dan sparen we wel even door (ik ben degene die thuis stofzuigt dus ik ben voor)
Het hangt dus ook van je huis af. Mijn huis is verdeeld over twee verdiepingen. Allebei de verdiepingen kan Roomba met de deuren open prima autonoom doen (boven zet ik wel een virtual wall voor de badkamer, zodat 'ie niet verzuipt). Hij rijdt gewoon van kamer naar kamer over de drempels, geen probleem. Maar de trap kan hij natuurlijk niet, dus ik moet 'm zelf boven of beneden zetten. Maar dat is met een Neato niet anders.quote:Op zondag 23 december 2012 15:27 schreef AnkeV het volgende:
Inderdaad. Dat hij werkt, is het belangrijkste.
Wat ik bedoel is echter het volgende: bij mij thuis heeft de Neato vanmorgen 3 slaapkamers, een dressing, een toilet,een badkamer en een speelkamer gereden. De kamers staan tegenover elkaar per 2 (4 stuks), dressing en badkamer staan op de garage in het verlengde.
Maw, totale oppervlakte = een 125m2-130m2.
De Neato kan dit autonoom rijden. Een roomba, navibot enz. kan dit niet, zelfs niet met lighthouses. Ik bedoel dus niet dat een roomba niet kan schoonmaken. Wel bedoel ik dat de actieradius en mogelijkheden eerder beperkt zijn tot max. 2 kamers. Zeggen dat deze machine autonoom een appartement of huis (met x-kamers) kan reinigen = een utopie
quote:Op zondag 23 december 2012 18:17 schreef AnkeV het volgende:
Met een Neato is dat compleet anders: een roomba met een virtuele muur ziet al uw kamers (met uitz van de badkamer) als 1 geheel. Maw, hij rijdt kris kras rond en weet niet dat "hij door de deur" in een nieuwe kamer is gekomen.
Een Neato herkent de deur en zal de kamer "pas" verlaten wanneer deze helemaal (en gestructureerd) schoongemaakt is. Maw, kamer 1 wordt 100% gedaan en dan gaat hij naar kamer 2. Hij kent wel degelijk de "inrichting" van een huis en ziet kamers dus afzonderlijk. Een roomba heeft totaal geen weet van het concept "kamer". Verder zal de Neato wanneer de taak niet gedaan is, zich gaan herladen en weer verder gaan op de plek waar hij gestopt was. Dit kan dus in kamer x zijn. Een roomba heeft geen idee van "lokatie", laat staan een geheugen.
Uw roomba ziet uw kamers als een geheel en rijdt willekeurig rond in uw gedefinieerde totale oppervlakte. Mijn inrichting kan die NOOIT rijden, want de kans dat die mijn 6 kamers kan reinigen zonder "leiding" is nihil. Zelfs de duurdere roomba 780 met tijdsgebaseerde lighthouses kunnen dit niet.
Enkel toestellen met mapping functie kunnen zoiets, zoals een "dure" Samsung en LG Hom Bot, de Vorwerk en/of Neato.
Samsung en LG werken camera gebaseerd, waardoor ze ook nog "kastjes" in de deuren nodig hebben om een "kamer" binnen te rijden die 4m van een andere ligt. Zoniet is de kans "random (lees roomba) echt nihil.
Maw, random technologie begrenst de mogelijkheden. Niets is perfect hoor, maar de beste manier om autonoom een robotstofzuiger te laten werken is met mapping technologie. De Samsung is ook niet ideaal trouwens, want die heeft NIHIL zuigkracht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |