Ik laat hem dan ook niet sparren en/of wedstrijden doen, dus maak je daar maar geen zorgen over.quote:Op zaterdag 15 december 2012 16:44 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Die klappen op het hoofd is in ieder geval wel schadelijk voor de hersenen.
Ik ben 1.95m en vanaf mijn 7e begonnen met vechtsporten.quote:Op zaterdag 15 december 2012 16:50 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet, maar ik dacht beter vragen dan negeren.
Ah, oke. Bedankt.quote:Op zaterdag 15 december 2012 16:53 schreef mvdejong het volgende:
Op zich zijn vechtsporten niet slecht voor de groei, bijna elke vorm van fysieke sport helpt een goede lichaams-ontwikkeling. Maar voor elke vorm van fysieke sport geldt dat te zwaar trainen/sporten wel slecht kan zijn voor het lichaam (dat is waarom bijv. in het jeugd-wielrennen er een maximum is voor de zwaarste versnelling die gemonteerd mag zijn).
Oke, bedankt. Dan weet ik dat.quote:Op zaterdag 15 december 2012 16:55 schreef Impulse101 het volgende:
[..]
Ik ben 1.95m en vanaf mijn 7e begonnen met vechtsporten.
In al die jaren ook nooit studies of indicaties tegen gekomen dat het slecht zou zijn (zelfs fitness training schijnt tegenwoordig weer op jonge leeftijd te mogen). Gewoon er voor zorgen dat je broertje met leeftijdsgenoten in de groep zit, dan zorgt de sensei/trainer/instructeur er wel voor dat hij goed leeftijdsgebonden traint.
quote:Op zaterdag 15 december 2012 16:53 schreef mvdejong het volgende:
Op zich zijn vechtsporten niet slecht voor de groei, bijna elke vorm van fysieke sport helpt een goede lichaams-ontwikkeling. Maar voor elke vorm van fysieke sport geldt dat te zwaar trainen/sporten wel slecht kan zijn voor het lichaam (dat is waarom bijv. in het jeugd-wielrennen er een maximum is voor de zwaarste versnelling die gemonteerd mag zijn).
Ditquote:Op zaterdag 15 december 2012 17:21 schreef erodome het volgende:
Nee, is niet slecht, alleen als je met extra belasting(gewichten e.d.) gaat trainen moet je wat oppassen.
Zelfs dat is mogelijk, maar dan zou ik het alleen onder begeleiding doen van iemand die daar echt verstand van heeft.
Nee, ik laat hem sowieso geen gewichten heffen. Toevallig is de kickboksleraar van de gym waar ik hem op wil zetten een vriend van me, dus kan m gewoon netjes vertellen dat ie zulke dingen niet moet toelaten. Hem kennende doet ie swso niks van gewíchten oidquote:Op zaterdag 15 december 2012 17:21 schreef erodome het volgende:
Nee, is niet slecht, alleen als je met extra belasting(gewichten e.d.) gaat trainen moet je wat oppassen.
Zelfs dat is mogelijk, maar dan zou ik het alleen onder begeleiding doen van iemand die daar echt verstand van heeft.
Lol. Ik wil hem alvast de basis leren van het kickboksen of traditioneel boksen voor zelfverdediging en zelfverzekerdheid, zodat hij op z'n 16e geen last heeft van kampers oid. Ik zal hem wel leren nooit zo'n dingen te gebruiken tegen mensen die niks hebben misdaan.quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:25 schreef speknek het volgende:
Kickboxen is vooral slecht voor de carrieregroei, wil je dat je broertje een kampertje wordt ofzo. Zet hem dan op Karate of Judo ofzo.
De gym waar ik hem op wil zetten is tevens de gym waar ik zelf train (we hebben zeer goede trainers, van juniortrainers tot en met wedstrijdtrainers), dus daar hoef ik mij niet over zorgen te maken.quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:30 schreef mvdejong het volgende:
Overigens geldt dat "te zwaar" trainen niet alleen voor zaken als gewichten, maar ook voor het aantal trainings-uren.
Ik zou trouwens eerder kiezen voor een meer klassieke vechtsport als karate, taekwondo of jiujitsu, kickboksen wil nog wel eens erg de nadruk op geweldadig optreden leggen. Het nadeel van klassiek boksen vind ik de onbalans tussen training van armen en benen (hoewel dat ook erg van de instelling van de school afhangt).
Kies dus zeker een sportschool uit waarvan je weet dat ze een juiste mentaliteit kweken.
quote:Op zondag 16 december 2012 03:48 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Lol. Ik wil hem alvast de basis leren van het kickboksen of traditioneel boksen voor zelfverdediging en zelfverzekerdheid, zodat hij op z'n 16e geen last heeft van kampers oid. Ik zal hem wel leren nooit zo'n dingen te gebruiken tegen mensen die niks hebben misdaan.
Ehm, er zijn ook mensen die vechtsport doen vanwege de schoonheid van de sport. En niet omdat ze zichzelf per se willen leren verdedigen.quote:Op zondag 16 december 2012 05:40 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]![]()
Het gaat juist om het krijgen van weerbaarheid en niet om het worden van een kamper maar sommige mensen zullen het nooit begrijpen.
True true! Dat ook!quote:Op zondag 16 december 2012 06:17 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ehm, er zijn ook mensen die vechtsport doen vanwege de schoonheid van de sport. En niet omdat ze zichzelf per se willen leren verdedigen.
Joh, hij is 8, je wilt gewoon buurtgenootjes kapot kunnen trappen..quote:Op zondag 16 december 2012 03:51 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik zat ook eerst te denken aan jiu jitsu, maar hij zegt zelf liever op kickboksen te willen.
quote:Op zondag 16 december 2012 06:47 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Joh, hij is 8, je wilt gewoon buurtgenootjes kapot kunnen trappen..
Zou je een kind van 8 nou echt op een vechtsport willen zetten?! Vechtsport ja, waar kickboksen gewoon bestaat om de ander kapot te maken, laten we daar niet geen twijfel over ontstaan..
traditionele verdedigingsport is dan al beter, maar nog steeds lijkt mij 8 niet een goede leeftijd..
Jouw verstand komt ook uit je tenen of niet?quote:Op zondag 16 december 2012 08:46 schreef sinepedraap het volgende:
Ja joh maak er een Badr Hari van goed bezig hoor TS
Ga je er nu al vanuit dat hij op zijn 16de wordt lastiggevallen door kampers?quote:Op zondag 16 december 2012 03:48 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Lol. Ik wil hem alvast de basis leren van het kickboksen of traditioneel boksen voor zelfverdediging en zelfverzekerdheid, zodat hij op z'n 16e geen last heeft van kampers oid. Ik zal hem wel leren nooit zo'n dingen te gebruiken tegen mensen die niks hebben misdaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |