Je zou best eens dicht bij de waarheid kunnen zitten.quote:Op dinsdag 25 december 2012 14:36 schreef marcodej het volgende:
Las in de weekendkrant dat hij naar Matschiner ging omdat "de Italiaanse vitamines die ik altijd gebruikte niet meer verkrijgbaar waren via de ploeg."
Dit is toch gewoon (niet zo onopvallende) codetaal, of denk ik nu te ver?
tuurlijk, maar zeg nu zelf, die vita's kunnen ze toch gewoon in een pakketje opgestuurt worden, behalve als je aan zo'n zak bloed moet hangen.quote:Op dinsdag 25 december 2012 15:42 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Je zou best eens dicht bij de waarheid kunnen zitten.
Dat die vitamines van Matschiner waarschijnlijk geen vitamines waren snapte ik al. Maar ervan uitgaande dat dit dan dus ook codetaal is, suggereert hij dus met deze zin dat hij de 'vitamines' eerder uit Italië kreeg via de ploeg. Dat is toch wel nieuws lijkt me.quote:Op dinsdag 25 december 2012 15:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja, dat is codetaal, vitamines zijn hier op elke straathoek te krijgen.
onbedoeld wel,ja. Boogerd moet gewoon of bekennen en door de zure appel heenbijten en ervan af zijn of nooit meer commentaar geven.quote:Op dinsdag 25 december 2012 18:24 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dat die vitamines van Matschiner geen vitamines waren snapte ik al. Maar als dit ook codetaal is, suggereert hij dus met deze zin dat hij de 'vitamines' eerder uit Italië kreeg via de ploeg.
Dat is toch wel nieuws lijkt me.
Ik denk dat jij doordraaft. Je bent echt op een soort kruistocht tegen alle wielrenners. Zelfs renners waarvan meermaals door verschillende ex-collega's en betrokkenen is verklaard dat ze niets van doping moesten weten in de dopingtijd en toch prima een grote ronde uitreden, worden bij jou uitgelachen en op de grote hoop van slikkers gegooid. En dat is bijzonder, want in sommige verklaringen van mensen uit het wereldje werd echt niemand gespaard en waren toch 1 of 2 namen apart genoemd van renners die niet aan dat spul wilden.quote:Op dinsdag 25 december 2012 15:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vind je mij te wantrouwig, waar ik jou naief vind.
Is het niet zo dat elke wielrenner schijt op die journalisten, met al die lastige vragen van hun?
tegen zo'n journalist liegen doet ze helemaal niks, moet ze onder ede dingen verklaren dan wordt het een ander verhaal.
ik ben niet op een kruistocht en ik vind niet dat ik doordraaf.quote:Op dinsdag 25 december 2012 22:59 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik denk dat jij doordraaft. Je bent echt op een soort kruistocht tegen alle wielrenners. Zelfs renners waarvan meermaals door verschillende ex-collega's en betrokkenen is verklaard dat ze niets van doping moesten weten in de dopingtijd en toch prima een grote ronde uitreden, worden bij jou uitgelachen en op de grote hoop van slikkers gegooid. En dat is bijzonder, want in sommige verklaringen van mensen uit het wereldje werd echt niemand gespaard en waren toch 1 of 2 namen apart genoemd van renners die niet aan dat spul wilden.
Ik denk niet dat Steven naïef is. Daarvoor volgt hij het wielrennen te goed. En iedere wielervolger weet echt wel wanneer er iets loos is en iets echt niet geloofwaardig is. Ik geniet enorm van het wielrennen, maar weet heus wel te signaleren als er iets niet klopt. Ik weet heus wel dat 90% of meer van de renners in vooral de eind jaren '90 en begin jaren '00 aan de doping zat. Maar ik geloof ook heus wel dat je, ook destijds, een grote ronde uit kon rijden zonder doping. Natuurlijk, er zullen heus wel een heleboel vitaminepreparaten aan te pas komen, maar dat gebeurt in elke sport.
Winnen in die tijd zal zonder doping quasi onmogelijk zijn geweest, maar meerijden kon volgens mij prima.
Wel geinig. Ik ben namelijk helemaal niet van de helden. Heb in de sport favorieten, maar geen helden. Kijk niet zo tegen sporters op of ben fan van bepaalde personen. Daarom volg ik het wielrennen ook helemaal niet.quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik ben niet op een kruistocht en ik vind niet dat ik doordraaf.
de TDF bestaat uit 190 renners van de hoeveel profs?
Ik denk dat om mee te doen aan de TDF, je idd aan de doping moet, als je er nog niet aan zat in de amateurtijd, bij de amateurs wordt ook genoeg gebruikt.
Julie spingen nu in de gordijnen omdat ik jullie favoriete sport afkraak, iedereen heeft nl zijn held nodig. Op de manier waarop ik het nu omschrijf blijft er voor jullie geen held meer over.
Verder vind ik dat de media teveel inzoomt op de renners zelf, als ze niet meespelen worden ze geweert bij de ploegen, dus als er weer iets loos is zoals bij schleck de afgelopen TDF, schrijven ze erover of er een moord is gepleegd.
De media moet maar eens achter het hele netwerk aangaan ipv altijd maar achter de renner aanzitten.
Theunisse heeft het wel eens vaker gezegd, tekorten aanvullen is geen doping.
denk je nu echt dat als je 8 dagen, 1 dag rust, 8dagen, 1 dag rust en nog eens 5 dagen aan de bak moet, dat je lichaam het niet uitschreeuwt van de pijn en vermoeidheid?
Probeer het zelf maar eens uit in je eigen sport, als je het uberhaupt lukt.
In de TDF daalt je testo en hematocriet erg hard als je het natural wilt doen.
Het extreme abuse van doping is er wel een beetje af, zoals de EPO monsters van HC 60+
dat was ook nodig, want er overleden echt wel teveel renners aan de dope (willy voet).
Het schokkende voor mij was de corruptie van de UCI en dat ze er niks aan willen doen.
Ze hadden de schenking van Armstrong anders moeten afhandelen,maar er wel even bij vertellen dat er nu hele ploegen zijn die schenkingen doen.
Ik zou het erg vreemd vinden als SKY daar niet bijzit.
Er is niks veranderd aan het dopen in het wielrennen.
ik geloof gewoon niet dat je schoon de TDF uitrijdt binnen de gestelde tijdslimiet, diegene die als eerste eindigt met zijn lichaam vol doping, ga je echt niet alle dagen binnen de limiet finischen.quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:57 schreef TheArt het volgende:
[..]
Wel geinig. Ik ben namelijk helemaal niet van de helden. Heb in de sport favorieten, maar geen helden. Kijk niet zo tegen sporters op of ben fan van bepaalde personen. Daarom volg ik het wielrennen ook helemaal niet.
Ik ben het nog steeds enorm met je oneens. Ik denk zeker niet dat je aan de doping moet om een Tour te rijden. Als je toch zo'n enorme fan bent van boeken over doping van mensen uit het wereldje zou ik het boek van Philippe Gaumont eens lezen. Die zegt letterlijk dat Moncoutie nooit doping nam. Die moest daar niets van hebben. Samen met Tombak de enige twee waarvan hij dat wist bij Cofidis. Is toch mooi 13e geworden in de Tour van 2002 midden in het dopingtijdperk. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden. Dat van mij is ten minste nog ergens op gebaseerd. Bij jou komt het allemaal vanuit je onderbuik.
En over naïef gesproken! Schokkend de corruptie van de UCI? De UCI is al jaaaaren één corrupte bende. Dat verhaal van die positieve test van Armstrong in Zwitserland doet al jaren de ronde. En natuurlijk is er niets veranderd aan het dopen. Dat zal altijd gebeuren, net als in iedere andere sport. Je bent vreselijk naïef als je anders zou denken, Vraag is alleen op welke schaal iets gebeurt. En ik ben ervan overtuigd dat het tegenwoordig op een minder grote schaal gebeurt dan laten we zeggen 10 jaar terug en dat de excessen ook minder groot zijn. Maar natuurlijk wordt er nu nog steeds gebruikt. Logisch ook.
Zegt iemand die met Willy Voet aankomt. Gaumont heeft absoluut geen enkel blad voor de mond genomen in dat boek. Het gaat er niet om dat Moncoutie en Tombak niets tegen hem gezegd hebben over doping, maar dat hij er bij hen er ook absoluut niets van heeft gezien. Dat maakt nog wel een groot verschil. Zeker aangezien Moncoutie gewoon één van de toprenners was bij Cofidis, ook in die tijd al.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik geloof gewoon niet dat je schoon de TDF uitrijdt binnen de gestelde tijdslimiet, diegene die als eerste eindigt met zijn lichaam vol doping, ga je echt niet alle dagen binnen de limiet finischen.
vind het wel vreemd dat je akomt met pietje die over jantje zegt, dat hij nooit doping gebruikte, als er 1 regel is die geldt, is dat je altijd voor jezelf moet sprekken en niet voor renners. Renners liegen gewoon erg vaak in alle vormen en maten, dat is nl ook de topsport.
Verder is de TDF geen sport maar sportsenetertainment. een heel groot circus, waar het draait om geld en sponsering, dat is de TDF, die dopingtesten zijn gewoon om de schijn op te houden dat het voor 90% schoon is en dat er maar enkele zondaars zijn. Om de grote massa tevereden te houden, zeg maar.
Er zijn tig producten die in de testen nog niet opduiken of waar ze nooit achter komen.
HGH kunen ze nooit nog steeds niet opsporen en dat bestaat al 30 jaar.
Je kon er vroeger wel aan dood gaan.
The defective protein can be transmitted by contaminated harvested human brain products,[13] immunoglobulins (IVIG), corneal grafts, dural grafts or electrode implants (acquired or iatrogenic form: iCJD); it can be inherited (hereditary or familial form: fCJD); or it may appear for the first time in the patient (sporadic form: sCJD). In the hereditary form, a mutation occurs in the gene for PrP, PRNP. Ten to 15 percent of CJD cases are inherited. (CDC)
The disease has also been shown to result from use of human growth hormone obtained from the pituitary glands of persons who died from Creutzfeldt–Jakob Disease,[14] though the known incidence of this cause is (as of April 2004) quite small. The risk of infection via cadaveric HGH in the US ceased when the medication was withdrawn in 1985.
It is thought[citation needed] that humans can contract the disease by consuming material from animals infected with the bovine form of the disease.[15] The only suspected cases to arise thus far have been vCJD, although there are fears—based on animal studies[16]—that consuming beef or beef products containing prion particles can also cause the development of classic CJD. When BSE material infects humans, the resulting disease is known as (new) variant CJD (nvCJD).[10]
Van Armstrong hadden ze ook nooit gezien, dat kwam pas 10 jaar later. ik durf wel te zweren dat die Moncoutie gewoon gepakt heeft, je rijdt een TDF gewoon niet clean uit.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:18 schreef TheArt het volgende:
[..]
Zegt iemand die met Willy Voet aankomt. Gaumont heeft absoluut geen enkel blad voor de mond genomen in dat boek. Het gaat er niet om dat Moncoutie en Tombak niets tegen hem gezegd hebben over doping, maar dat hij er bij hen er ook absoluut niets van heeft gezien. Dat maakt nog wel een groot verschil. Zeker aangezien Moncoutie gewoon één van de toprenners was bij Cofidis, ook in die tijd al.
En het is leuk die TDF van jou, maar het gaat over het wielrennen in het algemeen. Jij hebt het constant alleen maar over de TDF. Vind je het gek dat ik denk dat je op een soort kruistocht bent.
Tja, als de arts de infusen ingeprikt heeft dan kan hij dat met droge ogen zeggenquote:Op woensdag 26 december 2012 09:55 schreef De_Fietser het volgende:
En dan nog even over Boogerd. Ik zou echt diep teleurgesteld zijn als hij toch heeft gebruikt. Ik weet het nog als de dag van gisteren dat hij zei: "Ik heb dat spul nooit aangeraakt".
dat ging toch over de boete en over de juridische kosten? Is toch vrij normaal dat daarover geschikt wordt?quote:Op woensdag 26 december 2012 09:55 schreef De_Fietser het volgende:
Ik las laatst ook dat Contador een schikking had getroffen rondom zijn dopingaffaire. Is dat niet het toppunt van corruptie? Het gewoon lekker afkopen?
Dat stond er niet bij, dan zou het echter normaal zijn ja.quote:Op woensdag 26 december 2012 13:26 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat ging toch over de boete en over de juridische kosten? Is toch vrij normaal dat daarover geschikt wordt?
ja dat is wat ik me van dat nieuws herinner. Zal wel ergens een stuk terug in de reeks staanquote:Op woensdag 26 december 2012 13:26 schreef De_Fietser het volgende:
[..]
Dat stond er niet bij, dan zou het echter normaal zijn ja.
Hoe denk je dan over het eremetaal wat door nederlandse sporters is binnengehaald op de olympische spelen?quote:Op woensdag 26 december 2012 09:55 schreef De_Fietser het volgende:
Ik las laatst ook dat Contador een schikking had getroffen rondom zijn dopingaffaire. Is dat niet het toppunt van corruptie? Het gewoon lekker afkopen?
En dan nog even over Boogerd. Ik zou echt diep teleurgesteld zijn als hij toch heeft gebruikt. Ik weet het nog als de dag van gisteren dat hij zei: "Ik heb dat spul nooit aangeraakt".
Tja, door iedereen die een medaille heeft gewonnen op de Spelen, Nederlander of niet.quote:Op woensdag 26 december 2012 13:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Hoe denk je dan over het eremetaal wat door nerderlandse sporters is binnengehaald op de olympische spelen?
dus die gebruiken allemaal doping?quote:Op woensdag 26 december 2012 14:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tja, door iedereen die een medaille heeft gewonnen op de Spelen, Nederlander of niet.
Nou ja, jij suggereert dat de Nederlandse medaillewinnaars doping hebben gebruikt (net zoals elke wielrenner dat per definitie doet schijnbaar). Waarom zou dat dan bij de Nederlanders wel zo zijn, en bij elk willekeurig ander land niet?quote:Op woensdag 26 december 2012 14:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dus die gebruiken allemaal doping?
ik wil graag weten wat jij denkt?quote:Op woensdag 26 december 2012 14:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, jij suggereert dat de Nederlandse medaillewinnaars doping hebben gebruikt (net zoals elke wielrenner dat per definitie doet schijnbaar). Waarom zou dat dan bij de Nederlanders wel zo zijn, en bij elk willekeurig ander land niet?
Dat in elk geval het grootste deel van de medaillewinnaars op de Spelen (ongeachte de nationaliteit) geen doping heeft gebruikt.quote:Op woensdag 26 december 2012 15:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik wil graag weten wat jij denkt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |