quote:KNWU stelt onderzoekscommissie in
Toegevoegd: dinsdag 6 nov 2012, 23:05
De KNWU gaat een onderzoekscommissie instellen die het dopinggebruik in de wielersport in Nederland in kaart moet brengen. De commissie wordt eind deze maand geinstalleerd en zal uiterlijk 1 juli rapport uitbrengen.
Renners en begeleiders die meewerken met het onderzoek en schuld bekennen, kunnen volgens de commissie rekenen op strafvermindering. Dit zal nog wel met het mondiale anti-dopingagentschap WADA moeten worden kortgesloten.
Aanvankelijk onderzocht de KNWU of het mogelijk was een waardheidscommissie in te stellen, maar aan het verklaren onder ede zaten te veel juridische haken en ogen.
quote:Op zaterdag 15 december 2012 15:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
voor judo kan ik je geen bron geven, komt niet in de media naar voren.
Dus op lucht gebaseerd die uitspraak. Natuurlijk zal zo'n sport ook zijn gebruikers kennen maar gelet op de belangen en minimale verdiensten in het Judo is de kans op grootschalig gebruik vrij klein. Hoe amateuristischer de sport van opzet des te kleiner de kans dat er grootschalig gedopeerd wordt.quote:
Het is een amateuristische sport en laag qua budgetten, maar wél heel internationaal. Kijk maar eens naar de medaillewinnaars in het judo op de vorige twee Spelen. Zitten de meest exotische landen bij.quote:Op maandag 17 december 2012 13:42 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dus op lucht gebaseerd die uitspraak. Natuurlijk zal zo'n sport ook zijn gebruikers kennen maar gelet op de belangen en minimale verdiensten in het Judo is de kans op grootschalig gebruik vrij klein. Hoe amateuristischer de sport van opzet des te kleiner de kans dat er grootschalig gedopeerd wordt.
nee, op amateurniveau wordt ook vanalles gebruikt, het goedkope spul, omdat er toch geen tests zijnquote:Op maandag 17 december 2012 13:42 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dus op lucht gebaseerd die uitspraak. Natuurlijk zal zo'n sport ook zijn gebruikers kennen maar gelet op de belangen en minimale verdiensten in het Judo is de kans op grootschalig gebruik vrij klein. Hoe amateuristischer de sport van opzet des te kleiner de kans dat er grootschalig gedopeerd wordt.
Zo lust ik er nog wel een paar. Omdat op lagere niveau aantoonbaar relatief veel gebruikt is de Judo-sport ook verziekt door doping.quote:Op maandag 17 december 2012 14:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, op amateurniveau wordt ook vanalles gebruikt, het goedkope spul, omdat er toch geen tests zijn
dat is jouw mening, welke judoka's heb je dan gepraat?quote:Op maandag 17 december 2012 15:13 schreef Ericr het volgende:
[..]
Zo lust ik er nog wel een paar. Omdat op lagere niveau aantoonbaar relatief veel gebruikt is de Judo-sport ook verziekt door doping.
Aan doping komen is niet zo moeilijk natuurlijk maar hoe je het ook wendt of keert het blijft geld kosten om een kuurtje te kunnen aankopen. In sporten waar je amper een marginaal bestaan kan opbouwen door je prestaties is er weinig tot geen aanzet om doping ongebreideld te gebruiken. Nu zullen er zeker sporters zijn die voor de eer en de mogelijke extra inkomsten alsnog een kuurtje nemen in zo'n sport met marginale inkomsten maar de gemiddelde sporter zal er weinig heil in zien omdat de beloning in veel gevallen toch ook maar marginaal is.
In het wielrennen kan je als meerijdende onderknuppel nog een relatief leuke boterham verdienen, in het Judo heb je het buiten de top over zeer marginale inkomsten, de return on investment van kuurtjes die al snel richting de duizend euro of meer lopen is dus vrij laag. Zeker omdat je toch je heil moet zoeken tot middelen die amper op te sporen zijn zoals HGH met de navenante kosten daaraan verbonden. Je zelf volgooien met allerlei anabole steroïden is een zekerheidje dat je bij een Grand Prix (waar het geld te halen valt) door de mand valt na een controle.
Zet er nog wat uitroeptekens achter zoals je meestal doet. Je hebt 0 bewijs maar wat loze kreten doen het altijd goed natuurlijk. Over aannames gesproken.quote:Op maandag 17 december 2012 15:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat is jouw mening, welke judoka's heb je dan gepraat?
veel aanames, jongen
het gaat niet om bewijs, ik vertel wat ik hoor, jij komt dan met hele verhalen aanzetten, wat je zelf dus hebt uitgedokterd. je vertelt het alsof dat dan de benchmark moet zijn, dat er dus geen doping wordt gebruikt omdat het niet winstgevend is.quote:Op maandag 17 december 2012 15:17 schreef Ericr het volgende:
[..]
Zet er nog wat uitroeptekens achter zoals je meestal doet. Je hebt 0 bewijs maar wat loze kreten doen het altijd goed natuurlijk. Over aannames gesproken.
En jij komt met niks, dat is dus niet erg veel lijkt me. Maar blijf vooral roepen, vergeet de uitroeptekens niet!quote:Op maandag 17 december 2012 15:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het gaat niet om bewijs, ik vertel wat ik hoor, jij komt dan met hele verhalen aanzetten, wat je zelf dus hebt uitgedokterd. je vertelt het alsof dat dan de benchmark moet zijn, dat er dus geen doping wordt gebruikt omdat het niet winstgevend is.
het gaat altijd om de winst, een winner zijn roem en faam.
Op de man spelen is lekker rendementsvol, jij gelooft dus dat er geen doping in judo wordt gebruikt? ondanks het een olympische sport is.quote:Op maandag 17 december 2012 15:26 schreef Ericr het volgende:
[..]
En jij komt met niks, dat is dus niet erg veel lijkt me. Maar blijf vooral roepen, vergeet de uitroeptekens niet!
Dat zeg ik niet, jij beweert echter zonder enige onderbouwing dat die bekend is vanwege het dopinggebruik.quote:Op maandag 17 december 2012 15:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Op de man spelen is lekker rendementsvol, jij gelooft dus dat er geen doping in judo wordt gebruikt? ondanks het een olympische sport is.
Dat terwijl er amper positieve gevallen bekend zijn in die sport. Kan natuurlijk zijn dat ze bijna alles onder het tapijt schuiven zoals in het tennis maar heel logisch is dat niet.quote:klopt wel, Judo staat echt wel bekend om hun dopinggebruik. en 40x voor wielrennen geeft een hetze aan.
ik onderbouw het wel, ik zie van jou alleen hele verhalen met de onderbouwing dat er geen return of investment is.quote:Op maandag 17 december 2012 15:45 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, jij beweert echter zonder enige onderbouwing dat die bekend is vanwege het dopinggebruik.
Waarmee heb je het onderbouwd dan? Dat filmpje? Dat gaat over MMA en raad eens hoe groot de belangen zijn in MMA? Daar is geld te halen en wordt zo goed als nooit gecontroleerd, ja dan wordt er ook driftig geslikt en gespoten natuurlijk.quote:Op maandag 17 december 2012 15:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik onderbouw het wel, ik zie van jou alleen hele verhalen met de onderbouwing dat er geen return of investment is.
wat te denken van die sportschool tieners, in het voorjaar een kuurtje om er op het strand beachboy uit te zien en als je ze in de winter ziet, zijn ze 3 maten gekrompen.
daar is geen return of investment, mensen willen er goed uit zien en zijn niet bang om naar doping te grijpen!
Weer een aaname, want dat filmpje gaat ook over Judo, gewoon weer een mening vormen over iets dat je niet hebt gezien of gelezen. Ik ben het zat om met luie mensen te discussieren!quote:Op maandag 17 december 2012 15:56 schreef Ericr het volgende:
[..]
Waarmee heb je het onderbouwd dan? Dat filmpje? Dat gaat over MMA en raad eens hoe groot de belangen zijn in MMA? Daar is geld te halen en wordt zo goed als nooit gecontroleerd, ja dan wordt er ook driftig geslikt en gespoten natuurlijk.
Recreatief en cosmetisch gebruik er bij betrekken heeft verder weinig zin, daar liggen andere motieven aan ten grondslag en zegt niks over het gebruik in sporten waar je een marginaal bestaan leidt zelfs als je behoort tot de top of subtop.
Ah daar hebben we het uitroepteken. Ik heb het filmpje gekeken, althans het stuk dat relevant is. Dat gaat over MMA en zijdelings over sporten waar gewicht een rol speelt. Maar MMA speelt de belangrijkste rol en in MMA is gewoon goed geld te verdienen dankzij het gebrek aan controles en de status van die sport bij bepaalde groepen.quote:Op maandag 17 december 2012 16:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Weer een aaname, want dat filmpje gaat ook over Judo, gewoon weer een mening vormen over iets dat je niet hebt gezien of gelezen. Ik ben het zat om met luie mensen te discussieren!
nee joh, hij heeft het ook over judo, dus kijk het helemaal of niet! en in MMA controleren ze wel, zeker toch in de UFC!quote:Op maandag 17 december 2012 16:05 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ah daar hebben we het uitroepteken. Ik heb het filmpje gekeken, althans het stuk dat relevant is. Dat gaat over MMA en zijdelings over sporten waar gewicht een rol speelt. Maar MMA speelt de belangrijkste rol en in MMA is gewoon goed geld te verdienen dankzij het gebrek aan controles en de status van die sport bij bepaalde groepen.
Leuk voor de aandacht, maar lekker representatief maar niet heus, EPO bij iemand met de conditie van een wijkagent.quote:Jakhals Erik gebruikt doping voor tv-programma
Erik Dijkstra volgt voor het tv-programma Bureau Sport een epo-kuur om te kijken of 'dat spul nu echt werkt'. Dat maakte de VARA woensdag bekend. Dijkstra, ook bekend als Jakhals Erik in De Wereld Draait Door, gebruikt de doping onder medische begeleiding.
In Bureau Sport gaan Dijkstra en oud-Jakhals Frank Evenblij op zoek naar mysteries en mythen uit de sport. Doping staat in de eerste aflevering op 2 januari centraal. Frank ging voor het programma op pad met Ben Johnson, de atleet die eind jaren 80 werd betrapt op het gebruik van verboden middelen. Erik duikt in de epo-wereld. 'We houden nauwkeurig mijn bloedwaarden in de gaten, maar ik fiets inmiddels wel in 10 minuten naar de redactie', aldus Erik.
Kijk dit is nou goede onderzoeksjournalistiek.quote:Op woensdag 19 december 2012 13:28 schreef OProg het volgende:
[..]
Leuk voor de aandacht, maar lekker representatief maar niet heus, EPO bij iemand met de conditie van een wijkagent.
Als hij dan elke dag gaat kijken hoe het gaat komt hij door training verder dan door EPO.quote:Op woensdag 19 december 2012 13:48 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Kijk dit is nou goede onderzoeksjournalistiek.
Daar zijn ze snel mee deze keer, maar ik denk dat het hielp dat hij het toegaf.quote:Op woensdag 19 december 2012 21:44 schreef Szura het volgende:
Twee jaar schorsing voor Galimzjanov, domme kut
niet met terugwerkende kracht vanaf het veldritseizoen twee jaar terug?quote:Op woensdag 19 december 2012 21:44 schreef Szura het volgende:
Twee jaar schorsing voor Galimzjanov, domme kut
daar is hij niet bekend genoeg voorquote:Op donderdag 20 december 2012 06:55 schreef franklop het volgende:
[..]
niet met terugwerkende kracht vanaf het veldritseizoen twee jaar terug?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |