Je mag mensen alleen niet dwingen zich te mengen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:15 schreef Jellereppe het volgende:
Eigenlijk is het ideaalst dat die klassen gewoon worden gemengd. Ik zou het beleid dusdanig aanpassen dat je zorgt voor 50/50 in de steden. Harde eisen stelt aan het niveau van de kinderen en eventueel bijles verzorgt voor kinderen met een achterstand. Wat niet geheel onbegrijpelijk is voor kinderen met ouders van niet Westerse afkomst. Alleen maar vluchten naar witte scholen is voor beide groepen niet ideaal. Dat zal er alleen maar voor zorgen dat allochtonen en autochtonen elkaar ontwijken. Goede manier om onbegrip en problemen voor de toekomst te creëren.
heeeeej, je kan de biblebelt uittekenen hier in lichtblauwquote:Op woensdag 19 december 2012 09:15 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
1975 belde,..hij wil zijn dorp terug. Hoe lang ben jij al niet in een dorp geweest? Wellicht dat ergens in een Gronings dorpje dit nog aan de gang is maar de dorpen in het Westen van het land voldoen totaal niet aan jouw geschetste beeld.
Hier een plaatje van het Aandeel hoogopgeleide vrouwen naar (sub)coropgebied, 2002/2004
[ afbeelding ]
Kun je zien dat in het Westen van het land (zitten veel dorpen) tov het Oosten van het land, meer hoog opgeleiden (vrouwen) zitten. Je kunt derhalve makkelijker stellen, dat het niveau in de Randstad hoger ligt dan in het Oosten van het land. Heeft niets met dorpen vs steden te maken, meer met regio.
Nee, dat zeker niet. Ik opper alleen het plan om dat als doel te stellen op een paar scholen. Uiteraard met strikte eisen en eventueel capaciteit verzorgen voor mogelijkheden tot bijles voor kinderen met een achterstand. Ook al hebben ze per basisschool maar de capaciteit om aan 10 kinderen bijles te geven. Alle beetjes helpen om die kinderen naar een hoger niveau te tillen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:27 schreef Specularium het volgende:
[..]
Je mag mensen alleen niet dwingen zich te mengen.
Daarom doen ze dat nu verkapt door nieuwbouwkijken te voorzien van verschillende soorten woningaanbod.
Op hoop van zegen, terwijl ook daar niemand op zit te wachten.
Ik woon in een dorp (<5000 inwoners), en het westen van het land is de Randstad.... daar zijn vast veel dorpen (in de Randstad) maar in het oosten van het land zijn meer dorpen en kleinere steden.quote:Op woensdag 19 december 2012 09:15 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
1975 belde,..hij wil zijn dorp terug. Hoe lang ben jij al niet in een dorp geweest? Wellicht dat ergens in een Gronings dorpje dit nog aan de gang is maar de dorpen in het Westen van het land voldoen totaal niet aan jouw geschetste beeld.
Hier een plaatje van het Aandeel hoogopgeleide vrouwen naar (sub)coropgebied, 2002/2004
[ afbeelding ]
Kun je zien dat in het Westen van het land (zitten veel dorpen) tov het Oosten van het land, meer hoog opgeleiden (vrouwen) zitten. Je kunt derhalve makkelijker stellen, dat het niveau in de Randstad hoger ligt dan in het Oosten van het land. Heeft niets met dorpen vs steden te maken, meer met regio.
in brabant, limburg en zeeland speelt het probleem ook.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik woon in een dorp (<5000 inwoners), en het westen van het land is de Randstad.... daar zijn vast veel dorpen (in de Randstad) maar in het oosten van het land zijn meer dorpen en kleinere steden.
Mijn kind is een van de weinige kinderen op de peuterspeelzaal die geen VVE-indicatie heeftquote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:40 schreef simmu het volgende:
[..]
in brabant, limburg en zeeland speelt het probleem ook.
dat ondersteunt mijn stelling dat je er als ouder nog altijd zelf bij bentquote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn kind is een van de weinige kinderen op de peuterspeelzaal die geen VVE-indicatie heeft
Ik heb wel idee dat die VVE-indicaties ook gebruikt worden om de PSZ betaalbaar (en dus bereikbaar) te maken, want met een gezin van minimaal 3 kinderen en een inkomen van ¤ 2.500 bruto gaat het niet werken als de PSZ voor 1 kind al ¤ 85,= per maand kost, dan zie je die kinderen er niet.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:44 schreef simmu het volgende:
[..]
dat ondersteunt mijn stelling dat je er als ouder nog altijd zelf bij bent
Blanken trekken weg naar de Randstad?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:48 schreef niels0 het volgende:
Op de juppenwijken en leegstand na gebeurt er eigenlijk net zoiets met de grote steden. Blanken trekken weg naar de randstad en de grote steden worden steeds meer 'buitenland'. Jammer hoor.
Vrijwel al mijn (blanke) vrienden en ikzelf ook hebben Rotterdam achter zich gelaten, terwijl ik wel een stadsjongen ben.
We voelen ons er gewoon niet meer thuis, we worden een dagje ouder en hebben geen zin meer in al die overlast met criminaliteit, asociaal gedrag etc.
25 jaar geleden toen ik op Zuid op de middelbare school zat kregen we een paar fusies zodat ik ook op zo'n gemengde school terechtkwam. Ik heb wat af moeten hakken daar. Van die gasten die 'onze' meisjes lastigvielen en eigenlijk gewoon de school terroriseerden. Ik hoefde nog maar een jaar gelukkig.
Heel af en toe kom ik nog wel 'ns in die buurt. Ben ik verdorie de enige blanke in de tram.
In de randstad zijn ook best prima buurten te vinden Leandra. Het is niet overal kommer en kwel. Maar je hebt gelijk, het is een olievlek die zich uitbreidt. Daarom heb ikzelf maar helemaal Nederland gedag gezegd.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Blanken trekken weg naar de Randstad?
Ik weet wel dat er ook dorpen in de Randstad zijn, maar dat is voornamelijk het Groene Hart, verder kenmerkt de Randstad zich juist door een ring van grotere en kleinere steden rond datzelfde Groene Hart, daarom heet het ook de Randstad.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:57 schreef niels0 het volgende:
[..]
In de randstad zijn ook best prima buurten te vinden Leandra. Het is niet overal kommer en kwel. Maar je hebt gelijk, het is een olievlek die zich uitbreidt. Daarom heb ikzelf maar helemaal Nederland gedag gezegd.
Edit: Waar ik nu woon is het aandeel ouderen/gepensioeneerden vrij hoog en dat is vooral vervelend als je in de rij staat bij de supermarkt maar ja, je kunt niet alles hebben.
Daarom dus gewoon maatregelen als kinderbijslag inhouden wanneer dat soort tuig zich misdraagt. Kijken of vader en moeder dan nog zou onverschillig zijn over wangedrag van hun spawn. Als je het niet bij de wortelen aanpakt, wordt het alleen maar erger.quote:Op zondag 16 december 2012 12:09 schreef jandeklop het volgende:
[..]
Ga eens praten met mensen die voor zwarte/gemengde klassen staan in het westen/grote steden.
Als je van je kind houdt en het beste voor hem/haar wil dan zet je je kind niet in een dergelijke klas.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |