abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120340890
De PvdA in Amsterdam vindt dat de lege klaslokalen in de hoofdstad gebruikt moeten worden voor onder meer kinderdagverblijven en peuterspeelzalen. Ook pleit de partij voor een bouwstop voor nieuwe scholen in bepaalde wijken.

Ongeveer een kwart van de Amsterdamse klaslokalen staat leeg en dat kost veel geld. De PvdA wil dat buurtscholen meer kansen krijgen.

De huidige klassenleegstand komt onder meer voort uit de 'witte vlucht' van kinderen naar scholen die dichter bij het centrum liggen.
Ouders kiezen lang niet altijd voor scholen in de buurt. Hierdoor ontstaan zorgelijke situaties die op termijn slecht zijn voor de kwaliteit van het onderwijs in Amsterdam, zegt de partij.

bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_witte_vlucht__.html

Juist ja...het ligt aan de ouders en niet aan de politiek ic de Partij van de Arbeid.

Ik vraag mij af wat het begin is geworden van wat. Immers de school is maatschappelijk gezien een belangrijk onderdeel van de maatschappij. Kinderen en ouders zijn er direct bij betrokken. De overheid ook.

[ Bericht 7% gewijzigd door cempexo op 15-12-2012 15:45:34 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_120366541
Ja maar, de multi-culti samenleving zou toch zo'n enorme verrijking zijn?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_120367020
Wonen er nog zoveel witten in Amsterdam dan?
pi_120367542
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 11:17 schreef Ludd het volgende:
Wonen er nog zoveel witten in Amsterdam dan?
Handjevol in de grachtengordel.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_120367630
Wat ik begrijp is dat er nog 35% Nederlandse autochtonen wonen. Dat cijfer zal wel niet stijgen maar eerder zakken gelet op de reden van vertrek ...

Een groot gedeelte van die 35% zullen ongetwijfeld aanhangers zijn van het B en W kleurtje.

Amsterdam kent 25% ambtenaren.
  zondag 16 december 2012 @ 12:03:49 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120368036
Als ze nou eens echt willen investeren dan huren ze wat extra leerkrachten in en gebruiken ze die lege lokalen om de klassen kleiner te maken.
Gaat de kwaliteit van de school ook weer omhoog.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_120368178
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 12:03 schreef Leandra het volgende:
Als ze nou eens echt willen investeren dan huren ze wat extra leerkrachten in en gebruiken ze die lege lokalen om de klassen kleiner te maken.
Ga eens praten met mensen die voor zwarte/gemengde klassen staan in het westen/grote steden.
Als je van je kind houdt en het beste voor hem/haar wil dan zet je je kind niet in een dergelijke klas.
Laat de linkse politici maar het voorbeeld geven eerst.
pi_120368182
Ferrero in problemen door Witte Vlucht
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_120368185
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 12:03 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat het de ouders gaat om de samenstelling van de klassen, niet om de grootte van de klassen.
pi_120368305
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 12:09 schreef jandeklop het volgende:

[..]

Ga eens praten met mensen die voor zwarte/gemengde klassen staan in het westen/grote steden.
Als je van je kind houdt en het beste voor hem/haar wil dan zet je je kind niet in een dergelijke klas.
Ik ben ook gevlucht toen mijn dochter werd geboren.
  zondag 16 december 2012 @ 12:15:26 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120368322
quote:

[..]

Dat is misschien wel zo, maar dat neemt niet weg dat het juist in zulke klassen geen kwaad kan als de klassen kleiner worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 16 december 2012 @ 12:17:30 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120368377
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 12:09 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik denk dat het de ouders gaat om de samenstelling van de klassen, niet om de grootte van de klassen.
Die samenstelling heeft meestal weer tot gevolg dat het niveau naar beneden gaat, een negatief effect dat je zou kunnen verminderen door de klassen kleiner te maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_120368432
quote:
Juist ja...het ligt aan de ouders en niet aan de politiek ic de Partij van de Arbeid
Of aan het onvermogen (of wellicht onwil) van scholen om de leerlingen die hun normen aan hun medeleerlingen op willen dringen goed aan te pakken. Als iemand in elkaar wordt geslagen omdat hij tijdens de ramadan een broodje in de pauze eet en je grijpt als schoolhoofd niet in verdien je het gewoon dat je schooltje ten gronde gaat.

En plannen om ouders te dwingen hun kinderen in bepaalde scholen in te schrijven mogen wel op de plank blijven liggen zolang dit land geen centraal comité als bestuur heeft.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_120368450
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2012 12:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is misschien wel zo, maar dat neemt niet weg dat het juist in zulke klassen geen kwaad kan als de klassen kleiner worden.
Hallo, 2012. Er is een crisis, weinig geld en we moeten bezuinigen.

Moeten we weer vanwege dat tuig waar toch niks van terecht komt weer bakken geld over de balk gooien. Nee zorg maar dat de probleem veroorzakers zich niet meer kunnen voortplanten of zo.
pi_120368519
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2012 12:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die samenstelling heeft meestal weer tot gevolg dat het niveau naar beneden gaat, een negatief effect dat je zou kunnen verminderen door de klassen kleiner te maken.
Deels waar. Ik denk echter dat deze ouders het niet alleen gaat over het niveau van de school, maar ook door de cultuur/sfeer op school.
  zondag 16 december 2012 @ 12:38:39 #16
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_120368933
quote:

[..]

Wat een dikke bullshit. Ik was de enige Nederlander is mijn klas en ik kon me geen betere tijd wensen op de middelbare school. Elke dag was gegarandeerd lachen. Ik weet nog dat mijn vriendengroep bestond uit een Jood, een Pakistaan, een Marokkaan en een aantal chinezen en iedereen kon elkaar ook gewoon beledigen zonder dat de ander zich beledigd voelde. Ik moet er niet aan denken om op zo'n witte kak school gezeten te zouden moeten hebben met allemaal van die sjonnie's die denken dat ze alles zijn. :r
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_120369507
Dit is de andere kant van de vrijheid van onderwijs als van de overheid verwacht wordt dat ze allerlei soorten scholen betalen mag de overheid dan ook meepraten over het toelatingsbeleid? En moeten scholen die te groot worden misschien maar doorverwijzen naar plekken waar lokalen vrij komen in plaats van bij te bouwen (dat kost de belastingbetaler immers meer geld)
pi_120369560
quote:
2s.gif Op zondag 16 december 2012 12:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Wat een dikke bullshit. Ik was de enige Nederlander is mijn klas en ik kon me geen betere tijd wensen op de middelbare school. Elke dag was gegarandeerd lachen. Ik weet nog dat mijn vriendengroep bestond uit een Jood, een Pakistaan, een Marokkaan en een aantal chinezen en iedereen kon elkaar ook gewoon beledigen zonder dat de ander zich beledigd voelde. Ik moet er niet aan denken om op zo'n witte kak school gezeten te zouden moeten hebben met allemaal van die sjonnie's die denken dat ze alles zijn. :r
Dat was een multiculti Walhalla die school van jou :D

En ja, vreselijk die witte kakkers :r
pi_120369655
quote:

[..]

De jood was geen Nederlander? :? :o
pi_120369699
quote:

[..]

Correctie, dan vindt JIJ dikke bullshit. Dat jij t daar leuk heb gehad, hoeft niet te gelden voor een ander. Als jij op n school had gezeten waar je in elkaaf was gebeukt om je broodje ham tijdens ramadan, had je hier wat anders getikt.
Andere mensen die voelen dat hun kind niet fijn op school zitten, doen er goed aan te verplaatsen. Is hun goed recht. En als t vaak voor komt, zal er een structurele reden voor zijn. Dan moeten fe politieke nono's niet gaan mekkeren dat t aan de ouders ligt. Beetje kortzichtig en wederom de ogen sluiten voor wat er ect aan de hand is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_120369765
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2012 13:04 schreef Red_85 het volgende:
Als jij op n school had gezeten waar je in elkaaf was gebeukt om je broodje ham tijdens ramadan, had je hier wat anders getikt.

Komen dat soort dingen echt, letterlijk zo voor, of is dit zo'n typische overdrijving om het punt te maken?
pi_120369846
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 13:06 schreef Ludd het volgende:

[..]

Komen dat soort dingen echt, letterlijk zo voor, of is dit zo'n typische overdrijving om het punt te maken?
op de school van de grensrechter doders gebeurde dat.
pi_120369863
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 13:09 schreef jandeklop het volgende:

[..]

op de school van de grensrechter doders gebeurde dat.
Bron?
pi_120370065
quote:
2s.gif Op zondag 16 december 2012 12:56 schreef 99.999 het volgende:
Dit is de andere kant van de vrijheid van onderwijs als van de overheid verwacht wordt dat ze allerlei soorten scholen betalen mag de overheid dan ook meepraten over het toelatingsbeleid?

Nee de overheid niet, dat zijn ambtenaren met een: wij van WC eend adviseren...
pi_120370190
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 13:09 schreef Ludd het volgende:

[..]

Bron?
http://www.geenstijl.nl/m(...)ngen_van_het_hu.html

enkele hoogtepuntjes:

quote:
Enkele voorbeelden
- in de klas is een rugtas gevuld met boeken en onder andere bosatlas tegen mijn broertjes achterhoofd gegooid, de leraar greep niet in.
- tijdens de ramadan mocht mijn broertje niet eten want anders kreeg hij een vuist tegen zijn slokdarm waardoor hij om nog te kunnen eten op het toilet moest lunchen.
- ook buiten de ramadan konden wij hem geen ham op zijn brood meegeven omdat hij dan geslagen werd tijdens de lunch, ook hier werd niets tegen gedaan.
- in de winter is mijn broertje met min vijf graden in elkaar geslagen door tien jongens, zijn jas, schoenen, mobiele telefoon, strippenkaart, fietssleutels en astmamedicijnen zijn afgepakt, zodat hij met een astma-aanval niet om hulp kon bellen en op blote voeten zonder jas in de kou vier kilometer naar huis moest lopen.
- tijdens de gymles is mijn broertje geslagen door een groep van vijf jongens maar toen mijn broertje één klap terug gaf, werd hij geschorst.
Dit zijn slechts enkele voorbeelden uit vier jaar lang pesterijen waarbij zijn gymkleding, jas, mobiele telefoons etc etc zijn ook tientallen keren gestolen zijn.
prachtig he dat volk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')