abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120319611
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_120320080
Ja ze zit ook in maatje 62 hoor.. alleen qua breedte wil het nog niet. Maar ze heeft maatje 50 een week of 4 gehad en ineens ging het heel hard! 56 Heeft ze serieus maar een paar dagen aan gehad. Groeispurtje!
pi_120320117
Blijft naar, die bijwerkingen van de prikjes..
Hopelijk morgen M weer beter!
  vrijdag 14 december 2012 @ 21:34:38 #4
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120321086
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 21:19 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja ze zit ook in maatje 62 hoor.. alleen qua breedte wil het nog niet. Maar ze heeft maatje 50 een week of 4 gehad en ineens ging het heel hard! 56 Heeft ze serieus maar een paar dagen aan gehad. Groeispurtje!
Wat grappig joh.. :D
Hier ist juist dat 62 al redelijk goed zit in de breedte maar niet in de lengte :+
Gister rompers gekocht van de hema, zo'n 5pak maat 62-68, maar die vallen aardig groot.. Verschilt echt behoorlijk per merk! Bambino zit al best goed nu..
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_120323290
Ja hemaspul valt hier idd ook groot uit!

Heb net weer even een stukje uiy het oei ik groeiboek gelezen. Veel dingen zijn herkenbaar .. doet me goed. Kan het voor mezelf dan veel beter verklaren dat het ritme sinds een dag of twee helemaal omgeslagen is.. hangeriger.. huileriger .. minder tevreden. Totdat ze mama ziet/voelt/ruikt :-)
pi_120332817
Mijn mini slaapt nog?

Was zelf wakker om 3. Hmmm ik hoor niks. 5 Uur weer. Hmm ik hoor nog steeds niks? Kwart voor 7 klaarwakker ... huh, zou ze het nog wel doen (ja dus). Nah dan ga ik maar even gauw douchen .. zul je zien dat ze dan begint te piepen. Niet dus .. madam ligt nog steeds te slapen. Ga haar zo toch maar wakker maken want zo lang slapen kan ook niet goed zijn gezien haar leeftijd.

Vandaag 7 weekjes!

Net of ze de slaap die ze gister overdag weer niet genomen heeft vannacht heeft ingehaald.
pi_120332827
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 08:05 schreef Twinkle20 het volgende:
Mijn mini slaapt nog?

Was zelf wakker om 3. Hmmm ik hoor niks. 5 Uur weer. Hmm ik hoor nog steeds niks? Kwart voor 7 klaarwakker ... huh, zou ze het nog wel doen (ja dus). Nah dan ga ik maar even gauw douchen .. zul je zien dat ze dan begint te piepen. Niet dus .. madam ligt nog steeds te slapen. Ga haar zo toch maar wakker maken want zo lang slapen kan ook niet goed zijn gezien haar leeftijd.

Vandaag 7 weekjes!

Net of ze de slaap die ze gister overdag weer niet genomen heeft vannacht heeft ingehaald.
Hoe laat heb je haar in bedje gelegd dan/is ze gaan slapen?
pi_120332828
Lekker Twinkle! :D

Hier 7,5 weken en maat 50 zit als gegoten. 1 romper maat 50 echt te klein, maar die viel ook mini.
pi_120332939
23 uur hier altijd laatste fles. Ligt ze er rond 23.45 in en meedtal slaapt ze dan ook gelijk.
Zojuist is ze zelf wakker geworden. nu weer lekker flesden :-)

Ahh free dus jouw mini begint ook aardig te groeien!

We zijn nu damen lord of the rings aan het kijken haha.
  zaterdag 15 december 2012 @ 08:43:38 #10
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_120332948
Twinkle wat lekker zeg!!!

Freecell wat herken ik dat! Draakje was ook zo mini O+! Hoe gaat het nu met hem? En met jou?

Hier is de laatste dag als baby aangebroken :'(! We vieren het vandaag al dus die dag is zo om schat ik zo!
pi_120332956
*O* man is thuis
Belde me om 6:30 wakker ivm deuren die op allerlei sloten zaten :+ hij kon er niet in haha.
Ik sliep pas om 5:00 vanwege wakkere baby ;) dus ja... S wakker en ik ook. Ik kon niet meer slapen dus maar met S naar beneden gegaan, A was al sinds gisterochtend wakker dus die moet wel even slapen.

twinkle
vanaf hoe laat lang ze in bed dan?
pi_120332961
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 08:43 schreef NotTheSame het volgende:
Twinkle wat lekker zeg!!!

Freecell wat herken ik dat! Draakje was ook zo mini O+! Hoe gaat het nu met hem? En met jou?

Hier is de laatste dag als baby aangebroken :'(! We vieren het vandaag al dus die dag is zo om schat ik zo!
:o morgen 1!!! fijne dag vandaag&morgen! :*
pi_120332997
Fijne verjaardag nts!
pi_120333069
Fijne verjaardag NTS :*

Luc kreeg vlak voor we naar bed gingen toch wel flink verhoging. Heb hem toen toch maar 60gram paracetamol gegeven voor de zekerheid. Zo te voelen is alles nu weer weg. Meneer heeft gelukkig heerlijk geslapen. Had hem vannacht wel bij ons in de co sleeper gelegd. Voelde toch fijner.

Luc is nu 8+ weken en 62 begint goed te zitten... Ligt een beetje aan het merk. Hema valt bij hem ook groot.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_120333128
NTS, fijne dag vandaag en zondag *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_120333154
NTS, geniet van je laatste dagen baby! Fijne dagen! *O*
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_120333189
NTS fijne verjaardag!! *O*

Geert heeft koorts schommelt zo rond de 39,5 oorzaak zijn waarschijnlijk de dikke bobbels in zijn bovenkaak. Waar hij normaal altijd lacht en de grootste lol heeft kan er nu af en toe een glimlach af...
pi_120333380
NTS, een heel fijne verjaardag vandaag! *O*

M. moest aan het begin van de nacht weer zo heftig huilen. Hij heeft weer als een kleine baby bij me gelegen in de stoel, terwijl ik zacht liedjes voor hem heb gezongen. Vanmorgen werd hij vrolijk wakker en het lijkt nu ook weer goed te gaan (ook met z'n temperatuur). Weer even in de stoel gezeten samen en 'ik zag twee beren gezongen'. Na mijn 'hi hi hi' zei M. opeens zachtjes: ha ha ha. :D Zo schattig. Daarna natuurlijk nog 6 keer hetzelfde liedje gezongen alleen maar omdat hij zo lief ha ha ha doet op het juiste moment. :') O+

En toen hij vannacht rustig in z'n bedje lag en ik nog even naast hem zat gaf hij na een tijdje z'n knuffeltje door de spijlen aan me. Heb hem ook maar weer teruggegeven. :+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_120333384
Rixtje, bah wat sneu ook weer die tandjes. -O-

Kyara, hoe is het nu met Midas?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_120333399
NTS *O* En dan morgen in gedachten de hele bevalling ed weer doorlopen O+

Mja, ja,hier.... Gemiddeld 4 uur slaap per nacht, ondanks melk ei en soja vrij zit ukkie weer onder de eczeem en de bv loopt ook nog steeds niet. Hij huilt heel erg veel en gisteren had hij echt duidelijk veel pijn en zijn we even bij de HA binnengewandeld. Die heeft even de wond van de operatie bekeken (zag er goed uit) en levensbedreigende dingen uitgesloten (wel een heel klein beetje verkouden) en me veel succes gewenst met mijn brulbaby.
Gelukkig ging hij gisteravond lekker op mij liggen slapen.

Hij kan echt geen minuut zonder me en slaapt ook alleen op mij en dat vind ik op zich wel ok (doek is handig) alleen ik moet wel een keer of 5 a 6 op een dag kolven en dan hoor ik hem dus beneden bij mijn man heel hard huilen... Ik heb 1 vriendin die hem ook stil kan krijgen en als zij er is, geef ik hem ook graag even uit handen.

Ik vind het niet heel easy zo. Vooral met dat slaapgebrek en dat ik dus geen seconde van de dag of nacht echt zelf heb. Kolven is mijn vrije tijd zeg maar.
En ik heb nog 2 kindjes, waarvan 1 peuter waar we op het moment ook zorgen over hebben en elke week fysio en logopedie en dergelijke.
En de vakantie komt eraan :X Nog een weekje en dan 2 weken lang geen school en peuterspeelzaal. Geen opa's en oma's ter beschikking. Niet leuk. Ik zie er als een berg tegenop.
pi_120333408
Wat schattig Soempie O+
Hier geen last meer geloof ik. Vanmorgen had hij weer volop praatje en nu ligt hij ook weer te zingen in zijn bedje.

NTS, draakjes laatste dag als baby... wat gaat het snel! Ben je al begonnen met terugdenken aan "vorig jaar rond deze tijd"?
pi_120333410
Free :*
pi_120333507
Och free, wat ontzettend zwaar voor jullie. Woont die vriendin bij je in de buurt? Misschien kan zij in de vakantie ook wat bijspringen? Of mensen van de kerk/ vrienden, die misschien in de vakantie wat met de andere twee kunnen ondernemen? Ik duim voor je dat de borstvoeding snel beter gaat, dat scheelt dan vast al een hoop? :*
  zaterdag 15 december 2012 @ 10:03:01 #24
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_120333512
Mogguh!

NTS Veel plezier vandaag! *O* En alvast gefeliciteerd ;)

Zoë, fijn dat je man ook weer thuis is!

Schattig Soempie O+

Digitale knuffel voor Freecell :* Lijkt me zwaar idd....Kan 1 van de kinders ook niet in het weekend naar opa en oma? Nachtje slapen ofzo?

Cristel was vannacht ook constant wakker, om 13.30 maar een fles gemaakt, want ze bleef maar piepen/janken. Daarna heeft ze wel weer een paar uur geslapen, maar toch weer elke keer eventjes wakker,klein huiltje, ik geef speen, en ze slaapt verder....
Ze heeft volgens mij ergens last van....Zowiezo is ze verkouden, misschien krijgt ze wel tandjes? :?
pi_120333529
Free :*
pi_120333760
Free ik kan goed geloven dat je het heel zwaar hebt. Sowieso je nieuwste mini. maar ook nog je twe andere kleintjes die ook hun aandacht nodig hebben. Idd een weekend logeren geen optie? Of dat je vriendin langs komt? Sneu he.. zon mini die moeilijk te gerudtstellen is en het liefst bij mammie is. Heel aandoenlijk maar niet altijd handig.

Soempie wat lief van je mini!

Leuk die kletsende minies! Begint D ook steeds meer te doen!
pi_120334152
Opa's en oma's kunnen voorlopig echt allemaal niet. (mijn moeder wordt binnenkort weer geopereerd, nog een nasleepje van de kanker van vorig jaar en is daarbij bijna 70, Tara's moeder is net geopereerd )

Vriendin heeft het woest druk (is beroepsmusicus en het is December, dus dat is concert na concert)

Dus voorlopig moeten we het wel even zelf opvangen. Maargoed, we zijn met z'n tweeen thuis, ik doe de mini, man doet de anderen en we negeren het huishouden, houden eigenlijk alleen de afwas en de was bij. En 1x per week ramt een andere vriendin van mij in een uur of twee het hele huis door.
En dat wil wel even zo,maar het is wel ontzettend intensief.
pi_120335980
Heftige start zo Free! Hopelijk krijgen jullie binnenkort wat meer rust :*

Nts, fijne dag vandaag!

Lief soempie!

Daan is vanochtend twee keer een stukje gaan kruipen. Had ergens gedacht dat hij het nog zou overslaan, alleen de laatste stukjes voor het gaan staan deed hij kruipend. Maar nu echt een paar meter. Ziet er grappig uit..
pi_120336418
Free heb je aan gluten gedacht?
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_120336828
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 12:51 schreef Sam1993 het volgende:
Free heb je aan gluten gedacht?
Gedacht wel, maar dat komt echt niet voor in onze families (en een heleboel andere allergieën wel)en een dieet zonder melk,ei, soja en gluten? Oi....

Eczeem is vandaag weer een stuk rustiger gelukkig :)
  zaterdag 15 december 2012 @ 13:14:31 #31
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_120337040
misschien stom, maar allergisch voor bepaald soort wasmiddel? of kerstbomen?
pi_120337395
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 13:14 schreef PureEvil het volgende:
misschien stom, maar allergisch voor bepaald soort wasmiddel? of kerstbomen?
Wasmiddel is heel neutraal hier en we wisselen niet (dan hebben we hier 3 met jeuk,haha).
Eczeem zit vooral op zijn wangen.
Gelukkig was het eczeem er een dag eerder dan de boom :)
Varkensvlees, zou dat kunnen? Ik heb nl mijn broodjes met kaas vervangen door broodjes met schinken...

Over wasmiddel.Mijn schoonmoeder wast als er een jongetje daar logeert altijd de gebruikte kleren. Met sterk geparfumeerd wasmiddel en wasverzachter. Ik moet ze 2x apart wassen om het er weer uit te krijgen...En ik krijg het haar niet uit het hoofd gepraat :?
pi_120337740
Hier had ook niemand voedsel allergie en toch heeft Lisa nu koemelkallergie wat vaak gepaard gaat met andere voedselallergieen. Misschien kan je dat overleggen met je huisarts/kinderarts Als je kleintje niet meer reageert met gluten vrij kun je altijd nog gaan kijken of het dan nodig is ei en soja te laten staan. (ik roep ook maar wat he weet hoe zwaar het is met een kleintje die allergisch is)

Kan je niet je schoonmoeder zeggen dat ze het niet meer moet wassen? of luistert ze daar ook niet na? Mijn moeder waste alles met neutral wasmiddel ik reageerde op ieder beetje parfum dat ergens in aanwezig was. gelukkig nu overheengegroeid maar is ook iets om goed in de gaten te houden.
pi_120337881

Min of meer op video. :D

En ik kan niet zingen, maar daar ging het ook niet om. :+
pi_120337968
Nee, dat heb ik echt al heel vaak gezegd ;) helpt niet. Ze vindt het onzin.

Ik ben al gestopt met melk, ei en soja, gezien het effect begin ik daar ook even niet meer mee ;)
en de huisarts wil dus niet meedenken. Hum.
pi_120337980
Aaaah, wat schattig Soempie O+

Freecell, ik heb wel vaker gehoord dat varkensvlees huidreactie kan veroorzaken. Zou heel goed kunnen dus :Y
En je schoonmoeder.............. niet handig.... was dan niet...... }:|
pi_120338005
Kan je neit gewoone en verwijzing aan de kinderarts vragen via het cb? die mogen dat ook als je bij de huisarts niet verder komt. en verder wat ik ook tegen zoë zei hij mag je nooit een verwijzing weigeren hij mag wel doorgeven dat het voor jou geruststelling is en hij denkt dat er niks is:) Anders andere huisarts. Dit breekt echt op hoor moet niet denken aan die weken word ik al misselijk... Succes!
pi_120338014
Wat stom dat je schoonmoeder zo aan je vraag voorbij gaat. Uiteindelijk levert het je alleen maar meer werk op. :{
pi_120338186
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 13:46 schreef Soempie het volgende:
Wat stom dat je schoonmoeder zo aan je vraag voorbij gaat. Uiteindelijk levert het je alleen maar meer werk op. :{
check ;) nuja, gelukkig is het niet zo heel vaak :)

En ik ga eerst even kijken hoe het gaat zonder varkensvlees :)
pi_120340451
Soempie wat grappig!

Ik zing ook altijd liedjes voor D :+
Klinkt nergens naar maar ze gaat dan altijd lachen :+
pi_120340607
Hier alleen witte reus als wasmiddel de rest ben ik allergisch voor...

Het zijn bij Geert niet alleen de tandjes even later had hij al 40 graden koorts en van die hele waterige oogjes en zijn longetjes klinken ook niet zoals het zijn moet...mijn arme ventje!
pi_120340659
Wat sneu Rixtje! Beterschap!

Maar als de tandjes doorkomen gaat dat wel vaker gepaard met koorts of niet?
pi_120340926
Jawel maar je kan aan alles merken dat het niet alleen van de tandjes komt ;)
  zaterdag 15 december 2012 @ 15:39:04 #44
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120341161
Twink: fijn boek is dat he :) helpt idd om de dingen wat meer te begrijpen!

Jeutje NTS! Gaat snel he, vind ik nu al.. :o Gefeli! :*

Soempie wat schattig :D O+

Free :* Jij bikkel..! Fijn dat de eczeem minder is.

M heeft ook wat uitslag op haar voorhoofd/wangetjes, ik weet ook niet goed wat het nu is.. Lijkt soms op warmte uitslag, heeft ze vooral 's ochtends en in de loop van de dag wordt het weer minder. Ff aankijken. En anders cb maar ff bellen..

Vandaag 2 leuke rompers bij de H&M gehaald, eentje met gekleurde streepjes en een felgroene :D Maatje 62, zal nog wel wat groot vallen gok ik maar dat geeft niet O+
pi_120341528
Free, het lijkt me ook zwaar hoor. Ik sluit me volledig aan bij Enf: jij bikkel! :*

Ik ben voor Saartje de kleertjes in mt 62 aan het wassen. Meerdere dingetjes in mt 56 beginnen al krap te zitten of gaan niet (zo goed) over haar hoofdje. Uiteraard ligt het ook aan het merk/hoe het valt, maar ik trek haar liever iets te ruime kleertjes aan dan strak/precies-op-het-randje-net-goed. Lijkt me veel lekkerder zitten voor haar. Zo heb ik mijn eigen chill kleding ook het liefst :D

We hebben haar net provisorisch gemeten, en ze zit op 57cm. Geen idee of we goed gemeten hebben though, haha. Het lijkt me aan de grote kant. Al zou het wel verklaren waarom redelijk wat mt 56 dingetjes al wat strak beginnen te zitten (zeker gezien haar spekkies :') O+ ), en redelijk wat mt. 62 -in ieder geval qua breedte- beter zitten.
pi_120341607
Rompers van h&m vallen behoorlijk groot. Midas heeft vandaag nog een romper in maat 68 aan (oke, de mouwen beginnen wat te kort te worden). Rest in maar 80 :D
pi_120341698
quote:
17s.gif Op zaterdag 15 december 2012 15:56 schreef Kyara het volgende:
Rompers van h&m vallen behoorlijk groot. Midas heeft vandaag nog een romper in maat 68 aan (oke, de mouwen beginnen wat te kort te worden). Rest in maar 80 :D
Dat valt mij trouwens ook op! De rompertjes van de hema draagt ze nog in mt 50/56! Terwijl de rest dus wisselt tussen mt 56 en 62.
pi_120342161
Mijn baby heeft duidelijk een lange romp en korte pootjes :') De H&M rompers maat 80 zitten prima, maar ik heb zijn H&M spijkerbroekje maat 62 pas net weggedaan :+ Nou vallen die ook wel groot vind ik, maar hij zit met truien veelal in 80 en met broeken moet hij qua breedte wel 74 hebben maar die zijn vaak nog erg lang.

Och, mijn knul is zó lief O+ Supervrolijk de hele dag, zo energiek spelen, lachen bij het stoeien, steeds maar knufels komen halen, zo zoet zichzelf vermaken. Mijn ventje O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_120343548

O+ die ga ik bestellen voor Saartje *O* ¤4.95 maar :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 16:15 schreef Clubsoda het volgende:
Och, mijn knul is zó lief O+ Supervrolijk de hele dag, zo energiek spelen, lachen bij het stoeien, steeds maar knufels komen halen, zo zoet zichzelf vermaken. Mijn ventje O+
O+
pi_120343688
ooow,die is leuk coco O+
pi_120345091
Sorry voor de egopost en niet bijgelezen hebben. Ik heb een klein krentenbolletje thuis met waterpocken. Heeft iemand tips wat te doen tegen de jeuk? Ik heb calendulan lotion van vsm in huis en meen me iets te herinneren vaneen havermout bad. Hoe maak je zo'n havermout bad precies?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zaterdag 15 december 2012 @ 18:10:29 #52
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_120345755
Havermout in een washandje doen, dicht maken met een elastiekje oid en dan mee in bad. Helpt echt goed! Beterschap ermee....
  zaterdag 15 december 2012 @ 18:18:06 #53
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_120345986
Wat een schattig pakje Coco!! O+
Tinu, wat Mikoxx zegt inderdaad. Sterkte ermee :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_120346186
Leuk is ie he coco!
Heb m hier ook :D

Tinu sterkte met je krentenbolletje!

Free, pfff je krijgt t niet kado he :*

Hier ook een fijne dag, not...
Zelf ziek, kind dat de hele dag wil drinken en niet wil slapen... Gelukkig vanmiddag eventjes samen met.mij (aan de borst :'))
Normaal vind ik dat soort dagen al niet geweldig...maar nu kan ik t helemaal wat,minder hebben.
pi_120346732
Oew sonnetje, dat is ook niet fijn!
  zaterdag 15 december 2012 @ 18:54:19 #56
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120347056
Coco wat een leuk pakje! O+

Ja, hier zijn maatjes soms ook gek. Qua breedte past M. makkelijk maatje 62 maar qua lengte vaak nog niet :+

Tinu sterkte! Werkt talkpoeder ook niet tegen de jeuk? Meen me te herinneren dat mn moeder dat vroeger bij me gebruikte..

Sonnetje ook al ziekenboeg! :* Lekker clusterdagje ofzo? Sterkte!
pi_120347892
Ik snap het ook niet hoor.
Maat 50 is tót 50CM toch? Nou, uk is hier nu precies 50 CM en precies 7 pond (haha, klinkt heel pasgeboren en niet als bijna 8 weken) maar maatje 50 past hier nu perfect en ik zou nu 56 verwachten gezien de stats.

Oef, hummel slaapt in wieg. Eerste 5 minuten vrij van vandaag. Het is goed dat dit niet mijn eerste is, dan was ik er niet weer aan begonnen gok ik ;) Mèn, wat een arbeidsintensieve baby is dit :D
Maar inmiddels weet ik dat het tijdelijk is gelukkig.
pi_120348009
Nou volgens mij niet tot zoveel cm hoor. Midas is 78,5 cm en past met veel dingen nog gewoon in maat 74.

Beterschap Son en Tuni sterkte met je krentenbolletje. Hopelijk brengt de havermout wat verlichting.

Hier nog steeds een ziek kind. Vanochtend goed gegeten maar vanmiddag wilde het niet echt en na een hoestbui kwam alles er weer uit. Vanavond ook maar een paar hapjes avondeten, wel yoghurt en fles ging ook goed maar ook die kwam er weer helemaal uit. Arm kind. Nu lekker slapen.
pi_120348125
:* Beterschap voor alle zieke baby's.

Hier maat 74 over het algemeen en een paar verdwaalde maat 68 kledingstukken.
pi_120348548
Beterschap voor de zieke mama's en kindjes!

Hier klopt ook niks meer van de maten. Maat dat kan ook komen omdat die dingen voor Daan al 3 jongens meeging. We hebben nu 74-86 in de kast liggen met 75 cm..
Een 86-shirt wat Chris met 16mnd droeg, heeft Daan nu goed passend aan. En Chris was zelfs een paar cm lager dus dat shirt is inmiddels flink gekrompen..

Wakker :N
pi_120348648
Heb je Chris te heet gewassen? :+
pi_120348764
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 18:10 schreef mikoxx het volgende:
Havermout in een washandje doen, dicht maken met een elastiekje oid en dan mee in bad. Helpt echt goed! Beterschap ermee....
Dankje. Zal ik mijn baby dan ook afwassen met het gevulde washandje, afvrijven bedoel ik dan?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120348807
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2012 19:46 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Dankje. Zal ik mijn baby dan ook afwassen met het gevulde washandje, afvrijven bedoel ik dan?
Jup,lekker als spons gebruiken :Y
pi_120348866
Tinu en Kyara, beterschap voor jullie jongetjes. :*
pi_120348907
Ok, hij zit nu in bad. Hopelijk gaat het slapen na het badje en met nog eens calendulan smeren beter dan gisteren.

Geen idee van dat talkpoeder. Ik begreep dat er mentolpoeder is maar dat mocht pas vanaf 2 jaar.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120348938
Kyara beterschap voor je jochie. Hopelijk is hij morgen weer beter.

Nts, nog maar 1 dagje baby. Alvast gefeliciteerd. *O* Je leest morgen vast niet bij.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120348981
Ik wist ook niet dat dat cm's zijn? T zou kunnen..

F.leur blijft elke nacht komen voor 2 nachtvoedingen, en het breekt me aardig op. Máár ik zie haar gewoon aankomen! En realiseer me (ook na de foto van Mango) dat ik echt een heel slank kind heb. En ik wil liever en spekkie. Ze drinkt nu ook steeds langer aan de borst. Als ik afkolf dan kan ik zien dat ze toch wel 150cc per keer drinkt, eerst nog 110cc. Ben nu ook langer bezig met voeden, was het eerst 10min kom ik nu dichter bij de 20min. Ik vind het prima, en dat ze maar lekker hard mag groeien!

Coco wat een geweldig pakje!!

Kyara, beterschap voor M. Wat zielig!

Tinu, wat zielig voorje ukkie! Dat lijkt me nou echt rot als je kindje waterpokken heeft! Heeft je mini er veel last van?

Beterschap Sonnetje :*

Mijn (8> was vandaag bijna de hele dag alleen met F.leur. Ik mocht uitslapen O+ en daarna ben ik gaan volleyballen. Het is gewoon kei goed gegaan!! Hij heeft ze met succes in bed gelegd, de fles gegeven, geen gehuil. Gewoon super! Hij is zelf nog wel eens onzeker over zijn kunnen, maar dat blijkt maar weer onnodig.
Misschien dat andere papa's dat als vanzelfsprekend kunnen, dat weet ik niet? Maar S is maar 2 dagen vrij geweest na de geboorte van F.leur. En als hij voor haar zorgt ben ik er ook altijd bij. Waarbij het dan ook nog eens in mijn aard ligt om het dan zelf allemaal te willen doen. Dat verklaart waarschijnlijk zijn onzekerheid om het alleen te doen.

Oh en net te horen gekregen dat hij na deze week een week vakantie heeft. Dat is mijn laatste week verlof, en ik vind het heel fijn dat we dan met z'n drietjes zijn :)
pi_120349131
Kwisted wat goed! Dat geeft je man ook weer meer vertrouwen natuurlijk. En lekker dat jullie de laatste week van je verlof samen zijn. Kun je het uit handen geven nog wat oefenen. ;) En samen genieten natuurlijk.
pi_120349151
Ah gossie Midas ook al ziek ;( Beterschap voor m!

Enf, ik denk het, sowieso heeft ze de hele week er al last van (ook weer ongesteld geworden, beetje last van dr oortjes), maar vandaag is t even vervelend. Maar ja gaat wel weer over.

Elise zit nu in 62/68, ze komt maar niet uit 62 :P
Na 6 weken ofzo zat ze volledig in 62, maar nu gaat ze dus niet snel.
pi_120349334
Kwisted, hier is dat ook hoor met mijn vriend. Hij doet nu ook vooral dingen met de peuter, de baby is mijn project ;)
Maar vorige maand was ie de hele dag alleen met beiden en dat ging ook gewoon goed. Als ik in de buurt ben dan doe ik toch sneller dingen met haar.
  zaterdag 15 december 2012 @ 20:27:46 #71
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_120350192
Fijn, Kwisted! Hier is mijn man vanaf het begin al heel goed met ons meisje O+. Ik heb hem ook in de eerste weken veel laten doen en dat vond hij heel leuk en nog steeds.

Beterschap aan alle zieke kindjes! Hier is de verkoudheid éindelijk op z'n retour en ze slaapt weer door, gister van 18:30 tot 08:15 met alleen om half 6 een fles.

Free, ik kan jullie alleen weer sterkte wensen :*. Dat het maar snel beter gaat bij jullie!

Ik dacht dat de maten wel idd met cm's waren maar dat je ongeveer kan zeggen dat als je kindje tussen de 64 en 70 cm is het maat 68 draagt bijvoorbeeld. Maarja, het is ook een beetje afhankelijk van het gewicht en de proporties! Hier ook een lange, vrij smalle dame. Ze draagt nu 68 en sommige pakjes zijn maat 74 al :o. Laatste keer bij CB 2 weken terug was ze 66,5 cm. Ik merk nu dat ze langer is geworden want rompers maat 62/68 zijn nu echt te klein.

Vandaag een 4 seizoenen slaapzak gehaald. Ik wilde er nooit aan want vond ze veel te duur maar E. had het gewoon te koud in haar HEMA slaapzak (het is 's nachts op haar kamertje ook wel écht fris). Ze had een langemouwenromper + pyjama (jumpsuit of shirtje + broekje aan) en dan de slaapzak. 's Nachts werd ze gewoon van de kou wakker en 's ochtends had ze hele koude beentjes. We hadden een dekentje over haar heen gelegd maar de reden dat we slaapzakjes zijn gaan gebruiken is dat ze de dekentjes altijd wegschopt :'). Hielp dus niets. Nu een fijne warme slaapzak.
  zaterdag 15 december 2012 @ 20:35:56 #72
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120350477
Kwisted, fijn dat het zo goed gaat met F en (8> !
De kraamverzorgende riep al dat mijn man zijn roeping gemist had, omdat hij M. zo makkelijk vasthield enzo :D :') Hij heeft 3 weken vrij gehad in het begin dus dat scheelt aanzienlijk, tegenover 2 dagen.. Ik merk dat hij haar soms beter stil krijgt dan ik :@ Zeker toen ik nog borstvoeding gaf, M. rook dat gewoon bij mij dus kreeg ik haar niet rustig en (8> wel. Ik merk soms dat hij nog wel wat onzeker is of dingen wil overleggen, maar het gaat eik best goed hier vind ik :)

Sonnetje ohja, vervelend is dat.. Sterkte en idd, alles is tijdelijk! :) :*

Soesa; achgos, zelfs koude beentjes! :o ;( Haha dat krijg je als je de deken wegtrapt ja XD
M. trapt hier ook flink, maar gewoon in dr slaapzak + wollen dekentje erover is het prima, dan is ze heerlijk warm.. Alleen een romper aan in dr slaapzak :) en het is wat aangenamer op haar slaapkamer dan op die van ons, dus dat scheelt ook. :P
pi_120351301
D friemelt alleen altijd haar handjes boven de dekens uit. Maar verder liggen de dekens er altijd nog net zo strak bij als dat we haar ingestopt hadde.

Och arme M. en ik las een kinsje met waterpokken. Goeie tips! Houd het in mijn achterhoofd voor als het hier een keer voor mag komen.

Kwisted wat fijn dat het zo goed ginh allemaal en dat je een beetje je eigen ding hebt kunnen doen. En dat ene weekje nog even samen.. heerlijk!

Mijn mannetje moet ook nog een weekje en dan een weekje vrij.. heerlijk!
Straks zijn we voor het eerst lekker met zijn drietjes in het grote bad geweest en ze vond het heeeerlijk .. helemaal ontspannen enzo. Daarna lekker de bodylotion ingemasseerd ... rompertje en puckababy aan .. flesje en daarna was ze zo in dromeland.

De eerste vijf kraamdagen heeft mijn man vooral de zorg van D op zich genomen. Ik voelde me in het begin echt zon n00b naast hem. Nu doen we het samen.
Hij heeft wel veel meer zelfvertrouwen en maakt zich totaal niet druk.

Sonnetje las dat jij ook ziekjes was .. beterschap!
pi_120351435
Kwisted fijn dat het zo goed ging. En lekker vrij met z'n drieen.

Last van de waterpokken komt echt door de jeuk die ze veroorzaken, daardoor jengelt hij meer en is het slapen gisteravond en vandaag drama geweest.

Sonnetje, hier hetzelfde. En soms wens ik me dat hij ook wat meer dingen nog voor de baby zou doen. Dat ik de mama ben en bv geef is allemaal goed en wel maar er blijven genoeg dingen over die hij kan doen. Met de afgelopen dagen en mijn rugklachten heeft hij wat meer opgepakt.
Beterschap Son!
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zaterdag 15 december 2012 @ 21:15:10 #75
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_120352078
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2012 19:46 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Droogdeppen werkt het beste. Succes!
pi_120352581
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2012 21:15 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Droogdeppen werkt het beste. Succes!
Hoe bedoel je droogdeppen? Heb het washandje idd in bad als spons gebruikt, maar ook buiten het water over de pokken gevreven. Slapen ging stukken beter dan gisteren. Vermoeidheid van maar 2 uurtjes slapen zal ook hebben geholpen denk ik.

En dank aan Free!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120357542
beterschap voor alle zieke en jeukende kindertjes!

Mijn vriend doet met deze baby ook een stuk minder als met de eerste. Komt toch wel door de borstvoeding en ook omdat hij dan bezig is met Mex.
Ze krijgt nu sinds 2 dagen een flesje per dag van hem en merk dat ie dat toch wel fijn vind.
Verder is hij degne die vooral gek met d'r doet en vliegtuigje speelt.
Ze lacht altijd naar hem, dus het zal wel goed zitten.

Kwisted hoe oud is jouw baby? Fijn dat het goed ging met je vriend en de baby.
pi_120362192
Saartje is aan het ontsnappen :')

pi_120364452
Vond je haar zo in bed coco? Ik zou me dood schrikken. Tijd voor n slaapzakje misschien? Ik heb er nog 2 te koop van 60cm als je wil :)

F kwam net voor een voeding. Vanacht dus maar 1 ipv 2x wakker we worden, fijn!

Ik had vanavond mijn zwangerschapsdagboek nog eens gelezen. Werd er n tikkie emotioneel van.

F.leur is de 22e 3maanden
pi_120364522
Luuk sliep altijd in.zijn wieg op de slaapkamer, leek me rustiger voor hem. Zo met lawaaizus in huis. Maar de,laatste,dagen ging het slapen na de laatste,voeding zo lastig. Ik was steeds wel 2,5 uur bezig. En dan sliep ik net, n dan kwam hij weer. Ik had het idee dat ie gewoon mamahonger had. Dus gisteren hem veel in de woonkamer gelegd, veel geknuffeld. En zo overdag al mama plaktijd gegeven. En het heeft gisteren avond gewerkt. 23.15 aangelegd, om 0.00 in bed gelegd, en net een kwartiertje geleden begon ie te pruttelen.
*poef* nu is het weg
pi_120365211
Woow coco vond je haar zo in bed? Zou me rot schrikken!

D werd net wakker .. prima want het is ook etenstijd.
pi_120365234
Haha coco :D
En schrikken? Waarom?
Als ze sterk genoeg zijm om daar te komen, tillen ze hun koppie ook echt wel op als ze niet genoeg lucht krijgen :Y
Wen er maar aan, je gaat ze in steeds raardere houdingen terug vinden ;)
pi_120365255
Coco, slaapt ze vaker op haar buik? Wel heel schattig.

Mijn baby schuift een klein beetje. Dat lukt hem nu nog alleen maar op niet zo gladde oppervlakken, in bed en in de box. In zijn ledikant schuift hij naar voren richting de spijlen, want aan de andere kant staat het nachtkastje en daar liggen zo veel leuke spullen en hij schuift ons bed in. In de box komt hij een klein stukje naar voren om een speeltje te pakken of schuift hij naar achteren en steekt zijn benen door de spijlen en dan zit hij klem, minder leuk.

Het voelt alsof ik echt 5-6 keer heb gevoed gisternacht. Hij bleef maar zeuren en dan drinken en weerwat uitspugen. Volgens mij was het niet zozeer honger de meeste keren als meer troost voor de vervelende waterpokken. Lief heeft hem net genomen, dus ik kan nog even bijslapen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120365262
Ter illustratie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is mijn oudste, hier anderhalf en hij slaapt ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door freecell op 16-12-2012 07:30:27 ]
pi_120365311
Free _O- lijkt me toch niet heel comfortabel slapen :D

Coco, wel tijd voor een slaapzakje lijkt me. :D
Toen Midas ging spoken in bed ben ik hem ook een keer met zijn hoofd bij het voeteneinde tegen gekomen met zijn hoofd onder de dekens. Toen ben ik de meteen naar de winkel gerend voor een slaapzak :X

NTS, van harte gefeliciteerd met draakje! *O*
pi_120365374
Oei Free, Chris en Daan heb ik op gekke manieren terug gevonden. Maar dit is wel een speciaal talent ;)

Coco, wat lijkt dat ledikant groot ;)

NTS, gefeliciteerd met draakje *O*
Tot over een paar dagen bij de dreumesen.

Hier vannacht een spookuur, van 12-1. Geen idee waarom, maar uiteindelijk al mopperend weer in slaap gevallen.
Wel kan hij sinds gisteren kruipen en had hij er een tand bij. Lekker weekje zo..

En net terwijl ik de papfles maakte, heeft hij de koekjestrommel geroofd. Dus na de fles mocht hij lekker zijn koekje opmaken.. Zondagszonde :P
pi_120365543
Dubbel
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120365555
Nts *O*, voor Draakje's 1e verjaardag!

quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 09:13 schreef Tinuviel het volgende:
Free, dat is wel heel bijzonder. Hier heb ik de kindren wel 180 of 90 graden gedraaid gevonden, met benen uit het bed en kont in de lucht, maar nooit zo gek als jouw foto.
Daan, kleine koekjesdief :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120366097
Wahha free das idd een rare houding.. kan toch nooit lekker liggen.

We hebben nog lekker tot 9.15 in het grote bed gelegen met zijn drietjes maar toen was het genoeg. Toen wilde ze graagg kijken en spelen.
pi_120366117
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 07:14 schreef freecell het volgende:
Haha coco :D
En schrikken? Waarom?
Als ze sterk genoeg zijm om daar te komen, tillen ze hun koppie ook echt wel op als ze niet genoeg lucht krijgen :Y
Wen er maar aan, je gaat ze in steeds raardere houdingen terug vinden ;)
Dat idd :D
Hoewel jouw oudste wel de kroon spant!

Koekjesdief Daan :D

Hier gaat gelukkig stukken beter dan gisteren. Ik voel me beter en Elise was ook een stuk meer tevreden na de voeding vanochtend. In plaats van continue drinken zat er nu 1,5 uur tussen :P
Vooruitgang ;)

Nts, gefeliciteerd met draakje!
pi_120366478
Schrikken? Totaal niet :D Op die foto is ze sowieso nog bezig met schravelen. Dus op de foto's ervoor en erna heeft ze haar hoofdje naar de zijkant.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Free!! :D Hahaha, wat een slaaphouding :+ O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Cocotrimonium op 16-12-2012 11:23:57 ]
pi_120366551
NTS, gefeli *O*

Sonnetje, fijn dat t beter gaat :)
pi_120367114
ohh coco, ik dacht ze is zelf gedraaid en je vond haar zo :+

nts gefeliciteerd!!! *O* *O*
pi_120367177
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 11:22 schreef Kwisted het volgende:
Oh nee! Saartje is uiteraard een Super Baby ( :+ ), maar zó snel is ze nog niet :s)
pi_120367365
NTS, gefeliciteerd met Draakje *O*
pi_120367819
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 11:22 schreef Kwisted het volgende:

nts gefeliciteerd!!! *O* *O*
dat dacht ik ook ja :D
pi_120368177
Ik heb trouwens nog een luiertipje. Bij ons werken de luiers van de Aldi erg goed. Ik had ze zomaar gekocht om te proberen, omdat ze goedkoop zijn. Ze zien eruit als grote maandverbanden, dus ik had er weinig vertrouwen in. Maar bij onze (lange smalle) meid werken ze perfect! Ze zijn zacht, houden plas goed vast (ok je moet ze niet snachts 12u lang aanlaten, maar voor overdag als je ze om de paar uur verschoont) en het is de enige pamper waarbij de dunne bv poep niet overstroomd! ^O^
pi_120368256
Oh en ik ben trouwens ontzettend aan het rammelen. Ik zou het zo leuk vinden als F.leur een broertje of zusje had die bijna net zo oud is als zij. Ik heb nu in mijn hoofd dat als F 6 maanden oud is weer te gaan proberen :@ Even (8> nog overtuigen dat het financieel niet zoveel uitmaakt 1 of 2 babys.

Is dat eigenlijk waar, dat laatste? Maakt dat nou iets uit? De meeste spulletjes heb je toch al. Als je bv geeft, dan zijn de kosten voornamelijk luiers. En soms wat kleertjes en toiletartikelen. Ohja en de opvang natuurlijk. Maar tegen de tijd dat de 2e dan naar de opvang gaat ben ik alweer in salaris vooruit gegaan.

Ik rammel gewoon :')
pi_120368611
Kwisted, voor een 2e krijg je in elk geval meer terug qua opvang. En op zich klopt het wel wat je zegt. Maar als je dan per ongeluk toch een tweeling krijgt dan gaat die vlieger dus niet op.....

Als ik nu zwanger was geweest van 1 kindje dan zou het bij Midas op de kamer komen (eerste tijd bij ons) en zouden alle spullen zoals maxicosi etc meteen door kunnen. Nu het er 2 zijn moeten we het halve huis verbouwen (beetje overdreven maar toch wordt er flink geklust), hebben we een andere auto moeten kopen, extra maxicosi etc. En heel veel kleertjes moeten vervangen worden natuurlijk ;)

Mijn plan was om te wachten tot de 9 maanden voorbij waren en het dan weer te proberen. Maar dat liep dus even anders :D
pi_120368638
haha oh dat lijkt me echt een schok als het dan een tweeling is! Zit dat bij jullie in de familie?

Het is natuurlijk wel héél speciaal! O+
  zondag 16 december 2012 @ 12:28:37 #101
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_120368639
Disclaimer
En voordat iedereen weer valt over het "moeten", nee natuurlijk moet ik geen andere auto en kan ik ook heus we gaan lopen etc. En liefde en aandacht is natuurlijk het belangrijkste. Maar voor ons en in onze situatie was dit wel belangrijk.
  zondag 16 december 2012 @ 12:29:28 #102
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_120368660
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 12:28 schreef Kwisted het volgende:
haha oh dat lijkt me echt een schok als het dan een tweeling is! Zit dat bij jullie in de familie?

Het is natuurlijk wel héél speciaal! O+
nee, daarom was het ook wel even schrikken. Was iets waar we geen rekening mee hielden :D
Maar wel heel snel aan het idee gewend hoor en het is nu echt superleuk en speciaal! O+ O+
pi_120368709
Fijn dat het beter gaat Son!

Ohh Coco ik schrok al :-D

Huer net andersom.. qua lwngte kan ze wel een. grotere maat hebben. Maar ze heeft nog een veel te klein koppie :-D
pi_120368755
Hier zat er veel tijd tussen de 2, maar qua kosten inderdaad de dingen die je opnoemt.
Als ze sneller op elkaar zitten(zusje heeft er 3 gekregen in 3jaar, ongeveer 1,5 jaar ertussen), dan heb je misschien ook een extra ledikant nodig, een duowagen, autostoeltje misschien dubbel omdat de oudste te licht is om door te gaan naar de volgende..
Maar dat is allemaal zo duur/goedkoop te maken met marktplaats ;)
  zondag 16 december 2012 @ 12:40:52 #105
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_120368997
Ja, helemaal waar. Hoewel dat met de maxicosi volgens mij wel mee valt. Dan moet je ze echt snel achter elkaar krijgen wil je er daar 2 van nodig hebben. Vervolgstoeltje heb je inderdaad al wel snel meerdere nodig als er minder dan 2 jaar tussen zit volgens mij. En inderdaad, lang leven marktplaats. En Ikea.
  zondag 16 december 2012 @ 12:41:38 #106
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_120369031
Ik mis mijn kind trouwens. Hij is een middagje bij mijn schoonzusje terwijl mijn zwager hier aan het klussen is (een soort ruil dus ;) ). En nou mis ik hem dus :'(
pi_120370059
Kwisted, grootste kostenpost is idd de opvang. Nog wel afhankelijk van de vorm van opvang en hoeveel je afneemt natuurlijk. Wij hebben 3 dagen nodig, dus voor een tweede kind ben je gauw honderden euros extra kwijt. En je krijgt meer vergoeding voor de kinderopvang bij een tweede maar gezien de bezuinigingen daar wordt het ook elk jaar minder.

Als je de kindjes snel achter elkaar krijgt, kunnen de kosten hoger zijn vanwege duo kinderwagen etc. En kleertjes hangt er ook vanaf. Ik denk als je twee keer een jongetje hebt of 2 keer een meisje koop je veel minder voor de tweede dan als je een van elk hebt.

Wat betreft de tweeling, volgens mij kan dat ook komen als je binnen 3 maanden van het stoppen van de pil weer zwanger wordt, hoeft dus niet in de familie te zitten.

Mijn baby slaapt eindelijk. Zal hem goed doen denk ik. Toch vervelend de waterpokken, hij is minder lekker en minder zichzelf. Heb zelfs beide kids op bed nu.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 16 december 2012 @ 14:12:20 #108
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_120371770
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 13:17 schreef Tinuviel het volgende:
Wat betreft de tweeling, volgens mij kan dat ook komen als je binnen 3 maanden van het stoppen van de pil weer zwanger wordt, hoeft dus niet in de familie te zitten.
en zelfs dat hoeft niet ;)
  zondag 16 december 2012 @ 14:16:34 #109
30252 Soempie
Procreating
pi_120371894
Ik zou een broertje of zusje van dezelfde leeftijd of wat ouder wel heel leuk vinden voor M. Maarja, dat gaat niet. :+

En ik heb een lichte voorkeur voor het geslacht, erg toch? -O- M'n man ook, maar dan juist het andere geslacht, dus sowieso is een tweede kindje wel gewenst, dat wel. :') :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Soempie op 16-12-2012 14:25:20 ]
pi_120372235
Ik wil ook wel een brusje hoor, maar nu nog even niet :D Faye is pittig genoeg in haar eentje :P Plus dat het hier in huis wel erg krap wordt vind ik (al hebben de buren 3 kinderen..)

We hebben weer een koortsbaby :( Ik ben er wel klaar mee he.. Ondertussen 2 maanden verkouden en nu alweer koorts. Morgen de dokter weer bellen. Ze hoest alles bij elkaar en is er echt niet lekker meer van. En terecht, zou ik ook zijn.
pi_120372390
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 14:16 schreef Soempie het volgende:
Ik zou een broertje of zusje van dezelfde leeftijd of wat ouder wel heel leuk vinden voor M. Maarja, dat gaat niet. :+

En ik heb een lichte voorkeur voor het geslacht, erg toch? -O- M'n man ook, maar dan juist het andere geslacht, dus sowieso is een tweede kindje wel gewenst, dat wel. :') :+
Is dat zo erg dan?

Ik had ook heel graag een meisje gehad. Puur vanwege de dingen, die je later als vrouwen met elkaar kunt delen. Maar dat zegt niet, dat ik niet gelukkig ben met mijn jongens of dat ik niet van ze houd.

Marjo, beterschap voor Faye. Ga je morgen naar de ha?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120372494
Morgen bel ik de ha ja, wil morgen of dinsdag langs.
  zondag 16 december 2012 @ 14:32:04 #113
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_120372505
Beterschap Marjolijntje!

Ik hoopte ook wel een beetje dat 1 van de 2 een meisje zou zijn. Maar als je dan weer bij zo'n echo ligt dan is het geslacht eigenlijk het minst interessant.
  zondag 16 december 2012 @ 14:35:46 #114
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_120372659
Ik wil ook graag een broertje of zusje voor E. Het zou mij ook heel leuk lijken om dan een jongetje te krijgen, gewoon om te weten hoe het is om een zoon te hebben O+. Maar, mijn voorgevoel zegt zo onwijs sterk dat wij alleen maar meisjes kunnen maken...Ik ben benieuwd over hopelijk een jaar of 2

Beterschap voor F. Wat sneu dat ze al zolang ziek is, ik kan me voorstellen dat jullie er klaar mee zijn. Het wordt ook weer tijd voor mooier weer (het is pas half december, ik weet het :')).

Vandaag precies een jaar geleden kregen wij de verrassing van ons leven O+. Ik denk er al de hele tijd aan, dat was zo enorm bijzonder :).

En nu ligt die verrassing in haar bedje te slapen. Ze heeft veel moeite met inslapen de laatste dagen maar net ging het eigenlijk best soepel. Ik was nu maar 20 minuten bezig ipv 45 :+. Ach, ze leert het ooit wel eens een keer zelf.
  zondag 16 december 2012 @ 14:36:07 #115
30252 Soempie
Procreating
pi_120372675
Als andere mensen een voorkeur hebben dan kan ik dat goed begrijpen en dan vind ik dat helemaal niet erg. Nu ik zelf een voorkeur heb (voor nog een jongetje) vind ik het wel naar van mezelf. Uiteindelijk maakt het misschien helemaal niet uit en zou ik een eventueel meisje ook echt niet willen missen, enz. Maar voor nu vind ik het een nare gedachte van mezelf. En ook dat vind ik wel te begrijpen. :)
  zondag 16 december 2012 @ 14:38:54 #116
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_120372771
Ik begrijp je volkomen hoor Soemp. Ik vind het ook niet raar als mensen een voorkeur hebben (wetende dat een kindje van een ander geslacht ook echt niet minder gewenst is). Maar voor jezelf voelt het een beetje fout.

Ik moest ook wel een beetje wennen aan het idee van 2 meisjes. Jongetjes zijn inmiddels zo vertrouwd ;)
pi_120372834
Ik had ook wel een lichte voorkeur hoor. Niet dat ik t erg had gevonden als Elise een jongen was geweest, maar een meisje leek me zo leuk. Ik zag mezelf vroeger ook meer als meisjesmama.
Ben hoe dan ook blij met mn jongen en meisje!
Rammelen doe ik niet meer trouwens :P (behalve als ik babyfoto's van mn eigen 2 zie)
pi_120373708
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 14:35 schreef Tante_Soesa het volgende:
Het zou mij ook heel leuk lijken om dan een jongetje te krijgen, gewoon om te weten hoe het is om een zoon te hebben O+.
Dit idd :Y

Zou ook over niet al te lang wel een broertje/zusje voor S. erbij willen hebben :) Maar dus sowieso een jaar wachten met zwanger worden.

Over wat kinderen kosten: wat ik zelf ook niet onbelangrijk vind, zijn de kosten voor 'later', als ze alweer wat groter zijn. Zwemlessen, school, vakanties-met-het-gezin, opleidingen, rijbewijs (niet dat je alles hoeft te bekostigen, zeker opleiding/rijbewijs zal niet iedereen willen betalen. En dat moet je ook helemaal zelf weten, maar het is wel goed om voor jezelf te bedenken of je dat zou willen, en zo ja, kún je dat dan bekostigen?).

Mij lijken babies überhaupt helemaal niet zo duur, denk dat kindjes duurder worden naarmate ze ouder worden. Maar misschien zie ik dingen over het hoofd en vergis ik me.
pi_120374086
De kans dat ik nog een keer zwanger word en een kind krijg is hier minimaal.Aan de ene kan rammel ik helemaal niet . Ik ben blij zo met het ritme dat we hebben. vrolijk kind, goed slapen, lekker eten, ik heb steeds meer het gevoel dat ik snap wat hij wil en wat hij nodig heeft, we zijn heel goed op elkaar ingespeeld. Ik zou het heel lastig vinden dat alles weer om te moeten gooien voor een nieuw baby'tje. Maar anderzijds vind ik het wel heel moeilijk dat ik M niet zie opgroeien met een broertje of zusje. Ik heb er zelf drie en heb dat heel waardevol gevonden. Ik gun hem dat heel erg, maar van mijn kant gaat het hoogstwaarschijnlijk echt niet gebeuren.

Ik snap het denk ik wel Soempie, ik zag mezelf altijd als een meisjesmoeder, en ik was ook echt even verbaasd toen ik hoorde dat M een jongen was. Maar ik zou het nu waarschijnlijk andersom hebben, ik vind een jongen zo logisch en vanzelfsprekend.
pi_120375695
Ik vind zelf de leeftijd tussen de kinderen hier wel fijn.
Niet echt van te voren overnagedacht ofzo, kwam zo uit.
De afgelopen zwangerschap vond ik wel zwaarder dan de eerste. Gewoon omdat je een dreumes rond heb lopen. En dan had ik nog amper andere klachten (hoewel wel een tijdje...dat k m aan t eind van de dag niet meer naar bed kon brengen, omdat mn lichaam niet meer wilde. Gelukkig was dat met fysio te verhelpen).
Had ik nog het geluk dat hij al liep, maar moest m toch regelmatig tillen.
Zijn ook dingen waar ik van te voren niet echt overnagedacht had.
  zondag 16 december 2012 @ 16:12:30 #121
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_120376556
Clubsoda, ik ben zelf enig kind en heb dat nooit erg gevonden. Ik weet niet hoe het is om een broer of zus te hebben dus ik mis het ook totaal niet.
  zondag 16 december 2012 @ 16:17:17 #122
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_120376800
Man en zwager zijn Midas' nieuwe kamer in elkaar aan het zetten en dat gaat toch niet echt makkelijk. Commode staat en kast bijna. En het past natuurlijk weer net niet zoals ik wil dus ik kan ook nog geen plankjes ophangen :(

Maar, Midas zelf heeft het vanmiddag heeft goed gedaan bij zijn tante: goed gegeten, alles binnen gehouden en flink geslapen. En zo meteen komt ie weer thuis *G*
pi_120377232
quote:
17s.gif Op zondag 16 december 2012 16:12 schreef Kyara het volgende:
Clubsoda, ik ben zelf enig kind en heb dat nooit erg gevonden. Ik weet niet hoe het is om een broer of zus te hebben dus ik mis het ook totaal niet.
Same here!
pi_120378451
Fijn Kyara! En dan hoef je hem niet meer te missen en kun je hem even lekker helemaal platknuffelen

Ik was zojuist ff zwaar gefrustreerd. F is overduidelijk moe, gapen, jengelen, huilen. Dus ik ga haar naar bed brengen. Dan is ze rustig en dan verwacht ik dat ze wel zal gaan slapen. Slaapzakje aan en in bed. Dan ligt ze even voor zich uit te staren en begint dan te krijsen. Dit is ook niet het soort huilen, dat je denkt van ze huilt zich wel in slaap. Nee echt krijsen.
Dan probeer ik eerst over haar bolletje te aaien, fiep er terug in, lieve woordjes.. dan wordt ze rustig. Maar zodra ik stop is het weer krijsen. Nou dan haal ik haar toch maar uit bed, dan is ze weer rustig. Gapen, oogjes worden zwaar. Maar zodra ik ze dan in bed leg begint ze weer te krijsen. En zo gaan we dan maar door. Nu heb ik haar maar gewoon weer mee terug naar beneden genomen. Ik wil namelijk perse niet dat ze alleen maar op de arm in slaap kan vallen. Ik wil graag dat ze zelf in slaap valt als ze in bed ligt. Zodat ze dat straks bij oma en op het kdv ook doet. Maar helaas.. En ik word hier zooo zwaar gefrustreerd van. :(
  zondag 16 december 2012 @ 17:01:29 #125
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_120378930
Kwisted, hier betekende dat gedrag dat ik net iets te laat was met naar bed brengen....
Als ik Midas naar bed breng overdag gaat hij spelend en kletsend mee naar boven en lijkt het alsof hij never nooit gaat slapen maar vaak slaapt hij dan juist zo.
  zondag 16 december 2012 @ 17:41:10 #126
348178 NotTheSame
pi_120380572
Dames, dankjulliewel voor alle felicitaties!!!

Wij gaan jullie uitzwaaien!
Ik heb ontzettend veel gehad aan jullie hulp en steun, en ik zie jullie allemaal wel in het Dreumestopic!!!
pi_120380792
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 14:36 schreef Soempie het volgende:
Als andere mensen een voorkeur hebben dan kan ik dat goed begrijpen en dan vind ik dat helemaal niet erg. Nu ik zelf een voorkeur heb (voor nog een jongetje) vind ik het wel naar van mezelf. Uiteindelijk maakt het misschien helemaal niet uit en zou ik een eventueel meisje ook echt niet willen missen, enz. Maar voor nu vind ik het een nare gedachte van mezelf. En ook dat vind ik wel te begrijpen. :)
Ben ook meer van de jongetjes maar nu ik (hoog)zwanger ben van een meid maakt t me geen donder meer uit. 2 knullen was leuk geweest, maar nu dus j/m (tenzij er toch een jongetje uit komt straks :+ :D ) en het maakt me geen biet uit. Het zijn mijn kinders en ben er erg blij mee. (al juichte mn hele fam toen bleek dat t een meid was. hebben ze iig een neef en nicht /kleinzoon en dochter...)
pi_120381495
Nts tot over een 10 maanden in het dreumestopic!

Kwisted lastig he.. even bij je houden en over een kwartier weer proberen? Helpt hier nog wel eens.

En mocht ze dan toch in mijn armen in slaap vallen voor een keertje.. tja so be it. probeer daar geen probleem meer van te maken.
pi_120383257
Kwisted, lastig hè? Hier gaat inslapen lang niet altijd goed, maar ik ben gestopt om er gefrustreerd van te raken (dat probeer ik ;)). Ik leg hem in bed, steeds even teruglopen tot ca. 20-30 min. Slaapt hij niet: jammer, dan neem ik hem weer mee naar beneden. Volgende keer beter.

Vandaag heeft meneer 15-20 min in de auto geslapen, 30 min in bed (inslapen ging nu heel goed) en nog 10 min met mij op de bank. That's it. Maar hij blijft er vrolijk onder, al was het wel 20 min eerder tijd om naar bed te gaan vanavond.

Even een vraagje: wij willen een campingbedje kopen binnenkort (nodig met kerst bij m'n schoonzus). Nog tips? Ik heb niet veel eisen, maar makkelijk in elkaar te zetten is wel een pre. Mijn moeder heeft er een staan waar ik altijd enorm mee aan het vechten ben.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_120383366
Lastig Kwisted.
Maar misschien is het toch al zo anders bij oppas, dat ze opeens wel zelf in slaap kan vallen?
Hier was het vaak dat laatste slaapje overdag ook lastiger dan de anderen. Misschien daar eerst mee oefenen?
Succes ermee :*

't maakte me echt niet uit of nr 2 een jochie of meisje was. Een jochie kende ik al, en ben een lego mama. Maar een meisje had het vast ook wel overleefd hier ;)
pi_120383484
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 18:33 schreef Phaidra het volgende:
Even een vraagje: wij willen een campingbedje kopen binnenkort (nodig met kerst bij m'n schoonzus). Nog tips? Ik heb niet veel eisen, maar makkelijk in elkaar te zetten is wel een pre. Mijn moeder heeft er een staan waar ik altijd enorm mee aan het vechten ben.
Bij de meeste is het een geval van "als je het eenmaal doorhebt is het makkelijk"..
Ik heb de huismerk van de prenatal, 50-60 euro dacht ik. Je moet vooral de bodem omhoog laten en eerst de zijkanten recht klikken. En dan de bodem naar beneden. En bij het invouwen juist andersom.. Misschien in de winkel proberen?
Of zo'n deryan, maar daar heb ik geen ervaring mee.
pi_120383767
Aanrader: deryan :) niet alle baby's werken er ijn slapen, maar als ze het wel willen is het ideaal.

Ik vind drie jongetjes helemaal leuk, maar ik vind het wel jammer dat ik nooit een dochter zal hebben.
  zondag 16 december 2012 @ 18:47:19 #133
30252 Soempie
Procreating
pi_120383775
Wij hebben ook die van prenatal en het is precies wat deepfeeze zegt: het midden omhoog laten anders kun je de zijkanten niet dicht klikken. De eerste keer was ik er enorm mee aan het klooien, maar nu staat het bedje zo.

quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 17:41 schreef NotTheSame het volgende:
Dames, dankjulliewel voor alle felicitaties!!!

Wij gaan jullie uitzwaaien!
Ik heb ontzettend veel gehad aan jullie hulp en steun, en ik zie jullie allemaal wel in het Dreumestopic!!!
NTS, gefeliciteerd vandaag met je dreumes! Hoe was de verjaardag gister?
  zondag 16 december 2012 @ 18:49:52 #134
30252 Soempie
Procreating
pi_120383863
quote:
17s.gif Op zondag 16 december 2012 17:01 schreef Kyara het volgende:
Kwisted, hier betekende dat gedrag dat ik net iets te laat was met naar bed brengen....
Als ik Midas naar bed breng overdag gaat hij spelend en kletsend mee naar boven en lijkt het alsof hij never nooit gaat slapen maar vaak slaapt hij dan juist zo.
Hier ook. :Y Als ik wacht op overduidelijke aanwijzingen dat hij moe is (gapen, oogjes wrijven, oren trekken), dan ben ik te laat.
pi_120383928
ik heb zoveel campingbedjes nodig dat ik er gewoon bij de kringloop 3 heb gehaald 2 in mastricht 1 in Tilburg goed een sopje erdoorheen en een eigen matrasje of lakentje als je geenmatrasje gebruikt en niks aan de hand 3 bedjes voor zon 15 a 20 euro :+ Inklappen is inderdaad perstuk verschillend maar als je het eenmaal weet is het zo gebeurd :)
pi_120383935
Wij hebben dit campingbedje
http://www.campingbed.eu/(...)utm_campaign=beslist

inclusief bedverhoger, matras en je kan je baby makkelijk verschonen dankzij een verschoningsdekje die je op het bed kan klikken . En er zit ook nog licht en geluid bij :')

Ik had deze gekozen omdat ie vrolijke kleuren heeft :')
pi_120384046
Dag Nts, tot over 5 maandjes.

Phaidra wij hebben een Koelstra campingbedje, die is best makkelijk in elkaar te zetten. En volgens mij is het principe van in-, uitvouwen voor de prenatal merk en andere bedjes hetzelfde. Een belangrijk verschil bij de standaard campingbedjes is of je ze wel of niet aan de zijkant open kunt doen. Dat is de reden dat wij hiervoor hebben gekozen, is makkelijker met in bed leggen en later als ze groot genoeg zijn kunnen ze er zelf uit.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120384509
Phaidra, wij hebben ook een Deryan tentje, ik vind het ideaal! Lekker klein om mee te nemen ook :)

Pff, baby ligt op bed. Nog steeds koorts en inslapen is dan een drama. Maar het is gelukt. Ben wel gesloopt nu, hopelijk slaapt ze vannacht een beetje redelijk..
  zondag 16 december 2012 @ 19:07:47 #139
30252 Soempie
Procreating
pi_120384537
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 15:17 schreef Clubsoda het volgende:
De kans dat ik nog een keer zwanger word en een kind krijg is hier minimaal.Aan de ene kan rammel ik helemaal niet . Ik ben blij zo met het ritme dat we hebben. vrolijk kind, goed slapen, lekker eten, ik heb steeds meer het gevoel dat ik snap wat hij wil en wat hij nodig heeft, we zijn heel goed op elkaar ingespeeld. Ik zou het heel lastig vinden dat alles weer om te moeten gooien voor een nieuw baby'tje. Maar anderzijds vind ik het wel heel moeilijk dat ik M niet zie opgroeien met een broertje of zusje. Ik heb er zelf drie en heb dat heel waardevol gevonden. Ik gun hem dat heel erg, maar van mijn kant gaat het hoogstwaarschijnlijk echt niet gebeuren.

Ik snap het denk ik wel Soempie, ik zag mezelf altijd als een meisjesmoeder, en ik was ook echt even verbaasd toen ik hoorde dat M een jongen was. Maar ik zou het nu waarschijnlijk andersom hebben, ik vind een jongen zo logisch en vanzelfsprekend.
Dat is hier ook wel een punt. We hebben een balans gevonden, zijn op elkaar ingespeeld en hebben het zo goed en leuk nu, dan is het maar de vraag hoe dat uit gaat pakken als er nog een kindje komt. Al heb ik er ook wel weer vertrouwen in dat het wel op z'n plek zal vallen.

quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 17:46 schreef ohnee het volgende:

[..]

Ben ook meer van de jongetjes maar nu ik (hoog)zwanger ben van een meid maakt t me geen donder meer uit. 2 knullen was leuk geweest, maar nu dus j/m (tenzij er toch een jongetje uit komt straks :+ :D ) en het maakt me geen biet uit. Het zijn mijn kinders en ben er erg blij mee. (al juichte mn hele fam toen bleek dat t een meid was. hebben ze iig een neef en nicht /kleinzoon en dochter...)
Ik denk dat dat voor mij ook zal gelden. :Y Het is precies wat Kyara zegt: ik heb een voorkeur voor een jongetje, maar als het een meisje zou worden is ze net zo welkom natuurlijk. Dan zal ik ook echt niet minder van een meisje houden, dat geloof ik niet.
pi_120385009
bedankt voor de tips. Ik zal inderdaad eens proberen om ze al iets eerder in bed te leggen. Ik heb nu ongeveer qua tijden wel door wanneer ze een dutje gaat doen. Ze wordt voorspelbaar.

En ze is overduidelijk deze week wél goed aangekomen. Ik zie allemaal nieuwe rolletje verschijnen en ze voelt zwaarder O+ Zijn die nachtvoedingen toch wel ergens goed voor!

En deze wil ik graag met jullie delen :D
SPOILER

[ Bericht 8% gewijzigd door Kwisted op 17-12-2012 19:14:24 ]
  zondag 16 december 2012 @ 19:22:07 #141
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_120385153
Mooi donker koppie! O+
  zondag 16 december 2012 @ 19:30:29 #142
30252 Soempie
Procreating
pi_120385553
Wat een knapperd! Wat heeft ze mooie donkere ogen. En die donkere haardos! :o O+
pi_120385617
:D niet voor niks de meest trotse mama he ;)

NTS, helemaal vergeten te zeggen! Gefeliciteerd nog! En tot in het dreumes topic :W
pi_120386186
Wat een mooie meid, Kwisted!

Kyara fijn dat Midas terug is en het goed heeft gehad. Balen van de ruimte en de meubels, dat het niet paste.

Soempie, gek eigenlijk dat ik er helemaal niet zo over na heb gedacht. Natuurlijk was het ook ontzettend fijn met J. alleen. Toch heb ik geen twijfels gehad dat hij er niet mee om kon gaan ofzo. Sinds dat we hier wonen (was toen al zwanger) en zag hoe vaak hij bij de buurkinderen zat en zij wat minder bij ons en dat daar al 2 jongetjes waren (nu 3 trouwens), dacht ik alleen dat het heel fijn voor J. zou zijn om ook een brusje te hebben. Duurde natuurlijk niet meer lang voordat wij wisten, dat het een broertje zou zijn.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 16 december 2012 @ 20:14:55 #145
30252 Soempie
Procreating
pi_120387572
Tinu, ik denk er ook over na hoe een tweede kindje onze relatie mogelijk zou kunnen veranderen. We hebben nu dus een evenwicht gevonden, maar ik vraag me af hoe dat gaat zijn met twee kindjes.

En na de dood van mijn moeder ben ik best teneergeslagen en lusteloos geweest. En wat zo'n grote verandering dan weer gaat betekenen voor mij, daar denk ik dan ook over na. Het gaat misschien wat ver om daar over na te denken, maar ik wil wel graag een stabiele moeder zijn. En de afgelopen maanden heb ik dat ook geprobeerd te zijn voor M., maar dat heeft wel veel moeite gekost. :)
  zondag 16 december 2012 @ 20:18:42 #146
30252 Soempie
Procreating
pi_120387752
Hoe vindt J. het nu? En hoe is het voor IARL en jou?
pi_120389148
Soempie 2 kindjes is best druk en soms best afzien, dat zal ik niet ontkennen. Ik wil wel vertellen, dat wij echt ontzettend van die 2 jongens genieten, zouden echt niet meer zonder ze willen zijn. Ik begrijp jouw zorgen ook over een stabiele moeder zijn voor je kind. Als je zwanger bent en jezelf niet lekker voelt, dan kan het best zwaar zijn om deze stabiele moeder te zijn.

Maar ik moet zeggen als ik naar J. kijk en de liefde waarmee hij zijn broer bejegend, dan weet ik gewoon zeker dat het zo goed is. Ik ben zelf in een familie met een zusje opgegroeid. Mijn vader was een enig kind en de vriend van mijn zus is dat ook. Wij hebben het net weer erover gehad, dat het ons toch best fijn lijkt om een broertje of zusje te hebben waarmee je gevoelens over de ouders, lief en leed zullen we maar zeggen te delen.

Vandaag waren de buren hier om te spelen, zij hebben 3 jongetjes, (8,5 maand, 3 en 5/6 jaar) en toen zei ik dat het me zo leuk leek dat als L. straks kan kruipen er nog meer interactie komt, hoewel het misschien ook moeilijk is, dat L. dan misschien voor J.'s speelgoed gaat. Maar de jongens daar hadden een mooie oplossing, die trokken hun broer dan aan de beentjes weg bij hun speelgoed.

Even voor de duidelijkheid, ik oordeel niet over iemand, die om welke reden dan ook voor 1 kind kiest
Ik vertel gewoon hoe ik erin sta.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120391937
Bedankt voor de tips over de bedjes. Ik ga het morgen op de pc eens goed uitzoeken :).

Zelf heb ik 2 zussen en we zijn altijd heel close geweest. Dat zou ik ook graag willen voor mijn kind, zo'n onvoorwaardelijke band, iemand die je hele geschiedenis deelt. Maar idd wat Soemp ook zegt, een evenwicht in het gezin en jezelf stabiel voelen is ook belangrijk. Wat dat betreft kan ik me ook goed voorstellen dat er geen brusje komt. Daarnaast is er het financiële plaatje, ik vind het bijvoorbeeld ook belangrijk dat we wat ruimte hebben om op vakantie te gaan enzo. En dat we kunnen bijdragen aan de opleiding van de kinderen. Maar áls we besluiten dat we een tweede willen, zouden we niet zo lang willen wachten...
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 16 december 2012 @ 21:27:27 #149
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120391967
Kwisted wat een bos haar! :D O+ Geweldig.

Ik weet nog niet hoeveel tijd ik er evt tussen zou willen hebben met een volgend kindje.. sowieso kijken wanneer het zou lukken, bij M. ging het redelijk snel (binnen 4 maanden) mja, je weet het niet.
Ik ben nu op zoek naar een nieuwe baan dus wil niet gelijk weer zwanger raken, dat vind ik zelf gewoon niks en voor mn werkgever al helemaal niet. Alhoewel het me wel leuk leuk om er niet zoveel tijd tussen te laten zitten, maarja. Zolang het geen 4+jaar is vind ik het wel goed :P

Ben ook enigst kind trouwens, ook nooit 'last' van gehad :+ ik weet toch niet wat ik mis idd! :D
  zondag 16 december 2012 @ 21:44:43 #150
30252 Soempie
Procreating
pi_120393248
Beetje aan het snuffelen in oude topics en ik kwam toevallig deze tegen:

OUD / Overwegingen 2e kindje

De afwegingen zijn herkenbaar hier. :)

@ Tinu: O+
Het lijkt mij ook heel mooi voor M. om een broertje of zusje te hebben (en voor een tweede kindje om M. als grotere broer te hebben. O+ ). Zelf ben ik -min of meer- enig kind en hoewel ik toen ik klein was nooit een broertje of zusje heb gemist vind ik het nu toch jammer er geen te hebben. Om me heen zie ik wel hoe waardevol en fijn het kan zijn een broer of zus te hebben.
pi_120394069
Kwisted O+ je dame... Ze kijkt zo wijs!
Lastig met dat slaapritueel. Max valt ook nog geregeld bij mij in slaap. Maar als ie eenmaal slaapt, is het ook goed.
Fijn dat ze aankomt!

Wij willen wel een elftal :D maar dat gaan we niet meer redden. Sws een 2e, misschien een 3e en dan hoop ik stiekem op een tweeling...
Praktisch gezien willen wij er minimaal 2 jaar tussen. Ik denk zelfs 2,5. Lijkt me zo leuk als M er dan ook bewust mee bezig is.
Mijn broertje en ik schelen ruim 7 jaar! Is best gezellig ^O^

Morgen naar het CB voor de volgende serie prikken... En een drukke week, elke dag wel eropuit met zijn tweeën (M en ik that is). Ben benieuwd hoe ie dat gaat trekken.
  zondag 16 december 2012 @ 22:21:33 #152
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_120395695
_O- Freecell! Geweldig die foto! Lijkt me niet lekker slapen overigens :P

Kwisted, wat een mooi kindje heb je toch O+ En wat veel haar heeft ze ! :o

Over rammelen: Ik rammel nog steeds :P Maar we hebben 3 kids en geen plek meer dus ja....

Ik heb ff jullie hulp nodig, ik moet een kerstkaart bestellen, maar welke is de leukste:

SPOILER
pi_120396245
#3 PE :Y
Mooi drietal O+ wat een blauwe ogen!
pi_120397038
Kwisted O+

PE nummero 3! En wat een schatjes
  zondag 16 december 2012 @ 23:44:48 #155
348178 NotTheSame
pi_120400971
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 18:47 schreef Soempie het volgende:
Wij hebben ook die van prenatal en het is precies wat deepfeeze zegt: het midden omhoog laten anders kun je de zijkanten niet dicht klikken. De eerste keer was ik er enorm mee aan het klooien, maar nu staat het bedje zo.

[..]

NTS, gefeliciteerd vandaag met je dreumes! Hoe was de verjaardag gister?
De verjaardag is goed verlopen. Draakje vond het geweldig! Ze heeft vanaf 6.00uur tot 21.00uur geteerd op 1 uur slaap, het leek wel een Duracellkonijn! Vandaag nog wel de naweeen van gehad, strontchagerijnig kind, niks was goed, ze was nog helemaal uit haar ritme. Gelukkig kreeg ik haar om 20.00uur eindelijk in slaap en vanaf morgen gaan we weer lekker de regelmaat erin brengen.

Veel cadeaus gehad, vooral Duplo en Abrick.
We hebben haar ook d'r eigen stuk taart voorgezet, maar ze lustte het niet haha!
pi_120401148
Pe nummer drie!

Mango succes met de prikjes.

Als ik emotioneel gezien echt 200% stabiel ben zou ik graag nog brusjes voor D willen. Financieel trekken we dat gelukkig. Duurste zal de opvang zijn. Als het aan mij ligt zal dat moment niet lang op zich laten wachten. Heb altijd gezegd dat ik pas zwanger wil zijn als D kan lopen. Ben je toch net iets mobieler. Petje afvoor Kyara bv. Zou ik wel heftig vinden denk ik.

Ik zou graag drie kindjes willen denk ik. Wij waren ook met zijn drietjes.. altijd gezellig en nu nog steeds. Uit praktische overwegingen wil mijn vent er max twee. Ik ben van mening dat ze niet allemaal hun eigen slaapkamer hoeven. Al zou dat wel kunnen als we van de zolder ook een slaapkamer maken. Maar dat zien we nog wel als de tijd daar is.

Even vraagje .. boert jullie beeb altijd? Zonet heeft ze de fles gehad en ik vibd het altijd zoveel wat ze drinkt voor zon mini (150). Ze dronk heel rustig zonder ook maar een druppel te knoeien. Maar nu ze niet geboerd heeft ben ik bang dat het weer terug komt en ze er dan in stikt ofzo. Maar ik heb een half uur van alles geprobeerd zonder resultaat terwijl het normaal binnen vijf minuten gepiept is. Ze was inmiddels in mijn armen in slaap gevallen.. dus heb haar toch maar lekker in bedje gelegd.

En tot welke leeftijd boert een baby?
pi_120401478
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2012 21:57 schreef Mangostine het volgende:
Sws een 2e, misschien een 3e en dan hoop ik stiekem op een tweeling...
Leuk, dat zei ik ook altijd! Nu weet ik het niet zo. Waarschijnlijk is het wel goed zo, met 2. O+

Ik had trouwens geen voorkeur bij beide kinderen. Wel een verwachting:ik zag altijd eerst een jongen en dan een meisje voor me en was dus wel verrast dat de eerste een meisje was, maar wat was en ben ik er blij mee! Die dochter had ik maar vast. O+ Bij de tweede had ik voor mijn man een jongetje super gevonden, voor grote E vond ik nog een meisje wel heel leuk en mijzelf maakte het niets uit. Nu we 2 meiden hebben, kan ik me echt helemaal geen jongetje meer in ons gezin voorstellen. :D

Bij ons zit er 2 jaar en 4 dagen tussen. Ik vind het prima zo. Gelukkig maar, want we hadden het ook wel zo "gepland". :+ Een groter verschil was misschien nog iets makkelijker geweest maar ze groeien nu wel echt samen op en wij hebben straks - als het er 2 blijven - het echte babygedoe gehad. Niet dat ik daar niet van geniet hoor, maar het is wel intensief.
quote:
Morgen naar het CB voor de volgende serie prikken...
Wij ook, voor de 4 maanden. Ik ben heel benieuwd hoeveel E nu weegt, ik heb de indruk dat ze goed is aangekomen (en dat hoop ik ook heeeeel erg).
pi_120401968
Twinkle, een baby hoeft niet altijd te boeren. Misschien heeft ze zo netjes gedronken dat ze geen of nauwelijks lucht heeft ingeslikt. En wat er niet in is gegaan, hoeft er ook niet uit. Je hoeft trouwens niet bang te zijn dat ze stikt in haar eigen braaksel, dat gebeurt écht niet. Ze zal de melk gewoon uit haar mond laten lopen of hoesten zodat het eruit komt.

E kan niet zo goed boeren, ter compensatie spuugt ze alles onder. Ik kan haar nog steeds vaak 2 keer per dag schone kleren aantrekken, en dan doe ik dat echt niet voor elk vlekje of druppeltje. Soms komt er ineens een megaboer uit, dus er zit dan wat dwars, maar ik heb nog niet de supertruc uitgevonden waarmee ik die er gelijk na het drinken uit krijg.

Hoe gaat het nu met je?
pi_120402241
Hier zit er anderhalf jaar en 1 dag tussen en Lotte liep nog niet toen Geert geboren werd dus dat was wel zwaar. Het was niet zo gepland op Lotte hebben we 4 jaar "gewacht" met een miskraam met 14 weken tussendoor. We hadden dan ook zoiets van na 9 maanden mag het weer dus tegen de tijd dat Lotte naar de kleuterschool gaat is het misschien wel gelukt en toen was het in 1 keer raak :D En ze zijn zo super leuk met elkaar O+
pi_120402495
:o dat was dan een behoorlijke verrassing, Rixtje! Wel fijn hoor, dat jullie niet weer jaren hoefden te wachten, het lijkt me best moeilijk om er zo lang mee bezig te zijn en veel teleurstellingen te moeten meemaken.

Trouwens, mijn moeder was een heel vlotte: toen we er allemaal waren, had ze een kind van bijna 5, een van net 3, een van bijna 2 en een pasgeboren tweeling. Vroeger vond ik het normaal zoals ons gezin was, maar nu vind ik het wel heel heavy klinken. Maar goed, ander persoon, andere tijden....
pi_120404851
Woah Cantare, je arme moeder! :o
Ik ben zelf 1 van 7. En mijn opa woonde ook nog bij ons in.

Hier zit er net geen 1,5 jaar tussen. De oudste liep gelukkig met 11 maanden.
Dan denk je: leuk voor ze! Maar ze spelen niey samen :)
pi_120404994
Freecell, misschien komt dat nog dat samen spelen?

Mijn moeder wou altijd een heel voetbalelftal en ook graag jongen. Toen kreeg ze een meisje en toen nog een en daarmee vond ze het wel goed.

Bij ons zit er 3 jaar en 3 maanden tussen de kids, bijna precies dezelfde tijd als tussen mij en mijn zusje (3 jaar en 3 dagen). Mijn zus en ik zijn erg verschillend en ruzien dus vaak. Ik hoop voor mijn jongens dat ze straks lekker hecht met elkaar zijn en samen spelen. Ruzieen hoort er volgens mij ook gewoon bij.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120405596
Ruzie hoort er zeker bij! Ik en mijn zusje schelen ook anderhalf jaar en hebben nu nog steeds veel contact. Ik en mijn zus schelen 4 jaar maar zij zat elke keer net in een hele andere fase dus nooit echt zo'n band gekregen. Daarbij is ze nu meer van status en carrière en dat staat zo lijnrecht tegenover hoe ik ben...maar als zij gelukkig is daarmee dan is dat fijn voor haar ;)

Wow Cantare! Het klinkt in inderdaad zwaar maar zoals je zegt andere tijden. Nu wonen hier in de straat wel veel gezinnen met 5 kinderen maar wij brengen het gemiddelde maar wat omlaag geloof ik :D

Geert is gelukkig weer wat beter kan weer lachen en heeft alleen nog wat verhoging.
pi_120405736
We hadden gisteravond onze eerste ondergepoepte rug te pakken :+

M. & ik lagen film te kijken in bed; hij had Saartje op schoot zitten/liggen (ze lag met haar rug tegen zijn opgetrokken benen aan). Ze had al best lang niet gepoept en leek daar wat last van te hebben (vrij miemelig al de hele dag).

M: "volgens mij heeft ze gepoept. Ze lijkt ineens ontzettend tevreden. En ze heeft echt zo'n hoofd alsof ze net heeft gepoept."

Dus ik neem haar over, wil nog even aan haar ruiken om te checken... RETREAT RETREAT! Enorme donkere vlek over haar hele rug, had ik bijna lekker mijn neus ingestoken :D :+

Heb er overigens heel hard om moeten lachen. Martijn met zijn "ik denk dat ze gepoept heeft", die enorme vlek, haar rug die volledig onder zat en dat i.c.m. met haar ultra tevreden hoofd :D O+
pi_120405749
Ik ga overigens ook voor foto nummer 3 :Y

Rix, fijn dat hij weer wat beter is :)
pi_120405782
Whaha, coco _O-

Hier trouwens om 22:30 gevoed, om 23:00 gaan slapen, om 5:15 voeding (hu h? :o ) en nu werd hij net weer wakker, nog niet bijzonder hongerig :D
Maar om 5:15 heeft hij ook bizar goed gedronken.
pi_120406279
Coco _O- Zaterdag had ik I. op de arm mee naar boven om z'n luier te verschonen, kom ik boven... Enorme bruine vlek op m'n - witte - shirt :').

Free, wat fijn! Zelf ook een beetje geslapen?

Mijn zussen zijn 13 en 9 jaar ouder dan ik, maar wij zijn altijd erg close geweest. Veel gespeeld met middelste zus (vroeger ook veel ruzie) en ook nu nog veel contact. Onze kinderen liggen qua leeftijd ook dicht bij elkaar, best bijzonder vind ik dat!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_120406486
PE
leuke foto's! de 3e idd :Y

Kwisted
wat een popje O+

Ik kom uit een gezin van 5 met 2x een tweeling.
Besef nu ook wel hoe druk het voor mijn ouders is geweest :@ mijn vader werkte altijd (kost veel geld natuurlijk al die kinderen) Mijn moeder was gelukkig altijd thuis.
Vind zoveel broers&zussen super fijn, maar voor mij is 2kinderen meer dan genoeg denk ik :P

Oh :@ voel me een slechte moeder
heb ontdekt dat S bang is voor het donker, had altijd wel een klein lichtje aan, maar dat was blijkbaar nog erg weinig. Sinds een paar dagen meer licht op haar kamer en nu wordt ze maar 2x wakker O+ O+ en niet huilend maar ze maakt dan gewoon 'wakker' geluidjes
pi_120406550
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 09:30 schreef Phaidra het volgende:
Coco _O- Zaterdag had ik I. op de arm mee naar boven om z'n luier te verschonen, kom ik boven... Enorme bruine vlek op m'n - witte - shirt :').
Tot nu toe heb ik zelf poepvrij weten te blijven :7 :+

Ben op zoek naar een commode voor bij mijn moeder thuis (voor als ze straks gaat oppassen), kom ik dit tegen op marktplaats:
quote:
Te koop aangeboden: komodo voor ¤40
Ik zeg: koopje! Geen geld voor een echte komodo :D _O-
pi_120406553
PE, #3 inderdaad!

Coco, mooie zijn dat, lucht lekker op!

Twink, ik geloof dat ik boerde totdat hij een maand of 8 was, daarna werkte hij het er zelf wel uit met spelen.. Daarna alleen als hij erg onrustig dronk.

Lekker nachtje Free!

Mijn zusje is bijna 4 jaar jonger. Toen was het af en toe wel lastig, maar we verschilden ook veel qua aard. Toen we ouder werden, werd die band echt beter.
Daan en Chris verschillen ruim 4 jaar. Het is in ieder geval handig dat Chris echt meer zelf kan/wil. Chris kan ook echt leuk met/naast Daan spelen, al wordt er ook wel eens gemopperd. Eigenlijk heb ik ook 2 makkelijke kinderen.
Bij mijn zusje is het met 3 onder de 4 echt aanpoten, nr1 heeft echt een stevig willetje, nr2 de nodige oorproblemen, en nr3 gewoon nog mini. Nr1&2 hebben ook echt verschillende speelmanieren (oudste fysiek, middelste fantaseren), dus dat gaat ook niet echt samen..
Dus ik vind onze situatie echt luxe zo..
pi_120406566
Ah joh, Zoë, dat kun je toch ook niet weten? Typisch een gevalletje trial & error; kom je bij toeval achter. Ben je niks geen slechte moeder door!

:*
pi_120406652
:@ baal er wel van maargoed we weten het nu!
Lief van je coco :*

:D en komodo haha, ik zeg doen!

Heb S net maar zelf in bad gedaan ivm poep :P
pi_120406841
Zoe, dat soort dingen gebeuren nou eenmaal.. Hadden ze de handleiding maar mee moeten sturen ;)
(Maar snap wel dat het naar voelt :* )
pi_120407558
Aww Zoë, kon je ook niet weten inderdaad. Gelukkig slaapt ze nu lekker dan.

Mini slaapt hier al vanaf 8.30! Wordt nu een beetje wakker, fijn :@ in overleg met cb ga ik kijken of ik d'r niet steeds te vroeg in bed leg. Dus vandaag testen of ze 2,5 uur wakker kan zijn en dan naar bed. Ben benieuwd.

Bumbo gebruikers, is zo'n veiligheidstuigje 'verplicht'/nodig? Zie er een op marktplaats, maar daar zit dat ding niet bij zo te zien... Ze wil namelijk hele tijd rechtop zitten en de wipper kan niet zo recht, en dan probeert ze zichzelf overeind te krijgen, armpjes naar voren, geconcentreerd gezichtje en buikspieren aan het werk! Dat kind moet enoooorme buikspieren hebben hihi.
pi_120407792
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 09:48 schreef Zoë23 het volgende:
:@ baal er wel van maargoed we weten het nu!
Lief van je coco :*

:D en komodo haha, ik zeg doen!

Heb S net maar zelf in bad gedaan ivm poep :P
Op zich zou ik wel willen, maar we hebben ook 4 katten. Weet niet zeker of dat goed samen gaat.. :+

Ik moet Saartje ook nog even badderen na gisteren. Hebben haar wel heel goed schoongepoetst met een hoop natte doekjes, maar toch. Alleen was ze gisteravond zo tevreden, dat ik zoiets had van, 'kind, laat maar lekker zitten, doen we morgen wel'. Als Saartje blij is, zijn wij blij ;)

SE, hoe oud is de mini nu? Ik mis het lijstje nog steeds in de OP...

Vanmiddag moet ik naar de gyn. Check-up voor mij. Meteen weer uitstapje samen met Saar ;)
Wil dan meteen even bespreken hoeveel ik al mag sporten en wat ik dan mag doen. Zodra ik mag gaan sporten, wil ik serieus aan mijn figuur gaan werken (en dus ook veel beter op mijn eten letten, en nóg minder snoepen dan ik al doe).
pi_120407818
Oh, heb afgelopen weekend Saartje's kleren in mt 62 gewassen. Kind heeft absurd veel kleding. Serieus. Alleen broekjes mogen er nog wat bij. Maar verder.. En bijna alles gekregen.
pi_120407908
Rixtje fijn dat geert zich weer wat beterder voelt! Zieke kindjes zijn zo sneu ..

Wahaha coco bijna je neus in de p00p. Hier nog niet zo extreem meegemaakt gelukkig! Ach wat.. een wasmachine doet wonderen.

Free dat klinkt voir jou als een aardig goed nachtje dan of niet? Heb je een klein beetje bij kunnen slapen?

Zoe nu weet je het en kun je erop inspelen! Dus nu gaan de slaapjes beter?

Hier ook weer een lekker nachtje tot half acht. Alleen was vanaf half vijf wakker door de wekker van vent.. beetje jammer.
Lig er nog steeds wel elke avond op tijd in (half 10 altijd) omdat ik er nog niet op durf tw vertrouwen dat ze iedere keer, op een incident na, van die lekkere nachten heeft.

Ik weet even niet meer wie mij een hart onder de riem stak vwb stikken/spugen/boeren maar toch bedankt! Vond het fijn om te lezen!

Cantare meen dat jij vroeg hoe het met me ging.. wat attent!
Ik moet zeggen dat het eigenlujk wel goed gaat! Vanmorgen eerste gesprek.. is een dagje naar voren gehaald want zou eigenlijk morgen zijn.
Waar het eigenlijk op neer komt en ik diep van binnen ook dondersgoed weet: ik ben heel perfectionistisch en onzeker. Ik lees me heel goed in over van alles en nog wat.. dus ben goed voorbereid op dingen. Maar vergeet daarbij naar D te kijken en wil het precies zo doen zoals het in de literatuur staat omdat me dat houvast geeft en mij het gevoel geeft dat ik het zeker goed doe. Maar daarbij vergeet ik naar D's werkelijke behoefte en vraag te kijken. Verder heb ik een heel peloton aan behulpzame familie en vrienden om mij heen.. maar verrek om een beroep op hen te doen omdat ik mij daar te trots voor voel. En het gevoel heb dat ik een slechte mama ben die niet eens voor haar eigen kind kan zorgen.

Dus de opdracht luidt: meer naar D kijken en literatuur als richtlijn gebruiken maar zeker niet als iets dat perse MOET. Dingen loslaten. En als ik de situatie niet meer baas ben hulp van familie/vrienden inschakelen.
Klinkt wellicht simpel.. maar is voor mij een grote stap.

Voor nu afgesproken een soort van dagboek bij te houden waarin ik per dag opschrijf wat goed ging, wat minder goed. Wat dat met me deed en hoe ik het opgelost heb. Volgende week weer terug.

Het voelt goed wat ik nu doe. Sowieso heb ik een paar fijne dagen met D achter de rug en geniet echt zoveel mogelijk van haar. Want het gaat zo snel! Maar toen was mijn man ook telkens in de buurt. Die is nu weer werken en het zou fijn zijn als we dat goede gevoel vast kunnen houden. Komt goed! :-)
pi_120407928
Coco :D
Voelde het niet lekker warm dan voor M? :P

Zoë, wat goed dat ze met zo'n simpele oplossing al beter slaapt. ^O^

Wij zijn weer terug van het CB: 60 cm en 5930 gram. De arts vond hem er gezond uit zien (goh :') ). Prikjes vielen tegen, hij was alleen rustig als ik hem vasthield, maar dat is zo lastig met aankleden :'(
Hij ligt nu knorrend te drinken, half in slaap, want al wakker sinds 7u. Alsof ie het in de gaten had.
pi_120408013
Twinks, klinkt als een plan. Het hoeft niet allemaal tegelijk hè. Neem ook de tijd om lekker van je dochter te genieten! :*
pi_120408073
quote:
17s.gif Op maandag 17 december 2012 10:39 schreef Mangostine het volgende:
Hij ligt nu knorrend te drinken, half in slaap, want al wakker sinds 7u. Alsof ie het in de gaten had.
O+

Hehe, ik geloof best dat hij er gezond uitziet volgens de arts :D
Vervelend dat de prikjes tegenvielen. Maar met een beetje geluk krijgt hij er weinig last van :*

quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 10:38 schreef Twinkle20 het volgende:
Waar het eigenlijk op neer komt en ik diep van binnen ook dondersgoed weet: ik ben heel perfectionistisch en onzeker. Ik lees me heel goed in over van alles en nog wat.. dus ben goed voorbereid op dingen. Maar vergeet daarbij naar D te kijken en wil het precies zo doen zoals het in de literatuur staat omdat me dat houvast geeft en mij het gevoel geeft dat ik het zeker goed doe. Maar daarbij vergeet ik naar D's werkelijke behoefte en vraag te kijken. Verder heb ik een heel peloton aan behulpzame familie en vrienden om mij heen.. maar verrek om een beroep op hen te doen omdat ik mij daar te trots voor voel. En het gevoel heb dat ik een slechte mama ben die niet eens voor haar eigen kind kan zorgen.

Dus de opdracht luidt: meer naar D kijken en literatuur als richtlijn gebruiken maar zeker niet als iets dat perse MOET. Dingen loslaten. En als ik de situatie niet meer baas ben hulp van familie/vrienden inschakelen.
Klinkt wellicht simpel.. maar is voor mij een grote stap.
Tja, bijna alles klinkt makkelijk ;) Wil niet zeggen dat dat ook zo is, en zeker niet voor iedereen. Goed bezig in ieder geval :Y
pi_120408252
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 10:35 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh, heb afgelopen weekend Saartje's kleren in mt 62 gewassen. Kind heeft absurd veel kleding. Serieus. Alleen broekjes mogen er nog wat bij. Maar verder.. En bijna alles gekregen.
Dat vroeg ik me toevallig af vanochtend. Vinden jullie het soms ook "jammer" dat zoveel kleertjes gekregen zijn en je amper zelf iets kan kopen? Of kennen jullie vrienden/familie je smaak zo goed dat de gekregen kleertjes helemaal je smaak zijn?

Zelf baal ik soms wel dat ik amper iets voor m'n eigen kind kan kopen. Wat ik krijg is vaak leuk maar lang niet altijd iets wat ik zelf zou kiezen. En ik vind het ook zonde om kleren te gaan kopen terwijl ze al genoeg heeft liggen.. Al doe ik dat soms stiekem wel ;). Anders kan ik nooit shoppen voor mijn kleine meisje!
pi_120408384
Nou net wat je zegt Danio. Heb de kist 50/56 inmiddels verbannen naar de zolder maar daar zit echt veel spul tussen dat ze zelden heeft aan gehad. Echt jammer!

En idd omdat je zoveel krijgt is het wat overdreven om zelf ook nog te gaan shoppen want dat krijgt ze dan maar heel kort aan. Echt lastig!

Toch maar weer een meisje bakken dan over een tijdje? ;-)
pi_120408430
Ik baal niet want ik heb welgeteld een setje kleertjes gekregen dat ten eerste superleuk is en dat ik ten tweede nooit zelf had gekocht want veel te duur.
Dus integendeel :+

Heb trouwens wel meer gekregen bedenk ik nu maar dat zijn niet echt serieuze outfits maar vakantiesouvenirs, en ook die vind ik heel tof
pi_120408498
Ik krijg best veel in mijn smaak. Ik heb al 2 jongens rondrennen en mensen weten dus wel wat ik leuk vind (geen blouses en spencers, hihi)

Mijn andere 2 zijn trouwens heel verschillend gekleed.
Mijn oudste is wat casual, felgekleurde skinny, wat langer haar, longleeve zeg maar.
En mijn middelste is dikkere trui met baggybroek. Beetje een rockster in zijn vrije tijd zeg maar :D Ze hebben dezelfde maat,maar kleding uitwisselen staat vaak echt niet.

Twinkle: hulp vragen is zoooo moeilijk! Ik heb ook best veel dingen waarbij ik weiger om hulp te vragen.
pi_120408518
Verder heb ik een zak kleding van een vriendin gekregen maar dat was vierdehands of zo, dus dat boeit me niet als hij dat niet of niet zoveel draagt.
  maandag 17 december 2012 @ 11:11:38 #186
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120408898
Fijn NTS dat de verjaardag een succes was! Haha een duracellkonijn :D

Twink; ene keer boert M. meer dan de andere keer idd ;) Hangt er ook vanaf hoeveel lucht er ingeslikt wordt idd.
Soms boert ze zelfs no 2 uur na een voeding als ik haar weer optil ofzo :+ En tussendoor lijkt het dan niet alsof ze er last van heeft ofzo.. ach ja.

Coco whahaha omg _O- :D hihihi.. ik ben benieuwd wanneer ik mn eerste ondergepoepte rug krijg :+ heb wel een keer een vlekje gehad, net boven dr luier uitgeschoten, maar nog niet een hele erge.. (is dit nu de goden verzoeken? :+ )

Ach Zoë :* Al doende leert men! Soms is het ook gewoon lastig om er nou achter te komen wat er is bij zo'n kleintje..

en Twink, knap dat je dat allemaal inziet en dat je er wat mee gaat doen! :* Fijn dat het goed voelt :)

Danio: ja, soms is dat idd jammer.. ik koop dan gewoon zelfs alsnog wat hoor :+ en doe haar sowieso alleen maar dingen aan die ik zelf ook leuk vind! O-)

Nou, hier met M. gaat het super, gister verjaardag gehad, van 5 tot half 8 gebleven en aan het einde werd ze wat onrustig, was moe maar kon door de drukte denk ik niet goed in slaap komen. Toen zijn we lekker naar huis gegaan en daar aangekomen was ze een heel stuk rustiger en sliep zowat gelijk :)
Lekker in badje gedaan toen ze rond 22.00 wakker werd en flesje, en toen heeft ze gewoon tot 6.00 geslapen :o :o we wisten niet wat ons overkwam! Echt bizar.. Maar ze wil sinds gister ook ineens meer, zit nu op flessen van 180cc.. qua gewicht mag dat ook gelukkig. Eens kijken of ze er dan 5 of 4 wil op een dag. Nu ist ook alweer bijna 6 uur geleden, dus ja..
pi_120409034
Twink, fijn dat je zo snel het probleem aan kon wijzen.. Nu nog de oplossing toepassen. Loslaten dus, niet te krampachtig doen. En een goed-genoeg-moeder is ook goed :Y

Ik vind het handige van tweede hands juist dat ik nu iets meer geld kan besteden aan kleding die ik echt leuk vind. Bij Chris was het toch vaak een hele stapel shirts a 5 euro van de wibra voor één maat. (of hema/c&a). Nu bij Daan is er veel 2-3-4e hands, maar als ik dan iets zie van 15-20 euro doe ik daar minder moeilijk over..
Daan zijn kleine neefje (scheelt 5 maand) zit bijna in dezelfde maat, maar gelukkig liggen er wel voor 2 kinderen in dezelfde maat kleren bij mijn ouders. En spul van Daan nu ik soms gewoon vervroegd over, omdat ik ze Daan toch weinig aantrek..
pi_120409164
Ik heb vooral veel truien gekregen... Kind zweet zich kapot ;(
En langemouwen rompers. Moet ik weer kortemouwen shirts shoppen :P
pi_120409344
Mini is van 7 augustus, dus ehhh 18 weken als ik t goed heb.
Past overigens nog heel veel maatje 56. Kleertjes die ik heb gekregen en een paar zelf gekocht. Maar is unisex... Veel wit en nu t winter is vind ik dat toch niet meer zo leuk. Maar ja, ze groeit er vanzelf uit. Ze zit nu met sommige shirtjes in maat 62. Maar heb ook veeeeel gekregen en nee, veel niet mijn smaak. Heb toen ook echt moeten zeggen tegen de opas en omas dat ze niks meer moeten kopen. Ben gewoon al voorzien tot maatje 68,74... :X maar ha, kreeg ik gisteren dus weer een setje laarsjes, extra groot gekocht ant de vorige paar gympies pastte mn grootpootje niet. Denk dat ze die winterlaarsjes in de zomer aan kan haha
  maandag 17 december 2012 @ 11:25:36 #190
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120409379
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2012 11:20 schreef Mangostine het volgende:
Ik heb vooral veel truien gekregen... Kind zweet zich kapot ;(
En langemouwen rompers. Moet ik weer kortemouwen shirts shoppen :P
XD Ja? Ik doe lange mouwen romper en dan soms nog 2 (dunnere) shirtjes eroverheen :@

Oh, was ik nog vergeten te vertellen! Wij hebben nogal een sterke dame :') normaal deed ik haar armen in de slaapzak (en niet in de mouwen), ook omdat de slaapzak te groot was maar omdat dat ook wat rustiger voor haar was. Hoe ik haar vanmorgen vond: rits opengebroken aan de bovenkant :') _O- Dus ik heb de mouwen er maar afgeritst zodat ze lekker kan maaien met d'r armen :+
pi_120409406
Leuk, zo'n moeder met colitis (chron. darmontst.). Maak je nog wat mee! Hoeveel babies krijgen de fles terwijl mam op de wc zit? Ik bedoel maar :+

Saar don't care btw. :')
pi_120410181
Coco :D Mijn baby schuifelde vanochtend wel door de badkamer toen ik op de wc zat :@ Nou ja, hij heeft gisteren staan exorcist-overgeven, de trap en muren onder, en ik ook, dus ik vond dat ik ook wel even vies mocht doen O-) Heb je veel last van je buik?

Twinkle, volgens mij ben je super bezig! Het heeft bij mij best lang geduurd voordat ik echt kon genieten, ik vond de eerste maanden best vaak moeilijk. Lag vooral aan mijn eigen gemoedstoestand, ik zat vreselijk niet lekker in mijn vel. Dat is nu een heel stuk beter, en ik geniet me echt rot nu. Het loopt zo lekker, M is zo vreselijk leuk en ik knap bijna van trotsheid op mijn mooie ventje! Wat ik maar zeggen wil, soms kan dat roze-wolk-gevoel opeens alsnog komen, het is ook een heel proces, wennen aan je kind.

Mbt kleertjes, dat krijgen neemt echt wel af hoor, als ze grote worden. Tot maat 62 veel gekregen, daarna eigenlijk niet meer. Wel tweedehands spul, en daar pik ik uit wat ik leuk vind. Mijn schoonzusje van wie veel krijgen heeft een heel andere smaak dan ik, polo's, spencers en ribbroeken :+ Ik ben meer van de longsleeves in blije kleuren en tuinbroeken en spijkerbroeken enzo. Wel allemaal kwaliteitsspul, dus het ziet er nog heel goed uit, en sommige dingen staan M boven verwachting leuk. Maar wat Deepfreeze zegt, doordat we die dingen kregen, koop ik voor M ook wat duurdere spullen. Hoewel de h&m ook favoriet blijft O+
pi_120410227
ik ben dol op polo's en spencers en ribbroeken O+
pi_120410269
en Coco, later kan ze zeggen dat haar moeder schijt aan haar had :o
pi_120410332
Ik vind het bij mijn neefje ook echt leuk staan, maar bij mijn kind dan weer echt niet. Die sjouwde vanochtend in zijn Molo-sterrenshirt en tuinbroekje door het huis, dat past hem op de één of andere manier toch beter. Ondeugd O+ Ik heb trouwens voor kerst wel een spencer gekocht :D
pi_120410457
ik zeg wel zo stoer dat ik dol ben op spencers, maar irl heeft mijn kind baggy broeken met shirtjes aan. :+
pi_120410634
Oh, het is trouwens zo ver hier... prikken zijn ingeslagen.
As we speak ligt ie na een hoop gejengel eindelijk te slapen. Op mij.
pi_120410717
Babykleding is tot maat 62 zo ongeveer ook nog zo ontzettend universeel. Pas daarna zie je echt een verscheidenheid aan smaken en stijlen komen. Baggybroeken zijn voor lig-babies ook gewoon het fijnste vond ik. Ik doe M ook het liefst nog broeken aan met een zachte band. Echt stevige broeken komen wel als hij gaat lopen en ravotten en gaten in zijn knie gaat vallen enzo O+

Arm ding Mango, maar slapen op mama is fijn!
pi_120410998
Hlekker bij je laten mango! Arm ding.

Woow se kan die van jou nog altijd in 56?! Dus jij hebt nog een echte echte mini!

Ja door alle dozen kleding die ik hier binnen gegooid krihg ben ik ook voorzien tot 92 ofzo :+ .. echt niet gezond!

Wagahaha coco ja idd mama heeft gewoon schijt aan s! :-p

Woooh Enf sterke baby!

Ja hoe het hier gaat ligt ook aan mijn eigen gemoedstoestand idd.
Naast D heb ik nog een grote bron van stress ---> arbeidsconflict. Heb er heel lang mijn mond over gehouden maar het speelt al sinds april.. al vroeg in mijn zwangerschap dus. Nog geen idee wanneer dat tot een eind komt. Maar ook dat helpt niet mee in de onrust.
Maar goed.. een fijn persoon getroffen die me dus in bede dingen gaat begeleiden :-)

Nu lekker qualitytime for mammie. D ligt lekker tevreden in bedje te slapen (blijft aandoenlijk!) en ik ga expeditie robinson kijken want weet nog steeds niet wie er gewonnen heeft :-D
  maandag 17 december 2012 @ 12:19:39 #200
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_120411148
Twinkle heb jij een rechtsbijstandverzekering o.i.d. dat voor jou de strijd aan kan gaan met je werkgever?
Dat scheelt een hele hoop!
Sterkte :* Been there done that -O-
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_120411350
Even een egopost, heb nog niet teruggelezen, dat doe ik zo. Moet even wat frustratie kwijt

SPOILER
pi_120411427
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 11:50 schreef Clubsoda het volgende:
Wat ik maar zeggen wil, soms kan dat roze-wolk-gevoel opeens alsnog komen, het is ook een heel proces, wennen aan je kind.
Dat heb ik ook nou pas. Niet dat ik hem daarvoor niet leuk vond, maar toen was ik zo druk met bedenken wat ie nou precies wou dat ik vergat te genieten. Maar nu weet ik (meestal) wat ie wil. En nou issie ineens zoveel leuker.
Dat ie zo fanatiek met zijn armen wappert als de beestjes van de mobiel boven zijn box draaien. Dat ie gaat mopperen als ze stil staan, ik moet er zo om lachen. Zelfs dat het een half uur duurt voor hij overdag boven op zijn kamer in slaap valt en ik er de hele tijd naast moet blijven zitten. Want het lukt! Hij slaapt in zijn eigen bed, samen gewonnen. O+

Oh en gekregen kleertjes, ben er blij mee, hij groeit zo hard, dat zelfs de lelijke kleertjes zo zonder schuldgevoel weer in een doos kunnen. Alles nieuw moeten kopen is zooo duur.
pi_120411440
ohja en ze wil 1 dag in de week oppassen, ookal heeft ze altijd gezegd dat ze dat niet wilde.

NO WAY he. Dan krijg ik helemaal een stinkend afgelebberd kind terug. :X :r
pi_120411625
Precies dat Zolena. En wat fijn dat je zo genieten kunt O+ Ik snap 'm, en daardoor is er veel meer ruimte om te genieten. En precies wat je zegt, ook de minder leuke of makkelijke dingen zijn dan opeens prima te hebben. Zo was M gisteren ziek, 40 graden, bibberend van de koorts en aan het ijlen, en dus de hele bende ondergespuugd. Ik zou me daar eerder door uit het veld hebben laten slaan, maar inmiddels weet ik dat hij moet spugen als hij ziek is, dat hij ijlt bij 40 graden, en dat het de volgende dag over is. Kind in bad en bed, trap en muren boenen, wasmachine aan en klaar. Blijkbaar groei je er in :)
pi_120411823
Laziness.. ik heb idd een hele goede rechtsbijstand die de zaak in principe helemaal uit handen neemt. Maar de stukken krijg ik wel allemaal onder ogen. Zogezegd hrb ik in de afgelopen maanden regelmatig een bak stront over me heen gekregen en dat doet geen goed voor je zelfvertrouwen.. ben tot op het bot gekrenkt. Dus ook dat zal vast meespelen in mijn onzekerheid. Maar daar heb ik nu dus een fijne hulp voor gevonden die met me zaken relativeert :-)

Kwisted.. erg lastig. Voel je je schuldig als zij F niet meer onder ogen ziet? Jouw man wil niet voor niets niks meer met haar te maken hebben. Ziet hij haar nog wel eens?

Jij moet het voor jezelf doen en voor F. Niet om haar een goed gevoel te geven.
Blijkbaar voel jij je hier absoluut niet goed bij.. waarom in godsnaam er dan mee doorgaan?

Ik heb een kettingrokende moeder die nooit naar mij om heeft gekeken en nu ook van de daken schreeuwt dat ze oma is. In theorie mag dat wel zo zijn.. in de praktijk dus echt niet. Ik vermijd haar zoveel als mogelijk. In het begin is dat moeilijk.. maar dat wordt steeds minder omdat ik telkens voor me houd waarom ik het ook alweer niet wil.

Dit doet jou geen goed en je walgt rr van! Heb het er nog eens over met je man. Vorm samen een mening. Em als dat betekent dat jullie haar niet in jullie leven willen hebben.. dan is dat zo. Hoe dicht bij ze in theorie ook bij jullie mag staan. Vergeet niet dat zon persoon nooit zal veranderen.. ook al hoop je er nog zo hard op. Bkijft een klote situatie!
pi_120411904
Euh, dat spugen en ijlen sla ik dus nog even over hè. :+

Maar verder Zolena, herken jouw verhaal volledig, zo heb ik het net nog beschreven bij het CB.
Eerst dacht ik, nou die verlofperiode is zo eindeloos, daarna wil ik echt wel weer aan het werk. Maar nou is het al over 3 weken. Drie! Weken! ;( Ik wil helemaal niet weg bij mijn kind!
pi_120411949
En Kwis... wat ellendig, zo'n vies mens als schoonmoeder en oma. Maar ja, je kunt je kind haar oma niet ontzeggen en vice versa... dus er maar bij blijven, op tijd terugpakken en even wassen als ze weer weg is idd.
pi_120411975
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 12:25 schreef Kwisted het volgende:
Even een egopost, heb nog niet teruggelezen, dat doe ik zo. Moet even wat frustratie kwijt

SPOILER
Ik zie niet in waarom je het doet hoor.
Ik zou zeker als je vriend er al klaar mee is het gewoon afkappen :Y
  maandag 17 december 2012 @ 12:45:16 #209
244125 laziness
pi_120412000
Herkenbaar Twinkle ;( . Dat de hulp die je hebt gevonden je maar weer een beetje zelfvertrouwen mag aan praten :*
pi_120412046
Mij lijkt Mango haar oplossing misschien wel het beste?! Ik heb nou ook niet de meest geweldige band met mijn schoonmoederzacht uitgedrukt maar ze heeft wel alle kans om haar kleinzoon te zien.
  maandag 17 december 2012 @ 12:49:57 #211
244125 laziness
pi_120412141
Nou als je partner haar al niet kan dulden vind ik dat kwisted al heel veel moeite doet door haar apart uit te nodigen.
Daar mag oma best wat moeite terug voor doen dus ik zou uitspreken hoe jij graag zou zien dat het gaat.
Als je iemand niet aanspreekt op haar gedrag kan ze het ook niet proberen anders doen.
  maandag 17 december 2012 @ 12:58:12 #212
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120412461
Coco :P Hihi als Saar dr eten maar krijgt he..

Clubsoda :o exorcist overgeven, zo erg joh?! Whehe :7

Mango: jaaa te leuk! O+ Ik wil dat ook voor mijn mini maar ik vind het soms jammer dat meisjesbabykleiding zo schattig is en niet stoer.. Ik wil ook een leuke spencer voor haar!
Achgos wat zielig.. ;( Sterkte mango! Heb je paracetamol in huis? :P

Twink: ook wat betreft je werk.. loslaten he.. komt goed! echt!

M. is hier zo ontzettend aan het lachen vandaag O+ en dan is ze zoals nu eigenlijk moe, moet ze een beetje slapen, en als ik haar speen wil terugdoen dan lacht ze weer breeduit naar me :') :D O+
pi_120412665
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 12:58 schreef Enfermera het volgende:
Mango: jaaa te leuk! O+ Ik wil dat ook voor mijn mini maar ik vind het soms jammer dat meisjesbabykleiding zo schattig is en niet stoer.. Ik wil ook een leuke spencer voor haar!
Ik moet echt even teruglezen want druk weekend, maar stoere meisjeskleding is wel te vinden hoor :Y En anders combineer ik roze wel met een zwarte legging of een zwart broekje, dan lijkt het nog wat :P
  maandag 17 december 2012 @ 13:06:37 #214
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120412767
Kwisted jeez -O- wat enorm vervelend.. pff. En lastig ook dat je man 't niet met haar kan vinden en ze zo intimiderend is, dat maakt het ook niet makkelijker!
Mja, het gaat wel om jouw kind.. en ik vind, dan heb je recht om te zeggen wat jij vindt.
Gister, oma van mijn man zei tegen mn schoonzusje (die M. vasthad); oh, je moet haar wel hoger beetpakken hoor! Kijk uit voor dat nekje! Terwijl ze al vanaf dag 1 zowat ontzettend sterk in haar spieren was.. Dus ik zo; oh, dat geeft niet hoor, ze is al vrij sterk. Zij zo; jaaa maar stel je voor! Als dat ineens naar achter klapt!
:') Ik zo; nou, ben ik niet zo bang voor hoor.
Kijk heel anders dan jouw situatie natuurlijk, maar ik vind dat mensen snel doen alsof jij gek bent, terwijl jij het alleenrecht hebt op de opvoeding (vind ik) samen met je partner. Hoe jij het wel doen is jouw voorrecht, het is jouw kind.. hoe moeilijk dat ook is.
Mijn moeder is ook enorm leuk met M., maar soms wat té aanwezig. Daardoor krijgt ze teveel prikkels (mn moeder praat graag) en slaapt ze daarna niet meer. Hoewel mijn moeder een stuk leuker is denk ik dan jouw schoonmoeder, ga ik haar daar ook wel op aanspreken, dat ze niet de hele tijd met haar in dr armen moet lopen praten tegen haar. Dan heb ik straks een knetteroverprikkeld kind 's avonds.

quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 13:03 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik moet echt even teruglezen want druk weekend, maar stoere meisjeskleding is wel te vinden hoor :Y En anders combineer ik roze wel met een zwarte legging of een zwart broekje, dan lijkt het nog wat :P
:P Ja, i know, ik heb ook genoeg stoere meisjeskleding gelukkig, maar sommige jongenskleding vind ik ook zo leuk, zag laatst nog een blauwe blazer bij H&M.. Niet dat ik blauw lelijk vind voor een meisje, maar ik vond 'm wel leuk voor haar maar dan in een ander kleurtje :P
ach ja. Komt wel goed idd, gewoon goed zoeken! :D
pi_120412838
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 12:46 schreef Cyntiaa het volgende:
Mij lijkt Mango haar oplossing misschien wel het beste?! Ik heb nou ook niet de meest geweldige band met mijn schoonmoederzacht uitgedrukt maar ze heeft wel alle kans om haar kleinzoon te zien.
Ik ben ook een beetje in dubio wat ik ermee zal doen. Het contact afkappen is mij ook wel eens door mijn hoofd gegaan. Maar dat is haast onmogelijk, omdat we wel goed contact hebben met overgrootoma en oom en tante. We komen haar dan toch overal tegen. Plus, ze bedoelt het wel goed.
Het vervelende is dus dat het niet het soort mens is waar je gemakkelijk iets tegen kunt zeggen. Ze denkt heel zwart wit en gaat zeker vlammen dan.

Ik probeer de bezoekjes nu gewoon te beperken. Heb ze ook op tijd gevraagd om te gaan, omdat ik borstvoeding moest geven (eigenlijk pas later, maar toch een goed excuus).

Het is gewoon wel een beetje jammer. Zou best handig zijn geweest, een leuke oma in de buurt die ook nog wil oppassen. Maarja, je kunt niet alles hebben.
  maandag 17 december 2012 @ 13:12:58 #216
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120413006
Enorm lastig Kwisted. -O- Sterkte/succes :*
Misschien zijn kleine leugentjes om bestwil (bijv bv geven) idd maar de beste optie.
pi_120413060
Net ook even mijn schoonzusje gebeld (ook 2 kleine kindjes) om mijn frustratie te uiten. Als ik dat bij mijn (8> doe wordt de band met zijn moeder nóg slechter denk ik.
Zij herkende wel mijn gevoel dat het moeilijk is om mensen aan te spreken.

Voorbeeld:
Afgelopen vrijdag gingen we met het hele gezin naar een pannekoekenhuis. Mijn ouders, broer en schoonzus en mijn zus. En dan de kindjes van mijn broer en schoonzus en F.leur. Mijn zus was de pannekoek van mijn neefje (2jr) aan het snijden, en wilde toen voelen of de pannekoek niet te heet was. Dit deed ze door het stukje pannekoek tegen haar tong te houden! :X Waarop ik dus reageer: Gadverdamme! Dat doe je toch niet tegen je tong. Ok weinig subtiel, maar tegen mijn zus kan ik dat zo wel zeggen. Nou niet dus, want ze was zwaar beledigd. En ik kreeg ik snauw dat ze noooit had gedacht dat ik zo'n zeikerige moeder zou zijn. ( Ze vond het laatst ook al stom dat ik haar hond wegstuurde toen die F.leur in haar gezicht probeerde te likken)

Sommige mensen snappen het gewoon écht niet! Mijn schoonzusje zei aan de telefoon dat ze het fijn vond dat ik mijn zus er op aangesproken had. Omdat ze het zelf ook niet echt durfde.
pi_120413113
Goed excuus kwisted.. gewoon doen!

Enf wahaha herkenbaar van dat lachen voor het slapen gaan Deed mevrouw hier straks ook. Ligt ze een beetje te jengelen.. ik speen erin.. lacht ze gewoon! En nu lekker slapen jij klein draakje!

Wat jouw moeder doet doet mijn schoonmoeder ook. Hier valt het opzixh mee met dat overprikkeld zijn want mevrouw gaat dan gewoon slapen als ze er klaar mee is maar toch. Vind soms ook dat ze er te lsng tegen aan het kwebbelen is.

Eerste kerstdag met schoonfamilie naar artis! Heb er zin in!
pi_120413203
Is dat neefje haar zoontje? Zo ja dan vind ik dat niet raar. Ieder zijn eigen ding ;)
pi_120413281
nee dat is ook haar neefje..
pi_120413314
En inderdaad, als het je eigen kind is bepaal je dat helemaal zelf. En vind ik dat ook niet vies.
Maar je doet dat toch niet ongevraagd bij het kind van een ander, ookal is het je neefje. Vind ik dan..
  maandag 17 december 2012 @ 13:35:55 #222
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120413927
Kwisted: fijn dat je het kwijt kan bij anderen!
En van die pannenkoek.. apart -O- Het kan idd ook op andere manieren.. zo schoon zijn monden van volwassenen idd niet :+

TWink: haha ja grappig he :D _O- ja idd :+
Ohja precies.. ja onze mevrouw gaat dan lekker vechten tegen haar slaap :+
Gezellig! *G*

Voor de nieuwsgierigen; ik heb mijn geboortekaartje gepost in het geboortekaartjes topic :) haal 'm er straks weer weg!
pi_120414525
Twinkle, fijn dat je goed advies hebt gekregen waar je ook echt iets mee kunt. Het klinkt logisch inderdaad, maar de uitvoering is het moeilijkste natuurlijk. Succes daarmee :*

Mango, wat zielig weer die prikjes! Dit was de 2e keer toch? Dat hij maar lekker kan slapen vandaag en er weinig last van krijgt.

En over kinder kleertjes. Wij hebben ook heel veel gekregen. Ik had denk ik zelf niks hoeven te kopen, zoveel. Ik kan nog wel een jaartje vooruit, want ook in grotere maten. En bijna allemaal dingen die ik zelf ook leuk vindt. Felle kleurtjes en leuke printjes O+
Jurkjes vind ik echt niet staan bij F. Daar is ze te stoer voor. Anders wordt het echt een heel truttig ding vind ik :+ Tuinbroekjes daarentegen vind ik echt O+

Twinkle, wat vervelend van je arbeidsconflict! Dat lijkt me ook echt rot, dat is zo'n donderwolk he.. Hoop dat je daar goede hulp bij krijgt!
de winnaar wordt pas donderdag bekend gemaakt :'(
pi_120414533
Leuk kaartje enf! Die site heeft sowieso leuke kaartjes!

Kwisted...lastig joh, ik herken wel wat dingen uit je verhaal. Ben ook geen fan van mn schoonouders. Mini is bang voor mn schoonvader (huilen dus) en schoonmoeder ratelt aan een stuk door tegen dr zodat ze helemaal hyper wordt of gaat huilen. Subtiel proberen te zeggen dat ze niet hele tijd hoeft te kletsen tegen mini. Maar dat was goed voor mini! Daar leren ze van en daar wordt ze moe van (luisteren) dus dan sliep ze lekker.

Nou, niet dus. Vandaag een huillie kind vanwege de drukte van gister denk ik, d'r waren ook nog drie andere kinderen die nogal druk waren, dat wel. Kon je je (schoon-)familie maar zelf kiezen he ;)

Maar mini kan dus wel 2,5 uur wakker blijven...lange dagen zo :P. Wel maar 45 minuten slapen daarna.

Moeders informeren moeders belde net, in januari maken we een afspraak :)

Oh en mn schoonmoeder belde ook, maar had geen zin om op te nemen :@
  maandag 17 december 2012 @ 14:06:11 #225
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120415261
Kwisted ohja tuinbroeken!! Daar moet ik er ook nog 1 van kopen :D zag laatst nog een leuke bij de Zara, met patches op de knieën O+

Thanks SE! :*
pi_120416506
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 13:49 schreef Kwisted het volgende:
de winnaar wordt pas donderdag bekend gemaakt :'(
wat hoop je te winnen dan?
pi_120416684
twinkle ging expeditie robinson kijken, omdat ze de winnaar nog niet wist :P
pi_120416979
Oh. -O-

Nou hier hebben we net samen een tukkie gedaan op de bank en toen heb ik hem met succes overgelegd in de reiswieg. Nu is ie allemaal drukgeluiden aan het maken :')
  maandag 17 december 2012 @ 14:55:50 #229
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_120417269
Hoi!

Zo, druk weekend gehad en eigenlijk alleen de laatste pagina bijgelezen :@ (met 3 posts :')). Mag ik hier aanhaken?

Ik heb vandaag nu eindelijk wat minuutjes voor mezelf. Ik denk dat het weekend wat te druk is geweest voor mijn mini. Ze is vandaag alleen maar moe en huilerig en hangt heel erg aan mij. Ook schrikt ze van van alles, net een flinke huilbui achter de rug omdat ik moest niezen :'). Ach gos. Gelukkig ligt ze nu even lekker in haar eigen bedje te slapen. Helemaal zelf in slaap gevallen.
Overigens heeft ze het allemaal wel super gedaan tijdens het weekend. Overal heel lief geweest! Gister is ze van half 3 tot 7 op geweest en normaal trekt ze dit écht niet maar gister was er blijkbaar genoeg afleiding en heeft ze zichzelf prima vermaakt. Daarna meteen lekker in haar eigen bedje gelegd en ze heeft weer klokje rond geslapen (en daarna nog tot 9 uur). Heel fijn!

Ik moet nog morgen, woensdag en donderdag werken en dan ben ik vrij tot 2 januari *O*. Heerlijk!
pi_120417355
wat goed van je dame Soesa! En heerlijk al bijna vakantie *O*
M heeft die schrikreacties ook wel eens, dan schrikt ie zich lam omdat ik mijn neus even ophaal ofzo :') Wel sneu.
  maandag 17 december 2012 @ 15:13:18 #231
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120417937
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:49 schreef Mangostine het volgende:
Oh. -O-

Nou hier hebben we net samen een tukkie gedaan op de bank en toen heb ik hem met succes overgelegd in de reiswieg. Nu is ie allemaal drukgeluiden aan het maken :')
:D O+ :') wordt dat straks net als bij coco, tot op z'n rug? :7

Ach Soesa wat naar voor je meisje :* Moest wel een klein beetje lachen, huilbui nadat jij moest niezen :D :')
Lekker, nog maar 3 daagjes dus! :D
pi_120419486
Ja ik lees je post nu pas kwisted :-D
Denk ik even mooi de winnaar te weten.. vond het al raar dat nog niemand het op facebook had gezet haha.
pi_120419928
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 15:13 schreef Enfermera het volgende:

[..]

:D O+ :') wordt dat straks net als bij coco, tot op z'n rug? :7

Ach Soesa wat naar voor je meisje :* Moest wel een klein beetje lachen, huilbui nadat jij moest niezen :D :')
Lekker, nog maar 3 daagjes dus! :D
hij zit nu heel gedecideerd te duwen en ik voel die luier echt met scheutjes vollopen. :')
  maandag 17 december 2012 @ 16:10:48 #234
30252 Soempie
Procreating
pi_120420161
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2012 16:06 schreef Mangostine het volgende:

[..]

hij zit nu heel gedecideerd te duwen en ik voel die luier echt met scheutjes vollopen. :')
Goed. Het wordt hoog tijd voor het dreumestopic hier. :+
pi_120420166
ohh als F haar luier volknettert dan moet ik héél snel worden! Zelfs pampers kunnen die dunne poep niet houden.

Iemand nog tips om de borstvoedingsvlekken uit witte rompertjes te krijgen? :')

F.leur schrikt trouwens nergens van. Wij maken ook wel eens expres veel herrie, zodat ze er een beetje aan went. Ze slaapt ook echt óveral doorheen, je kunt een kanon afschieten. En van het geluid van de stofzuiger valt ze in slaap :D
pi_120420174
Oh zojuist hadden we de finaleklap *O*

Einde van dit live poepverslag. :7
  maandag 17 december 2012 @ 16:14:54 #237
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120420390
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2012 16:06 schreef Mangostine het volgende:

[..]

Whahaha ja mooi he :D :') Ik voel het idd ook. En zij maar persen, met geluid :D O+
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 16:10 schreef Kwisted het volgende:
ohh als F haar luier volknettert dan moet ik héél snel worden! Zelfs pampers kunnen die dunne poep niet houden.

F.leur schrikt trouwens nergens van. Wij maken ook wel eens expres veel herrie, zodat ze er een beetje aan went. Ze slaapt ook echt óveral doorheen, je kunt een kanon afschieten. En van het geluid van de stofzuiger valt ze in slaap :D
Whahaha echt?! Hihi... dan moet je idd snel zijn!
Ja vlekt dat bij jou zo? Ik waste het gewoon op 60 en dan werd het schoon.. misschien wat biotex voorwas erbij? Doet hier ook altijd wonderen tegen allerlei vlekken ;)

Stofzuiger + slapen; check :D :7

quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2012 16:10 schreef Mangostine het volgende:
Oh zojuist hadden we de finaleklap *O*

Einde van dit live poepverslag. :7
_O-
pi_120420484
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 16:10 schreef Kwisted het volgende:

Ik kocht maar wat vaker nieuwe rompers :Y
In de zon leggen wil wel helpen maar ja daar heb je nu weinig aan. :D
pi_120421051
Net terug uit zhuis, had nacontrole bij de gyn. Mag gewoon weer alles doen, ook qua sport. Geen restricties, dus dat is mooi *O* Zit nog 1,5kilo van mijn startgewicht af, dus dat is ook niet verkeerd :) Donderdag nacontrole bij de kinderarts, met Saartje.

Wat kleertjes betreft: vind bijna alles wat ik krijg, wel leuk :) En als ik het niet leuk vind, dan is het meestal juist weer wel lekker comfi voor Saar. Dus trek ik het ook aan. Probeer om Saartje alles een keer aan te trekken, vind het anders zo jammer. Doen mensen zo hun best om iets leuks te kopen, en dan zou ze het niet aan krijgen.

Heb ook al 4 Nijntjes die muziek maken :D Allemaal net iets anders. En had zelf al 2 andere dingen die muziek maken, hehe.
pi_120421738
Mango :D

Mooi kaartje enf!

Dikke :* voor jou twinkle, het zit jou ook niet mee

*O* & Netjes Coco! 1,5kg maar.
Ik zit na 7mnd pas 1,5kg van startgewicht af, ik was ook meer dan 20kg aangekomen :+ en ik wordt volgepropt door A en mijn moeder :')

Hier bijna geen kleertjes gekregen want "die krijg je al van iedereen" :9 maar wel heel veel ander leuks en bruikbare dingen dus vind het niet erg

8jan hebben er een afspraak in het ziekenhuis voor S, gaan ze een hartfilmpje maken :( lijkt me zo sneu om te zien
pi_120425116
Ik was na een paar weken terug op mijn oude gewicht maar dat buikje wil niet weg :(
Sporten mag toch pas met zes weken na de bevalling?

Hopen dat alles mee valt met S :* Waarom pas in 2013 een afspraak?
  maandag 17 december 2012 @ 18:16:32 #242
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_120425313
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 18:10 schreef Xanteh het volgende:
Ik was na een paar weken terug op mijn oude gewicht maar dat buikje wil niet weg :(

Je moet in ieder geval even door je verloskundige laten constateren dat je buikspieren goed gesloten zijn, voordat je volle bak aan je buik gaat werken... Bij ons wordt dat bij de nacontrole zes weken na de bevalling gedaan, zal denk ik wel overal min of meer gelijk zijn?
pi_120427632
Zoe, die hartfilmpjes vallen mee :) Als ze een beetje moe is, slaapt ze er wel doorheen :Y
Waarom moet het?

Hier slaapt mijn hummel in zijn wieg,dankzij een youtubefilmpje met baarmoedergeluiden. Het leek me onzin,maar toch even aangezet en binnen 5 minuten sliep hij. _O-
Gaan we morgen weer proberen ;)

Sporten durf ik nog niet aan. Als ik het huishouden aanval loopt mijn productie al terug, ik wil niet weten wat er gebeurt als ik ga sporten ;)
  maandag 17 december 2012 @ 19:15:33 #244
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120427872
Coco fijn dat alles goed was! *O*

Thx Zoë! :)
Jeutje, das nog ff spannend tot die tijd dan.. hartfilmpje is gelukkig simpele (als ze eenmaal stil ligt ;)) en pijnloze procedure!

Spees_eend: heb jij echt een nacontrole nog gehad dan? Mijn vk zei dat het optioneel was, maar dat het niet per se hoefde.. ik ben gewoon met 8 weken weer gaan sporten, heerlijk O+ Rustig aan of course.

Free wat grappig! :o :D En superfijn dat ie slaapt zeg!
pi_120428104
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 18:10 schreef Xanteh het volgende:

+1. Net alsof je buikspieren niet meer willen ofzo :{
  maandag 17 december 2012 @ 19:21:34 #246
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_120428146
Mijn baby zit aan de knopjes van de versterker }:|
  maandag 17 december 2012 @ 19:24:05 #247
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120428266
Ik heb ook nog een klein buikje, maar kan me echt aan mn reet roesten of ie ooit weggaat.. is babyhuisje geweest! O+ nu mag ik een buikje hebben :D

Asy: en de versterker staat aan neem ik aan? :+ :o
pi_120428267
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 19:11 schreef freecell het volgende:

Hier slaapt mijn hummel in zijn wieg,dankzij een youtubefilmpje met baarmoedergeluiden. Het leek me onzin,maar toch even aangezet en binnen 5 minuten sliep hij. _O-
Gaan we morgen weer proberen ;)

Hoe cool is dat :D
pi_120428287
quote:
2s.gif Op maandag 17 december 2012 19:21 schreef Asyniur het volgende:
Mijn baby zit aan de knopjes van de versterker }:|
zoals het hoort ;)
Mijn uk is weer wakker, maar toch ff half uurtje! :) ligt nu heel tevreden net te doen alsof hij drinkt. (lees; aan borst sabbelen en zodra ik dreig met loskoppelen gauw gaan drinken)
pi_120428342
Ik kom even binnenwalsen met een egopost hoor.

Vanmiddag zieke baby opgehaald op het kdv. Koorts (38,4), verkouden en trekt aan zijn oortjes. Thuis was het echt een zielig vogeltje, wil alleen maar slapen of bij je liggen. Koorts vanavond opgelopen naar 39,2. Pcm gegeven en nu ligt hij te slapen. Wel goed gedronken gelukkig. Weet nu alleen niet zo goed wat te doen, wil hem straks nog wel even temperaturen om te kijken of de pcm zijn werk heeft gedaan. Zo niet, hap bellen.

Iemand nog tips, ideeen, suggesties? Is de 1e keer dat hij zo ziek is.....
  maandag 17 december 2012 @ 19:28:03 #251
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_120428474
quote:
10s.gif Op maandag 17 december 2012 19:24 schreef freecell het volgende:

[..]

zoals het hoort ;)
Mijn uk is weer wakker, maar toch ff half uurtje! :) ligt nu heel tevreden net te doen alsof hij drinkt.
Niet! Hij hoort gewoon te blijven zitten/liggen waar je hem neerlegt.
Niet rond te struinen in een slaapzak al rammende met speelgoed op kasten, apparatuur e.d.
Daarstraks stond hij te draaien aan de bankschroef van zijn broer :X
En met een stok op de gitaar te timmeren :D

Fijn dat jouw mini eventjes tevreden heeft geslapen in zijn wiegje O+

Kwisted, ik zou gewoon bij haar op visite gaan. Dan kun je weg als je er geen zin meer in hebt. Zo doe ik dat ook altijd bij mijn moeder. Ik ben heel slecht in haar eruit zetten, maar ik ben wel heel goed in 'we gaan maar op tijd want de kinderen zijn moe en we moeten nog een eind rijden' ;)
pi_120428480
Bij oorpijn helpt neusspray. Als oorpijn erger wordt,.ha bellen.
Dat is echt akelige pijn namelijk!
sneu zeg!
pi_120428493
Je doet alles al goed kyara, sterkte!!
  maandag 17 december 2012 @ 19:29:26 #254
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_120428556
Kyara, niet te warm aandoen (ook niet te koud). Over 8 uur (als de pcm uitgewerkt is) nog een pcm geven en verder laten drinken. Als temp stijgt (of niet daalt) dan idd even HAP bellen. Anders zou ik het even aankijken
pi_120428948
Spees Eend: bij mij is dat niet gecontroleerd of verteld. Neem aan dat het na bijna acht maanden wel snor zit?

Kwisted: ja echt vervelend dat buikje. Al mijn oude shirtjes passen niet meer. Of je ziet die buik of het komt door die drie cups die ik ben gegroeid ;(

Beterschap met Midas :*
pi_120429205
Oei Kyara .. denk dat je alles al gedaan hebt wat je kon doen. Nu i. de gaten houden. en de hap bellen als je het niet vertrouwt? Veel sterkte!
pi_120429564
Volgens mij doe je het ook goed. Koorts is ook niet erg, maar als hij echt last heeft is PCM wel lekker.
Hij is 10 kilo toch? Dan mag hij 5 kleine zetpillen, of 3 grote (advies van onze hap vorige week).
Ik zou hem nu niet wakker maken voor zijn temp. Hoogstens even voelen en een dekentje weghalen. Maar als hij lekker rustig slaapt, zou ik hem niet wakker maken.. En dan wel even checken als je naar bed gaat..
Beterschap!
pi_120429706
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 11:51 schreef Mangostine het volgende:
Ik heb er nog een aantal te koop staan
(spencers). Ribbroeken zijn volgens mij grotere maten en polorompers komen tegen de zomer O+
pi_120429880
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 19:37 schreef Xanteh het volgende:
Spees Eend: bij mij is dat niet gecontroleerd of verteld. Neem aan dat het na bijna acht maanden wel snor zit?

Kwisted: ja echt vervelend dat buikje. Al mijn oude shirtjes passen niet meer. Of je ziet die buik of het komt door die drie cups die ik ben gegroeid ;(

Beterschap met Midas :*
http://www.hema.nl/winkel(...)rrigerend-(99000003) De oplossing ;)
pi_120429991
Dank allemaal voor de reacties! Bevestiging voelt toch wel fijn :@

ben verder wel bijgelezen maar weer weinig onthouden.

Wel nog even een :* voor Twinkle
pi_120430028
Kwisted : zo een heb ik van miss etam :) werkt prima! ik heb wel de jurk variant anders kruipt het omhoog haha
pi_120430258
Kyara, heeft M. De zesde ziekte al gehad engaat die toevallig rond op je kdv? Die begint namelijk met hoge koorts voordat de vlekjes komen. Verder pcm geven en goed in de gaten houden zoals al gezegd. Hopelijk daalt de koorts gauw.

Zoe, hopelijk heeft S. Weinig last van het hartfilmpje.

Twinkle wat ben je moedig, sterkte en dikke :*

Kwisted, lastig, ik zou oma niet een kleinkind ontzeggen om de door jou genoemde redenen. Eerder eerst het gesprek aangaan of omzeilen zoalsje al doet.

Free waar kan ik dat baarmoeder filmpje vinden en helpt dat nog bij 7 maanden oude uk?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120430392
Xanteh
Geen idee, kon waarsch niet eerder (in mijn woonplaats is het vol, dus moet naar een andere stad, zal wel druk zijn :( )

Vervelend van het buikje. Ben blij dat ik mijn oude kleding aan kan, als het niet past is het door de vergrote boezem :9 ik denk zo dat dat bij jou ook wel het geval kan zijn ;)

Kwisted; tip van Asy is wel een goede!

Freecell
Denk niet dat S zal slapen of in slaap zal vallen in het ziekenhuis.
Het is een kleine drukke klimgeit, als ze 10sec stil zit of ligt is het al heel wat (als ze moe is wordt ze hyper) verder sowieso een actief en nieuwsgierig kind.

We zullen zien hoe het dan gaat.. Anders gaat ze maar lekker aan de borst O+ dan is ze lekker rustig

Fijn van het slapen! :s)

Kyara
Arme midas :( beterschap!
pi_120430458
oeeeeh la la! check deze foto!

Even gepikt uit het celeb met kinderen topic :P
pi_120430513
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 20:10 schreef Kwisted het volgende:
oeeeeh la la! check deze foto!

[ afbeelding ]
Even gepikt uit het celeb met kinderen topic :P
Haha daar zat ik vanmiddag ook al naar te kijken

SPOILER
Mooi kindje hè O+ :9
pi_120430522
lekkere vent maar volgens mij zit het kind niet heel comfortabel....

oh ja, kindje is ook mooi :@
pi_120430780
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 20:05 schreef Tinuviel het volgende:
Kyara, heeft M. De zesde ziekte al gehad engaat die toevallig rond op je kdv? Die begint namelijk met hoge koorts voordat de vlekjes komen. Verder pcm geven en goed in de gaten houden zoals al gezegd. Hopelijk daalt de koorts gauw.
Die hadden we hier vorige week..
Tegen de tijd dat je denkt, "wat is dit nou, help" verdwijnt de koorts en komen de vlekken. Maar dan zit je typisch wel rond de 40 graden koorts toch?

Misschien morgen een heel dagje pcm blijven geven? dat hij even bij kan komen? En een pcm spiegel, helpt ook beter tegen de oplopende koorts 's avonds.
pi_120431022
Geen idee! Vind wel dat hij te ziek is voor tandjes en wat betreft de prikjes is er nu wel wat veel tijd verstreken. 6e ziekte zou kunnen maar hij is natuurlijk al wel langer aan het kwakkelen qua verkoudheid en zo. Oorontsteking zou ook nog kunnen maar heb eigenlijk niet de indruk dat hij pijn heeft.

Baal wel dat ik morgen moet werken en ik ook lastig vrij kan nemen (zeker omdat het mijn laatste 2 dagen zijn, inhalen op woensdag of vrijdag gaat ook niet lukken). Maar ja, als M me nodig heeft dan ben ik er natuurlijk (en als we toch naar de ha moeten ook).
pi_120431179
Hier kwamen de vlekken en toen ging ik op zoek wat het was. Op het kdv speelden zesde ziekte en waterpokken. Zesde ziekte kon niet, want hij had geen 39 of 40 graden koorts, dus bleven de waterpokken over. Lijkt wel een soort domino spel.

Mijn baby heeft vandaag 3/4 peer op en broodkorst. Helaas maar 1,5 uur geslapen, dus hopelijk een goede avond/ nacht.

Kindje probeert net zo stuur te kijken als die vent :P

Oh ja wat betreft kleertjes als kraamcadeau: er was maar een echt vreselijk ding, sort santaclause pak ofzo, dat verdween snel in een doos. Verder heel tevreden, vind het alleen jammer als het dan niet boj het seizoen past. Zo kregen we bij peuter zomerdingen, die hem dan nog te groot waren en in het najaar pasten. Bij de 2e hetzelfde, nu een pakje maat 68 in de kast met korte mouwen, dat zou hij nu moeten dragen :P

[ Bericht 33% gewijzigd door Tinuviel op 17-12-2012 20:38:54 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 17 december 2012 @ 20:41:59 #270
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_120432124
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 19:24 schreef Enfermera het volgende:
Asy: en de versterker staat aan neem ik aan? :+ :o
Las ik zomaar hier overheen :D
Nee hij stond nog niet aan, maar hij stond wel verwoede pogingen te doen om hem aan te rammen :D

quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 11:51 schreef Mangostine het volgende:
Zie V&A
pi_120432770
hij was net even wakker dus meteen maar even getempt. 38,1 dus de pcm doet zijn werk.
  maandag 17 december 2012 @ 21:46:58 #272
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120436385
quote:
2s.gif Op maandag 17 december 2012 20:41 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Las ik zomaar hier overheen :D
Nee hij stond nog niet aan, maar hij stond wel verwoede pogingen te doen om hem aan te rammen :D

[..]

Zie V&A
Lol :P stiekem vind ik het schattig maar ik kan begrijpen hoe irritant t kan zijn! Wij hebben de tv ook op onhandige hoogte staan, ik ben heel benieuwd hoe dat straks gaat :')

kyara beterschap voor M! :*
  maandag 17 december 2012 @ 21:57:36 #273
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_120437193
Kyara, hopelijk voelt hij zich snel beter :*

Enfermera, ach het maakt niet zo veel uit. Het is alleen weer even wennen :D
En we hebben een klikspaanalarm dus we horen meteen als hij aan iets zit wat niet mag
'ooh nee, Huubke, dat mag niet, joej-joej, mama, Huubke is aan knopjes!' O+
pi_120437411
quote:
2s.gif Op maandag 17 december 2012 21:57 schreef Asyniur het volgende:
Kyara, hopelijk voelt hij zich snel beter :*

Enfermera, ach het maakt niet zo veel uit. Het is alleen weer even wennen :D
En we hebben een klikspaanalarm dus we horen meteen als hij aan iets zit wat niet mag
'ooh nee, Huubke, dat mag niet, joej-joej, mama, Huubke is aan knopjes!' O+
Asy, wat lief. Hebben wij hier ook: " nu nu nu L. Dat mag niet". Compleet met geheven peutervingertje :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 17 december 2012 @ 23:19:16 #275
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120442559
:D te mooi die klikspanen! O+

ps kan niet slapen en das ronduit kut als manlief en dochter heerlijk liggen te ronken! :(
pi_120443323
Das ruk Enf

Ik lig er altijdrond 9/half 10 in.. wekker zetten voor de fles van 11
Maar daarna kan ik meestal ook niet slapen.
Maar tot 11 wakker blijven trek ik niet. Dus dan maar zo.
pi_120443715
Mijn baby slaapt om 20u, dan begint mijn dag eigenlijk pas... Dus ik lig nu net in bed. Mag ik ook wel uitslapen tot 7u hè. 8-)
pi_120443777
Beterschap voor M Kyara! Hopelijk morgen weer wat beter.
pi_120448672
F ligt er om 19u in. Ik ga om 22u naar bed. F wordt tegemwoordig om 1u en 5u wakker voor n voeding. Terug bij af zeg maar. Ze slaapt vaak door tot 8.30u, dat dan weer wel.
overdag slaapt ze dan weinig. Sochtends 45min, vroeg smiddags n uur,laat in de middag n half uur.

En ik lig wakker.. Heel irritant!
pi_120448811
Oh, dat is ook irritant Kwisted.

Hier vannacht Midas nog een flesje gegeven. Die had natuurlijk honger want avondeten overgeslagen. Meteen nog even getempt en 38,2 terwijl de pcm al was uitgewerkt. Ik ga vandaag dus maar gewoon werken en oma past op dus hij is wel lekker thuis.

Maar eigenlijk is het ook maar goed dat ie een keer ziek is (is de 1e keer dus.... buiten dan in zijn 1e week). Kind moet natuurlijk ook weerstand opbouwen en zo. Maar sneu is het wel.
pi_120448895
Gelukkig gaat t weer n beetje met Midas Kyara, zieke kindjes zijn altijd zielig.

Hier vaak t zelfde als Kwisted, alleen lig ik niet wakker en wordt mini om 6.30 weer wakker...
Mijn M. gaat vandaag voor t eerst naar t kdv... En het voelt heel dubbel, want ik zit gewoon thuis. Maar ben van plan t hele huis op te ruimen want ik loop al een paar maanden achter (met écht opruimen en schoonmaken dan he, de belangrijkste dingen hou ik bij hoor ;))

Oh en gister m'n schoonmoeder belde toch?
SPOILER
pi_120449080
Ai soemp :X
Wat hebben we toch een gezellig stel schoonmama's met zijn allen...

Gelukkig voelt M zich weer beter Kyara, hopelijk blijft het zo. Weerstand prima idd, maar dat ziekige is stom. :(

Heb je nog een beetje geslapen kwis?

Ik haalde net een vrolijke baby uit bed. Gelukkig maar, want we hebben een drukke dag vandaag. Straks meeting met de pufclubbaby's en vanmiddag naar het werk van mijn man. Wel leuk, showen met mijn spekkie! O+
pi_120449556
Zieke baby's -O-
Niet slapende mama's -O-

Hier ging het wel ok. Na de voeding van tien uur sliep meneer meteen, na die van twee uur duurde het helaas anderhalf uur, maar sliep hij wel tot 7-8 uur door.

Vraagje: ik zie hier baby's die om 19-20 uur naar bed gaan. Hoe doen jullie dat? Mijne ligt globaal gezien overdag beneden in de box, 's nachts in zijn bedje, en ik verplaats hem voor of na een voeding (of hij moet wakker zijn). Na de avondvoeding leg ik hem dan in bed, maar dat is elke dag verschillend en meestal pas rond 21-22 uur (ik geef bv op verzoek, dus geen vaste tijden) waarna ik er zelf ook induik.
Hebben jullie echt al een 19uur-bedritueel? Wanneer en hoe voer je zoiets in? Als ik hem slapend in bed leg durf ik bv zijn muzieknijntje niet meer aan te doen, bang dat ik hem daarmee weer wakker maak.
pi_120449700
Mineola, ik denk dat alles gewoon steeds meer verschuift. Zo slaapt. S nu van half 11 tot half 9. Dat ga ik binnenkort iets verschuiven want ik moet in Jan weer aan het werk. Maar ons avondbedritueel is ook niet echt anders dan overdag moet ik zeggen dus dan is dat makkelijker denk ik. Overigens krijgt S ook de fles dus ik weet niet hoe dat zit met BV. Of het dan lastiger is gezien je niet echt met tijden kan schuiven misschien.

Oh en hoort de muziekmobiel bij het avondbedritueel ? Anders zie ik ook niet in waarom je die aan zou zetten als je kindje al slaapt nee ;)
pi_120449960
Ja sorry, muziekje is inderdaad s avonds voor de nacht bedoeld zeg maar. Anders blijf ik dat ding aandoen, meneer slaapt vrijwel altijd tussen voedingen.

Edit: wel relaxed zeg, van half elf tot half negen! Hoe oud is S? Mijne is ruim
8 weken nu. ik mis ook dat lijstje hoor!! Wmb mag-ie weer terug
  dinsdag 18 december 2012 @ 09:12:10 #286
30252 Soempie
Procreating
pi_120449965
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2012 07:48 schreef Mangostine het volgende:
Ai soemp :X

SupremeEvil ;)

Ik heb gelukkig een heel lieve, leuke schoonmoeder. Ook de enige die op M. mag passen van me (graag zelfs, hij is zo gek op haar O+).

Verder niet echt bijgelezen, behalve dan dat de koorts van Midas gelukkig weer wat gezakt is. Hopelijk voelt hij zich vandaag ook weer wat beter. :*
pi_120450049
Mineola, hier ontstond een natuurlijk avondmoment. Overdag slaapt M ook beneden, aangezien hij nu nog veel slaapt. Wij geven fv om de 3 uur, dus het is wel gemakkelijker te plannen, en ongeveer een half uur voor de laatste voeding, rond 18.30u, gaan wij badderen, masseren, pyjama en slaapzak aantrekken. Hij slaapt dan na de voeding in zijn eigen bed in één ruk door tot 7 uur de volgende ochtend.
Je zou kunnen proberen om zoiets in te voeren bij die laatste voeding van 21-22 uur?

Oh, wij zijn dit trouwens gaan doen vanaf het moment dat de slaapzak binnen was :D Nu een week of 2 denk ik? M is nu ruim 12 weken.
pi_120450191
S is nu ruim 10 weken. En dat is inderdaad wel relaxed! Ze kreeg eerst altijd om 6u d'r eerste fles maar ze slaapt nu steeds langer door dus dan schuif ik over dag maar wat ;)

Mango, waar slaapt M overdag beneden dan? Wij legden S eerst nl altijd overdag in de box te slapen maar dat werd toch afgeraden door het cb. Ze kon blijkbaar maar beter gelijk leren dat de box de speelplek is en het bedje de slaapplek, ook al heeft ze dat nu naar mijn idee amper nog door maargoed :') Dus toen zijn we haar overdag ook in bedje gaan leggen en dat gaat eigenlijk prima. Of vind je het gewoon fijn om hem bij je in de buurt te hebben? :) Soms mis ik S nl als ze boven ligt te slapen!
pi_120450200
Kwam hier vanzelf Mineola. Vooral toen ik weer ging werken en M naar het kdv of opa en oma ging. Dan kwamen we om 6 uur thuis, voeding, nog even spelen en dan moe en naar bed. Zo'n duidelijke overgang van dag naar nacht, met ritueel, maar ook dingen als eetmomenten, het sluipt er gek genoeg allemaal als vanzelf wel in en dan is het opeens logisch.

Hier ook een zieke baby -O- Vanaf 12 uur ieder uur huilend wakker, en hij sliep pas echt toen ik hem om 5 uur bij me in bed nam. Dat wil hij nooit, bij me slapen :o We blijven maar een dagje thuis, hoewel hij inmiddels weer zijn blije stuiterige zelf is. Oh en dames, bedankt voor het noemen van de zesde ziekte, toen schrok ik en stuk minder toen ik midden in de nacht vlekjes bij 'm ontdekte ^O^

Oh, en we hebben een woordje O+ "bap", voor lamp. Nog niet heel consequent, maar hij vindt het fenomeen razend interessant.
pi_120450279
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 09:24 schreef danio86 het volgende:
S is nu ruim 10 weken. En dat is inderdaad wel relaxed! Ze kreeg eerst altijd om 6u d'r eerste fles maar ze slaapt nu steeds langer door dus dan schuif ik over dag maar wat ;)

Mango, waar slaapt M overdag beneden dan? Wij legden S eerst nl altijd overdag in de box te slapen maar dat werd toch afgeraden door het cb. Ze kon blijkbaar maar beter gelijk leren dat de box de speelplek is en het bedje de slaapplek, ook al heeft ze dat nu naar mijn idee amper nog door maargoed :') Dus toen zijn we haar overdag ook in bedje gaan leggen en dat gaat eigenlijk prima. Of vind je het gewoon fijn om hem bij je in de buurt te hebben? :) Soms mis ik S nl als ze boven ligt te slapen!
Overdag slaapt ie hier in de reiswieg of op zijn buik in de box.
Hij slaapt nog veel. Op die manier kan ik een dag-/ nachtritme aanhouden (dus overdag tijdens de slaapjes voldoende omgevingsgeluiden). En eerlijk gezegd vind ik dit praktischer dan dat ik hem telkens naar boven moet brengen en weer ophalen. Plus dat hij met kleertjes aan niet zo lekker slaapt in zijn bedje.
pi_120450320
Beterschap Clubsoda!

Ik moet mijn baby zometeen gaan wakker maken geloof ik... anders gaan we gewoon te laat komen. :O
pi_120450457
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 09:29 schreef Mangostine het volgende:

[..]

Overdag slaapt ie hier in de reiswieg of op zijn buik in de box.
Hij slaapt nog veel. Op die manier kan ik een dag-/ nachtritme aanhouden (dus overdag tijdens de slaapjes voldoende omgevingsgeluiden). En eerlijk gezegd vind ik dit praktischer dan dat ik hem telkens naar boven moet brengen en weer ophalen. Plus dat hij met kleertjes aan niet zo lekker slaapt in zijn bedje.
Ow oke op die manier. Die geluiden heeft S dan inderdaad niet (altijd). Alleen als we ergens naartoe gaan bijv en ze ligt in de wagen. Maar volgensmij is het licht/donker voor haar al genoeg om het onderscheid mee te kunnen maken. En als we niet weggaan laat ik d'r vaak ook lekker in een pyjama'tje liggen of iig zachte kleertjes.

Snap wel dat je het praktischer vind ja maar S slaapt hier ook nog heel veel en flesje krijgt ze ook gewoon op d'r kamer dus zo vaak hoef ik dan eigenlijk niet op en neer.

Wat knap trouwens dat M al op z'n buik slaapt! Of is dat gewoon net wat ieder kindje prettig vindt? S gaat dan alleen maar altijd huilen haha!
pi_120450879
Clubsoda beterschap met je zieke mini! Ahh wat lief! Kent jouw mini al veel woordjes of is dit de eerste?

Fijn dat het beter gaat met M Kyara!

Wooow Mango, slaapt die van jou vanaf 7 uur ''s avonds in 1 ruk tot de volgende morgen? :o
Of moet je hem ''s nachts nog voeden?

Mineola hier is het ook een soort van vanzelf gegaan.

Eerst hielden we alle slaapjes boven en hield ik erg strak vast aan het schema: voeden, en na maximaal 1 uur weer terug in bed leggen. Gevolg was dat mevrouw niet altijd wilde slapen (want babies laten zich niet in een schema persen :+ :@ ). We hadden ook een strak voedingsschema: 7/11/15/19/23

Nu is het zo dat ik de eerste voeding niet meer stipt om 7 uur geef en er de wekker voor zet, maar wanneer mevrouw wakker wordt. Vanmorgen was dat om 5.45, gisteren om 7.30. Dus dat wisselt nogal. Afhankelijk van het tijdstip van ontwaken gaan we naar beneden. Vanmorgen heb ik haar de puckababy weer aan gedaan en hebben we tot half 9 in het grote bed van mama en papa nog liggen tukken.

Als we beneden zijn, kan het zijn dat mevrouw tot 11 uur nog ligt te dutten, maar ik heb gemerkt dat dat lang niet altijd zo is. Meestal blijft ze dan wakker.

Daarna houd ik het schema van 11/15/19/23 wel aan en dat gaat prima. Na de fles van 11 die ik haar boven geef, leg ik haar in haar eigen bedje en meestal wil ze dan wel lekker slapen tot de volgende voeding van 15. Na die voeding is ze weer lekker beneden. Ook tussen 15 en 19 is ze veel wakker (zo niet de hele tijd).

Als we in bad gaan, gaan we om 18.30 al naar boven. Anders om 19. Daar krijgt ze een flesje en dan slaapt ze weer lekker in haar eigen bedje. Moeders gaat ook tussen 9 en half 10 een keertje en ik zet de wekker om 23 uur. Dat is haar laatste fles en daar trekt ze aardig op door.

Alleen lees ik hier dan weer mama''s over 2/3 slaapjes overdag. Infeite hebben wij dus 1 echte slaap overdag (maar da''s wel een hele ruk van 3 uur).

Hoe lang duren die slaapjes en welke tijden houden jullie aan?
pi_120450902
D wil ook niet op haar buik slapen! Gaat ze ook huilen :D
pi_120451200
Twinkle, ik hield me eerst ook heel strak aan het schema. Bij ons was dat 6/10/14/18/22. Maar nu ze 's ochtends zoveel langer slaapt schuif ik daar overdag gewoon wat mee.

Maar S slaapt nog aardig veel overdag. Ik heb er overdag eigenlijk geen omkijken naar. Soms is ze al wel een uur voor de volgende voeding wakker dus dan kan ik lekker met d'r kroelen en ik zie d'r soms ook wakker in bedje liggen brabbelen (via de babyfoon) maar daarna valt ze dan ook weer vanzelf terug in slaap. Maar hoeveel uur precies zou ik niet kunnen zeggen. Sowieso is ze 's avonds wel vaker wakker. Zo tussen 7 en 10. Maar das wel gezellig want dan is papa ook thuis en ziet hij S tenminste ook nog :)
pi_120451314
Geen idee twinkle, ik let niet op de klok. Ze slaapt als ze moe is. Voor dingen als boven rustig een flesje geven heb ik geen tijd en 2/3 x per week hobbelen we naar de peuterspeelzaal en terug.
Wel verbaas ik me elke avond weer dat ze om half 7 moe is en dan gaat ze naar bed, geef ik om half 12 een droomvoeding en slaapt ze door tot 6/7/8.
Nu ligt ze in de box te slapen, dat duurt ongeveer 3 kwartier? En verder zien we het wel weer vandaag.

waarom moet ze 1 uur na een flesje weer gaan slapen? Wil ze niet liever een fles als ze net wakker is?

Overdag slaapt iedereen hier beneden, ik ga echt niet 60x per dag naar boven lopen om een ander kind alleen te laten. Werkt gewoon niet.

Hoe is de nacht gegaan kyara?
pi_120451866
Ja troeta ze krijgt ook gelijk het flesje als ze wakker en verschoond is. En dat max 1 uur wakker zijn laat ik voort ook los want dat werkt niet bij haar. Maar zo was het errst ;-). Nu niet meer dus ;)
pi_120452027
Twinkle, echt, hij slaapt het hele stuk... Als ie wakker wordt is er echt iets aan de hand.

Slaapjes overdag variëren van 15 min tot ruim een uur. Belangrijker is de wakkere tijd vind ik, dat is telkens max anderhalf uur, anders is ie meteen oververmoeid.
pi_120452141
beterschap voor de mini's! :*
en -O- voor het niet kunnen slapen

Hier geen vast schema, ik volg S
Ze heeft wel een soort-van-eigen ritme, dat verschuift vaak maar als ik "wil" dat ze op bepaalde tijden op bed gaat, dan ben ik soms meer dan een uur bezig. Ze slaapt wanneer ze moe is en dat herken ik wel.
De laatste tijd gaat het meestal zo:

8uur wakker, 12uur slapen (halfuur-uur) rond 3uur of 4uur slapen (halfuur-uur) rond 6uur kort slapen. 7uur de nacht in.
Ze heeft ook weleens een langere slaap van 12-3 of 4 bijv. Of net als nu slaapt ze van half 10 & nu nog steeds.

Ik merk dat als ik me er niet meer zo druk om maak, en haar volg en kijk naar de signalen, alles veel makkelijker gaat.

en *O* *O* want ik heb er een nichtje bij!! ik wil baby knuffelen!!! *O* en nu mag ik (online)shoppen want ik weet eindelijk dat het een meisje is haha
pi_120452317
Gefeliciteerd met je nichtje zoe!!

Heb vanmorgen de dietiste gebeld (daar moest ik vandaag naar toe om half elf.) om te vragen waar ik moest zijn blijkt er een brief onderweg te zijn dat de afspraak verzet is naar 9 uur i.p.v half elf. tja fijn het was dus kwart over 9... Heb het consult nu via de telefoon gehad. Ik moet nu nog 4 maanden broccolie doperwtjes aardappel wortel en peer geven de dingen waar ze niet op reageerd zodat ze wat rust krijgt. Ook moet ik haar in iedere fles wat rijstebloem geven omdat ze aan het afvallen is. in een week 200 gram bij de controle en sindsdien roept iedereen dat ze zo lekker mager is (terwijl ze altijd mijn spekkie is geweest) Prima dat ze afvalt maar niet als dat komt door voedseltekort. Ze moet nu iedere dag minimaal 1 theelepel lactulose zodat haar buikje ook weer rustig word en hopelijk kan ze dan 's avonds weer doorslapen komt ze weer aan en dan gaan we over 4 weken iets nieuws introduceren dus ik ben benieuwd!
pi_120452369
Gefeliciteerd Zoe!

Mango ik las ergens dat jij om de 3 uur voedde meen ik? En dan vijf keer perdag nog?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')