Oeh leuk, veel reacties! Dankejwel
![]()
Ik zal proberen op iedereen even te reageren..
@chacama
Hm.. wachten totdat de eerste naar school gaat lijkt me ook wel fijn, in verband met de tijd die je dan tóch aan de baby kunt besteden. Maar 4 jaar..
Ik heb zelf 3 zusjes. Mijn ouders hadden hun 2e kindje graag snel na mij gehad, maar helaas duurde het iets langer. Mijn moeder was nét 'aan het dokteren' toen ze toch zwanger raakte. Er zit nu bijna 3 jaar tussen. Ik heb vroeger nauwelijks met haar samen gespeeld. Als ik een spelletje kon doen, was zij daar nog te jong voor. Bovendien kwam zusje 2 al 1,5 jaar na zusje 1. Zij speelden wel altijd met elkaar. Weer bijna 3 jaar daarna kwam de laatste, zusje 3. Zij was voor ons 3en dus altijd 'het kleine zusje' waar we allemaal mee speelden.
Nu was ik misschien een kind wat liever alleen speelde, of gewoon andere interesses had. Maar ik kan me voorstellen dat mijn moeder het liever anders had gezien.
Tegenwoordig spelen we weer heel lief samen hoor
![]()
Mijn schoonmoeder heeft ook 3 jongens in 3 jaar. Als ik haar moet geloven was dat echt ideaal
![]()
@AnneVi
Een tweede zwangerschap zal in die zin zeker anders zijn ja! Je hebt dan geen tijd om een dutje te doen. En dat laatste is ook waar ja, ik kan me nog goed herinneren dat ik met mijn moeder naar de verloskundige ging. Waardevolle herinneringen zijn dat nu
![]()
@Igraine
Leeftijd en studie, dat zijn inderdaad ook nog een paar goede overwegingspunten. Maar gelukkig mag ik die hier doorstrepen
![]()
@Meaghan
Mooi omschreven allemaal! Ik kan me wel vinden in wat je schrijft. Op dit moment geniet ik voor de volle 100% en maak alles heel bewust mee. Dat zou toch anders zijn wanneer ik binnen nu en een paar maanden weer zwanger zou zijn.
Bovendien weet ik niet eens of heel het zaakje weer werkt haha, bv hé..@Troel
Ik begrijp wat je bedoelt. Maar het punt zou dan bij mij zijn: wil ik zo snel al een tweede? Want stel dat het meteen raak is..