Ik vond het toen erg leuk in die souk, maar toen ik daar was was ik nog niet in Fez geweestquote:Op maandag 17 april 2006 20:01 schreef jojomen4 het volgende:
Ow oki.. weer wat geleerd! Ken de souk van Casablanca niet maar die van Fez is wel superrrr jah!
heb zo een bruiloft ook meegemaakt in Tanger, Oujda en Fes en meknes.. jaja.. druk geweest..quote:Op maandag 17 april 2006 20:15 schreef Vava het volgende:
Wow zo'n bruiloft schijnt echt een groot feest te zijn. De laatste nacht van de vakantie in Marokko sliepen we weer in het hotel in Casablanca (waar we de eerste 2 nachten ook waren geweest) en toen was er een bruiloft aan de gang daar. Het ging de hele nacht door, wel heel leuk om te zien vond ikmaar om er bij te zijn is echt geweldig!
Ik neem aan dat je vader met een Marokkaanse vrouw gaat trouwen danquote:Op maandag 17 april 2006 20:56 schreef dutchmage het volgende:
[..]
heb zo een bruiloft ook meegemaakt in Tanger, Oujda en Fes en meknes.. jaja.. druk geweest..
En natuurlijk de bruiloft van mijn ouwe heer en zijn vrouw.. het is zeker een aanrader om een keer mee te mogen maken
Volgens mij is het in de gevallen van mensen die met de boot gaan vanaf Spanje dat die al in Zuid-Spanje zijn en vanuit daar naar Marokko gaan. Kan me iig niet voorstellen dat je met de bus nog naar Zuid-Spanje wilt en daarna nog zelfs naar Marokko. Toen ik 16 was ben ik ook met de bus naar het zuiden gegaan..quote:Op zondag 30 april 2006 18:08 schreef sturky100 het volgende:
Ik lees hier dat sommigen de bus nemen naar spanje en dan met de boot verder. Dan kies je toch voor het vliegtuig als het evenveel kost?
die boottrip lijkt me wel spannend maar het vervoer naar die spaanse havenstad niet echt
je hebt gelijk. Ik was teveel gefocust op de TS. Is een verhaal uit 2003....quote:Op zondag 30 april 2006 20:08 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Volgens mij is het in de gevallen van mensen die met de boot gaan vanaf Spanje dat die al in Zuid-Spanje zijn en vanuit daar naar Marokko gaan. Kan me iig niet voorstellen dat je met de bus nog naar Zuid-Spanje wilt en daarna nog zelfs naar Marokko. Toen ik 16 was ben ik ook met de bus naar het zuiden gegaan..Doe ik nooit meer. 37 uur straight..
![]()
Gewoon vliegen dus!![]()
Vava!quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:44 schreef Vava het volgende:
Ja, Meknes idd, en die watervallen in de atlas, kan ff niet op de naam komen. Bij Beni Melal in de buurt.
Hahahaquote:
Jaquote:
Wel lijp dat 99% van de Marokkaanse bevolking Coca cola drinkt dan. Zelf drink ik ook bijna alleen cola daar, heb zoiets nog nooit in de 20 keer dat ik naar Marokko ben gegaan meegemaakt.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 00:29 schreef jojomen4 het volgende:
hahaha
Toen ik in Fez stond bij het Coca Cola opslag plaatsje stond ik een Cola'tje te drinken.. komt er zo'n klein meisje langs van 8 jaar (ofzo).. spuugt ze op me en zegt "Coca Cola" met een hele negatieve toon.
![]()
Denk dat ze dus van iemand gehoord heeft dat Coca Cola amerikaans is en dat niet goed is. Of ze houd gewoon niet van Cola als je dat natuurlijk wilt geloven
M'n eerste gedachte was "ik haal uit en laat dat kutkind weten dat dat niet hoort".. maar toen dat ik "als iemand me dat kind ziet slaan wordt ik misschien wel gelynched". Niks gedaan dus..![]()
Misschien komt dat door je uiterlijk. Ik zeg hiermee natuurlijk niks negatiefs voordat mensen dat gaan denkenquote:Op vrijdag 5 mei 2006 08:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wel lijp dat 99% van de Marokkaanse bevolking Coca cola drinkt dan. Zelf drink ik ook bijna alleen cola daar, heb zoiets nog nooit in de 20 keer dat ik naar Marokko ben gegaan meegemaakt.
Je kan niet aan mij zien dat ik Marokkaan benquote:Op donderdag 25 mei 2006 19:35 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Misschien komt dat door je uiterlijk. Ik zeg hiermee natuurlijk niks negatiefs voordat mensen dat gaan denken
Maar het uiterlijk van een Groningse boerenjongen heb je ook nietquote:Op maandag 29 mei 2006 13:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je kan niet aan mij zien dat ik Marokkaan ben
Nee, maar dat hebben veel toeristen die daar lopen ook niet, en dit is toch echt de eerste keer dat ik dit hoorquote:Op maandag 29 mei 2006 19:55 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Maar het uiterlijk van een Groningse boerenjongen heb je ook niet![]()
Ik neem aan dat er wel iemand op deze site is die mij hiermee kan helpen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2002 10:15 schreef Ringo het volgende:
Bedankt voor het topic-schopje:quote:Op zondag 7 januari 2007 13:32 schreef Henk-Wim het volgende:
Schopje.
M'n vriendin + ik willen de hele maand augustus naar Marokko, per auto. In 2 nachten naar Marokko sjeezen en dan daar ongeveer de volgende steden bezoeken, ongeveer die volgorde.
Fes, Meknes, via een oostelijke bocht naar Ouarzazate, Agadir, paar dagen strand, Marrakech, Casablanca, Rabat en weer terug.
Ouarzazate zelf lag ook nog niet echt op de rand van de Sahara; daarvoor moet je toch nog weer een stuk verder (M'Hamid).quote:Op maandag 8 januari 2007 20:50 schreef Henk-Wim het volgende: We willen toch wel echt 'jakkeren' door Frankrijk/Spanje, dat hebben we al genoeg gezien. Het moet natuurlijk wel leuk blijven dus waarschijnlijk 2 x 12 uur rijden; da's goed te doen. Iemand anders die de tolkosten wel weet?
Ouarzazate valt idd misschien af, maar het gaat erom dat we een stuk sahara willen meepakken en daarna een weekje aan de kust willen zijn. Misschien dan na Fes/Meknes (beide of 1 schrappen?) via een oostelijke bocht naar Marrakech om ergens aan de kust tussen Safi en Agadir uit te komen?
Nog iemand die de gemiddelde snelheid van rijden door Marokko weet? Hoeveel rij je in 10 uur?
Ik zou Fez zeker niet schrappen, Meknes misschien wel maar als je toch naar Fez gaat zit je ook weer zo in Meknes...quote:Op maandag 8 januari 2007 20:50 schreef Henk-Wim het volgende:
Thnx voor alle reacties tot nu toe. Fijn, bedankt!
Het nadeel van reserveren van de ferry is dat je zeker op het afgesproken tijdstip er moet zijn: later kan niet en als je er eerder bent valt je voorsprong weg. Is augustus echt zo druk? Lijkt mij dat iedereen er dan al zit...
We willen toch wel echt 'jakkeren' door Frankrijk/Spanje, dat hebben we al genoeg gezien. Het moet natuurlijk wel leuk blijven dus waarschijnlijk 2 x 12 uur rijden; da's goed te doen. Iemand anders die de tolkosten wel weet?
Ouarzazate valt idd misschien af, maar het gaat erom dat we een stuk sahara willen meepakken en daarna een weekje aan de kust willen zijn. Misschien dan na Fes/Meknes (beide of 1 schrappen?) via een oostelijke bocht naar Marrakech om ergens aan de kust tussen Safi en Agadir uit te komen?
Nog iemand die de gemiddelde snelheid van rijden door Marokko weet? Hoeveel rij je in 10 uur?
Poeh dat is moeilijk te zeggen. Het hele traject tussen Tanger en Casablanca/Fes/Rabat is nu allemaal snelweg, en gaat dus best rap. Rij niet te hard, ze staan er om de paar kilometer met politiemotoren en laserguns (op die snelweg), hou dus gewoon 120 aan.quote:Op maandag 8 januari 2007 20:50 schreef Henk-Wim het volgende:
Interessante inbreng, ik denk dat wij wel hetzelfde hierover denkenquote:Op maandag 22 januari 2007 09:27 schreef Oceanonix het volgende:
Ik ben in oktober naar Marokko geweest. (deels tijdens de Ramadan).
De eerste dagen ben ik zonder gezelschap in Casablanca en Rabat geweest. De rest van de reis met Koning Aap.
Als vrouw wordt je regelmatig aangesproken om Engels te oefenen (als man nauwelijks........).
je moet hier op voorbereid zijn als je alleen reist. Ik vond het erg fijn om na een paar dagen toch de rust van een groep te hebben. (dan heb je ff een vlucht moment als je de constante aanspraak zat bent)
Het nadeel van zo'n groep is natuurlijk dat er altijd een zootje zeikerds in moeten zitten (geklaag over het vervoer, hotels en voedsel)
Ik heb de reis weergaloos Marokko gedaan van Koning Aap. Het reisschema vond ik erg prettig (al ben ik een paar dagen eerder vertrokken als de groep omdat ik Casablnca ook wilde zien).
Ik Fes kun je de tour met gids met gemak overslaan (er staan tegenwoordig bordjes in de Medina met wandelroutes).
Ik moest lachenquote:Op woensdag 24 januari 2007 21:07 schreef Asmooh het volgende:
marokkoo... is amsterdam niet goedkoper?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |