Had voor mij ook wel gekunt, echter had iemand zonder verstand van de verdere films er geen klap van gesnapt. Tevens is dit meer alvast de uitleg voor de verdere films.quote:Op zaterdag 15 december 2012 23:33 schreef Kansenjongere het volgende:
Toch zonde dat Peter Jackson nog steeds niet lijkt te kunnen knippen en zijn crew waarschijnlijk te veel tegen hem opkijkt om hem hierop aan te spreken. Het ziet er allemaal prachtig uit, maar minstens de helft had geschrapt kunnen (of eigenlijk moeten) worden.
quote:Op zaterdag 15 december 2012 23:35 schreef fixatoman het volgende:
[..]
De helft?! Het enige wat geschrapt had kunnen worden was deHet eerste uur had in maximaal 10 minuten kunnen worden samengevat. En van dat eindeloze rennen (door overigens prachtige landschappen) had ook zeker een half uur weggesneden kunnen worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Voorderest was het een ode aan het boek en alle fans, we mogen PJ hier dankbaar voor zijn:)
Maar ja, bij Peter Jackson weet je bij voorbaat al dat je een veel te lange film krijgt, zoals het beste is gedemonstreerd bij King Kong:
King Kong (1933): 100 minuten
King Kong (1976): 134 minuten
King Kong (2005): 187 minuten
Zonder alle info omtrent Erebor wordt er geen motief gecreëerd voor de queeste en de scenes met Frodo en Bilbo zijn puur gebruikt om straks alles aan Lord of the Rings te linken. De scènes in Bag End zijn trouw aan het boek, een mooie ode en noodzakelijk om het publiek even te laten wennen aan alle nieuwe gezichten. Dit kan niet in 10 minuten en zeker niet als je uiteindelijk 9 uur naar deze personages moet gaan zitten kijken. Ik snap de kritiek over de traagheid van het begin dan ook totaal niet.quote:Op zaterdag 15 december 2012 23:41 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het eerste uur had in maximaal 10 minuten kunnen worden samengevat. En van dat eindeloze rennen (door overigens prachtige landschappen) had ook zeker een half uur weggesneden kunnen worden.
Maar ja, bij Peter Jackson weet je bij voorbaat al dat je een veel te lange film krijgt, zoals het beste is gedemonstreerd bij King Kong:
Volledig mee eens.quote:Op zaterdag 15 december 2012 23:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zonder alle info omtrent Erebor wordt er geen motief gecreëerd voor de queeste en de scenes met Frodo en Bilbo zijn puur gebruikt om straks alles aan Lord of the Rings te linken. De scènes in Bag End zijn trouw aan het boek, een mooie ode en noodzakelijk om het publiek even te laten wennen aan alle nieuwe gezichten. Dit kan niet in 10 minuten en zeker niet als je uiteindelijk 9 uur naar deze personages moet gaan zitten kijken. Ik snap de kritiek over de traagheid van het begin dan ook totaal niet.
Dat de dwergen niet al te snugger en tamelijk lomp zijn en houden van eten snap ik na 5 minuten ook wel, daar heb ik geen drie kwartier voor nodig.quote:Op zaterdag 15 december 2012 23:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zonder alle info omtrent Erebor wordt er geen motief gecreëerd voor de queeste en de scenes met Frodo en Bilbo zijn puur gebruikt om straks alles aan Lord of the Rings te linken. De scènes in Bag End zijn trouw aan het boek, een mooie ode en noodzakelijk om het publiek even te laten wennen aan alle nieuwe gezichten. Dit kan niet in 10 minuten en zeker niet als je uiteindelijk 9 uur naar deze personages moet gaan zitten kijken. Ik snap de kritiek over de traagheid van het begin dan ook totaal niet.
Vooral dat die dwergen gingen zingenquote:Op zondag 16 december 2012 00:05 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat de dwergen niet al te snugger en tamelijk lomp zijn en houden van eten snap ik na 5 minuten ook wel, daar heb ik geen drie kwartier voor nodig.
quote:Op zaterdag 15 december 2012 23:41 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het eerste uur had in maximaal 10 minuten kunnen worden samengevat. En van dat eindeloze rennen (door overigens prachtige landschappen) had ook zeker een half uur weggesneden kunnen worden.
Van mij had de intro nog wel 3 uur langer mogen duren.quote:Op zondag 16 december 2012 00:10 schreef Poemgirl het volgende:
[..]is het enige wat ik hierop te zeggen heb.
Dat vond ik ook niet zo geweldig. Gelukkig was het nog een beetje een 'dwergenlied' en geen 100% musicalquote:Op zondag 16 december 2012 00:10 schreef Equites het volgende:
[..]
Vooral dat die dwergen gingen zingenHet zal vast zo in het boek staan, maar het was wel ff wennen. Voor de rest weer een meesterlijke film hoor
Helemaal in LotR sferen.
Mwa, ze zingen in het boek ook wat af, dus dat kon ik nog wel begrijpen. Ik kan van de hele film niet zeggen dat hij onnodig lang was, ik vond hem niet traag. Maar toch, ik vraag me af hoe ze die 6 volgende uren gaan vullen. De beelden waren wel gelikt, en Gollem was wmb het hoogtepunt.quote:Op zondag 16 december 2012 00:10 schreef Equites het volgende:
[..]
Vooral dat die dwergen gingen zingenHet zal vast zo in het boek staan, maar het was wel ff wennen. Voor de rest weer een meesterlijke film hoor
Helemaal in LotR sferen.
Je moet je afvragen of die negen uur wel nodig zijn om dit verhaaltje te vertellen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 23:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat kun je pas concluderen als alle 3 de films uit zijn. Ik heb iig vertrouwen in Peter Jackson en zijn team die claimen de kans te hebben gezien om de hoeveelheid materiaal die er is geschoten over 3 films te verspreiden. Ik denk dat het straks positief uit gaat pakken deze keuze om 3 films te gebruiken. Als je ziet hoeveel er nu al gebeurt in deze 1e film qua verschillende, cruciale (actie)scènes die direct uit het boek komen en met de kennis die we hebben over wat er allemaal nog komen gaat, dan denk ik dat 9 uur makkelijk te vullen zijn zonder dat de films daar aan kwaliteit op achteruit gaan.quote:Op zondag 16 december 2012 00:22 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je moet je afvragen of die negen uur wel nodig zijn om dit verhaaltje te vertellen.
Hoezo niet? Het is puur genieten als liefhebber.quote:Op zondag 16 december 2012 00:22 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je moet je afvragen of die negen uur wel nodig zijn om dit verhaaltje te vertellen.
De enige reden dat je uiteindelijk 9 uur naar deze personages moet gaan zitten kijken is dat elke scheet die een van de personages laat wordt uitgerekt over 15 minuten. Als je je gewoon beperkt tot de essentie had je 1 film van gemiddelde lengte gehad.quote:Op zaterdag 15 december 2012 23:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit kan niet in 10 minuten en zeker niet als je uiteindelijk 9 uur naar deze personages moet gaan zitten kijken.
Grappig, bij Harry Potter hebben de boeken veel diepgang en personageontwikkeling maar dat zie je totaal niet terug in de films. En bij LOTR weer welquote:Op zondag 16 december 2012 00:48 schreef Sloggi het volgende:
Je hebt natuurlijk ook gewoon te maken met beperkt bronmateriaal. Ik heb The Hobbit vorige week maar eens herlezen, en er zitten erg weinig echt memorabele momenten in (Riddles in the Dark en Bilbo die Smaug ontmoet, waren wat mij betreft met afstand de beste hoofdstukken uit het boek, dat zie je nu dus al terug in de film), veel minder dan in LotR. Het is ook gewoon een vrij eendimensionaal boek, met erg weinig karakterontwikkeling - met Bilbo als uitzondering.
Dan zul je als filmmaker een stuk meer uit de kast moeten halen qua scenario maar ook wat betreft camerawerk (dat bij LotR niet bepaald afwisselend was) dan bij een verhaal dat zo diep gaat als LotR.
Ook helemaal mee eens!quote:Op zaterdag 15 december 2012 23:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat mensen niet zo goed tegen karakters kunnen die spontaan in zingen uitbarsten, is een nogal hedendaags westers verschijnsel. Er is zelfs een tijd geweest dat je het alleen nog maar in Disney tekenfilms zag. Nu is het echter weer aan een rivival bezig. (en inderdaad in dit geval trouw aan het boek)quote:Op zondag 16 december 2012 00:10 schreef Equites het volgende:
[..]
Helemaal in LotR sferen.
Ja, dat is voor de fans namelijk geweldigquote:Op zondag 16 december 2012 00:22 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Grappig, in de production video's is vele malen te zien geweest dat men gewoon op echte paarden reed, geen CGI deze keerquote:Op zondag 16 december 2012 01:50 schreef Isegrim het volgende:
De enige CGI die ik echt vreselijk slecht vond, waren de pony's. Maar goed, ik zit dagelijks tussen de paarden dus ben daar erg kritisch op.Bewegingen klopten totaal niet. Bij close-up rij-scènes zaten ze volgens mij op robots o.i.d. en die bewegingen klopten ook echt niet.
Eens zelfde als met LOTR en toen maakte die ook nog eens een extended versiequote:Op zaterdag 15 december 2012 23:33 schreef Kansenjongere het volgende:
Toch zonde dat Peter Jackson nog steeds niet lijkt te kunnen knippen en zijn crew waarschijnlijk te veel tegen hem opkijkt om hem hierop aan te spreken. Het ziet er allemaal prachtig uit, maar minstens de helft had geschrapt kunnen (of eigenlijk moeten) worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |