abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 december 2012 @ 09:53:45 #226
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_120365810
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 04:45 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ja, dat is voor de fans namelijk geweldig :)
Fuck de fans, je maakt films om fans bij te winnen, niet om de bestaande te plezieren.

Niet dat ik 'm zelf te lang vond, maar "voor de fans" vind ik altijd maar een non-argument.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_120366125
Ik ga vanmiddag! :)
Maar in de bios waar ik ga hebben ze geen pauzes, dus ik ben benieuwd of ik 3 uur lang zonder wc kan :P
pi_120366181
Als echte fan van het boek ben ik maar wat blij met de ruimte en tijd die is gecreëerd om het verhaal zorgvuldig neer te leggen. Mooie lange scenes, die niet altijd toevoegen aan het algehele verhaal, maar wel een waardevolle toevoeging zijn. Lengte was wmb precies goed, en drie films lijkt me dan ook een heel redelijk aantal. LOTR had in feite wel een 4e film kunnen gebruiken.

Enige minpuntje was voor mij dat er soms wat nadrukkelijk een gelijkenis wordt gezocht met LOTR. Voor mij is The Hobbit een opzichzelfstaand verhaal en had het best zonder Frodo gekund (om maar wat te noemen).
pi_120366321
quote:
6s.gif Op zondag 16 december 2012 10:29 schreef dakpan90 het volgende:
Als echte fan van het boek ben ik maar wat blij met de ruimte en tijd die is gecreëerd om het verhaal zorgvuldig neer te leggen. Mooie lange scenes, die niet altijd toevoegen aan het algehele verhaal, maar wel een waardevolle toevoeging zijn. Lengte was wmb precies goed, en drie films lijkt me dan ook een heel redelijk aantal. LOTR had in feite wel een 4e film kunnen gebruiken.
Om in de bioscoop te zien wellicht (filmlengte). Ik kan niet wachten op de de extended version. En mensen die de film "te lang"vinden, maar toch The hobbit willen zien, moeten maar naar de eerder verschenen tekenfilm kijken (die, dacht ik, op youtube staat).
  zondag 16 december 2012 @ 10:43:34 #230
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_120366865
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 09:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Grappig, in de production video's is vele malen te zien geweest dat men gewoon op echte paarden reed, geen CGI deze keer ;)
Er werd ook op echte paarden gereden, maar in sommige scenes zijn de pony's cgi (bij de trollen) en bij een aantal close-ups van rijdende personages zitten ze op robots en in beide gevallen kloppen de bewegingen niet.
pi_120366957
Ik zal wel de weinigen zijn maar ik vond Radagast echt goed gedaan. Ten minste weer eens een ander type wizard (terwijl hij toch ook heel machtig is) en ik hoop dat hij in de volgende films ook weer aanwezig zal zijn....
pi_120367158
Ik ben het met je eens hoor. :Y
pi_120368149
Gister naar de bios geweest en ik vind hem geweldig! Vorige week het boek nog maar eens gelezen en ik kan alleen maar zeggen dat ze het goed hebben gedaan!
Het uitgebreide waar door sommigen over wordt geklaagd, kan ik alleen maar als positief zien eerlijk gezegd :) En het zingen van de dwergen vond ik leuk, het tweede lied (Misty mountains) zelfs erg mooi. Het zingen van liederen hoort ook gewoon bij het verhaal, had niet weg moeten worden gelaten.

Enige stukje wat van mij niet had gehoeven is dat reuzengevecht. Mooi gemaakt hoor, maar een beetje over the top.

Oh en Radagast idd erg tof!
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
pi_120368478
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2012 01:02 schreef LeaderRoel het volgende:

[..]

Grappig, bij Harry Potter hebben de boeken veel diepgang en personageontwikkeling maar dat zie je totaal niet terug in de films. En bij LOTR weer wel :)
Met name de eerste films zijn dan ook 'recht-toe-recht-aan'-kinderfilms. Bij LotR ligt dat iets anders.

Ik vind het trouwens nog steeds onbegrijpelijk dat ze de helft van de dwergen van die mietjesbaarden hebben gegeven. Thorin... en dat moet een dwergenkoning voorstellen...

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2012 12:23:56 ]
pi_120370048
Toffe film! 3D vond ik wederom niet zoveel toevoegen, eerder irritant dat er geen gewone IMAX was...

Reuzen idd erg over the top, wel gaaf gemaakt. Valt me wel weer op dat je echt een kinderverhaal aan het kijken bent, na al deze dingen nog helemaal niemand dood? Right _O-
  zondag 16 december 2012 @ 13:25:40 #237
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_120370277
Gisteren naar de bios geweest en het is me zeker niet tegengevallen. Je duikt onmiddellijk weer in het fantasievolle LOTR-universum met een volledig nieuw scala aan personages zoals het dwergenvolk dat boeiend genoeg is om op de voorgrond treden. De ook voor Tolkien zo belangrijke landschappen zijn zo'n lust voor het oog dat het helemaal niet storend is. In de kritieken dat dat de film zo ophoudt herken ik dan ook niets. De film is een opmaat voor LOTR met een volledig eigen bestaansrecht. Daarom vind ik het ook goed dat het langzaam opkomende kwaad dat door Gandalf, Radagast en de Hoge Elfen wordt opgemerkt er doorheen verweven is. Ik kan alleen maar hopen dat Radagast's rol nog verder uitgewerkt wordt :) .

De introductie van het verhaal had wat mij betreft nog wel wat uitgebreider gemogen, al had dat voor de continuïteit op dezelfde wijze kunnen gebeuren als LOTR werd ingeleid. In tegenstelling tot de prequels van Star Wars zou je bij het bekijken van de hele serie wél met de Hobbit kunnen beginnen en naadloos daarna LOTR aan kunnen zetten. (Bij Star Wars vind ik dat de prequels alleen bezichtiging waard, omdat de originele serie). Zo bezien vind ik wel dat Frodo achterwege had mogen blijven. De uitgebreide kennismaking met de dwergen voegt wat mij betreft alleen maar toe aan het verhaal (lied van Thórin _O_ ) en het uitdiepen van de personages.

De kritiek dat het genootschap van de ene in de andere achtbaan terecht komt om het maar boeiend te houden, kun je niet zozeer aan de filmer toeschuiven. Het is nu eenmaal een reis vanuit het perspectief van een hobbit die nog nog nooit gereisd heeft en z'n ogen uitkijkt. Zo heeft Tolkien het ook geschreven. Wel had Jackson iets meer ter zake kunnen blijven in sommige dialogen: de personages lijken zelf ook af en toe wat ongemakkelijk te worden als ze steeds vaker interjecties als 'ehm, tja, ehm..,' 'wat, wat?' en 'o nee, nee, nee' gebruiken. Jackson heeft de vrijheid genomen het verhaal uit te breiden om het meer op LOTR aan te sluiten, maar voorgenoemde dialoogvormen voelen aan als tijdverspilling.

De scene met Gollem is veruit de beste scene uit alle (tot dus ver) vier films.

Als de volgende delen die aansluiting naar LOTR kunnen vasthouden en tegelijkertijd opbouwen naar de climax uit het boek kan ik alleen maar met smart wachten op de volgende delen.
Gaat dat zien!
- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
pi_120370326
quote:
2s.gif Op zondag 16 december 2012 09:53 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Fuck de fans, je maakt films om fans bij te winnen, niet om de bestaande te plezieren.

Niet dat ik 'm zelf te lang vond, maar "voor de fans" vind ik altijd maar een non-argument.
Dankjewel.
  zondag 16 december 2012 @ 13:38:19 #239
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_120370669
Gisteren gezien, het zag er visueel goed uit maar verder vrij matig. Vooral het tweede deel van de film.
O)))
pi_120371198
Weer een heerlijk Middle-earth sfeertje O+
  zondag 16 december 2012 @ 14:14:18 #241
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_120371828
Gisteren gezien. Redelijk onder de indruk, maar niet zoals ik onder de indruk was van LOTR.

- veel cartoonesker inderdaad, de toon is lichtvoetiger en koddiger door die dwergen. Komt natuurlijk ook omdat het een kinderboek is. Die trollenscene had bv nooit in LOTR kunnen zitten.
- Ik had moeite met HFR. De momenten dat ik echt in de film kwam, was als de HFR niet zo duidelijk was (donkere scenes)
- scene tussen Bilbo en Gollem absolute hoogtepunt - deed veel meer dan al die boemknalpats-achtervolgingen en vechtpartijen.
- Jackson trekt álle registers open en dat hoeft van mij niet. Het CGI-geweld had van mij wel wat meer gedoseerd mogen worden.
- Landschappen wel weer echt verbluffend mooi.
- Rennen, achtervolgd worden, gevangen genomen worden, vechten, weer rennen, ad infinitum. Maar dat is ook deels Tolkien, en niet Jackson.

De Fellowship ben ik destijds drie keer in de bioscoop gaan zien; dat zal ik met deze niet doen. Ben wel benieuwd naar de volgende twee delen. :)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_120371851
Wat een ongelooflijk langerekte film zeg, niet normaal. Ik vond het mooi gemaakt, maar volgens mij moest 'ie echt letterlijke elke punt en komma uit het boek verfilmen. Elke scene werd overbodig uitgerekt met dramatisch aanzwellende muziek en overbodige shots. Geen wonder als ze er 3 films van maken, maar de volgende 2 sla ik over.
pi_120379985
Hele toffe film, alleen jammer van de CGI bij de orcs en aardmannen, dit was in LOTR ook niet nodig dus waarom nu wel? Ook al is de Hobbit een kinderboek, ik vond hem af en toe toch te kinderachtig..
  zondag 16 december 2012 @ 17:37:36 #244
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_120380410
quote:
11s.gif Op zondag 16 december 2012 13:17 schreef eQuaL het volgende:
Toffe film! 3D vond ik wederom niet zoveel toevoegen, eerder irritant dat er geen gewone IMAX was...

Reuzen idd erg over the top, wel gaaf gemaakt. Valt me wel weer op dat je echt een kinderverhaal aan het kijken bent, na al deze dingen nog helemaal niemand dood? Right _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helemaal super.
pi_120380594
Ben net terug! Ik vond m geweldig! :)
Maar ik vraag me een ding af:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 16 december 2012 @ 17:43:39 #246
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120380673
quote:
2s.gif Op zondag 16 december 2012 09:53 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik heb het niet over de die-hard fans, maar over gewone fans. Dus mensen die weten wat The Hobbit of Lord of the RIngs is. Die eventueel de boeken hebben gelezen. Die in de meeste gevallen de LOTR films wel hebben gezien.
Dat zijn überhaubt de enige mensen die naar The Hobbit gaan. Een niet-fan, dus iemand die The Hobbit of LOTR niks zegt, of niet leuk vindt, zal geen interesse hebben in deze film. Dit is ook mooi te zien aan het vrijwel gelijke aantal bezoekers voor The Hobbit en de LOTR films.
  zondag 16 december 2012 @ 17:45:02 #247
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120380738
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2012 17:41 schreef LeaderRoel het volgende:
Ben net terug! Ik vond m geweldig! :)
Maar ik vraag me een ding af:
SPOILER
SPOILER
  zondag 16 december 2012 @ 17:47:20 #248
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120380858
quote:
13s.gif Op zondag 16 december 2012 14:15 schreef picodealion het volgende:
Wat een ongelooflijk langerekte film zeg, niet normaal. Ik vond het mooi gemaakt, maar volgens mij moest 'ie echt letterlijke elke punt en komma uit het boek verfilmen. Elke scene werd overbodig uitgerekt met dramatisch aanzwellende muziek en overbodige shots. Geen wonder als ze er 3 films van maken, maar de volgende 2 sla ik over.
Sterker nog: tussen elke punt en komma is nog een scène extra bedacht!
Wat vond je van de Lord of the RIngs films?
(ik vond Fellowship de eerste keer ongelooflijk langdradig, maar ging het na The Two Towers meer waarderen).
pi_120380890
quote:
12s.gif Op zondag 16 december 2012 17:37 schreef Kyubey het volgende:

[..]

SPOILER
Tja dat er later misschien nog iemand dood gaat doet niets af aan het feit dat ze het allemaal wel ontzettend makkelijk overleven. :P
Maargoed, typerend voor de Tolkien reeks natuurlijk, in LOTR ging ook niemand die boeiend was dood :D
  zondag 16 december 2012 @ 17:49:35 #250
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120380968
quote:
14s.gif Op zondag 16 december 2012 17:47 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Tja dat er later misschien nog iemand dood gaat doet niets af aan het feit dat ze het allemaal wel ontzettend makkelijk overleven. :P
Maargoed, typerend voor de Tolkien reeks natuurlijk, in LOTR ging ook niemand die boeiend was dood :D
Gollum!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')