abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 18 december 2012 @ 23:49:35 #176
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_120489603
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 december 2012 13:03 schreef DeZwabber het volgende:
Nappie komt altijd in volle paniek aangevlogen als er een donspluisje in z'n neus of snavel vast zit en dan moet ik het weghalen. Hij vindt het alleen doodeng als ik dan met m'n vingers in de buurt kom _O-

HAAL HET WEG HAAL HET WEG AAAAAHHHHHH

NEE WEG MET DIE VINGER, AAAAAHHHHHH

_O-
Heerlijk. _O-
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  Moderator dinsdag 18 december 2012 @ 23:51:19 #177
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_120489678
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:16 schreef Limi het volgende:

[..]

Haha, gekke vogel, 's nacht moet je slapen hoor O-)
"Nee Tali, niet in bad gaan of om aandacht gaan zitten piepen! Het is twaalf uur, vogelbedtijd!"
- piep!
"Nee Tali!"
- pieeep! *plons spetter spetter*
"Zucht..."

Het is goddomme soms net Cartman met z'n kitty, al gaat het er hier vriendelijker aan toe _O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_120489880
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 23:51 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

"Nee Tali, niet in bad gaan of om aandacht gaan zitten piepen! Het is twaalf uur, vogelbedtijd!"
- piep!
"Nee Tali!"
- pieeep! *plons spetter spetter*
"Zucht..."

Het is goddomme soms net Cartman met z'n kitty, al gaat het er hier vriendelijker aan toe _O-
Zie het al voor me hoor :)

Waarschijnlijk erg blond (of oud) maar Cartman ken ik niet... :@
pi_120490368
Vandaag 2 mails gehad, reactie van hetvalkje en lutino. Beide hebben ze op dit moment geen jonge vogeltjes. Lutino had een vrij opvallende reactie. Ik had aangegeven dat ik overdag werk. In de email kwam het er kort op neer dat het voor een valkje niet prettig is als hij de hele tijd alleen is en dat ik maar bij een goede dierenzaak voor een geschikter huisdier moest kijken -O-
Ik had ook gezegd dat ik er eventueel later een tweede bij zou willen.

hetvalkje had ook nog gebeld en ik mocht daar iig even langs komen, hij had 8 valkjes en 1 paartje met eitjes *O*
M'n signature, wat doe je :{
pi_120490641
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 00:06 schreef Viper_74 het volgende:
Vandaag 2 mails gehad, reactie van hetvalkje en lutino. Beide hebben ze op dit moment geen jonge vogeltjes. Lutino had een vrij opvallende reactie. Ik had aangegeven dat ik overdag werk. In de email kwam het er kort op neer dat het voor een valkje niet prettig is als hij de hele tijd alleen is en dat ik maar bij een goede dierenzaak voor een geschikter huisdier moest kijken -O-
Ik had ook gezegd dat ik er eventueel later een tweede bij zou willen.

hetvalkje had ook nog gebeld en ik mocht daar iig even langs komen, hij had 8 valkjes en 1 paartje met eitjes *O*
Is denk ik niet zo'n vreemde reactie.Als jij de hele dag naar je werk bent, en de vogel(s) zien jou alleen 's avonds? Dan slapen ze...
pi_120491197
Ja maar vermeld dat dan op een andere manier. De schrijfstijl en toon in de email komen apart over.

Maar er zijn toch meerdere mensen die overdag werken lijkt mij.
M'n signature, wat doe je :{
  woensdag 19 december 2012 @ 00:28:49 #182
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_120491293
:P Ik werk gewoon fulltime hoor, ik heb niet het idee dat Oscar iets te kort komt.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator woensdag 19 december 2012 @ 00:32:15 #183
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_120491443
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 23:55 schreef Limi het volgende:

[..]

Zie het al voor me hoor :)

Waarschijnlijk erg blond (of oud) maar Cartman ken ik niet... :@
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_120496202
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 00:26 schreef Viper_74 het volgende:
Ja maar vermeld dat dan op een andere manier. De schrijfstijl en toon in de email komen apart over.

Maar er zijn toch meerdere mensen die overdag werken lijkt mij.
Ja oke dat is waar, maar net de manier waarop je het brengt.
Ik moet overdag ook werken en natuurlijk, is dat te doen. Maar ik zorg er wel voor dat ze niet de hele dag alleen zitten, paar uurtjes max.
pi_120496206
quote:
Aaah ja, die! Thx
  woensdag 19 december 2012 @ 08:51:48 #186
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_120496667
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 08:10 schreef Limi het volgende:

[..]

Ja oke dat is waar, maar net de manier waarop je het brengt.
Ik moet overdag ook werken en natuurlijk, is dat te doen. Maar ik zorg er wel voor dat ze niet de hele dag alleen zitten, paar uurtjes max.
Werk je dan thuis?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  woensdag 19 december 2012 @ 08:52:36 #187
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_120496676
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 00:26 schreef Viper_74 het volgende:
Ja maar vermeld dat dan op een andere manier. De schrijfstijl en toon in de email komen apart over.

Maar er zijn toch meerdere mensen die overdag werken lijkt mij.
Geldt voor veel mensen inderdaad, ook voor mij. Maar ik zorg dat ik er 's avonds altijd voor ze ben. En in het weekend ben ik overdag wel veel thuis.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_120497477
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 08:51 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Werk je dan thuis?
Nee dat niet. Maar wel een groot gezin, dus is er wel vaak iemand thuis.
pi_120498930
Lijkt me dat je op lange termijn je vogel wel kunt wennen om overdag alleen thuis te zijn maar als je je vogel bij de kweker haalt is hij nog jong. Dan haal je hem dus weg bij alles wat hij kent en zit hij alleen thuis. Ik ken wel mensen die minstens een weekje vrij genomen hebben toen het vogeltje kwam. Vergis je ook niet, wanneer je je vogel ophaalt bij de kweker is de basis er wel voor het "tam" zijn, maar je moet daar zelf ook nog veel tijd in steken. Als je daar te weinig tijd voor vrijmaakt dan kan het zijn dat je vogel maar half tam zal worden.

Dodo springt op het moment zelf zijn kooi in wanneer we hem willen opsluiten. Vooral bij mij rent hij soms zo hard mogelijk weg naar hogere plekjes waar ik hem niet pakken kan :D Nu hipt hij vrolijk zelf zijn kooi in wanneer het bedtijd is. Dit dankzij m'n vriend, die heeft veel meer geduld om Dodo wat aan te leren :@
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 19 december 2012 @ 14:02:05 #190
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_120506339
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:34 schreef Limi het volgende:

[..]

Nee dat niet. Maar wel een groot gezin, dus is er wel vaak iemand thuis.
Als straks je kinderen uit huis zijn zit ze dan wel veel alleen en dan is ze dat niet gewend.
Dat zijn zo van die nadelen van een papegaai vind ik, ze leven zo lang, je weet nooit hoe je leven eruit ziet over 20 jaar natuurlijk. Voor mij wel de reden om er geen te nemen, ik ben echt te veel van huis.
Voor Oscar zou ik dan een vriendje nemen, dan maar minder mensgericht.
Maar vooralsnog lijkt hij erg gelukkig en heeft hij er geen last van dat ie de hele dag alleen is.
Gisteren ging ik om 3 uur mn nest in en zat ie te slapen op de bank onder het kussen. Toen ik om 10 uur opstond zat ie er nog _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator woensdag 19 december 2012 @ 15:17:17 #191
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_120509415
Lekker naar buiten aan het koekeloeren:



Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_120520352
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 00:06 schreef Viper_74 het volgende:
Vandaag 2 mails gehad, reactie van hetvalkje en lutino. Beide hebben ze op dit moment geen jonge vogeltjes. Lutino had een vrij opvallende reactie. Ik had aangegeven dat ik overdag werk. In de email kwam het er kort op neer dat het voor een valkje niet prettig is als hij de hele tijd alleen is en dat ik maar bij een goede dierenzaak voor een geschikter huisdier moest kijken -O-
Ik had ook gezegd dat ik er eventueel later een tweede bij zou willen.

hetvalkje had ook nog gebeld en ik mocht daar iig even langs komen, hij had 8 valkjes en 1 paartje met eitjes *O*
Veel succes bij Het Valkje :) Ben zelf momenteel ook aan het kijken naar valkparkieten, maar er schijnen rond deze tijd weinig jongen te worden geboren, waardoor de keuze even beperkt is.

Bij mij is er wel min of meer non-stop iemand thuis, die ook gek op vogels is O+ Ik hoorde dat ze soms wel een soort van verlatingsangst kunnen ontwikkelen zodra ze wel regelmatig voor langere tijd alleen worden gelaten. Hun 'partner', jij of een ander gezinslid, is dan een poosje verdwenen en reageert ook niet meer op hun geroep. Ik kan me wel voorstellen dat ze daar nerveus van worden.

Mocht dat gebeuren, dan denk ik dat ik de 'eenzame uurtjes' opvul d.m.v. een spiegeltje en het afspelen van onze opgenomen stemmen. Hopelijk zal dat een beetje helpen.

quote:
2s.gif Op woensdag 19 december 2012 10:26 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Lijkt me dat je op lange termijn je vogel wel kunt wennen om overdag alleen thuis te zijn maar als je je vogel bij de kweker haalt is hij nog jong. Dan haal je hem dus weg bij alles wat hij kent en zit hij alleen thuis. Ik ken wel mensen die minstens een weekje vrij genomen hebben toen het vogeltje kwam. Vergis je ook niet, wanneer je je vogel ophaalt bij de kweker is de basis er wel voor het "tam" zijn, maar je moet daar zelf ook nog veel tijd in steken. Als je daar te weinig tijd voor vrijmaakt dan kan het zijn dat je vogel maar half tam zal worden.

Dodo springt op het moment zelf zijn kooi in wanneer we hem willen opsluiten. Vooral bij mij rent hij soms zo hard mogelijk weg naar hogere plekjes waar ik hem niet pakken kan :D Nu hipt hij vrolijk zelf zijn kooi in wanneer het bedtijd is. Dit dankzij m'n vriend, die heeft veel meer geduld om Dodo wat aan te leren :@
Waar heb jij Dodo vandaan trouwens? :s) Een halsbandparkiet staat nog steeds op mijn verlanglijstje.
pi_120531023
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:02 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Als straks je kinderen uit huis zijn zit ze dan wel veel alleen en dan is ze dat niet gewend.
Dat zijn zo van die nadelen van een papegaai vind ik, ze leven zo lang, je weet nooit hoe je leven eruit ziet over 20 jaar natuurlijk. Voor mij wel de reden om er geen te nemen, ik ben echt te veel van huis.
Voor Oscar zou ik dan een vriendje nemen, dan maar minder mensgericht.
Maar vooralsnog lijkt hij erg gelukkig en heeft hij er geen last van dat ie de hele dag alleen is.
Gisteren ging ik om 3 uur mn nest in en zat ie te slapen op de bank onder het kussen. Toen ik om 10 uur opstond zat ie er nog _O-
Tuurlijk is het anders als de kinderen de deur uit zijn. Maar ze groeit wel met de ontwikkelingen van het gezin mee. Ën problemen zijn er om opgelost te worden, ben heeeel flexibel;) Komt tijd komt raad!

Die Oscar, gewoon lekker blijven liggen! :D
pi_120531047
quote:
14s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:17 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Lekker naar buiten aan het koekeloeren:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat leuk om te zien!
pi_120543101
Dodo komt uit de dierenwinkel waar ik toen stage liep. Helaas kan ik je niet veel verder helpen, de eigenaar is inmiddels failliet. Het moet ergens in de richting van Den Haag, Rotterdam ofzo zijn geweest. Wel een heel grote kweker, want de jonge vogeltjes werden met grote aantallen binnengehaald.
Denk er nog wel even over na of je echt een halsbandparkiet wilt. Heb dit filmpje even opgezocht, dit is hoe Poekie ook klonk (zit nu in een volière) Dit geluid kon Poekie moeiteloos enkele uren volhouden.

Dodo deed zijn naam gisteren wel weer eer aan. Nadat hij zich urenlang lekker vermaakt had op Jaap's kooi besloot hij ineens om er af te wandelen. Liep in een rechte lijn op mijn slapende katje af. Na de derde keer tilde de kat zijn kopje op en was toch de interesse weer gewekt. Heb hem wel acht keer binnen tien minuten van de grond kunnen plukken, alle keren op weg om de kat te bijten :o

Pietje slaapt langer nu ze een extra doek over haar kooi krijgt. Als ik nu de doek eraf haal dan zit ze nog op haar slaapplekje een beetje suf te kijken :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_120546443
quote:
2s.gif Op donderdag 20 december 2012 10:18 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Dodo komt uit de dierenwinkel waar ik toen stage liep. Helaas kan ik je niet veel verder helpen, de eigenaar is inmiddels failliet.

Dit geluid kon Poekie moeiteloos enkele uren volhouden.

Heb hem wel acht keer binnen tien minuten van de grond kunnen plukken, alle keren op weg om de kat te bijten :o

Ok, in ieder geval bedankt voor je antwoord :) Het geluid kende ik, maar uren achter elkaar...whoa... :o Zit te denken: misschien kan ik er beter twee nemen, zodat ze op een lager volume met elkaar kunnen communiceren en het geroep dus overbodig wordt. Hopelijk leidt dat niet juist tot dubbel zoveel gekrijs in huis.

Arme kat, erg verlegen lijken deze vogels niet :P En slaperige parkietjes :* extra schattig, zo'n contrast met dat getetter vanuit de gordijnen.
pi_120548372
Morgenavond een kijkje nemen bij hetvalkje *O*

Dit weekend verwacht hij dat de kleintjes geboren worden.
M'n signature, wat doe je :{
  Moderator donderdag 20 december 2012 @ 13:30:21 #198
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_120549167
Tali is heel erg vliegerig vandaag _O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  donderdag 20 december 2012 @ 13:32:21 #199
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_120549249
Whehe, Zwabber is hier op bezoek, ik geloof dat ie Oscar wel leuk vindt :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_120549395
Dodo en Poekie zijn een tijdje samen geweest bij mijn schoonmoeder. Poekie zou het gezelschap gaan worden van Dodo. Helaas ging Dodo alleen maar met Poekie mee schreeuwen, wat tot hopeloze drama's leidde daar. Uiteindelijk heeft Poekie dan bij mijn ouders gestaan, daar ging ze onverminderd verder. Dodo werd daarna gelukkig wel weer wat rustiger O+

Pietje klinkt weer een beetje verstopt vandaag, een gek proestend geluid maakt ze. Doet ze al vanaf het begin, heb het altijd afgedaan als ouderdom. In het voorjaar toch maar eens met haar langs de dierenarts, eens kijken of alles nog goed is :) Heb nu wat mandarijn in haar drinkwater uitgeknepen, eens kijken of wat vitamientjes helpen.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')