abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120296633
Vanuit de boeddhistische filosofie kun je jezelf 'spiritueel ontwikkelen', bevrijden van lijden en streven naar Verlichting alleen als mens zijnde, omdat die alleen bewust is van zijn eigen intenties, moraal en daden. Het is daarom een geluk dat je als mens geboren wordt, aldus de Dalai Lama en hopelijk overkomt je dat weer als je reīncarneert.

[ Bericht 0% gewijzigd door Being op 14-12-2012 10:39:28 ]
We must question the story logic of having an all-knowing all-powerful God, who creates faulty Humans, and then blames them for his own mistakes.
pi_120296795
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:46 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ik moer er niet aan denken. Ikke niet dus. Jij?

Wat moet je nu in een perfecte hemel? De hele dag jubelen en zingen en een beetje door gouden straten lopen? In alle eeuwigheid?

Dat beeld is voor mij een....hel.
Ik denk eerder aan een oneindige hoeveelheid aan werelden en wezens, allemaal bezoekbaar, in een fractie van een seconde van de ene kant van het universum naar het andere verplaatsen.

Ik denk aan een natuur die geen gruwelijkheden meer heeft, en ook niet gevaarlijk meer is voor ons in de vorm van ziekten, virussen, enzovoorts.

Ik denk aan een einde aan genetische verval waardoor mensen allerlei defecten hebben.

Ik denk aan een einde aan het alles uiteenvallen in stof. Nooit meer schoonmaken!

Ik denk aan een einde aan racisme, pesten, uitbuiting van elkaar, criminaliteit, oorlog, slavernij, enzovoorts.

Ik denk aan een continue vergaring van kennis over het universum, wetenschap die niet stilstaat maar vooruitgaat, maar alles binnen ethische grenzen.

Ik denk aan nooit meer ziek zijn of sterven. Geen verslavingen meer en geen verleidingen. Geen spijt en geen wraak.

Ik denk aan het reizen zolang als je wilt, waarheen je wilt, zonder enige belemmeringen, zonder noodzaak voor geld, want ieder zal delen, met liefde, en ontvangen, met blijdschap.

De negativiteit die we vandaag in ons hebben, zal niet langer meer bestaan. Dus ja, ook zingen en jubelen door gouden straten zal een plezier zijn. Alles in rust en vrede.
  vrijdag 14 december 2012 @ 10:44:29 #28
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_120297014
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik denk eerder aan een oneindige hoeveelheid aan werelden en wezens, allemaal bezoekbaar, in een fractie van een seconde van de ene kant van het universum naar het andere verplaatsen.

Ik denk aan een natuur die geen gruwelijkheden meer heeft, en ook niet gevaarlijk meer is voor ons in de vorm van ziekten, virussen, enzovoorts.

Ik denk aan een einde aan genetische verval waardoor mensen allerlei defecten hebben.

Ik denk aan een einde aan het alles uiteenvallen in stof. Nooit meer schoonmaken!

Ik denk aan een einde aan racisme, pesten, uitbuiting van elkaar, criminaliteit, oorlog, slavernij, enzovoorts.

Ik denk aan een continue vergaring van kennis over het universum, wetenschap die niet stilstaat maar vooruitgaat, maar alles binnen ethische grenzen.

Ik denk aan nooit meer ziek zijn of sterven. Geen verslavingen meer en geen verleidingen. Geen spijt en geen wraak.

Ik denk aan het reizen zolang als je wilt, waarheen je wilt, zonder enige belemmeringen, zonder noodzaak voor geld, want ieder zal delen, met liefde, en ontvangen, met blijdschap.

De negativiteit die we vandaag in ons hebben, zal niet langer meer bestaan. Dus ja, ook zingen en jubelen door gouden straten zal een plezier zijn. Alles in rust en vrede.
...en er zal dus geen Fok! meer zijn.

Maar eh, een mooi persoonlijk beeld van jouw hemel. Ik wens je er veel plezier. :)
pi_120297130
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:27 schreef Being het volgende:
Vanuit de boeddhistische filosofie kun je jezelf 'spiritueel ontwikkelen', bevrijden van lijden en streven naar Verlichting alleen als mens zijnde, omdat die alleen bewust is van zijn eigen intenties, moraal en daden. Het is daarom een geluk dat je als mens geboren wordt, aldus de Dalai Lama en hopelijk overkomt je dat weer als je reīncarneert.
Dan is het best mogelijk dat je terug komt als een blauw-gestreepte alien. Die staan al een stap verder in de evolutie. :)
pi_120298902
Natuurlijk heb je een punt. Als een bepaalde vorm van Verlichting werkelijk bestaat zoals beschreven in de boeddhistische filosofie, dan zou ieder zelfbewust wezen ervoor kunnen streven, ervoor kunnen werken. Maar laten we het even bij de aardse wezens houden, of terugkeren naar het topic onderwerp. ;)

Ik geloof persoonlijk niet dat een tijdelijk, vergankelijk aards bestaan rechtvaardig ingeruild kan worden voor een eeuwig bestaan in absoluut geluk of absolute verdoemenis. Ik zou eerder geloven in een andere, hogere bewustzijnsvorm (en een mogelijke terugkeer naar een nieuw fysiek bestaan vanuit dat bewustzijn) dat de mogelijkheid geeft om je verder te ontwikkelen in relatie tot andere wezens en het universum, als er een 'leven' na de dood is.
We must question the story logic of having an all-knowing all-powerful God, who creates faulty Humans, and then blames them for his own mistakes.
pi_120299265
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:56 schreef Being het volgende:
Natuurlijk heb je een punt. Als een bepaalde vorm van Verlichting werkelijk bestaat zoals beschreven in de boeddhistische filosofie, dan zou ieder zelfbewust wezen ervoor kunnen streven, ervoor kunnen werken. Maar laten we het even bij de aardse wezens houden, of terugkeren naar het topic onderwerp. ;)

Ik geloof persoonlijk niet dat een tijdelijk, vergankelijk aards bestaan rechtvaardig ingeruild kan worden voor een eeuwig bestaan in absoluut geluk of absolute verdoemenis. Ik zou eerder geloven in een andere, hogere bewustzijnsvorm (en een mogelijke terugkeer naar een nieuw fysiek bestaan vanuit dat bewustzijn) dat de mogelijkheid geeft om je verder te ontwikkelen in relatie tot andere wezens en het universum, als er een 'leven' na de dood is.
Mooie gedachte waar ik het mee eens kan zijn ( als er leven na de dood is ).
pi_120304776
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik geef het een jaartje of 5000 voor ik me ook daar de tyfus zou gaan vervelen.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_120305329
als er een hemel is, is er ook een hel dus dan is dit leven wel degelijk nuttig en is het om te bewijzen dat je hemel waard bent. het zal heus niet zo zijn dat zelfs de slechtste mensen na hun leven zomaar naar de hemel gaan
Allah does not burden a soul further than it can bear
pi_120305423
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:19 schreef leddy het volgende:
als er een hemel is, is er ook een hel dus dan is dit leven wel degelijk nuttig en is het om te bewijzen dat je hemel waard bent. het zal heus niet zo zijn dat zelfs de slechtste mensen na hun leven zomaar naar de hemel gaan
ff een jaartje vullen met goede daden, dan zelfmoord plegen. Minder tijd om in fouten te vervallen.

Met het bestaan van een hemel en hel verliest dit huidige leven iig zeer veel van z'n waarde omdat het dan niet meer dan een voorgerecht is. Terwijl als er na de dood niets is, of men houdt iig rekening met die optie, dan zal men dit leven automatisch als het hoofdgerecht behandelen, als iets veel waardevollers dus.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_120305610
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:21 schreef UltraR het volgende:

[..]

ff een jaartje vullen met goede daden, dan zelfmoord plegen. Minder tijd om in fouten te vervallen.

Met het bestaan van een hemel en hel verliest dit huidige leven iig zeer veel van z'n waarde omdat het dan niet meer dan een voorgerecht is. Terwijl als er na de dood niets is, of men houdt iig rekening met die optie, dan zal men dit leven automatisch als het hoofdgerecht behandelen, als iets veel waardevollers dus.
zelfmoord is een zonde opzich (tenminste in de islam)
pi_120305613
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:19 schreef leddy het volgende:
Wat is slecht? Wordt ieder mens niet geleefd door de dingen die men meemaakt? wordt je niet gevormd door de tijd waarin men leefde, en door dingen waar je geen vat op hebt?
Het is lekker makkelijk om te oordelen voor mensen die goed zijn opgevoed en niks zijn tegengekomen. Vergeving is de sleutel tot dit soort dingen. Dat hebben de groten der Aarde zo gezegd, en het is vrij logisch allemaal. Maar sommige mensen zijn nog in de oudheid blijven steken qua oordeel en zonden. Jammer voor hen.
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
pi_120306172
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:26 schreef leddy het volgende:

[..]

zelfmoord is een zonde opzich (tenminste in de islam)
En het tweede deel van m'n reactie?
pi_120306194
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:26 schreef BerjanII het volgende:

[..]

Wat is slecht? Wordt ieder mens niet geleefd door de dingen die men meemaakt? wordt je niet gevormd door de tijd waarin men leefde, en door dingen waar je geen vat op hebt?
Het is lekker makkelijk om te oordelen voor mensen die goed zijn opgevoed en niks zijn tegengekomen. Vergeving is de sleutel tot dit soort dingen. Dat hebben de groten der Aarde zo gezegd, en het is vrij logisch allemaal. Maar sommige mensen zijn nog in de oudheid blijven steken qua oordeel en zonden. Jammer voor hen.
daarom vergeeft Allah ook nadat je , je straf voor je zonden hebt gekregen
pi_120306373
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:42 schreef leddy het volgende:

[..]

daarom vergeeft Allah ook nadat je , je straf voor je zonden hebt gekregen
Lekkere vergeving :D

Misschien moet Allah dan eerst eens een woordenboek erop naslaan. Of wij mensen hebben een verkeerd beeld van vergeving, dat kan ook.

Net als het christelijk geloof. Waar eerst genoegdoening moet zijn VOORDAT de godheid over kan gaan op vergeving. Maar dan is het eigenlijk al geen vergeving meer.
Is al een topic over geopend geloof ik.
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
pi_120306432
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:46 schreef BerjanII het volgende:

[..]

Lekkere vergeving :D

Misschien moet Allah dan eerst eens een woordenboek erop naslaan. Of wij mensen hebben een verkeerd beeld van vergeving, dat kan ook.

Net als het christelijk geloof. Waar eerst genoegdoening moet zijn VOORDAT de godheid over kan gaan op vergeving. Maar dan is het eigenlijk al geen vergeving meer.
Is al een topic over geopend geloof ik.
oke ieder zijn mening
pi_120306466
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:48 schreef leddy het volgende:

[..]

oke ieder zijn mening
Klopt :D
Friedrich Nietzsche
pi_120306852
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:41 schreef UltraR het volgende:

[..]

En het tweede deel van m'n reactie?
ik denk niet dat het waardevoller word als je weet dat er geen hemel en hel is. Eigenlijk is het andersom het voorgerecht moet eigenlijk het leven op aarde zijn en je hoofgerecht het eeuwige leven boven. Want dat is toch de moeite waard ?
pi_120307661
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:57 schreef leddy het volgende:

[..]

ik denk niet dat het waardevoller word als je weet dat er geen hemel en hel is. Eigenlijk is het andersom het voorgerecht moet eigenlijk het leven op aarde zijn en je hoofgerecht het eeuwige leven boven. Want dat is toch de moeite waard ?
Uhmmm... dat is precies wat ik zeg...
Als je gelooft in de hemel zal je het huidige leven als voorgerecht zien, als voorprogramma van de hoofdshow. Minder belangrijk dus dan wanneer je dit leven als het hoofdgerecht of de main-act ziet. En aangezien je niet zeker kunt zijn van het bestaan van de hemel loop je dus juist het risico als daarin geloofd omdat je dan minder alles op alles zult zetten om alles uit dit leven te halen.
pi_120307847
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:20 schreef UltraR het volgende:

[..]

Uhmmm... dat is precies wat ik zeg...
Als je gelooft in de hemel zal je het huidige leven als voorgerecht zien, als voorprogramma van de hoofdshow. Minder belangrijk dus dan wanneer je dit leven als het hoofdgerecht of de main-act ziet. En aangezien je niet zeker kunt zijn van het bestaan van de hemel loop je dus juist het risico als daarin geloofd omdat je dan minder alles op alles zult zetten om alles uit dit leven te halen.
mooi dan zijn we het eens :)
pi_120310954
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:04 schreef UltraR het volgende:

[..]

Ik geef het een jaartje of 5000 voor ik me ook daar de tyfus zou gaan vervelen.
Dan schept God gewoon een nieuw universum voor je en kun je er weer 5000 jaar tegenaan.
pi_120311031
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 17:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dan schept God gewoon een nieuw universum voor je en kun je er weer 5000 jaar tegenaan.
Ik weet niet, met steeds het behoud van hetzelfde bewustzijn kan ik niet anders dan denken: boring.
pi_120313160
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 17:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Jij leest de Bijbel best wel zoals je dat zelf wil he? Het universum is volgens de Bijbel enkel bedoeld om gods grootheid te laten zien. Niet voor de mensen om te bewonen. In Openbaring wordt er beweerd dat het universum wordt toegerold als een boekrol. Ook in Jesaja kunnen wij dit lezen. Als er een nieuwe Aarde komt, dan is het boeken toe voor het universum.

Wisten die mensjes toentertijd veel?
Friedrich Nietzsche
  vrijdag 14 december 2012 @ 19:04:41 #48
379446 sirPiteye
watkanjewel.com
pi_120313241
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 19:02 schreef BerjanII het volgende:
Jij leest de Bijbel best wel zoals je dat zelf wil he?
Cherry picking is an artform, =)
Bezoek ook mijn webcomic:
www.watkanjewel.com
Of ga naar mijn facebook:
www.facebook.com/Watkanjewel
pi_120316956
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 19:02 schreef BerjanII het volgende:

[..]

Jij leest de Bijbel best wel zoals je dat zelf wil he? Het universum is volgens de Bijbel enkel bedoeld om gods grootheid te laten zien. Niet voor de mensen om te bewonen. In Openbaring wordt er beweerd dat het universum wordt toegerold als een boekrol. Ook in Jesaja kunnen wij dit lezen. Als er een nieuwe Aarde komt, dan is het boeken toe voor het universum.

Wisten die mensjes toentertijd veel?
De volgende clip legt Chuck Missler uit welke ontdekkingen in de huidige kosmologie nieuwe licht werpen op bijbelse passages als:

De sterren aan de hemel vergaan, als een boekrol wordt de hemel opgerold. Alle sterren vallen neer, zoals bladeren vallen van een wijnstok of verschrompelde vruchten van een vijgenboom. Jesaja 34:4

De hemel scheurde los en rolde zich als een boekrol op. Geen berg of eiland bleef op zijn plaats. Openbaring 6:14

Hier wordt ingegaan op de 'plasma'-fenomeen, een verschijnsel van materie in zijn 4de fase. De eerste 3 fases van materie zijn vast, vloeibaar en gas. De vierde fase is een homogene fase waarin materie een suspensie is geworden van positieve en negatieve deeltjes met totaal nieuwe eigenschappen dan gewone materie.

Ook gaat hij erop in dat we misschien binnen de huidige wetenschap een te grote nadruk plaatsen op zwaartekracht. Vanuit een ander invalshoek bekeken kan het bewijs ons juist leiden tot een andere conclusie, namelijk dat elektromagnetische krachten een grotere rol spelen binnen kosmologie en niet zwaartekracht.

Zowel plasma als electromagnetische krachten en hun interactie binnen het universum kan een hoop onbeantwoorde vragen verklaren. Zo wordt binnen deze visie 'donkere materie' en 'donkere energie' gezien als ons onbegrip van het plasma fenomeen.

[ Bericht 5% gewijzigd door man1986 op 14-12-2012 20:42:39 ]
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
pi_120318048
Volgens de Bijbel gaat niet eens iedereen naar de hemel ;)
De Bijbel zegt dat de rechtvaardige voor eeuwig op aarde zullen leven in een aards paradijs.
Easy as that ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')