abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120310976
Omg,ben het dus idd geworden! Het is sowieso tot april. Ik bel maandag met het uitzendbureau of ik het wel of niet ga doen. Ik ga het denk ik wel doen en ik zeg dan maar dat ik dan die middag van het gesprek gewoon niet kan om priveredenen ofzo. Wil toch kijken of dat ook mogelijk is om daar aangenomen te worden maarja dat kan ik dan niet meer expliciet zeggen natuurlijk?
pi_120311022
@domme gans
Inderdaad. Het is maar tot april dus ik denk ziekte/zwangerschapsverlof van iemand. Had net even overlegd met iemand en die zei dat je gewoon kan opzeggen bij een uitzendbureau als het niet bevalt. En inderdaad, als zemij niet meer nodig hebben zullen ze me ook wegsturen.
  vrijdag 14 december 2012 @ 18:02:24 #53
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_120311183
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 17:57 schreef missy25 het volgende:
@domme gans
Inderdaad. Het is maar tot april dus ik denk ziekte/zwangerschapsverlof van iemand. Had net even overlegd met iemand en die zei dat je gewoon kan opzeggen bij een uitzendbureau als het niet bevalt. En inderdaad, als zemij niet meer nodig hebben zullen ze me ook wegsturen.
Daarom, en dat volgende gesprek is gewoon een afspraak waaronder je niet uit kunt. Mocht je het bij dat gesprek niet worden, gewoon lekker door solliciteren hoor. Tot april werk hebben is erg kort in deze tijden :)
-weg-
pi_120311606
@domme gans
Ja is inderdaad best kort. Maar denk je niet dat die recruiter van het uitzendbureau dat ik dan toch niet alsnog ga solliciteren donderdag? Ik ben zelf altijd erg eerlijk dus dit is een beetje een stresssituatie voor mij :p
En hoe moet ik dat doen met eventuele volgende sollicitaties? Want dat bedrijf waar ik kom te werken is natuurlijk niet gek. Die weten ook wel dat ik een vaste baan wil. Maar hoe moet dat als ik daar werk en ik in de toekomst een solgesprek krijg? Kan je zo gemakkelijk verzuimen?
pi_120311852
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 18:15 schreef missy25 het volgende:
@domme gans
Ja is inderdaad best kort. Maar denk je niet dat die recruiter van het uitzendbureau dat ik dan toch niet alsnog ga solliciteren donderdag? Ik ben zelf altijd erg eerlijk dus dit is een beetje een stresssituatie voor mij :p
En hoe moet ik dat doen met eventuele volgende sollicitaties? Want dat bedrijf waar ik kom te werken is natuurlijk niet gek. Die weten ook wel dat ik een vaste baan wil. Maar hoe moet dat als ik daar werk en ik in de toekomst een solgesprek krijg? Kan je zo gemakkelijk verzuimen?
Je kan ook gewoon die eerlijkheid uiten hoor. Zoals je al zegt: Want dat bedrijf waar ik kom te werken is natuurlijk niet gek. Die weten ook wel dat ik een vaste baan wil.
Dat snappen ze dus wel. En als ze een beetje fatsoen in hun donder hebben gunnen ze je de kans.
Je kan niet zo makkelijk verzuimen, maar je hebt wel recht op je verlof. En in principe moeten ze je dat verlof verlenen. Verlof vragen/verlenen voor sollicitatie elders is altijd een beetje ongemakkelijk, maar ze horen het te verlenen en je succes te wensen. Je kan natuurlijk ook verlof vragen en geen reden opgeven, of liegen dat je moeder ziek is.

Maar zij nemen een uitzendkracht voor een beperkte tijd aan; daarmee kiezen zij zelf voor iemand die op zoek is naar nieuw / beter / ander werk.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_120312124
Shit verkeerde topic _O-

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2012 18:38:13 ]
  vrijdag 14 december 2012 @ 18:40:13 #57
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_120312330
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 18:15 schreef missy25 het volgende:
@domme gans
De interecedent van het uitzendburo boeit over het algemeen niet zoveel. Het bedrijf waar je komt te werken is een ander verhaal, alleen jij kan inschatten of je eerlijk tegen ze kan zijn. Twijfel je daarover, dan zou ik als ik jou was het lekker voor me houden dat je gaat solliciteren.
-weg-
pi_120318000
Oke dan zou ik het eerder voor me houden ja. Maar wat zeg je dan als je een keer een gesprek gepland gaat krijgen? Dat je een piveafspraak hebt ofzo?
pi_120335807
Iemand die hier toevallig ervaring mee heeft?

Mijn vader is dus in september officieel ontslagen na een reorganisatie. Wij hebben toen natuurlijk WW aangevraagd, maar bij de eerste betaling vonden we het al bar weinig. Maar goed, niemand hier heeft echt verstand van cijfertjes, dus we dachten dat het wel kon kloppen. Nu (december) blijkt dat er inderdaad een fout is gemaakt bij de WW aanvraag, waarschijnlijk door het bedrijf waar hij ontslagen is, waardoor mijn vader te weinig WW ontvangt. Maarrrr, de bezwaartermijn van 6 weken is nu natuurlijk al lang verlopen... Iemand enig idee of dit nog aangepast kan worden (liefst met terugwerkende kracht :P )?

We hebben de vakbond al ingeschakeld, maar die zijn er natuurlijk ook nog even mee bezig.
  zaterdag 15 december 2012 @ 12:51:23 #60
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_120336428
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 20:42 schreef missy25 het volgende:
Oke dan zou ik het eerder voor me houden ja. Maar wat zeg je dan als je een keer een gesprek gepland gaat krijgen? Dat je een piveafspraak hebt ofzo?
Uuhh, ja? Als ik naar mijn eigen ervaringen kijk en naar van de anderen hier, dan is de kans dat je vaak op gesprek mag erg klein :') Dus maak je daar niet al te druk over :P
-weg-
  zaterdag 15 december 2012 @ 13:11:34 #61
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_120336960
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 12:22 schreef fh101 het volgende:
Iemand die hier toevallig ervaring mee heeft?

Mijn vader is dus in september officieel ontslagen na een reorganisatie. Wij hebben toen natuurlijk WW aangevraagd, maar bij de eerste betaling vonden we het al bar weinig. Maar goed, niemand hier heeft echt verstand van cijfertjes, dus we dachten dat het wel kon kloppen. Nu (december) blijkt dat er inderdaad een fout is gemaakt bij de WW aanvraag, waarschijnlijk door het bedrijf waar hij ontslagen is, waardoor mijn vader te weinig WW ontvangt. Maarrrr, de bezwaartermijn van 6 weken is nu natuurlijk al lang verlopen... Iemand enig idee of dit nog aangepast kan worden (liefst met terugwerkende kracht :P )?

We hebben de vakbond al ingeschakeld, maar die zijn er natuurlijk ook nog even mee bezig.
Dat lijkt mij wel toch? Het is geld waar je recht op hebt dus dat zou je gewoon moeten krijgen.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  zaterdag 15 december 2012 @ 13:16:31 #62
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_120337106
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:45 schreef charmed_angel het volgende:
Dank jullie wel allemaal *O*
Volgende week vrijdag contract tekenen enzo O+

En dan is het wel helemaal definitief :D
Maar het is maar voor 3 maanden (misschien meer), wat denken jullie? Deze maand nog verder gaan solliciteren of pas in Januari weer gaan rondkijken?

Ik heb ja gezegd, dus ik ga echt voor het project, ik kan niet stoppen in bijvoorbeeld februari. Wat ik ook logisch vind :)
Rondkijken voor de periode na die 3 maand bedoel je? Kijken kan altijd en kan geen kwaad maar de afgelopen tijd heb je al genoeg moeite gedaan om werk te krijgen lijkt me dus even kalm aan en genieten van het feit dat je wat hebt is geen schande ;) het is tenslotte december, een donkere, edoch gezellige maand en de 2 meest saaie en erge maanden komen eraan :P
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  zaterdag 15 december 2012 @ 17:52:30 #63
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_120345247
Charmed_Angel gefeliciteerd! En ik zou even lekker onthaasten en me richten op 3 succesvolle maanden en misschien meer (wij duimen alvast voor je!)

Missy, gefeliciteerd. Maak je niet druk, gewoon lekker doorsolliciteren en natuurlijk wel een beetje kritisch zijn want het is misschien niet je droombaan maar die laat je niet schieten voor iets leuks van maar 2 weken parttime.
Ik vind overigens dat je als je vrij vraagt niet hoeft te vertellen waarom. Als er doorgevraagd wordt zeg ik dan meestal iets in de zin van ik heb een paar dingen te doen die overdag moeten gebeuren.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 december 2012 @ 22:10:00 #64
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120358554
quote:
Dat maak ik dagelijks mee. Altijd weer de vraag "werkt 't wel of werkt 't niet?". :')
Hallon!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 december 2012 @ 23:59:59 #66
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120358706
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 december 2012 23:55 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Dat maak ik dagelijks mee. Altijd weer de vraag "werkt 't wel of werkt 't niet?". :')
Dat maken alle werkzoekenden dagelijks mee :)
pi_120358734
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 23:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat maken alle werkzoekenden dagelijks mee :)
Precies. Vandaar dat ik dit dus duidelijk heb meegekregen uit de praktijk. :P Ik kan ook wel voor 't UWV gaan werken en sites gaan bouwen volgens mij zou 't dan nog beter gaan als die zooi die ze nu hebben. :') :D
Hallon!
pi_120360134
Na dat fiasco van een half jaar geleden met het koppelen van vacatures (wat ook breed is uitgemeten in de media) zouden ze toch iets met die site gaan doen? Is zeker ook voor onbepaalde tijd uitgesteld.

Om de zoveel maanden komt die toko negatief in het nieuws, is iedereen er weer zo ontzettend verontwaardigd over, worden er kamervragen gesteld, maar uiteindelijk gebeurt er geen reet mee.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
RTL Nieuws | 08 mei 2012, 18:08

Het UWV moet zo snel mogelijk de site werk.nl repareren. Dat zegt een meerderheid van de Tweede Kamer. Zaterdag onthulde RTL Nieuws dat er weinig deugde van de website van het UWV.

Volgens Kamerleden kan het UWV werklozen niet langer laten wachten voor de site het goed doet. Het UWV zegt dat een nieuwe en verbeterde website in november af is, maar de Kamer vindt dat te lang duren.
pi_120370136
Er is een vacature bij het rijksmuseum voor publieksbegeleiders. Ze stellen wel wat veel eisen :')
pi_120370215
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 13:20 schreef Elvi het volgende:
Er is een vacature bij het rijksmuseum voor publieksbegeleiders. Ze stellen wel wat veel eisen :')
Afgeronde kunstopleiding? :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_120371374
Ook vandaag is weer een typerende dag waar je met name, sollicitaties de deur uit zal sturen. Ook mij valt op dat de eisen die ze stellen hoger en hoger zijn.

Al geef ik toe, dat als ik recruiter was geweest, ik exact hetzelfde had gedaan :').
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 16 december 2012 @ 16:38:53 #72
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120377853
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 13:20 schreef Elvi het volgende:
Valt toch wel mee?
* positief ingesteld
* representatief
* uit groot Amsterdam
* HAVO/MBO werk en denkniveau
* spreekt drie talen, waaronder Nederlands en Engels
* minimaal 1 jaar ervaring in een publieksgerichte functie.
* goed contactuele vaardigheden zeer goed
* kennis van het museum en/ of commerciėle ervaring is een pre
* een fysiek goede conditie is essentieel.

Talen lijkt me wel het minimum in een dergelijk museum. Geen opleidingseis, maar een niveau-eis. Sociaal en gezond en uit de buurt van Amsterdam.

Niets geks dus.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_120378303
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 16:38 schreef Tinkepink het volgende:

-knip-

Talen lijkt me wel het minimum in een dergelijk museum. Geen opleidingseis, maar een niveau-eis. Sociaal en gezond en uit de buurt van Amsterdam.

Niets geks dus.
Ik heb een werkloze vriendin die enorm geschikt zou zijn voor die functie. Spreekt ook vloeiend Duits en Frans bijv. Maar ja, ze woont niet in Amsterdam en haar kennende wil ze dat ook niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 16 december 2012 @ 16:48:59 #74
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120378344
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 16:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb een werkloze vriendin die enorm geschikt zou zijn voor die functie. Spreekt ook vloeiend Duits en Frans bijv. Maar ja, ze woont niet in Amsterdam en haar kennende wil ze dat ook niet.
Groot Amsterdam is ruim he. Volgens mij vallen Purmerend en Volendam etc. daaar ook nog onder.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_120405517
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 16:48 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Groot Amsterdam is ruim he. Volgens mij vallen Purmerend en Volendam etc. daaar ook nog onder.
mijn zus is daar gaan werken sinds een maand of 2..
Ze betalen geen normale reiskosten bijvoorbeeld.
met de auto wil je er niet heen gaan (hartje amsterdam)
dus je zal er toch moeten komen. salariering is wel ok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')