abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 december 2012 @ 14:51:29 #101
319877 BzP
Devildriver_
pi_120417051
quote:
10s.gif Op maandag 17 december 2012 14:48 schreef Pheno het volgende:

[..]

Hij stond in de finale en is tweede geworden. Al helemaal knap als je volgens jullie niet kan zingen :+
Maar goed, je moet tegenwoordig Adele kunnen meejanken wil je gezien worden als talent :')
als je Johannes talent vind dan moet je maar eens de van dale erbij pakken
Voeg toe op ps4 voor BF1 deviidriver_
May the Orse be with you
pi_120417068
Ach, die gast heeft lol, is ook nuchter en gaat vooral schnabbelen op kermissen en andere zooi. Hij blij, wij blij, iedereen blij.

Sandra wordt me al maanden opgedrongen, ik wil niet eens weten hoe ze klaarkomt, volgens mij ook een langgerekte kreet van 30 minuten.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_120417100
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:51 schreef BzP het volgende:

[..]

als je Johannes talent vind dan moet je maar eens de van dale erbij pakken
Ik vind het best wel een talent om zonder zangtalent zo ver te komen :+
pi_120417163
quote:

[..]

Hij stond in de finale en is tweede geworden. Al helemaal knap als je volgens jullie niet kan zingen :+
Niet zo zeer knap maar verwonderlijk. Het verwonderlijke is dat die Friezen zoveel geld uitgeven om een provinciegenoot te steunen in plaats van dat ze niet dat geld uitgeven of gewoon stemmen op wie het beste is. Ik garandeer je dat in veel andere provincies helemaal niet wordt gekeken naar de afkomst van de finalisten. Zo zou ik als Limburger/Noort-Brabander gewoon op Tessa hebben gestemd die uit het Gooi komt.
Het is verwonderlijk dat het kleine aselecte deel van het publiek wat stemt ondanks dat er geld uit hun zakken wordt geklopt bepaalt wie er wint. Guess what, de tienermeisjes die weinig keuze hadden buiten Johannes (geen concurrentie van jonge jongens) stemmen dan op hem en juist deze tienermeisjes zijn buitengewoon sterk oververtegenwoordigd bij het televoting, dat wordt al jarenlang algemeen aangenomen.

quote:
Maar goed, je moet tegenwoordig Adele kunnen meejanken wil je gezien worden als talent :')
Je moet gewoon simpelweg goed kunnen zingen. Blijkbaar heeft niet iedereen het vermogen om het onderscheid te maken tussen goede zang en slechte zang maar dat is normaal. Het is niet zo normaal dat die mensen bepalen wie zo'n talentenjacht wint. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_120417208
quote:
7s.gif Op maandag 17 december 2012 14:48 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat zozeer aan Friesland lag. Mijn Brabantse moeder vond hem ook zo schattig. 'Gewoon een doodnormale Hollandse knul, zonder toeters en bellen.'
En en naar mijn indruk maar als hij geen Fries zou zijn maar een Groninger dan had hij er veel sneller uitgelegen, als hij 40 zou zijn in plaats van ongeveer 18 ook.
Ik vind het jammer dat mensen met zo'n motief stemmen. Het is een zangwedstrijd, geen 'normaal zijn'-wedstrijd.
#NoDAPL
pi_120417247
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niet zo zeer knap maar verwonderlijk. Het verwonderlijke is dat die Friezen zoveel geld uitgeven om een provinciegenoot te steunen in plaats van dat ze niet dat geld uitgeven of gewoon stemmen op wie het beste is.
Heb jij de cijfers waaruit blijkt dat alleen Friezen hebben gestemd :? Als bv een Leona zo populair zou zijn moet ze hem wegvagen qua stemmen. gezien ze gewonnen heeft van de zogenaamd immens populaire Sandra. of kopen die mensen alleen een iTunesdingetje en dat is het?
pi_120417279
quote:
10s.gif Op maandag 17 december 2012 14:52 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik vind het best wel een talent om zonder zangtalent zo ver te komen :+
Ik denk niet dat het met talent te maken heeft al is het wel leuk om die knul op het podium te zien staan. Hoe dan ook, bij een zangwedstrijd zouden andere talenten er niet toe moeten mogen doen. ;)
#NoDAPL
pi_120417316
Plus dat mensen vergeten dat het een populariteishow is, dus ja, wil je echt zangtalent zien winnen moet er geen smsjes verstuurd kunnen worden. Maar goed, echt talent zou het ook zonder zo'n show redden. Wat meteen verklaart dat we van al die winnaars uit TVoH, Idols en X-Factor niets meer horen.
pi_120417392
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het met talent te maken heeft al is het wel leuk om die knul op het podium te zien staan. Hoe dan ook, bij een zangwedstrijd zouden andere talenten er niet toe moeten mogen doen. ;)
Mail John en vraag hem een vakkundige jury neer te zetten en het plebs niet te laten stemmen. Oh wacht, dan is het niet meer lucratief.
  maandag 17 december 2012 @ 14:58:59 #110
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_120417402
Ik volg heel The Voice niet, maar het feit dat ook dit tot een popi-show is geworden, vind ik wel jammer.
Het ging in beginsel immers om the voice, niet om de man/vrouw erachter.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_120417465
quote:
10s.gif Op maandag 17 december 2012 14:55 schreef Pheno het volgende:

[..]

Heb jij de cijfers waaruit blijkt dat alleen Friezen hebben gestemd :?
Helaas houdt TVoH dat geheim, zoals je weet, dus we zullen het moeten afleiden uit andere gegevens.
Afgaande op het zo ver komen van de zeer matige Fries Iris vorig jaar (zong ook regelmatig vals), de massale spamming om op Johannes te stemmen (volgens de Friezen zelf die niet aan oproepen konden ontsnappen), het meereizen van zoveel Friezen naar de studio en de uitspraken van de Friezen (Johannes adoreren terwijl die gast duidelijk muzikaal de zwakste kandidaat was van de liveshow) wel.

Dat het feit dat hij een jongen van een jaar of 18 is een grote rol speelt bleek volgens mij wel uit de beelden. Het is jou zeker ook opgevallen dat er nogal wat goed uitziende jonge meisjes in het vak Johannes zaten?

quote:
Als bv een Leona zo populair zou zijn moet ze hem wegvagen qua stemmen. gezien ze gewonnen heeft van de zogenaamd immens populaire Sandra. of kopen die mensen alleen een iTunesdingetje en dat is het?
De verklaring is dat de mensen die stemmen een zeer arepresentatieve sample zijn van alle kijkers. Niet iedereen is even vatbaar voor de oproep om te stemmen. Jongeren doen dat eerder en ze hebben minder goed door dat ze worden beduveld (1 Euro bovenop de belkosten voor het uitbrengen van een stem, meer dan 1 stem per persoon als die persoon dat wil :N) , hoe onnozeler de jongere hoe groter de kans dat hij/zij dat niet door heeft.
#NoDAPL
pi_120417518
quote:
7s.gif Op maandag 17 december 2012 14:51 schreef Pheno het volgende:
Ach, die gast heeft lol, is ook nuchter en gaat vooral schnabbelen op kermissen en andere zooi. Hij blij, wij blij, iedereen blij.
Precies en de echte talenten die komen er ook wel zonder het programma te winnen dus geen man overboord, het programma zou alleen wat leuker zijn geweest indien meer kwaliteit zou zijn behouden.

quote:
Sndra wordt me al maanden opgedrongen, ik wil niet eens weten hoe ze klaarkomt, volgens mij ook een langgerekte kreet van 30 minuten.
Ik kreeg er spontaal beelden met geluid bij. :@

quote:
9s.gif Op maandag 17 december 2012 14:58 schreef Copycat het volgende:
Ik volg heel The Voice niet, maar het feit dat ook dit tot een popi-show is geworden, vind ik wel jammer.
Dat is precies de reden dat ik het jammer vind dat zo'n Johannes ver is gekomen.
#NoDAPL
pi_120417561
quote:
9s.gif Op maandag 17 december 2012 14:58 schreef Copycat het volgende:
Het hadden niet alleen blind auditions voor de jury moeten zijn, ook voor de mensen. maar na de auditie is het gewoon weer de volgende X-Factor-kloon.
pi_120417594
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 15:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Helaas houdt TVoH dat geheim, zoals je weet, dus we zullen het moeten afleiden uit andere gegevens.
Afgaande op het zo ver komen van de zeer matige Fries Iris vorig jaar (zong ook regelmatig vals), de massale spamming om op Johannes te stemmen (volgens de Friezen zelf die niet aan oproepen konden ontsnappen), het meereizen van zoveel Friezen naar de studio en de uitspraken van de Friezen (Johannes adoreren terwijl die gast duidelijk muzikaal de zwakste kandidaat was van de liveshow) wel.

Dat het feit dat hij een jongen van een jaar of 18 is een grote rol speelt bleek volgens mij wel uit de beelden. Het is jou zeker ook opgevallen dat er nogal wat goed uitziende jonge meisjes in het vak Johannes zaten?
Mwoa, ik denk dat er meer dan alleen Friezen hebben gestemd. Dat het de jeugd is, tja, logisch, die hebben weinig met iemand die hun moeder had kunnen zijn.
pi_120417681
quote:
10s.gif Op maandag 17 december 2012 14:58 schreef Pheno het volgende:

[..]

Mail John en vraag hem een vakkundige jury neer te zetten en het plebs niet te laten stemmen. Oh wacht, dan is het niet meer lucratief.
Zoveel stemmen krijgen ze nu ook weer niet per uitzending, laat het 5000-50 000 Euro (ik denk niet dat ze dat laatste bedrag halen, zelfs niet in de finale) zijn, dat is echt een fooi voor hen. Het verlies van kijkers kost waarschijnlijk meer. Weet jij wat 1 seconde reclamezendtijd kost? ;)
#NoDAPL
pi_120417700
quote:
7s.gif Op maandag 17 december 2012 15:03 schreef Pheno het volgende:

[..]

Het hadden niet alleen blind auditions voor de jury moeten zijn, ook voor de mensen. maar na de auditie is het gewoon weer de volgende X-Factor-kloon.
Dat vind ik een erg leuk idee.
#NoDAPL
pi_120417773
quote:
7s.gif Op maandag 17 december 2012 15:04 schreef Pheno het volgende:

[..]

Mwoa, ik denk dat er meer dan alleen Friezen hebben gestemd. Dat het de jeugd is, tja, logisch, die hebben weinig met iemand die hun moeder had kunnen zijn.
Het gaat er niet zo zeer om of dat er ook andere volkeren hebben gestemd. Als de helft van de stemmers een Fries zou zijn dan zou dat al een verschil van tientallen procentpunten geven met de andere kandidaten (de meeste andere Nederlandse volkeren stemmen in veel geringere mate op een streekgenoot enkel omdat hij een streekgenoot is) en dat is meer dan genoeg om het verschil te maken. Het is inderdaad volstrekt logisch dat de jongeren op een jonger iemand stemmen, precies daarom is het onlogisch om het publiek te laten stemmen voor een programma wat claimt de stem van Nederland te zoeken.
#NoDAPL
pi_120419257
Ik ging twee weken geleden terug naar Friesland, op bezoek bij mijn ouders. Bij de grens stond al op een billboard aangegeven dat we als Friezen op Johannes moesten stemmen. Eenmaal aangekomen in het stadje waar ik geboren en getogen ben stikte het van de reclameborden met 'Stim Johannes nei de finale fan de Voice of Holland!'. Overal vlaggen uit, zelfs een wijk die qua
versiering het thema 'De stim fan Hollân' had en een grote Johannespop hadden gemaakt. Toen ik bij m'n ouders was zeiden m'n ouders al dat iedereen de vorige rondes gestemd had, mijn moeder heeft zelfs 20 keer gesmst. Flyers die huis aan huis verspreid werden, elke dag opdat men het niet zou vergeten! Een grote gekke bende daar in Friesland. Niet normaal meer joh!
  maandag 17 december 2012 @ 15:59:17 #119
319877 BzP
Devildriver_
pi_120419605
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 15:50 schreef artelligence het volgende:
Ik ging twee weken geleden terug naar Friesland, op bezoek bij mijn ouders. Bij de grens stond al op een billboard aangegeven dat we als Friezen op Johannes moesten stemmen. Eenmaal aangekomen in het stadje waar ik geboren en getogen ben stikte het van de reclameborden met 'Stim Johannes nei de finale fan de Voice of Holland!'. Overal vlaggen uit, zelfs een wijk die qua
versiering het thema 'De stim fan Hollân' had en een grote Johannespop hadden gemaakt. Toen ik bij m'n ouders was zeiden m'n ouders al dat iedereen de vorige rondes gestemd had, mijn moeder heeft zelfs 20 keer gesmst. Flyers die huis aan huis verspreid werden, elke dag opdat men het niet zou vergeten! Een grote gekke bende daar in Friesland. Niet normaal meer joh!
LMAO, dan had Johannes zwaar the voice moeten winnen, maar dat lied Johnnieboy niet toe voor zijn imago.
Doorgestoken kaart dus.
May the Orse be with you
pi_120419614
Laat het maar nog meer uit de hand lopen, dan moet John de Mol wel die achterlijke televoting afschaffen.

quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 15:59 schreef BzP het volgende:

[..]

LMAO, dan had Johannes zwaar the voice moeten winnen, maar dat lied Johnnieboy niet toe voor zijn imago.
Doorgestoken kaart dus.
Niet noodzakelijk. In een poule kan je bijna niet op tegen zo'n op hol geslagen volk, wanneer echter heel Nederland het ineens tegen die Friezen opneemt...
Ik sluit het trouwens niet uit dat doorgestoken kaart is, ik vond het voortijdige afscheid van Tessa erg verdacht.
#NoDAPL
  maandag 17 december 2012 @ 16:05:04 #121
319877 BzP
Devildriver_
pi_120419872
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 15:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Laat het maar nog meer uit de hand lopen, dan moet John de Mol wel die achterlijke televoting afschaffen.

[..]

Niet noodzakelijk. In een poule kan je bijna niet op tegen zo'n op hol geslagen volk, wanneer echter heel Nederland het ineens tegen die Friezen opneemt...
Ik sluit het trouwens niet uit dat doorgestoken kaart is, ik vond het voortijdige afscheid van Tessa erg verdacht.
Ik vond het percentage verschil bij leona-sandra & Ivar-Barbara enorm verdacht.
en idd ook der percentages sandra-tessa-leona was erg fishy.

+ NL neemt het niet op tegen de friezen, ik en mn vriendin hebben voor johannes ook gestemd 1 x puur omdat het programma zo idioot is, wij wonen in Limburg.
May the Orse be with you
pi_120420100
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 16:05 schreef BzP het volgende:

[..]

Ik vond het percentage verschil bij leona-sandra & Ivar-Barbara enorm verdacht.
en idd ook der percentages sandra-tessa-leona was erg fishy.
Ik vond de cijfers van de coaches ook erg verdacht bij die drie. Leg jij maar eens uit hoe het kwam dat zij de meeste lof kreeg en toch de laagste cijfers kreeg terwijl er tegen de andere twee werd uitgelegd dat dit niet hun beste optreden was.

quote:
+ NL neemt het niet op tegen de friezen, ik en mn vriendin hebben voor johannes ook gestemd 1 x puur omdat het programma zo idioot is, wij wonen in Limburg.
Leuk hoor maar hoe groot zou de bijdrage van antistemmers zijn? Misschien onderschat ik het fenomeen maar ik kan me niet voorstellen dat veel mensen geld verspillen om een antistem of een trolstem uit te brengen. Het programma is niet idioot, er zitten wel flinke weeffouten in het concept. Het eerste seizoen was het concept beter, iedere liveshow werd 1 kandidaat veilig gesteld, 1 kandidaat door de coach weggestuurd en besliste het publiek enkel over het lot van de overige kandidaten. Zo'n Johannes zou zonder enige twijfel tijdens de eerste liveshow zijn weggestuurd door de coaches.
#NoDAPL
  maandag 17 december 2012 @ 16:16:22 #123
319877 BzP
Devildriver_
pi_120420465
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 16:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik vond de cijfers van de coaches ook erg verdacht bij die drie. Leg jij maar eens uit hoe het kwam dat zij de meeste lof kreeg en toch de laagste cijfers kreeg terwijl er tegen de andere twee werd uitgelegd dat dit niet hun beste optreden was.

[..]

Leuk hoor maar hoe groot zou de bijdrage van antistemmers zijn? Misschien onderschat ik het fenomeen maar ik kan me niet voorstellen dat veel mensen geld verspillen om een antistem of een trolstem uit te brengen. Het programma is niet idioot, er zitten wel flinke weeffouten in het concept. Het eerste seizoen was het concept beter, iedere liveshow werd 1 kandidaat veilig gesteld, 1 kandidaat door de coach weggestuurd en besliste het publiek enkel over het lot van de overige kandidaten. Zo'n Johannes zou zonder enige twijfel tijdens de eerste liveshow zijn weggestuurd door de coaches.
Heb op youtube even wat voice UK gekeken en daar is het pas triest.
Het is puur rivaliteit tussen de coaches en meer niet.
Bij elke blind audition kijken ze elkaar aan of ze moeten draaien.
Die gast van the script draaide alleen als Will draaide.
Will wachtte soms tot de laatste noot gezongen was en draaide dan puur op het laatste moment om de kans van een meedraaiende concurrent te verkleinen.
en dan komt iemand voorbij die prachtig kan zingen en dan wordt er door niemand gedraaid omdat ze bijna een vol team hebben en omdat ze iemand soortgelijk in hun team hebben.
De laatste paar audities waren ook puur voor Will omdat de andere teams toch vol zaten.
de coaches laten het echt meer zien als een spel wie de beste coach is dan een concept om "de stem" van jou natie te vinden
May the Orse be with you
pi_120420622
quote:

[..]

En dat allemaal omdat Nick en Simon deze kreunende Fries meenamen naar de live shows. Laten we daar maar eens beginnen. Speciaal een twin stoel laten maken en ze verdienen dat ding niet eens.

Johannes begon de laatste weken een hype te worden. Mensen gingen al Johannes stemmen, voordat ze überhaupt beelden zagen. Dit zal het ongeveer zijn geweest:
- 5% pubermeisjes uit het hele land
- 50% stemmen uit Friesland, alleen omdat het een Fries is
- 44% stemmen uit hele land om het programma een oor aan te naaien (ja, en daar wordt zeker wel geld voor uitgegeven), omdat de formule het nou eenmaal toelaat
1% omdat ze hem de beste zanger vinden (of vonden)

Al het andere klopt niet
pi_120420642
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 16:16 schreef BzP het volgende:

[..]

Heb op youtube even wat voice UK gekeken en daar is het pas triest.
Het is puur rivaliteit tussen de coaches en meer niet.
Bij elke blind audition kijken ze elkaar aan of ze moeten draaien.
Die gast van the script draaide alleen als Will draaide.
Will wachtte soms tot de laatste noot gezongen was en draaide dan puur op het laatste moment om de kans van een meedraaiende concurrent te verkleinen.
en dan komt iemand voorbij die prachtig kan zingen en dan wordt er door niemand gedraaid omdat ze bijna een vol team hebben en omdat ze iemand soortgelijk in hun team hebben.
De laatste paar audities waren ook puur voor Will omdat de andere teams toch vol zaten.
de coaches laten het echt meer zien als een spel wie de beste coach is dan een concept om "de stem" van jou natie te vinden
Dat zie je bij de de Nederlandse editie ook een beetje maar in ieder geval viel de schade dit jaar mee aangezien meestal toch wel een van de coaches het initiatief neemt wanneer de kandidaat goed is. Er vallen echter wel jaarlijks een paar kandidaten af die het verdienen om door te gaan en jaarlijks gaan er een paar kanddiaten door die moeten afvallen. Het grootste probleem van de Nederlandse editie is dat dat de gevechten, de televoting en het poulesysteem (niet nodig als je met coaches werkt) de kwaliteit sterk verlagen. Zonde, want dit alles is zeer gemakkelijk op te lossen.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')