abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 december 2012 @ 14:59:48 #26
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_120268873
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:50 schreef xibalba het volgende:
Je hebt niks fout gedaan, totdat je wegreed terwijl er iemand mogelijk hulp nodig had......
Dit.
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 13 december 2012 @ 15:00:24 #27
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_120268887
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:59 schreef MrDoo het volgende:
Gewoon langsgaan en uitleggen. Niets aan de hand lijkt me.
En zeggen dat 't je duidelijk leek dat het slachtoffer niet in levensgevaar was :P
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 13 december 2012 @ 15:01:15 #28
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_120268916
Ach, het was maar een vrouw, die zijn niet zo belangrijk.
pi_120268936
Je bent fout, ik heb ook zoiets meegemaakt. Een brommer reed met een noodgang een kruising over terwijl ik dacht dat de weg vrij was om verder te rijden. De brommer rijder schrikt en komt ten val. Voor de rest was er niets gebeurt. Gevolg; omdat de brommer (in jouw geval de fietser) een mindere is in het verkeer krijg je per definitie de schuld.

Ik heb toen keihard gevochten tegen deze kwestie omdat ik me aan de regels hield en ik me niet verantwoordelijk voel voor iemand zijn schrikken. Helaas is/was het een verloren kwestie.

Sterkte dus.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
pi_120268971
Ze bracht zichzelf in gevaar door met een noodgang een stijle stoep af te rijden. Terwijl je weet en ziet dat het een gevaarlijke bocht is en er ijs en sneeuw aan de zijkant ligt

Maar ik zie het maandag wel. Zal het eens even haarfijn toe lichten. Zal verder wel niets bijzonders uit voort vloeien.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
  donderdag 13 december 2012 @ 15:04:32 #31
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_120269042
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:01 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Je bent fout, ik heb ook zoiets meegemaakt. Een brommer reed met een noodgang een kruising over terwijl ik dacht dat de weg vrij was om verder te rijden. De brommer rijder schrikt en komt ten val. Voor de rest was er niets gebeurt. Gevolg; omdat de brommer (in jouw geval de fietser) een mindere is in het verkeer krijg je per definitie de schuld.

Ik heb toen keihard gevochten tegen deze kwestie omdat ik me aan de regels hield en ik me niet verantwoordelijk voel voor iemand zijn schrikken. Helaas is/was het een verloren kwestie.

Sterkte dus.
Maar daar moet dan toch een of ander wetsartikel voor te vinden zijn?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 13 december 2012 @ 15:05:20 #32
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_120269070
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:41 schreef pl4kkie het volgende:
...
Ik moest lachen en ben mij weg vervolgd. Denk tiert op, welke debiel gaat er met zulk weer nou keihard van een stoep af met een kut bocht onderaan.
...
Je was niet fout.

Wel gehandeld als een onaardige lul, dus erg grappig dat je even op het bureau mag komen. Bepaald meelijwekkend is het niet. _O-

Doe volgende keer gewoon aardig joh, en kijk of zo'n meiske verwondingen heeft en misschien een lift naar het ziekenhuis kan gebruiken. Zomaar een gedachte. Niet omdat je de wet al dan niet overtreedt, maar laten we zeggen gewoon uit aardigheid, bekommernis om je medemens. Gewoon die dingen je je van je vader en moeder mee hoort te krijgen in het leven, en niet door een wetboek verplicht hoeven worden.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_120269081
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:04 schreef Perrin het volgende:

[..]

Er zijn gerechtelijke uitspraken over te vinden in het archief van Den Haag. Ze zijn via google ook te vinden.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
pi_120269135
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:04 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ja, de 70% regel m.b.t. schadeplichtigheid oid. Is al héél lang geleden dat ik dat bij m'n opleiding heb gehad, maar wat ik er van weet is dat er een wettelijke beschermingsconstructie is voor zwakkere verkeersdeelnemers die vorm is gegeven in een bepaalde verdelingsschaal m.b.t. schadevergoeding/aansprakelijkheid.
  donderdag 13 december 2012 @ 15:07:30 #35
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_120269147
TS is niet fout geweest. Er was geen aanrijding en noch deed jij iets dat het probleem veroorzaakte. Wel is het zo dat je altijd de plicht hebt een andere te helpen als deze in nood zit.

Ik zie het zelf ook veel hoor.
pi_120269177
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:07 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Ja, de 70% regel m.b.t. schadeplichtigheid oid. Is al héél lang geleden dat ik dat bij m'n opleiding heb gehad, maar wat ik er van weet is dat er een wettelijke beschermingsconstructie is voor zwakkere verkeersdeelnemers die vorm is gegeven in een bepaalde verdelingsschaal m.b.t. schadevergoeding/aansprakelijkheid.
Ik heb dit er even snel over gevonden. http://nl.wikipedia.org/wiki/Artikel_185_Wegenverkeerswet

Kan er wel specifiek voor je naar gaan zoeken los van zo'n Wikipedia-artikeltje, maar het komt iig redelijk in de buurt van wat ik me ervan herinner.

Art. 185 WVW dus.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2012 15:08:53 ]
pi_120269454
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:05 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Je was niet fout.

Wel gehandeld als een onaardige lul, dus erg grappig dat je even op het bureau mag komen. Bepaald meelijwekkend is het niet. _O-

Doe volgende keer gewoon aardig joh, en kijk of zo'n meiske verwondingen heeft en misschien een lift naar het ziekenhuis kan gebruiken. Zomaar een gedachte. Niet omdat je de wet al dan niet overtreedt, maar laten we zeggen gewoon uit aardigheid, bekommernis om je medemens. Gewoon die dingen je je van je vader en moeder mee hoort te krijgen in het leven, en niet door een wetboek verplicht hoeven worden.
Eigenlijk had ik ook moeten stoppen, dat weet ik ook wel. Maar m'n gedachte zaten niet bij de medemens op dat moment. Vandaar dat ik zo iets had, van fuck off. Je bent zelf zo achterlijk bezig met je fiets.

Mja. We horen het maandag wel op het bureau.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
  donderdag 13 december 2012 @ 15:17:01 #38
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_120269502
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:15 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Eigenlijk had ik ook moeten stoppen, dat weet ik ook wel. Maar m'n gedachte zaten niet bij de medemens op dat moment. Vandaar dat ik zo iets had, van fuck off. Je bent zelf zo achterlijk bezig met je fiets.

Mja. We horen het maandag wel op het bureau.
Ik kan het me best voorstellen ook. Maar evengoed is het een gevalletje van Karma is a bitch.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  donderdag 13 december 2012 @ 15:18:09 #39
53151 T42
Pinball Wizard
pi_120269551
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:44 schreef LompeHork het volgende:
Volgens mij heb je nergens schuld aan, ze schrikt van een bijna stilstaande auto, eigen schuld dus.

Netjes is anders natuurlijk, maar och.
maar als ze een getuigen regeld ben je de lul... jah heb ik ervaring mee.
scooter ligt in de sloot ik kom langs rijden kijk of er iets aan de hand is. nee nee zeggen zijn vrienden op andere scooters.
daarna een brief met dat ik door gereden ben na een ongeluk... huh? hebben die klote gastjes gezegt dat ik die scooter van de weg heb gedrukt... heb alle schade en zo moetten betalen...
pi_120269553
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:05 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Je was niet fout.

TS is volgens mij dus wel fout. Tenzij hij gewoon stil op z'n oprit stond en geen handeling verichtte die de fietser tot een dergelijke schrikreactie kon doen brengen.
pi_120269583
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:18 schreef T42 het volgende:

[..]

maar als ze een getuigen regeld ben je de lul... jah heb ik ervaring mee.
scooter ligt in de sloot ik kom langs rijden kijk of er iets aan de hand is. nee nee zeggen zijn vrienden op andere scooters.
daarna een brief met dat ik door gereden ben na een ongeluk... huh? hebben die klote gastjes gezegt dat ik die scooter van de weg heb gedrukt... heb alle schade en zo moetten betalen...
:{ Dan ben je gewoon keihard genaaid.
  donderdag 13 december 2012 @ 15:20:16 #42
53151 T42
Pinball Wizard
pi_120269625
quote:
2s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:19 schreef LompeHork het volgende:

[..]

:{ Dan ben je gewoon keihard genaaid.
jup vind ik ook.
alleen vergaten ze ook eens dat je van de verzekering al hun gegevens krijgt en blijkt ook nog de zoon te zijn van een kennis :')
pi_120269794
Ik zou op het bureau wel andere woorden kiezen dan dat je haar snoeihard neer zag gaan, gelachen hebt en vervolgens door bent gereden.
Maak er gewoon van dat ze voor je auto door schoot, dat zij ging zwabberen en toen viel maar dat het volgens jou er niet ernstig uitzag en dat je daarom bent doorgereden.
pi_120270500
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:18 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

TS is volgens mij dus wel fout. Tenzij hij gewoon stil op z'n oprit stond en geen handeling verichtte die de fietser tot een dergelijke schrikreactie kon doen brengen.
Dat gaat dus een gevecht in de rechtszaal worden of die vrouw wel of niet terecht geschrokken is?
pi_120272102
TS komt op bureau..

Agent: Dus u bent doorgereden zonder hulp te bieden nadat mevrouw ten val kwam?
TS: Gevallen? Ik zag alleen iemand heel hard voorbij fietsen. Daarna heb ik inderdaad mijn weg vervolgd.

Gewoon ontkennen, zonder bewijs kan er niets aangevoerd worden tegen je. Onwetendheid is macht. Tenzij iemand natuurlijk heeft gezien dat jij getuige bent geweest van het onderuitgaan, dat zou kut zijn.
  donderdag 13 december 2012 @ 16:35:48 #46
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_120272428
:(
Dat wordt tot na de Kerst in een celletje op het bureau.
pi_120272476
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:44 schreef LompeHork het volgende:
Volgens mij heb je nergens schuld aan, ze schrikt van een bijna stilstaande auto, eigen schuld dus.

Netjes is anders natuurlijk, maar och.
pi_120272582
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:44 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat gaat dus een gevecht in de rechtszaal worden of die vrouw wel of niet terecht geschrokken is?
Niet als er geen aanleiding is voor een onderzoek of er een strafbaar feit is gepleegd.
pi_120274305
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:18 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

In elk geval is het zo dat als TS stilstond toen de dame schrok hij niet fout is. Ik zou het dan ook daarop gooien :). Ik zou overigens ook uitgestapt zijn om te helpen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  FOK!Fotograaf donderdag 13 december 2012 @ 17:43:11 #50
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_120274661
quote:
2s.gif Op donderdag 13 december 2012 17:32 schreef Dieter_Dengler het volgende:

[..]

In elk geval is het zo dat als TS stilstond toen de dame schrok hij niet fout is. Ik zou het dan ook daarop gooien :). Ik zou overigens ook uitgestapt zijn om te helpen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijk maar uit. Je zal niet de eerste zijn die compleet geen ongeluk heeft gehad, maar wel erbij genaaid wordt. Voorbeeldje
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')