abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120268089
Ik weet geen betere TT en of dit hier wel goed staat.

Afgelopen zaterdag ging ik op weg naar m'n vriendin en er gebeurde het volgende.

Er kwam een fietser de stoep af van de dijk ons dorp binnen. Echt met een mega snelheid. Onderaan die stoep is er een kleine maar hele scherpe s bocht. In die s bocht heb je ook nog een aansluitende weg( waar ik vandaan kwam met auto) naar een parkeerplaats voor de straat ernaast.
Het is behoorlijk gevaarlijke bocht vanwege de onoverzichtelijkheid.

Ik kwam dus vanaf de parkeerplaats kant rijden om in de s bocht rechtsaf te slaan de stoep en zo de dijk op te rijden. Ik reed er heel zachtjes omdat ze daar niet strooien. De weg die aansluiten op de stoep wel maar al het ijs en sneeuw hadden zich lekker opgehoopt aan de zijkanten.

Ik kom dus zachtjes aangereden en sta op het punt om gas te geven en af te slaan. Precies op dat moment komt er een vrouw op de fiets met wen rot gang de stoep af en ze schrikt van mij. Let wel ik stond nog op mijn eigen weg.
Doordat ze schrikt van mij. Wijkt ze uit naar de zijkant waar dus al dat sneeuw en ijs ligt en haal het nog net om de s bocht door te komen maar begon gelijk te slingeren en ging facking hard op der bek liggen.

Ik moest lachen en ben mij weg vervolgd. Denk tiert op, welke debiel gaat er met zulk weer nou keihard van een stoep af met een kut bocht onderaan.

Afijn. Iemand heeft mijn kenteken genoteerd en doorgegeven aan de politie. Nu moet ik naar het bureau komen om toelichting te komen geven.

Ben ik nou fout geweest? Het was niet netjes om door te rijden. Maar ze heeft me nergens geraakt. Ik stond nog op mijn eigen weg. Ze schrok zelf van me. Volgens mij ben ik niet meer dan een getuige die het heeft zien gebeuren.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_120268206
Volgens mij heb je nergens schuld aan, ze schrikt van een bijna stilstaande auto, eigen schuld dus.

Netjes is anders natuurlijk, maar och.
  donderdag 13 december 2012 @ 14:46:25 #3
256666 leeell
I know you're lonely
pi_120268302
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:44 schreef LompeHork het volgende:
Volgens mij heb je nergens schuld aan, ze schrikt van een bijna stilstaande auto, eigen schuld dus.

Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  donderdag 13 december 2012 @ 14:46:58 #4
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_120268325
Lijkt me een eenzijdig ongeval inderdaad. Nouja, het is jouw woord tegen het hare, maar ik ga er vanuit dat als er verder geen getuigen zijn, niemand je gaat veroordelen.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_120268360
jij hebt haar niet geraakt, geen regels overtreden en de fietser was op de stoep?
ik denk dat de enige foute de fietser was.
en natuurlijk de NSB'er die je kenteken heeft opgeschreven
pi_120268365
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:44 schreef LompeHork het volgende:

Dat dacht ik dus ook. Was een beetje grumpy, dus dacht flikker maar een eind op. Ga niet stoppen voor zown debiel als jou om te vragen hoe het met je gaat.

Excuses voor typefouten. Schrijf dit vanaf m'n mobiel :@
  donderdag 13 december 2012 @ 14:48:31 #7
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_120268400
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:46 schreef Flurry het volgende:
Lijkt me een eenzijdig ongeval inderdaad. Nouja, het is jouw woord tegen het hare, maar ik ga er vanuit dat als er verder geen getuigen zijn, niemand je gaat veroordelen.
Lijkt me dat het wel enigszins te zien moet zijn als je door een auto wordt geraakt? En verder is doorrijden natuurlijk niet zo netjes.. Maar goed, je hebt ook niet altijd zin en tijd om iedere mafkees te helpen met de gevolgen van zijn eigen dommigheid.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_120268426
Doorrijden na een ongeval is een misdrijf. Een slachtoffer hulpeloos achterlaten ook.
Als een fietser uitwijkt voor jou en daardoor een ongeval krijgt kan jij wel degelijk schuldig zijn.

Succes met uitleggen |:(
censuur :O
  donderdag 13 december 2012 @ 14:50:41 #9
38496 Perrin
pi_120268491
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:49 schreef RemcoDelft het volgende:
Doorrijden na een ongeval is een misdrijf. Een slachtoffer hulpeloos achterlaten ook.
Als je zelf bij de aanrijding betrokken bent. Dit lijkt me een eenzijdig ongeval?
pi_120268500
Je hebt niks fout gedaan, totdat je wegreed terwijl er iemand mogelijk hulp nodig had......
pi_120268503
quote:
Als een fietser uitwijkt voor jou en daardoor een ongeval krijgt kan jij wel degelijk schuldig zijn.

Ze was niet hulpeloos want der vent reed een stukje achter haar.
  donderdag 13 december 2012 @ 14:51:25 #12
253766 Kaviaar
Hmm, tictac :)
pi_120268515
En de NSBer was natuurlijk ook aanwezig.
[X] Ik verklaar de policy en algemene voorwaarden voor gebruik van FOK! te hebben gelezen en ermee akkoord te gaan.
pi_120268548
quote:

Dit !!!

Slachtoffer geen hulp bieden, ook al is het zijn of haar eigen schuld, is strafbaar.
Als je getuige bent van een ongeval of onwel wording ben je wettelijk verplicht het slachtoffer met hulp bij te staan. Staan volgens mij flinke boetes op en zelfs gevangenis straf.
'krak'
  donderdag 13 december 2012 @ 14:52:28 #14
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_120268574
Eigen schuld, dikke bult. Lekker voor d'r.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  donderdag 13 december 2012 @ 14:52:51 #15
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_120268594
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:51 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Ze was niet hulpeloos want der vent reed een stukje achter haar.
en stel dat die vent ook niets doet, zo schuif je de schuld wel heel makkelijk door :N

als je iemand ziet vallen dan stop je gewoon ff vraagt of alles in orde is?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_120268597
quote:
2s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:51 schreef afstandbediening het volgende:

[..]

Dit !!!

Slachtoffer geen hulp bieden, ook al is het zijn of haar eigen schuld, is strafbaar.
In principe volgens mij alleen bij levensgevaar, maar ja dat kun je natuurlijk nooit weten....
  donderdag 13 december 2012 @ 14:53:37 #17
38496 Perrin
pi_120268633
quote:
2s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:51 schreef afstandbediening het volgende:

[..]

Dit !!!

Heeft iemand een linkje naar een wetsartikel ofzo?
pi_120268673
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:41 schreef pl4kkie het volgende:
Ik weet geen betere TT en of dit hier wel goed staat.

Afgelopen zaterdag ging ik op weg naar m'n vriendin en er gebeurde het volgende.

Er kwam een fietser de stoep af van de dijk ons dorp binnen. Echt met een mega snelheid. Onderaan die stoep is er een kleine maar hele scherpe s bocht. In die s bocht heb je ook nog een aansluitende weg( waar ik vandaan kwam met auto) naar een parkeerplaats voor de straat ernaast.
Het is behoorlijk gevaarlijke bocht vanwege de onoverzichtelijkheid.

Ik kwam dus vanaf de parkeerplaats kant rijden om in de s bocht rechtsaf te slaan de stoep en zo de dijk op te rijden. Ik reed er heel zachtjes omdat ze daar niet strooien. De weg die aansluiten op de stoep wel maar al het ijs en sneeuw hadden zich lekker opgehoopt aan de zijkanten.

Ik kom dus zachtjes aangereden en sta op het punt om gas te geven en af te slaan. Precies op dat moment komt er een vrouw op de fiets met wen rot gang de stoep af en ze schrikt van mij. Let wel ik stond nog op mijn eigen weg.
Doordat ze schrikt van mij. Wijkt ze uit naar de zijkant waar dus al dat sneeuw en ijs ligt en haal het nog net om de s bocht door te komen maar begon gelijk te slingeren en ging facking hard op der bek liggen.

Ik moest lachen en ben mij weg vervolgd. Denk tiert op, welke debiel gaat er met zulk weer nou keihard van een stoep af met een kut bocht onderaan.

Afijn. Iemand heeft mijn kenteken genoteerd en doorgegeven aan de politie. Nu moet ik naar het bureau komen om toelichting te komen geven.

Ben ik nou fout geweest? Het was niet netjes om door te rijden. Maar ze heeft me nergens geraakt. Ik stond nog op mijn eigen weg. Ze schrok zelf van me. Volgens mij ben ik niet meer dan een getuige die het heeft zien gebeuren.
Wat denk je zelf dat het meest verstandige is?
pi_120268698
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:53 schreef Perrin het volgende:

[..]

Heeft iemand een linkje naar een wetsartikel ofzo?
ben aan het zoeken
'krak'
  donderdag 13 december 2012 @ 14:55:15 #20
38496 Perrin
pi_120268702
Ah:

http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/450.html

Hij die, getuige van het ogenblikkelijk levensgevaar waarin een ander verkeert, nalaat deze die hulp te verlenen of te verschaffen die hij hem, zonder gevaar voor zichzelf of anderen redelijkerwijs te kunnen duchten, verlenen of verschaffen kan, wordt, indien de dood van de hulpbehoevende volgt, gestraft met hechtenis van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.
pi_120268774
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:55 schreef Perrin het volgende:
Ah:

Hij die, getuige van het ogenblikkelijk levensgevaar waarin een ander verkeert, nalaat deze die hulp te verlenen of te verschaffen die hij hem, zonder gevaar voor zichzelf of anderen redelijkerwijs te kunnen duchten, verlenen of verschaffen kan, wordt, indien de dood van de hulpbehoevende volgt, gestraft met hechtenis van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.

Ach...hier ging gewoon iemand met de fiets onderuit. Als ik op een ijzelige ochtend door de stad fiets dan heb ik voor ik bij m'n werk ben wel 2,5 jaar gevangenisstraf aan m'n broek als je dat wetsartikel in strikte zin wilt naleven. Ik kan niet stoppen voor elke motorisch gestoorde die met z'n fiets onderuit gaat op glad wegdek.

Het wordt natuurlijk wél een ander verhaal wanneer TS zag dat de vrouw in kwestie zeer veel pijn had en niet overeind kwam. Dan is het een kwalijke zaak wat mij betreft.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2012 14:58:15 ]
  donderdag 13 december 2012 @ 14:58:08 #22
38496 Perrin
pi_120268818
Lijkt me ook wel een topic voor Werk, Geldzaken & Recht..
  donderdag 13 december 2012 @ 14:58:42 #23
253766 Kaviaar
Hmm, tictac :)
pi_120268841
quote:
Ah:

Vergeet dit stukje niet vet te maken.
[X] Ik verklaar de policy en algemene voorwaarden voor gebruik van FOK! te hebben gelezen en ermee akkoord te gaan.
pi_120268856
quote:
Ah:

Maar je ziet niet in je spiegel of iemand in levensgevaar is. Hoeveel mensen komen er wel niet om omdat ze verkeerd op het hoofd gevallen zijn. Dus uitstappen en controleren. Ik denk dat de rechtbank ook wel zoiets zal zeggen.
'krak'
pi_120268867
Gewoon langsgaan en uitleggen. Niets aan de hand lijkt me.
  donderdag 13 december 2012 @ 14:59:48 #26
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_120268873
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:50 schreef xibalba het volgende:
Je hebt niks fout gedaan, totdat je wegreed terwijl er iemand mogelijk hulp nodig had......
Dit.
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 13 december 2012 @ 15:00:24 #27
38496 Perrin
pi_120268887
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:59 schreef MrDoo het volgende:
Gewoon langsgaan en uitleggen. Niets aan de hand lijkt me.
En zeggen dat 't je duidelijk leek dat het slachtoffer niet in levensgevaar was :P
  donderdag 13 december 2012 @ 15:01:15 #28
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_120268916
Ach, het was maar een vrouw, die zijn niet zo belangrijk.
pi_120268936
Je bent fout, ik heb ook zoiets meegemaakt. Een brommer reed met een noodgang een kruising over terwijl ik dacht dat de weg vrij was om verder te rijden. De brommer rijder schrikt en komt ten val. Voor de rest was er niets gebeurt. Gevolg; omdat de brommer (in jouw geval de fietser) een mindere is in het verkeer krijg je per definitie de schuld.

Ik heb toen keihard gevochten tegen deze kwestie omdat ik me aan de regels hield en ik me niet verantwoordelijk voel voor iemand zijn schrikken. Helaas is/was het een verloren kwestie.

Sterkte dus.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
pi_120268971
Ze bracht zichzelf in gevaar door met een noodgang een stijle stoep af te rijden. Terwijl je weet en ziet dat het een gevaarlijke bocht is en er ijs en sneeuw aan de zijkant ligt

Maar ik zie het maandag wel. Zal het eens even haarfijn toe lichten. Zal verder wel niets bijzonders uit voort vloeien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')