Dat is het probleem. Hij vind het niet leuker.quote:Op woensdag 12 december 2012 11:32 schreef Northside het volgende:
[..]
'Vind je je leven niet leuker nu je niet meer blowt?'
hij zit op school van kwart voor 8 tot kwart over 4 en is dan pas kwart voor 5 thuis. Dus dat zit er niet in en weekends heb ik aandacht nodig, weet je tochquote:
'dat zit er niet in', hij kan gewoon s`avonds gaan vakkenvullen ipv je doodvervelen op de bank als een verwaande snotaap. Wees eens wat harder voor je vent, want die ruggegraat heeft hij nog steeds niet.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:38 schreef Babela het volgende:
[..]
hij zit op school van kwart voor 8 tot kwart over 4 en is dan pas kwart voor 5 thuis. Dus dat zit er niet in en weekends heb ik aandacht nodig, weet je toch
Heb zelf gewerkt in een supermarkt en het laatste wat je mocht beginnen was toch echt 5 uur, en soms 1 dag misschien 6 uur als je geluk had.. Dus daarom zit het er niet inquote:Op donderdag 13 december 2012 14:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
'dat zit er niet in', hij kan gewoon s`avonds gaan vakkenvullen ipv je doodvervelen op de bank als een verwaande snotaap. Wees eens wat harder voor je vent, want die ruggegraat heeft hij nog steeds niet.
Goh, de Appie, Jumbo, Hoogvliet en C1000 hier laten allemaal hun mensen om 18:00 beginnen. Frappant. Wat doet hij daarnaast als hij thuiskomt? Op de bank liggen, jij maakt het eten, jij maakt schoon, hij gamed enzo?quote:Op donderdag 13 december 2012 14:40 schreef Babela het volgende:
[..]
Heb zelf gewerkt in een supermarkt en het laatste wat je mocht beginnen was toch echt 5 uur, en soms 1 dag misschien 6 uur als je geluk had.. Dus daarom zit het er niet in
Hij woont nog thuis.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Goh, de Appie, Jumbo, Hoogvliet en C1000 hier laten allemaal hun mensen om 18:00 beginnen. Frappant. Wat doet hij daarnaast als hij thuiskomt? Op de bank liggen, jij maakt het eten, jij maakt schoon, hij gamed enzo?
Dan zoekt ie wat anders. Baan in de horeca ofzoquote:Op donderdag 13 december 2012 14:40 schreef Babela het volgende:
[..]
Heb zelf gewerkt in een supermarkt en het laatste wat je mocht beginnen was toch echt 5 uur, en soms 1 dag misschien 6 uur als je geluk had.. Dus daarom zit het er niet in
Dan verandert er dus niks aan de situatie en zal hij binnen no-time vervallen in zijn oude fouten die jij en zijn ouders hem laten maken.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:44 schreef Babela het volgende:
[..]
Hij woont nog thuis.
Misschien in de grote steden zo, maar hier niet waar de winkels om 8 uur sluiten. Maar om hier nou een heel drama over te maken, it aint gonna happen.
Als hij thuiskomt gaat ie kopje koffie drinken even bij zijn ouders zitten en daarna gamen ja, of er komen (blowende) vrienden langs.
Waarschijnlijk omdat hij nu nuchter gamet en vrienden over de vloer heeft en niet meer stoned is..quote:Op donderdag 13 december 2012 14:51 schreef Cue_ het volgende:
Maar nu hij niet meer blowt gamet hij nog steeds en z'n vrienden komen ook nog steeds langs?
hoezo verveelt hij zich meer dan?
Dus je laat hem in zijn oude omgeving met slechte invloeden en slechte gewoontes zitten, enige verschil nu is dat hij niet meer stoned is. Ja, dat gaat vast heel veel helpen.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:53 schreef Babela het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat hij nu nuchter gamet en vrienden over de vloer heeft en niet meer stoned is..
Zoals vaak wordt gezegd. Om van een verslaving af te komen moet je iets positiefs daarvoor in de plaats zien te vinden.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:53 schreef Babela het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat hij nu nuchter gamet en vrienden over de vloer heeft en niet meer stoned is..
Dus je wilt zeggen dat ik hem ook nog moet verbieden om te gamen en met zijn vrienden om te laten gaan? Nee dan gaat het lukken, hem even fijn in een isolement stoppen.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus je laat hem in zijn oude omgeving met slechte invloeden en slechte gewoontes zitten, enige verschil nu is dat hij niet meer stoned is. Ja, dat gaat vast heel veel helpen.
Ik probeer van alles te bedenken, maar het is heel moeilijk om hem er toe te zetten of te overtuigen.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:57 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zoals vaak wordt gezegd. Om van een verslaving af te komen moet je iets positiefs daarvoor in de plaats zien te vinden.
Nu is z'n leven wel verandert, maar heeft hij er niets positiefs voor teruggekregen. Wat is voor hem dan de toegevoegde waarde om gestopt te zijn?
Daarom is een baan zo verrekte handig, leert hij structuur van en is hij ook nog eens geen luie aarsdonder op de bank.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:05 schreef Babela het volgende:
[..]
Dus je wilt zeggen dat ik hem ook nog moet verbieden om te gamen en met zijn vrienden om te laten gaan? Nee dan gaat het lukken, hem even fijn in een isolement stoppen.
Lieve schat, je bent een enabler. Je praat zijn acties en jouw passiviteit goed. Leg je er gewoon bij neer dat het niks wordt met hem en maak voor jezelf de keuze of dat is wat je wil of dat je een vent wil die wat meer zijn best voor je doet en geen stoner is.quote:Verder probeer ik van alles te bedenken om te doen, maar hij is er heel moeilijk tot te zetten. Want zijn mood veranderd zo snel, dat zodra hij zich verveelt en je bedenkt wat hij gelijkt zegt nee geen zin in. Je moet het eigenlijk al voorstellen als hij zich nog niet verveelt, maar dat kun je niet aan zien komen.
Ik leg me er niet bij neer. Ik ben supertrots dat hij al bijna 3 weken clean is, flikt ie wel even zomaar. En ik hoef verder geen berichten meer dat ik bij hem weg moet gaan, ik wil hulp in hoe ik hem hiermee moet steunen en hoe ik met zijn problemen om moet gaan van het afkicken. Zoals in mijn vorige topicquote:Op donderdag 13 december 2012 15:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daarom is een baan zo verrekte handig, leert hij structuur van en is hij ook nog eens geen luie aarsdonder op de bank.
[..]
Lieve schat, je bent een enabler. Je praat zijn acties en jouw passiviteit goed. Leg je er gewoon bij neer dat het niks wordt met hem en maak voor jezelf de keuze of dat is wat je wil of dat je een vent wil die wat meer zijn best voor je doet en geen stoner is.
Het is ook niet leuker nu nog, sterker nog, het zal wel even duren voordat het nuchter weer beter is als stoned.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:26 schreef Babela het volgende:
[..]
Dat is het probleem. Hij vind het niet leuker.
Hij heeft 3 jaar in een roes geleeft en moet nu opeens elke dag in de realiteit en nu verveelt hij zich dood. Hij weet niet meer wat hij moet doen en wat hij kan doen.
Denk dat hij daarom ook constant zit van 'ik wil niet voor altijd nuchter blijven'.
Hiermee dus ook geen drank want hij word aggresief van alcohol ( in grotere mate dan he)
Maar ik weet bijna 99% zeker dat als hij weer 1 gaat roken het hier niet bij blijft.
Quoted for truth. Als je verslaafd raakt, vinden in je brein een paar veranderingen plaats waardoor je simpel gezegd je leven een stuk saaier gaat vinden. Dat gaat een tijdje door als je ermee stopt maar gelukkig herstelt dat zich weer binnen een maand tot een half jaar. Aangezien hij al vrij jong verslaafd is geraakt zou ik zeggen dat het bij hem een paar maanden gaat duren voordat hij weer op normaal niveau is.quote:Op donderdag 13 december 2012 19:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is ook niet leuker nu nog, sterker nog, het zal wel even duren voordat het nuchter weer beter is als stoned.
Het is vrij normaal om zo te denken in deze periode, alleen de tijd kan dit helen, dat je nuchter voelen weer normaal wordt en goed voelt.
Kijk of je af kan spreken dat hij bv een half jaar of een jaar niet blowt, dat hij daarna best af en toe een blowtje mag. Grote kans dat hij dan helemaal geen behoefte meer heeft aan een blowtje af en toe heeft. Heeft hij dan toch die behoefte, zet dan grensen, bv eens in de maand mag wel(of ruimer, daar moet je samen maar uitkomen), maar meer niet, beter gezegd, niet met jou erbij(je pakt dus je biezen als hij weer in de oude gewoonte vervalt).
Maar laat er eerst maar eens een half jaar/jaar tussen zitten om de gewoonte er echt uit te halen.
Ik weet niet hoe het voor andere "grootverbruikers" in cannabis was, maar voor mij duurde het een paar maanden voordat nuchter weer echt goed voelde, beter dan stoned.
Daarna wel weereens geblowt, maar toen voelde ik pas echt goed hoe brak je ervan wordt, dat bleef dus netjes bij een keertje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |