Thanks. Een school zonder jouw levensovertuiging llijkt me tegenwoordig nog onmogelijk te beargumenteren. Dus eigenlijk enkel kermismensen en zigeuners mogen het in NL. En eigenlijk terecht. Ik vind thuisonderwijs sociaal gezien totaal geen goed idee. Kinderen horen met andere kinderen (buiten het gezin) om te kunnen gaan op dagelijkse basis. Ze moeten zichzelf ook kunnen ontplooien in een maatschappij zonder dat mama ze continu verstikt. En ik ben zelf een moeder, zou natuurlijk ook het liefst de mijne in mijn schoot houden om de boze wereld af te weren, maar dat is gewoon super ongezond.quote:
Thanks. Ik zit nu in 2011 maar denk niet dat ik nog veel verder geraak. Word zelf helemaal wazig van die blogquote:Op donderdag 13 december 2012 00:06 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Zover ik het begrijp (kom nogal moeilijk door d'r manier van schrijven heen) ging de oudste daar naar een dure niet gesubsidieerde privéschool ( http://www.scholanova.be/ ) in die tijd
Een school zonder enig religeus aspect bijstaat bijna niet, maar dat is wat het cda in gedachten had dus telt dat niet (quote:Op donderdag 13 december 2012 00:07 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Thanks. Een school zonder jouw levensovertuiging llijkt me tegenwoordig nog onmogelijk te beargumenteren. Dus eigenlijk enkel kermismensen en zigeuners mogen het in NL. En eigenlijk terecht. Ik vind thuisonderwijs sociaal gezien totaal geen goed idee. Kinderen horen met andere kinderen (buiten het gezin) om te kunnen gaan op dagelijkse basis. Ze moeten zichzelf ook kunnen ontplooien in een maatschappij zonder dat mama ze continu verstikt. En ik ben zelf een moeder, zou natuurlijk ook het liefst de mijne in mijn schoot houden om de boze wereld af te weren, maar dat is gewoon super ongezond.
Mijn moeder was zwaar depri op een punt in haar leven was nog jong trouwens. Haar medicijn Bach remedie een hoop vage homeopathische middeltjes en een fles port voor het slapen gaan. Maar ja val mijn mama liever niet af in die zinquote:Op donderdag 13 december 2012 00:03 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Sta ik van te kijken. En lyme is toch pretty serious. Je zou dan toch denken dat men zich goed laat begeleiden.
Ik ben niet zo op de hoogte van het systeem in NL. Maar hier heb je bijvoorbeeld de openbare scholen (GO!), gemeenschapsonderwijs en ook staatsscholen genoemd, en die bieden normaal gezien elke religie aan. Islam, Katholiek, Protestants, Zedenleer (= soort van moraliteitsleer als je geen religie wil volgen) ...quote:Op donderdag 13 december 2012 00:09 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Een school zonder enig religeus aspect bijstaat bijna niet, maar dat is wat het cda in gedachten had dus telt dat niet ()
En toch wordt juist artikel 5b (de afwijkende levensovertuiging) het meest gebruikt....quote:Op donderdag 13 december 2012 00:07 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Thanks. Een school zonder jouw levensovertuiging llijkt me tegenwoordig nog onmogelijk te beargumenteren. Dus eigenlijk enkel kermismensen en zigeuners mogen het in NL. En eigenlijk terecht. Ik vind thuisonderwijs sociaal gezien totaal geen goed idee. Kinderen horen met andere kinderen (buiten het gezin) om te kunnen gaan op dagelijkse basis. Ze moeten zichzelf ook kunnen ontplooien in een maatschappij zonder dat mama ze continu verstikt. En ik ben zelf een moeder, zou natuurlijk ook het liefst de mijne in mijn schoot houden om de boze wereld af te weren, maar dat is gewoon super ongezond.
quote:Op donderdag 13 december 2012 00:14 schreef Melleyn het volgende:
Blijkbaar is er een tvprogramma bij ze thuis opgenomen maar dat kan ik zo snel even niet vinden, wel dit: http://vtm.be/telefacts/help-mijn-kind-is-hoogbegaafd
Dat is wel heel bijzonder.quote:“Owen leerde zichzelf lezen toen hij 4- 5 jaar oud was. Bij Mare ging het nog sneller, die kon op een paar maanden een boek lezen voor volwassenen. Emil stelt dan weer filosofische vragen en Nell, 2 jaar oud, maakt nu al puzzels van 20 stukken “
Waarschijnlijk niet eens hoogbegaafd dus, maar een zotte moeder. Hoeveel krijg je daar nu zo voor in België, drievoudige moord?quote:“Owen leerde zichzelf lezen toen hij 4- 5 jaar oud was. Bij Mare ging het nog sneller, die kon op een paar maanden een boek lezen voor volwassenen. Emil stelt dan weer filosofische vragen en Nell, 2 jaar oud, maakt nu al puzzels van 20 stukken “
Haha, die van 2 jaar oud die puzzels maakt van 20 stukken.quote:Op donderdag 13 december 2012 00:17 schreef Specularium het volgende:
[..]
[..]
Dat is wel heel bijzonder.
quote:Op donderdag 13 december 2012 00:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
En toch wordt juist artikel 5b (de afwijkende levensovertuiging) het meest gebruikt....
Die reacties zijn wel hard en sommige echt wel marginaal. Die kinderen lelijk noemen, komaan zegquote:
Nouja, ze hebben soms een groot voorhoofd, misschien komt daar de misvatting vandaan dat ze hoogbegaafd zijn.quote:Op donderdag 13 december 2012 00:20 schreef Marie30 het volgende:
Die reacties zijn wel hard en sommige echt wel marginaal. Die kinderen lelijk noemen, komaan zeg
Zal wel meevallen, Michelle Martin heeft er toch ook vijf of zes op haar geweten en die doet ook de tuin van de nonnekesquote:Op donderdag 13 december 2012 00:18 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet eens hoogbegaafd dus, maar een zotte moeder. Hoeveel krijg je daar nu zo voor in België, drievoudige moord?
Vooral omdat ze maar vier van de vijf kinderen noemt....quote:Op donderdag 13 december 2012 00:17 schreef Specularium het volgende:
[..]
[..]
Dat is wel heel bijzonder.
Profetische woordenquote:Ze worden wel door die moeder opgevoed als wereldvreemde freaks. Ik heb zo ooit een stukje gelezen toen ze met die kinderen naar een kleuterschool op bezoek ging. Die kinderen hadden daar gewoon een trauma opgelopen omdat ze in de rij moesten gaan staan. Zij kenden dat niet en konden daar niet mee om! Het kwam er op neer dat de wereld zich moest aanpassen aan hen en niet omgekeerd. De sociale spelregels waren niet voor hen weggelegd maar dan ben je als ouder toch zeer verkeerd bezig. Dat gaan 5 sukkelaars worden en dat is niet omdat ze zo slim zijn maar door die moeder die haar kinderen niet kan lossen.
Ik moest lachen, maar dat is eigenlijk ongepast. Sorryquote:Op donderdag 13 december 2012 00:20 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nouja, ze hebben soms een groot voorhoofd, misschien komt daar de misvatting vandaan dat ze hoogbegaafd zijn.
Als het kind toen net 2 was (en dat zal als het artikel van mei was, en dat kind nu in december nog steeds 2 was), dan was dat echt behoorlijk snel.quote:Op donderdag 13 december 2012 00:19 schreef Ziba het volgende:
[..]
Haha, die van 2 jaar oud die puzzels maakt van 20 stukken.![]()
Dat meisje hoe ze kijkt brrrquote:Op donderdag 13 december 2012 00:24 schreef Ziba het volgende:
Waar is de vader? Dit zijn ze, toch? Die moeder kijkt ook stom, zo'n naar hoofd vind ik zo'n hoofd.
[ afbeelding ]
Kijk eens op de blog, papa staat vaak op de foto met de kinderen als ze op uitstap gaan.quote:Op donderdag 13 december 2012 00:24 schreef Ziba het volgende:
Waar is de vader? Dit zijn ze, toch? Die moeder kijkt ook stom, zo'n naar hoofd vind ik zo'n hoofd.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |