Hier even een reactie als vrouwzijnde. Hij zegt nergens dat vrouwen thuis moeten blijven en dat het hun eigen schuld is als ze verkracht worden omdat ze toevallig alleen over straat liepen. Wat hij probeert te zeggen, is dat je soms noodzakelijk maatregelen moet nemen. Zoals dat iemand met je meeloopt, of dat je om gaat lopen, en vooral op je hoede zijn.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:06 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Dat is dus makkelijk roepen als man zijnde, maar in de praktijk komt dit er op neer dat je dan gewoon thuis moet blijven omdat zo iemand nu eenmaal vaak niet voorhanden is.
Vrouwen weten heel goed dat ze risico's nemen als ze 's avonds laat alleen over straat gaan. Maar ze nemen dat risico omdat ze ook nog willen leven en niet altijd aan huis gebonden willen zijn. Als het dan toch misgaat wil ze niet zo iemand als jij over haar heen krijgen die dan gaat roepen dat ze maar niet alleen over straat had moeten gaan.
quote:Op donderdag 13 december 2012 11:07 schreef CoolGuy het volgende:
Ik snap wel dat je vooral het laatste woord wil hebben omdat je denkt dat je anders overbluft bent.
Ja, alleen door dit (wat elke vrouw heel goed weet) te gaan roepen in een slachtoffer draadje suggereer je wel degelijk dat slachtoffers iets te verwijten valt. Het is niet voor niets dat een uitspraak als 'je moet niet in een kort rokje gaan lopen' vaak als voorbeeld voor victim blaming wordt gebruikt, wat hij schrijft is niet zo heel veel anders dan die uitspraak.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:17 schreef Peachcore het volgende:
[..]
Hier even een reactie als vrouwzijnde. Hij zegt nergens dat vrouwen thuis moeten blijven en dat het hun eigen schuld is als ze verkracht worden omdat ze toevallig alleen over straat liepen. Wat hij probeert te zeggen, is dat je soms noodzakelijk maatregelen moet nemen. Zoals dat iemand met je meeloopt, of dat je om gaat lopen, en vooral op je hoede zijn.
Dan moet je niet op een discussieforum gaan zitten meid, als de reacties je niet aanstaan.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:28 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ja, alleen door dit (wat elke vrouw heel goed weet) te gaan roepen in een slachtoffer draadje suggereer je wel degelijk dat slachtoffers iets te verwijten valt. Het is niet voor niets dat een uitspraak als 'je moet niet in een kort rokje gaan lopen' vaak als voorbeeld voor victim blaming wordt gebruikt, wat hij schrijft is niet zo heel veel anders dan die uitspraak.
Als een reactie me niet aanstaat reageer ik gewoon, zit hier verder prima hoorquote:Op donderdag 13 december 2012 11:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan moet je niet op een discussieforum gaan zitten meid, als de reacties je niet aanstaan.
Nu wil het geval dat er ook redelijk wat verkrachtingen plaatsvinden binnen de eigen familie/kennissenkring en zo'n broek, die gaat eigenlijk wel heel makkelijk uit.quote:Op donderdag 13 december 2012 10:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Een beetje gelul vind ik dit. Als vrouw ben je niet verantwoordelijk voor het feit dat er iemand met zn vingers aan je zit bij verkrachting/aanranding, maar daar zit wel een component eigen verantwoording in. Dat mag je niet roepen als het over verkrachting gaat, want dan valt iedereen over je heen, maar daar heb ik schijt aan.
Je vraagt er niet om om verkracht te worden, maar je hoeft de kat ook niet op het spek te binden. Als je als vrouw in een kort rokje op een stille plek gaat lopen dan loop je simpelweg meer kans dat er iets gebeurd dan dat je in datzelfde rokje op een drukke winkelstraat gaat lopen.
Dan kan iedereen wel over me heen vallen, maar als je een dikke klok om je pols flasht etc etc, en vervolgens in de Bronx in New York gaat lopen dan zegt iedereen 'ja, dat is niet slim, daar moet je ook weg blijven', maar als het gaat over verkracht worden dan ineens geldt die redenering niet. Dan NOG STEEDS moet iedereen met zn handen van zon meid af blijven, maar feit is dat er mannen zijn die menen dat ze dat niet hoeven. Jammer dat je daar rekening mee moet houden, en dan kun je wel stoer roepen van 'nee, ik hoef me voor niemand aan te passen' en daar heb je dan gelijk in, maar hoeveel heb je aan die stoerdoenerij als je vervolgens aangifte zit te doen bij de politie van verkrachting?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je suis Charlie Sheen
Ja de discussie had inderdaad beter ergens anders plaats kunnen vinden. Mijn excuses hiervoor.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:33 schreef Murdera het volgende:
Leuk topic geworden.
Zou TS nog terugkomen om het verhaal uit te leggen?
Altijd leuk, Reductio ad absurdum toepassen op reacties die je niet aanstaan, zoals NotYou enzo doen.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:33 schreef Murdera het volgende:
Leuk topic geworden.
Zou TS nog terugkomen om het verhaal uit te leggen?
Wat heb jij voor ouders zeg.quote:Op woensdag 12 december 2012 23:04 schreef zeefje het volgende:
Mijn ouders vangen het niet heel positief op met de woorden ' ik hoop dat je hiervan hebt geleerd'. Ik krijg hierdoor een
Alsof je als vrouw óf thuis moet zitten, óf 's avonds door alle mogelijke steegjes moet lopen. Sorry hoor, ik ben vaak ook bang, maar ik neem dan maatregelen waar ik op terug kan vallen voor het geval er iets gebeurt. Wees blij dat er een man is die een realistische kijk heeft op de gevaren waar vrouwen elke dag voor bloot worden gesteld. Nogmaals, WAAR zegt hij dat het de schuld is van de vrouw? Je hebt zelf ook een hand in je eigen veiligheid. En als je de pech hebt dat er zo'n klootzak is die denkt dat ie zomaar met z'n tengels aan je kan zitten, geeft het natuurlijk een verschrikkelijk gevoel. Maar je kan die angst ook omzetten in kracht, door dingen te doen om je voortaan wel veilig te voelen (desnoods pepperspray bij je dragen of krav maga beoefenen).quote:Op donderdag 13 december 2012 11:28 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ja, alleen door dit (wat elke vrouw heel goed weet) te gaan roepen in een slachtoffer draadje suggereer je wel degelijk dat slachtoffers iets te verwijten valt. Het is niet voor niets dat een uitspraak als 'je moet niet in een kort rokje gaan lopen' vaak als voorbeeld voor victim blaming wordt gebruikt, wat hij schrijft is niet zo heel veel anders dan die uitspraak.
Peachcore FTW. Een vrouw met zoveel verstand en logica, die zie je maar zeldenquote:Op donderdag 13 december 2012 11:39 schreef Peachcore het volgende:
[..]
Alsof je als vrouw óf thuis moet zitten, óf 's avonds door alle mogelijke steegjes moet lopen. Sorry hoor, ik ben vaak ook bang, maar ik heb neem dan maatregelen waar ik op terug kan vallen voor het geval er iets gebeurt. Wees blij dat er een man is die een realistische kijk heeft op de gevaren waar vrouwen elke dag voor bloot worden gesteld. Nogmaals, WAAR zegt hij dat het de schuld is van de vrouw? Je hebt zelf ook een hand in je eigen veiligheid. En als er iets gebeurt, is het niet je eigen schuld, maar kun je wel dingen doen om je voortaan wel veilig te voelen (desnoods pepperspray bij je dragen of krav maga beoefenen).
Ja, is het een inperking van de vrijheid van vrouwen om te zeggen dat ze maatregelen kunnen nemen? Of dat je als manzijnde met je vrienden mee wil lopen naar het station in een louche achterbuurt? De mannen die ons lastigvallen maken een inbreuk op onze vrijheid. Dat is gewoon zo. En om dat terug te winnen, neem je maatregelen. Desnoods met een taser.
Wacht wat?quote:Op donderdag 13 december 2012 11:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Altijd leuk, Reductio ad absurdum toepassen op reacties die je niet aanstaan, zoals NotYou enzo doen.
Leuk man, semi-verkapt seksisme. Is dit topic inderdaad ook de aangewezen plek voor.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Peachcore FTW. Een vrouw met zoveel verstand en logica, die zie je maar zelden
Je kent het toch wel? Je bent het niet eens met een stelling of argument -> je maakt de stelling absurd of trekt hem in extreme vorm door -> je hoeft je geen zorgen meer te maken om de stelling zelf.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:42 schreef Murdera het volgende:
[..]
Wacht wat?
Ik heb de hele discussie niet gelezen.
Begrijpend lezen is nu, 3 jaar later, nog steeds te hoog gegrepen voor je zie ik?quote:Op donderdag 13 december 2012 11:45 schreef NotYou het volgende:
[..]
Leuk man, semi-verkapt seksisme. Is dit topic inderdaad ook de aangewezen plek voor.
Ik denk dat jij mijn post eens mag herlezen. Het punt lijk je geheel gemist te hebben.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je kent het toch wel? Je bent het niet eens met een stelling of argument -> je maakt de stelling absurd of trekt hem in extreme vorm door -> je hoeft je geen zorgen meer te maken om de stelling zelf.
Vooral lafbekken en non-inhoudelijke posters aka trollen gebruiken die optie vaak.
Volgens mij weet ik heel goed hoe jij je post hebt opgeschreven, sterker nog, ik heb je zelfs uitgelegd wat je hebt gedaan. Je bent echter nog te dom om in de keuken te schijten, dus heel veel hoop dat je het ooit zult gaan snappen heb ik niet.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:46 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik denk dat jij mijn post eens mag herlezen. Het punt lijk je geheel gemist te hebben.
In die ruige periode heb ik veel dingen gedaan die mijn ouders gekwets hebben. Ik had toen nog geen vriend.quote:Op donderdag 13 december 2012 10:26 schreef CoolGuy het volgende:
hmm. even los van het feit dat een verkrachting nooit de schuld is van het slachtoffer, vind ik het verhaal wel een beetje vreemd. De reactie van je ouders is stuitend, maar ik vraag me wel af waarom ze dat zeggen?
Je zou er iets van geleerd moeten hebben. Hoe komen ze bij die uitspraak? Verder lees ik dat TS een 'ruige' periode heeft gehad. En dat dat fout is gegaan. En dat ze een vriend heeft. Dus wat is dat ruige dan? Met een gozer afspreken en daar thee mee gaan drinken? Het lijkt me dat met ruig iets anders wordt bedoeld, en ik ben benieuwd of de opmerking van de ouders daar op gericht is?
En hoe staat je vriend daar tegenover dan, tegenover die 'ruige' periode? Ik ben echt heel benieuwd wat daar exact mee bedoeld wordt. Overigens kom je vervolgens met een verhaal van 3 goede vrienden maar deze jongen was iemand die je pas voor de 2e keer zag.
Afspreken met andere gasten + ruige periode + opmerking van je ouders vind ik...naja...ik heb het idee dat er een gedeelte van het verhaal niet verteld wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |