Joh, laat gaan, mensen (ver)oordelen vaak al voordat men de moeite neemt om zich te willen verplaatsen in een ander. Het past niet in hun belevingswereld, dus is het raar, vreemd, etc... in ieder geval niet normaal (naar hun perceptie)...quote:Op donderdag 13 december 2012 14:10 schreef zeefje het volgende:
[..]
Wat een kutpost.
Zeefje he, die vergeet alles. Ook dingen van waarde.
Ken je die horrorfilms waarin je altijd 1 iemand ziet die in zijn eentje een verlaten kelder/zolder op gaat, totaal in het donker, om vervolgens op een verschrikkelijke manier aan zijn/haar eind te komen? En dat je van te voren al zegt 'DOE HET NOU NIET DIT GAAT FOUT AFLOPEN IDIOOT', maar hij het toch doet? Zo`n actie heb jij nu ook gehad.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:12 schreef zeefje het volgende:
[..]
Omdat dat gewoon even niet relevant is.
Ik vind het wel van belang, bij eventuele aangifte zal dit vast ook wel gevraagd worden (om zeker te weten dat het echt gebeurt is).quote:Op donderdag 13 december 2012 14:15 schreef Re het volgende:
misschien kunnen wat meer focussen op de periode na de verkrachting ipv detective te spelen over hoe het tot stand kwam... het lijkt me in dit verhaal minder van belang eigenlijk...
De verkrachter in kwestie moet ter dood veroordeeld worden.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:15 schreef Re het volgende:
misschien kunnen wat meer focussen op de periode na de verkrachting ipv detective te spelen over hoe het tot stand kwam... het lijkt me in dit verhaal minder van belang eigenlijk...
Ze zegt dat ze al thuis was. Maar inderdaad niet ondenkbaar.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:17 schreef GeertJan88 het volgende:
Het kan toch gewoon zijn dat ze met een slecht gevoel daar weg ging. Halverwege er achter kwam dat ze ook nog is wat vergeten was, telefoon bijvoorbeeld. Je wilt niet dat die vent een beetje met je tel loopt te spelen. Boos terug om het snel op te halen en vervolgens bam. Niet ondenkbaar toch.
Dat ze het hier niet deelt, wil natuurlijk niet zeggen dat ze het niet gaat delen bij een aangifte hè.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:18 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Ik vind het wel van belang, bij eventuele aangifte zal dit vast ook wel gevraagd worden (om zeker te weten dat het echt gebeurt is).
Maar ik wil vooropstellen dat als het echt is (en ik heb geen reden om iets anders te geloven op dat van je spullen na dan) het heel kut is voor TS en dat ze zeker aangifte moet doen zodat hij het niet nog eens doet.
Gewoon 100% nederlander.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:18 schreef Keep_Walking het volgende:
Zeefje, mag ik vragen wat jouw culturele achtergrond is?
wat dat betreft: TS zoek hulp bij het verwerkenquote:Op donderdag 13 december 2012 14:15 schreef Re het volgende:
Nee dat snap ik, maar het is dus wel degelijk relevant (dat was zo'n beetje mijn punt). Het is net dit kleine ding dat het minder geloofwaardig maakt.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:19 schreef Lithia het volgende:
Soms is het leven niet zoals een boek waar alles tot in detail uitgelegd kan worden. Soms missen er stukjes. TS doet haar best om zo inhoudelijk mogelijk te reageren op iedereen en als ze sommige informatie niet wil delen, deal with it.
[..]
Dat ze het hier niet deelt, wil natuurlijk niet zeggen dat ze het niet gaat delen bij een aangifte hè.
Dit staat natuurlijk voorop, ik weet natuurlijk niet wat er echt gebeurt is enzo, maar als het echt is moet je je gewoon niets aantrekken van mijn reacties want ze zijn niet persoonlijk (bedoelt).quote:Op donderdag 13 december 2012 14:21 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
wat dat betreft: TS zoek hulp bij het verwerken
vriendinnen zijn daar niet voor gemaakt en het is hun taak niet...
niet dat je niet met hen kunt praten maar ze kunnen jou waarschijnlijk niet 100% goed helpen
bel slachtoffer hulp en zoek eventueel zelf een psycholoog of zo
Probleem met de horror film is dat je weet dat er een griezel rond loopt (en de hoofdrolspelers meestal niet). Zelfde geldt in het echte leven, meeste mensen verwachten niet dat iemand ze gaat verkrachten. Risk-management kan helpen, maar hoeft niet. Er worden ook mensen door inbrekers verkracht... thuis in hun eigen bed.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ken je die horrorfilms waarin je altijd 1 iemand ziet die in zijn eentje een verlaten kelder/zolder op gaat, totaal in het donker, om vervolgens op een verschrikkelijke manier aan zijn/haar eind te komen? En dat je van te voren al zegt 'DOE HET NOU NIET DIT GAAT FOUT AFLOPEN IDIOOT', maar hij het toch doet? Zo`n actie heb jij nu ook gehad.
Meh, lijkt meer dat jij het relevant vindt. TS is daar niet mee eens en deelt het niet, end of story. Is verder niets mis met nieuwsgierig zijn hoor, maar doordrammen heeft geen nut.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:21 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Nee dat snap ik, maar het is dus wel degelijk relevant (dat was zo'n beetje mijn punt). Het is net dit kleine ding dat het minder geloofwaardig maakt.
quote:Op donderdag 13 december 2012 14:25 schreef kahlie het volgende:
[..]
Probleem met de horror film is dat je weet dat er een griezel rond loopt (en de hoofdrolspelers meestal niet). Zelfde geldt in het echte leven, meeste mensen verwachten niet dat iemand ze gaat verkrachten. Risk-management kan helpen, maar hoeft niet. Er worden ook mensen door inbrekers verkracht... thuis in hun eigen bed.
Ik vind het inderdaad relevant, het doet af aan de geloofwaardigheid. En het zou niet bepaald de eerste keer zijn dat er een (evt) goede troll in r&p zit. Dus ja, ik ben inderdaad kritisch. En ook niet altijd, alleen bij grote gaten in verhalen. Maar als het echt is vind ik het natuurlijk behoorlijk kut voor de TS.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:26 schreef Lithia het volgende:
[..]
Meh, lijkt meer dat jij het relevant vindt. TS is daar niet mee eens en deelt het niet, end of story. Is verder niets mis met nieuwsgierig zijn hoor, maar doordrammen heeft geen nut.
Niet om jou trouwens, maar het lijkt of sommige mensen hun best doen om zo kritisch mogelijk te zijn. Het is nooit goed heb ik het gevoel. Dat kan prima helpen als iemand het verzint, maar als het waar is, dan is het erg naar voor de slachtoffer.
Is verder niets mis met nieuwsgierig zijn hoor, maar doordrammen heeft geen nut.
quote:Op donderdag 13 december 2012 00:32 schreef zeefje het volgende:
[..]
Pschyoloog heb ik al, slachtofferhulp kan evt ook nog ingeschakeld worden.
klopt maar dat is hier niet heel relevant hequote:Op donderdag 13 december 2012 14:25 schreef kahlie het volgende:
[..]
Probleem met de horror film is dat je weet dat er een griezel rond loopt (en de hoofdrolspelers meestal niet). Zelfde geldt in het echte leven, meeste mensen verwachten niet dat iemand ze gaat verkrachten. Risk-management kan helpen, maar hoeft niet. Er worden ook mensen door inbrekers verkracht... thuis in hun eigen bed.
TS heeft mij een pm gestuurd met haar leeftijd maar ze wil het niet openbaar maken ivm privacyquote:Op donderdag 13 december 2012 14:30 schreef formerjellybean het volgende:
Waarom reageert de topicstarter niet op de vraag hoe oud ze is ?
En zie ook een boel over hulpverlening enzo tips daarover daar word ook niet op gereageerd ??
Dit dus ook, zelfs als het verzonnen is (wat ik dus niet helemaal zeker weet).quote:Op donderdag 13 december 2012 14:31 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
klopt maar dat is hier niet heel relevant he
ik krijg ook het idee dat het door TS niet heel doordacht was allemaal
dat wil uiteraard niet zeggen dat die kerel dan maar met haar mocht doen wat hij wil
maar het kan voor iedereen die hier mee leest wel waardevol zijn om ook te beseffen dat je eigen handelen ook belangrijk kan zijn om dit soort situaties te voorkomen
helaas kan dit niet meer voorkomen worden en lijkt het me nu inderdaad zaak dat TS fijne hulp krijgt om dit te verwerken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |