abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 december 2012 @ 23:04:14 #1
862 Arcee
Look closer
pi_120251199

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics.

OP topicreeks
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_120251630
Gisternacht naar de premiere geweest van The Hobbit :)

De lord of the rings trilogie vond ik al erg goede films dus was benieuwd naar deze. En moet zeggen, ondanks dat deze film niet hetzelfde karakter heeft als LOTR levert het wel dezelfde kwaliteit en sensatie mee. Echt 169 min zitten genieten van de het mooie camerawerk, uitstekende acteerwerk en de mooie vergezichten en special effects. Ze hebben wat meer grappen erin verwerkt ook tov LOTR, maar wel dusdanig uitgewerkt dat het geen flauwe zijn.
Met andere woorden, kijken :P en ik kan niet wachten tot volgend jaar en het jaar daarna in iedergeval ;)

9/10

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2012 23:13:18 ]
  donderdag 13 december 2012 @ 09:14:49 #3
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_120257989
the killingfields

quote:
Roland Joffé's drama vertelt het waargebeurde verhaal van de vriendschap tussen New York Times journalist Sydney Schanberg (Sam Waterston) en de Cambodjaanse journalist en tolk Dith Pran (Haing S. Ngor), in het door burgeroorlog verscheurde Cambodja. Wanneer de Rode Khmer de macht overneemt, is Sydney gedwongen het land te verlaten en wordt Dith Pran gevangen gezet. Beide mannen blijven vechten om elkaar weer in levende lijve terug te kunnen zien
gisteren deze ff gekeken,
was wel een mooie film, alleen had er van te voren een heel andere film van verwacht.
had verwacht dat het meer een oorlogs film zou zijn, en geen oorlogs drama
maar desondanks
toch wel genoten van de film,
waar ik me wel aan ergerde waren de geluidseffecten, maar daar is wel mee te leven

moviemeter 3.74/5*
ikke 3.5/5*
mee bekant vangde gin haas.
pi_120258403
The Hobbit

Ondanks dat het verhaal wat minder interessant is en de dwergen niet de impact van The Fellowship of the Ring hebben is het heerlijk om weer een film in midden aarde te zien. De 3D in 48fps was zelfs behoorlijk indrukwekkend, de beste 3D die ik ooit gezien heb. Niet zozeer kwa effecten die op je af komen (al zitten er daar ook een paar goede bij), maar meer kwa diepte. Superstrak en het brilletje zorgde nu eens niet voor een scherm dat verduisterd was maar voor een kleurrijk en kraakhelder scherm, hoe intensief de camera ook bewoog. Wel geeft het 48fps wel soms een vreemd beeld van bewegingen, alsof het snel vooruit gespoeld wordt. Maar al met al had het zeker een meerwaarde.

De film zelf was vooral in het begin iets te happy en een aantal scene's lijken misschien iets té veel op de eerdere films maar spectaculair is het zonder meer. Martin Freeman als Bilbo doet het ook uitstekend maar dat hij kan acteren was al langer bekend, o.a. in Sherlock. Hoewel het geheel bijna 3 uur duurt en je weet dat het een trilogie is, is het wel jammer dat het echte vuurwerk nog moet komen. Je krijgt zeker ook het idee dat bepaalde scene's langer zijn dan oorspronkelijk bedoeld omdat er in allerijl besloten is om het gefilmde materiaal in 3 ipv 2 delen op te splitsen.

Hoe dan ook, dat zijn eigenlijk maar kleine puntjes van kritiek. The Hobbit is gewoon een goede blockbuster die je alleen maar doet verlangen op volgend jaar kerst. Lijkt Game of Thrones wel: shit nu wéér een jaar wachten.

9.0

[ Bericht 3% gewijzigd door planethugo op 13-12-2012 10:15:13 ]
pi_120270452
Game Change (2012)

Docudrama over de Amerikaanse verkiezingen van 2008, gericht op de Republikeinen. Tegenstander Obama verovert in een razend tempo de de hele wereld en dit zorgt ervoor dat de Republikeinen vlug iets moeten verzinnen zodat hun kandidaat John McCain geen verloren strijd voert. Uiteindelijk wordt de troef Sarah Palin uitgespeeld.

Fijne verfilming van de Amerikaanse verkiezingen. Ik weet niet in hoeverre deze HBO-productie op feiten is gebaseerd, maar zeker is dat er van Sarah Palin om het zacht te zeggen niet een erg positief beeld wordt geschetst. Over enkele cruciale onderwerpen weet Palin vrijwel niets en ook mentaal blijkt ze behoorlijk onstabiel te zijn. Je zou er eigenlijk niet aan moeten denken dat zo'n figuur het tot vice president en misschien wel verder schopt...

Lekkere film als het onderwerp je aanstaat. De rollen van Sarah Palin, John McCain en campagneleider Steve worden zeer overtuigend neergezet.

Cijfer: 7,5

21 Jump Street (2012)

Flauwe schijtlolligheid, maar kwam enkele keren niet meer bij van het lachen. Jonah Hill ken ik vooral van Superbad en ook in deze film zet ie weer een hilarische rol neer. Wel heel wat kilootjes lichter inmiddels, maar ik herkende hem gelijk.

21 Jump Street draait om 2 bevriende buddy cop rookies die undercover op een middelmare school worden geplaatst. Zo nu en dan hilarisch, maar op bepaalde momenten ook iets te flauw. Ik kan zulke films zeker waarderen, maar het moet nooit te lang duren. Gelukkig viel dat bij deze film wel mee.

Cijfer: 6,7
pi_120271565
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 09:36 schreef planethugo het volgende:
The Hobbit
[ afbeelding ]
Ondanks dat het verhaal wat minder interessant is en de dwergen niet de impact van The Fellowship of the Ring hebben is het heerlijk om weer een film in midden aarde te zien. De 3D in 48fps was zelfs behoorlijk indrukwekkend, de beste 3D die ik ooit gezien heb. Niet zozeer kwa effecten die op je af komen (al zitten er daar ook een paar goede bij), maar meer kwa diepte. Superstrak en het brilletje zorgde nu eens niet voor een scherm dat verduisterd was maar voor een kleurrijk en kraakhelder scherm, hoe intensief de camera ook bewoog. Wel geeft het 48fps wel soms een vreemd beeld van bewegingen, alsof het snel vooruit gespoeld wordt. Maar al met al had het zeker een meerwaarde.

De film zelf was vooral in het begin iets te happy en een aantal scene's lijken misschien iets té veel op de eerdere films maar spectaculair is het zonder meer. Martin Freeman als Bilbo doet het ook uitstekend maar dat hij kan acteren was al langer bekend, o.a. in Sherlock. Hoewel het geheel bijna 3 uur duurt en je weet dat het een trilogie is, is het wel jammer dat het echte vuurwerk nog moet komen. Je krijgt zeker ook het idee dat bepaalde scene's langer zijn dan oorspronkelijk bedoeld omdat er in allerijl besloten is om het gefilmde materiaal in 3 ipv 2 delen op te splitsen.

Hoe dan ook, dat zijn eigenlijk maar kleine puntjes van kritiek. The Hobbit is gewoon een goede blockbuster die je alleen maar doet verlangen op volgend jaar kerst. Lijkt Game of Thrones wel: shit nu wéér een jaar wachten.

9.0
Een jaar ook echt he :')

Ik kwam die bios uit en zat er weer helemaal in

middle earth films sowieso _O_
pi_120271931
the hobbit
Als je een film als Fellowship of the ring verwacht, kom je bedrogen uit want ondanks dat de landschappen en designs naadloos aansluiten bij de eerdere trilogie, is de toon van the Hobbit heel anders. Er is veel ruimte voor joligheid en (leuke) grappen, maar dat slaat vaak snel om in serieusheid waardoor de toon van de film onevenwichtig is. Verder zitten er echt wel veel scènes in die onnodig zijn om het verhaal te kunnen vertellen. Ik vind het niet erg, want elke minuut Midden Aarde omarm ik, maar als film wordt ie er niet beter van.
Desondanks flink genoten, want het acteerwerk is goed (was eigenlijk best onder de indruk van freeman), het spektakel en de effects zeer goed, en de humor kon me erg bekoren. Verwacht een film die ergens het midden houdt tussen the Goonies, Willow en de originele LOTR-trilogie, en je vermaakt je prima.
8/10
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_120275791
The Man with the Iron Fists (2012) - IMDb

Een film over verschillende Chinese clans die achter een schat aan zitten en elkaar daarom uitmoorden. Ook hebben we nog een zoon, die wraak wil nemen op Silver Lion, maar zijn handlanger Brass Body lijkt onverslaanbaar. Dan is er nog een blacksmith, die bij dit alles betrokken raakt als hij wapens moet smeden voor de clans.

Denk Kill Bill, maar dan met een slechter verhaal, meer bizarre kapsels en een grote warboel van clans die het tegen elkaar opnemen. Al snel wordt duidelijk dat je deze film niet voor het verhaal moet kijken en ook niet voor de sterke dialogen, maar voor een ding: brute vechtkunst. Dit is zo over de top, dat de film aandoet als een komedie. Blood spuit alle kanten op, ingewanden en ogen vliegen in de rondte, onmenselijke capriolen, slechte oneliners en een boel Chinese hoeren.

Het is dat het spuitende bloed soms lachwekkend grappig was, maar anders was ik weggelopen. Deze film probeert niet een serieus verhaal te vertellen, gelukkig, maar dat maakt het nog niet om aan te zien. Er komt bijvoorbeeld een of andere klerenkast uit het niets die zijn hele lichaam op elk moment in hard metaal kan veranderen. Hier wordt geen verklaring voor gegeven, anders dan de werking van 'chi'. Dit principe komt vaker terug, zoals bij de werking van het pak van Zen Yi, waar messen op de juiste momenten uit de juiste gaten schieten. Daarnaast worden de 'iron fists', waar in de filmtitel naar verwezen wordt, ook bestuurd door middel van een soort 'energie'. Zoals gezegd, kijken met je verstand op 0 dus.

De blacksmith, Jack Knife (Russell Crowe) en Zen Yi vormen een alliantie tegen Silver Lion, Brass Body en later ook Poison Dagger. Deze personages zijn omringd door nog een aantal andere rollen, wat een belangrijk knelpunt van deze film laat zien. Er zijn te veel personages zonder goede introductie. Zo is het bijvoorbeeld niet direct duidelijk of de film Zen Yi of de blacksmith beschouwt als hoofdpersoon van het verhaal.

De film springt van het ene naar het andere personage, waar we uiteraard geen ruk om geven, die vervolgens een voor een worden afgemaakt zonder dat we daar, nogmaals, een ruk om geven, voor een schat waar iedereen blijkbaar graag voor wil sterven, afgewisseld met de meest cheesy en foute dialoog die je kan bedenken. Het plot zonder duidelijke context wordt je 'gelukkig' uitgelegd door de narrator; in hoeverre je daar blij mee moet zijn weet ik niet.

De walgelijke scene's tussen Russell Crowe als Jack Knife en zijn (stereotype ) Chinese hoertjes maken het er niet beter op. En dan moet hij nog een van de sympathiekere personages voorstellen. De blacksmith komt als een van de weinigen wel sympathiek over, maar die kan helaas voor geen meter acteren. Gespeeld door RZA, tevens de director van de film.

Ook is er nog Madam Blossom (Lucy Liu), die een soort pimp is van de Chinese hoertjes die ze prostitueert aan de meest walgelijke mannen. Klanten mogen op seksueel gebied alles met ze doen, maar je mag ze niet vermoorden. Goed om te weten, toch? Ze zal in de film uiteraard flink wat mannen in mootjes hakken.

Een positieve noot, Byron Mann zet best een prima bad guy neer als Silver Lion. Veel komen we echter over hem niet te weten, behalve dat hij iedereen vermoordt die tussen hem en zijn goud komt. Ook de kostuums zien er meestal oogstrelend uit.

Alleen kijken als je zin hebt in foute b-film, overladen met clichés en een hoop spuitend bloed uit alle mogelijke gaten. Ik had het na 15 minuten wel gezien.

Cijfer: 3/10
IMDB: 6,2
pi_120276774
On the Road

quote:
New York, eind jaren veertig. Na de dood van zijn vader ontmoet Sal Paradise (Sam Riley), een aanstormend schrijver uit New York, de losbandige en avontuurlijke Dean Moriarty (Garrett Hedlund). Verlangend naar vrijheid vluchten ze weg van de dagelijkse sleur en reizen door heel Amerika. Tussen wanhoop en vervoering experimenteren ze met seks, liefde, drugs, alcohol en muziek. Ze zoeken de beroering, het wilde leven, de losbandigheid -- de toppen van hun emoties.
Deze film gister gekeken. Ik had vrij slechte film verwacht maar die viel alles mee, soms wat langdradige scènes in de auto. De sfeer van de film komt verder goed over, zelfs Kirsten Stewart vond ik goed spelen en geweldig hoe Garret Hedlund de rol Dean speelt. Naar aanleiding van de film ga ik toch ook maar het boek lezen ;)

IMDB 6,3
pi_120276897
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 18:47 schreef Ditty het volgende:
On the Road

[ afbeelding ]

[..]

Deze film gister gekeken. Ik had vrij slechte film verwacht maar die viel alles mee, soms wat langdradige scènes in de auto. De sfeer van de film komt verder goed over, zelfs Kirsten Stewart vond ik goed spelen en geweldig hoe Garret Hedlund de rol Dean speelt. Naar aanleiding van de film ga ik toch ook maar het boek lezen ;)

IMDB 6,3
Ik durf 'm niet te kijken :') Heb het boek een keer of vier gelezen en ik hoor van iedereen dat ie dan heel erg tegenvalt. Zoals dat wel vaker is met verfilmde boeken. Ben bang dat de film het de illusie van het boek verpest.
pi_120278219
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 18:50 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Ik durf 'm niet te kijken :') Heb het boek een keer of vier gelezen en ik hoor van iedereen dat ie dan heel erg tegenvalt. Zoals dat wel vaker is met verfilmde boeken. Ben bang dat de film het de illusie van het boek verpest.
Ja dat klopt, is bij de meeste verfilmde boeken zo. Verwacht daarom dat het boek erg goed is :D
pi_120280745
Pitch Perfect

Een a capella-meisjeskoor doet mee aan een zangwedstrijd (a la Glee, met regionals en nationals enzo). Hun grootste rivaal is het jongenskoor, afkomstig van dezelfde universiteit. Het verhaal heeft bijna niets om het lijf, maar ik vond het een leuke, sympathieke film. Geen hilarische momenten, maar gelukkig weinig flauwe grappen. Acteerwerk was ook in orde. Al met al een leuke wegkijkfilm.
pi_120286291
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2012 19:26 schreef Ditty het volgende:

[..]

Ja dat klopt, is bij de meeste verfilmde boeken zo. Verwacht daarom dat het boek erg goed is :D
het boek is in ieder geval een klassieker. ik durf de film ook niet te kijken.

oh, en:

the perks of beeing a wallflower 2012

geweldige film. minstens een 8.
weet verder niet goed wat erover te zeggen; goed geacteerd, goed verhaal, goed alles eigenlijk. grijpt je langzaam naar de keel. traantje gepinkt.
  donderdag 13 december 2012 @ 23:43:52 #14
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_120290075
Friends - Season 8
Gelukkig was dit seizoen weer een stuk leuker dan het zevende. Vooral de seizoensfinale is heerlijk :D
Op naar seizoen 9.

8,0/10

En gisteren in de bioscoop:

The Hobbit - An Unexpected Journey
Na een langer verblijf in production hell dan voor iedereen goed was, is er dan nu eindelijk Peter Jackson`s eerste film uit de Hobbit trilogy.

Het verhaal gaat 60 jaar terug in de tijd, toen Bilbo Baggins nog jong was. Hij krijgt bezoek van Gandalf en een groep dwergen die willen dat hij mee gaat op avontuur: het veroveren van Erebor, het rijk dat de dwergen hebben verloren aan Smaug de grote boze draak.
In eerste instantie twijfelt Bilbo wel of ie moet meegaan maar doet `t toch. En zo gaat het onwaarschijnlijke gezelschap op reis...

Ook al is het bijna 10 jaar geleden dat de laatste Lord Of The Rings film verscheen, het is Jackson gelukt om opnieuw die magische sfeer uit die films te creeëren. Het is alsof we met z`n allen nooit uit Midden-Aarde zijn weg geweest. De terugkeer van enkele bekende personages helpt daar natuurlijk aan mee.
De schaal van de film, de landschappen, de kostuums en de muziek: allemaal komt het weer zo lekker bekend voor en vertrouwd over.

Toch is natuurlijk niet alles bij het oude gebleven. Een groot deel van de cast is nieuw, met Martin Freeman als de jonge Bilbo voorop. Freeman past verrassend goed in het wereldje en kon zo écht een jongere uitvoering van Ian Holm zijn. Ook de andere nieuwkomers zijn allemaal goed op hun plaats.
Het verhaal is net als in de originele trilogy vooral eerst opbouwend van aard en dus wat lichter van toon. Dat is ook het grootste nadeel van de film: af en toe is de humor te nadrukkelijk aanwezig en lijkt het wel alsof Jackson een comedy wilde maken. Dat had echt wel wat minder gekund.
Dat is eigenlijk het enige minpunt. Verder is het allemaal, zoals we wel konden verwachten, allemaal dik in orde. Er zit genoeg actie en de afwisseling tussen dat en drama is goed, de actie scenes zien er mooi uit en Howard Shore`s muziek is weer lekker sfeervol.
Niet veel op aan te merken dus, opnieuw een prachtig fantasie verhaal.

Dé grote trekpleister van deze film, en zeker een reden om (als je dit niet vaak doet) weer eens de lokale multiplex te bezoeken is de revolutionaire film techniek die Jackson hier aan ons voorstelt. Hij heeft een manier van filmen bedacht waarbij we niet de reguliere 24 frames per seconde krijgen te zien maar 48. Daarin is de film opgenomen en dat is te zien ook. Al direct vanaf het begin zie je echt een verschil met de "ouderwetse" manier van filmen. Het beeld beweegt veel sneller dan we gewend zijn (het lijkt net alsof het beeld versneld wordt afgedraaid maar het geluid wel normaal loopt). Dat is wel erg wennen maar dat duurde niet lang. Het went redelijk snel en dan zie je de voordelen ervan: het beeld is véél vloeiender én scherper dan normaal.

Vooral dat laatste punt zal de haters en de liefhebbers splitsen: het is echt mega scherp, je ziet echt iedere pukkel, ieder haartje. En in de perfecte 3D uitvoering lijken de gevechten vaak nog echter, alsof je het echt van dichtbij mee maakt. Een ware belevenis.
Echter zal het ultra scherpe beeld ook veel weerstand oproepen. Het lijkt, vooral in het begin, te veel alsof je je tussen sets bevindt in plaats van dat het echt lijkt. En in close ups zie je bijvoorbeeld letterlijk de make-up en contact lenzen van Gandalf. Dat zijn wel wat minpunten. Maar die wegen niet op tegen de talloze voordelen die deze HFR 3D versie biedt.

Peter Jackson keert dus met verve terug naar Midden-Aarde. Met de film op zich is weinig mis en met de HFR 3D methode heeft Jackson,hopelijk,een revolutie binnen de filmwereld in gang gezet. Het is te hopen dat hij de overige twee delen van de Hobbit trilogy ook op deze wijze naar het scherm brengt en dat andere regisseurs snel zijn voorbeeld volgen.
Er valt nog het één en ander te perfectioneren in de nieuwe film methode maar de eerste tekenen zijn meer dan hoopgevend.

IMDB Cijfer: 8,9/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
pi_120291310

Hele leuke vermakelijk zwarte komedie/drama, het is geen film waar je zit te schateren van t lachen.. maar er zitten afentoe leuke komesche momenten in. Het is een leuke wegkijk film die geen seconde verveelt, met goed acteerwerk en leuk ook de accenten van de acteurs!
Aanrader om te zien, 7.5
  vrijdag 14 december 2012 @ 08:09:21 #16
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_120294195

quote:
De Amerikaanse medische studente Karen loopt stage in Japan. Wanneer een verpleegster niet komt opdagen voor haar werk, gaat Karen in haar plaats naar een vervallen huis waar ze Emma aantreft, een oude Amerikaanse vrouw die stokstijf voor zich uit staart in een lege kamer. Terwijl ze de aangeslagen vrouw verzorgt, hoort Karen boven vreemde geluiden. Het huis blijkt behekst te zijn door een bovennatuurlijke kracht, The Grudge.
gisteren voor het eerst gezien,
ik dacht dat ik naar een soort van "the ring" ging kijken
en die viel mij wat tegen
the Grudge, veraste me enorm door WEL spannend / eng te zijn.
paar keer ook echt geschrokken.
verhaal is een beetje simpel dat wel, maar daar ergerde ik me eigen niet aan.
het is 1 van de betere horror's die ooit zijn uitgekomen

ikke 4.5 / 5*
moviemeter 2.82 / 5*
pi_120298025
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 december 2012 08:09 schreef kawa4 het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

gisteren voor het eerst gezien,
ik dacht dat ik naar een soort van "the ring" ging kijken
en die viel mij wat tegen
the Grudge, veraste me enorm door WEL spannend / eng te zijn.
paar keer ook echt geschrokken.
verhaal is een beetje simpel dat wel, maar daar ergerde ik me eigen niet aan.
het is 1 van de betere horror's die ooit zijn uitgekomen

ikke 4.5 / 5*
moviemeter 2.82 / 5*
het japanse origineel heet ju-on.
  vrijdag 14 december 2012 @ 11:35:54 #18
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_120298310
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:25 schreef okiokinl het volgende:
et japanse origineel heet ju-on.
is die beter?
of eigenlijk gewoon het zelfde

als die beter is moet ik die zeker eens een keer gaan checken
pi_120298500
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:35 schreef kawa4 het volgende:

[..]

is die beter?
of eigenlijk gewoon het zelfde

als die beter is moet ik die zeker eens een keer gaan checken
ik weet het eigenlijk niet, ik heb van beiden alleen een stuk gezien, raar genoeg... maar die japanse leek me ook behoorlijk eng.
pi_120317170

Ik hou van franse films maar vond dit helaas een tegen valler, Het verhaal word bij het begin erg onduidelijk verteld.. en zodra je iets verder in de film komt... Zie je dat het een heel erg standaard verhaal is en weet je al hoe het af gaat lopen.
Nou vind ik een standaard verhaal nog niet zo erg altijd (soms welis lekker) maar dan moet het welgoed gedaan zijn, en vondhelaas dat in deze film niet het geval... Acteerprestaties waren middenmaats en het was gewoon TE voorspelbaar gemaakt....
4.5 tegenvaller!

[ Bericht 6% gewijzigd door Mike op 14-12-2012 22:33:53 ]
pi_120319695
Cargo (2006)

Mysterieuze thriller over een backpacker die in een Afrikaanse havenstad zonder paspoort en geld komt te zitten. Om weg te komen gaat hij als verstekeling aan boord van een vrachtschip dat naar Marseille gaat. Het duurt niet lang of hij wordt door de bemanning ontdekt. Hij is niet de enige verstekeling aan boord...

Benauwende thriller, al wordt dat in de loop van de film minder.

7/10
pi_120329088
Kon-Tiki

De legendarische reis van Thor Heyerdahl.
Om zijn theorie te bewijzen dat de bewoners van Polynesie 1500 jaar geleden vanuit Peru dezelfde onderneming ook tot een goed einde hadden kunnen brengen.
Een geweldig en episch avontuur, erg mooi in beeld gebracht met een prachtige film tot gevolg.
Een aanrader van de bovenste plank.

IMDB 7.4
DrDarwin 9.0
  zaterdag 15 december 2012 @ 12:02:19 #23
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_120335377
La nuit américaine (Day for Night)
Making a film is like a stagecoach ride in the old west. When you start, you are hoping for a pleasant trip. By the halfway point, you just hope to survive.

Film over film! Altijd leuk en zeker op de manier waarop Truffaut het aanpakt. Allerlei strubbelingen die die meemaakt tijdens het maken van een film passeren de revue, zoals tekst vergetende actrices, dieren die niet meewerken en een actrice die zwanger blijkt te zijn. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Truffaut zijn ervaringen in La nuit Américaine heeft willen verwerken. Echt denderend grappig vond ik het overigens niet, daar is het de film ook niet naar, maar interessant is het zeker. Cijfer: 7

Written on the Wind
Laat ik maar beginnen met het mooiste moment van deze film. Dat is wanneer Dorothy Malone in een auto op een rechte weg rijdt maar wel hevig met het stuur heen en weer zwiept. Ik waande me even in een heel matige B-film. Voor de rest was ik niet echt bepaald niet onder de indruk geraakt door deze film. Zeker naar het eind toe vond ik het eerder een omhooggevallen soap met weinig boeiende karakters en onderlinge relaties. De cinematografie (af en toe wat donkere shots met door de wind bewegend schaduwspel) was het enige wat de film nog de moeite waard maakt. Cijfer: 5,5

Peeping Tom
Redelijk angstaanjagende horrorthriller is dit, zeker voor 1960-begrippen gok ik zo. 50 Jaar later is het effect wel iets minder, maar de film blijft nog prima overeind. Peeping Tom handelt over een psychopaat die slachtoffers filmend vermoordt. Samen met verontrustend geratel van de piano zorgen de moordscenes voor een naargeestig sfeertje. De hoofdpersoon acteert opvallend goed, de vrouwelijke rollen doen het wat minder goed. Maar uiteindelijk vond ik dit een best okeeje film. Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_120335488
Ik hou van dit topic.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_120338404
Zet het in je facebook.
  zaterdag 15 december 2012 @ 14:16:28 #26
8369 speknek
Another day another slay
pi_120338921
Eerste helft van Serbuan Muat (The Raid: Redemption)

Want toen heb ik hem uitgezet omdat ik het expliciete geweld nogal onplezierig vond om naar te kijken. Ik voelde me best wel oud toen, maar na wat reflectie kwam het vooral omdat het allemaal nogal onnodig was. Het ging ook veel te serieus om met het belachelijke uitgangspunt. Daarmee wil ik niet zeggen dat ze voor het realistischere "The Siege: Wait patiently till they come out", hadden moeten gaan, beter nog, ik ben een groot fan van de over the top jaren 80 actiefilms. Maar dat is het nou juist, die weten dat ze belachelijk zijn en doen het met een vette knipoog. Deze film daarentegen is een moderne buitenlandse Steven Seagal film, waar de highlight alleen de smerige moordpartijen zijn, zonder dat er een lachje vanaf kan.

Misschien dat ik hem nog wel afkijk, hij scoort immers hoog en de stukjes martial arts die ik gezien heb waren best aardig om naar te kijken. Vooralsnog ben ik het echter (wederom) eens met Roger Ebert.

3/10.

[ Bericht 0% gewijzigd door speknek op 15-12-2012 15:07:48 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_120339508
Knife in the Water (1962)

Ondanks dat er vrij weinig gebeurt in de film, blijft hij wel van begin tot eind boeien. Zeker het laatste kwart van de film is erg sterk.

Een koppel waarvan de man het financieel gezien aardig voor elkaar heeft (mooie auto, mooie boot), neemt een jonge arme lifter mee op een zeiltochtje. Het grootste deel van de film speelt zich dan ook af op die zeilboot. De rode draad in de film is de eeuwige tweestrijd tussen de oudere rijke vent en de jonge lifter. Constant willen ze elkaar overtreffen in verschillende spelletjes en in andere situaties. De vrouw aan boord krijgt weinig aandacht van de twee, tot aan een bepaald moment in de film (waar ik verder niet op in ga, want spoilers!).

Het is een rustgevende film met veel sfeervolle beelden, maar waar je tegelijkertijd ook een soort spanning blijft voelen. Ik had niet verwacht dat Roman Polanski's debuutfilm (na een reeks kortfilms) zo mooi zou zijn.

Wel een minpuntje aangaande de dvd: het is een Pools gesproken film en de enige beschikbare ondertiteling was Nederlands, en daarin zijn veel stukjes weggelaten. Alsof de vertalers dachten dat die zinnetjes niet belangrijk genoeg waren om te vertalen. Het is geen film waar de dialogen je om de oren vliegen en er was genoeg ruimte/tijd om alles in de ondertiteling te zetten lijkt mij... erg slordig dat ze dat niet gedaan hebben. }:|

De film is zeker het herkijken waard maar als ik dat ga doen, wel met een versie met volledige ondertiteling...

8/10
pi_120348893
Perks of being a wallflower

Super super super film _O_ Zeker one of my favourites. Niet de 13 in een dozijn-highschool film maar het gaat echt dieper in op bepaalde onderwerpen en de chemie tussen iedereen vind ik echt super.
Leuk om Emma buiten Potter te zien en dat deed ze meer dan goed O+ Mooi gefilmd, muziek was goed. Perfect eigenlijk _O_

IMDB: 8;4
Moi: 9,5 *maar dat kan zeker een 10 worden na herziening*

Achtste groepers huilen niet

Ik dacht aan het begin: dat wordt weer een typische Carry Slee-film, maar niks is minder waar.. Heftige film zeg, pfoeh.. goed geacteerd, laat je echt goed zien wat de impact is van kanker (ook op jonge leeftijd). Mooie film, die je zeker niet onberoert laat (mij in ieder geval niet)
Enige minpuntje was dat het karakter en de houding van een groep-8 leering anno 2012 niet heel goed verbeeld werden.

IMDB: 7.8
Moi: 7.0
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zaterdag 15 december 2012 @ 19:53:26 #29
296917 Abby79
Being myself!
pi_120348976
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 19:50 schreef Fok-it het volgende:
Achtste groepers huilen niet

[ afbeelding ]

Ik dacht aan het begin: dat wordt weer een typische Carry Slee-film, maar niks is minder waar.. Heftige film zeg, pfoeh.. goed geacteerd, laat je echt goed zien wat de impact is van kanker (ook op jonge leeftijd). Mooie film, die je zeker niet onberoert laat (mij in ieder geval niet)
Enige minpuntje was dat het karakter en de houding van een groep-8 leering anno 2012 niet heel goed verbeeld werden.

IMDB: 7.8
Moi: 7.0
Ik weet niet of de film dat veranderd ten aanzien van het boek, maar het echte verhaal speelt zich in 1991 af, misschien dat die 20 jaar schelen? ;)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_120349028
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 19:53 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Ik weet niet of de film dat veranderd ten aanzien van het boek, maar het echte verhaal speelt zich in 1991 af, misschien dat die 20 jaar schelen? ;)
Die 20 jaar schelen zeker qua gedragingen maar de film moet zich in het heden afspelen, dat zie je ook aan mobieltjes enzo dus :P
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zaterdag 15 december 2012 @ 22:41:56 #31
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_120355774
Amour (2012) - IMDb

Wat een geweldige mooie en ontroerende film over twee oude mensen (van in de 80) en de liefde die ze voor elkaar hebben.
George en Anne zijn twee oud-pianoleraren. Hoogopgeleid, beschaafd en met elkaar vergroeid. Je kan zien dat ze samen lang en gelukkig hebben geleefd. Anne krijgt een beroerte. Raakt de controle over haar lichaam kwijt en vervolgens over haar geest.

Zeer terecht winnaar van de Gouden Palm op het filmfestival van Cannes en getipt voor een Oscar als beste niet Engelstalige film.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 15 december 2012 @ 23:11:17 #32
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_120356950
De Hobbit: Een onverwachte reis (2012) - IMDb
Het terugkeren naar Middle Earth was een heel plezierige ervaring. Soms wordt de connectie met de LOTR-films echter wel iets te dik aangezet. Hierdoor wordt de film bij tijden te uitlegerig. Dit zorgt mede ervoor dat het met bijna 3 uur te lang duur. Een goed voorbeeld hiervan is de totaal overbodige scènes met Frodo in het begin. Toch zijn ondanks de lange speeltijd zij de meeste van de dwergen mij na heel de film nog steeds onbekend.
Gelukkig is er genoeg te genieten. De film is als die op gang komt een heerlijke achtbaanrit. De soms wat lichtere toon en humor vond ik een aangename afwisseling op de serieuze donkere LOTR-films. Bilbo zelf is ook een veel leukere held dan huilebalk Frodo. Dit is mede te danken aan Martin Freeman, die het voortreffelijk doet.
De 48 fps ben ik minder te spreken. Soms vond ik het lijken op een game die lagt. Het lijkt alsof het beeld even stilstaat en dan versneld de achterstand weer moet inhalen.
cijfer: 8.2

Otona no miru ehon - Umarete wa mita keredo (1932) - IMDb (I Was Born, But...)
Boys will be boys, ook in Japan begin jaren '30. Dat somt de film het beste op.
Het komt redelijk traag op gang. Zeker in het begin vond ik de film saai. Maar van het moment dat de jongens in een amateurfilmpje geconfronteerd worden met de werkelijke status van hun vader en de confrontatie tussen zonen en vader die daarop volgt, wordt de film stukken beter.
cijfer: 6.5
pi_120359389

Best vermakelijke thriller! Het begin is iets traag, wat volgt is een sterk middenstuk dat je met spanning laat kijken, en helaas een vrij zwak einde...
De acteerprestaties zijn redelijk goed, in ieder geval nergens ''ergelijke nederlands'' overdreven zoals je vaak ziet in nederlandse films.
Toch had er meer in gezeten, ik heb me wel van het begin tot het eind mee vermaakt.. en zou wel zeggen dat het op een regenachtige dag zeker leuk is om een x te kijken... maar tis geen film die je bij blijft, morgen ben jehem vergeten
redelijk dus. een 6
pi_120361376
Resident Evil: Retribution

Net als alle Resident Evil films, weer een dikke actiefilm. Het verhaal gaat nergens over, maar dat ging al nergens over sinds de 2e film. Heb me weer dik vermaakt met die lekkere Alice!

8/10
pi_120366570
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:42 schreef Nickske1912 het volgende:
Game Change (2012)

[ afbeelding ]

Docudrama over de Amerikaanse verkiezingen van 2008, gericht op de Republikeinen. Tegenstander Obama verovert in een razend tempo de de hele wereld en dit zorgt ervoor dat de Republikeinen vlug iets moeten verzinnen zodat hun kandidaat John McCain geen verloren strijd voert. Uiteindelijk wordt de troef Sarah Palin uitgespeeld.

Fijne verfilming van de Amerikaanse verkiezingen. Ik weet niet in hoeverre deze HBO-productie op feiten is gebaseerd, maar zeker is dat er van Sarah Palin om het zacht te zeggen niet een erg positief beeld wordt geschetst. Over enkele cruciale onderwerpen weet Palin vrijwel niets en ook mentaal blijkt ze behoorlijk onstabiel te zijn. Je zou er eigenlijk niet aan moeten denken dat zo'n figuur het tot vice president en misschien wel verder schopt...

Lekkere film als het onderwerp je aanstaat. De rollen van Sarah Palin, John McCain en campagneleider Steve worden zeer overtuigend neergezet.

Ook gisteravond gezien. De film zet inderdaad een boeiend beeld neer van de verkiezing van Palin tot running mate van McCain en al dat daar op volgt. Verontrustend om te zien hoe campagne medewerkers een overwinning van groter belang achten dan een geschikte (vice-) presidentskandidaat in het witte huis te plaatsen. Zeker op het moment dat blijk dat ze nogal instabiel is, en eigenlijk niets weet van politiek op land en -wereldniveau is het schokkend dat de campagne met trucjes en listen toch wordt doorgezet.

Boeiend en goed geacteerd (het accent van Moore!). Ook als je interesse niet bij de Amerikaanse politiek ligt zou ik het toch aanraden.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zondag 16 december 2012 @ 14:13:38 #36
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_120371806
The Perks of Being a Wallflower (2012, Stephen Chbosky)

Het is niet makkelijk een buitenbeentje te zijn in je jeugd. Iedereen wil op den duur een muurbloempje worden en later zelfs van die muur afklimmen en jezelf ontwikkelen. Dat gaat niet altijd even gemakkelijk, waardoor het een ideaal onderwerp is voor coming of age-films.

In The Perks of Being a Wallflower is dat niet anders. De bekende facetten van dit type film zijn hiervoor aanwezig: het uitspreken van een voorliefde voor muziek, een mengelmoes van luchtigheid en drama en een warme sfeer. Ondanks dat dit eerder gedaan is, pakt het perfect uit. De film speelt zich immers af rond de kerst, zonder ook maar één oubollig cliché uit de hoed te toveren.

Dit wordt gekoppeld aan een sterk scenario, met oprechte wijzigheden over vriendschap en familie. Charlies verhaal is herkenbaar, omdat iedereen in zijn jeugd wel eens dezelfde gevoelens moet hebben ervaren. Dit krijgt extra cachet door zijn emotionele instabiliteit, die grotendeels stamt uit zijn jeugd, en deze diepgang valt toch zwaarder dan in de gemiddelde coming of age-film.

Dit is dan ook waar Perks het kaf van het koren scheidt: de film geeft je in de eerste helft een plezierig gevoel en sleurt je in het tweede deel mee in een emotioneel zwaarder stuk. En dan is er ook nog de sterke cast met Emma Watson (talentje!), Ezra Miller (toptalent!) en de relatief onbekende Logan Lerman, die alle drie uitstekende rollen neerzetten.

The Perks of Being a Wallflower is een zeer relateerbare film, die melancholiek afwisselt met nostalgie, humor, romantiek en een gezonde snuif dramatiek. Zonder meer één van de positieve verrassingen van 2012.
pi_120382718
'The Perks of Being a Wallflower'

Zoals velen hier deze film ook gezien.
Echt een hele sterke film waar ik helemaal in verdiept zat. Toen ik hoorde dat het over een high school ging, had ik meteen al mijn vooroordelen, maar deze film heeft mij in positieve zin verrast.
Goed geacteerd en geloofwaardige personages. Emotioneel einde verdient ook een plus.

En Emma Watson, zelfs met korte haren.... dayumn

8.5/10
pi_120383060
quote:
2s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:18 schreef shiNinG_staR het volgende:
Pitch Perfect
[ afbeelding ]
Een a capella-meisjeskoor doet mee aan een zangwedstrijd (a la Glee, met regionals en nationals enzo). Hun grootste rivaal is het jongenskoor, afkomstig van dezelfde universiteit. Het verhaal heeft bijna niets om het lijf, maar ik vond het een leuke, sympathieke film. Geen hilarische momenten, maar gelukkig weinig flauwe grappen. Acteerwerk was ook in orde. Al met al een leuke wegkijkfilm.
Als je het plot zo leest lijkt het me echt een ontzettende kutfilm..ik trek die Highschool musical/Glee achtige shit ook echt niet, maar had wat stukjes gezien van deze film en hij leek me toch wel leuk. Achter ben ik blij dat ik hem heb gekeken. Leuke, sympathieke film en de muziek is stiekem wel heel leuk en catchy :@

Het verhaal stelt idd weinig voor, maar dat boeit vrij weinig bij dit soort films :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_120384006
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 18:28 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Als je het plot zo leest lijkt het me echt een ontzettende kutfilm..ik trek die Highschool musical/Glee achtige shit ook echt niet, maar had wat stukjes gezien van deze film en hij leek me toch wel leuk. Achter ben ik blij dat ik hem heb gekeken. Leuke, sympathieke film en de muziek is stiekem wel heel leuk en catchy :@

Het verhaal stelt idd weinig voor, maar dat boeit vrij weinig bij dit soort films :)
Met exact dezelfde instelling ook aan deze film begonnen, toch gekeken, vooral vanwege Anna Kendrick O+. Was inderdaad heel erg voorspelbaar inclusief een handvol clichés, maar desondanks prima mee vermaakt.
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
pi_120385523

Hope Springs
Romantische komedies hoeven echt niet per sé alleen de Jennifer Anistons en Mila Kunissen uit Hollywood in de hoofdrol te hebben. Dat is eerder bewezen met It's Complicated, ook met Meryl Streep in de hoofdrol; een verrassend leuke film. Dat geldt helaas niet voor deze film. Op basis van de trailer leek 'ie me leuk, maar ik vond het meer drama dan komedie (eigenlijk geen enkele keer écht gelachen) en de sexsores van een oud stelletje konden me eigenlijk niet echt boeien.
Wel sterk geacteerd, dat zeker. Maar verder saai en niet grappig. Jammer!
pi_120386484
quote:
2s.gif Op zondag 16 december 2012 19:29 schreef shiNinG_staR het volgende:
[ afbeelding ]
Hope Springs
Romantische komedies hoeven echt niet per sé alleen de Jennifer Anistons en Mila Kunissen uit Hollywood in de hoofdrol te hebben. Dat is eerder bewezen met It's Complicated, ook met Meryl Streep in de hoofdrol; een verrassend leuke film. Dat geldt helaas niet voor deze film. Op basis van de trailer leek 'ie me leuk, maar ik vond het meer drama dan komedie (eigenlijk geen enkele keer écht gelachen) en de sexsores van een oud stelletje konden me eigenlijk niet echt boeien.
Wel sterk geacteerd, dat zeker. Maar verder saai en niet grappig. Jammer!
Helemaal mee eens, best wel een tegenvaller. Ik hoorde van anderen dat het een grappige film was, nou ik heb het niet kunnen ontdekken op een paar momenten na...
pi_120403039
De hobbit neemt zichzelf net niet serieus genoeg. Flauwe grappen, domme dwergen en een verhaal dat weinig om het lijf heeft. Bilbo en kornuiten lopen verdwaald rond in een CGI-wereld die veel last heeft van het soap opera effect, zoals iemand op de film.fok al zei. Ik bedoel daarmee dat alles er heel nep uit ziet, terwijl ik Peter Jacksons King Kong wel mooi gemaakt vind. Elke keer als onze helden in het nauw zijn worden ze gered door een deus ex machina, waardoor gelijk alle spanning weg is. Die spanning moet komen van een handvol orcs, maar omdat in Lord of the Rings orcs werden weggemaaid alsof het niets is, is er nooit echt sprake van een dreiging. Wat een slechte film.

Bij Cloud Atlas vraag ik me af voor wie de film bedoeld is. De gemiddelde bioscoopbezoeker die geld betaalt om naar Looper te gaan is dit boven de pet, en voor de intellectueel die geld betaalt om naar The tree of life te gaan is het gewoon te slecht. Het is een ambitieus project, dat vind ik mooi, maar uiteindelijk hebben broer en zus Wachowski en Tom Tykwer te veel hooi op hun vork genomen. Zes verschillende verhaaltjes in zes verschillende tijdsbestekken die elkaar allemaal raken en uiteindelijk tot dezelfde conclusie komen: dat de kleinste verandering het grootste effect heeft. Ofzo. Of dat mensen met onbetekenende levens de toekomst kunnen bepalen. Je moet het mij niet aanrekenen, op een gegeven moment trokken de Wachowski's hun filosofieboek weer open en lieten de karakters dingen zeggen als:

Bad guy: "Wat jij doet is niets meer dan een druppel in de oceaan."
Good guy: "Maar wat is de oceaan, behalve een duizendtal druppels?"

"Daar heeft ie een goed punt!" riep ik door de bioscoopzaal. Dat vond mijn vriend niet zo leuk, maar hij vond het ook niet leuk om de hele tijd naar die chinezen te moeten kijken. Enfin, Cloud Atlas is bovenal niet zo goed omdat de verhaaltjes zelf te... weinig creatief zijn. Je hebt het allemaal al een keer gezien, het blijft te plat, de dramaturgische keuzes zijn te voorspelbaar. Omdat het elkaar zo snel afwisselt boeit het je ook niet zoveel wat er gebeurt met de karakters. Een doodsteek voor een film, in feite.
Graag op anoniem
pi_120403090
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 01:12 schreef JDx het volgende:
Resident Evil: Retribution

Net als alle Resident Evil films, weer een dikke actiefilm. Het verhaal gaat nergens over, maar dat ging al nergens over sinds de 2e film. Heb me weer dik vermaakt met die lekkere Alice!

8/10
:')
pi_120403693

Wat een bedroevende film zeg.. ik ben best wel een hardcore gamer, toegegeven, ik ken niet al die oude games van de arcade hall uit mijn hoofd maar ben toch redelijk bekend met de klassiekers. Maar het verhaal was zo slaapverwekkend, de characters zo steriotype disney oninteressant en ik wist vrijwel meteen al hoe het zou eindigen.. Die game references zouden het voor mij leuk moeten maken, maar meer dan een glimlach kon ik niet geven.. er wordt veel te weinig mee gedaan. Echt, ik snap de hype en het enthousiasme niet. wat een matige kutfilm is het...

[ Bericht 5% gewijzigd door Eenskijken op 17-12-2012 01:31:00 ]
There are only 151 Pokémon.
pi_120415569
Savages

Vermakelijke film over een kartel dat 2 goede wiet producenten wil dwingen om voor hen te werken. Maar helaas blijft het allemaal hangen op het niveau 'vermakelijk'. Veel karakters lijken wel karikaturen van zichzelf waarbij Benicio Del Toro het extreemst is maar tegelijk ook weer het leukst. Het verhaal gaat ook wel érg over de top, waarbij het einde voor mij zelfs de film voor een deel verpestte. Wie verzint zoiets?! Nee Oliver Stone levert hier opnieuw(na het ook al teleurstellende vervolg op Wall Street) een film af die veel meer had kunnen zijn.

6.2
  maandag 17 december 2012 @ 15:44:51 #46
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_120419048
Ddongpari (2008) - IMDb

Indrukwekkende film vol met rauw geweld over een gangster die een rare vriendschap sluit met een scholiere (na haar eerst bewusteloos te hebben geslagen). De film gaat over de gevolgen van huiselijk geweld en de moeilijkheid van het doorbreken van de geweldsspiraal. De genadeloze gangster, die mensen afperst en zonder redenen in elkaar slaat, zie je subtiel veranderen gedurende de film. Hij lijkt zich meer te bekommeren om zijn naasten. Je begrijpt ook hoe hij zo is geworden en waarmee hij worstelt. Je begint soms zelfs sympathie voor hem te voelen totdat je weer beseft wat hij allemaal heeft gedaan.
Gaandeweg lijkt er iets van hoop op een goede afloop te zijn maar op een onverwachts moment neemt het toch een andere wending.. De film is niet alleen interessant vanwege zijn characters maar ook om de nare kant van de Koreaanse maatschappij die hij laat zien. Je ziet hoe de Koreaanse maffia straffeloos kan optreden omdat zij schijnbaar voor de machthebbers een nuttige functie vervult in het systeem.
De film is redelijk onbekend maar ik kan hem niet genoeg aanraden. Het is één van de betere films die ik dit jaar heb gezien en zonder twijfel één van mijn nieuwe favoriete Koreaanse films.
Mijn cijfer: 8,5
Imdb: 7,6
Please Move The Deer Crossing Sign
  maandag 17 december 2012 @ 17:30:47 #47
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_120423529
Wat zijn dramaturgische keuzes?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 17 december 2012 @ 17:42:06 #48
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_120424001
Le sang d'un poète (The Blood of the Poet)

Vond dit wel tof eigenlijk! Le Sang d'un Poète is een ontzettend surrealistich werkje van Cocteau Très bizarre dus, maar wel op een manier die me aansprak. Niet dat ik alles snapte (verre van dat en dat hoeft ook niet), maar de waanzinnige beelden zagen er gewoonweg gaaf uit. Mede door een erg korte speelduur blijft dit continu boeiend. Cijfer: 8

Orphée
Na Le sang d'un Poète ook maar meteen het tweede deel opgepikt van Cocteau's Orpheus-trilogie. Het Orpheus en Eurydice-verhaal kende ik wel in grote lijnen en is door Cocteau in een wat ander, moderner jasje gegoten. Het is wat minder experimenteel, maar nog steeds zitten er bizarre surrealistische stukjes tussen. Mensen die door spiegels lopen, parallele werelden en de grote attractie vond ik de vette Onderwereld-decors. Er valt weer genoeg te beleven met deze film :Y. Cijfer: 7,5

The Cabin in the Woods
Stop The Truman Show en The Evil Dead in de blender en je krijgt deze film! Niet helemaal geweldig, maar het kijkt wel redelijk goed weg desalniettemin. Het spannendste vond ik toen die ene quasi-chick aan een opgezet wolvenhoofd ging lebberen. Dus echt veel horror heeft het niet helaas. De scenes met de crew die het hele plot bestuurt vond ik trouwens redelijk bespottelijk. Wat een apen waren dat! Cijfer: 6,5
pi_120424615
quote:
2s.gif Op maandag 17 december 2012 17:30 schreef Falco het volgende:
Wat zijn dramaturgische keuzes?
Keuzes die in het verhaal worden gemaakt, zoals een happy ending of het laten sterven van een bijrol
Graag op anoniem
pi_120424743
quote:
14s.gif Op maandag 17 december 2012 15:44 schreef JimmyJames het volgende:
Ddongpari (2008) - IMDb

[ afbeelding ]
Indrukwekkende film vol met rauw geweld over een gangster die een rare vriendschap sluit met een scholiere (na haar eerst bewusteloos te hebben geslagen). De film gaat over de gevolgen van huiselijk geweld en de moeilijkheid van het doorbreken van de geweldsspiraal. De genadeloze gangster, die mensen afperst en zonder redenen in elkaar slaat, zie je subtiel veranderen gedurende de film. Hij lijkt zich meer te bekommeren om zijn naasten. Je begrijpt ook hoe hij zo is geworden en waarmee hij worstelt. Je begint soms zelfs sympathie voor hem te voelen totdat je weer beseft wat hij allemaal heeft gedaan.
Gaandeweg lijkt er iets van hoop op een goede afloop te zijn maar op een onverwachts moment neemt het toch een andere wending.. De film is niet alleen interessant vanwege zijn characters maar ook om de nare kant van de Koreaanse maatschappij die hij laat zien. Je ziet hoe de Koreaanse maffia straffeloos kan optreden omdat zij schijnbaar voor de machthebbers een nuttige functie vervult in het systeem.
De film is redelijk onbekend maar ik kan hem niet genoeg aanraden. Het is één van de betere films die ik dit jaar heb gezien en zonder twijfel één van mijn nieuwe favoriete Koreaanse films.
Mijn cijfer: 8,5
Imdb: 7,6
ga ik binnenkort kijken dan!! ik hou van koreaanse films
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')