abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120720033
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 15:32 schreef meowingtons het volgende:

[..]

Hmm een radiomixje in je top? :P
Stond ook in de top 50 albums of 2012-lijst van Pitchfork
pi_120720122
quote:
14s.gif Op maandag 24 december 2012 15:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

Stond ook in de top 50 albums of 2012-lijst van Pitchfork
Ja, maar pitchfork is ook kut :') Ik heb ook wel een aantal Essential mixes erg leuk gevonden dit jaar, maar het zijn gewoon geen albums... Een fabric CD zou ik nog kunnen begrijpen, want dat zijn uitgebrachte CD's met vaak ook veel onuitgebrachte tracks...

Maar dit zijn jaarlijstjes, hier kan het nog wel opzich, pitchfork heeft gewoon weer dom gedaan :D
Jaaa, dansen! dansen!
pi_120720203
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 15:39 schreef meowingtons het volgende:

[..]

Ja, maar pitchfork is ook kut :') Ik heb ook wel een aantal Essential mixes erg leuk gevonden dit jaar, maar het zijn gewoon geen albums... Een fabric CD zou ik nog kunnen begrijpen, want dat zijn uitgebrachte CD's met vaak ook veel onuitgebrachte tracks...

Maar dit zijn jaarlijstjes, hier kan het nog wel opzich, pitchfork heeft gewoon weer dom gedaan :D
Ik heb ook lang getwijfeld om Jaar's Essential Mix er in te zetten, maar toch niet gedaan :P Past niet echt, ofzo. Hoewel ik ook principieel tegen EP's in een toplijst ben, en daar had ik er twee van ;(
pi_120720252
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 15:32 schreef meowingtons het volgende:

[..]

Hmm een radiomixje in je top? :P
De 'Flying Lotus - Lovers Melt I, II en III' zijn ook mixen. Ik vind het ook wel meer dan een 'mixje'.
Aldus.
pi_120720293
quote:
14s.gif Op maandag 24 december 2012 15:43 schreef Z het volgende:

[..]

De 'Flying Lotus - Lovers Melt I, II en III' zijn ook mixen. Ik vind het ook wel meer dan een 'mixje'.
Zijn zelfs podcasts... :9 Ik zou het er persoonlijk niet inzetten, maar jouw keus uiteraard :)
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 15:41 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik heb ook lang getwijfeld om Jaar's Essential Mix er in te zetten, maar toch niet gedaan :P Past niet echt, ofzo. Hoewel ik ook principieel tegen EP's in een toplijst ben, en daar had ik er twee van ;(
EPs kunnen best, al heb ik het zelf ook niet gedaan... Ik heb EPs die langer zijn dan albums van eenzelfde artiest :')
Jaaa, dansen! dansen!
  Moderator maandag 24 december 2012 @ 18:29:44 #106
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_120727880

1. First Aid Kit - The Lion's Roar
Het tweede album van deze twee meiden uit Zweden. Iets minder folk en iets meer country. Wat mij betreft zeker geslaagd. Gezien de leeftijd van de meiden is dit vrij bijzonder. Mooie teksten en volwassen muziek, wat je niet zou verwachten als je ziet hoe oud ze zijn. Eind 2011 viel het nummer The Lion's Roar al te beluisteren en toen wist ik meteen dat dit mijn album van 2012 ging worden. Het bleek ook zo te zijn, met onder andere Emmylou en To a Poet nog een paar geweldige nummers en Conor Oberst (Bright Eyes) werkt mee op de afsluiter, King of the World, om er het beste album van 2012 van te maken.
Favoriete nummer: The Lion's Roar

2. Dry the River - Shallow Bed
Het debuut van deze band en meteen een veelbelovend debuut. Vroeger maakten de leden van Dry the River andere muziek, meer de hardcore-kant op, wat terug te zien is aan de vele tatoeages. Gelukkig zijn ze een andere richting ingeslagen, want dit album is een pareltje. Vrij emotionele muziek, met af en toe wat stevigere momenten tussendoor. Prachtige nummers als No Rest, Weights & Measures, New Ceremony en met Lion’s Den een heerlijke afsluiter van een minuut of 12. Een band waar ik nog veel van verwacht in de toekomst.
Favoriete nummer: No Rest

3. Soap&Skin - Narrow
Prachtige muziek van een nog zeer jonge meid. Een kort album, maar met aangrijpende nummers als Vater zeker niet te kort. Precies goed, als je het mij vraagt. Vooral pianomuziek, met af en toe wat hulp van wat andere instrumenten. Aangrijpende, vrij emotionele muziek, overtuigend gebracht. Met afstand mijn favoriete nummer is Vater, gezongen in haar moedertaal. Dat mag ze best vaker doen. Hoe dan ook een talent om in de gaten te houden.
Favoriete nummer: Vater

4. Cloud Nothings - Attack on Memory
Even wat stevigere muziek in mijn lijst. Je zou het een enorme bak herrie kunnen vinden, maar ik vind het heerlijk, om tussendoor even naar te luisteren. De stem van de zanger is er wel een waar je van moet houden, anders kan je het niet aanhoren. Geen tussenweg eigenlijk. Goed om even lekker op los te gaan.
Favoriete nummer: Wasted Days

5. Sigur Rós - Valtari
Een album van Sigur Rós meer in de stijl van Riceboy Sleeps. Sferischer. In principe wat minder mijn ding. Ik houd meer van de uitbundige Sigur Rós van Takk... en Með suð í eyrum við spilum endalaust. Alsnog staan er enkele geweldige nummers op dit album. Helaas ook een paar nummers waar net wat te weinig inzit en wat net een beetje teveel voortkabbelt. Dat Varuð op dit album staat maakt echter een hoop goed. Dat is met afstand het mooiste nummer van 2012.
Favoriete nummer: Varuð

6. Passion Pit - Gossamer
Het moeilijke tweede album. Passion Pit is er goed mee omgegaan en komt opnieuw met muziek die vrolijk klinkt, maar als je kijkt naar de teksten kom je tot de conclusie dat het allesbehalve vrolijke muziek is. De zanger worstelt met allerlei problemen en brengt dat op een vrolijke manier, maar daar heeft hij eigenlijk weinig reden toe. Van drank tot vrouwen, het komt allemaal voorbij. Niet origineel, maar wel op een manier gebracht waardoor het heel prettig om naar te luisteren is. Net als het eerste album erg catchy en ik moet me inhouden om niet mee te zingen.
Favoriete nummer: Mirrored Sea

7. Het Zesde Metaal - Ploegsteert
Een fantastische plaat van Belgische bodem. Gezongen in het West-Vlaams en dus niet te volgen. Gelukkig krijg je bij deze cd de songteksten in het ABN erbij. Dan blijkt Wannes Capelle, de zanger, een behoorlijke tekstschrijver te zijn. Dit album bevat onder andere een prachtige ode aan Frank Vandenbroucke. Zowel tekstueel als instrumentaal zit het geweldig in elkaar en kan ik naar deze plaat blijven luisteren. Deze Belgen laten zien dat men in België nu eenmaal betere muziek maakt dan in Nederland.
Favoriete nummer: Ier bie oes

8. Mumford & Sons - Babel
Het trucje van Mumford & Sons is bekend. Een trucje dat uitstekend werkt. Dat dachten de mannen zelf ook en daarom werd deze plaat eigenlijk precies hetzelfde als de eerste. Het enige wat ze hebben veranderd is dat het nog meer gericht is op de live-optredens. Allemaal meezingers, eigenlijk, met een overkill aan banjo. Het is lekker, maar iets meer variatie was welkom geweest. Af en toe een blaasinstrumentje in plaats van de banjo was wel mooi geweest. Het derde album mag toch wel iets anders gaan klinken, anders gaat iedereen heel snel klaar zijn met deze band.
Favoriete nummer: Babel

9. Marina & The Diamonds - Electra Heart
Marina vond haar eerste album niet succesvol genoeg. Daarom koos ze voor een andere richting. Ze gaf de productie van de liedjes gedeeltelijk uit handen aan enkele bekende DJ’s. Het levert wat meer mainstream-muziek op. Enige wat gelukkig nog is gebleven zijn de teksten van Marina. Die blijven goed, hoewel het er af en toe wel wat te dik op ligt. Succes heeft ze met deze plaat wel gekregen, maar haar oorspronkelijke fans heeft ze er niet echt blij mee gemaakt. Toch staan er nog enkele pareltjes op, zoals Starring Role en Fear and Loathing. Niet geheel toevallig de minst pop-achtige liedjes. Het valt te hopen dat ze weer terugkeert naar haar stijl van het eerste album, maar dat zal waarschijnlijk ijdele hoop blijken te zijn. Ze kan zoveel beter.
Favoriete nummer: Starring Role

10. Alt-J - An Awesome Wave
Dé hype van 2012. Niet geheel onterecht. Hele aardige muziek, vrij origineel ook nog. De enorme hype echter niet helemaal waard. Wat doet het er verder toe, naar nummers als Breezeblocks, Matilda, Tessellate en Taro luisteren is geen straf voor je oren.
Favoriete nummer: Breezeblocks

11. Bat for Lashes - The Haunted Man
Favoriete nummer: Laura
12. Glen Hansard - Rhythm and Response
Favoriete nummer: Bird of Sorrow
13. The Gaslight Anthem - Handwritten
Favoriete nummer: “45”
14. Blood Red Shoes - In Time to Voices
Favoriete nummer: Cold
15. Matt Elliott - The Broken Man
Favoriete nummer: Dust Flesh and Bones
16. Grizzly Bear - Shields
Favoriete nummer: Speak in Rounds
17. Shearwater - Animal Joy
Favoriete nummer: You As You Were
18. The Tallest Man on Earth - There's No Leaving Now
Favoriete nummer: There's No Leaving Now
19. Two Door Cinema Club - Beacon
Favoriete nummer: Handshake
20. Jessie Ware - Devotion
Favoriete nummer: Wildest Moments

21. Beach House - Bloom
Favoriete nummer: Myth
22. Band of Horses - Mirage Rock
Favoriete nummer: Heartbreak On The 101
23. Lost in the Trees - A Church That Fits Our Needs
Favoriete nummer: Golden Eyelids
24. Alex Winston - King Con
Favoriete nummer: Velvet Elvis
25. Angus Stone - Broken Brights
Favoriete nummer: Only a Woman
26. The Maccabees - Given to the Wild
Favoriete nummer: Feel to Follow
27. Tame Impala - Lonerism
Favoriete nummer: Elephant
28. Ellie Goulding - Halcyon
Favoriete nummer: Figure 8
29. Balthazar - Rats
Favoriete nummer: Any Suggestion
30. Yeasayer - Fragrant World
Favoriete nummer: Henrietta

31. Julia Stone - By the Horns
Favoriete nummer: By the Horns
32. Silversun Pickups - Neck of the Woods
Favoriete nummer: Bloody Mary (Nerve Endings)
33. Japandroids - Celebration Rock
Favoriete nummer: The Nights of Wine and Roses
34. Animal Collective - Centipede Hz
Favoriete nummer: Today’s Supernatural
35. Damien Jurado - Maraqopa
Favoriete nummer: Museum of Flight
36. The Shins - Port of Morrow
Favoriete nummer: Simple Song
37. Fresku - Maskerade
Favoriete nummer: Keuzes
38. Calvin Harris - 18 Months
Favoriete nummer: I Need Your Love
39. Muse - The 2nd Law
Favoriete nummer: Supremacy
40. Tribes - Baby
Favoriete nummer: Corner of an English Field
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  maandag 24 december 2012 @ 18:36:13 #107
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_120728146
Lekker bezig.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  maandag 24 december 2012 @ 22:19:33 #108
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_120739925
Prima lijstje Rellie, maar 2nd Law geeft mij het idee dat de inspiratie opraakte op het einde :P.
pi_120740912
Flink wat geluisterd dit jaar, voor het eerst een echte top 100 kunnen maken. Zal voor de overzichtelijkheid nummers 11 t/m 100 in een spoiler zetten, anders zijn mensen ook een jaar aan het scrollen.

1.Balthazar - Rats
Valt weinig over te zeggen, met afstand de plaat die het meeste gevoel bij mij teweeg bracht. Plaat op, licht uit, genieten.

2.The Tallest Man on Earth - There's No Leaving Now
Maakt wéér een fantastsich album, knap hoe je het met (vaak) alleen een gitaar drie albums leuk weet te houden. Maakt met het titelnummer zelfs zijn mooiste liedje tot nu toe.

3.The Gaslight Anthem - Handwritten
Als je over de vele geforceerde meezing-momenten kan kijken is dit een album vol krachtige songs die stuk voor stuk stáán. Springsteen leeft nog, maar zijn reïncarnatie is er al.

4.Shearwater - Animal Joy
Een organisch geheel. Zet dit album op en ik zie het oeuvre van Sir David Attenbrough in mijn hoofd voorbij schieten.

5.Purity Ring - Shrines
Het bewijs voor mij dat dub dieper gaat dan het platte vermaak dat Dubstep biedt. De dromerige zangstem helpt zeker mee om je volledig in deze plaat te verliezen.

6.Two Door Cinema Club - Beacon
Reteverslavend album. Nog leuker dan het debuut, met meer afwisseling bovendien.

7.Billy Talent - Dead Silence
Meer energie dan een treetje Monster, met een knap gevoel voor melodie. Weet het voor elkaar te krijgen een lang punkrock-album leuk te houden, daarbij ook meteen het bewijs dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn.

8.The 2 Bears - Be Strong
Was deze plaat in de jaren '90 uitgekomen, waren The 2 Bears nu al wereldsterren. Helaas is er 20 jaar na dato wat minder interesse vanuit het grote publiek, maar de liedjes zijn er niet minder sterk om.

9.Keane - Strangeland
Komen erg sterk terug, na een aantal matige albums. Louter aanstekelijke liedjes met gelukkig niet zo'n depressieve insteek als bij het debuut.

10.Yeasayer - Fragrant World
Weird, maar toch erg toegankelijk. Nummers als Rhaegan's Skeleton en Devil and the Deed blijven meteen zitten, maar ontvouwen zich laag voor laag naarmate je ze vaker luistert. Misschien wel het slimste album van het jaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
  dinsdag 25 december 2012 @ 00:10:22 #110
379412 LuciferRising
Wake Bake Skate
pi_120744670
01. Diamond Rugs - ST
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
02. Ty Segall - Twins
SPOILER
03. Nick Waterhouse - Time's all gone
SPOILER
04. The Limiñanas - Crystal anis
SPOILER
05. Allah-las -ST
SPOILER
06. Hollograms - ST
SPOILER
07. Ty Segall band - Slaughterhouse
SPOILER
08. Mindspiders - Meltdown
SPOILER
09. FIDLAR- ST
SPOILER
10 De kik - Springlevend
SPOILER
“My ambition is handicapped by laziness” (C.Bukowski)
  Moderator dinsdag 25 december 2012 @ 00:11:34 #111
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_120744723
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 22:19 schreef BoerBert het volgende:
Prima lijstje Rellie, maar 2nd Law geeft mij het idee dat de inspiratie opraakte op het einde :P.
Ja, dat klopt wel ja. Kom wel net tot de conclusie dat ik gewoon Godspeed You! Black Emperor vergeten ben. Die had beter in de lijst gepast, maar ach. Laat gaan joh.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_120746107
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 00:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ja, dat klopt wel ja. Kom wel net tot de conclusie dat ik gewoon Godspeed You! Black Emperor vergeten ben. Die had beter in de lijst gepast, maar ach. Laat gaan joh.
Je kan het altijd wijzigen nog toch? Overigens staan er best wat leuke tracks op T2L, maar er is gewoon geen samenhang
Jaaa, dansen! dansen!
pi_120746825
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 00:41 schreef meowingtons het volgende:

[..]

Je kan het altijd wijzigen nog toch? Overigens staan er best wat leuke tracks op T2L, maar er is gewoon geen samenhang
Hij is bij mij heel wat plaatsen vooruit geschoven nadat ik de nummers live heb gehoord. Daarvoor had ik dezelfde mening als jij hebt, over de samenhang heb ik die nog steeds wel overigens. Als album is het geen sterke plaat, maar de nummers zijn (zeker in een livesetting dus) wel erg sterk, zij het wat over the top. :Y
pi_120746872
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 01:00 schreef Bol_Wan het volgende:

[..]

Hij is bij mij heel wat plaatsen vooruit geschoven nadat ik de nummers live heb gehoord. Daarvoor had ik dezelfde mening als jij hebt, over de samenhang heb ik die nog steeds wel overigens. Als album is het geen sterke plaat, maar de nummers zijn (zeker in een livesetting dus) wel erg sterk, zij het wat over the top. :Y
Explorers was wel echt brak live hoor, als enige uitzondering dan
Jaaa, dansen! dansen!
pi_120747094
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 01:01 schreef meowingtons het volgende:

[..]

Explorers was wel echt brak live hoor, als enige uitzondering dan
Die mening deel ik dus helemaal niet, maar ik hoor het van meer mensen. Ik vond Explorers heerlijk :D
pi_120752257
Leuk Rellende_Rotscholier, toch een paar dubbelen (alleen beoordelen we die wel redelijk uiteenlopend, denk Soap & Skin).

En Bol_Wan ook een mooi lijstje. Vooral de bubbling under van 11 t/m 100. Overigens ondanks onze lange lijstjes weinig dubbel. Wel William Seen's Transport Music. ^O^

En bij Lucifer zie ik The Kik, cool!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_120755921
Ben mijn lijstje even aan het maken, maar wat is het eigenlijk een rampzalig jaar zeg ;( Ik denk dat mijn top 10 zoals ik die nu heb niet eens in de top 25 die ik vorig jaar had zou kunnen zetten...

Dusdanig ernstig dat ik wellicht zelfs van mijn lijstje afzie dit jaar :X

Om het nog positief te laten klinken: Heb wel heel veel hele leuke nummers zien langskomen dit jaar. Maar die albums....zit zoveel troep op. Misschien zet ik hier wel een top 20 nummers neer :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_120765735
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 december 2012 13:41 schreef Norrage het volgende:
Ben mijn lijstje even aan het maken, maar wat is het eigenlijk een rampzalig jaar zeg ;( Ik denk dat mijn top 10 zoals ik die nu heb niet eens in de top 25 die ik vorig jaar had zou kunnen zetten...

Dusdanig ernstig dat ik wellicht zelfs van mijn lijstje afzie dit jaar :X

Om het nog positief te laten klinken: Heb wel heel veel hele leuke nummers zien langskomen dit jaar. Maar die albums....zit zoveel troep op. Misschien zet ik hier wel een top 20 nummers neer :)
Mwah, ik vind het wel meevallen. Ik denk zelf ik mijn top-3 van 2011 onder de top-3 van 2012 zou positioneren. Het album van Asaf Avidan is misschien zelfs het beste album van de afgelopen 2-3 jaar.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_120765881
Het heeft bij mij ook meer te maken met hoe goed ik 2011 vond dan met hoe slecht ik 2012 vind. Maar ik vind het een teleurstellend jaar met maar weinig uitschieters. Terwijl ik erg veel van het jaar had verwacht gezien alle grote namen die releasten
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_120773689
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 21:29 schreef Norrage het volgende:
Het heeft bij mij ook meer te maken met hoe goed ik 2011 vond dan met hoe slecht ik 2012 vind. Maar ik vind het een teleurstellend jaar met maar weinig uitschieters. Terwijl ik erg veel van het jaar had verwacht gezien alle grote namen die releasten
Met grote namen bedoel je toch niet Muse, Mumford & Sons en The Killers? Zo ja, dan heb je gelijk. Wat een draken van platen hebben die lui gemaakt zeg :P
'13 |
'14
pi_120773736
Ik heb volgens mij voor 2013 nu al meer grote namen staan dan voor 2012 :P
pi_120773939
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 01:07 schreef Tchock het volgende:
Ik heb volgens mij voor 2013 nu al meer grote namen staan dan voor 2012 :P
"Grote namen" staan niet garant voor goede platen. (nogal een understatement gezien de afgelopen jaren)

De beste, verfrissende platen worden gemaakt door bands die hun debuutplaat maken. Wat dat betreft is het altijd een verassing welke goede muziek er uit zal komen. Verwacht sowieso weinig van de gevestigde orde, dat leidt altijd tot teleurstellingen (of je moet blind alles goed vinden wat een bepaalde band maakt).
'13 |
'14
pi_120773975
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 01:14 schreef Moody het volgende:

[..]

"Grote namen" staan niet garant voor goede platen. (nogal een understatement gezien de afgelopen jaren)

De beste, verfrissende platen worden gemaakt door bands die hun debuutplaat maken. Wat dat betreft is het altijd een verassing welke goede muziek er uit zal komen. Verwacht sowieso weinig van de gevestigde orde, dat leidt altijd tot teleurstellingen (of je moet blind alles goed vinden wat een bepaalde band maakt).
Ik reageerde ook enkel op de persoon die het had over de grote hoeveelheid grote namen in 2012. Terwijl dit voor mij juist een soort 'interbellum' was met nauwelijks bands die ik al kende en veel nieuw werk.
pi_120777160
ik vond 2012 wel gewoon een erg sterk jaar, veel nieuws ontdekt en daar gaat het mij vooral om. 2013 is goed begonnen met mooi nieuw werk van Low, Yo La Tengo en Beach Fossils
pi_120778186
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 01:06 schreef Moody het volgende:

[..]

Met grote namen bedoel je toch niet Muse, Mumford & Sons en The Killers? Zo ja, dan heb je gelijk. Wat een draken van platen hebben die lui gemaakt zeg :P
Neuh. Meer grote oude namen als Neil, Bruce, Bob, Van en Mark (dat trouwens allen goede albums zijn maar daar heb ik weinig aan en dat niks vernieuwend is)) en nieuwe als Animal Collective, Calexico, Grizzly Bear, Godspeed, Beach House en wat dan nog (allen enorme teleurstellingen voor mij) De bands die jij noemt luisterde ik voor dit jaar al niet meer vrijwillig naar :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')