Nu al?quote:Op woensdag 12 december 2012 09:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
Er zijn eigenlijk maar 18 stellen die bruikbaar kunnen worden: de 19e is gebruikt al plukstel, en daar zitten bijvoorbeeld al geen stuurtafels meer in...
Het is dan ook niet de Maatschappij voor Betere Nieuwsbrievenquote:Op dinsdag 11 december 2012 23:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Driek leest mee hoop ik?
Tevens Driek, ik heb me een week geleden aangemeld op de nieuwsbrief, maar tot nu toe nog niks gehoord
Want stuurtafels slijten bij bosjes... van het stilstaanquote:Op woensdag 12 december 2012 09:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
Er zijn eigenlijk maar 18 stellen die bruikbaar kunnen worden: de 19e is gebruikt al plukstel, en daar zitten bijvoorbeeld al geen stuurtafels meer in...
Dat is lastig als de toko die de treinen levert al zo ongeveer failliet en opgedoekt is voor dat de handel goed en wel in dienst is genomenquote:Op woensdag 12 december 2012 10:02 schreef lyolyrc het volgende:
Is onderdelen bestellen niet goedkoper dan een trein laten bouwen en vervolgens de onderdelen er uitslopen ?!
leuk en aardig met die kreukelzones, maar dan zou je ook een soort van gordelplicht in moeten voeren, want anders hou je het feit dat er in het geval van een botsing veel gewonden zullen zijnquote:Op woensdag 12 december 2012 09:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Een filmpje van de NOS op bezoek bij Bombardier http://nos.nl/video/45055(...)-relatief-nieuw.html
Het was een goede aanbesteding dus. Prachtig. Echt, wie verzint zoiets?quote:Op woensdag 12 december 2012 10:03 schreef V2 het volgende:
[..]
Dat is lastig als de toko die de treinen levert al zo ongeveer failliet en opgedoekt is voor dat de handel goed en wel in dienst is genomenIk denk dat dit nog wel eens een heel serieus en ernstig probleem gaat worden voor de V250, de verkrijgbaarheid van de diverse reserve-onderdelen!
Daar moest ik ook meteen aan denken. Lekker handig qua onderhoud, zo'n kleine, unieke serie.quote:Op woensdag 12 december 2012 10:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
NS Highspeed gaat een Protosje doen
Nee, maar er is ook geen overweg voor nodig is afgelopen jaar gebleken ...quote:Op woensdag 12 december 2012 10:09 schreef Bitlord het volgende:
Een overwegbotsing is desalniettemin zowat uitgesloten. Alleen tussen de HSL bij Prinsenbeek en Breda is er denk ik eentje. Verder denk ik zo snel nergens.
Dat is dan ook echt het ENIGE risico waaraan we blootstaan. Verder kan er gewoon ONMOGELIJK iets gebeuren. Wat? Zelfs God kan dit schip niet doen zinken!quote:Op woensdag 12 december 2012 10:09 schreef Bitlord het volgende:
Een overwegbotsing is desalniettemin zowat uitgesloten. Alleen tussen de HSL bij Prinsenbeek en Breda is er denk ik eentje. Verder denk ik zo snel nergens.
Er is nog een risico, achterlijke gladiolen zoals dezequote:Op woensdag 12 december 2012 10:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is dan ook echt het ENIGE risico waaraan we blootstaan. Verder kan er gewoon ONMOGELIJK iets gebeuren. Wat? Zelfs God kan dit schip niet doen zinken!
twitter:ErikEggens twitterde op woensdag 12-12-2012 om 09:37:31Op naar Antwerpen, met de Fyra, en niet het juiste kaartje. Wordt leuk. Cc @Tanguy_Veys http://t.co/4d9C5MmX reageer retweet
Ik had een paar jaar geleden een computer die op onvoorspelbare momenten vastliep en dan hielp alleen de stroom eraf halen nog. Een V250 besturen moet ongeveer net zo voelen als een "belangrijk" document typen op dat dingtwitter:ErikEggens twitterde op woensdag 12-12-2012 om 09:57:01Nog geen 10 minuten onderweg met #fyra en nu al moet de trein gereset worden. Hulde aan de #v250. #prutsers reageer retweet
T moet ontzettend frustrerend zijn voor machinisten en conducteurs servicemedewerkers om gereedschap mee te krijgen van je baas waar je geen hol aan hebt...quote:Op woensdag 12 december 2012 10:16 schreef JDude het volgende:
Ik had een paar jaar geleden een computer die op onvoorspelbare momenten vastliep en dan hielp alleen de stroom eraf halen nog. Een V250 besturen moet ongeveer net zo voelen als een "belangrijk" document typen op dat ding.
Dat betekent dat er ook geen mensen meer zouden mogen staan. Daardoor passen er minder mensen in de trein en dus worden kaartjes duurder. En ik denk dat niemand 25% meer zou willen betalen voor zijn kaartje omdat er dan bij die weinige keren dat er een ongeluk gebeurt een paar mensen extra het te laten overleven.quote:Op woensdag 12 december 2012 10:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
leuk en aardig met die kreukelzones, maar dan zou je ook een soort van gordelplicht in moeten voeren, want anders hou je het feit dat er in het geval van een botsing veel gewonden zullen zijn
twitter:ErikEggens twitterde op woensdag 12-12-2012 om 10:10:57Na heel even de 233 km/u te hebben aangetikt, toch weer abrupt tot stilstand gekomen. "Er is een mankement." @failra http://t.co/EDYTLO4s reageer retweet
twitter:ErikEggens twitterde op woensdag 12-12-2012 om 10:21:20Het is wéér gelukt: #Fyra Antwerpen strandt voortijdig en moet noodgedwongen naar Breda. De vierde dag verloopt dus evenmin goed. reageer retweet
Sowieso is dat het hele probleem van alles wat de OVV zegt. Ruimer plannen... Extra infrastructuur? Vertraagde trein conflict-vrij bijsturen... Maar met de grote hand van de modelbaan af halen?quote:Op woensdag 12 december 2012 10:18 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat betekent dat er ook geen mensen meer zouden mogen staan. Daardoor passen er minder mensen in de trein en dus worden kaartjes duurder. En ik denk dat niemand 25% meer zou willen betalen voor zijn kaartje omdat er dan bij die weinige keren dat er een ongeluk gebeurt een paar mensen extra het te laten overleven.
Over een paar jaar komt er vast een parlementaire enquête om vast te stellen wat er toch zo mis is gegaan bij NS Hispeed. Een van de discussies is dan vast dat het goedkoper was geweest om een ICE van de plank te kopen in plaats van in zee te gaan met die Italiaanse faalhazen, die ook al rommel aan de Denen hadden geleverd.quote:Op woensdag 12 december 2012 10:08 schreef Q. het volgende:
[..]
Daar moest ik ook meteen aan denken. Lekker handig qua onderhoud, zo'n kleine, unieke serie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |