Geen idee of dit een privaatrechterlijke overeenkomst is.. Sowieso moet de overheid intrekken en kan jij niet als derde eisen dat de overheid dat doet.quote:Op dinsdag 11 december 2012 23:48 schreef Peterselieman het volgende:
dus als een bedrijf wel iets in de HSL-concessie ziet zitten dan zou dat in theorie met alle argumenten hard kunnen maken dat HSA er een potje van maakt en dat er een nieuwe aanbesteding moet komen.
Als ik het zo lees mag de minister vanalles, maar hoeft er helemaal niks.quote:Op dinsdag 11 december 2012 23:48 schreef Peterselieman het volgende:
dus als een bedrijf wel iets in de HSL-concessie ziet zitten dan zou dat in theorie met alle argumenten hard kunnen maken dat HSA er een potje van maakt en dat er een nieuwe aanbesteding moet komen.
Het betreft een publiekrechtelijke concessie.quote:Op dinsdag 11 december 2012 23:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Geen idee of dit een privaatrechterlijke overeenkomst is.. Sowieso moet de overheid intrekken en kan jij niet als derde eisen dat de overheid dat doet.
het is wel een interessante casus trouwens, want HSA levert niet wat het belooft heeft. HSA had destijds bij de aanbesteding concurrentie van andere bedrijven, welke mogelijk wel waar voor het geld hadden kunnen bieden.quote:Op dinsdag 11 december 2012 23:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Geen idee of dit een privaatrechterlijke overeenkomst is.. Sowieso moet de overheid intrekken en kan jij niet als derde eisen dat de overheid dat doet.
Roosendaal was anders een vrij logisch kruispunt aangezien de lijnen uit Zeeland en Brabant er samenkomen..quote:Op dinsdag 11 december 2012 23:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dordrecht en roosendaal hadden uberhaupt al mazel met een internationale verbinding
Graag gedaanquote:Op woensdag 12 december 2012 07:14 schreef b2py het volgende:
Interessante materie James! Bedankt voor het opzoeken.
De keuze voor een reserveringsplicht ligt inderdaad bij de Nederlandse overheid, NS Hispeed presenteert het (samen met NMBS) echter als een eigen keuze en dan is het ook hun eigen verantwoordelijkheid voor de kritiek die erop komt.quote:Het lijkt er inderdaad op dat HSA hier veel steekjes laat vallen. Wat ik me wel afvraag is waarom de commotie nu zo hoog is omtrent die reserveringsplicht. Eerlijkheid duurt het langst en dat is gewoon de eis die het kabinet gesteld heeft op de internationale fyra. De schuld ligt dus volledig bij het kabinet, maar als NSH gaat vingertje wijzen is dat ook niet positief voor het bedrijf.
Die 98% geldt voor reizigers in "economy", ofwel tweede klas.quote:En wat ik mij afvraag is hoe ze die 98% zitplaats garantie eerste klas willen oplossen. Kwestie van wachten op V250 in de dienst naar Breda? En gaat dat 20e stel nog komen om de volledige dienstregeling uit te voeren of voldoen de 19 die er nu zijn?
Daarom snap ik ook niet hoe je dus opeens euroârlementatiers een trein eerder of later kan ontvangen dan gereserveerd, dan weet OF dat je trein heel slecht loopt, dus dat je geen enkel risico loopt wat betreft moeten staan OF je hebt schijt aan je reizigers...quote:Op woensdag 12 december 2012 07:43 schreef James1988 het volgende:
Reizigers in de eerste klas dienen altijd over een zitplaats te kunnen beschikken dmv een reserveringsplicht - ook op binnenlandse trajecten.
Ik gok op het laatste.quote:Op woensdag 12 december 2012 09:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Daarom snap ik ook niet hoe je dus opeens euroârlementatiers een trein eerder of later kan ontvangen dan gereserveerd, dan weet OF dat je trein heel slecht loopt, dus dat je geen enkel risico loopt wat betreft moeten staan OF je hebt schijt aan je reizigers...
Er zijn eigenlijk maar 18 stellen die bruikbaar kunnen worden: de 19e is gebruikt al plukstel, en daar zitten bijvoorbeeld al geen stuurtafels meer in...quote:Op woensdag 12 december 2012 07:43 schreef James1988 het volgende:
De 20e V250 is nooit besteld, en omdat de productielijn bij AnsaldoBreda al ontmanteld is zal het niet makkelijk zijn om die überhaupt nog te bestellen. Naar aanleiding van het onlangs gesloten akkoord (waarin Den Haag - Breda - Brussel wordt omgeruild voor Breda - Antwerpen) is die 20e V250 waarschijnlijk niet meer nodig.
Nu al?quote:Op woensdag 12 december 2012 09:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
Er zijn eigenlijk maar 18 stellen die bruikbaar kunnen worden: de 19e is gebruikt al plukstel, en daar zitten bijvoorbeeld al geen stuurtafels meer in...
Het is dan ook niet de Maatschappij voor Betere Nieuwsbrievenquote:Op dinsdag 11 december 2012 23:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Driek leest mee hoop ik?
Tevens Driek, ik heb me een week geleden aangemeld op de nieuwsbrief, maar tot nu toe nog niks gehoord
Want stuurtafels slijten bij bosjes... van het stilstaanquote:Op woensdag 12 december 2012 09:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
Er zijn eigenlijk maar 18 stellen die bruikbaar kunnen worden: de 19e is gebruikt al plukstel, en daar zitten bijvoorbeeld al geen stuurtafels meer in...
Dat is lastig als de toko die de treinen levert al zo ongeveer failliet en opgedoekt is voor dat de handel goed en wel in dienst is genomenquote:Op woensdag 12 december 2012 10:02 schreef lyolyrc het volgende:
Is onderdelen bestellen niet goedkoper dan een trein laten bouwen en vervolgens de onderdelen er uitslopen ?!
leuk en aardig met die kreukelzones, maar dan zou je ook een soort van gordelplicht in moeten voeren, want anders hou je het feit dat er in het geval van een botsing veel gewonden zullen zijnquote:Op woensdag 12 december 2012 09:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Een filmpje van de NOS op bezoek bij Bombardier http://nos.nl/video/45055(...)-relatief-nieuw.html
Het was een goede aanbesteding dus. Prachtig. Echt, wie verzint zoiets?quote:Op woensdag 12 december 2012 10:03 schreef V2 het volgende:
[..]
Dat is lastig als de toko die de treinen levert al zo ongeveer failliet en opgedoekt is voor dat de handel goed en wel in dienst is genomenIk denk dat dit nog wel eens een heel serieus en ernstig probleem gaat worden voor de V250, de verkrijgbaarheid van de diverse reserve-onderdelen!
Daar moest ik ook meteen aan denken. Lekker handig qua onderhoud, zo'n kleine, unieke serie.quote:Op woensdag 12 december 2012 10:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
NS Highspeed gaat een Protosje doen
Nee, maar er is ook geen overweg voor nodig is afgelopen jaar gebleken ...quote:Op woensdag 12 december 2012 10:09 schreef Bitlord het volgende:
Een overwegbotsing is desalniettemin zowat uitgesloten. Alleen tussen de HSL bij Prinsenbeek en Breda is er denk ik eentje. Verder denk ik zo snel nergens.
Dat is dan ook echt het ENIGE risico waaraan we blootstaan. Verder kan er gewoon ONMOGELIJK iets gebeuren. Wat? Zelfs God kan dit schip niet doen zinken!quote:Op woensdag 12 december 2012 10:09 schreef Bitlord het volgende:
Een overwegbotsing is desalniettemin zowat uitgesloten. Alleen tussen de HSL bij Prinsenbeek en Breda is er denk ik eentje. Verder denk ik zo snel nergens.
Er is nog een risico, achterlijke gladiolen zoals dezequote:Op woensdag 12 december 2012 10:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is dan ook echt het ENIGE risico waaraan we blootstaan. Verder kan er gewoon ONMOGELIJK iets gebeuren. Wat? Zelfs God kan dit schip niet doen zinken!
twitter:ErikEggens twitterde op woensdag 12-12-2012 om 09:37:31Op naar Antwerpen, met de Fyra, en niet het juiste kaartje. Wordt leuk. Cc @Tanguy_Veys http://t.co/4d9C5MmX reageer retweet
Ik had een paar jaar geleden een computer die op onvoorspelbare momenten vastliep en dan hielp alleen de stroom eraf halen nog. Een V250 besturen moet ongeveer net zo voelen als een "belangrijk" document typen op dat dingtwitter:ErikEggens twitterde op woensdag 12-12-2012 om 09:57:01Nog geen 10 minuten onderweg met #fyra en nu al moet de trein gereset worden. Hulde aan de #v250. #prutsers reageer retweet
T moet ontzettend frustrerend zijn voor machinisten en conducteurs servicemedewerkers om gereedschap mee te krijgen van je baas waar je geen hol aan hebt...quote:Op woensdag 12 december 2012 10:16 schreef JDude het volgende:
Ik had een paar jaar geleden een computer die op onvoorspelbare momenten vastliep en dan hielp alleen de stroom eraf halen nog. Een V250 besturen moet ongeveer net zo voelen als een "belangrijk" document typen op dat ding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |