kanovinnie | dinsdag 11 december 2012 @ 21:42 |
![]() Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Vaste klasbakken: Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - eentwee - Kanovinnie - KnutdeIJsbeer - ThePlaneteer Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrenner in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje De marmotte in 2013!!
| |
keesfietst | dinsdag 11 december 2012 @ 21:50 |
![]() @Patroon, mooie wielen! @Freddeh, goed bezig, is een begin! Net uurtje krachttraining gedaan (rug/triceps) en 50 minuten herstel op de Tacx al kijkende naar http://wherethetrailends.com/ < aanrader. Nu wel gesloopt. | |
Patroon | dinsdag 11 december 2012 @ 21:51 |
Niet alleen voor de Marmotte want scheelt maar 200gram met huidige paar. Maar ik schat dat mijn huidige wielen straks in het seizoen wel aan vervanging toe zijn en vind deze mooier dan de 2013 versie die witte naven heeft. Yep, of ik nu 312 euro armer ben of over 3 weken maakt ook geen hol uit ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 11 december 2012 @ 21:52 |
Toch zit ik ergens nog wel te hopen dat ik ooit tegen een leuk setje 50 mm velgen aankom. Maar daar heb je in de praktijk toch ook nauwelijks profijt van? | |
kaasplankje | dinsdag 11 december 2012 @ 21:53 |
Tussen de oren scheelt het behoorlijk. | |
Freddeh | dinsdag 11 december 2012 @ 21:53 |
Jawel hoor, zodra de windkrachten in Beaufort in de min gaan... | |
Oksel | dinsdag 11 december 2012 @ 21:53 |
Ik wil geen hoge carbonwielen, ookal ziet 't er porno uit. Stuitert als de ziekte. | |
Patroon | dinsdag 11 december 2012 @ 21:53 |
Is zeker mooi. Ik vind die Fulcrum Racing Quattro ook mooi en niet duur, jammer dat de naven niet zo goed zijn als de R3. Heb meerdere berichten gelezen dat de naven niet mooi liepen/speling op de naaf wat steeds terugkeerde. Meen ergens gelezen te hebben dat hoge wielen boven de 40km/h pas voordeel hebben. Maar tussen de oren doet ook wat ![]() edit: zelfde gedachte als Kaas ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 11 december 2012 @ 21:54 |
True, maar dat is natuurlijk met elke update van je fiets zo. Zo ging ik ook lekker snel in mijn radioshack pak ![]()
![]() | |
kaasplankje | dinsdag 11 december 2012 @ 21:55 |
Ik ben wel blij met die cosmics, alleen zit er in het voorwiel een slagje wat onbalans geeft bij 80km/u. Ik ben er in de 24uurs race mee op mijn bek gegaan paar jaar geleden. | |
kanovinnie | dinsdag 11 december 2012 @ 21:55 |
40 km/uur is bij mij d1 dus dan kan 't wel ![]() | |
Freddeh | dinsdag 11 december 2012 @ 21:56 |
http://nl.wikipedia.org/wiki/Schaal_van_Beaufort R7 hier. Heeft de RVV en TdRC overleefd in 2011 dus ik ben tevree ![]() | |
Patroon | dinsdag 11 december 2012 @ 21:56 |
Volgens mij kan je bij de R3 de kogellagers uit de naaf vervangen enzo. Dat kan bij de R5 niet volgens mij. Die Racing Quattro is ook prima voor recreatief gebruik, maar de jongens die er criteriums mee rijden kregen er problemen mee. | |
kaasplankje | dinsdag 11 december 2012 @ 21:58 |
Geef mij maar een campa ultra naaf met oversized alu holle as. | |
Oksel | dinsdag 11 december 2012 @ 21:58 |
Ik heb ook die Cosmics. Ze zijn nog recht, en rollen prima. Alleen de spaken hebben al paar keer los gezeten. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 11 december 2012 @ 21:59 |
Campa Neutron's is het enige wat ik zou overwegen te kopen van die gladjakkers. Mooie wielen zijn dat. | |
No-P | dinsdag 11 december 2012 @ 21:59 |
Hoe zijn de Fulcrum red winds? | |
kanovinnie | dinsdag 11 december 2012 @ 22:00 |
Och, mijne zijn vooralsnog nog goed. Nog lang geen tijd om te upgraden dus ![]() Ik weet hoe die schaal werkt, vandaar de vraag ![]() | |
Freddeh | dinsdag 11 december 2012 @ 22:01 |
Heel simpel antwoord: Hogere velgen is meer last van wind ![]() Rond. | |
kanovinnie | dinsdag 11 december 2012 @ 22:01 |
Zijwind ja, maar in hoeverre heb je daar nou echt last van dan? | |
Patroon | dinsdag 11 december 2012 @ 22:01 |
Zo is dat, ik wilde voorkomen dat ik straks halverwege het seizoen de volle mep voor een setje 2013 moet betalen.. | |
kaasplankje | dinsdag 11 december 2012 @ 22:02 |
Dat je niet allebei je handen van het stuur kan halen als het waait terwijl je in het wiel zit. | |
Freddeh | dinsdag 11 december 2012 @ 22:03 |
Van horen zeggen heb je er flink last van. Collega van me rijdt wedstrijden maar met platte velgen omdat je anders bij een 4Bft op je kantje gaat. | |
Tommeke | dinsdag 11 december 2012 @ 22:03 |
Heb ik ook een tijdje op gereden. Helaas zijn de velgen hol gesleten. Echt prima spul, blijven recht, zijn stijf en bollen goed. Mooie wielen patroon! Ik jat voor het betere klimwerk wel de Ksyrium Elites van m'n chick ![]() Die Gipiemmes van me zijn lekker voor op het vlakke enzo, maar bepaald geen klimwielen ![]() | |
marcodej | dinsdag 11 december 2012 @ 22:03 |
In Nederland 60% van de tijd, zeker aan de kust? | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 11 december 2012 @ 22:04 |
Je moet ook gewoon harder trappen om vooruit te komen. Ankers man. | |
kanovinnie | dinsdag 11 december 2012 @ 22:04 |
Durf ik sowieso niet ![]() Ah. Valt wel mee? | |
Patroon | dinsdag 11 december 2012 @ 22:04 |
Ik zag ook van die Carbonnen gimpiemmes met alu velgrand. (eigenlijk gewoon alu wielen met een carbonnen kap ![]() Welke Ksyriums zijn dat? Wegen even zwaar als de R3 zie ik. | |
Tommeke | dinsdag 11 december 2012 @ 22:05 |
Wat kaas zegt. Heb dit jaar een tijdrit gereden op de afsluitdijk met een 50 mm Dura Ace voorwiel. Wou prima. Kaas, heb jij geen last met die Spinergy? Ik ben met zo'n ding wel eens alle kanten op gevlogen in een tijdrit met wind ![]() | |
Tommeke | dinsdag 11 december 2012 @ 22:06 |
Ja joh. Die van mij wegen iets van 1700 of 1800 gram ofzo. Maar bollen wel lekker. | |
kanovinnie | dinsdag 11 december 2012 @ 22:07 |
Bollen? | |
kaasplankje | dinsdag 11 december 2012 @ 22:07 |
Valt wel mee, ik heb alleen een voorwiel, ik vind ze wel slap. Maar bolt prima idd. | |
Oksel | dinsdag 11 december 2012 @ 22:08 |
Wat vind je slap? En hoe krijg je het voor elkaar wielen hol te laten worden? Veel remmen? | |
eentwee | dinsdag 11 december 2012 @ 22:08 |
Baas! Na zo'n pauze al 30 gemiddeld rijden. ![]()
![]() Alleen dat eerste is-ie dan vergeten want de laatste tijd geen ritjes geupload ![]() Heb je daarom 20e op mijn zadel geboden? ![]() @Patroon: ff goed opletten dat je de lagers goed afgesteld houdt. Ze moeten vaak even worden nagekeken kort na ingebruikname. Soms komt er speling op omdat het vet zich verspreidt of deels eruit loopt. Als je ze dan te strak aandraait beschadig je de conussen. Die zit ook in de R3. Zelfde as van R3 tot R1 (cq. Zonda tot Shalam Ultra). Ik vind Shamals ook vet, en dan vooral de gouden. Heerlijk fout. Zal daar dan niet mee in de winter rijden want met een balaclava denkt Oksel dan dat ik een inbreker ben. | |
eentwee | dinsdag 11 december 2012 @ 22:09 |
Ja. En dan doet-ie dit. ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 11 december 2012 @ 22:10 |
Zijdelingse stijfheid, met woest aanzetten of bruusk insturen. | |
Oksel | dinsdag 11 december 2012 @ 22:10 |
wel met ATB wielen gehad. Ik rem te weinig op de racer denk ik. | |
Oksel | dinsdag 11 december 2012 @ 22:10 |
Ja, welk wiel? | |
kanovinnie | dinsdag 11 december 2012 @ 22:10 |
Is dat een foto uit het 1-2 fotoalbum? Lijkt me naar en gevaarlijk als dat gebeurd. Vooral gevaarlijk. | |
kaasplankje | dinsdag 11 december 2012 @ 22:11 |
Oude spinergy voorwiel ging het over. @Kano, die velg klapt bijv. als je net 9 bar in je band gepompt hebt en hij staat een half uurtje in de zomerzon te bakken terwijl jij een cola zit te drinken. | |
Oksel | dinsdag 11 december 2012 @ 22:13 |
Oh, dacht de Cosmics. | |
Patroon | dinsdag 11 december 2012 @ 22:13 |
Wat een gezelligheid hier ![]() ![]() | |
Tommeke | dinsdag 11 december 2012 @ 22:14 |
Die Spinergy's zijn idd niet al te stijf. Ik was toen vooral verrast door de wind. | |
eentwee | dinsdag 11 december 2012 @ 22:15 |
Ja of als je remt in een afdaling of met je hoofd op 3cm staat in een schuur van 2m^2 terwijl de manometer net de 9 bar aantikt ![]() | |
Oksel | dinsdag 11 december 2012 @ 22:18 |
![]() | |
keesfietst | dinsdag 11 december 2012 @ 22:25 |
Wellicht het nieuwe Rabo-tenue (T Davies is de marketingmanager), donderdag weten we meer: ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 11 december 2012 @ 22:25 |
Niet in een afdaling, zoals 1-2 zegt?
![]() | |
Gripper | dinsdag 11 december 2012 @ 22:25 |
Das beter oksel. Al dat gezeik over keiharde carbon wielen en trainen in de juiste zone is wel leuk, maar er zijn belangrijkere zaken in het leven! | |
Patroon | dinsdag 11 december 2012 @ 22:25 |
Lettertype van Blanco is niet te pruimen | |
keesfietst | dinsdag 11 december 2012 @ 22:28 |
Hier ook nog het frame: ![]() Vind het tenue niet om aan te gluren, maar hopelijk valt het in het echt mee. | |
kanovinnie | dinsdag 11 december 2012 @ 22:29 |
Frame is wel fraai! | |
Oksel | dinsdag 11 december 2012 @ 22:39 |
Niet slecht. | |
Gripper | dinsdag 11 december 2012 @ 22:49 |
Eigenlijk ben ik dus al die tijd een trendsetter geweest met m´n TCR. Ik vind m ook wel gelikt, beter dan die witte frames van vorig jaar. | |
Oksel | dinsdag 11 december 2012 @ 22:54 |
Iemand ervaring met 'waterdichte' winterbroeken voor op de ATB? | |
Oksel | dinsdag 11 december 2012 @ 22:55 |
En een goed waterdicht / afstotend jack? | |
buzz1291 | dinsdag 11 december 2012 @ 22:57 |
Zit natuurlijk wel een kern van waarheid in. Amerikaans criterium circuit is behoorlijk competatief en er valt daar nogal wat geld te verdienen. Maar met een fietsje van onder de 10.000 dollar ben je daar echt een nobody. Dus moet er ook wel wat verdient worden en dan is het wel begrijpelijk dat niet iedereen alle trainingsprogressie zomaar op internet kwakt. Ik begrijp dat wel. | |
the_critic | dinsdag 11 december 2012 @ 23:07 |
ik heb 60cm carbonwielen voor de mooi, en zero's voor harde wind, of in de bergen zomers | |
Oksel | dinsdag 11 december 2012 @ 23:12 |
Wat is de meerwaarde van een fiets van 10k ten opzichte van een fiets van 5-6k? Verschil tussen 1k en 3k kan ik nog wel verzinnen. Maar dan houdt 't al snel op. | |
Oksel | dinsdag 11 december 2012 @ 23:13 |
Eentwee, weet jij nog een leuk wintersetkoopje voor me? ![]() | |
Patroon | dinsdag 11 december 2012 @ 23:14 |
Amerikanen willen graag zo duur mogelijk. Dus als je een fiets voor 10k aanbied zullen ze die eerder kopen dan dezelfde fiets voor 4k | |
Tommeke | dinsdag 11 december 2012 @ 23:17 |
Sportful Hotpack. Is alleen wat te fragiel voor ATB'en. In Fiets kwam de sportful NoRain broek erg goed uit de test. | |
Oksel | dinsdag 11 december 2012 @ 23:17 |
Sportful No Rain.. of Santini AcquaZero ofzo? | |
Oksel | dinsdag 11 december 2012 @ 23:19 |
Ah. | |
Oksel | dinsdag 11 december 2012 @ 23:20 |
Morgen komt m'n nieuwe Tacx ![]() Nu: ![]() | |
Patroon | dinsdag 11 december 2012 @ 23:24 |
Ga je in de woonkamer Tacxen? Dan mag je vriendin wel de jas aan trekken, want dat doe je liever niet met de kachel op 20graden. | |
Oksel | dinsdag 11 december 2012 @ 23:28 |
Ja, zet wel een ventilator aan ofzo. Serietje kijken. Ga echt niet in een schuur ofzo zitten. | |
Patroon | dinsdag 11 december 2012 @ 23:29 |
Zelf weten. Ik zit altijd in de schuur met de deur op een kier. Zweet me kapot op zo'n ding. | |
Oksel | dinsdag 11 december 2012 @ 23:32 |
Vind je het gek dat je 't na een uurtje zat bent.. ![]() Hardlopen deed ik ook in de huiskamer, op zo'n band. Dit kan niet veel warmer zijn toch? | |
Patroon | dinsdag 11 december 2012 @ 23:32 |
![]() ![]() | |
Oksel | dinsdag 11 december 2012 @ 23:57 |
En dan porno kijken. | |
Gripper | woensdag 12 december 2012 @ 00:19 |
Ik tacx boven, met de ramen wijd open. Als ik dat voor de houtkachel doe, val ik na een tijdje als een pakje gesmolten boter van mn fiets. | |
Freddeh | woensdag 12 december 2012 @ 06:57 |
Ik zat gewoon in de schuur, laptop op een stapeltje kratten en meekijken naar een criterium. | |
kaasplankje | woensdag 12 december 2012 @ 09:44 |
Deze faalbaas dacht vanmorgen met zijn Mercedes station wel even over de trambaan van de erasmusbrug te rijden. Dan kom je halverwege dus vast te zitten. Politie erbij, takelwagen erbij, brug 1 kant afgesloten voor auto's, brug kon niet meer open en de trams konden er niet meer langs. Binnen een goed uur hadden ze 'm er af. ![]() | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 12 december 2012 @ 09:45 |
Pfff ![]() Nog een taxi ook zo te zien? | |
kaasplankje | woensdag 12 december 2012 @ 09:46 |
Wellicht, blauwe nummerplaat maar ik zag zo gauw geen taxibordje op het dak. | |
Oksel | woensdag 12 december 2012 @ 10:13 |
Waardoor kom je vast te zitten? | |
No-P | woensdag 12 december 2012 @ 10:17 |
Nooit meer een tasje achter je zadel. Ook als je zakken te klein zijn voor een pompje kun je nu gesoigneerd over straat. http://www.fietsned.nl/pechpasaanvragen | |
kaasplankje | woensdag 12 december 2012 @ 10:21 |
Halverwege het brugdek komen er grote geulen naast de sporen, het is daar gewoon open. Tussen de sporen zelf zit een soort grof rasterwerk van stalen balken. ![]() | |
Oksel | woensdag 12 december 2012 @ 10:22 |
Wat een sukkel ![]() | |
Freddeh | woensdag 12 december 2012 @ 10:23 |
Iedereen snapt toch dat een trambaan bedoeld is voor een geval dat op rails rijden kan? Lijkt me geen rocket science. | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 12 december 2012 @ 11:10 |
Nieuwe Rabo pakje is door dezelfde designer gemaakt als die suffe club tenuetjes die hier langs komen ![]() ![]() | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 12 december 2012 @ 11:11 |
En de (credits naar Marcodej) naam is ook te suf. Wittereus wtf ![]() | |
Patroon | woensdag 12 december 2012 @ 11:14 |
Pijn in me poten na KT van gisteren. Moet het toch echt eens regelmatiger gaan doen. | |
kaasplankje | woensdag 12 december 2012 @ 11:22 |
Ik vind van alle Rabo shirts dit de eerste mooie hoor. | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 12 december 2012 @ 11:23 |
Omdat eindelijk dat oranje eruit is ja, maar je kan dit toch moeilijk een mooi shirt noemen? Vind het vrij amateuristisch, ik had met paint iets mooiers gemaakt. | |
Patroon | woensdag 12 december 2012 @ 11:25 |
Ik vind vooral het lettertype van Blanco lelijk. Past totaal niet bij het geheel. | |
kaasplankje | woensdag 12 december 2012 @ 11:25 |
Ja, die shirtontwerpjes met paint van jou kennen we. | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 12 december 2012 @ 11:26 |
Raar dat ze me niet gevraagd hebben he? | |
eentwee | woensdag 12 december 2012 @ 11:28 |
Meer heb je eigenlijk niet nodig. Hooguit een billig pekelsetje. Dat had ik misschien 10 wielsets geleden moeten bedenken. ![]() ![]() | |
kaasplankje | woensdag 12 december 2012 @ 11:29 |
Ja. Heel raar.
| |
eentwee | woensdag 12 december 2012 @ 11:30 |
Je hebt hem wel bewaard Kaas. Wat een bkazig shirt! ![]() | |
kaasplankje | woensdag 12 december 2012 @ 11:31 |
Neehoor, ik ben goed met Goegel. | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 12 december 2012 @ 11:32 |
Nog steeds een pareltje. Deze is echter niet meer beschikbaar voor rabo omdat ik de rechten verkocht heb aan ASO. Volgend seizoen is deze 3 weken te zien bij een bepaalde koers die start op corsica ![]() | |
the_critic | woensdag 12 december 2012 @ 11:32 |
zeer waarschijnlijk wel, maar koopjesbaas als jij, zou voor dezelfde sets nog goedkoper uitgeweest zijn.. dus ik schaam me daar niet zo voor ![]() | |
Gripper | woensdag 12 december 2012 @ 11:35 |
Goed dat je anderen nu waarschuwt voor de risico's van teveel mooie wielen. Ik zit pas op 3 setjes, is het nog niet te laat eentwee? Want ik wil er eigenlijk nog wel 1 kopen komend voorjaar. Iets halfhoogs ofzo, 35 mm | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 12 december 2012 @ 11:37 |
![]() ![]() | |
the_critic | woensdag 12 december 2012 @ 11:51 |
wordt tijd om een dikke jackpot te winnen in de eindejaarsloterij... teveel moois te koop! ![]() | |
Oksel | woensdag 12 december 2012 @ 11:53 |
Wasdat voor Wiel knut? Ik heb maar 1 set. | |
Oksel | woensdag 12 december 2012 @ 11:53 |
En die rij ik verrot, en koop een nieuwe. Who cares ![]() | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 12 december 2012 @ 11:57 |
Enve SES 3.4 Je gaat schrikken van de prijs ![]() | |
CyclingGirl | woensdag 12 december 2012 @ 11:57 |
Ik kan misschien binnenkort ook mijn nieuwe teamkleding showen ![]() Gisteren maar weer eens een rondje Tacx gedaan, was eergisteren met een lampje gaan trainen maar het was echt koud brrr | |
Patroon | woensdag 12 december 2012 @ 12:03 |
Denk dat je daar straks wel anders over gaat denken, als je elke keer je band moet verwisselen voordat je op de Tacx gaat. ![]() | |
kanovinnie | woensdag 12 december 2012 @ 12:11 |
Hoezo? Hij heeft nu gewoon een knappe hometrainer en koopt van 't voorjaar weer een nieuwe fiets. | |
Gripper | woensdag 12 december 2012 @ 12:14 |
Mooi inderdaad, maar ook flink aan de prijs! Ik zag pas op facebook van wheel-tec (die ook mn lichte bergwieltjes gemaakt heeft) een fijn setje voorbij komen, Reynolds carbon velgen van 44 mm, witte spaken en blauwe hope velgen: https://www.facebook.com/(...)0968437964204&type=1 Eens informeren wat dat ongeveer zou kosten... | |
eentwee | woensdag 12 december 2012 @ 12:16 |
Met oplopend budget: Campagnolo Scirocco 35 (200) Fulcrum Racing Quattro ook 35mm (215) Veltec Speed AL 42mm (300) Kinlin XR380 met naven naar keuze 38mm (vanaf 350) FFWD F4R 38mm (800) Dura Ace C35 ![]() >900: Enve, Zipp 303 en andere veel te dure merken | |
Patroon | woensdag 12 december 2012 @ 12:21 |
? Je banden slijten als de malle op een Tacx. Als je met dezelfde band gaat Tacxen en buiten gaat fietsen vraag je om lekke banden, niet echt fijn met dit weer.. | |
Patroon | woensdag 12 december 2012 @ 12:22 |
Op Fietsforum staat een topic over die Racing Quattro, daar hebben de meeste die wielen alweer verkocht ivm de slechte naaf waar snel speling op kwam. | |
eentwee | woensdag 12 december 2012 @ 12:22 |
@Gripper: denk dat die reynolds bij wheeltec ook 1200 kosten ofzo. | |
eentwee | woensdag 12 december 2012 @ 12:25 |
Een kerel toch maar? Je kunt ook slechte ervaringen vinden met R3, R1 en R0 maar die komen ook waarschijnlijk (ook) voort uit ondeskundigheid (lees: slecht afgestelde lagers). Kijk, met Campa en Fulcrum wielen kun je pech hebben dat er iets kapot gaat, bij Mavic alu wielen weet je zeker dat je vroeg of laat problemen krijgt want die ontwerpen zijn verkeerd (idiote glijlager en spaakspanning die de velgen kapot trekt). | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 12 december 2012 @ 12:28 |
Rustig Patroon, rustig. Niet alles hier letterlijk nemen, weet je nog? ![]() | |
Patroon | woensdag 12 december 2012 @ 12:32 |
WAT MOET JIJ NOU GVDGRRMMMBBLL ![]() | |
kaasplankje | woensdag 12 december 2012 @ 12:32 |
Dat met die Mavics waren op een geg. moment Ksyrium sl's waar er heel veel van verkocht waren en de velg te licht was gemaakt. De body van Mavic is idd matig. Verder zijn de naven goed. Maar de body van een Hugi 240 schijnt ook niet zo best te zijn, en dat zou je ook niet verwachten. Een shimano body is btw ook niet zo duurzaam, als er speling op komt wordt 't een soort tikkende tijdbom, en zit je ineens in het luchtledige te trappen. Daarom, Campagnolo. ![]() | |
kaasplankje | woensdag 12 december 2012 @ 12:35 |
Toch ben ik ook wel eens iemand tegengekomen in de bergen vol met bepakking, een Amerikonder, minstens 25kg bagage op zijn fiets en Ksyrium sl's. Hij had geen problemen en al 1000en km's gefietst. Ik ben een stuk met 'm opgereden, met 75km/u de berg af. | |
Wielracer | woensdag 12 december 2012 @ 12:40 |
http://www.facebook.com/p(...)12246&type=3&theater Ik vind dit setje erg mooi en wil de prijs hiervan weten. Weet iemand dit zo? En hoeveel weegt dit setje? Als ik deze set neem heb ik een set Eurussen over uit 2011 | |
eentwee | woensdag 12 december 2012 @ 12:47 |
Gok 850 euro ofzo. Die gekleurde spaken kosten een vermogen net als de naven. Gewicht: XR380 2x 560g Acros 93+204 20x Aerolite = 20x4.5g 24x Aerolite = 24x4.5g 44x alu nipps = 44x0.3g 1628g. Kun je gelijk zelf met de variabelen spelen ![]() | |
eentwee | woensdag 12 december 2012 @ 12:50 |
Acros is overpriced imo, je kunt Novatec naven ook in het rood krijgen en nog wat besparen met de zwarte spaken. Dan is de set 500 euro ofzo, wel iets zwaarder (Novatec 78+240g). | |
Wielracer | woensdag 12 december 2012 @ 12:52 |
Dank je, maar is me te zwaar. Voor in de bergen gebruik ik nu de Eurussen, maar zou een nog lichter setje willen hebben. Maar die Eurussen zijn 1482 gram en dan is 1600 teveel voor me. | |
eentwee | woensdag 12 december 2012 @ 12:53 |
Veel lichter gaat niet lukken met deze hoogte en alu remranden, zulke velgen zijn nu eenmaal zwaar. Full carbon clinchers kunnen wel lichter (bijv die Reynolds) maar dat is weer niet ideaal in de bergen qua remprestaties (vooral in de regen). Met lage Kinlins of Notubes velgen kun je wel makkelijk rond of onder de 1300g uitkomen. | |
Wielracer | woensdag 12 december 2012 @ 12:57 |
In 2010 de Trois Ballons gereden op Kuipers en de eerste afdaling was nog zeiknat door een dikke bui. Ik kan je vertellen dat ik met samengeknepen billen die afdaling in ging. | |
kanovinnie | woensdag 12 december 2012 @ 13:12 |
Daarom in de winter niet buiten fietsen. | |
Tommeke | woensdag 12 december 2012 @ 13:13 |
Dat lijkt mij ook niet prettig, carbon in de regen. Ik heb drie setjes. Een setje Gipiemme's en Easton Vista op om te koersen en die Vista's ook om op te raggen. En een setje Mavic Open Pro met 105 naven als trainingswielen. Ben gister ook naar de gym geweest. Best leuk, ga ik vaker doen ![]() | |
kaasplankje | woensdag 12 december 2012 @ 15:58 |
Ik heb voor de Lorini 2 wielsets, eentje cosmic carbon sl en eentje mavic reflex tube 36gts met campa record of chorus (weet ik even niet) | |
the_critic | woensdag 12 december 2012 @ 16:50 |
heb idd full carbon... en das inderdaad nie grappig in de regen (of ochtenddauw of nat wegdek etc) | |
Freddeh | woensdag 12 december 2012 @ 16:56 |
Ik lees wel de meningen dat het niet prettig is met carbon in de regen of nat wegdek. Maar waarom? Of lees ik daar overheen? | |
kanovinnie | woensdag 12 december 2012 @ 16:58 |
gebrek aan remkracht | |
Narcotical | woensdag 12 december 2012 @ 17:11 |
Nat carbon remt gewoon minder | |
Patroon | woensdag 12 december 2012 @ 17:13 |
![]() | |
Oksel | woensdag 12 december 2012 @ 17:24 |
I-Flow aan het bouwen. Moet de wielmaat meten. Maar of het nu met of zonder band is staat er niet bij. | |
kaasplankje | woensdag 12 december 2012 @ 17:26 |
2 meter en 90 cm, is goed voor je gemiddelde. | |
Patroon | woensdag 12 december 2012 @ 17:31 |
Met band uiteraard. Vul maar 2096 in. Is standaard maat. | |
kanovinnie | woensdag 12 december 2012 @ 17:43 |
2096 inch??? | |
kaasplankje | woensdag 12 december 2012 @ 17:55 |
Nee, meter. | |
eentwee | woensdag 12 december 2012 @ 17:56 |
Chorus. Althans dat zei je destijds ![]() ![]() @kano: wat dacht je van millimeter ![]() | |
kanovinnie | woensdag 12 december 2012 @ 18:00 |
Ja, maar in is de afkorting van inch | |
kaasplankje | woensdag 12 december 2012 @ 18:01 |
Nou, ik heb een chorus groep op de fiets gekocht in 1998, maar nog een keer extra wielen laten maken met record. Nu zitten die record naven in mijn Concorde en die chorus zijn tubewielen omheen gevlochten. Achternaaf is van 1998 en 1x gereviseerd, voornaaf is nog vrij nieuw, de FM had een foutje gemaakt en verkeerde naaf gepakt met vlechten, ik kwam er later pas achter. Balhoofd van de Concorde is stuk. ![]() | |
nogeenmaarten | woensdag 12 december 2012 @ 18:22 |
mm, anders loopt hij tegen beperkingen tav geluidsbarrière. | |
nogeenmaarten | woensdag 12 december 2012 @ 18:28 |
Toen ik vorig jaar mijn fiets wegbracht in hoogseizoen voor achterstallig onderhoud (met de wens voor spoedige service uiteraard; welke gebeurde ![]() Wat denken jullie, eerst schoonmaken voor een beurt of laat je dat aan de FM over? | |
kaasplankje | woensdag 12 december 2012 @ 18:31 |
Als je naar de tandarts gaat poets je toch ook je gebit? Schoonmaken eej. ![]() | |
kanovinnie | woensdag 12 december 2012 @ 18:33 |
Schoonmaken wel, poetsen niet. Ook afhankelijk van wat ze gaan doen imo. Als er wat aan je achterderrie moet gebeuren zou ik mijn voorwiel niet extra gaan oppoetsen, maar als er spaken gesteld moeten worden zou ik ze wel allemaal even schoonmaken. | |
nogeenmaarten | woensdag 12 december 2012 @ 18:38 |
Probeer de viespeuken hier uit de tent te lokken. | |
nogeenmaarten | woensdag 12 december 2012 @ 18:40 |
Volgens mij is mijn FM er overigens ook heel praktisch in. Tijd kan je gewoon kopen. Meer tijd = hogere rekening. | |
kanovinnie | woensdag 12 december 2012 @ 18:40 |
Kaas, beter join je de rapha 500 challange ![]() | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 12 december 2012 @ 18:44 |
Kaas eerst strava en dan ook nog een Rapha challenge ![]() | |
kaasplankje | woensdag 12 december 2012 @ 18:59 |
Veel te hip, ik hoop btw tussen Kerst en Oud en Nieuw geen 500km te fietsen. Lekker even uitrusten en mss af en toe even op de fiets springen. | |
kanovinnie | woensdag 12 december 2012 @ 19:23 |
Meteen een mooi dingetje voor op zijn koerierstas! | |
eentwee | woensdag 12 december 2012 @ 19:31 |
Alsof je een dingetje krijgt na al die moeite ![]() | |
kanovinnie | woensdag 12 december 2012 @ 19:38 |
Nee. Kutcannondale. Vond het al een lelijk merk en dat blijft nog wel even zo. | |
kanovinnie | woensdag 12 december 2012 @ 19:39 |
Er is hoop! | |
ultra_ivo | woensdag 12 december 2012 @ 19:41 |
De vraag zal niet zijn of, maar hoeveel deelnemers op 2e kerstdag al de 500km vol hebben. | |
kanovinnie | woensdag 12 december 2012 @ 19:41 |
Hoezo? Is er zo'n tocht voor mannen die van lange afstanden houden en lange baarden hebben? | |
ultra_ivo | woensdag 12 december 2012 @ 19:45 |
Die rijden dan gewoon een permanente, eventueel als DIY. George 'McNasty' reed een aantal jaar geleden een 600km permanente in Schotland met kerstmis, normaal geldt die als 'daylight 600', nu was het de 'twilight 600'. | |
eentwee | woensdag 12 december 2012 @ 19:59 |
Ik verwacht niks. Gebruik niet mijn echte naam op Strava dus kunnen ze niet weten wie ik ben. Ik zou ook een andere naam van een finisher kunnen opgeven ![]() | |
kaasplankje | woensdag 12 december 2012 @ 20:03 |
Precies, het eckte werck. Niet van die beginnerschallenges op Strava. ![]() | |
Oksel | woensdag 12 december 2012 @ 20:04 |
Gvd al de hele tijd bezig met die tacx. Wat een bouwwerk. Nu die software aan het installeren, op een oude laptop want geen CD speler in nieuwe. Wat een gedoe. | |
kaasplankje | woensdag 12 december 2012 @ 20:06 |
Ik hoor 't alweer, je komt amper aan trainen toe met zo'n ding. Laat mij maar buiten fietsen, het was goed weer vandaag. | |
kaasplankje | woensdag 12 december 2012 @ 20:14 |
Even alle gekheid op een stokje maar ik ga met Kerst en tussen O&N amper fietsen, alleen als 't echt moet. Ik vind het geen tijd voor de fiets ook. Met nieuwjaarsdag doe ik altijd een rondje van ong. 60km, wellicht met Kerst ook of helemaal niet. In januari, dan pak ik de fiets weer voor de trainingen. | |
marcodej | woensdag 12 december 2012 @ 20:28 |
![]() | |
kanovinnie | woensdag 12 december 2012 @ 20:29 |
Zag hem al eerder langskomen. Ik denk dat 't een photoshop is. | |
kaasplankje | woensdag 12 december 2012 @ 20:31 |
Denk je? Wel knap gedaan dan met die schaduw. | |
Patroon | woensdag 12 december 2012 @ 20:35 |
In 1969 hadden we de eerste mens op de maan, maar bovenstaande foto moet gesoept zijn ![]() | |
kanovinnie | woensdag 12 december 2012 @ 20:36 |
Zoals je ziet kan er meer met PS dan je denkt ![]() ![]() In 1969 hadden we de eerste mens op de maan, maar bovenstaande foto moet gesoept zijn ![]() [/quote]Denk jij van niet dan? | |
Patroon | woensdag 12 december 2012 @ 20:44 |
Denk jij van niet dan? [/quote] Geen idee, geen verstand van..maar lijkt niet een soep. | |
Freddeh | woensdag 12 december 2012 @ 21:27 |
Het is geen photoshop. Heb er een jaar terug ofzo een filmpje van voorbij zien komen. | |
kanovinnie | woensdag 12 december 2012 @ 21:42 |
Verrek! | |
marcodej | woensdag 12 december 2012 @ 21:45 |
Dus je gaat eigenlijk langzamer met zo'n ding. Je hebt er dus geen kloot aan. Of die gast is de minste fietser. | |
Tommeke | woensdag 12 december 2012 @ 21:57 |
![]() | |
Tommeke | woensdag 12 december 2012 @ 21:57 |
Zo'n ding liekt mie wel wat! Lekker raggen im schnee! | |
Freddeh | woensdag 12 december 2012 @ 22:16 |
Zo, trainen met Saxo Bank is binnen. 3 Uur! | |
PipodeOoi | woensdag 12 december 2012 @ 22:43 |
Vraagje. Heb nu nog een instapmodel (nog steeds prima werkend overigens) van Target met Tiagra (want wilde kijken of dat fietsen iets zou zijn) en wil toch graag een betere fiets kopen nu ik er regelmatig op fiets (+-5000km per jaar). Geschat budget voor mezelf was +-1500 tot max +-2500 euro. Daarbij heb ik al een tijdje een fiets op het oog sinds ik hem een keer bij de fietsenmaker heb zien staan; de Wilier Grand Turismo 2011. En heb hem inmiddels voor een mooie prijs (?) zien staan bij Math Salden, zie hier. Wieltjes vervangen voor R5, triple erop ![]() Maar mijn vraag is; pas ik qua maten wel goed op die fiets? Ben vrij lang (1.89) en niet erg flexibel? Heb even competitivecyclist.com gebruikt en daar kwam hetvolgende uit. ![]() Wilier maten zijn alsvolgt: ![]() Heeft een van jullie hier een mening over? Vast wel ![]() @patroon mooie wielset! Mag ik vragen waarom je R3 hebt gekozen en niet R5? Zat zelf aan R5 te denken en scheelt toch nog wel wat geld... @eentwee bedankt voor je conti gp tip, meteen 4 in huis gehaald Edit 1: aii mijn mooie tabelletje met maten werkt niet zo lekker, nu gefixt. Edit 2: zie ook deze aanbieding staan op de Wilier site; betere optie? [ Bericht 8% gewijzigd door PipodeOoi op 12-12-2012 22:58:00 ] | |
Patroon | woensdag 12 december 2012 @ 22:49 |
Dankje. R3 heeft betere naaf dan R5 en net iets lichter. Hoe zit je nu op je huidige fiets? Misschien even opmeten en vergelijken met de geometry van die Wilier. Kan je qua onderhoud veel zelf? Zo nee, dan niet liever bij de plaatselijke FM kopen? Kijk wel ff goed of de geo bij je past. Ipv achteraf de fiets aanpassen met noodgrepen. | |
PipodeOoi | woensdag 12 december 2012 @ 22:54 |
Basisonderhoud moet zeker lukken, heb ik wat ervaring mee opgedaan met mijn huidige instapmodel ![]() Geo ben ik erg benieuwd naar want heb daar niet zoveel kijk op. Ik zit op dit moment voor mijn gevoel met te korte armen op de fiets (fiets is dus te lang in de lengte voor mijn gevoel)... Overigens ook (voor)ingeschreven voor de marmotte! [ Bericht 23% gewijzigd door PipodeOoi op 12-12-2012 23:01:39 ] | |
Patroon | woensdag 12 december 2012 @ 23:01 |
Ik zit nu op mobiel. Wil morgen wel kijken. Post je ff de geo en maat van je huidige fiets? Eentwee weet er veel van. | |
PipodeOoi | woensdag 12 december 2012 @ 23:06 |
Super thanks. Ben ook benieuwd naar mening van 12 ![]() Geo kan ik zo niet op internet vinden, is een Target Race Full Tiagra, maat 62 uit 2008/2009. Wil ook wel zelf opmeten, heb je dan dezelfde maten nodig als hierboven voor de Wilier? | |
Patroon | woensdag 12 december 2012 @ 23:09 |
Afstand balhoofd naar zadelpen (in rechte lijn, dus niet de buis zelf)) is belangrijk. balhoofd lengte ook. | |
eentwee | woensdag 12 december 2012 @ 23:34 |
Inderdaad balhoofdlengte, lengte bovenbuis zijn het belangrijkst. Post een foto want dan is ook te zien hoe je zit qua rest van afmontage (spacers, reach stuur, setback etc.). Target is klassieke geometrie dacht ik, dan kun je langs de bovenbuis meten, van midden balhoofdbuis tot midden zitbuis. Paar keer meten om te kijken of je het niet fout doet. Heb altijd moeite om die Competitive Cycling fit te interpreteren. Top tube length ziet er vreemd kort uit voor iemand met jouw bovenlijflengte (is namelijk ~hetzelfde als bij mij). Ik zou zelf zowel op een XL als een XXL passen, daar zal 't bij jou ook tussen gaan. Edit: mooi om te horen dat iemand mijn koopjestips ook kan gebruiken ![]() | |
buzz1291 | woensdag 12 december 2012 @ 23:42 |
Begint natuurlijk al met een setje Zipp wielen van rond de 3000 dollar, doe er nog even een professioneel frame van 4000 dollar bij en je bent al aardig op weg. Alles op wielergebied is daar gewoon gruwelijk duur in vergelijking met hier. | |
Oksel | donderdag 13 december 2012 @ 09:00 |
Gedownload? | |
Freddeh | donderdag 13 december 2012 @ 09:02 |
Haha, lok je nu uitspraken uit waarbij ik openlijk toegeef dat ik download? ![]() | |
Oksel | donderdag 13 december 2012 @ 09:02 |
Gisteren een uurtje op de Tacx gezeten, trainingsrondje geweest. Weerstand was veelste hoog, op 't vlakke kwam ik met flink doortrappen op 24km/h.. ![]() | |
Oksel | donderdag 13 december 2012 @ 09:03 |
Nee, ik doe hetzelfde. Maar jij intregreert die video's niet in de software. Als dat kan tenminste. | |
Freddeh | donderdag 13 december 2012 @ 09:07 |
Nee, bij mij niet. Ik heb er geen VR ofzo op zitten, is het meest basic model dat er te vinden was voor de laagste prijs op marktplaats ![]() | |
Freddeh | donderdag 13 december 2012 @ 09:18 |
Ik zet gewoon een filmpje op (youtube of saxo-training ofzo) en rij gezellig een rondje met de gebroeders Schleck mee. Denk dat ik vanavond even over sla, heb een paar belangrijke dingen vanavond die echt even gedaan moeten worden en niet langer meer kunnen wachten. Hoe dan ook zaterdag wel 60km op de fiets. Buiten of binnen weet ik nog niet. | |
Patroon | donderdag 13 december 2012 @ 09:19 |
Kan 2 dingen zijn. 1. De Tacx moet nog gekalibreerd worden. 2. Je hebt de rol te stevig tegen de band gedrukt. De rol hoeft de band maar een beetje in te drukken. Dat hij net niet doorslipt bij aanzetten. | |
Oksel | donderdag 13 december 2012 @ 09:20 |
Is gekalibreerd, zal 'm wat beter instellen. | |
Freddeh | donderdag 13 december 2012 @ 09:23 |
Bij mij slipt hij nog wel een beetje door zodra je begint, stel ik ook nog wel even af. Als hij eenmaal draait en je blijft trappen houdt ie wel grip. | |
Blik | donderdag 13 december 2012 @ 09:23 |
waar haal je die vandaan? | |
Freddeh | donderdag 13 december 2012 @ 09:33 |
Torrent. | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 13 december 2012 @ 09:33 |
Nieuwsgroepen ![]() | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 13 december 2012 @ 09:34 |
Heb er alleen zelf niks aan want ![]() ![]() | |
Freddeh | donderdag 13 december 2012 @ 09:43 |
Even simpel gesteld, ik heb nu een 60mm stuurpen met een 6 graden hoek. Erg strakke en snelle respons, maar wil nu toch wat meer comfort (ja, verwend nest, ik weet het...). Stel dat ik een 6 graden pen met een lengte van 110mm neem, dan zit ik feitelijk wat hoger op het stuur. Komt dat de comfort ten goede? | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 13 december 2012 @ 09:50 |
Wat hoger op het stuur? Je zit dan toch veel langer? Het is nogal een verschil en 60 mm is natuurlijk sowieso al een rare maat, maar een andere stuurpen is meestal 10 mm meer of minder ofzo, niet gelijk bijna 2 keer zo lang. Lijkt me dat je dan niet meer goed zit, als die 60 mm nu wel goed is. | |
Freddeh | donderdag 13 december 2012 @ 09:52 |
Die 60mm was nooit het beste idee ![]() Bij een 60mm zit je lager maar verder naar achteren in mijn optiek dan 110mm met dezelfde hoek. Dan zit je (gezien de lengte in dezelfde hoek, die dus hoger uit komt?) verder gestrekt met je armen/schouders maar is je rug minder gekromd. Toch? | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 13 december 2012 @ 09:55 |
Ja, ik weet jouw lichaamsafmetingen i.c.m. je fiets niet, het enige wat ik weet is dat het bij mij niet zou werken, een stuurpen die ineens 50 mm langer of korter is. | |
Freddeh | donderdag 13 december 2012 @ 10:06 |
Wat ik nu eigenlijk merk aan mijn lichaam qua spierpijntjes zijn m'n schouders en m'n onderrug. M'n schouders is iets wat nog wel vaker terugkomt en ik herken als zijnde een zwak punt in m'n lichaam. M'n onderrug is iets dat wel bijtrekt als ik meer fiets. Simpel gesteld wil ik dus m'n schouders ontlasten. De hoek van de stuurpen zal dan eigenlijk groter moeten zijn dan die 6 graden om hoger te moeten komen te zitten bedenk ik me dan nu... | |
kaasplankje | donderdag 13 december 2012 @ 10:13 |
Het kan best dat je met een langere pen minder je scvhouders belast. Je moet gewoon eens wat uitproberen. Te ver reiken is niet goed, te kort ook niet. Te hoog is niks en te laag ook niet. Met een 60mm pen en 6 graden zit je al vrij hoog, probeer eens de andere kant op en kijk hoe dat fietst. Ga dan wel met kleine stapjes en niet van 60 naar 110. | |
Freddeh | donderdag 13 december 2012 @ 10:24 |
Je bedoelt de stuurpen omdraaien zodat de hoek naar beneden is ipv omhoog? | |
kaasplankje | donderdag 13 december 2012 @ 10:25 |
Nee langer maar dan 80 ipv 110 | |
eentwee | donderdag 13 december 2012 @ 10:48 |
Goede helmaanbiedingen bij bike-discount, alleen vandaag geldig. | |
Patroon | donderdag 13 december 2012 @ 11:37 |
Je moet hier even kijken: http://alex.phred.org/stemchart/Default.aspx Bovenste 3 vul je de huidige setup in. Stuurpen op de kop, dus recht is - voor de graden zetten, stuurpen die omhoog staat is zonder - teken. Achter de blauwe vul je de stuurpen in waarmee je het wil vergelijken. | |
Patroon | donderdag 13 december 2012 @ 12:11 |
Bedankt! Mijn vriendin heeft daar net een helm besteld ![]() ![]() Van 199 naar 49,95! ![]() | |
eentwee | donderdag 13 december 2012 @ 12:22 |
Die "van" prijzen betaal je natuurlijk nergens.. maar ik heb laatst een sweep gekocht en wel voor 5euro meer dus dat zegt iets ![]() | |
Patroon | donderdag 13 december 2012 @ 12:27 |
Klopt. Heb even een kleine vergelijking gedaan bij Duitse en NL concurrenten en overal betaal je 169,95. Ken dat Cratoni verder niet maar is wel mooi en licht helmpje: | |
Freddeh | donderdag 13 december 2012 @ 12:35 |
Thanks Patroon, goeie info! ![]() | |
Freddeh | donderdag 13 december 2012 @ 12:41 |
Goed, voor meer comfy zit dus een 11 graden van max 100mm. | |
eentwee | donderdag 13 december 2012 @ 12:42 |
Het is niet altijd zo dat stuur hoger comfortabeler is.. | |
Freddeh | donderdag 13 december 2012 @ 12:47 |
Leg eens uit? ![]() | |
eentwee | donderdag 13 december 2012 @ 12:56 |
Als het niet bij je lichaam past is het niet comfortabeler. Je gaat bepaalde lichaamsdelen op een andere manier belasten, bijv. je (onder)rug. | |
Freddeh | donderdag 13 december 2012 @ 12:59 |
Heb je een punt inderdaad. Reden dat ik nu m'n onderrug een beetje voel is dat ik te weinig en te lang niet gefietst heb. Dat gaat wel over. M'n schouders zijn wat zwakker en die ga ik hoe dan ook meer merken op langere termijn. In hoeverre is dan een een wat langere stuurpen, of eentje van 11 graden, een goeie optie? | |
CyclingGirl | donderdag 13 december 2012 @ 13:04 |
Waarom doe je niet gewoon een fietsmeting ergens ![]() | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 13 december 2012 @ 13:04 |
Moet je niet eerst gewoon even proberen? Je hebt die 60 mm toch ook niet voor niets gekozen? Ik weet nog dat ik afgelopen januari weer op de fiets stapte na een winterstop van 3 maandjes. Na 30 km was ik helemaal gebroken. Binnen paar keer fietsen alweer over de 100 km zonder noemenswaardige pijntjes. | |
CyclingGirl | donderdag 13 december 2012 @ 13:06 |
Iedereen heeft pijntjes na een tijd niet fietsen. Ik ga komende zaterdag 3 a 4 uur en dat zal ook wel pijn gaan doen. | |
Freddeh | donderdag 13 december 2012 @ 13:08 |
Jua, zitten twee fietsenmakerts bij me in het dorp dus kan allicht eens laten meten bij hun. Vraag me wel af in hoeverre ze dan van me verwachten dat ik wat bij ze koop. | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 13 december 2012 @ 13:11 |
Vooral afvragen hoe goed de lokale beunhaas van Appelscha je überhaupt op een fiets kan zetten. Geef Patroon een fles Berenburger om een keer naar je fietshouding te kijken, dat is al een mooi begin. Hij staat toch bij je in het krijt van dat spatbord. | |
Freddeh | donderdag 13 december 2012 @ 13:14 |
Nee hoor, was een eerlijke ruil. Fryske Dumkes voor een spatbordje ![]() | |
Freddeh | donderdag 13 december 2012 @ 13:17 |
Ach, wellicht verstandig om de eerste twee weken even aan te kijken. Want die Theo de Rooij Classic heb ik ook alleen maar waanzinnig last van kramp in m'n kuiten gehad en totaal geen spierpijn achteraf. Gewoon een keer ophouden te janken, ik lijk wel een wijf! | |
eentwee | donderdag 13 december 2012 @ 13:30 |
Ebay ![]() | |
CyclingGirl | donderdag 13 december 2012 @ 15:31 |
Wel kijken of ze je goed meten, niet alleen je benen en je armen he. Ook je bekken etc. | |
CyclingGirl | donderdag 13 december 2012 @ 15:32 |
Ik ken wel een adresje in Renkum of in Middelburg. | |
Narcotical | donderdag 13 december 2012 @ 15:36 |
Appelscha - Middelburg is een beetje te ver voor Freddeh denk ik ![]() | |
Patroon | donderdag 13 december 2012 @ 15:38 |
Ik heb hier nog een 90mm 6graden pen liggen. Kan zowel omhoog als naar beneden gemonteerd worden. Die mag je best van mij lenen om te testen, heb ik ook een mooie reden om 125km te trainen. Ik wil ook best eens naar je houding op de fiets kijken, maar weet niet of mijn kennis voldoende is. De ene rug kan ook beter een langere zit aan dan de ander. Misschien heeft de FM wel wat stuurpennen die je kan proberen, maar dit zie je eigenlijk alleen bij racespecialisten. Die huis tuin en keuken fietsenwinkels hebben alleen wat BBB ofzo. | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 13 december 2012 @ 15:38 |
![]() Begint toch niet met de E hoop ik? | |
Freddeh | donderdag 13 december 2012 @ 15:42 |
Ik ga wel ff langs de fietsenmaker in Appelscha (Rikus Kramer) en anders hebben we nog een tweede zitten die ook gespecialiseerd zou zijn in sportief fietsen. Rikus heeft in ieder geval wel redelijk complete set meetapparatuur geloof ik. | |
Patroon | donderdag 13 december 2012 @ 15:56 |
Mooi, Gripper en ik staan nog maar 1x in de lijst. De 2e betaling zal dus geannuleerd worden! #marmotte | |
PipodeOoi | donderdag 13 december 2012 @ 16:10 |
Hierbij foto + info ![]() Afstand midden balhoofd --> midden zadelpen = 57 cm Afstand midden crank -- langs zadelbuis --> midden bovenbuis = 58.4 cm Afstand midden crank -- langs zadelbuis --> einde zadelbuis = 62 cm Balhoofdlengte = EDIT: 19 cm @eentwee zijn jouw armen ook wat korter? Zie mijn maten in de test van competitivefit [ Bericht 0% gewijzigd door PipodeOoi op 13-12-2012 16:22:08 ] | |
Patroon | donderdag 13 december 2012 @ 16:20 |
Voor balhoofd lengte moet je alleen het frame meten. Dus niet wat er onderuit komt en erboven uit steekt. Hoe lang is je stuurpen? Vind je dat je nu lekker op je fiets zit? zo nee, waarom niet en wat wil je anders? Je zitbuis lijkt nu behoorlijk achterover te staan, bij een Wilier staat de zitbuis wel wat rechter volgens mij. Dit heeft gevolgen voor de afstand zadel-stuur, Eentwee weet hier meer van. [ Bericht 19% gewijzigd door Patroon op 13-12-2012 16:27:27 ] | |
PipodeOoi | donderdag 13 december 2012 @ 16:24 |
Die is 19 cm precies. Ik krijg af en toe last van mijn nek, heb het gevoel dat ik te ver moet grijpen om mijn stuur vast te pakken en heb het gevoel dat ik steeds net iets te ver naar voren ga zitten op mijn zadel. Oftewel zit prima op de fiets alleen vind ik de afstand zadel --> stuur wat te ver voor mijn gevoel. | |
Patroon | donderdag 13 december 2012 @ 16:27 |
Zo op eerste gezicht zeg ik XL. Dit omdat je nu een balhoofd hebt van 19cm en toch nog wel 3cm spacers. Bij de Wilier heb je bij de XL een 19,5balhoofd, maar met een 57,7 bovenbuis kom je wel langer te zitten, weet niet of dat ideaal is. Bij een L heb je maar een 16cm balhoofd en heb je de complete winkelvoorraad aan spacers nodig. Ik denk dat je qua balhoofd een XL nodig hebt en een L qua lengte bovenbuis. Wilier zijn aardig race. Jouw houding is niet race. Dus twijfel ik of je wel mooi komt te zitten op een Wilier. Zou eens meer naar een comfort frame gaan kijken, bijvoorbeeld een Specialized Roubaix. Edit: je hebt net je post aangepast. Als je nu al vindt dat je te lang zit, gaat een XL echt te lang worden en een L weer te laag qua balhoofd. | |
keesfietst | donderdag 13 december 2012 @ 16:50 |
En officieel: dat logo ziet er inderdaad niet uit zeg.![]() | |
Freddeh | donderdag 13 december 2012 @ 16:52 |
Je zou een zadelpen zonder setback kunnen nemen. Scheelt enkele cm's. | |
Patroon | donderdag 13 december 2012 @ 17:03 |
Nope. Setback bepaal je adhv bovenbeenlengte. Knie boven hart pedaal. Setback pas je niet aan om korter te zitten, is verschuiven van het probleem. Als je nieuwe fiets koopt moet je het imo goed doen. | |
eentwee | donderdag 13 december 2012 @ 17:41 |
Ja maar als-ie naar voren schuift op het zadel is er misschien teveel setback ingesteld. Dat kun je dus heel makkelijk uitproberen door gewoon het zadel een beetje naar voren te schuiven op de rails. | |
the_critic | donderdag 13 december 2012 @ 18:10 |
ik sta ook nog maar 1x op de lijst.. Maar is wel 2x afgeschreven :S Maar eens proberen de organisatie te mailen, hoe dit op te lossen is. | |
kanovinnie | donderdag 13 december 2012 @ 18:11 |
Anders kan okkie of ik je startbewijs wel kopen | |
kaasplankje | donderdag 13 december 2012 @ 18:27 |
![]() | |
Gripper | donderdag 13 december 2012 @ 18:28 |
Eentwee, waar is die aanbieding voor conti gp's nou? Ik zit 2 topics terug te zoeken maar vind nergens je post waarin dat stond. Wil ook wel een supply ![]() | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 13 december 2012 @ 18:30 |
Bike discount | |
kaasplankje | donderdag 13 december 2012 @ 18:35 |
Das war sehr kalt heute.. | |
kaasplankje | donderdag 13 december 2012 @ 18:38 |
Ik vond het ook wel een goede, ware het niet dat ik net een aantal banden heb gekocht. Vroeger was de gewone conti gp mijn vaste trainingsband. Nooit lek. | |
Patroon | donderdag 13 december 2012 @ 19:18 |
Dan wel. | |
Patroon | donderdag 13 december 2012 @ 19:20 |
Ik heb organisatie al gemaild en ze zeiden het dubbele bedrag te annuleren/ terugboeken. Dat ik er nog maar 1x in sta is alweer een stapje verder. Bij CC komt definitieve afschrijving toch later? | |
Oksel | donderdag 13 december 2012 @ 19:23 |
Ben jij 95kg? Kan nooit man, botje. | |
Oksel | donderdag 13 december 2012 @ 19:24 |
En ik ben juist dieper gaan zitten voor meer comfort. Zo nog maar ff uurtje op de Tacx. Kijken of de weerstand nu beter is. Volgens mij stond 't achterwiel trouwens tegen een stoel aan, genereerde ook extra weerstand. | |
Gripper | donderdag 13 december 2012 @ 19:24 |
Kijk nog eens goed of je die man op de foto herkent... Je ziet toch meteen dat dat keesfietst niet is, dit is geen instagram pic ![]() | |
Oksel | donderdag 13 december 2012 @ 19:25 |
of hij moet 2,03 meter zijn ofzo. | |
Yankee | donderdag 13 december 2012 @ 19:28 |
![]() | |
Oksel | donderdag 13 december 2012 @ 19:30 |
Reusfietst. | |
kaasplankje | donderdag 13 december 2012 @ 19:32 |
ff biceps en triceps gaan trainen Geessie. | |
Gripper | donderdag 13 december 2012 @ 19:32 |
Geesinkfietst ![]() | |
buzz1291 | donderdag 13 december 2012 @ 19:38 |
Maakt dat dan wat uit? Hier in NL kun je toch alles downloaden wat los en vast zit. Alleen voor software programma's maak ik een uitzondering, die download ik niet, maar neem ik wel van de zaak mee........ | |
Freddeh | donderdag 13 december 2012 @ 19:40 |
Heb je idd ook wel weer gelijk in ja. Downloaden is overigens nog steeds niet strafbaar en gezien ik niets aanbied online kan ik het net zo goed zeggen ook ![]() | |
kanovinnie | donderdag 13 december 2012 @ 19:52 |
Productief avondje hier. Ben mijn derrie aan 't fixen ![]() | |
Freddeh | donderdag 13 december 2012 @ 19:53 |
Don't wanna know. | |
Tommeke | donderdag 13 december 2012 @ 19:56 |
Lekker ![]() Ik heb m'n fiets ook helemaal gepoetst. Voorlopig gebruik ik m dus niet ![]() Morgen eerst koerieren, en dan maar ff naar de gym. Het is idd ook smerig koud zeg! | |
kanovinnie | donderdag 13 december 2012 @ 20:05 |
Godverdommekutterdekut. Toen mijn ketting dus vastsloeg is mijn kooi kromgetrokken. | |
Tommeke | donderdag 13 december 2012 @ 20:06 |
Haha, hoe heb je dat voor elkaar? Vol doorraggen? | |
kanovinnie | donderdag 13 december 2012 @ 20:08 |
Boutje los>derrie wiel schoot eruit>ketting vloog vast toen ik net uit een bocht kwam en gas gaf om het pont te halen ![]() Betekend dat een nieuw derailleur? | |
keesfietst | donderdag 13 december 2012 @ 20:10 |
Haha, als ik zijn salaris nou ook nog eens kreeg... Ik ben 1.90 @ +- 82kg ![]() @Kaas: mijn biceps en triceps zijn iets groter dan die van Gesink ![]() | |
Tommeke | donderdag 13 december 2012 @ 20:10 |
Een kromme kooi schakelt ook wel hoor. Op m'n werk zijn al die derries krom. | |
kanovinnie | donderdag 13 december 2012 @ 20:11 |
Mijn ketting loopt nu van mijn onderste wieltje af.... | |
kaasplankje | donderdag 13 december 2012 @ 20:29 |
Ik zou een nieuw kopen kano. Kost dat? Een chorus achterderrie is echt schreeuwend duur. | |
kanovinnie | donderdag 13 december 2012 @ 20:31 |
http://www.mantel-bikeparts.nl/campagnolo-centaur-4653 | |
kaasplankje | donderdag 13 december 2012 @ 20:32 |
Valt wel mee toch, is ie weer tiptop. | |
kaasplankje | donderdag 13 december 2012 @ 20:33 |
Nog lang niet dik genoeg, maar work in progress zeker t/m het voorjaar. | |
Wielracer | donderdag 13 december 2012 @ 20:33 |
@Eentwee Weet jij een goed adresje op internet voor Northwave Extreme tech 2013? Zelf kom ik met de goedkoopste op 259 | |
kanovinnie | donderdag 13 december 2012 @ 20:33 |
Ja, maar zit er wel van te balen. Die ouwe derrie kan ik zeker weggooien? Heb ik die boutjes en drrie wieltjes ook voor kut gekocht. | |
kaasplankje | donderdag 13 december 2012 @ 20:37 |
Leergeld betalen moeten we allemaal, zou papa zeggen. | |
keesfietst | donderdag 13 december 2012 @ 20:39 |
![]() | |
kanovinnie | donderdag 13 december 2012 @ 20:42 |
True ![]() | |
kanovinnie | donderdag 13 december 2012 @ 20:48 |
Die stein is nog van plastic ook ![]() | |
kaasplankje | donderdag 13 december 2012 @ 20:48 |
Die is goed krom. | |
kanovinnie | donderdag 13 december 2012 @ 20:49 |
Ja, als ik iets doe doe ik het goed ![]() | |
keesfietst | donderdag 13 december 2012 @ 20:54 |
![]() | |
kanovinnie | donderdag 13 december 2012 @ 20:57 |
Nee, las ik op de discussion van de challenge. http://app.strava.com/cha(...)est-with-tim-johnson Meteen maar even gemeld dat ik er teleurgesteld in ben. | |
buzz1291 | donderdag 13 december 2012 @ 20:58 |
Die wieltjes toch niet? Met al dat zand op de weg en jouw gemiddelde dagafstand heb je binnen een jaar een nieuw setje nodig, en die heb je dan toch, en een reserve schroefje....... Ik zou het maar doen, dan is die voor het voorjaar weer tiptop en schakelt die weer als een tiet. En straks niet steeds komen vragen hoe je een derrie af moet stellen, daar heb je joetjoeb voor. | |
kanovinnie | donderdag 13 december 2012 @ 21:02 |
Ik wacht even tot de koopjesgoeroe 1-2 mij ervan verzekerd dat ik de beste deal heb, mijn geluk met mijn racefiets kennende komt hij anders 1 minuut na het bestellen aan met een 30% korting ergens ![]() | |
buzz1291 | donderdag 13 december 2012 @ 21:05 |
Of even bij de bekende wielerzaken scannen of die voor rond de kerst "shows" nog iets in de aanbieding hebben, een hele overjarige Chorus of Centaur zou je misschien nog wel tegen kunnen komen, maar daar moet je wel geluk mee hebben en nu is het daar boven 020 niet echt dik gezaaid met de racefiets specialisten. | |
Freddeh | donderdag 13 december 2012 @ 21:05 |
Je kent eeneentwee... Hij komt nu met 30% en zodra je bestelt komt ie alsnog met een hogere korting ergens anders ![]() | |
kanovinnie | donderdag 13 december 2012 @ 21:06 |
Wat is trouwens het belangrijke verschil van een korte vs medium kooi? Heb voor 53-39 dus das minder dan 16 tanden verschil dus zou kort kunnen? Ik rij nu met een 11-25 cassette en korte kooi is geschikt voor 11-29 dus dat zou ook goed moeten zitten? Wat voor verzet is bergverzet? Ik heb hier wel eens een 30+ tands voorbij zien komen? Is medium dan toch aan te raden? | |
kanovinnie | donderdag 13 december 2012 @ 21:07 |
Trouwens, jij was het de vorige keer. Met een carbon crank van 100 euro die bij rose in de bak lag terwijl ik er net 1 van 150+ had gekocht ![]() | |
Freddeh | donderdag 13 december 2012 @ 21:07 |
Ik!? ![]() | |
kanovinnie | donderdag 13 december 2012 @ 21:08 |
Verkeerde gequote, het was Buzz! | |
buzz1291 | donderdag 13 december 2012 @ 21:09 |
Weet je het zeker, Die korte Campa's waren voor een 10 speed voor max 26 geschikt, dus ik betwijfel of die 29 klopt. En het belangrijkste verschil is dat een korte kooi veel langer mooi recht blijft en directer schakelt. Overigens kost een Veloce bij Rose 69 euro, dat kan dus nog wel wat goedkoper....... ja dat van die cranck was lullig, maar ik denk niet dat ze die uit de knakenbak per postorder verzenden. | |
Freddeh | donderdag 13 december 2012 @ 21:09 |
Schrok al ![]() | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 13 december 2012 @ 21:11 |
Bergverzet is 12-28. 30+ is al vrij uniek. Je moet dan of zelf gaan prutsen, of mtb derailleurs of SRAM. | |
kanovinnie | donderdag 13 december 2012 @ 21:12 |
http://www.mantel-bikeparts.nl/campagnolo-centaur-4653 Daar haal ik mijn info vandaan. Ah, dus als ik die korte neem, en die info zoals bij mantel staat klopt, moet 't allemaal goed komen en fiets ik weer zo vrij en vrolijk als een vogeltje rond ![]() | |
Patroon | donderdag 13 december 2012 @ 21:13 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
kanovinnie | donderdag 13 december 2012 @ 21:14 |
Wat heb jij nou weer? | |
kanovinnie | donderdag 13 december 2012 @ 21:14 |
Wat moet je derailleur kosten? | |
Freddeh | donderdag 13 december 2012 @ 21:14 |
Meer pics ![]() | |
Patroon | donderdag 13 december 2012 @ 21:15 |
Gekregen van mijn kapper ![]() Moet ff beetje opknappen, daarna meer pics Freddeh | |
Freddeh | donderdag 13 december 2012 @ 21:16 |
Nee nee, don't butt out now! Piiiiiiiiiiiiiiiics! ![]() | |
buzz1291 | donderdag 13 december 2012 @ 21:17 |
Gewoon een paar weken wachten en dan weet je vanzelf wat de laagste prijs is. Het zijn toch geen dagprijzen is het wel? | |
the_critic | donderdag 13 december 2012 @ 21:18 |
ik heb betaald via cc, en is gewoon 2x gecrediteerd. Volgens jou wordt het teruggestort? Heb jij mail adres van degene die jou dat toegezegd heeft?! | |
Patroon | donderdag 13 december 2012 @ 21:21 |
Onder het antwoord staat directe mailadres van Remi (what's in a name ![]() Bonjour, Nous étudions le problème et annulerons le double paiement dans quelques jours. Cordialement Rémi PANGAUD Sportcommunication.com BP24025 69615 Villeurbanne Cedex Tel : 0820.086.332 E-mail : remi@sportcommunication.com -------------------------- Translate: We bestuderen het probleem en annuleren de dubbele betaling in een paar dagen. Geef ze dus ff de tijd, we zijn amper 13 dagen verder. Toen ze dit stuurden stond ik nog 2x in de lijst. Dat is nu al opgelost. Ze zijn er dus mee bezig. | |
buzz1291 | donderdag 13 december 2012 @ 21:24 |
Kano, dit gaat niet werken want het max aantal tanden verschil is 30, dus 53-39=14 + 25-11=14 =14+14=28 , dat is OK, maar met een 29 wagenwiel kom je dus boven de 30 uit en loopt het bovenste derailleurwieltje tegen dat wagenwiel aan. | |
the_critic | donderdag 13 december 2012 @ 21:24 |
snap ik, maar bij mij is dus al 2x afgeschreven. Even een mail om te checken (en te zorgen dat ze mijn naam niet vergeten in hun lijstje ![]() Ben hollander he.. kom nie aan mijn centen ![]() | |
Patroon | donderdag 13 december 2012 @ 21:27 |
Bij mij zal ook wel 2x afgeschreven zijn. 1x heeft Gripper betaald en de 2e x mijn schoonpa. Dus ook nog eens 2 verschillende creditcards gebruikt. Maakt het niet makkelijker. Maar ik twijfel er niet aan dat ik het geld terug krijg. Ik heb namelijk 2 betalingsbewijzen. En anders neem ik gewoon na de finish voor 72 euro aan energierepen mee ![]() | |
kanovinnie | donderdag 13 december 2012 @ 21:28 |
http://www.mantel-bikeparts.nl/campagnolo-centaur-4653 Daar staat toch duidelijk 29 grootste en 11 kleinste? Maximaal verschil voor 16. Ik snap jouw rekensommetje trouwens niet. Gaat dat om het verschil in kettinglengte? Anders zou het kleinste cassettewiel toch geen invloed hebben? | |
kaasplankje | donderdag 13 december 2012 @ 21:33 |
Volleges mijn hep kano gelaik. | |
Patroon | donderdag 13 december 2012 @ 21:43 |
Ik zou ff naar het algemene adres mailen. Staat wel op hun site. | |
kanovinnie | donderdag 13 december 2012 @ 21:51 |
Bam! |