quote:UFC lightweight champion Benson Henderson apparently fought with a toothpick in his mouth during his entire 25-minute title fight against Nate Diaz on Saturday.
Henderson successfully defended his 155-pound title for the second time, defeating Diaz via unanimous decision in the headlining fight of the UFC on Fox event at KeyArena in Seattle.
Henderson declined to answer directly in an immediate postfight interview when asked whether he had a toothpick in his mouth during the fight. Asked again at a news conference later that night, Henderson admitted he regularly trains that way.
"I cannot confirm or deny that," Henderson said with a smirk. "I normally do, yeah. I have it in practice (and) when I spar. It's a bad habit, but whatever. I've gotten away with it so far."
Internet videos that later surfaced confirmed the presence of what appeared to be a toothpick sticking out of Henderson's mouth at the conclusion of the fight.
UFC president Dana White stated he saw a toothpick in Henderson's mouth in between rounds.
"Let me tell you what, I saw a toothpick pop out of his mouth when he walked back to the corner," White said during a postfight interview on Fuel TV. "That is the craziest thing I have ever seen. That is so not legal it's not even funny."
White added he did not expect Henderson to receive any punishment.
The Washington State Department of Licensing issued a statement saying that it does not plan on investigating the incident.
"The Department will not be investigating the alleged toothpick incident," the statement said. "We do not have any rules in Washington that specifically address a toothpick in a fighter's mouth. However, we're here to protect the safety and welfare of the participants, so we will be having discussions moving forward about this topic."
Representatives from Henderson's camp declined to comment further when reached Saturday night.
Mixed martial artists are searched prior to competing, including the mouth area. Officials also verify that contestants wear a mouthpiece.
Diaz, when asked for his thoughts on the toothpick at the news conference, gave a long, puzzled stare across the podium toward Henderson before responding.
"I don't know if he did, but that's weird," Diaz said.
Best raar, zou toch (gewoon) verboden moeten zijn?quote:
Stel je voor dat Diaz dat ding in zijn oog krijgt en blind raakt.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:43 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Best raar, zou toch (gewoon) verboden moeten zijn?
Ik zag iig al een gifje van na de partij tegen Guida voorbij komen:quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:53 schreef THEFXR het volgende:
ik denk dus, dat die gast heel vaak met die toothpick heeft gevochten!
godverdomme, zag ik het tóch goed. Zag ik het godverdomme toch goed. Net nadat 'ie gewonnen heeft loopt 'ie richting die camera, dan zie je die tandenstoker eventjes.quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:41 schreef wc-eend het volgende:
Internet videos that later surfaced confirmed the presence of what appeared to be a toothpick sticking out of Henderson's mouth at the conclusion of the fight.
wat? een NC? je bent een diaz fan?quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:38 schreef tarantism het volgende:
[..]
godverdomme, zag ik het tóch goed. Zag ik het godverdomme toch goed. Net nadat 'ie gewonnen heeft loopt 'ie richting die camera, dan zie je die tandenstoker eventjes.
Ik dacht al dat ik gek geworden was. Wat een ongelooflijk domme actie van die benson. Niet alleen zijn gezondheid wordt zo in gevaar gebracht, maar ook voor Diaz was dit erg gevaarlijk. Absoluut ontoelaatbaar gedrag.
Ik ben voorstander van een no contest, zulke dingen mogen echt niet normaal worden
haha nee, verre van dat. Mijn motivatie is puur afkomstig van de tandenstoker. Zulke grappen kunnen echt niet, en regels zijn voor iedereen gelijk. Ook voor de helden van de sport. Er hoeft maar één keer iets mis te gaan met zo'n tandenstoker en het zal de sport voor altijd achtervolgen. Meteen afstraffen daarom deze overtreding.quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat? een NC? je bent een diaz fan?
quote:
wel met een boete, een NC is voor PEDS of als een overtredinmg op heterdaad is.quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:56 schreef tarantism het volgende:
[..]
haha nee, verre van dat. Mijn motivatie is puur afkomstig van de tandenstoker. Zulke grappen kunnen echt niet, en regels zijn voor iedereen gelijk. Ook voor de helden van de sport. Er hoeft maar één keer iets mis te gaan met zo'n tandenstoker en het zal de sport voor altijd achtervolgen. Meteen afstraffen daarom deze overtreding.
ow, dan heb je gelijk. Een boete is zou dan de juiste keuze zijn. Hopelijk vind dit geen navolging. Ik vond het overigens een heerlijke wedstrijd om naar te kijken, wat een prachtige stijl heeft die Henderson.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wel met een boete, een NC is voor PEDS of als een overtredinmg op heterdaad is.
nu je het zegt, Bendo is ripped,maar wel een bolle kop.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:52 schreef n00cL30n het volgende:
En toen bleek het dat er ultrasnel afbreekbare PEDs in de tandenstokers zaten.
twitter:arielhelwani twitterde op woensdag 12-12-2012 om 04:19:40. @MarkHominick just announced his retirement on @UFCTonight. Congratulations to one of the nicest people in the sport on a great career. reageer retweet
quote:Op woensdag 12 december 2012 07:33 schreef Paxlie het volgende:
twitter:arielhelwani twitterde op woensdag 12-12-2012 om 04:19:40. @MarkHominick just announced his retirement on @UFCTonight. Congratulations to one of the nicest people in the sport on a great career. reageer retweet
quote:Op woensdag 12 december 2012 07:33 schreef Paxlie het volgende:
KUTquote:Op woensdag 12 december 2012 07:33 schreef Paxlie het volgende:
Klappie die hij kreeg van the korean zombie was mooiquote:Op woensdag 12 december 2012 18:16 schreef kevin_ het volgende:
[..]
KUT
Zo jammer dat 'het' er nooit echt helemaal uit kwam bij hem.
Nice, nu maar hopen dat het eindelijk doorgaat. MacDonald vs Condit rematch is natuurlijk ook te gek!quote:Op donderdag 13 december 2012 04:29 schreef THEFXR het volgende:
Georges St-Pierre vs. Nick Diaz slated ufc 158
jammer zinloos gevecht..quote:Op donderdag 13 december 2012 04:29 schreef THEFXR het volgende:
Zinloos...?quote:Op donderdag 13 december 2012 11:04 schreef Vierkantblokje het volgende:
[..]
jammer zinloos gevecht..
Nice!quote:Op woensdag 12 december 2012 21:41 schreef THEFXR het volgende:
Rory MacDonald-Carlos Condit rematch targeted for UFC 158 in Montreal
Nice! Al had ik liever gezien dat Hendricks een kans kreeg. Die heeft het wel verdiend en het is nu ook niet bepaald logisch om iemand die van een schorsing en een verliespartij afkomt de titleshot te geven. Denk trouwens niet dat dit al te veel problemen oplevert voor GSP.quote:Op donderdag 13 december 2012 04:29 schreef THEFXR het volgende:
Hendriks won een dubieuze split over kosh, niet echt overtuigend. het probleem is weer Dana, die van heel veel matches titleshots maakt, om te hypen voor ratings en sales en zich daarna weer bedenkt net zoals gus vs shogun een titleshot match was en nu krijgt gus hem niet, het is weer lets see what happens.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:16 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Nice!
[..]
Nice! Al had ik liever gezien dat Hendricks een kans kreeg. Die heeft het wel verdiend en het is nu ook niet bepaald logisch om iemand die van een schorsing en een verliespartij afkomt de titleshot te geven. Denk trouwens niet dat dit al te veel problemen oplevert voor GSP.
Reactie Hendricks:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 13 december 2012 12:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
....om te hypen voor ratings en sales en zich daarna weer bedenkt net zoals gus vs shogun een titleshot match was en nu krijgt gus hem niet, het is weer lets see what happens.
....verder denk ik niet dan jbj vs sonnen echt doorgaat.
Ik snap deze matchup ook wel, vanwege het geld en de drawing power. Ik ben het er alleen niet mee eens om iemand die net uit een schorsing komt en ook nog eens de laatste partij heeft verloren een titleshot te geven ten faveure van iemand die er sportief gezien veel meer recht op heeft. Ik ben bepaald geen fan van Hendricks, zie hem ook geen kans maken tegen GSP en hij heeft ook weer niet zulke denderende resultaten neergezet (zie idd Kos en Kampmann, die ik altijd al erg overgewaardderd vond, vooral zijn striking.), maar ik vind dat hij wel het meeste recht heeft op de titleshot en dat gun ik hem ook. Uiteindelijk beslissen de dollartjes, en het is een gevecht waar ik zeer zeker naar uitkijk.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:48 schreef THEFXR het volgende:
Verder bepaalt de UFC de matches en niet de champs, deze match tegen diaz willen ze mee cashen voordat de hype helemaal weg is. verder lijkt het mij verstandig van hendriks als hij niet weer een blow up doll van 212 pond wordt, maar gewoon in fight-range gewicht blijft, je weet nooit of nick nu wel komt opdagen of een blessure krijgt.
Helemaal eens. Ik vind ook dat er veel te snel titleshots worden uitgedeeld die vervolgens niet waargemaakt (kunnen) worden, bloedirritant. Zo is Pettis ook al behoorlijk genaaid. Spreek het uit en maak de gevechten ook daadwerkelijk, of houdt gewoon een slag om de arm, en idd altijd maar weer dat 'let's see what happens'. Ik vind trouwens ook dat dit door journalisten wel wat kritischer aangepakt mag worden, ze laten White altijd met die flauwekul wegkomen, terwijl heel vaak al duidelijk is dat het anders gaat lopen. Maar misschien is het wel zo dat je er gelijk uit geflikkerd wordt als je kritisch bent en nooit meer interviews krijgt, dat weet ik niet?quote:Op donderdag 13 december 2012 12:48 schreef THEFXR het volgende:
Hendriks won een dubieuze split over kosh, niet echt overtuigend. het probleem is weer Dana, die van heel veel matches titleshots maakt, om te hypen voor ratings en sales en zich daarna weer bedenkt net zoals gus vs shogun een titleshot match was en nu krijgt gus hem niet, het is weer lets see what happens.
Deze moet je even uitleggen. Heb je inside info?quote:Op donderdag 13 december 2012 12:48 schreef THEFXR het volgende:
verder denk ik niet dan jbj vs sonnen echt doorgaat.
sonnen vs jbj gaat niet door historisch gezien, ze hebben de laatste 5 TUF coaches matches verloren.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:42 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Helemaal eens. Ik vind ook dat er veel te snel titleshots worden uitgedeeld die vervolgens niet waargemaakt (kunnen) worden, bloedirritant. Zo is Pettis ook al behoorlijk genaaid. Spreek het uit en maak de gevechten ook daadwerkelijk, of houdt gewoon een slag om de arm, en idd altijd maar weer dat 'let's see what happens'. Ik vind trouwens ook dat dit door journalisten wel wat kritischer aangepakt mag worden, ze laten White altijd met die flauwekul wegkomen, terwijl heel vaak al duidelijk is dat het anders gaat lopen. Maar misschien is het wel zo dat je er gelijk uit geflikkerd wordt als je kritisch bent en nooit meer interviews krijgt, dat weet ik niet?
de toegang(credentials) worden ingetrokken, als een journalist te kritich is
Deze moet je even uitleggen. Heb je inside info?
Dit is trouwens echt een bullshit-matchup, dus zou het niet eens erg vinden als het niet doorgaat.
nicequote:Op donderdag 13 december 2012 14:26 schreef An_awesome_wave het volgende:
Siyar vs Kim Dong-Hyun, maart volgend jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |