abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120312970
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 12:07 schreef jonasr het volgende:
Iemand een idee of deze hier ook al eens is gepasseerd?
Vermoed dat het wel een china-phone is.
http://aldi-bn.aldi.be/al(...)2_48_699_9094_5.html
0,05 euro recupel?!? Wat is dat?
  vrijdag 14 december 2012 @ 19:18:45 #162
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_120313789
Moeilijk hèa, Googel?
http://www.recupel.be/Wat-is-de-Recupel-bijdrage.html
De Belgische variant tot voor kort wat in NL de verwijderingsbijdrage was (enkel nog op witgoed).
http://www.rijksoverheid.(...)lijke-apparaten.html
Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Verwijderingsbijdrage
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_120314586
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 23:27 schreef elinx het volgende:

[..]

Ik had over de tool al eerder gelezen ivm Imei problemen, heb hem nog niet nodig gehad.
Het gaat om SN write station tool v.2.1212.0

Op de Neo link stond een downloadlink vermeld bij Baidu
En een beschrijving hoe je het programma moet gebruiken. De vertaling heb ik hier geplaatst

Op XDA en andere sites staat ook eea, maar gaat meestal om Imei.
Het is gelukt om mijn mac adres vast te zetten. Nu blijft deze hetzelfde na wifi uit/aan en reboot.
pi_120322426
Bedankt mannen voor de goede root guides van de Neo! Heb hem een uur geleden opgehaald en hij werkt nu al met de NL playstore (incl versie N12 van Neo).

*O* :7
pi_120323226
Heb de Neo nu enkele dagen, wat apps geïnstalleerd, hotmail-mail en werkmail, ook kalenders gesyncd. Gebruik de dual sim zee zeker, privé en voor 't werk. Deze phone bevalt me uitstekend. Nog een vraagje ivm screenprotector. Zit deze er nu standaar op ? Hoe kan ik dit zien ? En als dit zo is dan merk ik er niets van.
pi_120323428
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 22:13 schreef stefke001 het volgende:
Heb de Neo nu enkele dagen, wat apps geïnstalleerd, hotmail-mail en werkmail, ook kalenders gesyncd. Gebruik de dual sim zee zeker, privé en voor 't werk. Deze phone bevalt me uitstekend. Nog een vraagje ivm screenprotector. Zit deze er nu standaar op ? Hoe kan ik dit zien ? En als dit zo is dan merk ik er niets van.
Je gebruikt beide sims begijp ik.
Heb je 2 verschillende of 1 imei nummer voor beide sims ?
Je kunt het opvragen door *#06# in te toetsen in je telefoon.
Zie je nu 2 verschillende nummers ?
pi_120323802
Nope, 2 dezelfde nrs.
pi_120324005
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 22:25 schreef stefke001 het volgende:
Nope, 2 dezelfde nrs.
Ok bedankt. Dat werkt dan blijkbaar. Dan ga ik het niet aanpassen.
pi_120329081
Ik heb ook een werkende TWRP (Team Win Recovery Project 2.3) recovery gemaakt. Deze kun je touch bedienen. Backup lijkt te werken. Heb geen restore getest.
Kun je hier vinden.
Kun je met MobileUncleTools naar je recovery flashen (net zoals CWM).

Uiteraard voor eigen risico 8-)
pi_120333641
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 22:18 schreef glsf het volgende:

[..]

Je gebruikt beide sims begijp ik.
Heb je 2 verschillende of 1 imei nummer voor beide sims ?
Je kunt het opvragen door *#06# in te toetsen in je telefoon.
Zie je nu 2 verschillende nummers ?
Ook een getest en ook hier twee dezelfde. Ook bij twee sim kaarten
pi_120333913
Misschien dat iemand mij kan uitleggen wat nu de fascinatie is met dat Chinees spul als bekend is dat er heel wat scheelt als het op kwaliteitsduur aankomt. Is het puur een hype gebeuren dat ontstaan is doordat 1 iemand plotseling het allemaal zo geweldig vond en de rest het gewoon na-aapt?

Of toch iets anders?
pi_120334245
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 december 2012 10:40 schreef Iwanius het volgende:
Misschien dat iemand mij kan uitleggen wat nu de fascinatie is met dat Chinees spul als bekend is dat er heel wat scheelt als het op kwaliteitsduur aankomt. Is het puur een hype gebeuren dat ontstaan is doordat 1 iemand plotseling het allemaal zo geweldig vond en de rest het gewoon na-aapt?

Of toch iets anders?
Tis zo'n beetje de helft goedkoper als je het vergelijkt met wat hier in de winkels licht voor zelfde specs.
  zaterdag 15 december 2012 @ 11:01:04 #173
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_120334267
quote:

Of toch iets anders?
Mja, het is geen monocoque gegoten titanium constructie onder een geborsteld aluminium afwerking met diamandjes en goud ingelegd. En het verhaal rondom firmware-updates vergt wat hobbymatig prutsen.

Punt is, dat als je voor 125,- euro in Nederland een telefoon wilt kopen, dat je veel minder waarde voor je geld krijgt. Ga je richting de 150 á 175 euro of hoger, mag je zelfs al rekenen op 720p IPS schermen e.d. en straks quadcores. Probeer in NL maar eens voor 125,- iets degelijks te halen. Dat wordt een budget Samsung, LG of wat dan ook. Die voelen nog meer plastic aan dan die Chinese dingen en de specs vallen in vergelijking met Chinese smartphones in het niet. Verder haal je vanuit China een dualSIM-telefoon in huis en hebt genoeg keuze daarin, dat doet het 'em ook voor sommige mensen natuurlijk.

Kortom: je hoeft geen iPhone 5 of Samsung Galaxy SIII te verwachten, maar het voelt zeer degelijk aan gewoon hoor. Gewoon realistisch betrachtend krijg je veel waarde voor je geld. En sommige vinden het juist leuk om met firmware-updaten en rooten aan de slag te gaan.

Je bent vrij om te doen en halen wat je wilt. Als je het niet ziet zitten, ook prima.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_120334368
quote:

Of toch iets anders?
Het is de oer-Nederlandse eigenschap om voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten, en specs boven betrouwbaarheid en bouwkwaliteit te stellen.
pi_120334377
Ik wil de Xiaomi ;(
  zaterdag 15 december 2012 @ 11:09:47 #176
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_120334440
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2012 11:06 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Het is de oer-Nederlandse eigenschap om voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten, en specs boven betrouwbaarheid en bouwkwaliteit te stellen.
Messcherpe analyse

next
  zaterdag 15 december 2012 @ 12:12:40 #177
327191 RobertNL
For your gear.
pi_120335572
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2012 11:06 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Het is de oer-Nederlandse eigenschap om voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten, en specs boven betrouwbaarheid en bouwkwaliteit naamsbekendheid (marketing) en garantie te stellen.
Fixed.
Valt me wel op dat we die dubbeltjes wel delen met de Russen (en aanverwante landen) en bij enkele modellen ook Amerikanen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 22:13 schreef stefke001 het volgende:
Ja zit er wel op (bij de toestellen die ik heb gezien). Bijna onzichtbaar als je bij de speaker kijkt zie je wellicht wel een randje.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_120336065
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 12:12 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Fixed.
Valt me wel op dat we die dubbeltjes wel delen met de Russen (en aanverwante landen) en bij enkele modellen ook Amerikanen.
Fixed how? Want je levert wel degelijk in op bouwkwaliteit en degelijkheid. Niets mis mee natuurlijk, want je krijgt hele nette specs voor de prijs en leuke toestellen. Maar waarom zo defensief worden als iemand het beestje gewoon bij zijn naam noemt? Er is niet mis mee dat je de best mogelijk specificaties binnen je budget zoekt, hoor.

[ Bericht 5% gewijzigd door Splackavellie02 op 15-12-2012 12:41:28 ]
  zaterdag 15 december 2012 @ 13:06:53 #179
327191 RobertNL
For your gear.
pi_120336843
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 12:34 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Fixed how? Want je levert wel degelijk in op bouwkwaliteit en degelijkheid. Niets mis mee natuurlijk, want je krijgt hele nette specs voor de prijs en leuke toestellen. Maar waarom zo defensief worden als iemand het beestje gewoon bij zijn naam noemt? Er is niet mis mee dat je de best mogelijk specificaties binnen je budget zoekt, hoor.
Als ik de kwaliteit van de telefoon die ik nu heb (Jiayu G3) vergelijk met de toestellen van Sony, HTC en LG in de zelfde prijsklasse dan lever je zeker niet in op kwaliteit.
Zelfs naast mijn Xperia S voelt het nog als een zeer redelijk toestel natuurlijk is er verschil.

Je levert vooral in op ondersteuning en garantie. Daarnaast heb je geen merk.
Er zijn zeker ook veel Chinese merken die van mindere kwaliteit/betrouwbaarheid zijn maar met een beetje zoeken en lezen is dat zeker niet het geval.

Nu ik een aantal verschillende Chinese toestellen in de handen heb gehad zijn dit voor mij de grootste minpunten:
Minpunten China phones (< ¤150)
- Garantie / support
- FIrmware updates (in zoverre budget toestellen in NL deze wel krijgen)
- Tweaken (market, root voor verwijderen Chinese apps)

Kwaliteit staat daar tot nu to nog niet tussen omdat ze in die prijsklasse (naar mijn idee) gewoon winnen naar wat er in Nederland te koop is.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_120337727
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 12:34 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Omdat het beestje een andere naam heeft. Deze telefoons bewijzen namelijk dat je voor een dubbeltje prima op de eerste rang kan zitten. De bouwkwaliteit is prima en zeker vergelijkbaar met telefoons van merken zoals HTC en Samsung. Sterker nog, deze telefoon is in zijn geheel genomen degelijker dan mijn oude Desire HD.
Waarom? Volledig plastic behuizing zonder rare klepjes en andere ongein. Dat is de meest makkelijke manier om een zeer degelijk toestel te krijgen.

Enige waar je op in levert is garantie, dat is een gok die je moet nemen. En je moet wat software tweaken, maar dat kan je door de verkoper laten doen.

En firmware updates zijn leuk, maar voor deze prijs koop ik elk jaar een nieuwe telefoon, dan hoef ik er echt geen twee jaar mee te doen ;)
pi_120339572
Voor veel mensen boeit het niet eens dat er custom roms en updates aanwezig zijn. Had een tijdje geleden de SGS 1 van me zus ge-update naar jellybean. Maar ik zie nog veel mensen gewoon standaard android 2.2 / 2,3 draaien van samsung zelf.
pi_120340679
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 13:36 schreef Tsurany het volgende:

[..]

Omdat het beestje een andere naam heeft. Deze telefoons bewijzen namelijk dat je voor een dubbeltje prima op de eerste rang kan zitten. De bouwkwaliteit is prima en zeker vergelijkbaar met telefoons van merken zoals HTC en Samsung. Sterker nog, deze telefoon is in zijn geheel genomen degelijker dan mijn oude Desire HD.
Waarom? Volledig plastic behuizing zonder rare klepjes en andere ongein. Dat is de meest makkelijke manier om een zeer degelijk toestel te krijgen.

Enige waar je op in levert is garantie, dat is een gok die je moet nemen. En je moet wat software tweaken, maar dat kan je door de verkoper laten doen.

En firmware updates zijn leuk, maar voor deze prijs koop ik elk jaar een nieuwe telefoon, dan hoef ik er echt geen twee jaar mee te doen ;)
Dit.
There's no money in poetry, but then there's no poetry in money, either.
Actief in Sport, Travel, Theater, Taal en Kunst.
Leest momenteel: Mike's election guide.
pi_120341219
Er is nu ook een multi language rom (NEOupdateT16.zip) voor Neo N02 beschikbaar volgens lightake forum

Ik heb hem weer verwijderd. Bevat geen NL. Alleen qua europa de talen engels, spaans en portugees.

Heb eventueel de rom wel beschikbaar waar root blijft behouden en recovery niet wordt overschreven.
(zelf aangepast en kort getest)

[ Bericht 7% gewijzigd door glsf op 15-12-2012 18:14:08 ]
pi_120341238
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 13:36 schreef Tsurany het volgende:

[..]

Je noemt dan ook wel meteen het toestel met de meest belabberde bouwkwaliteit van de laatste jaren :') Maar voor zover ik het kan zien, valt het bij de G3 inderdaad erg mee met de bouwkwaliteit.

Wat de rest betreft ben ik het overigens met je eens, hoor. Voor 150 euro kun je best de gok wagen, en tegenwoordig heb je er hele leuke toestellen voor. Geen high end, maar dat verwacht je sowieso niet voor die prijs. Van wat ik ervan gezien heb, kunnen de Neo en de G3 zich prima meten met midrange toestellen van 300 euro, dus dan zit je voor de helft van de prijs prima voor een dubbeltje op de eerste rang.
pi_120345407
Neo T16 ROM (van onofficiële bron!):

http://speedy.sh/2dHza/NEOupdateT16.zip

Zelf ook nog niet getest.
pi_120346829
Schijnt de multilanguage te zijn vanuit Neo company zelf.
pi_120346890
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 18:47 schreef Xenorium het volgende:
Schijnt de multilanguage te zijn vanuit Neo company zelf.
helaas nog zonder nederlands, maar voor de liefhebbers van een NL foon hebben we jou rom nog :D
pi_120346943
Joh geen NL? Balen. Ik heb zelf ook liever een verse gecompileerde met NL vanuit de company. Tuurlijk ik draai mijn NL versie met plezier maar er zitten verschillende bugs in die ik misschien niet kan repareren.
pi_120349953
Ook net ff de neo n02 besteld, dank voor de tips hier!
pi_120350659
Ik had trouwens mijn accessoires besteld bij LT, extra accu enz. Ik heb een airmail code gekregen dat start met Q. Weet iemand welk airmail bedrijf dat is?
pi_120350713
Hopelijk volgende week m'n Neo binnen, was 04-12 binnengekomen op sorteer centrum in Singapore verstuurd met Deutchepost, verder geen update meer gezien.
Heeft iemand nog een goede site voor een 16 gb of een 32 gb kaartje, keuze hangt af van de prijs. Heb nu een 8gb en wil wel even upgraden!
pi_120350812
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 20:42 schreef jopiede het volgende:
Hopelijk volgende week m'n Neo binnen, was 04-12 binnengekomen op sorteer centrum in Singapore verstuurd met Deutchepost, verder geen update meer gezien.
Heeft iemand nog een goede site voor een 16 gb of een 32 gb kaartje, keuze hangt af van de prijs. Heb nu een 8gb en wil wel even upgraden!
http://tweakers.net/categorie/48/multimedia-geheugen/producten/

even filteren op wat je wilt
pi_120350895
Heb je wat tips voor minimale snelheid die wel aanbevolen is?
quote:
Top, had ik zelf inderdaad ook wel even kunnen bedenken |:(

Heb je wat tips aangaande de minimale snelheid die het beste met de neo werkt?
pi_120350974
Als je snel foto's en video's wilt maken dan volgens mij het beste klasse 6 of 10, anders voldoet een klasse 4 ook prima
pi_120351697
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 20:49 schreef Majinster het volgende:
Als je snel foto's en video's wilt maken dan volgens mij het beste klasse 6 of 10, anders voldoet een klasse 4 ook prima
Ik heb dat niet echt nodig, zeker niet met de neo... Ik denk dat ik daarom maar voor de volgende ga:
http://tweakers.net/price(...)ass-4-+-adapter.html inclusief versturen voor 20,80 vind ik een mooie prijs!
  zaterdag 15 december 2012 @ 21:41:22 #196
372279 SuperChips
Beter dan Pringles
pi_120353185
De eerste goede chinese phablet is on the way

MT6577, 1280x720, Jelly Bean, 3200 Mah batterij, toppie
Say whaaaat?
pi_120355095
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 21:06 schreef jopiede het volgende:

[..]

Ik heb dat niet echt nodig, zeker niet met de neo... Ik denk dat ik daarom maar voor de volgende ga:
http://tweakers.net/price(...)ass-4-+-adapter.html inclusief versturen voor 20,80 vind ik een mooie prijs!
Voor 2 euro meer heb je een Sandisk class 10 inclusief verzending: zie amazon.de
pi_120358465
Ik was nog even wat aan het zoeken over het feit dat ik soms, en blijkbaar ook andere geen internet hebben op de neo.

ik zelf heb op de T12 rom dus best vaak dat ik geen internet heb, ik heb wel verbinding en zie dus grijze streepjes.. als ze blauw zijn heb je dus gewoon internet..

ik ben dus wel verbonden met de router en heb goed ontvangst, maar volgens google search betekend het dat je als je grijze balkjes hebt niet verbonden bent met google services..

ik dacht dat het aan de neo zou liggen, maar een simpele google search geeft mij ontiegelijk veel topics met het zelfde probleem:

https://www.google.com/se(...)ial&client=firefox-a

de oorzaak van het probleem nog niet echt zo snel kunnen vinden, sommige hebben het over verkeerde routers, andere weerover verkeerde dns instellingen.. firewalls etc..

Momenteel heb ik alleen een simpele work around gevonden..
even airplane mode aan zetten en uitzetten, helpt om mijn grijze bars weer naar blauw te laten gaan
en dus weer internet te krijgen..

echter heb ik gemerkt dat als ik dan 5 minuten niks met de telefoon doe, hij zo weer grijs word :(

een mogelijke oplossing volgens iemand is,

quote:
Power off phone, remove battery, remove SIM, wait 1 minute. Reinstall SIM, battery and power phone back on. If that does not correct the problem then force stop the play store app and clear cache and data. Reboot phone. Hope this helps!
ik zal het is proberen, al denk ik niet dat het de oplossing is..
maar wie weet..

hou jullie op de hoogte!
pi_120359478
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2012 22:27 schreef marco_sire het volgende:

[..]

Voor 2 euro meer heb je een Sandisk class 10 inclusief verzending: zie amazon.de
Bedoel je deze?
http://www.amazon.de/SanD(...)id=1355613539&sr=1-2

Is er daadwerkelijk nou zoveel verschil, of maakt het eigenlijk niet heel veel uit?
En heb jij deze al besteld? Heb je enige idee wat de levertijd is, beetje kut om aan de slag te gaan met die 8gb en vervolgens weer over te moeten stappen naar de 32gb of is dat met een simpele transfer geregeld?
pi_120359740
Yup, dacht je dat je SD kaart vast zat gelinkt aan je telefoon ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')