abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120459851
Musique, wat een kansen! Spannend allemaal :)

Martine, ook voor jou spannend dus.

Roomsnoes, klinkt als een lastige maar verstandige beslissing.

Dat hopen, ja, dat is heel sterk. Dat merkte ik ook en we waren pas net begonnen. Het is moeilijk om het van je af te zetten. Loslaten is geen makkelijke keuze. Dat merk ik ook nu ik weliswaar zwanger ben, maar steeds bloedingen heb. Ik kan er niets tegen doen en toch laat het me niet los. Het is lastig als je iets zo graag wil en slechts beperkte invloed hebt.
Home is where the O+ is...
pi_120464368
bloedingen cwen? Dat maakt ook erg onzeker vaak... Hoeft niks te betekenen maar bloed en zwanger horen niet bij elkaar
pi_120483485
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2012 21:29 schreef Roomsnoes het volgende:
Klopt limone, parttime is niet echt gebruikelijk (maar ook niet raar ofzo)
Werkgevers verliezen bijzonder weinig, maar uiteraard moet je wel een vervanger inwerken. Maar het is hier al jaren zo en ik hoor eigenlijk niemand klagen. En vervangerd werken er dus een jaar dus dat is een waardevolle tijd voor een werkgever. En qua carriere: eøke moeder heeft gaten van een jaar. De werkloosheid ligt op 3% dus echt grote problemen geeft het niet.
En eerlijk: een jaar thuis zitten lijkt mij niet zonder meer fijn. Het vergt aardig wat eigen initiatief om die 10 maanden niet tegen de muren te vliegen.

Maar genoeg over Noorwegen. Daar val ik jullie over een half jaar wel mee lastig :P strepen piesen jullie!
Thanks voor de info, leuk om te weten! Ik vind het interessant hoe dezelfde dingen anders worden geregeld en hoe ik daar voor mijzelf iets van zou kunnen leren :)
pi_120484774
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 14:37 schreef Cwen het volgende:
Musique, wat een kansen! Spannend allemaal :)

Martine, ook voor jou spannend dus.

Roomsnoes, klinkt als een lastige maar verstandige beslissing.

Dat hopen, ja, dat is heel sterk. Dat merkte ik ook en we waren pas net begonnen. Het is moeilijk om het van je af te zetten. Loslaten is geen makkelijke keuze. Dat merk ik ook nu ik weliswaar zwanger ben, maar steeds bloedingen heb. Ik kan er niets tegen doen en toch laat het me niet los. Het is lastig als je iets zo graag wil en slechts beperkte invloed hebt.
Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap geen moment genoten door bloedingen. En eerlijk gezegd ook nooit verwacht dat we er zo'n prachtig kindje aan over zouden houden. Alles wat er mis ging gaf me het gevoel dat er helemaal geen kindje zou komen. Ik heb de eerste weken dan ook constant gehuild van geluk.

Deze zwangerschap is een wonder. Geen bloeding gehad tot nu toe en toch kon ik niet genieten tot vorige week.
21 weken zwanger en eindelijk een goede en mooie echo. Nu heb ik een normale zwangerschap en heb ik eindelijk mijn roze wolk.

Mag ff duren ;)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_120497031
Tally en Cwen, wat erg lijkt me dat, steeds die bloedingen! Vreselijk, ik kan me enorm goed voorstellen dat je er dan niet van geniet en steeds in angst zit.

Fijn dat je nu wel een "gewone" zwangerschap hebt Tal, en dat je eindelijk op je roze wolk zit! Af en toe lurk ik mee in Z&G en ik had er al een en ander over gelezen, maar ik durf er nog niet goed te posten :') Dus bij deze, gefeliciteerd!!!
pi_120497139
Tally, genieten is idd heel erg moeilijk op dit moment. Ik kan alleen maar hopen dat ik ook zo'n mooi kindje uiteindelijk in m'n armen mag houden zoals jij. Fijn dat je nu wel echt die roze wolk hebt :*
Home is where the O+ is...
pi_120497294
Dank jullie O+ Moet zelf nog even wennen aan het gevoel ;)
pi_120498597
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:27 schreef Tally het volgende:
Dank jullie O+ Moet zelf nog even wennen aan het gevoel ;)
Eindelijk Tally, fijn voor je O+

Het blijft ook allemaal eng omdat je er echt totaal geen controle over hebt. Geen moment. En het engste is nog wel dat dat niet ophoudt na de geboorte... -O-
Sarcasme. Herken het.
pi_120498747
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 10:14 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Eindelijk Tally, fijn voor je O+

Het blijft ook allemaal eng omdat je er echt totaal geen controle over hebt. Geen moment. En het engste is nog wel dat dat niet ophoudt na de geboorte... -O-
Maar buiten je buik is het iets tastbaars. Je ziet dat ze ;) ergens last van heeft of iets wilt.
Dat zie in je buik niet, het is niet tastbaar en je kan niets doen.
pi_120502999
quote:
2s.gif Op maandag 17 december 2012 16:36 schreef Pvoesss het volgende:
In sommige gevallen is 3 maanden wel heel erg kort.
Ze zouden het wat meer van de situatie afhankelijk moeten maken. :Y

10 weken zijn zo voorbij zeker als alles niet gaat zoals verwacht.
Ik heb straks niet eens verlof, ik heb een eigen bedrijf die gewoon moet blijven draaien.
En ja, ik weet dat ik van het UWV dan ZEZ kan krijgen, maar dat is niet genoeg om iemand in te huren die het werk van me over kan nemen.
Best stom -O-.
  woensdag 19 december 2012 @ 12:42:46 #186
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_120503392
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:30 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

Ik heb straks niet eens verlof, ik heb een eigen bedrijf die gewoon moet blijven draaien.
En ja, ik weet dat ik van het UWV dan ZEZ kan krijgen, maar dat is niet genoeg om iemand in te huren die het werk van me over kan nemen.
Best stom -O-.
Ik ben ook zelfstandige en krijg ook ZEZ. Stelt idd weinig voor. Maar heb je ook een arbeidsongeschiktheidsverzekering? Kijk dan eens in de voorwaarden of je ook uitkering krijgt bij zwangerschap. In mijn geval (interpolis) wel indien de vermoedelijke bevallingsdatum minimaal 2 jaar na de 1e betaling ligt. Want je verlof heb je echt nodig hoor, ik ben 4 weken geleden bevallen en zou me niet eens kunnen voorstellen om binnen een paar weken alweer aan het werk te moeten.
pi_120505726
Nee, ik heb geen arbeidsongeschiktheidsverzekering dus dat gaat niet op.
Mijn ouders en vriend kunnen tzt de boel wel tijdelijk draaiend houden, maar ideaal is anders.
pi_120505782
Zelfde situatie hier, ik kan gelukkig veel vanuit huis doen maar ook niet echt "verlof" hier.
pi_120505850
Ik kan wel vrij nemen maar vermoed dat ik toch door ga werken. Vooral als mijn vriend zit te ploeteren, dan is het toch gek om op de bank te blijven liggen.
Maar het is wel vervelend dat je de keuze niet eens hebt Zandsculptuur. Je kunt ook overwegen om simpele klusjes (zoals inpakken) uit te besteden aan een neefje ofzoiets, voor weinig per uur zwart. Maak je meestal een puber heel blij mee, en misschien kan het toch net dat uurtje extra rust betekenen.
pi_120505968
Oh, ik vind er wel wat op hoor ;)
Ik wist dat dit erbij hoorde toen ik mijn bedrijf startte.
pi_120506072
Tegelijk geeft het ook zoveel vrijheid! Ik ga over een half uur bijvoorbeeld in bad, en daarna werk ik weer door O+
pi_120506210
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:54 schreef Suikertante het volgende:
Tegelijk geeft het ook zoveel vrijheid! Ik ga over een half uur bijvoorbeeld in bad, en daarna werk ik weer door O+
Precies dat! :Y
pi_120506233
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:54 schreef Suikertante het volgende:
Ik hou momenteel een mini Gilmore Girls marathon :@
Straks weer hard bikkelen! :')
pi_120514049
Ik ben een loonslaaf en heb wel gewoon verlof. Alles heeft zijn voors en tegens.

Alle klachten zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik ben er weer van overtuigd dat t niet gelukt is deze maand. Word waarschijnlijk vrijdag gewoon weer ongesteld :(
pi_120514130
Ongesteld, en dus weer een cyclus van 40 dagen. Niet blij, zo is het wel erg lang wachten steeds. En dus geen ovulatie gezien deze maand, toch maar eens andere testen gaan gebruiken.
pi_120514312
-O- balen... :*
pi_120514465
Achja, we zijn pas zo kort bezig, en ik ben al blij dat er regelmaat in die cycli zit. Alleen wel een erg trage regelmaat :') . Nu eerst maar eens een gezellige decembermaand maken en dan is m'n volgende NOD op 15 januari. Pas.
pi_120516982
Ik had hier hoi en meteen ook weer doei gezegd, maar ben helaas terug.
We zijn moed aan het verzamelen voor de volgende poging.

Was net een beetje gewend aan het idee zwanger te zijn.
We genieten gelukkig nog wel van elkaar.

Het was vorige keer na 2 maanden raak maar helaas geen plakker.
OP NAAR DE VOLGENDE RONDE
  woensdag 19 december 2012 @ 19:08:56 #199
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_120518230
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:38 schreef Purple010 het volgende:
Ik had hier hoi en meteen ook weer doei gezegd, maar ben helaas terug.
We zijn moed aan het verzamelen voor de volgende poging.

Was net een beetje gewend aan het idee zwanger te zijn.
We genieten gelukkig nog wel van elkaar.

Het was vorige keer na 2 maanden raak maar helaas geen plakker.
OP NAAR DE VOLGENDE RONDE
Klote purple. Ik had het al meegelezen in Z&G. :*

Ik ga duimen dat er snel weer wat plakt.

Hier geen nieuws verder. Wel bijgelezen maar ook al weer alles vergeten. Veel te veel aan het rennen en vliegen.

:* voor vervelende bloedingen :(
:* voor weinig verlof etc. Zelfde hier overigens, zo goed als eigen baas, maar wel personeel wat de boel draaiende kan houden. Tegen die tijd ga ik ook minder uren aanwezig zijn op de zaak.

En verder excuus voor mensen die ik vergeet.
  woensdag 19 december 2012 @ 19:12:58 #200
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')