Thanks voor de info, leuk om te weten! Ik vind het interessant hoe dezelfde dingen anders worden geregeld en hoe ik daar voor mijzelf iets van zou kunnen lerenquote:Op maandag 17 december 2012 21:29 schreef Roomsnoes het volgende:
Klopt limone, parttime is niet echt gebruikelijk (maar ook niet raar ofzo)
Werkgevers verliezen bijzonder weinig, maar uiteraard moet je wel een vervanger inwerken. Maar het is hier al jaren zo en ik hoor eigenlijk niemand klagen. En vervangerd werken er dus een jaar dus dat is een waardevolle tijd voor een werkgever. En qua carriere: eøke moeder heeft gaten van een jaar. De werkloosheid ligt op 3% dus echt grote problemen geeft het niet.
En eerlijk: een jaar thuis zitten lijkt mij niet zonder meer fijn. Het vergt aardig wat eigen initiatief om die 10 maanden niet tegen de muren te vliegen.
Maar genoeg over Noorwegen. Daar val ik jullie over een half jaar wel mee lastigstrepen piesen jullie!
Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap geen moment genoten door bloedingen. En eerlijk gezegd ook nooit verwacht dat we er zo'n prachtig kindje aan over zouden houden. Alles wat er mis ging gaf me het gevoel dat er helemaal geen kindje zou komen. Ik heb de eerste weken dan ook constant gehuild van geluk.quote:Op dinsdag 18 december 2012 14:37 schreef Cwen het volgende:
Musique, wat een kansen! Spannend allemaal
Martine, ook voor jou spannend dus.
Roomsnoes, klinkt als een lastige maar verstandige beslissing.
Dat hopen, ja, dat is heel sterk. Dat merkte ik ook en we waren pas net begonnen. Het is moeilijk om het van je af te zetten. Loslaten is geen makkelijke keuze. Dat merk ik ook nu ik weliswaar zwanger ben, maar steeds bloedingen heb. Ik kan er niets tegen doen en toch laat het me niet los. Het is lastig als je iets zo graag wil en slechts beperkte invloed hebt.
Eindelijk Tally, fijn voor jequote:Op woensdag 19 december 2012 09:27 schreef Tally het volgende:
Dank jullieMoet zelf nog even wennen aan het gevoel
Maar buiten je buik is het iets tastbaars. Je ziet dat zequote:Op woensdag 19 december 2012 10:14 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Eindelijk Tally, fijn voor je![]()
Het blijft ook allemaal eng omdat je er echt totaal geen controle over hebt. Geen moment. En het engste is nog wel dat dat niet ophoudt na de geboorte...
Ik heb straks niet eens verlof, ik heb een eigen bedrijf die gewoon moet blijven draaien.quote:Op maandag 17 december 2012 16:36 schreef Pvoesss het volgende:
In sommige gevallen is 3 maanden wel heel erg kort.
Ze zouden het wat meer van de situatie afhankelijk moeten maken.
10 weken zijn zo voorbij zeker als alles niet gaat zoals verwacht.
Ik ben ook zelfstandige en krijg ook ZEZ. Stelt idd weinig voor. Maar heb je ook een arbeidsongeschiktheidsverzekering? Kijk dan eens in de voorwaarden of je ook uitkering krijgt bij zwangerschap. In mijn geval (interpolis) wel indien de vermoedelijke bevallingsdatum minimaal 2 jaar na de 1e betaling ligt. Want je verlof heb je echt nodig hoor, ik ben 4 weken geleden bevallen en zou me niet eens kunnen voorstellen om binnen een paar weken alweer aan het werk te moeten.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:30 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Ik heb straks niet eens verlof, ik heb een eigen bedrijf die gewoon moet blijven draaien.
En ja, ik weet dat ik van het UWV dan ZEZ kan krijgen, maar dat is niet genoeg om iemand in te huren die het werk van me over kan nemen.
Best stom.
Precies dat!quote:Op woensdag 19 december 2012 13:54 schreef Suikertante het volgende:
Tegelijk geeft het ook zoveel vrijheid! Ik ga over een half uur bijvoorbeeld in bad, en daarna werk ik weer door
Ik hou momenteel een mini Gilmore Girls marathonquote:Op woensdag 19 december 2012 13:54 schreef Suikertante het volgende:
Tegelijk geeft het ook zoveel vrijheid! Ik ga over een half uur bijvoorbeeld in bad, en daarna werk ik weer door
Klote purple. Ik had het al meegelezen in Z&G.quote:Op woensdag 19 december 2012 18:38 schreef Purple010 het volgende:
Ik had hier hoi en meteen ook weer doei gezegd, maar ben helaas terug.
We zijn moed aan het verzamelen voor de volgende poging.
Was net een beetje gewend aan het idee zwanger te zijn.
We genieten gelukkig nog wel van elkaar.
Het was vorige keer na 2 maanden raak maar helaas geen plakker.
OP NAAR DE VOLGENDE RONDE
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |