Ik heb ook nooit een rekening gezien na mijn miskraam. Wel online ingekeken welke rekeningen zijn gedeclareerd, goeiedag dan! Ik had trouwens basisverzekering plus gezin ofzo iets, bij FBTO. Nu ook nog, stap per 2013 over naar VGZ. Veel uitgebreider en mijn man werkt daar dus korting. Ik hou van kortingquote:Op zondag 16 december 2012 16:40 schreef Kursor het volgende:
(Zandsculptuur...bij mij kwam de rekening kort na de uitgerekende datum, zo'n zes maanden na curettage; was alleen eigen bijdrage, maar viel me behoorlijk rauw op m'n dak...volgens mij meer nog vanwege m'n geweldige staat van zijn ivm de datum.)
Een curettage kost 1200 euro geloof ik. Ingreep van een kwartiertje...quote:Op zondag 16 december 2012 16:47 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit een rekening gezien na mijn miskraam. Wel online ingekeken welke rekeningen zijn gedeclareerd, goeiedag dan! Ik had trouwens basisverzekering plus gezin ofzo iets, bij FBTO. Nu ook nog, stap per 2013 over naar VGZ. Veel uitgebreider en mijn man werkt daar dus korting. Ik hou van korting
Poeh! Ik heb geen curettetage gehad, ik verloor het vruchtje een paar uur voor de OK stond ingepland. Ik heb alleen 5 uurtjes een kamer gehad. En uiteraard verpleegsters. Was ook geen misselijk bedrag bij elkaar.quote:Op zondag 16 december 2012 16:52 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Een curettage kost 1200 euro geloof ik. Ingreep van een kwartiertje...
Miskramen zijn helaas voor aardig wat vrouwen wel een onderwerp waar ze mee te maken krijgen bij een zwangerschap. Dus zo'n verkeerd onderwerp is het hier niet, in mijn ogen.quote:
Dat hoop ik ook echt voor jou!quote:Op zondag 16 december 2012 17:46 schreef Kursor het volgende:
Inderdaad geen leuk onderwerp en ik denk ook niet dat het mee te verzekeren is...meer ongelukkige samenloop van omstandigheden. Enige is dat je met een hoog eigen risico dus flink veel zelf moet gaan betalen van de ingreep (hier tegen de 1400 euro en volgens mij zaten alle controles en verdere ziekenhuisafspraken er niet in).
Hopelijk gaat het een volgende keer wel goed.
Ik zeg ook niet dat het een verkeerd onderwerp is, alleen dat het geen fijn onderwerp isquote:Op zondag 16 december 2012 17:50 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Miskramen zijn helaas voor aardig wat vrouwen wel een onderwerp waar ze mee te maken krijgen bij een zwangerschap. Dus zo'n verkeerd onderwerp is het hier niet, in mijn ogen.
Daar heb je gelijk in. En je moet er ook niet te veel bij stil staan, absoluut niet! Maar je wil niet ook nog een rekening van honderden euro's nadat het mis gaat en als je dat kan voorkomen door er voor de tijd even over na te denken is dat toch fijn!quote:Op zondag 16 december 2012 17:51 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het een verkeerd onderwerp is, alleen dat het geen fijn onderwerp is
10 mnden zwangershapsverlof?quote:Op zondag 16 december 2012 18:34 schreef Roomsnoes het volgende:
Wij hebben de babyplannen maar even voor 4-5 maanden in de ijskast gezet. We kwamen er na wat rekenen achter dat dat ons wel erg veel geld zou schelen. Ik ben in mei klaar met mn studie en als ik 6 maanden voor de bevaldatum werk, dan heb ik 10 mdn betaald zwangerschapsverlof. En anders moet ik met een baby 3 maanden al weer aan de bak. Het gaat om veel meer geød dan we in eerste instantie dachten. Dus we hebben besloten om nog maar even geduld te hebben. Ik ga niet aan de pil en we gaan geen condooms gebruiken, maar ik stop wel met de testjes en op de klok vrijen. Word ik wel zwanger in de tussentijd dan zien we wel verder, maar we gaan er even ons best niet meer voor doen. Is wel even een teleurstelling maar ja. Het leven gaat niet altijd zoals je wil. Maar ik blijf wel meelezen hier. En wie eeet kom ik over een maand wel met 2 strepen binnen, want dat gebeurt natuurlijk uitgerekend als het niet uit komt
Zo ben ik de eerste keer ook zwanger geraakt, binnen 2 maanden, dus wie weet wat het je gaat brengenquote:Op zondag 16 december 2012 18:34 schreef Roomsnoes het volgende:Ik ga niet aan de pil en we gaan geen condooms gebruiken, maar ik stop wel met de testjes en op de klok vrijen. Word ik wel zwanger in de tussentijd dan zien we wel verder, maar we gaan er even ons best niet meer voor doen. Is wel even een teleurstelling maar ja. Het leven gaat niet altijd zoals je wil. Maar ik blijf wel meelezen hier. En wie eeet kom ik over een maand wel met 2 strepen binnen, want dat gebeurt natuurlijk uitgerekend als het niet uit komt
+1 ik ook inderdaad!quote:Op zondag 16 december 2012 19:22 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Zo ben ik de eerste keer ook zwanger geraakt, binnen 2 maanden, dus wie weet wat het je gaat brengen
Succes iig
10 maanden zwangerschapsverlof? Nou, ik werk al een jaar of 7 maar ik krijgt toch echt maar de wettelijke 16 weken zwangerschapsverlof hoorquote:Op zondag 16 december 2012 18:34 schreef Roomsnoes het volgende:
Wij hebben de babyplannen maar even voor 4-5 maanden in de ijskast gezet. We kwamen er na wat rekenen achter dat dat ons wel erg veel geld zou schelen. Ik ben in mei klaar met mn studie en als ik 6 maanden voor de bevaldatum werk, dan heb ik 10 mdn betaald zwangerschapsverlof. En anders moet ik met een baby 3 maanden al weer aan de bak. Het gaat om veel meer geød dan we in eerste instantie dachten. Dus we hebben besloten om nog maar even geduld te hebben. Ik ga niet aan de pil en we gaan geen condooms gebruiken, maar ik stop wel met de testjes en op de klok vrijen. Word ik wel zwanger in de tussentijd dan zien we wel verder, maar we gaan er even ons best niet meer voor doen. Is wel even een teleurstelling maar ja. Het leven gaat niet altijd zoals je wil. Maar ik blijf wel meelezen hier. En wie eeet kom ik over een maand wel met 2 strepen binnen, want dat gebeurt natuurlijk uitgerekend als het niet uit komt
Ondanks je teleurstelling vind ik dat er toch veel rust uit je post spreekt. Zul je net zien dat je binnen een paar weken je tweede streepje hebt!quote:Op zondag 16 december 2012 18:34 schreef Roomsnoes het volgende:
Wat een geweldig systeem, zouden ze hier ook moeten invoerenquote:Op zondag 16 december 2012 23:32 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik woon in Noorwegen en daar krijg je even kort door de bocht 10 maanden 100% of 12 maanden 80% betaald. Op voorwaardr dat je 6 vd 10 maanden voorafgaand aan de geboorte hebt gewerkt. De kdvs zijn er dus niet op ingericht om babies op te vangen, want 10 mnd is heel gewoon hier. Dus al zou ik willen werken, ik kan mn baby dan nergens kwijt. Alternatief is dan dus thuis zitten zonder loon. Dat kan wel, maar heeft niet onze voorkeut.
En Limone, ik ben eigenlijk wel rustig ja. Ik werd een beetje gestressed dat hey niet helemaal ging zoals ik hoopte dus een pauze is misschien wel goed!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |