Ze worden dus wel ontslagen.quote:Op woensdag 12 december 2012 16:26 schreef cempexo het volgende:
@Hexagon
Nog wat berichten over de betrouwbaarheid van je nederlandse ambtenaren:
Zeker 66 ambtenaren zijn vorig jaar voor straf ontslagen, omdat ze niet integer zouden zijn geweest. Daarnaast kregen 197 collega's een schorsing, een waarschuwing of een andere straf. In 29 gevallen is zelfs aangifte gedaan bij justitie. Dat blijkt uit woensdag gepresenteerd onderzoek van het Bureau Integriteitsbevordering Openbare Sector (BIOS).
bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)jes_verzwegen__.html
PVV en CDA in de Tweede Kamer willen opheldering over een bericht dat de bestuurskosten van pensioenfondsen de afgelopen jaren fors zijn gestegen.
bron: http://www.telegraaf.nl/o(...)nsioenfondsen__.html
En tenslotte nog een lopende discussie (ik weet de naam van het topic niet meer) over de intelligentie van nederland. De reden was dat nederlandse emigranten brains, education en power hebben. Dat zijn er jaarlijks sinds 2000 meer dan 100.000 per jaar (laatste jaar 160.000).Wat blijft dan nog over...nou dit bv:
Nederlandse basisschoolleerlingen raken achter met rekenen en taal ten opzichte van leeftijdgenoten in het buitenland. Dat is de conclusie van twee grote internationale onderzoeken die vandaag worden gepubliceerd.
bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)kenen_en_taal__.html
Je moet je wat anders afvragen...hoeveel ambtenaren blijven achter de coulisen, nog niet betrapt of met de mantel met de liefde bedekt? Immers de chef van zo'n ambtenaar krijgt ook op zijn donder dat hij heeft zitten te slapen. Dat wil hij niet.quote:Op woensdag 12 december 2012 16:42 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ze worden dus wel ontslagen.
Daarbij ook in het normale bedrijfsleven vinden zaken plaats die niet door de beugel kunnen. Als het om geld gaat is veel mogelijk.
Ook in het bedrijfsleven vind dit plaats. Vriendjespolitiek, netwerken spelen een zeer belangrijke rol. Ik heb de beste ontwerpers het veld zien ruimen of werden ontslagen/weggepest omdat ze door hun kennis en inzet een bedreiging waren voor hun meerdere.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:13 schreef cempexo het volgende:
[..]
Je moet je wat anders afvragen...hoeveel ambtenaren blijven achter de coulisen, nog niet betrapt of met de mantel met de liefde bedekt? Immers de chef van zo'n ambtenaar krijgt ook op zijn donder dat hij heeft zitten te slapen. Dat wil hij niet.
quote:Op woensdag 12 december 2012 17:18 schreef Paper_Tiger het volgende:
Even terug komen op het ridicule stuk tekst van het CPB. Duidelijk niet geschreven door een ondernemer. Het is theoretisch geneuzel wat niets met de echte wereld te maken heeft. Op zulke flauwekul voor aannames wordt dus beleid gemaakt.
De theorie en de praktijk konden niet meer van elkaar verschillen. Daarom krijgt niemand meer iets anders dan een wegwerpbaan.
Alsof werkgevers de praktijk zien. Zij laten zich graag omgeven door ja knikkers en kontenkruipers waardoor ze niet eens in de gaten hebben hoe hun onderneming functioneert.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:18 schreef Paper_Tiger het volgende:
Even terug komen op het ridicule stuk tekst van het CPB. Duidelijk niet geschreven door een ondernemer. Het is theoretisch geneuzel wat niets met de echte wereld te maken heeft. Op zulke flauwekul voor aannames wordt dus beleid gemaakt.
De theorie en de praktijk konden niet meer van elkaar verschillen. Daarom krijgt niemand meer iets anders dan een wegwerpbaan.
Die zullen er ook zijn maar dat zijn dan geen ondernemers meer.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:22 schreef Cherna het volgende:
[..]
Alsof werkgevers de praktijk zien. Zij laten zich graag omgeven door ja knikkers en kontenkruipers waardoor ze niet eens in de gaten hebben hoe hun onderneming functioneert.
Nee, het CPB is objectief, een ondernemer niet. Zolang jij beweert dat het CPB subjectief is kan wat mij betreft dit topic op slot. Dan is elke discussie zinloos.quote:
Nee die gaan uiteindelijk failliet en laten een spoor van vernieling achter waar de maatschappij voor kan opdraaien.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:24 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Die zullen er ook zijn maar dat zijn dan geen ondernemers meer.
Het is niet eens van belang of mijn sub dan wel objectief is. De dagelijkse praktijk wijst uit dat ze zo ver van de echte maatschappij verwijderd zijn dat ze geen idee meer hebben wat er gebeurt en waarom. Het hele stuk is geweldig onderbouwt met allemaal getallen maar het is gewoon niet waar.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:25 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, het CPB is objectief, een ondernemer niet. Zolang jij beweert dat het CPB subjectief is kan wat mij betreft dit topic op slot. Dan is elke discussie zinloos.
Niet de maatschappij maar iedereen die facturen heeft gestuurd en ze niet betaald krijgt.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:26 schreef Cherna het volgende:
[..]
Nee die gaan uiteindelijk failliet en laten een spoor van vernieling achter waar de maatschappij voor kan opdraaien.
De dagelijkse praktijk wijst uit de werkgevers het in hun ogen dure personeel willen wippen om goedkope krachten aan te nemen. Niemand is uniek en binnen 1 uur vervangbaar. Dat is de realiteit.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:27 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het is niet eens van belang of mijn sub dan wel objectief is. De dagelijkse praktijk wijst uit dat ze zo ver van de echte maatschappij verwijderd zijn dat ze geen idee meer hebben wat er gebeurt en waarom. Het hele stuk is geweldig onderbouwt met allemaal getallen maar het is gewoon niet waar.
Niet voor elke functie gaat die vlieger op. (alleen voor wegwerpbanen) Een werkgever wil vooral concurrerend zijn.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:35 schreef betyar het volgende:
[..]
De dagelijkse praktijk wijst uit de werkgevers het in hun ogen dure personeel willen wippen om goedkope krachten aan te nemen. Niemand is uniek en binnen 1 uur vervangbaar. Dat is de realiteit.
Dit.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:35 schreef betyar het volgende:
[..]
De dagelijkse praktijk wijst uit de werkgevers het in hun ogen dure personeel willen wippen om goedkope krachten aan te nemen. Niemand is uniek en binnen 1 uur vervangbaar. Dat is de realiteit.
Concurrerend in prijs maar niet in kwaliteit. Zelfs in China is de kwaliteit belabberd maar toch laat men daar de handel in elkaar fratsen omdat het nu eenmaal goedkoper is.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:37 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Niet voor elke functie gaat die vlieger op. (alleen voor wegwerpbanen) Een werkgever wil vooral concurrerend zijn.
Je snapt het niet...quote:Op woensdag 12 december 2012 16:42 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ze worden dus wel ontslagen.
Daarbij ook in het normale bedrijfsleven vinden zaken plaats die niet door de beugel kunnen. Als het om geld gaat is veel mogelijk.
Het CPB zijn ambtenaren die in eigen wereld leven of duidelijker gezegd niet leven in de wereld van de nederlandse werknemer en al helemaal niet in de wereld van de werkgever.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:18 schreef Paper_Tiger het volgende:
Ook dat ben ik met je eens. Kijk eens naar de VS waar iedereen bij Wal Mart koopt. Alles maar dan ook alles komt uit China. Door daar te kopen raken ze hun baan kwijt. Als we allemaal alleen eigen waar kopen geven we de economie en de werkgelegenheid een impuls. Helaas kunnen alleen zeer welgestelde mensen zich nog 'made in Holland' veroorloven.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:41 schreef Cherna het volgende:
[..]
Concurrerend in prijs maar niet in kwaliteit. Zelfs in China is de kwaliteit belabberd maar toch laat men daar de handel in elkaar fratsen omdat het nu eenmaal goedkoper is.
Ik snap precies wat je zegt. Een politieke carrière kan ik dus wel vergeten.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:50 schreef cempexo het volgende:
[..]
Het CPB zijn ambtenaren die in eigen wereld leven of duidelijker gezegd niet leven in de wereld van de nederlandse werknemer en al helemaal niet in de wereld van de werkgever.
Dat laatste heeft te maken met een gekleurde privé opvatting over werkgevers als subject.
Dat lijkt me een gezonde ontwikkeling.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:35 schreef betyar het volgende:
[..]
Je beland dus in een gevaarlijke spiraal. En hoe doorbreek je die? Dat is de grote vraag. Maar alle onstabiliteit en onzekerheden dragen zeker niet bij aan de oplossing.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:50 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ook dat ben ik met je eens. Kijk eens naar de VS waar iedereen bij Wal Mart koopt. Alles maar dan ook alles komt uit China. Door daar te kopen raken ze hun baan kwijt. Als we allemaal alleen eigen waar kopen geven we de economie en de werkgelegenheid een impuls. Helaas kunnen alleen zeer welgestelde mensen zich nog 'made in Holland' veroorloven.
De werkgevers reageren dus alleen maar op het koopgedrag van het gros van de consumenten.
Ging het maar om de prestatie. Het gaat om veel meer dan dat.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:54 schreef cempexo het volgende:
[..]
Dat lijkt me een gezonde ontwikkeling.
Als werkgever huur ik iemand in om een prestatie voor mijn bedrijf te leveren, daar krijgt hij een beloning voor.
Maar niet om een emotionele verbintenis met mij aan te gaan.
Door de belastingen op binnenlandse arbeid te verlagen zoals ze in de VS wel doen. Kijk maar naar Apple die weer productie in eigen land gaan draaien.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:55 schreef Cherna het volgende:
[..]
Je beland dus in een gevaarlijke spiraal. En hoe doorbreek je die? Dat is de grote vraag. Maar alle onstabiliteit en onzekerheden dragen zeker niet bij aan de oplossing.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |