Zo herkenbaar ditquote:Op maandag 10 december 2012 18:09 schreef Keselo het volgende:
-Wanneer je stappen bent met vrienden en een geeft gewoon geen rondjes. Dit is iets wat hij nooit doet. Wanneer het zijn beurt is om bier te halen is hij plots naar de wc, naar buiten om een sigaret te roken of wat dan ook. Uiteindelijk haalt iemand anders maar bier en wat schertst ieders verbazing? Hij is er als de kippen bij om zijn biertje te innen. Dit gaat zo de gehele avond door. Als je hem vraagt waarom hij geen rondjes haalt, loopt hij naar de bar en haalt een biertje voor zichzelf en die ene persoon die hem vroeg naar zijn gebrek aan uitgedeelde rondjes
Dat is ook geen gierigheid. Maar als je de hele avond profiteert van rondjes en er nooit zelf een haalt en altijd met bullshit excusen komt als iemand vraagt waarom. Dan ben je gewoon een lamme gierige lul.quote:Op maandag 10 december 2012 18:34 schreef Nobody2.0 het volgende:
90% gelijk.
Maar rondjes geven ben ik om die reden ook mee gestopt.
Haal wel eens wat voor degene die ook aan mijn tafeltje zitten en voor mijn vriendin.
Sla een rondje dan ook altijd af en haal zelf wel wat of zorg dat degene die rondje gaf er 1 terug krijg.
Nee ik ben niet gierig, ik laat alleen niet van me profiteren.
u right!quote:Op maandag 10 december 2012 18:42 schreef Keselo het volgende:
[..]
Dat is ook geen gierigheid. Maar als je de hele avond profiteert van rondjes en er nooit zelf een haalt en altijd met bullshit excusen komt als iemand vraagt waarom. Dan ben je gewoon een lamme gierige lul.
Dit is dan ook weer waar. Als iemand gewoon wat minder geld heeft en daarom bewust iets goedkopers haalt, dan naai je die persoon juist weer door te gaan roepen "deel de rekening gewoon door het aantal mensen", terwijl je zelf hebt zitten schranzen als een koning. Het werkt dus wel 2 kanten op.quote:Op maandag 10 december 2012 19:38 schreef Tja..1986 het volgende:
Je hebt ook van die mensen die als je met elkaar betaald het duurste van het duurste gaan bestellen en dan de rekening willen delen. Tegenwoordig heb ik daar best geld voor, maar toen ik nog student was ging ik op die momenten ook 'gierig' doen.
Als ik krap zat deelde ik dat altijd van tevoren even mee. Aangezien delen altijd de standaard was.quote:Op maandag 10 december 2012 19:56 schreef Piye het volgende:
Fooi.Verder wel terechte klacht.
[..]
Dit is dan ook weer waar. Als iemand gewoon wat minder geld heeft en daarom bewust iets goedkopers haalt, dan naai je die persoon juist weer door te gaan roepen "deel de rekening gewoon door het aantal mensen", terwijl je zelf hebt zitten schranzen als een koning. Het werkt dus wel 2 kanten op.
Ja zou ik ook wel doen, al is het maar om dus aan te geven dat ik iets goedkopers zal halen, maar dan dus niet opeens veel meer kan betalen dan ik heb besteld.quote:Op maandag 10 december 2012 20:12 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Als ik krap zat deelde ik dat altijd van tevoren even mee. Aangezien delen altijd de standaard was.
Nja als iemand dat doet dan hoeft het voor mij ook niet. Maar meestal als ik ga eten met mensen dan zal er hoogstens 3 euro verschil zitten tussen de goedkoopste en de duurste dus waar praat je dan overquote:Op maandag 10 december 2012 19:38 schreef Tja..1986 het volgende:
Je hebt ook van die mensen die als je met elkaar betaald het duurste van het duurste gaan bestellen en dan de rekening willen delen. Tegenwoordig heb ik daar best geld voor, maar toen ik nog student was ging ik op die momenten ook 'gierig' doen.
Geen fooi geven heeft niets met gierig zijn te maken. Het geven van fooi is flauwekul. Het personeel krijgt gewoon salaris voor hun werk. Je geeft het kassameisje toch ook geen fooi?quote:Op maandag 10 december 2012 18:09 schreef Keselo het volgende:
En geen fooi geven, terwijl het een prima restaurant is en er niets aan de service mankeerde.
Ja man maar de meeste mensen hier snappen de leven niet.quote:Op maandag 10 december 2012 20:41 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Iedereen is skeer en de schulden worden meer
Ik leg meestal 2 euro neer omdat ik het zo schraal vind staan wanneer er 78,75 op de rekening stond er ook precies 78,75 ligt.quote:Op maandag 10 december 2012 21:00 schreef finsdefis het volgende:
Terechte klachten ja. Vooral dat van die rondjes en de studiegenoten. Laatst hadden we een etentje, en toch ligt er op het eind ALTIJD te weinig geld op tafel. Dan zijn er altijd een paar paupers al naar buiten ofzo, en leg ik met een paar vrienden maar wat extra euro neer.
Overigens geef ik ook zelden nog rondjes als er vrouwen bij zijn, niet dat de vrouwen in kwestie dure shit willen, maar ze halen zelf nooit rondjes of houden het gewoon niet bij. Doe meestal rondjes met twee of drie vrienden met eenzelfde instelling/snelheid. Gelukkig kost een vaasje maar 1,50 in onze pub.
Overigens geef ik ook nooit fooi, alleen als ze het echt verdiend hebben. Maar om iemand anders' fooi terug te pakkendat gaat wel te ver.
Ja, oke. Als het dat bedrag is maak ik er gewoon 80 euro van. Maar dat is meer om het gemak. Wat het personeel van me vindt boeit me nietquote:Op maandag 10 december 2012 21:02 schreef Keselo het volgende:
[..]
Ik leg meestal 2 euro neer omdat ik het zo schraal vind staan wanneer er 78,75 op de rekening stond er ook precies 78,75 ligt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |