http://www.nu.nl/binnenla(...)kamp-vinkenslag.htmlquote:ma 10 dec 2012, 15:10 | 0 reacties |lees voor
Familie woonwagenkamp krijgt miljoen
MAASTRICHT - Een familie die woont op woonwagenkamp Vinkenslag heeft van de gemeente Maastricht bijna een miljoen euro gekregen als 'verhuisvergoeding'.
Dat blijkt uit contracten die in handen zijn van het tv-programma Nieuwsuur.
De familie moest met die vergoeding het verplaatsen van drie woonwagens bekostigen. De verplaatsing kostte volgens het bedrijf die dat uitvoerde, minder dan een ton. Met de overige negen ton moesten nog wel een betonplaat, hekwerk en aansluitingen worden geregeld.
Volgens Nieuwsuur is de overeenkomst opmerkelijk, omdat de familie volgens de beleidslijn geen recht zou hebben op een nieuwe plek. De familie is niet door de vereiste BIBOB-screening op criminele antecedenten gekomen. Ze is in beroep gegaan tegen die beoordeling-
In 2003 werd besloten dat Vinkenslag veranderd moest worden in een bedrijventerrein. De sanering en ombouw, die begin dit jaar werd voltooid, kostte de gemeente bijna 45 miljoen euro.
Gewoon een stelletje pussies daar bij de gemeente.quote:Volgens Nieuwsuur is de overeenkomst opmerkelijk, omdat de familie volgens de beleidslijn geen recht zou hebben op een nieuwe plek.
De gemeente is gewoon bang voor die criminelen en derhalve krijgen ze dit soort geld zonder moeite.quote:Op maandag 10 december 2012 15:19 schreef HD9 het volgende:
Vinkenslag
Das leuk he,
kan ik dat ook krijgen ??
http://www.telegraaf.nl/b(...)_miljoen_euro__.html
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)kamp-vinkenslag.html
Ook denk ik wel aan de andere kant dat de gemeente graag van ze af wilde zijn. Dus dan maar meteen een miljoen aan ze geven, why not.quote:Op maandag 10 december 2012 15:25 schreef Rezania het volgende:
[..]
Gewoon een stelletje pussies daar bij de gemeente.
Omdat dat onder dwang van iemand anders is afgenomen.quote:Op maandag 10 december 2012 15:28 schreef Moovje het volgende:
[..]
Ook denk ik wel aan de andere kant dat de gemeente graag van ze af wilde zijn. Dus dan maar meteen een miljoen aan ze geven, why not.
Da's wel wat voor te zeggen inderdaadquote:Op maandag 10 december 2012 15:26 schreef mstx het volgende:
Ze krijgen het wel weer mooi voor mekaar die kampers.
Ik weet niet of je ooit ín zo'n woning geweest bent?quote:Op maandag 10 december 2012 16:00 schreef FAUSTINO het volgende:
Laat mensen lekker zelf bepalen waar ze willen wonen en waarin of dit nou een huis of een wagen is. Maar dit is natuurlijk meer dan absurd eveneens het feit dat de meeste ''wagens'' gewoon huizen zijn.
[ afbeelding ]
Dit vind ik nou gewoon een huis maar puur omdat er wielen onder staan is het een wagen hele grap is... Dat je er amper belastingen voor hoeft te betalen wat ook nog eens ronduit debiel is. Daar mag best weleens wat aan verandert worden.
Als je zo prat op je manier van leven ga je toch niet in een bungalow wonen die thuishoren op een vakantiepark. Trouwens al vaak genoeg binnen geweest bij ze dus weet wel hoe ze eruit zien van binnenuit.quote:Op maandag 10 december 2012 16:03 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik weet niet of je ooit ín zo'n woning geweest bent?
Een wagen is het niet, maar een stenen huis ook niet hoor
Nou, dan weet je toch dat het prefab-rommel is?quote:Op maandag 10 december 2012 16:06 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Als je zo prat op je manier van leven ga je toch niet in een bungalow wonen die thuishoren op een vakantiepark. Trouwens al vaak genoeg binnen geweest bij ze dus weet wel hoe ze eruit zien van binnenuit.
Is niks nieuws toch? Ambtenaren doen gewoon hun werk en aangezien ze geen verantwoording hoeven af te leggen strooien ze meestal rijkelijk met taxpoet. Geld dat onder dwang is afgenomen van het volk.quote:Op maandag 10 december 2012 16:10 schreef Nemephis het volgende:
Toch jammer dat de verantwoordelijke ambtenaren niet vervolgd kunnen worden.
Dan zijn we het toch gewoon eens met elkaarquote:Op maandag 10 december 2012 16:09 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nou, dan weet je toch dat het prefab-rommel is?
Hoe dat een miljoen moet kosten is mij een groot raadsel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |