het is inderdaad niet makkelijk om door het begin te komenquote:Op maandag 10 december 2012 12:57 schreef Stefan het volgende:
Hoe minder het op t boek lijkt hoe beter. LOTR is een geweldige filmserie maar het boek kwam ik niet verder dan blz 1 terwijl ik toch graag lees.
Nou hou ik sowieso niet van fantasy. HP vond ik leuk maar geen boek van gelezen en LOTR was mooi gemaakt.quote:Op maandag 10 december 2012 12:59 schreef Adames het volgende:
[..]
het is inderdaad niet makkelijk om door het begin te komen
Is De Hobbit makkelijker om op te pakken dan LOTR? Had ook enorm veel moeite met het begin van die reeks.quote:Op maandag 10 december 2012 12:59 schreef Adames het volgende:
[..]
De Hobbit is erg toegankelijk ja. Wordt vaak beschouwd als een kinderboek.quote:Op maandag 10 december 2012 13:09 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Is De Hobbit makkelijker om op te pakken dan LOTR? Had ook enorm veel moeite met het begin van die reeks.
het droge gedeelte is een stuk korter en makkelijker te lezen, maar ik vond het ook minder interessant.quote:Op maandag 10 december 2012 13:09 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Is De Hobbit makkelijker om op te pakken dan LOTR? Had ook enorm veel moeite met het begin van die reeks.
Als ik naar een film ga kijken, dan ga ik naar een film kijken. Waar dat dan allemaal vandaan komt, waarom het erin zit en wat de achtergrond is, dat is allemaal irrelevant. Daar komt geen "saai, maar", "saai, want" of "saai omdat" aan te pas, saai is saai.quote:Op maandag 10 december 2012 11:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Serieus, die uitspraken beginnen me echt te irriteren. De toevoegingen die men heeft gedaan uit de Nagelaten Vertellingen over de historie en achtergrond van de Dwergen, de opkomst van de Necromancer (Sauron) en de mate waarin the White Council zich daarmee bezig houdt kunnen voor de niet-fans als overbodig of saai worden beschouwd, maar - en dat heb ik vandeweek ook al gezegd - deze zijn van essentieel belang om het verhaal enige substantie te geven en te linken aan LOTR straks.
Het begin lijkt meer op een literair naslagwerk over Hobbits, leven in The Shire, tabak en rolverdeling.quote:Op maandag 10 december 2012 12:59 schreef Adames het volgende:
[..]
Nogmaals: is dit wel zo? New Line heeft de rechten op LotR (+appendices dus) en Hob, volgens mij zijn de rechten voor UT en Sil (helaas) nooit verkocht.quote:Op maandag 10 december 2012 13:08 schreef Giester het volgende:
Er zitten uit stukken in uit Nagelaten Vertellingen etc.
nee klopt, ik vond het ook interessant, maar je hebt wel het idee dat je een tentamen aan het leren bent. Over het eerste deel heb ik een aantal dagen gedaan, daarna ging het een stuk sneller.quote:Op maandag 10 december 2012 13:15 schreef Giester het volgende:
[..]
Het begin lijkt meer op een literair naslagwerk over Hobbits, leven in The Shire, tabak en rolverdeling.
Haha. Ik vond het wel interessant, maar het is wel taaie stof.
Als de Hobbit al zoveel discussie oplevert moet ik er niet aan denken wat voor clusterfuck het zou worden als de Silmarillion verfilmd wordt.quote:
Ze hebben toch een deal met die Tolkiennalatenschap. Ik neem aan dat ze alsnog zijn uitbetaald na dat ze eerst genaaid werden met LOTRquote:Op maandag 10 december 2012 13:15 schreef knnth het volgende:
[..]
Nogmaals: is dit wel zo? New Line heeft de rechten op LotR (+appendices dus) en Hob, volgens mij zijn de rechten voor UT en Sil (helaas) nooit verkocht.
Nee. Men heeft alleen de rechten op The Hobbit en The Lord of the Rings incl Appendix.quote:Op maandag 10 december 2012 13:15 schreef knnth het volgende:
[..]
Nogmaals: is dit wel zo? New Line heeft de rechten op LotR (+appendices dus) en Hob, volgens mij zijn de rechten voor UT en Sil (helaas) nooit verkocht.
New Line heeft die rechten niet, die heeft SZC/ME. Dat wil niet zeggen dat de rest van de Tolkien IP nog niet verkocht is maar daar staat mij niets van bij en kan er ook zo snel niets over vinden.quote:Op maandag 10 december 2012 13:15 schreef knnth het volgende:
[..]
Daar moeten we met een hele ploeg heenquote:
De Silmarillion is niet zomaar te verfilmen.quote:Op maandag 10 december 2012 13:19 schreef Saysem het volgende:
[..]
Als de Hobbit al zoveel discussie oplevert moet ik er niet aan denken wat voor clusterfuck het zou worden als de Silmarillion verfilmd wordt.
Ik vind imdb en RT beide nog goed om iig íets te lezen over een film ( wat ik écht mis en imho nog steeds een gat in de markt is) maar de waarderingen zuigen echt.quote:Op maandag 10 december 2012 11:05 schreef Stefan het volgende:
Game on
Ik vind het hilarisch te zien dat fanboys zich al weken drukmaken om RottenTomatoes.
IMDb :: Boards :: The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) :: 70% on RottenTomatoe = FLOP!
IMDb :: Boards :: The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) :: Rottentomatoes is a WORTHLESS site!
IMDb :: Boards :: The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) :: Rotten Tomatoes, some missing reviews
IMDb :: Boards :: The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) :: 'This movie isn't enough like Harry Pot...
IMDb :: Boards :: The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) :: 60% at Metacritic, 72% rottentomatoes
Tofquote:Op maandag 10 december 2012 12:06 schreef Daffodil31LE het volgende:
Mijn zoon Frodo had een ontmoeting met Gandalf...
[ afbeelding ]
welke film was dat dan?quote:Op maandag 10 december 2012 13:50 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik vind imdb en RT beide nog goed om iig íets te lezen over een film ( wat ik écht mis en imho nog steeds een gat in de markt is) maar de waarderingen zuigen echt.
Recent aan de hand van een lopend topic hier en de imdb waardering ( een 8!!) heb ik goddomme 3 uur naar een vent op een grasmaaier gekeken waarin geen ene moer gebeurde. 3 uur. Een 8
Ik bedoel maar.
Uit dit topic had ik wat films gevist.quote:Op maandag 10 december 2012 13:51 schreef Adames het volgende:
[..]
welke film was dat dan?
RT slaat wat extreem door soms, de films die daar 95% hebben, zijn echt de meest vage films en vaak nog niet eens technisch goed.
quote:Op maandag 10 december 2012 13:56 schreef yvonne het volgende:
[..]
Uit dit topic had ik wat films gevist.
TV / Minder bekende feelgood films
The straight story.
Prachtige luchten en een vent op een grasmaaier. 3 uur.
Was dat die film van David Linch? Die naam is voor mij al een indicatie dat ik er niks aan ga vindenquote:Op maandag 10 december 2012 13:50 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik vind imdb en RT beide nog goed om iig íets te lezen over een film ( wat ik écht mis en imho nog steeds een gat in de markt is) maar de waarderingen zuigen echt.
Recent aan de hand van een lopend topic hier en de imdb waardering ( een 8!!) heb ik goddomme 3 uur naar een vent op een grasmaaier gekeken waarin geen ene moer gebeurde. 3 uur. Een 8
Ik bedoel maar.
Same here.quote:Op maandag 10 december 2012 13:57 schreef Stefan het volgende:
[..]
Was dat die film van David Linch? Die naam is voor mij al een indicatie dat ik er niks aan ga vinden
En sja, 2001 ASO staat ook overal hoog en is de meest overgewaarde kutfilm ever
Maar moviemeter vind ik zelf een aardige graadmeter hoewel ook teveel fanboys
David Lynch ja, is niet de makkelijkste regisseur.quote:Op maandag 10 december 2012 13:56 schreef yvonne het volgende:
[..]
Uit dit topic had ik wat films gevist.
TV / Minder bekende feelgood films
The straight story.
Prachtige luchten en een vent op een grasmaaier. 3 uur.
jij als mama van fok hoeft dat toch niet meer te vragen? jij hebt toch gewoon ingebouwde fok-spraak herkenning.. ?quote:Op maandag 10 december 2012 13:58 schreef yvonne het volgende:
Is er al een Miserables-topic?
* Offtopic*
moviemeter is wel fijn als je wat langer actief bent, dan leer je de gebruikers kennen. Vaak volg ik bij twijfel dan de mening van iemand waar ik het vaker mee eens ben.quote:Op maandag 10 december 2012 13:57 schreef Stefan het volgende:
[..]
Was dat die film van David Linch? Die naam is voor mij al een indicatie dat ik er niks aan ga vinden
En sja, 2001 ASO staat ook overal hoog en is de meest overgewaarde kutfilm ever
Maar moviemeter vind ik zelf een aardige graadmeter hoewel ook teveel fanboys
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |