Ik maak me er niet druk om. Ik ga donderdag gewoon kijken en dan zie ik het welquote:Op maandag 10 december 2012 11:05 schreef Stefan het volgende:
Game on
Ik vind het hilarisch te zien dat fanboys zich al weken drukmaken om RottenTomatoes.
Ik kijk nooit op RT. Als ik recensies wil weten kijk ik op moviemeterquote:Op maandag 10 december 2012 11:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik maak me er niet druk om. Ik ga donderdag gewoon kijken en dan zie ik het wel
quote:
RT vind ik dan ook niet fijn met het beoordelingssysteem.quote:Op maandag 10 december 2012 11:05 schreef Stefan het volgende:
Game on
Ik vind het hilarisch te zien dat fanboys zich al weken drukmaken om RottenTomatoes.
IMDb :: Boards :: The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) :: 70% on RottenTomatoe = FLOP!
IMDb :: Boards :: The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) :: Rottentomatoes is a WORTHLESS site!
IMDb :: Boards :: The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) :: Rotten Tomatoes, some missing reviews
IMDb :: Boards :: The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) :: 'This movie isn't enough like Harry Pot...
IMDb :: Boards :: The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) :: 60% at Metacritic, 72% rottentomatoes
Meesterwerken komen pas achteraf, toen lotr net uit was, vonden veel mensen het ook een erg matige film (vooral de mensen die het boek zo veel beter vonden). Nu heeft het een klassieker status.quote:Op maandag 10 december 2012 11:12 schreef Stefan het volgende:
[..]
Alleen fanboys roepen al ongezien dat het een meesterwerk is
Maar wie zijn dan diegene die de film afkraken zonder dat ze die hebben gezien??quote:Op maandag 10 december 2012 11:12 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ga toch heen Sunchaser, met je zure gezeik. Niet zo verwonderlijk dat Giel Beelen je onderrochelt!quote:Op maandag 10 december 2012 11:12 schreef Stefan het volgende:
[..]
http://www.lukeletellier.com/?p=205quote:Op maandag 10 december 2012 11:28 schreef LeaderRoel het volgende:
Kan iemand mij een linkje geven naar die 48 fps trailer?
Wat ik lees dat de film lange stukken saai is en dan komt er ook nog een extended cut uitquote:Op maandag 10 december 2012 11:21 schreef Adames het volgende:
Ik hoop alleen dat de film lang genoeg kan boeien voor een triologie. Zo'n uitgebreid verhaal heeft de hobbit (het boek) nou ook weer niet
Thanksquote:Op maandag 10 december 2012 11:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
http://www.lukeletellier.com/?p=205
Serieus, die uitspraken beginnen me echt te irriteren. De toevoegingen die men heeft gedaan uit de Nagelaten Vertellingen over de historie en achtergrond van de Dwergen, de opkomst van de Necromancer (Sauron) en de mate waarin the White Council zich daarmee bezig houdt kunnen voor de niet-fans als overbodig of saai worden beschouwd, maar - en dat heb ik vandeweek ook al gezegd - deze zijn van essentieel belang om het verhaal enige substantie te geven en te linken aan LOTR straks.quote:Op maandag 10 december 2012 11:31 schreef Stefan het volgende:
[..]
Wat ik lees dat de film lange stukken saai is en dan komt er ook nog een extended cut uit
Joh, gewoon lekker gaan kijken en diegenen die de film al willen afzeiken voordat ze die al hebben gezien overtuig je toch niet. En de mening van een "expert reviewer" is vaak al helemaal niet terzake doende. gewoon negeren dus. Ikzelf heb goede hoop dat de film mij goed gaat bevallen en ik kijk dus ook al uit naar de extended versie!!quote:Op maandag 10 december 2012 11:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Serieus, die uitspraken beginnen me echt te irriteren. De toevoegingen die men heeft gedaan uit de Nagelaten Vertellingen over de historie en achtergrond van de Dwergen, de opkomst van de Necromancer (Sauron) en de mate waarin the White Council zich daarmee bezig houdt kunnen voor de niet-fans als overbodig of saai worden beschouwd, maar - en dat heb ik vandeweek ook al gezegd - deze zijn van essentieel belang om het verhaal enige substantie te geven en te linken aan LOTR straks.
Het feit dat je dat nodig hebt om het verhaal enige substantie te geven, is voor mij eens te meer een reden om vooralsnog aan te nemen dat drie films overdreven zijn.quote:Op maandag 10 december 2012 11:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Serieus, die uitspraken beginnen me echt te irriteren. De toevoegingen die men heeft gedaan uit de Nagelaten Vertellingen over de historie en achtergrond van de Dwergen, de opkomst van de Necromancer (Sauron) en de mate waarin the White Council zich daarmee bezig houdt kunnen voor de niet-fans als overbodig of saai worden beschouwd, maar - en dat heb ik vandeweek ook al gezegd - deze zijn van essentieel belang om het verhaal enige substantie te geven en te linken aan LOTR straks.
Dat hoeft nog niet te betekenen dat het ook een goede film oplevert.quote:Op maandag 10 december 2012 11:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is het andersom ook niet waar? Dat sommige mensen voordat ze hem hebben gezien al overtuigd zijn van de kwaliteit van de film?quote:Op maandag 10 december 2012 11:38 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Joh, gewoon lekker gaan kijken en diegenen die de film al willen afzeiken voordat ze die al hebben gezien overtuig je toch niet. En de mening van een "expert reviewer" is vaak al helemaal niet terzake doende. gewoon negeren dus. Ikzelf heb goede hoop dat de film mij goed gaat bevallen en ik kijk dus ook al uit naar de extended versie!!
Hahaha, ongelofelijk wat gefrustreerdquote:Op maandag 10 december 2012 11:05 schreef Stefan het volgende:
IMDb :: Boards :: The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) :: 70% on RottenTomatoe = FLOP!
IMDb :: Boards :: The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) :: Rottentomatoes is a WORTHLESS site!
IMDb :: Boards :: The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) :: Rotten Tomatoes, some missing reviews
IMDb :: Boards :: The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) :: 'This movie isn't enough like Harry Pot...
IMDb :: Boards :: The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) :: 60% at Metacritic, 72% rottentomatoes
Huh, hebben ze dan rechten op UT? Nee toch?quote:Op maandag 10 december 2012 11:35 schreef Jor_Dii het volgende:
De toevoegingen die men heeft gedaan uit de Nagelaten Vertellingen
mogelijk, maar die lui interesseren mij evenmin. Ik ga binnenkort zelf kijken en zie wel hoe het uitpakt. Maar gebaseerd op alles wat ik heb gelezen en heb gezien heb ik wel hoge verwachtingen (nu moet ik wel zeggen dat ik PJ's King-Kong ook vet vond, ik zal wel van zin stijl houden blijkbaar). Ik weet overigens ook niet wat er allemaal bij is gehaald en hoe de twee volgende delen zullen zijn maar ik ik heb er wel vertrouwen in dat het voldoende zal zijn om mij drie films te boeien.quote:Op maandag 10 december 2012 11:53 schreef thettes het volgende:
[..]
Is het andersom ook niet waar? Dat sommige mensen voordat ze hem hebben gezien al overtuigd zijn van de kwaliteit van de film?
Het klinkt erg arrogant, maar ik denk dat ik toch wel redelijk de objectieve middenweg bewandel als ik stel dat de film enigszins tegen lijkt te vallen bij de verwachtingen die na LOTR geschapen werden. Dan ga ik af op ons de recensenten, die echt niet allemaal idioten zijn en gemiddeld best een redelijk beeld scheppen van een film.
Ik heb echt vol goede zin alle production diaries zitten bekijken, ik heb de boeken gelezen, ik zie de liefde die er in zit, maar als het bronmateriaal zich simpelweg minder goed voor verfilming leent, zeker in drie delen, da moet je dat accepteren. Dan zal het nooit zo'n mooie en interessante film worden als LOTR was, OOK niet voor fans, waar ik mezelf ook toe reken.
Dus het lijkt dat de theoretisch beredeneerbare moeilijkheden helaas ook in de praktijk wat problematisch zijn geworden. En niet dat het een slechte film is, alleen iets waar ik zo naar uitkeek lijkt gewoon net iets minder mooi dan gehoopt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.)
nou ja, Jackson hield zich bij lotr ook niet aan de focus van het boek. Hoewel hij alle belangrijke verhaallijnen mooi heeft verfilmd, heeft hij ook genoeg weggelaten. Frodo zit niet 30 jaar thuis te wachten en de verhuizing is evenmin verfilmd.quote:Op maandag 10 december 2012 11:39 schreef thettes het volgende:
[..]
Het feit dat je dat nodig hebt om het verhaal enige substantie te geven, is voor mij eens te meer een reden om vooralsnog aan te nemen dat drie films overdreven zijn.
Maar nogmaals, ik hoop van niet, dit is enkel afgaan op mensen die de film wél hebben gezien en daaruit een objectief verhaaltje te destilleren. Zelf weet ik het pas de 17e.
Zo denk ik er ook over!quote:Ik ben een enorme fan van Middle-earth, dus ik weet nu al dat ik de Hobbit fantastisch ga vinden. Dat veel anderen dat niet gaan vinden (met goede argumenten) weet ik ook al. Dat gaat mijn plezier echt niet bederven ...
De Pellenor Fields veldslag wordt wel vrij uitgebreid beschreven in het boek, met onder andere Theoden die sterft en de dood van de Witchking. Ook de aanloop is lang, met Pepijn en Gandalf in Minas Tirith. Komt wel aardig overeen met de film, op het stofzuigende dodenleger na misschienquote:Op maandag 10 december 2012 12:04 schreef Adames het volgende:
[..]
Bij de veldslagen is het andersom, de slag om Minas Tirith is heel summier beschreven in het boek (als een historisch feit), in de film is dit juist een belangrijk onderdeel geworden.
het is inderdaad niet makkelijk om door het begin te komenquote:Op maandag 10 december 2012 12:57 schreef Stefan het volgende:
Hoe minder het op t boek lijkt hoe beter. LOTR is een geweldige filmserie maar het boek kwam ik niet verder dan blz 1 terwijl ik toch graag lees.
Nou hou ik sowieso niet van fantasy. HP vond ik leuk maar geen boek van gelezen en LOTR was mooi gemaakt.quote:Op maandag 10 december 2012 12:59 schreef Adames het volgende:
[..]
het is inderdaad niet makkelijk om door het begin te komen
Is De Hobbit makkelijker om op te pakken dan LOTR? Had ook enorm veel moeite met het begin van die reeks.quote:Op maandag 10 december 2012 12:59 schreef Adames het volgende:
[..]
De Hobbit is erg toegankelijk ja. Wordt vaak beschouwd als een kinderboek.quote:Op maandag 10 december 2012 13:09 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Is De Hobbit makkelijker om op te pakken dan LOTR? Had ook enorm veel moeite met het begin van die reeks.
het droge gedeelte is een stuk korter en makkelijker te lezen, maar ik vond het ook minder interessant.quote:Op maandag 10 december 2012 13:09 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Is De Hobbit makkelijker om op te pakken dan LOTR? Had ook enorm veel moeite met het begin van die reeks.
Als ik naar een film ga kijken, dan ga ik naar een film kijken. Waar dat dan allemaal vandaan komt, waarom het erin zit en wat de achtergrond is, dat is allemaal irrelevant. Daar komt geen "saai, maar", "saai, want" of "saai omdat" aan te pas, saai is saai.quote:Op maandag 10 december 2012 11:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het begin lijkt meer op een literair naslagwerk over Hobbits, leven in The Shire, tabak en rolverdeling.quote:Op maandag 10 december 2012 12:59 schreef Adames het volgende:
[..]
Nogmaals: is dit wel zo? New Line heeft de rechten op LotR (+appendices dus) en Hob, volgens mij zijn de rechten voor UT en Sil (helaas) nooit verkocht.quote:Op maandag 10 december 2012 13:08 schreef Giester het volgende:
Er zitten uit stukken in uit Nagelaten Vertellingen etc.
nee klopt, ik vond het ook interessant, maar je hebt wel het idee dat je een tentamen aan het leren bent. Over het eerste deel heb ik een aantal dagen gedaan, daarna ging het een stuk sneller.quote:Op maandag 10 december 2012 13:15 schreef Giester het volgende:
[..]
Het begin lijkt meer op een literair naslagwerk over Hobbits, leven in The Shire, tabak en rolverdeling.
Haha. Ik vond het wel interessant, maar het is wel taaie stof.
Als de Hobbit al zoveel discussie oplevert moet ik er niet aan denken wat voor clusterfuck het zou worden als de Silmarillion verfilmd wordt.quote:
Ze hebben toch een deal met die Tolkiennalatenschap. Ik neem aan dat ze alsnog zijn uitbetaald na dat ze eerst genaaid werden met LOTRquote:Op maandag 10 december 2012 13:15 schreef knnth het volgende:
[..]
Nogmaals: is dit wel zo? New Line heeft de rechten op LotR (+appendices dus) en Hob, volgens mij zijn de rechten voor UT en Sil (helaas) nooit verkocht.
Nee. Men heeft alleen de rechten op The Hobbit en The Lord of the Rings incl Appendix.quote:Op maandag 10 december 2012 13:15 schreef knnth het volgende:
[..]
Nogmaals: is dit wel zo? New Line heeft de rechten op LotR (+appendices dus) en Hob, volgens mij zijn de rechten voor UT en Sil (helaas) nooit verkocht.
New Line heeft die rechten niet, die heeft SZC/ME. Dat wil niet zeggen dat de rest van de Tolkien IP nog niet verkocht is maar daar staat mij niets van bij en kan er ook zo snel niets over vinden.quote:Op maandag 10 december 2012 13:15 schreef knnth het volgende:
[..]
Daar moeten we met een hele ploeg heenquote:
De Silmarillion is niet zomaar te verfilmen.quote:Op maandag 10 december 2012 13:19 schreef Saysem het volgende:
[..]
Als de Hobbit al zoveel discussie oplevert moet ik er niet aan denken wat voor clusterfuck het zou worden als de Silmarillion verfilmd wordt.
Ik vind imdb en RT beide nog goed om iig íets te lezen over een film ( wat ik écht mis en imho nog steeds een gat in de markt is) maar de waarderingen zuigen echt.quote:Op maandag 10 december 2012 11:05 schreef Stefan het volgende:
Game on
Tofquote:Op maandag 10 december 2012 12:06 schreef Daffodil31LE het volgende:
Mijn zoon Frodo had een ontmoeting met Gandalf...
[ afbeelding ]
welke film was dat dan?quote:Op maandag 10 december 2012 13:50 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik vind imdb en RT beide nog goed om iig íets te lezen over een film ( wat ik écht mis en imho nog steeds een gat in de markt is) maar de waarderingen zuigen echt.
Recent aan de hand van een lopend topic hier en de imdb waardering ( een 8!!) heb ik goddomme 3 uur naar een vent op een grasmaaier gekeken waarin geen ene moer gebeurde. 3 uur. Een 8
Ik bedoel maar.
Uit dit topic had ik wat films gevist.quote:Op maandag 10 december 2012 13:51 schreef Adames het volgende:
[..]
welke film was dat dan?
RT slaat wat extreem door soms, de films die daar 95% hebben, zijn echt de meest vage films en vaak nog niet eens technisch goed.
quote:Op maandag 10 december 2012 13:56 schreef yvonne het volgende:
[..]
Uit dit topic had ik wat films gevist.
TV / Minder bekende feelgood films
The straight story.
Prachtige luchten en een vent op een grasmaaier. 3 uur.
Was dat die film van David Linch? Die naam is voor mij al een indicatie dat ik er niks aan ga vindenquote:Op maandag 10 december 2012 13:50 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik vind imdb en RT beide nog goed om iig íets te lezen over een film ( wat ik écht mis en imho nog steeds een gat in de markt is) maar de waarderingen zuigen echt.
Recent aan de hand van een lopend topic hier en de imdb waardering ( een 8!!) heb ik goddomme 3 uur naar een vent op een grasmaaier gekeken waarin geen ene moer gebeurde. 3 uur. Een 8
Ik bedoel maar.
Same here.quote:Op maandag 10 december 2012 13:57 schreef Stefan het volgende:
[..]
Was dat die film van David Linch? Die naam is voor mij al een indicatie dat ik er niks aan ga vinden
En sja, 2001 ASO staat ook overal hoog en is de meest overgewaarde kutfilm ever
Maar moviemeter vind ik zelf een aardige graadmeter hoewel ook teveel fanboys
David Lynch ja, is niet de makkelijkste regisseur.quote:Op maandag 10 december 2012 13:56 schreef yvonne het volgende:
[..]
Uit dit topic had ik wat films gevist.
TV / Minder bekende feelgood films
The straight story.
Prachtige luchten en een vent op een grasmaaier. 3 uur.
jij als mama van fok hoeft dat toch niet meer te vragen? jij hebt toch gewoon ingebouwde fok-spraak herkenning.. ?quote:Op maandag 10 december 2012 13:58 schreef yvonne het volgende:
Is er al een Miserables-topic?
* Offtopic*
moviemeter is wel fijn als je wat langer actief bent, dan leer je de gebruikers kennen. Vaak volg ik bij twijfel dan de mening van iemand waar ik het vaker mee eens ben.quote:Op maandag 10 december 2012 13:57 schreef Stefan het volgende:
[..]
Was dat die film van David Linch? Die naam is voor mij al een indicatie dat ik er niks aan ga vinden
En sja, 2001 ASO staat ook overal hoog en is de meest overgewaarde kutfilm ever
Maar moviemeter vind ik zelf een aardige graadmeter hoewel ook teveel fanboys
Heb ik 3 weken geleden gemaaktquote:Op maandag 10 december 2012 13:58 schreef yvonne het volgende:
Is er al een Miserables-topic?
* Offtopic*
No Country for Old Men?quote:Op maandag 10 december 2012 14:00 schreef Stefan het volgende:
Old Country for Young Men, of andersom, wat een kutfilm, werd overal de hemel in geprezen
Transformers 3 vond ik in dat genre goed maar krijgt een waardering van nul als je de recensies moet geloven
Wat me tegenstaat vooralsnog van de hobbit is dat ze een dun boekje opdelen naar 3 x 3 uur ofzo en dat je pas over 20 maanden weet hoe het afloopt. Nouja, dat weet je wel, die ring gooit frodo in de vulkaan
Lynch kan me verder wel bekoren, alleen deze film: no wayquote:Op maandag 10 december 2012 13:59 schreef Adames het volgende:
[..]
David Lynch ja, is niet de makkelijkste regisseur.
Die Ed Wood wat er in staat is ook erg tof, zeker als je wat van de persoon af weet en/of een film hebt gezien van hem. De slechtste regisseur aller tijden, maar in tegenstelling tot vele andere slechte regisseurs nam hij zichzelf uiterst serieus.
Die ja, die film waarin halverwege de hoofdpersoon ineens ergens zonder aankondiging dood blijkt te zijnquote:
De biopic van Burton of zijn films?quote:Op maandag 10 december 2012 14:01 schreef yvonne het volgende:
[..]
Lynch kan me verder wel bekoren, alleen deze film: no way
Ed Wood vond ik dan weer wel tof
Straight Story heb ik eerlijk gezegd nog niet gezien, verder ben ik op zijn tijd wel fan van Lynch.quote:Op maandag 10 december 2012 14:01 schreef yvonne het volgende:
[..]
Lynch kan me verder wel bekoren, alleen deze film: no way
Ed Wood vond ik dan weer wel tof
Linkje? Kan het niet vinden.quote:
Frodo komt wel voor in de Hobbit trilogiequote:
biopic mag ik hopenquote:Op maandag 10 december 2012 14:01 schreef Stefan het volgende:
[..]
De biopic van Burton of zijn films?
serieus? oh okquote:Op maandag 10 december 2012 14:02 schreef Stefan het volgende:
[..]
Frodo komt wel voor in de Hobbit trilogie
quote:
Nope, Wood zit in alle drie de delenquote:Op maandag 10 december 2012 14:04 schreef knnth het volgende:
Ten tijde van de gebeurtenissen in het boek is Frodo nog lang niet geboren. Frodo komt alleen voor in de film omdat Bilbo hem gaat vertellen wat er lang voor zijn geboorte is gebeurd. Waarschijnlijk alleen in de introductie, dus.
Ah, okay. Hoe dan ook, in ieder geval buiten de verhaallijn om. PJ had al bekend gemaakt dat hij de tijdlijn ging respecteren en aangezien Frodo pas 27 jaar na de herovering van Erebor is geboren kan het dus alleen in de rol zijn van het neefje dat naar de vertellingen van zijn oom Bilbo luistert.quote:Op maandag 10 december 2012 14:04 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nope, Wood zit in alle drie de delen
Elijah Wood - IMDb
Huh? Zijn reis naar Erebor (and back again) is zijn belangrijkste reis en de kern van het verhaal van The Hobbit. Welke andere reis?quote:Op maandag 10 december 2012 14:08 schreef Stefan het volgende:
Maar even een vraag omdat ik de boeken niet ken en t mag in spoilers
Bilbo onderneemt dus ook een reis, maar welke reis. Want we weten dat als ie oud is de ring nog steeds heeft
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 10 december 2012 14:10 schreef knnth het volgende:
Huh? Zijn reis naar Erebor (and back again) is zijn belangrijkste reis en de kern van het verhaal van The Hobbit. Welke andere reis?Klopt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Thats how we roll in the Shire!"
Ik bedoel, waar gaat de hobbit over, welke reis is dat, wat gaat bilbo doen? Ken t boek niet en wordt graag bijgespoilerdquote:
Het gaat over het verhaal dat Bilbo wordt opgetrommeld door Gandalf om de 13 dwergen te assisteren in het herveroveren van Erebor. Het koninkrijk van de dwergen dat nu vernield is en wordt bewoond door Smaug de draak. Die daar ook nog eens de voltallige dwergschat in bezit heeft genomen.quote:Op maandag 10 december 2012 14:18 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik bedoel, waar gaat de hobbit over, welke reis is dat, wat gaat bilbo doen? Ken t boek niet en wordt graag bijgespoilerd
Je kent het boek niet maar hebt hier wel de grootste mond over de aankomende film.. ga alsjeblieft ergens anders fietsen.quote:Op maandag 10 december 2012 14:18 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik bedoel, waar gaat de hobbit over, welke reis is dat, wat gaat bilbo doen? Ken t boek niet en wordt graag bijgespoilerd
Want je moet het boek kennen voor je commentaar mag hebben over een film?quote:Op maandag 10 december 2012 14:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je kent het boek niet maar hebt hier wel de grootste mond over de aankomende film.. ga alsjeblieft ergens anders fietsen.
Nee, maar je bent al een aantal dagen hier nadrukkelijk aanwezig je gal te spuwen over de negatieve kritiek die er is gegeven op de film en je doet af en toe uitspraken die van het niveau troll zijn en dan kom je nu met de uitspraak dat je het boek niet eens kent. Royal sadness wat mij betreftquote:Op maandag 10 december 2012 14:22 schreef Stefan het volgende:
[..]
Want je moet het boek kennen voor je commentaar mag hebben over een film?
Er zijn ook honderden fanboys die nu al weten dat deze film fan-tas-tisch wordtquote:Op maandag 10 december 2012 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, maar je bent al een aantal dagen hier nadrukkelijk aanwezig je gal te spuwen over de negatieve kritiek die er is gegeven op de film en je doet af en toe uitspraken die van het niveau troll zijn en dan kom je nu met de uitspraak dat je het boek niet eens kent. Royal sadness wat mij betreft
Rot op sunchaserquote:Op maandag 10 december 2012 14:31 schreef Stefan het volgende:
We weten allemaal dat Peter Jackson het in zich heeft een boek gigantisch te verneuken naar t witte doek
Jij vond The Lovely Bones een meesterwerkje ja?quote:Op maandag 10 december 2012 14:32 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Rot op sunchaser
Kan jij niet in de prullenbak
Srs?quote:Op maandag 10 december 2012 14:18 schreef Stefan het volgende:
[..]
Filmografisch was het zeker een goede film. Daarnaast komt smaak ed.quote:Op maandag 10 december 2012 14:33 schreef Stefan het volgende:
[..]
Jij vond The Lovely Bones een meesterwerkje ja?
Een beetje de Geert Wilders van dit forum hè, allemaal rare dingen roepen maar nergens over in discussie gaan. En maar wachten op de haters.quote:Op maandag 10 december 2012 15:41 schreef Luigi het volgende:
Oh god, Sunchaser zit weer eens de zure druif uit te hangen....
Ik vond het wel een vrij sterke film.quote:Op maandag 10 december 2012 14:33 schreef Stefan het volgende:
[..]
Jij vond The Lovely Bones een meesterwerkje ja?
Ben jij er ook zo eentje die de Titanic niet gaat kijken, omdat je al weet dat ie zinkt?quote:Op maandag 10 december 2012 14:00 schreef Stefan het volgende:
Old Country for Young Men, of andersom, wat een kutfilm, werd overal de hemel in geprezen
Transformers 3 vond ik in dat genre goed maar krijgt een waardering van nul als je de recensies moet geloven
Wat me tegenstaat vooralsnog van de hobbit is dat ze een dun boekje opdelen naar 3 x 3 uur ofzo en dat je pas over 20 maanden weet hoe het afloopt. Nouja, dat weet je wel, die ring gooit frodo in de vulkaan
Hadden ze er in dat geval beter een mini-serie van kunnen maken ethaknolquote:
Ik had de verwachting dat de film het boek enigszins zou volgen waardoor het niet echt op de LOTR films zou lijken. De meeste reviews zijn dan ook wel in de lijn der verwachting voor mij tbh. True, het is een kort boekje maar er Tolkien heeft er zoveel meer over geschreven.quote:Op maandag 10 december 2012 14:31 schreef Stefan het volgende:
[..]
Er zijn ook honderden fanboys die nu al weten dat deze film fan-tas-tisch wordtRoyal Sadness
Dat is vermoedelijk beter. Er lijken hele rare dingen in die Nieuw-Zeelandse vertalingen te staanquote:Op maandag 10 december 2012 17:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
Geen boek gelezen, dus maakt mij ook geen zak uit of het een goede verfilming is.
mis wel jajajajjaa jmr dat ze dat niet gedaan hebben he!quote:Op maandag 10 december 2012 17:48 schreef ThaTim het volgende:
[..]
Hadden ze er in dat geval beter een mini-serie van kunnen maken ethaknol
mwah, voor miniseries zouden de special-effects minder geweest zijn denk ik,quote:Op maandag 10 december 2012 17:51 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
mis wel jajajajjaa jmr dat ze dat niet gedaan hebben he!
Nee maar serieus, van ieder In de Ban van de Ring deel had gemakkelijk 3 films gemaakt kunnen worden.
wat..?quote:Op maandag 10 december 2012 18:12 schreef Stefan het volgende:
LOTR was precies goed zo denk ik, de extended versies waren leuk, maar nog meer gevechten tot die ring eindelijk in de vulkaan gaat is teveel van t goede
LOTR kreeg al terechte kritiek dat er 8 eindes op zaten in de film
Ik heb het boek niet gelezen maar waarom wordt Bilbo daarvoor gevraagd?quote:Op maandag 10 december 2012 14:19 schreef Giester het volgende:
[..]
Het gaat over het verhaal dat Bilbo wordt opgetrommeld door Gandalf om de 13 dwergen te assisteren in het herveroveren van Erebor. Het koninkrijk van de dwergen dat nu vernield is en wordt bewoond door Smaug de draak. Die daar ook nog eens de voltallige dwergschat in bezit heeft genomen.
Volgens mij klopt dat niet, maargoed.quote:Op maandag 10 december 2012 14:19 schreef Giester het volgende:
[..]
Het gaat over het verhaal dat Bilbo wordt opgetrommeld door Gandalf om de 13 dwergen te assisteren in het herveroveren van Erebor. Het koninkrijk van de dwergen dat nu vernield is en wordt bewoond door Smaug de draak. Die daar ook nog eens de voltallige dwergschat in bezit heeft genomen.
Kort door de bocht klopt dit wel.quote:Op maandag 10 december 2012 18:39 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Volgens mij klopt dat niet, maargoed.
Te lang geleden dat ik het boek gelezen heb om het precies te herinneren, maar die schat was volgens mij voor het grootste deel ook verzameld door de draak, als ik het me goed herinner, maargoed.quote:Op maandag 10 december 2012 18:41 schreef Giester het volgende:
[..]
Kort door de bocht klopt dit wel.
Wat klopt er niet aan volgens jou dan?
Het gaat toch echt om het terugwinnen van Erebor.
Nee. Smaug heeft simpelweg de dwergen uit die berg gejaagd en een bedje gemaakt van alle schatten die in de berg aanwezig warenquote:Op maandag 10 december 2012 18:43 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Te lang geleden dat ik het boek gelezen heb om het precies te herinneren, maar die schat was volgens mij voor het grootste deel ook verzameld door de draak, als ik het me goed herinner, maargoed.
En ik herinner me er niks over dat het eerst bezit van dwergen was, maar geen idee....
Zou hem weer opnieuw moeten lezen.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amen.
Jawel, de schat was van de dwergen zelf en het grootste deel van de king under the mountain.quote:Op maandag 10 december 2012 18:43 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Te lang geleden dat ik het boek gelezen heb om het precies te herinneren, maar die schat was volgens mij voor het grootste deel ook verzameld door de draak, als ik het me goed herinner, maargoed.
En ik herinner me er niks over dat het eerst bezit van dwergen was, maar geen idee....
Zou hem weer opnieuw moeten lezen.![]()
quote:Op maandag 10 december 2012 18:48 schreef Giester het volgende:
[..]
Jawel, de schat was van de dwergen zelf en het grootste deel van de king under the mountain.
Smaug heeft de dwergen koning Thror daar verdreven en Thorin is van de royal bloodline en wil het koninkrijk en de schat herveroveren.
quote:Op maandag 10 december 2012 18:48 schreef Jivis het volgende:
[..]
Nee. Smaug heeft simpelweg de dwergen uit die berg gejaagd en een bedje gemaakt van alle schatten die in de berg aanwezig waren.
Hmm ok, ik moet hem duidelijk nog eens lezenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Rustig aan.
quote:Op maandag 10 december 2012 18:48 schreef Jivis het volgende:
[..]
Nee. Smaug heeft simpelweg de dwergen uit die berg gejaagd en een bedje gemaakt van alle schatten die in de berg aanwezig waren.
Nope, Smaug komt pas voor in deel 2.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In deel 1 wordt er alleen over verteld."Thats how we roll in the Shire!"
Ja? Ik had wel ongeveer zo'n baas in gedachten.quote:Op maandag 10 december 2012 18:49 schreef Jivis het volgende:
Toen ik het boek las had ik trouwens Thorin als oude grijsaard in gedachten. In de film blijkt het een soort Aragon in dwergvorm.
quote:Op maandag 10 december 2012 18:50 schreef Giester het volgende:
[..]
Nope, Smaug komt pas voor in deel 2.
In deel 1 wordt er alleen over verteld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amen.
Haha 3 delen zelfs.quote:Op maandag 10 december 2012 18:52 schreef kingtoppie het volgende:
O jezus, 2 delen inderdaad...
Ik ga naar deel 1 morgen
Dudes, kom op.quote:
Zal ik vast vergeten zijn dan.quote:Op maandag 10 december 2012 18:56 schreef Giester het volgende:
[..]
Dudes, kom op.
Jullie zitten in het Hobbit topic.
Was toch al meer dan bekend dat er 3 delen komen!
Gandalf kent de hobbits en met name Bilbo erg goed en hij denkt dat Bilbo een zeer goede aanwinst is voor de groep.quote:Op maandag 10 december 2012 18:37 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Ik heb het boek niet gelezen maar waarom wordt Bilbo daarvoor gevraagd?
quote:Op maandag 10 december 2012 18:50 schreef Giester het volgende:
[..]
Nope, Smaug komt pas voor in deel 2.
In deel 1 wordt er alleen over verteld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zullen we met zijn allen de posts van Sunchaser blokkeren in dit topic? Aangezien het toch alleen maar trollposts zijn en daardoor kant noch wal raken.quote:Op maandag 10 december 2012 18:14 schreef andreas612 het volgende:
[..]
wat..?die eindes waren juist meesterlijk
quote:Op maandag 10 december 2012 19:18 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]Bron?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zover ik heb gehoord en gelezen zien we niks van Smaug voor deel 2."Thats how we roll in the Shire!"
quote:Op maandag 10 december 2012 19:27 schreef Giester het volgende:
[..]
Bron?
Zover ik heb gehoord en gelezen zien we niks van Smaug voor deel 2.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://entertainment.time(...)there-and-back-again
edit: maar ff tussen spoilertags gezet.Amen.
quote:Op maandag 10 december 2012 19:36 schreef Jivis het volgende:
[..]Nice!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://entertainment.time(...)there-and-back-again
edit: maar ff tussen spoilertags gezet.
Dat had ik nog niet gelezen.
Weer iets meer om naar uit te kijken.
"Thats how we roll in the Shire!"
Almere: Utopolisquote:Op maandag 10 december 2012 19:40 schreef Giester het volgende:
Hoe gaan jullie hem kijken?
Ik in IMAX 3D.
Maar weet iemand waar ze hem ook vertonen in HFR 3D?
Nice dude!quote:Op maandag 10 december 2012 19:41 schreef Jivis het volgende:
[..]
Almere: Utopolis
Amersfoort: Pathe Amersfoort (screen 1)
Amsterdam: Pathé Arena (screen 14 IMAX)
Amsterdam: Pathe Tuschinski (screen 1)
Breda: Pathe Breda (screen 1)
Delft: Pathe Delft (screen 1)
Den Haag: Pathe Buitenhof (screen 1)
Ede: CineMec
Eindhoven: Pathe Eindhoven (screen 6)
Emmen: Utopolis
Groningen: Pathe Groningen (screen 4)
Haarlem: Pathe Haarlem (screen 2)
Heerlen: Royal Theaters Heerlen
Hoosgeveen: Luxor Hoogeveen
Maastricht: Pathe Maastricht (screen 1)
Rotterdam: Pathe De Kuip (screen 9)
Sittard-Geleen: Foroxity Sittard
Tilburg: Pathe Tilburg (screen 3)
Vslaardingen: JT Vlaardingen (Dolby ATMOS)
Zoetermeer: Utopolis
Bron: http://www.48fpsmovies.com/48-fps-theater-list
Google is trouwens je vriend in dezen.
Don't get your hopes up. Het is niet veel wat je te zien krijgtquote:Op maandag 10 december 2012 19:37 schreef Giester het volgende:
[..]
Nice!!!
Dat had ik nog niet gelezen.
Weer iets meer om naar uit te kijken.
quote:Op maandag 10 december 2012 19:38 schreef Jivis het volgende:
Dit is trouwens de eerste foto van de tweede film:Die stond toch als illustratie in het boek?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mét draak dan![]()
Wat is dat nou weer voor raar cijferquote:Op dinsdag 11 december 2012 10:17 schreef Sloggi het volgende:
Het wereldberoemde Fok! geeft een 7,8 op basis van de 24 fps-versie.
Begin er niet overquote:Op dinsdag 11 december 2012 10:36 schreef thettes het volgende:
Ik kan in ieder geval nog steeds niet wachten. Het is zeker geen deceptie als bv star wars episode 1.
Misschien moeten ze de review ook nog eens door de spellingscontrole halen...quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:17 schreef Sloggi het volgende:
Het wereldberoemde Fok! geeft een 7,8 op basis van de 24 fps-versie.
Opmerkingen graag aangeven in het feedback-topicquote:Op dinsdag 11 december 2012 10:51 schreef Tokus het volgende:
[..]
Misschien moeten ze de review ook nog eens door de spellingscontrole halen...
ik zou zeggen, start even je Word of welk prog je dan ook gebruikt en gooi 'm door de spellingscontrole. Je weet nu dat het nodig is.quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:59 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Opmerkingen graag aangeven in het feedback-topic
Een artikel op Fok! wordt altijd gecontroleerd. Mocht er toch iets gemist worden, wat natuurlijk altijd kan, waarderen we iedere vorm van inhoudelijke feedback. Als je dus iets is opgevallen, graag aangeven in het feedback-topic.quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:00 schreef Tokus het volgende:
[..]
ik zou zeggen, start even je Word of welk prog je dan ook gebruikt en gooi 'm door de spellingscontrole. Je weet nu dat het nodig is.
Alleen in de eerste zin staan al twee(!) fouten.quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:08 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Een artikel op Fok! wordt altijd gecontroleerd.
Wat hebbon spelvouten te makon met Du Hubbid?quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:30 schreef J83 het volgende:
[..]
Alleen in de eerste zin staan al twee(!) fouten.
Bilbo wordt in het boek idd voorgedragen door gandalf omdat hij te boek zal staan als meester dief.quote:Op maandag 10 december 2012 19:18 schreef Jivis het volgende:
Omdat hobbits 'stealthy' zijn, zo zei PJ.
De hele FP is amateuristisch, dus dat is niet verrassend.quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:30 schreef J83 het volgende:
[..]
Alleen in de eerste zin staan al twee(!) fouten.
Het is wel gefilmd in 3D. Daar is zelfs een production video over:quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:35 schreef Stefan het volgende:
Overigens is dit weer post 3D dus nep 3D helaas. Denk dat als ik m in de bios ga kijken het doe in 24 FPS
Sunchaser wat lul jij enorm uit je nek. Deze film is native 48FPS 3D gefilmd. In godsnaam zeg gewoon niks meer totdat je jezelf goed hebt geinformeerd. Lutser!quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:35 schreef Stefan het volgende:
Overigens is dit weer post 3D dus nep 3D helaas. Denk dat als ik m in de bios ga kijken het doe in 24 FPS
Jezus Christusquote:Op dinsdag 11 december 2012 16:35 schreef Stefan het volgende:
Maandagquote:Op dinsdag 11 december 2012 16:59 schreef Stefan het volgende:
Wanneer komen de eerste Nederlandse recensies?
Ik ook ja. Wel beetje jammer dat het op zo'n reclame zender is en geen HD geluidquote:Op dinsdag 11 december 2012 18:57 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Vanavond toch maar weer even Fellowship op de achtergrond meekijken
http://www.enola.be/film/(...)n-unexpected-journeyquote:Op dinsdag 11 december 2012 16:59 schreef Stefan het volgende:
Dat is alvast 1 recensie die ik niet serieus neem. Al is deze ook vrij negatief: http://www.moviescene.nl/(...)d_journey_-_recensiequote:Op dinsdag 11 december 2012 19:02 schreef ThaTim het volgende:
[..]
http://www.enola.be/film/(...)n-unexpected-journey
quote:Op dinsdag 11 december 2012 19:02 schreef ThaTim het volgende:
[..]
http://www.enola.be/film/(...)n-unexpected-journey
Die heeft een iets andere smaak dan mij gelukkigquote:het angstaanjagend slechte King Kong
zie film.fok.quote:Op dinsdag 11 december 2012 16:59 schreef Stefan het volgende:
Ik dacht dat Weta dat deed?quote:Op dinsdag 11 december 2012 19:50 schreef Morpheus2002 het volgende:
Net bij RTL Nieuws was er een reportage van een NL bedrijf die allerlei protheses voor The Hobbit heeft gemaakt zoals Elven oren
Die doen volgens mij de Special Effects..quote:
Nee, Weta doet ook protheses, maar ze huren dat Nederlandse bedrijf gewoon in. De ontwerpen worden wel gemaakt door Wetaquote:Op dinsdag 11 december 2012 21:00 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Die doen volgens mij de Special Effects..
Heh; had ik ook wel willen doen, echter maak ik dan de helft van de film niet mee.quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:58 schreef wolfrolf het volgende:
Deze jongen zit er alsnog vannacht 00:12 uur bij... door een klein kerstwonder morgen ineens toch vrij kunnen krijgen![]()
quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:39 schreef Slobeend het volgende:
Zit Tom Bombadil er nou weer niet in?
EDIT: Komt helemaal niet in De Hobbit voor.![]()
Geloof mij, trailers die naderhand zijn omgezet naar 48fps vallen in het niet.quote:Op dinsdag 11 december 2012 19:36 schreef Morpheus2002 het volgende:
Hmmm heb de 48fps trailer vergeleken met de gewone trailer. Ik zie wel wat verschil in het voordeel van de 48fps maar niet bijzonder veel. Lijkt wel allemaal net wat soepeler te worden weergegeven. Ga denk ik naar IMAX, geluid is daar zoveel beter.
Tof!quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:58 schreef wolfrolf het volgende:
Deze jongen zit er alsnog vannacht 00:12 uur bij... door een klein kerstwonder morgen ineens toch vrij kunnen krijgen![]()
Neen, schouwburgplein.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:47 schreef yvonne het volgende:
Nog even.
Gaan er nog van hier naar Pathé de Kuip?
Iets te ver weg, Utopolis Almere voor mij dus.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:47 schreef yvonne het volgende:
Nog even.
Nee Wageningen Theaterquote:Op dinsdag 11 december 2012 21:47 schreef yvonne het volgende:
Nog even.
2D, de schurft aan 3D.quote:Op dinsdag 11 december 2012 23:03 schreef Romanus het volgende:
Ik ben van plan vrijdag te gaan. Zal ik naar de HFR 3D gaan of de 'normale' 3D?
Nja normaal vind ik dat ook maar ik dacht nu: Hij is gefilmd met 3D camera's. Bij deze film voegt het denk ik wel wat toe. Bovendien kan ik hem thuis ook altijd nog in 2D kijkenquote:
quote:Op dinsdag 11 december 2012 23:45 schreef Tim86 het volgende:
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/198670
Lucky TV![]()
![]()
Weta doet visual effectsquote:Op dinsdag 11 december 2012 21:00 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Die doen volgens mij de Special Effects..
Nog 16 uurtjes voor mijquote:Op woensdag 12 december 2012 00:15 schreef Ferdii het volgende:
voor mij nog 1 dagje wachten
morgen avond, 21:15
http://frontpage.fok.nl/review/575276/1/1/50/the-hobbit-an-unexpected-journey.htmlquote:Op dinsdag 11 december 2012 16:59 schreef Stefan het volgende:
Google eerst eens voor je wat roept. Dit staat op de site van het Nederlandse prothesebedrijf (Unreal):quote:Op woensdag 12 december 2012 00:11 schreef Stefan het volgende:
[..]
Weta doet visual effects
Voeten enzo zijn special effects
http://www.unrealfx.nl/quote:UNREAL was invited to New Zealand once more to join Weta's creatures and prosthetics team for Peter Jackson's 'The Hobbit'.
klopt, dat is chiquequote:Op woensdag 12 december 2012 03:20 schreef yvonne het volgende:
Geweldig'!! Geen seconde verveelt,de storing bij de Kuip werd netjes opgelost dmv vrijkaartjes
Zo is het. Het is echt een fantastische film. Ik wil niet een jaar wachtenquote:
Wat doe jij nog zo laat op. Moet jij niet naar bed of zo?quote:Op woensdag 12 december 2012 03:46 schreef yvonne het volgende:
Zo, veilig thuis, lege weg op dit tijdstip
Maar wat een film, schitterend, je móet hem bijna wel een 2e keer zien. Of 3e
Trusten.
Ik was naar de filmquote:Op woensdag 12 december 2012 03:47 schreef Dimens het volgende:
[..]
Wat doe jij nog zo laat op. Moet jij niet naar bed of zo?
Jaquote:
Ja. Ik zat in dezelfde zaal als Yvonne zelfsquote:Op woensdag 12 december 2012 03:50 schreef Dimens het volgende:
[..]
Serieus? Nog nooit meegemaakt. Net pas terug dus?
quote:Op woensdag 12 december 2012 03:52 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Heb wel nog een vraagje.zijn nog niet losgelatenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
Heb je d'r handtekening gevraagd?quote:Op woensdag 12 december 2012 03:52 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ja. Ik zat in dezelfde zaal als Yvonne zelfs
Goh wat een genot. Bilbo en de trollen is ook geweldig. Genieten genieten genieten
Ik heb me er verder niet mee bezig gehouden, sorry Yvquote:Op woensdag 12 december 2012 03:53 schreef Dimens het volgende:
[..]
Heb je d'r handtekening gevraagd?![]()
Maar het is dus een vette film?
Ik ga hem binnenkort kijken. Ik heb nog twee tickets voor een gratis film. Is het 3D of ook niet 3D?quote:Op woensdag 12 december 2012 03:55 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ik heb me er verder niet mee bezig gehouden, sorry Yv
Ja fantastisch. Al die zeverende negatieve recensies kan je linea recta de prullenbak in smijten want het is fenomenaal smullen geblazen.
Bij Pathe heb je de keuze uit 2D, 3D en 48fps HFR 3Dquote:Op woensdag 12 december 2012 03:56 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik ga hem binnenkort kijken. Ik heb nog twee tickets voor een gratis film. Is het 3D of ook niet 3D?
En dan zeg je niks?quote:Op woensdag 12 december 2012 03:52 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ja. Ik zat in dezelfde zaal als Yvonne zelfs
Goh wat een genot. Bilbo en de trollen is ook geweldig. Genieten genieten genieten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
Als je HFR hebt gezien wil je echt niks anders meerquote:Op woensdag 12 december 2012 03:58 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Bij Pathe heb je de keuze uit 2D, 3D en 48fps 3DHet 3D is zeer goed gedaan vind ik, en ik ben echt een hele grote zeikerd wat 3D betreft. Morgem denk ik weer naar de bios voor de HFR
Morgen werken, donderdag wordt hetquote:Op woensdag 12 december 2012 03:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
En dan zeg je niks?
Viel wel op dat het merendeel een mannelijk publiek was
Vond de sfeer in de zaal ook tof.
Wat is de 48fps HFR? Actief 3D of zo?quote:Op woensdag 12 december 2012 03:58 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Bij Pathe heb je de keuze uit 2D, 3D en 48fps HFR 3DHet 3D is zeer goed gedaan vind ik, en ik ben echt een hele grote zeikerd wat 3D betreft. Morgem denk ik weer naar de bios voor de HFR
hoge framerate. 48 frames per seconde ipv 24quote:Op woensdag 12 december 2012 04:01 schreef Dimens het volgende:
[..]
Wat is de 48fps HFR? Actief 3D of zo?
High Frame Rate, oftewel 48 beelden per seconde.quote:Op woensdag 12 december 2012 04:01 schreef Dimens het volgende:
[..]
Wat is de 48fps HFR? Actief 3D of zo?
Spuit 49quote:Op woensdag 12 december 2012 04:02 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
High Frame Rate, oftewel 48 beelden per seconde.
Maar dan actief of passief 3D? Of is de HFR ook zonder 3D te zien?quote:Op woensdag 12 december 2012 04:02 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
hoge framerate. 48 frames per seconde ipv 24
gewoon passief met zo een reald 3D brilletjequote:Op woensdag 12 december 2012 04:03 schreef Dimens het volgende:
[..]
Maar dan actief of passief 3D? Of is de HFR ook zonder 3D te zien?
En dan 48 FPS? Heb je dan niet het gevoel alsof de film dan niet realistisch is? A.k.a. Soap opera?quote:Op woensdag 12 december 2012 04:04 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
gewoon passief met zo een reald 3D brilletje
Kan ik nog niet beoordelen omdat in de kuip vanwege storing de 24fps 3D versie werd gedraaid. Die is in elk geval geweldigquote:Op woensdag 12 december 2012 04:05 schreef Dimens het volgende:
[..]
En dan 48 FPS? Heb je dan niet het gevoel alsof de film dan niet realistisch is? A.k.a. Soap opera?
Je legt de lat hoog m'n jong!quote:Op woensdag 12 december 2012 03:55 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ja fantastisch. Al die zeverende negatieve recensies kan je linea recta de prullenbak in smijten want het is fenomenaal smullen geblazen.
Het kwam bij mij juist meer realistischer over dan 24 fps.quote:Op woensdag 12 december 2012 04:05 schreef Dimens het volgende:
[..]
En dan 48 FPS? Heb je dan niet het gevoel alsof de film dan niet realistisch is? A.k.a. Soap opera?
In de kuip?quote:Op woensdag 12 december 2012 04:07 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Kan ik nog niet beoordelen omdat in de kuip vanwege storing de 24fps 3D versie werd gedraaid. Die is in elk geval geweldig
Kan zijn dat het onrealistisch overkomt bij meer FPS dan 24.quote:Op woensdag 12 december 2012 04:08 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Het kwam bij mij juist meer realistischer over dan 24 fps.
Ligt heel erg aan de techniek denk ik. Het ene 100Hz+ scherm ziet er briljant vloeiend / natuurlijk uit, het ander maakt juist onnatuurlijk met de nodige schokken tussendoor. Ben erg benieuwd wat de bios met een verdubbeling aan fps brengt. Ik ga zelf de 17e (maandag) naar de HFR 3D IMAX versie.quote:Op woensdag 12 december 2012 04:09 schreef Dimens het volgende:
[..]
Kan zijn dat het onrealistisch overkomt bij meer FPS dan 24.
Dat, het is gewoon een prachtige film. En de criticasters gaan maar naar TikTak the movie. Trusten lieffies.quote:Op woensdag 12 december 2012 03:55 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Gewoon 50Hz plasma of 94Hz plasma voor de Panasonc VT50. Ja, ik weet er alles van.quote:Op woensdag 12 december 2012 04:11 schreef SecondMightyEagle het volgende:
[..]
Ligt heel erg aan de techniek denk ik. Het ene 100Hz+ scherm ziet er briljant vloeiend / natuurlijk uit, het ander maakt juist onnatuurlijk met de nodige schokken tussendoor. Ben erg benieuwd wat de bios met een verdubbeling aan fps brengt. Ik ga zelf de 17e (maandag) naar de HFR 3D IMAX versie.
Laat ik je dan maar uit je droom helpen, is absoluut niet te vergelijken, TV's en digitale projectoren werken zo verschillend, denk ook niet dat de huidige televisie generatie deze vorm van 3D kan afspelen mede omdat er een veel hogere bandbreedte voor het beeld nodig is. Kijk alleen al naar de grootte van de DCP's van The Hobbit, de HFR versie is ruim 2x zo groot.quote:Op woensdag 12 december 2012 04:14 schreef Dimens het volgende:
[..]
Gewoon 50Hz plasma of 94Hz plasma voor de Panasonc VT50. Ja, ik weet er alles van.![]()
Volgens mij is het goed om voor grote panelen en beelden 48Hz te gebruiken maar ik moet het eerst maar eens zien.
Nee, toch maar naar IMAX 3D Schouwburgplein vanwege het geluid. Helaas geen 48fps, dat is alleen in Pathe ArenAquote:Op dinsdag 11 december 2012 21:47 schreef yvonne het volgende:
Nog even.
Gewoon allebei gaan!quote:Op woensdag 12 december 2012 08:42 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik twijfel nog steedsIMAX 3D of 3D 48fps? Wie overtuigt me?
Heeft IMAX niet 48fps?quote:Op woensdag 12 december 2012 08:42 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik twijfel nog steedsIMAX 3D of 3D 48fps? Wie overtuigt me?
Wat Rolstaart zegt. En om nu helemaal naar Amsterdam te gaan, gaat me wat ver.quote:
Ik heb me geen seconde verveeld, geen enkele langdradig stuk, het is zo'n festijn voor het oog.quote:Op woensdag 12 december 2012 11:12 schreef stoeltafel het volgende:
Recensie The Hobbit: Lang en 'onecht'
AMSTERDAM -
Erg lang en technisch niet altijd even geslaagd. Dat oordeelt Film & Uitgaan van De Telegraaf over The Hobbit: An Unexpected Journey, het nieuwste filmproject van regisseur Peter Jackson.
"Martin Freeman ( The Office, Sherlock) is goed gecast als de jonge Bilbo. De Engelse acteur combineert zijn droogkomische naturel schijnbaar moeiteloos met dramatisch diepgang, bijvoorbeeld in zijn eerste ontmoeting met Gollum (Andy Serkis, opnieuw ijzersterk)", zo schrijft Telegraaf-recensent Marco Weijers.
Minder lof is er voor de duur van de film en de effecten. "Visueel knoopt Peter Jackson eveneens aan bij The Lord of the Rings-films, met weidse vergezichten, indrukwekkende massascènes en het prachtig gedetailleerde design van sets, make-up, kostuums en digitale effecten. Nadeel hiervan is dat The Hobbit soms ook voelt als een herhaling van zetten. Daarnaast blijkt de toegepaste technische vernieuwing – het zogenaamde ’high frame rate 3D’ – niet in alle gevallen geslaagd. Want deze enorme scherpte geeft de beelden soms ook iets onechts.
http://www.telegraaf.nl/f(...)g_en__onecht___.html
Onzin recensie inderdaad.quote:Op woensdag 12 december 2012 13:03 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik heb me geen seconde verveeld, geen enkele langdradig stuk, het is zo'n festijn voor het oog.
Yepsss gaat dat zien!!quote:Op woensdag 12 december 2012 13:14 schreef kilozout het volgende:
Peter Jackson heeft het dus weer geflikt?
Kom ik nog evenquote:Op woensdag 12 december 2012 13:13 schreef wolfrolf het volgende:
Schijnbaar waren er bij Pathe Haarlem vannacht ook technische problemen. Die crashte zelfs en hikte daarna verder... geen vrijkaarten uitgedeeld daar.
HFR begint dus alvast soepeltjes
Zichzelf overtroffen. Ik kan me werkelijk in geen van de reviews vinden.quote:Op woensdag 12 december 2012 13:14 schreef kilozout het volgende:
Peter Jackson heeft het dus weer geflikt?
Ik vind dus ook dat dat keurig is opgelost door Pathe De Kuip, hele sjieke actie.quote:Op woensdag 12 december 2012 13:48 schreef yvonne het volgende:
[..]
Kom ik nog even
Pathé De Kuip heeft het netjes opgelost door de hele zaal vrijkaaartjes te geven
Sowieso altijd vriendelijk personeel daar.
quote:Op woensdag 12 december 2012 13:50 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Gisternacht na de lotr marathon in de bios ging dan eindelijk The Hobbit in premiere.
Niet dat ik zo'n grote fanboy ben van de lotr, maar was toch wel zeer benieuwd wat Peter Jackson ons deze keer ging voorschotelen. En man, dat stelde niet teleur.
Die HFR....pfffff wat een heerlijk visueel genot om naar te kijken.
De kritieken dat het door die scherpte wat onecht uitziet, ach dat weegt niet op tegen de vele scenes waarin het je echt de film inzuigt.
170 minuten visueel spektakel, ik heb me er goed mee vermaakt.
Knipperen? Projectoren knipperen toch helemaal niet en zijn continue?quote:Op woensdag 12 december 2012 04:23 schreef DJJoris het volgende:
[..]
Wel moet ik zeggen dat de HFR versie absoluut mijn favoriet is. Het geknipper wat ik zag bij het testen is in totaal misschien 2 minuten in de hele film te merken (ipv 15 minuten qua testmateriaal).
Het geheel voelt vooral aan alsof je er daadwerkelijk bent. Alsof je in de kamer bent en er meer midden in zit.
Geen hoofdpijn of duizeligheid gehaad, alleen bedroefd toen het was afgelopen. Het smaakt naar meer!!!
We zijn het eensquote:Op woensdag 12 december 2012 13:49 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ik vind dus ook dat dat keurig is opgelost door Pathe De Kuip, hele sjieke actie.
Lees hierboven de recensies van mensen die wel positief zijnquote:Op woensdag 12 december 2012 14:01 schreef leeell het volgende:
jeetje, ik lees veel vernietigende recensies.
hmm ja,quote:Op woensdag 12 december 2012 14:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Lees hierboven de recensies van mensen die wel positief zijn
Ik zou het geen echte prequel noemen.quote:Op woensdag 12 december 2012 14:05 schreef leeell het volgende:
[..]
hmm ja,
maar ik verwacht een prequel van de LotR trilogie, heb ik dan verkeerde verwachtingen ?
neuh, het verhaal van frodo vervolgt natuurlijk niet op die van bilboquote:Op woensdag 12 december 2012 14:06 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Ik zou het geen echte prequel noemen.
Nee. De film is echt fantastisch. Onthoudt: mensen die recensies schrijven zijn enorm zuur en vinden zichzelf heuse experts, terwijl ze eigenlijk niks te melden hebben en gewoon hun kop moeten houden.quote:Op woensdag 12 december 2012 14:05 schreef leeell het volgende:
[..]
hmm ja,
maar ik verwacht een prequel van de LotR trilogie, heb ik dan verkeerde verwachtingen ?
Die tegenstelling zit nog niet echt in deel 1, maar komt echt in de komende delen op gang.quote:Op woensdag 12 december 2012 14:01 schreef leeell het volgende:
ik heb persoonlijk niet zoveel met leuke kostuumpjes en bloemetjes in HD op het schermscherm, ik zie liever een keihard verhaal met veel tegenstellingen in de sfeer van de opnames (Shire/Rivendell >>> Mordor, Isengard) net als bij de trilogie van LotR
Dat is het dus absoluut niet, als ze enigszins in de buurt van het boek blijven.quote:Op woensdag 12 december 2012 14:01 schreef leeell het volgende:
ik heb persoonlijk niet zoveel met leuke kostuumpjes en bloemetjes in HD op het schermscherm, ik zie liever een keihard verhaal met veel tegenstellingen in de sfeer van de opnames (Shire/Rivendell >>> Mordor, Isengard) net als bij de trilogie van LotR
Het is in feite een prequel, dus zo kun je het zeker noemen. Bilbo vindt immers de ring.quote:Op woensdag 12 december 2012 14:06 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Ik zou het geen echte prequel noemen.
The Hobbit gaat niet over de ring.quote:Op woensdag 12 december 2012 14:09 schreef Jivis het volgende:
[..]
Het is in feite een prequel, dus zo kun je het zeker noemen. Bilbo vindt immers de ring.
hoe was Radagast?? was die toch niet te raar?quote:Op woensdag 12 december 2012 13:49 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zichzelf overtroffen. Ik kan me werkelijk in geen van de reviews vinden.
quote:Op woensdag 12 december 2012 14:08 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Die tegenstelling zit nog niet echt in deel 1, maar komt echt in de komende delen op gang.hmm okeeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nu was The Fellowship of the Ring ook nog redelijk rustig
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
I know, ik heb het boek gelezen.quote:Op woensdag 12 december 2012 14:09 schreef Sloggi het volgende:
[..]
The Hobbit gaat niet over de ring.
Haha, idem dito. Nadat ik de films altijd gezien heb spit ik altijd de hele lotr wikia door :pquote:Op woensdag 12 december 2012 14:16 schreef ledlamp het volgende:
Was echt een super mooie film. Ben weer helemaal benieuwd naar de volgende films en ik betrap me zelf er op ik weer op zit te zoeken hoe heel de lotr wereld in elkaar zit en wie wie is etc.
Grappig!!quote:Op woensdag 12 december 2012 14:22 schreef attila_de_hun het volgende:
kan iemand die de film heeft gezien vertellen hoe radagast overkomt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |