Pindakaas is bewerkt voedsel, zou ik achterwege laten of even op het etiket kijken of er niet veel suiker en vet in zit. Maar ik ben geen expert ofzo hoor, ik heb dit van andere sporters maar ik zie soms door de bomen het bos niet meer, iedereen zegt wat anders. Zelf ben ik van mening dat er veel verborgen suikers en vetten in dingen zitten waar je het niet verwacht, dus zo min mogelijk bewerkt voedsel ( zoals pindakaas of filet americain eten, en kies dan gewoon voor kalkoenfilet ofzo) zo min mogelijk slechte vetten, dus olijfolie ipv zonnebloem olie, bruin brood ipv wit brood of nog beter; volkoren crackers.quote:Op maandag 25 maart 2013 07:53 schreef MrJerriel het volgende:
Dankjewel NotGuilty dit heeft mij wel een idee gegeten van wat ik ongeveer zou kunnen eten per dag.
Verder neem ik aan dat gewoon de vettigere etenswaren moet vermijden en genoeg water drinken.
Hoe zit het precies met het ontbijt is het gewoon oké om thee met 1 schepje suiker te nemen met een broodje pindakaas Light of kan ik dit beter niet doen?
Vandaag ga ik ermee beginnen ik vind het best spannend haha.
Wat betreft mijn conditie zit het opzich wel goed dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken maar voornamelijk doe ik dit meer om me zusje omdat die nogal wat steviger in de omvang is dan dat ik ben.
Wat raar dat je na een maand 6 dagen per week 45 minuten intensief bewegen geen gewicht verliest. Heb je het wel intensief genoeg gedaan? Of te losbandig met fastfood ofzo? Niet verkeerd bedoeld hoor, maar kan het me zo moeilijk voorstellen, volgens mij kan zelfs elke dag 45 minuten dansen en val je al af, als je maar goed beweegt , troepvoedsel laat staan en zeker als je dat 6 dagen per week doet.quote:Op maandag 25 maart 2013 09:14 schreef CF2907 het volgende:
a 1 uur in deel 2 too much en eerlijk gezegd die routinematig steeds weer dezelfde warming up en andere workouts begonnen mij op een gegeven moment de keel uit te hangen. Nu sport ik weer 3x in de week in de sportschool en doe 1x per week bootcamp. Wat een plezier beleef ik daaraan en het gewicht gaat naar beneden en mijn kleding zit losser! Voor mij geen Shaun meer, er zijn veel leukere manieren om aan je lijf te werken, dat geldt voor mij dan:)
Succes aan een ieder die nog met Shaun bezi
Als je niet afvalt eet je teveel. Thermodynamica.quote:Op maandag 25 maart 2013 09:14 schreef CF2907 het volgende:
Ik ben gestopt na het de1e 4 weken consequent te hebben gedaan, en het 2e gedeelte +- 3-5x p/w. Het feit dat het nauwelijks gewichtsverlies tot gevolg had terwijl ik mij kapot trainde en goed op mijn voeding lette motiveerde mij niet meer. Ondanks alle peptalks over centimeterverlies; dat het nu eenmaal daarom gaat, blijf ik zeggen dat het niet klopt. Bovendien vind ik de workouts van bijna 1 uur in deel 2 too much en eerlijk gezegd die routinematig steeds weer dezelfde warming up en andere workouts begonnen mij op een gegeven moment de keel uit te hangen. Nu sport ik weer 3x in de week in de sportschool en doe 1x per week bootcamp. Wat een plezier beleef ik daaraan en het gewicht gaat naar beneden en mijn kleding zit losser! Voor mij geen Shaun meer, er zijn veel leukere manieren om aan je lijf te werken, dat geldt voor mij dan:)
Succes aan een ieder die nog met Shaun bezig is of Shaun gaat doen.
Je gaat pas afvallen als je meer caloriëen verbrandt dan je verbruikt. Netjes bijhouden wat je eet, uitrekenen hoeveel kcal en zorgen dat je dus minder eet dan je verbrandt. Tussen 300 en 500 kcal minder ongeveer. Een kilo vet is tussen de 7700 en 9000 kcal dus na 18 dagen zou je 1 kg vet kwijt moeten zijn als je 500 kcal minder eet per dag dan je daadwerkelijk nodig hebt.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:25 schreef Mister123 het volgende:
Merken degene die insanity ook al echt resultaten qua afvallen, en / of slaker en strakker worden? Want dat zou mijn doel zijn. Moet zeker een kilo of 20 kwijt. Maar om nu af te gaan op die voor en na foto's tijdens het tell - sell spotje... Daar zijn sowieso niet echt te dikke mensen te zien. Slechts slanke mensen, die nog strakker geworden zijn...
Merken jullie dus echt dat je afvalt als een malle??
Dat is veel te weinig voedsel. Die kilo extra kan ook heel makkelijk vocht ed zijn. Per maand kan je onder optimale omstandigheden +-2-3kg spier erbij trainen (en ik betwijfel of dit bij Insanity wordt behaald)quote:Op donderdag 11 april 2013 20:41 schreef smoke_me het volgende:
Hallo allemaal,
Ook ik ben begonnen met Insanity. Ik ben nu in de tweede week dag 4 beland en ik vind het geweldig. Ik hou precies het schema aan en ik zie nu al resultaat. Mijn broeken zitten losser en ik voel mij geweldig. Op de kilo´s let ik niet want ik ben zelfs een kilo aangekomen door al dat sporten.
Wat mijn eetschema betreft:
ontbijt: 1 broodje chocopasta
tussendoor: een bakje melk met muslie of fruit
Lunch: een cracker of boterham
tussendoor: kwark met fruit
avondeten: wat de pot schaft
In de avond neem ik ook nog een borreltje
Daarbij drink ik heel veel water. Zit zeker wel op de 3 liter per dag. Daar zit ook groene thee bij.
Heel veel succes voor degene die ook Insane zijn
quote:Op maandag 15 april 2013 16:35 schreef hilversum1981 het volgende:
Aangezien je behoorlijk spierpijn krijgt / kunt hebben in al je spiergroepen, kun je volgens mij ook je spiermassa laten toenemen. Maar das maar een gok hoor.
Helaas, maar spierpijn staat niet gerelateerd aan spiergroei.quote:Op maandag 15 april 2013 16:35 schreef hilversum1981 het volgende:
Aangezien je behoorlijk spierpijn krijgt / kunt hebben in al je spiergroepen, kun je volgens mij ook je spiermassa laten toenemen. Maar das maar een gok hoor.
Kun je met zulke workouts meer kracht krijgen? Ik kan me haast niet voorstellen dat je met bijna puur cardio qua kracht vooruit gaat.quote:Op maandag 15 april 2013 19:45 schreef 16meter het volgende:
Ik dacht dat de tijd van ziekelijke 'high-tech' trainingsprogramma's wel een beetje voorbij was, aangezien je overal op het internet gratis goede info kunt vinden over krachttraining/fitness/voeding/etc.. Met een paar uurtjes leeswerk kan iedereen wel een workout plan samenstellen dat past bij z'n persoonlijke behoeften/doelen. Wat voeding betreft hetzelfde.
Toch blijkt dat wanneer je wat oefeningen bij elkaar raapt, je met goede marketing en wat overdreven namen ('insanity workout', 'insane abs' etc.) nog een hoop mensen kunt aanspreken en veel geld kunt verdienen.Wel interessant.
Je moet wel genoeg blijven drinken tussen de oefeningen doorquote:Op maandag 15 april 2013 21:11 schreef leetjoez het volgende:
Hoi ik ben vandaag begonnen met de Insanity workout. Begonnen met de Fit test.
Helaas bij de eenerlaatste oefening moeten stoppen wegens bizar erge hoofdpijn:( weet niet waar dat ineens vandaan kwam. Als ik morgen weer leef, nog maar een keer proberen.
Ben benieuwd,
Sommige mensen weten het altijd beterquote:Op dinsdag 16 april 2013 13:34 schreef Mister123 het volgende:
Ja klopt. Een van de eerste dingen die aanraden wordt in de inleidende (allereerste) video. Drink voldoende water, en draag goede schoenen...
2 tot 3 kilo per maand spiermassa? Natty lukt je dat echt niet. Met geen enkel trainingsschema zonder spuitjes/pilletjes.quote:Op maandag 15 april 2013 12:50 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Dat is veel te weinig voedsel. Die kilo extra kan ook heel makkelijk vocht ed zijn. Per maand kan je onder optimale omstandigheden +-2-3kg spier erbij trainen (en ik betwijfel of dit bij Insanity wordt behaald)
Ik eet op een dag:
8 boterhammen waarvan 3x smeerkaas en 1x pindakaas (op werk/studiedagen. Als ik thuis ben kipfilet, kaas en ander beleg of rijst met kip/pasta met tonijn).
ongeveer 1 liter halfvolle melk
Avondeten (grosso modo, 500-600kcal).
Dit bij elkaar is pas 1600kcal (als ik wil afvallen zit ik op +-2100 kcal).
Vul ik vaak nog op met wat fruit, kwark of een handje nootjes.
Als ik jou was zou ik dus meer eten; zeker als je 6x per week insanity doet. Dan heb je per definitie meer nodig om je lichaam te onderhouden.
Dit moet ik toch echt ontkrachten. Met goed/veel eten (3500+ KCAL) en goed trainen/rusten is dit prima mogelijk... (zelf 3maanden op rij ongv 2,5 kg spiermassa erbij gekregen, de maanden erna werd dit steeds minder/moeilijker)quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:12 schreef fathank het volgende:
[..]
2 tot 3 kilo per maand spiermassa? Natty lukt je dat echt niet. Met geen enkel trainingsschema zonder spuitjes/pilletjes.
Kan me moeilijk voorstellen dat als afvallen je doel is, 45 minuten gruwelijk intense cardio per dag, 6 dagen per week, niet werkt. Dat moet wel werken.quote:
quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:12 schreef fathank het volgende:
[..]
2 tot 3 kilo per maand spiermassa? Natty lukt je dat echt niet. Met geen enkel trainingsschema zonder spuitjes/pilletjes.
Of zie ik dit compleet verkeerd?quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:30 schreef Mister123 het volgende:
[..]
Kan me moeilijk voorstellen dat als afvallen je doel is, 45 minuten gruwelijk intense cardio per dag, 6 dagen per week, niet werkt. Dat moet wel werken.
Ik neem tenminste aan dat niemand zo dom is om 6 dagen per week te knallen met trainen, en dan elke avond 3 mc donalds menus weg te stauwen...
We hebben een genetisch wonder hiero. Heb je al ingeschreven bij de IFBB?quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:20 schreef Tjepper078 het volgende:
[..]
Dit moet ik toch echt ontkrachten. Met goed/veel eten (3500+ KCAL) en goed trainen/rusten is dit prima mogelijk... (zelf 3maanden op rij ongv 2,5 kg spiermassa erbij gekregen, de maanden erna werd dit steeds minder/moeilijker)
Laat maar eens resultaten zien van iemand die 12 tot 18 kg spiermassa is aangekomen in een half jaar. Naturel.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |