abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121346186
Ben zeer benieuwd hoe iedereen het volhoudt! Waar sporten jullie? Thuis? In het park? Doen jullie dit allemaal alleen en hoe zit het dan met de motivatie? :)
pi_121351459
Thuis, meedoen met de videos hé dus in het park wordt lastig. Motivatie is prima, echter is de discipline mijn grootste rivaal. Tot nu toe ga ik goed, vanavond mag ik weer!
pi_121352232
Ik zit zelf halverwege mijn eerste week. Ik ben tegelijkertijd begonnen met proteine shakes en dat soort spul om te zorgen dat ik genoeg spieren opbouw. Het is absoluut killing! Tijdens de fittest zat ik tegen het kotsen aan en tijdens de eerste workout ook al. Je zit wel constant met spierpijn maar dat vind ik persoonlijk wel prettig :)

Ik begin er zelfs plezier in te krijgen. Je hebt tenminste wel het gevoel dat je wat gedaan hebt aan het eind van de workout.

Moet wel zeggen dat de 30 seconden recuperatie tussen de oefeningen door soms wel wat kort is. Dan kan ik echt nog niet aan het volgende setje beginnen. Die Shaun T zegt dan ook dat ik mijn hartslag in de gaten moet houden. Weet iemand wat hiervoor de regels zijn? moet ik toch wachten tot ik weer op een bepaald percentage zit van mijn max? Of moet ik koste wat kost na 30 seconden weer beginnen? (Het is tenslotte max-interval training)
pi_121394533
Misschien een domme vraag, maar waar is die te downloaden?
pi_121399283
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 14:28 schreef Vetineri het volgende:
Ik zit zelf halverwege mijn eerste week. Ik ben tegelijkertijd begonnen met proteine shakes en dat soort spul om te zorgen dat ik genoeg spieren opbouw. Het is absoluut killing! Tijdens de fittest zat ik tegen het kotsen aan en tijdens de eerste workout ook al. Je zit wel constant met spierpijn maar dat vind ik persoonlijk wel prettig :)

Ik begin er zelfs plezier in te krijgen. Je hebt tenminste wel het gevoel dat je wat gedaan hebt aan het eind van de workout.

Moet wel zeggen dat de 30 seconden recuperatie tussen de oefeningen door soms wel wat kort is. Dan kan ik echt nog niet aan het volgende setje beginnen. Die Shaun T zegt dan ook dat ik mijn hartslag in de gaten moet houden. Weet iemand wat hiervoor de regels zijn? moet ik toch wachten tot ik weer op een bepaald percentage zit van mijn max? Of moet ik koste wat kost na 30 seconden weer beginnen? (Het is tenslotte max-interval training)
Het is 3 minuten werken en dan 30 seconden rust he? Persoonlijk vind ik dat erg veel om mee te beginnen, maar het went snel. Je doet toch gewoon wat je kan? Als je misselijk wordt zul je wel minder herhalingen moeten doen van een oefening. Zelf doe ik tactical fitness wat hier heel erg op lijkt. Erg tof dit soort workouts.. En de resultaten zijn geweldig :P

@el071 *kuch* usenet *kuch*
pi_121401353
Thnx @HansWurst. Heb 5 dvd's gevonden, maar zijn er toch 10? Of ben ik nou abuis?
pi_121406637
Ik heb de eerste 5 dagen erop zitten, 'pure cardio' net achter de rug. Die vond ik behoorlijk pittig maar wel redelijk te doen, af en toe een kleine pauze genomen om te drinken. Spierpijn heb ik niet, gewoon goed rekken en strekken en daarna lekker douchen!

[ Bericht 25% gewijzigd door Snakey op 24-04-2013 04:40:49 ]
pi_121426271
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 17:07 schreef HansWurst het volgende:

[..]

Het is 3 minuten werken en dan 30 seconden rust he? Persoonlijk vind ik dat erg veel om mee te beginnen, maar het went snel. Je doet toch gewoon wat je kan? Als je misselijk wordt zul je wel minder herhalingen moeten doen van een oefening. Zelf doe ik tactical fitness wat hier heel erg op lijkt. Erg tof dit soort workouts.. En de resultaten zijn geweldig :P

Misselijkheid is denk ik vooral te wijten aan het feit dat je lichaam het totaal niet gewend is om zo te sporten (in mijn geval dan). Ik heb gisteren mijn laatste dag van de eerste week gedaan, waarbij je dezelfde workout als op dag 2 doet. De eerste keer ging ik bijna over mijn nek. Nu niet meer en kon ik het al langer volhouden. Ik sta nu al versteld van de vooruitgang.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 20:18 schreef rjrj het volgende:
Ik heb de eerste 5 dagen erop zitten, 'pure cardio' net achter de rug. Die vond ik behoorlijk pittig maar wel redelijk te doen, af en toe een kleine pauze genomen om te drinken. Spierpijn heb ik niet, gewoon goed rekken en strekken en daarna lekker douchen!

Die Pure Cardio is echt killing! Volgens mij heb je bij deze workout ook niet iedere 3 minuten 30 seconden rust.

Overigens, kijk voor de gein ook even vooruit naar weken 5 t/m 8. Daar doen ze er nog even een schepje bovenop :s) :s) :s)
pi_121441758
Niet te ver vooruit kijken, eerst maar eens de eerste weken volhouden ;). Maar inderdaad pure cardio is zonder de rust momenten dus die was zeker killing, maar af en toe een slokje water effe uit hijgen en weer door gaan dan maar ;)!
pi_121444650
Hallo Allen,

ik heb vandaag mijn eerste week erop zitten! morgen een dag rust. Het bevalt me prima allemaal! Ook het stretchen vind ik een belangrijk onderdeel. Misschien iets waar je niet zo snel over na zou denken maar zeker belangrijk als je ineens zoveel je spieren gebruikt die je normaal gesproken niet altijd zo intensief gebruikt!!

nu zag ik vandaag ineens dat mijn dvd's niet gelijk lopen met het schema wat ik op internet vind.

mijn trainingen gingen tot aan dag 5 goed!

het vervolg ziet er bij mij zo uit

training 6: cardio abs ( 23 min maar )
Training 7: core cardio en balance
Training 8 max interval cirquit
Training 9 max interval plyo
Training 10 max cardio conditioning
Training 11 max recovery
Training 12 insane abs

Heeft iemand hier ervaring mee. ( misschien andere versie ofzo ??? )
  vrijdag 11 januari 2013 @ 22:13:27 #41
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_121452053
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 19:30 schreef moattie het volgende:

het vervolg ziet er bij mij zo uit

training 6: cardio abs ( 23 min maar )
Training 7: core cardio en balance
Training 8 max interval cirquit
Training 9 max interval plyo
Training 10 max cardio conditioning
Training 11 max recovery
Training 12 insane abs

Heeft iemand hier ervaring mee. ( misschien andere versie ofzo ??? )
Bij P90X, wat ik volg, heb je 12 dvd's, maar je moet deze niet in volgorde afspelen van 1 tot 12, maar volgens het bijgeleverde schema. Lijkt me dat dat bij insanity ook zo werkt.
Zoek anders eens naar Insanity calendar op Google, dan kom je schema's tegen.
Kijk ook eens op www.teambeachbody.com
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
pi_121466383
Wat champy zegt, je houdt het schema aan van het internet. Je bouwt op door oefeningen de eerste weken te herhalen en in week 5 ofzo begin je met maximaal interval bijvoorbeeld. Succes!
pi_121479130
Haha oke logisch ook eigenlijk......!!

tnks!

rustdag vandaag is wel even lekker!
morgen weer met volle energie en motivatie aan week 2 beginnen!!
pi_121553151
Zo, de nieuwe week is weer begonnen. Vandaag had ik weinig energie, normaal doe ik de work out een uurtje na het avondeten maar vandaag ervoor. Misschien toch maar niet meer doen, had weinig puf en de work out viel me dan ook zwaar tegen :N . Nouja morgen weer extra mijn best doen!
  maandag 14 januari 2013 @ 17:25:58 #45
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_121554053
Dat komt allemaal wel goed, zo lang je maar iedere dag braaf mee doet. Vanavond wordt mijn begin aan week 6, heb pas 1 keer echt een workout geskipt, soms cardio niet gedaan omdat ik die dag ook badminton training heb.
Bijna op de helft, de laatste 4 weken leveren blijkbaar het meeste resultaat!
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
pi_121556002
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:25 schreef Champy het volgende:
Dat komt allemaal wel goed, zo lang je maar iedere dag braaf mee doet. Vanavond wordt mijn begin aan week 6, heb pas 1 keer echt een workout geskipt, soms cardio niet gedaan omdat ik die dag ook badminton training heb.
Bijna op de helft, de laatste 4 weken leveren blijkbaar het meeste resultaat!
Kan je is omschrijven hoe je de eerste 6 weken hebt ervaren? wanneer begon je verschil te ervaren binnen de workouts en voel je je ook echt fitter sterker en sneller etc ??

ben benieuwd naar je reactie!
  maandag 14 januari 2013 @ 18:25:55 #47
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_121556388
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:15 schreef moattie het volgende:

[..]

Kan je is omschrijven hoe je de eerste 6 weken hebt ervaren? wanneer begon je verschil te ervaren binnen de workouts en voel je je ook echt fitter sterker en sneller etc ??

ben benieuwd naar je reactie!
Ik doe P90X hè, dat is iets anders dan Insanity, maar ook sporten met een DVD zeg maar.
De eerste 6 weken waren lekker, ik merk meer energie heb, ik eet meer op een dag, zorg dat ik gezond eet, natuurlijk snoep ik tussendoor wel eens wat, maar probeer zo veel mogelijk gezond te doen. Moet zeggen dat ik voel alsof ik meer energie heb, en kijk er iedere dag weer naar uit om te trainen. Nu ook weer, maar heb 20 minuten geleden gegeten dus nog even wachten.
In de spiegel merk ik het ook wel, het bolletje vet boven m'n broekband is kleiner geworden, omtrek bij m'n navel is 5 centimeter minder, merk dat mn blousen bij mn schouders strakker zitten, en dit zijn allemaal redenen om door te gaan! Voordat ik begon deed ik 2 chinups, nu doe ik er 8, dus er zit wel degelijk verschil in.
En volgens de verhalen komt de grootste transformatie pas in de laatste 4 weken, dus ik ben benieuwd wat er nog komen gaat :)
Daarnaast merk ik op de badmintonbaan dat ik makkelijker harder kan meppen en sneller bij een shuttle kan zijn, dus het is allemaal positief!
pi_121595871
Ik ben ook begonnen aan Insanity workout maar moet niets hebben van die recovery shake onzin en die gigantische lichaam transformaties. Allemaal bullshit. Ik doe het zelf puur voor de conditie verbetering. Heb nu een buikje en zal die echt wel houden. Let ook niet op mijn eten.

Maar mijn doel, een beter conditie, is al wel in het zicht. Ben er echt flink op vooruit gegaan Daar is het programma wel echt goed voor. Moest in het begin wel wennen aan de spierpijn in mij benen en vooral mijn schenen ?!?
pi_121603689
Vandaag begonnen met de fit test, dat was ap mega zwaar met mijn slechte conditie.. morgen gaan we beginnen aan de training. Ben benieuwd! Het zal wel slopend zijn.
pi_121613994
Week 2, dag 2: 'pure cardio' = killing! Maar we kunnen weer een dagje wegstrepen!
pi_121627444
Ik ga dit ook maar is downloaden en proberen. Zijn er al mensen een eind op weg die echt verschil merken?
pi_121652415
Ik zit pas in week 2 dus echt verschil nog niet, ik had sowieso al een goede conditie omdat ik al 4 keer in de week voetbal. Maar ik heb wel het gevoel dat ik wat vet begin te verliezen, ik let dan ook op mijn eten. Natuurlijk snoep ik nog wel af en toe wat maar in principe eet ik gezonder, drink ik veel water en drink ik een aantal koppen groene thee per dag. Keeping up the good work: week 2, day 3 --> DONE!
pi_121669764
Ik zit nu in week 2 en heb de recovery gisteren gedaan. Ik heb me deze ochtend even opgemeten en wat blijkt: 4 cm eraf rond mijn buik!

Ik merk toch wel echt een snel verschil hoor! Ik moet hier wel bij zeggen dat ik extreem fanatiek ben. Ik heb naast de insanity workout ook nog bijna iedere dag extra op de crosstrainer gestaan (+/- 30 minuten extra). Daarbij heb ik gisteren na mijn recovery ook maar even de abs workout erbij gedaan om toch het gevoel te hebben echt wat gedaan te hebben. Dus zeer fanatiek maar wel met snel resultaat!

Ik probeer ook wel echt op mijn eten te letten. Ik eet meerdere kleine maaltijden per dag en neem ook extra proteine shakes, creatine en extra aminozuren. Mijn gewicht is niet omlaag gegaan, mijn buikomtrek wel :D

Ik moet ook echt bekennen dat ik er plezier aan heb. Ik kijk er ook wel echt naar uit om weer te 'mogen'. Denk wel dat het erg belangrijk is dat je er zeer gemotiveerd aan begint. Vind ook wel dat ze dat op tv in die tell sell reclames goed naar voren brengen. Als je dit gaat doen, dan ga je keihard afzien. (Nu ik er zo over nadenk is dat eigenlijk wel verfrissend voor tell sell. Een work-out programma dat je eerlijk zegt dat je pijn moet lijden voor 'perfect abs' ~O> )
pi_121670452
Gisteren het cardio circuit gedaan... mannn das heftig. Mijn conditie is echt prut. Ik was helemaal doodop na de training. Vandaag staat cardio Power op het menu :)
pi_121673712
@Muiske Alles is zwaar omdat je je maximaal moet geven! Wel is het iedere keer een lekker gevoel als je weer klaar bent. En iets langer rusten dan die 30 seconden of een keertje extra pauze nemen is alleen maar goed. ´Form before speed´, je kunt de oefeningen beter goed uitvoeren dan half goed op een (te) hoge snelheid. Ik mag vanavond cardio recovery doen, effe lekker ontspannen. Maar misschien dat ik inderdaad zoals Veterini de ABS cardio erbij doe. We kijken wel effe hoe ik me voel na de recovery sessie. Iedereen weer succes vandaag!
pi_121711739
Leuk dat er zoveel mensen met Insanity bezig zijn! Ik ben inmiddels bij dag 30, dat is de 2de dag van de Recovery Week.

Wat betreft resultaten: ik denk dat het vooral afhankelijk is van wat je startpunt is. Als je veel overgewicht hebt, zul je ook de nodige kilo's kwijtraken. Ik had weinig overgewicht toen ik begon, een kilo of 2, maar wilde van die randjes over de broekband af en mijn conditie opkrikken. En dat lukt absoluut! Ik heb geen kilo's kwijt, wel centimeters en die rand over de broekband is weg!!! Daarnaast zie ik spierontwikkeling (armen, benen). Dus ik ben echt super tevreden. Ik merk dat ik een stuk fitter ben, dat de workouts steeds makkelijker gaan enz.

Ik heb de shakes niet en volg het dieet ook niet, maar heb mijn voeding wel aangepast. Dus zoveel mogelijk gezond eten, met regelmaat, en zorgen dat ik voldoende eiwitten binnenkrijg. Gaat prima.

Oh ja, de mensen die beginnen en spierpijn hebben: die gaat rond dag 4 of 5 weg en komt ook niet terug! Ik had ook vreselijke spierpijn, maar sindsdien niet meer. Maar het schijnt dat het weer gebeurt tijdens de eerste week van de laatste maand, omdat je dan nogal een stap verder maakt, dus je lichaam moet zich opnieuw aanpassen. Niet erg, als je weet dat het overgaat en ergens wel lekker: ik heb met spierpijn ook altijd het gevoel dat ik echt heb gewerkt :-)

Succes allemaal!
pi_121713802
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 21:56 schreef rjrj het volgende:
Week 2, dag 2: 'pure cardio' = killing! Maar we kunnen weer een dagje wegstrepen!
haha mee eens, hier had ik ook last van begin deze week!
Ik vind die oefeningen bij de cardio recovery dat je in squat en lunge positie moet blijven staan en 16 langzame reps moet doen ook vrij pittig! zeker omdat je in de dagen ervoor je benen al continu gebruikt!!

morgen toe aan de laatste dag van week 2! , weken vliegen voorbij!!
pi_121715354
@moattie

Die squat en lunge positie zijn ook zwaar, maar voor de rest stelt dat hele recovery niks voor. Ik heb gisteren cardio abs erbij gedaan, die is wel behoorlijk zwaar. Vandaag en morgen nog en dan weer een rustdagje. Ik zie ook al wat verschil, ik heb foto's gemaakt op dag 1 en dag 9, en ik zie al zeker een verschil bij mijn buik en mijn heupen. Omvang is duidelijk minder, dus resultaat is er al snel! Nu doorzetten!
pi_121735709
Pffff tweede workout zit erop. Konden jullie in het begin de workout volledig meedoen? Ik moet bij elke oefening nog een extra rust momentje van een paar seconde hebben of ik val neer.. Er zijn maar een paar oefeningen die ik volledig kan doen.
pi_121842117
Coole workout, maar ik sport al 3 keer in de week. Dit wil ik niet opgeven. Is dit te combineren? Of maar 3 Insane workouts per week doen?
Leven is meervoud van lef - loesje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')