Ik dacht meer aan "Ik ga toch ook altijd met jou mee als je dat wil"quote:Op woensdag 12 december 2012 10:07 schreef Cue_ het volgende:
[..]
"ik wil je er graag bij hebben, kan je dat voor mij doen deze ene keer" Zoiets gok ik
Maar je hebt het niet voor hem over om alleen te gaan, om hem een rustig dagje te gunnen terwijl jij datgene gaat doen wat jij leuk vind?quote:Op woensdag 12 december 2012 10:09 schreef Pvoesss het volgende:
En ja als dit iets is wat voor mij heel en dan ook heel belangrijk is dan zet die zijn tanden maar even op elkaar en bijt door de nare sfeer heen.En ja dan zou ik dat vragen en zeggen dat ik dat nodig heb dat het heel belangrijk is.
Maar als ze die beste vriend of vrienden van hem totaal niet kan uitstaan. WEet ik veel waarom. Ga je dan niet liever alleen zodat je een leuke avond hebt?quote:Op woensdag 12 december 2012 10:10 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Soms hoeft je partner niet mee. Soms wel. Ik zou het niet tof vinden als mijn vriendin niet naar een feest van mijn beste vriend mee zou gaan bijvoorbeeld om maar iets te noemen. Maar goed ieder denkt daar anders over
Wie zget dat het iets is dat leuk is.. Wie zegt dat het iets is dat ik graag doe..quote:Op woensdag 12 december 2012 10:10 schreef Murdera het volgende:
Maar je hebt het niet voor hem over om alleen te gaan, om hem een rustig dagje te gunnen terwijl jij datgene gaat doen wat jij leuk vind?
"Ik heb het nodig, het is heel belangerijk" Dus eigenlijk bijna gelijk aan mijn voorbeeld van emotionele chantage.
We hebben het hier volgens mij over leuke dingen. Dat je als partner meegaat naar je aan kanker stervende oma of naar een begrafenis lijkt me nogal logisch.quote:Op woensdag 12 december 2012 10:12 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Wie zget dat het iets is dat leuk is.. Wie zegt dat het iets is dat ik graag doe..
Of dat het iets is wat zonder de ander kan![]()
En er zit een verschil tussen emotionele chantage en simpelweg aangeven dat je iemand nodig hebt.
Dan wel ja. Dan zou ik haar liever thuislaten aangezien zoiets de sfeer niet ten goede komt. En iemand die ik meebreng moet het niet verpesten voor de rest. En voor haar dus ook beter dan dus win winquote:Op woensdag 12 december 2012 10:12 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar als ze die beste vriend of vrienden van hem totaal niet kan uitstaan. WEet ik veel waarom. Ga je dan niet liever alleen zodat je een leuke avond hebt?
Het ging niet over leuke dingen.. Het ging om het feit dat mensen hier bij voorbaat al riepen ik ga niet mee naar dit en zus en zo.. En je kan nu wel roepen ik ga niet mee naar voetbal dingen.quote:Op woensdag 12 december 2012 10:13 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
We hebben het hier volgens mij over leuke dingen. Dat je als partner meegaat naar je aan kanker stervende oma of naar een begrafenis lijkt me nogal logisch.
Ah, jij voert een totaal andere discussie dan wij.quote:Op woensdag 12 december 2012 10:18 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Het ging niet over leuke dingen.. Het ging om het feit dat mensen hier bij voorbaat al riepen ik ga niet mee naar dit en zus en zo.. En je kan nu wel roepen ik ga niet mee naar voetbal dingen.
Maar als je vriend een voetbalcoach is en zijn team wint een belangrijke prijs kan je wel gaan roepen blahblahb;ah ik heb een hekel aan voetbal en ik doe dat niet maar dat is absurd.
Soms doe je iets voor een ander omdat de ander je daar graag bij wilt hebben.
Omdat het iets belangrijks is in zijn/haar leven.
Maar iedereen denkt aan hele simpele dingen die ook wel zonder de ander kunnen.
Sommige belangrijke dingen zoals een afstudeeretentje heb je toch je partner graag bij,
Ookal zijn de mensen niet haar/zijn ding of gaat het niet graag uit eten.
Je speelt al jaren viool en je wint een belangrijke prijs dan heb je toch je partner graag mee bij het in ontvangst nemen van die prijs ookal heeft je partner een hekel aan vioolmuziek..
Ik snap het bij voorbaat roepen van ik doe dit niet en ik doe zus niet nogal apart.
Je bent in een relatie niet meer de enige die er toe doet.
Precies. Wij denken aan "Nou, er is vanavond een feestje bij Monique en ik wil dat je mee gaat!"quote:Op woensdag 12 december 2012 10:24 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ah, jij voert een totaal andere discussie dan wij.
quote:Op woensdag 12 december 2012 10:26 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Precies. Wij denken aan "Nou, er is vanavond een feestje bij Monique en ik wil dat je mee gaat!"
"Maar ik vind daar niks aan!! Ik haat Monique en...."
- "Niks mee te maken! Je gaat gewoon mee! Want je bent mijn vriendje!"
Het helpt overigens niet dat ik zo iemand ken. Verschrikkelijk lijkt me dat. In de aangehaalde voorbeelden zou ik wel meegaan ja.
Hier gaat het mij om..quote:Op dinsdag 11 december 2012 19:37 schreef Lokasenna het volgende:
Ik niet hoor. Ik zou bijvoorbeeld bij voorbaat weigeren mee te gaan naar voetbalwedstrijden, dartkampioenschappen of vervelende talkshows, hoe belangrijk het ook gevonden zou worden
Dat zegt ie nu.. wacht maar totdat het zich voordoetquote:
quote:Op woensdag 12 december 2012 10:26 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Precies. Wij denken aan "Nou, er is vanavond een feestje bij Monique en ik wil dat je mee gaat!"
"Maar ik vind daar niks aan!! Ik haat Monique en...."
- "Niks mee te maken! Je gaat gewoon mee! Want je bent mijn vriendje!"
Pff soms praat je echt half nederlandsquote:Op woensdag 12 december 2012 10:37 schreef ook_gek het volgende:
no wat dat ik mee ga naar iets wat ik echt niet leuk vind
Doe ik dat wel ga ik me vervelend en ga ik zo weet ik van m'n zelf vervelend doen
Precies. Ik zeg gewoon dat ik het niet leuk vind. Daar laat ik het dan wel bij. Vroeger kon ik mij dan ook wel vervelend gedragen, maar gelukkig komt wijsheid en volwassenheid met de jaren.quote:Op woensdag 12 december 2012 10:39 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Altijd beetje jammer dat mensen die zich vervelen, vervelend worden. Doet me altijd denken dat je dan in 1 of ander klein kind verandert. Snap dat nooit zo goed.
Je verpest het er alleen nog maar meer voor die ander. Zeker als je het met opzet doet beetje jammer.quote:Op woensdag 12 december 2012 10:40 schreef Mystikvm het volgende:
Precies. Ik zeg gewoon dat ik het niet leuk vind. Daar laat ik het dan wel bij. Vroeger kon ik mij dan ook wel vervelend gedragen, maar gelukkig komt wijsheid en volwassenheid met de jaren.
Ergens is het een beetje begrijpelijk.quote:Op woensdag 12 december 2012 10:41 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Je verpest het er alleen nog maar meer voor die ander. Zeker als je het met opzet doet beetje jammer.
Sommigen mannen worden wel beetje volwassen gelukkig.
Heel in de verte ja. Maar we hebben het nu toch over 'het is iets belangrijks voor hem/haar' en dan ga jij je uit verveling maar vervelend gedragen omdat je je ergert. Nee sorry, dat gaat er bij mij niet in.quote:Op woensdag 12 december 2012 10:43 schreef Murdera het volgende:
Ergens is het een beetje begrijpelijk.
Je gaat proberen jezelf te vermaken, omdat je je aan het ergeren bent houd je minder rekening met je omgeving terwijl je dingen zoekt die wel interessant zijn.
Waardoor anderen je sneller vervelend vinden.
Ik heb het nog steeds niet over iets belangrijks.quote:Op woensdag 12 december 2012 10:45 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Heel in de verte ja. Maar we hebben het nu toch over 'het is iets belangrijks voor hem/haar' en dan ga jij je uit verveling maar vervelend gedragen omdat je je ergert. Nee sorry, dat gaat er bij mij niet in.
Rekening houden met mensen kan ook als je je verveelt/ergert of wat dan ook.
Emotionele chantage is sowieso fucked up, dus dan is het 'eigen schuld'quote:Op woensdag 12 december 2012 10:50 schreef Murdera het volgende:
Ik heb het nog steeds niet over iets belangrijks.
Maar over iets wat de ander leuk vind, en die jou met emotionele chantage meegelokt heeft.
En vervelend doen is relatief, als iemand gewoon eruit ziet alsof diegene er geen fuck aan vind, vind ik dat al vervelend.
De vrouwen die er geil van worden lijken me hele saaie vriendinnenquote:Op woensdag 12 december 2012 10:51 schreef opreis het volgende:
Waarom zou je niet met je vriendin naar 50 shades of grey gaan, ik heb dat boek niet gelezen maar wat ik ervan hoor worden chicks daar behoorlijk geil van, ik zou wel natuurlijk even zeggen 'eigenlijk vind ik het niet zo leuk maar voor jou heb ik het over'. Daarna blowjob alles, jwz
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |