abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 december 2012 @ 12:25:23 #1
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_120102718
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zondag 9 december 2012 @ 12:26:08 #2
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_120102747
Plaatje in de TT is mss ook nog een optie CoTS? :+
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_120102844
O... mijn biseksuele geest wil die dame in de buurt hebben :+
pi_120102888
Zuurkool met mossels :?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zondag 9 december 2012 @ 12:32:08 #5
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_120102909
Je Duits is niet al te sterk v1Z :').
pi_120103020
Mja :@
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_120103091
Getver, die moet toch een uur in de wind stinken na zo'n zuurkoolbad! :D

Ik ga zo sporten, nu nog even moed verzamelen :') . Als beloning daarna onder de zonnebank.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_120103275
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 12:38 schreef Goodbye het volgende:
Getver, die moet toch een uur in de wind stinken na zo'n zuurkoolbad! :D

Ik ga zo sporten, nu nog even moed verzamelen :') . Als beloning daarna onder de zonnebank.
Zonnebank O+ Misschien mezelf morgen even naar de zonnebank slepen.

[ Bericht 0% gewijzigd door An24 op 09-12-2012 12:54:18 ]
pi_120103302
:o ik heb afgewassen en de wc is gepoetst. Dat gaat de goede kant op *O*
  Moderator zondag 9 december 2012 @ 12:46:21 #10
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_120103323
Meuning :O

Gisteren Sinterklaas was erg leuk! En supertoffe cadeaus gehad O+ alleen wel weer helemaal kapot want het werd drie uur dus ik zal wel weer de hele dag liggen tukken :')
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_120103391
Mhehehe. Titel van een nieuwsbericht op nu.nl: NS kan niet garanderen dat het goed blijft gaan

Goed blijft gaan, uhuh. :')
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_120103410
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 12:44 schreef An24 het volgende:

[..]

Zonnebank O+ Misschien morgen mezelf morgen even naar de zonnebank slepen.
Bij mijn sportschool is het gratis, echt superlekker. O+ Ga niet zo vaak, maar ik wil nog even iets van een tintje kweken voor ik volgende week op vakantie ga!
pi_120103590
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 12:49 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Bij mijn sportschool is het gratis, echt superlekker. O+ Ga niet zo vaak, maar ik wil nog even iets van een tintje kweken voor ik volgende week op vakantie ga!
Ohw, das helemaal tof! Ik heb sinds yoga mijn sportschool abbo opgezegd, maar ik mocht wel voor een laag prijsje blijven zonnebanken. Ik houd het een beetje bij, anders wordt mijn EDS huidje transparant :+

En vakantie *O* lekker hoor!
pi_120103665
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 12:46 schreef MaJo het volgende:

Gisteren Sinterklaas was erg leuk! En supertoffe cadeaus gehad O+ alleen wel weer helemaal kapot want het werd drie uur dus ik zal wel weer de hele dag liggen tukken :')
Maar als je nu gewoon wakker blijft tot een uur of 10 en dan morgen wakker wordt om 7uur? Ben je dan slechter te pas dan wanneer je zo tussendoor blijft pitten?
Ik weet niet wat in zo'n situatie werkt, een goed ritme met iets langere slaaptijden of onregelmatig slapen.
pi_120103940
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 12:46 schreef MaJo het volgende:

Wat ik dus niet begrijp, is dat je zo laat naar bed gaat als je weet wat het doet met je lichaam.
Ik weet dat altijd verstandig doen eigenlijk niet leuk is, maar je kunt ook een middenweg kiezen en er bijv. voor kiezen om rond 12 uur in bed te liggen.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  zondag 9 december 2012 @ 13:08:43 #16
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120104091
Zuurkool is ook heel lekker zonder aardappelen. Bijvoorbeeld met appel en rozijnen en een kaaskorstje uit den oven.

Of op brood met mandsrijntjes.

Of als xuurkoolsoep met room.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_120104220
In huis heb ik:
Zuurkool
Eieren
Brood
Appels
Kwark
Eiersalade
Boter
Olie
Kruiden

Dus tja... Ik kan wel zuurkool met appel of zo maken, maar dat ervaar ik toch echt niet als een maaltijd. Pffft... even piekeren hierover
  zondag 9 december 2012 @ 13:14:43 #18
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120104320
Nee, brood met eiersalade is een maaltijd.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_120104386
An, goed bezig *O*

Ik ga zo eens opstaan. Laatste écht extreme uitslaapdag vandaag, vanaf morgen weer op tijd op.

Ga ook zo de wc's poetsen, bedden verschonen, was doen en nog effe een rondje wandelen.
  Vis een optie? zondag 9 december 2012 @ 13:17:25 #20
70532 loveli
N
pi_120104412
:W vannacht om 4 uur maar onder de douche gaan staan om te stomen, zodat ik een beetje prettig kon ademen :') ben het een beetje zat nu.
crap in = crap out
pi_120104468
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 13:17 schreef loveli het volgende:
:W vannacht om 4 uur maar onder de douche gaan staan om te stomen, zodat ik een beetje prettig kon ademen :') ben het een beetje zat nu.
Doorgesneden ui naast je bed. Dan kun je gewoon ademen.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_120104484
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 13:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
In huis heb ik:
Zuurkool
Eieren
Brood
Appels
Kwark
Eiersalade
Boter
Olie
Kruiden

Dus tja... Ik kan wel zuurkool met appel of zo maken, maar dat ervaar ik toch echt niet als een maaltijd. Pffft... even piekeren hierover
Mjah, het scheelt dat je lijstje toch al vrij eentonig is. Met zuurkool krijg je tenminste nog andere voedingsstoffen binnen ^O^
pi_120104496
quote:
:*
pi_120104579
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 13:14 schreef Tinkepink het volgende:
Nee, brood met eiersalade is een maaltijd.
Naja, als lunch of ontbijt volstaat het. Ik ben gewoon stom geweest met de boodschappen, kan gebeuren. Alleen losse zuurkool vind ik echt niet een maaltijd en gecombineerd met de andere dingen ook niet.

En de appels wilde ik opmaken in de kwark dadelijk :)
pi_120104630
quote:
O... bah, beterschap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')