Hmm, doe ik toch liever niet in de waterkoker. of was je idee het in het tostiapparaat te doen? Nee dan neem ik wel de magnetron of het fornuis.quote:
Knappe zwerver die dit spul (werkend) heeft.quote:
Kan toch met zo poeder en dan heet water van de waterkoker erop...quote:Op zaterdag 8 december 2012 23:18 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Hmm, doe ik toch liever niet in de waterkoker. of was je idee het in het tostiapparaat te doen? Nee dan neem ik wel de magnetron of het fornuis.
Goeie!quote:Op zaterdag 8 december 2012 23:16 schreef Life2.0 het volgende:
je kan er vast ook spek tussen bakken
Ja, dat is waar. Dacht aan bliksoep.quote:Op zaterdag 8 december 2012 23:19 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Kan toch met zo poeder en dan heet water van de waterkoker erop...
Ja!quote:Op zaterdag 8 december 2012 23:19 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Kan toch met zo poeder en dan heet water van de waterkoker erop...
Hoe breed is jouw waterkoker?quote:Op zaterdag 8 december 2012 23:21 schreef Lienekien het volgende:
Iets als ragout in een blikje, dat zou je toch, met blik en al, ook moeten kunnen opwarmen in een waterkoker?
Ja, in een stevig diepvrieszakje doen en dan een paar minuten in water dat net van de kook af is.quote:
In de mijne niet denk ik... redelijk smal en ovaal van vorm om een rond blik erin te gooien.quote:Op zaterdag 8 december 2012 23:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een 400 ml blikje past er wel in.
Moet de eerste waterkoker nog tegenkomen waar geen blikje ragout in zou passen.quote:
lekker stukjes ijzer er doorheen lekker tochquote:Op zaterdag 8 december 2012 23:24 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Moet de eerste waterkoker nog tegenkomen waar geen blikje ragout in zou passen.
Lijkt me wel een beetje eng qua druk in het blik, of maakt dat niet uit?
Moet je wel open maken, maar een beetje creatief zijn met erin hangen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 23:24 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Lijkt me ook gevaarlijk de combinatie; elektriciteit, water en blikmetaal...???quote:Op zaterdag 8 december 2012 23:24 schreef Klaploper het volgende:
[..]
lolquote:Op zaterdag 8 december 2012 23:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Moet je wel open maken, maar een beetje creatief zijn met erin hangen.
Ja, dan verzin je een constructie dat het blik niet te diep komt.quote:
Leuke! Met blikken moet vast ook wel lukken, niet te veel water natuurlijk, en doorkoken hoeft natuurlijk niet aangezien vrijwel alles in blik gaar is.quote:Op zaterdag 8 december 2012 23:27 schreef -Remy het volgende:
Pannenkoeken smaken echt fantastisch uit het tosti-ijzer. Alleen geen kaas erop, dat blijft plakken aan de bovenkant.
Denk dat ze in de lik beter eten.quote:
Ook een goede. aardappelpuree uit een pakje houd ik niet van. (Ja, erger dan gebakken ei uit een tostiijzer.)quote:Op zaterdag 8 december 2012 23:25 schreef Lienekien het volgende:
Rookworst. Lukt ook met een waterkoker.
Je kunt natuurlijk niet kieskeurig gaan zijn, hè.quote:Op zaterdag 8 december 2012 23:33 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Ook een goede. aardappelpuree uit een pakje houd ik niet van.
Het was ook zeker een goede suggestie, ik ben niet ondankbaar hoor!quote:Op zaterdag 8 december 2012 23:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk niet kieskeurig gaan zijn, hè.
Dan moet je ook in de geest blijven. Die instant aardappelpuree kun je pimpen met roomboter en/of mosterd en/of geraspte kaas.quote:Op zaterdag 8 december 2012 23:40 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Het was ook zeker een goede suggestie, ik ben niet ondankbaar hoor!
Maar toch, ik kan zoveel vieze kant en klaar producten eten, voor aardappelpuree kook ik liever wat aardappels (in de waterkoker? :p ).
Ik heb trouwens best een fornuis, oven en magnetron, maar het leek me wel een leuk topic.
Een kennis van vroeger zat ook wel eens vast. Die gast wist 3 gangen te bereiden op een tosti ijzer en een waterkoker.quote:Op zaterdag 8 december 2012 23:31 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Denk dat ze in de lik beter eten.
Waar! Zou het lukken om koekjes te bakken?quote:Op zaterdag 8 december 2012 23:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan moet je ook in de geest blijven. Die instant aardappelpuree kun je pimpen met roomboter en/of mosterd en/of geraspte kaas.
Krijg je daar je vroedsel niet gewoon op een mooi bordje met drie vakjes opgediend?quote:Op zaterdag 8 december 2012 23:44 schreef Joe-Momma het volgende:
[..]
Een kennis van vroeger zat ook wel eens vast. Die gast wist 3 gangen te bereiden op een tosti ijzer en een waterkoker.
Nooit opgeschreven btw.
Pannenkoekje wss wel.quote:Op zaterdag 8 december 2012 23:44 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Waar! Zou het lukken om koekjes te bakken?
Tuurlijk. Maar er is ook een winkeltje waar je tegen veel te hoge prijzen eten kan kopen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 23:46 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Krijg je daar je vroedsel niet gewoon op een mooi bordje met drie vakjes opgediend?
Ook maar eens proberen dan.quote:Op zaterdag 8 december 2012 23:46 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Frikandel kan erg goed in het tostiijzer, doe het regelmatig
Dat dus. Je kunt er flink veel meer dan tosti's maken. Heb het ook wel voor mexicano's, hamburgers en braadworst gebruikt.quote:Op zondag 9 december 2012 09:33 schreef msacras het volgende:
Tosti ijzer kan je gewoon als een soort grillplaat/pan gebruiken, gewoon niet dicht doen en dan kan je van alles bakken op de onderste plaat. Aanzetten, boter olie erop, eten erop, even wachten en eventueel keren, klaar.
Precies, maar als je bijvoorbeeld je keuken aan het verbouwen bent en alleen dat tot je beschikking hebt moet je kreatief zijn. Ik heb om die reden wel eens een week uit een magnetron moeten eten, toen hebben we zelfs scrambled eggs erin klaargemaakt.quote:Op zondag 9 december 2012 09:37 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Dat dus. Je kunt er flink veel meer dan tosti's maken. Heb het ook wel voor mexicano's, hamburgers en braadworst gebruikt.
Normale pan is wel handiger en erg gezond is het allemaal niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |