abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120067539
121106_177156_op-footer-header.gif

Welkom in het grote chinese webshops topic!

Zoals je ziet is deze reeks al vele topics lang. Om alles op orde te kunnen houden zijn er een aantal regels en maatregelen genomen die in dit topic gelden. Alles wat je moet weten om mee te kunnen posten in dit topic kan je hieronder vinden. Voordat je hier een vraag gaat stellen gelieve even hieronder kijken of daar je antwoord misschien instaat. Domme vragen bestaan niet, maar wel als ze gewoon in de OP staan ;)

Veel succes en veel plezier met het kopen van chinese gadgets!

121106_177156_op-footer-webshops.gif
121106_177156_op-pandawill.gif121106_177156_op-buyincoins.gif121106_177156_op-lightake.gif
121106_177156_op-tinydeal.gif121106_177156_op-dealextreme.gif121106_177156_op-mymemory.gif
121106_177156_op-geartaker.gif121106_177156_op-priceangles.gif121106_177156_op-tradetang.gif
121106_177156_op-kaidomain.gif121106_177156_op-focalprice.gif121106_177156_op-budgetgadgets.gif
121106_177156_op-chinabuye.gif121106_177156_op-dinodirect.gif121106_177156_op-madeinchina.gif
121106_177156_op-buying.gif121106_177156_op-vancl.gif121106_177156_op-mp4nation.gif
121106_177156_op-intimateGadgets.gif121106_177156_op-pinkcoon.gif121106_177156_op-sweety16.gif
121106_177156_op-wsdeal.gif121106_177156_op-goldenbridge.gif121106_177156_op-suntekstore.gif
121106_177156_op-fok.gif121106_177156_op-cninstock.gif121106_177156_op-fok.gif

121106_177156_op-footers-taobao.gif
121106_177156_op-mistertao.gif121106_177156_op-buyintaobao.gif121106_177156_op-zarmark.gif
121106_177156_op-bhiner.gif121106_177156_op-choobuy.gif121106_177156_op-fok.gif

121106_177156_op-footers-search.gif
Kan je iets niet vinden, of weet je écht niet wat je zoekt gebruik dan een van de onderstaande zoekmachines. Let er wel op dat niet alle chinese webshops hierin opgenomen zijn. Je zoekt dus maar door een beperkt aantal shops, alhoewel de belangrijkste shops er wel tussen staan (je kan de zoekmachines natuurlijk ook gebruiken om de shop te vinden met de laagste prijs van je gevonden item!).
121106_177156_op-search-2.gif121106_177156_op-search-3.gif

121106_177156_op-footer-QenA.gif

We hebben een aantal veel voorkomende vragen op een rijtje gezet, druk op de spoiler van de vraag waar jij het antwoord op wilt weten en het antwoord zal zichtbaar worden.
SPOILER: Ze hebben alleen maar troep op die site welke gek koopt daar nou iets?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Goed ik wil wat bestellen hoe doe ik dit?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ik heb wat besteld hoe lang duurt het nu voor het binnen komt?
SPOILER: Tracksites
SPOILER: Waarom kan ik mijn pakketje niet tracken?
SPOILER: Oeps! Ik heb het verkeerde adres ingevuld of ik wil het ergens anders laten bezorgen! Moet ik nu met mijn webshop mailen?
SPOILER: Hoe kan ik nou vinden wat ik zoek in al die webshops?!
SPOILER: Points? Wat is dat nou weer?
SPOILER: Free shipping? (Gratis bezorgen) hoe kan dat?
SPOILER: Wat is illegaal in Nederland?
SPOILER: Wordt mijn bestelling niet door de douane gepakt? Wat moet ik betalen bij de douane?
SPOILER: Wie is die Jack waar jullie het soms over hebben?
SPOILER: Waar kan ik de 0.01$ deals zien?
Mocht je nog vragen hebben, lees eerst deze pagina met vragen die we niet meer willen horen. Als je vraag daar niet tussen staat, kun je hem altijd hier stellen.

121106_177156_op-footer-korting.gif
In het algemeen kijk je voor kortingscoupons op www.retailmenot.com en www.tjoos.com .

Korting speciaal voor de FOK!-members die dit topic bezoeken is een feit! De eerste shops hebben inmiddels al aangegeven kortingen te willen geven en hier maken we natuurlijk gebruik van!
SPOILER: Recommenderkorting van 5% bij buyincoins
SPOILER: MP4Nation geeft 5% korting via Facebook
SPOILER: Budgetgadgets geeft 5% korting op het hele assortiment! (Onbeperkt geldig)
SPOILER: Pandawill geeft 5% korting op het hele assortiment
SPOILER: Chinabuye geeft 5% korting op het hele assortiment
SPOILER: Deal-cool geeft 5% korting op het hele assortiment
SPOILER: Pinkcoon geeft 5% korting op het hele assortiment (bij bestellingen van 20$ of meer)
SPOILER: Banggood geeft 5% korting op het hele assortiment
SPOILER: Tomtop geeft 10% korting op het hele assortiment
Hopelijk zullen meer shops aangeven een korting te willen geven speciaal voor Fok!, zodra dit gebeurt zal dit natuurlijk toegevoegd worden aan de OP.

121106_177156_op-footer-wholesale.gif

Tussen de chinese webshop sites staan ook een aantal sites die volledig in het chinees zijn en een paar wholesale sites. Heb je geen idee hoe je hier mee om moet gaan, en wil je dit toch wel heel graag dan moet je even hieronder kijken. Staat de site die je wilt hier niet tussen, probeer met deze twee spoilers te bekijken er toch uit te komen!

SPOILER: TradeTang
SPOILER: TaoBao
Heb je nog meer vragen over Wholesale sites? Wees niet bang, en post je vraag in 't topic!

121106_177156_op-footer-dollar.gif

PayPal verandert één keer per dag zijn wisselkoers, dus het zal altijd iets anders zijn dan de huidige koers zoals hierboven te zien. Ook zit er een klein percentage onkosten in voor PayPal, ongeveer 3.2%. Dit scheelt ongeveer 3-4 cent met de huidige koers. Houd er dus rekening mee dat bovenstaande grafiek niet precies overeenkomt met de PayPal wisselkoers.

Heb je aanvullingen/aparte vragen; PM dan even de vaste gebruikers in dit topic: Shiznuts, Tokko1, RobertNL, Downstar, Monkeybrain e.a.

Veel plezier met bestellen!

Hou verder de volgende regels in de gaten: - Niet bitchen naar elkaar - Geen handeltjes. - Geen illegale meuk zoals wapens, nepkleding. - En er bestaan geen domme vragen, alleen maar domme mensen die zich te goed voelen om vragen te beantwoorden. - En het belangrijkste: verkloot deze nieuwe kans niet en laat deze reeks vooral niet op zn voorganger lijken. - Geen pm kliekjes gedrag, we kunnen niemand verbieden PMs te sturen maar ga er niet om zitten bedelen, we zijn een openbaar forum.

Heb je iets tofs gekocht en heb je zin om er een kleine review over te schrijven in? Daar is een speciaal topic voor! In GC / [gadgets] Chinese webshops reviewtopic kun je uitgebreid je nieuwe aanwinst ophemelen, of afkraken natuurlijk

Link naar deze openingspost

Met dank aan RacerDKB (tekst), Jopiede (Track 'n trace pakketjes), joepie91 (tekst), Mstr (plaatjes OP) en tokko1 revision OP to V2. Tevens geupdate door: Downstar
En Fok! bedankt voor het Hosten van de afbeeldingen
pi_120067823
Zo, maar even het topic leven in blazen dan.

Korte review over mijn Dunu's 12 (enkel nog maar via gsm naar muziek kunnen luisteren), voor een echte review hebben ze nog wat meer speeltijd nodig en moet ik nog wat vergelijken met andere oortjes.
Wat me onmiddellijk opviel is dat de soundsignature een beetje anders is dan verwacht. Op mp4nation is er een review te lezen dat ze "bass neutraal"/weinig bass zouden weergeven dit vind ik absoluut niet het geval. De bass is wel eens waar niet alles overheersend, wegblazend, neen. Daar scoort de Dunu 12 juist, ze beschikken over een zeer diepe/donkere bass die graag op de achtergrond blijft maar wel duidelijk hoorbaar is, zeer donker. En daar hou ik wel van. Bass is bij veel in-ears niet gebalanceerd, dat heb je hier zeker niet.
Bij rustige muziek klinken ze zeer gedetailleerd, helder. Zeer prettig om "rustigere' muziek te beluisteren dus.
Maar bij het luisteren van wat nummers met wat meer "schwun", paar Rock nummertjes schrok ik toch even, daar wordt het op sommige ogenblikken toch een "soepje' waar je ongelooflijk veel detail verliest. Het heeft ook een beetje de neiging om in dit soepje het vocale een beetje naar de achtergrond te plaatsen en ik vind toch dat het vocale toch goed aanwezig mag zijn.
Vooral het gebrek aan detail bij nummers met vele gitaren viel me op.
Vandaag toch een proberen aan de slag te gaan met goede equalizer en eens kijken of ik vooral bij Rock het vocale iets meer naar "voor" kan krijgen.

Een paar foto's;

De doos:
SPOILER
Inhoud van de doos:
SPOILER
Close-up van het oortje:
SPOILER
Versterkingen van de jack/plug & draad:
SPOILER
pi_120068726
Goed bezig! ^O^
Ik zal ooit ook nog wel de Dunu Ares kopen als ze in de aanbieding komen. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door shiz op 08-12-2012 10:57:32 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_120069548
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 december 2012 10:51 schreef shiznuts het volgende:
Goed bezig! ^O^
Ik zal ooit ook nog wel de Dunu Ares kopen als ze in de aanbieding komen. :P
Ik denk dat ik zelf na nieuwjaar deze aanschaf;

http://www.mp4nation.net/(...)ker-in-ear-earphones
(Brainwavz R1)

Die zullen in 2013 ook wel nog eens in sale komen ;P. (hopelijk).
  zaterdag 8 december 2012 @ 11:41:28 #5
327191 RobertNL
For your gear.
pi_120069674
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 11:36 schreef jonasr het volgende:

[..]

(Brainwavz R1)

Dacht dat afgelopen jaar we in januari wel leuke nieuw jaars knallers hadden bij MP4 :P
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_120069729
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 11:36 schreef jonasr het volgende:

[..]

(Brainwavz R1)

Da's ook wel een aanrader inderdaad. Erg fijn dingetje.
Heb zelf nog de Phrodi Pod-800, Pod-101 en de Cogoo!! onderweg (taobao).
Oh, en van MP4Nation de FiiO E02i Rocky en een headphone stand.

Hopelijk bij thuiskomst (zit nu in NL) een MINIX NEO X5 rijker ook. :D
Verder alleen nog wat screenprotectors en die 1ct fluitje, compas thermometer had ik ook nog niet.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_120070083
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 11:44 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Da's ook wel een aanrader inderdaad. Erg fijn dingetje.
Heb zelf nog de Phrodi Pod-800, Pod-101 en de Cogoo!! onderweg (taobao).
Oh, en van MP4Nation de FiiO E02i Rocky en een headphone stand.
[ afbeelding ]

Hopelijk bij thuiskomst (zit nu in NL) een MINIX NEO X5 rijker ook. :D
Verder alleen nog wat screenprotectors en die 1ct fluitje, compas thermometer had ik ook nog niet.
Ben benieuwd naar die amp, maak daar maar een reviewtje over :P.
pi_120070289
Nou ja, ampen doet 'ie niet heul. Iets van een 10% boost maar of iets. Maar het ging mij meer om het idee van een normale mic-loze IEM of headphone, een headset met mic/controls te maken en te kijken hoe dat werkt. ;)
pi_120074306
weet iemand een goede kwaliteit iphone kabel? ik heb er al verschillende geprobeerd, maar nog niets gevonden dat vergelijkbaar is met de originele.
pi_120076957
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  zaterdag 8 december 2012 @ 16:42:09 #11
327191 RobertNL
For your gear.
pi_120077547
En weer een paar nieuwe coupons voor BIC:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
8% korting telefoons:                       ALLDYT
7% korting electronica                      JCICUA
8% korting video & audio                    ZOGTGU
8% korting op tablets /ereader              QQIBVI
7% korting op car accessoires               -  
7% korting op video games                   EDKSQH
7% korting op home & garden                 - 
7% korting op Apple accessoires             -
7% korting op sport & outdoor               -
pi_120078630
Ik heb mijn 2 pakketjes van BIC (eind oktober) nog steeds niet ontvangen, is het tijd voor een claim?
  zaterdag 8 december 2012 @ 17:34:45 #13
327191 RobertNL
For your gear.
pi_120079008
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 17:22 schreef davedavy het volgende:
Ik heb mijn 2 pakketjes van BIC (eind oktober) nog steeds niet ontvangen, is het tijd voor een claim?
al een berichtje gestuurd?
pi_120079222
Even een vraagje aan de ervaren kopers hier: Ik heb voor het eerst wat gekocht bij dealextream. In totaal 10 items. Ik heb er nu 7 ontvangen en er zat ook nog iets (kleins) bij dat ik niet besteld had.

-Als er iets bij zit dat ik niet besteld heb, kan het zijn dat ik dat er dan gratis bij krijg of is het dan verwisseld met een product dat er niet bij zit?

-Hoe kan ik zien of er nog iets onderweg is?

In mijn account staat onderstaande, dan zou ik denken dat alles verstuurd is en bij het kopje items staat ook achter elk product een 1 bij shipped

pi_120079608
Heeft iemand toevallig ervaring met een aangeschaft, goedkoop paar speakertjes in één van de vele winkels die er zijn? Voor op mijn werk zoek ik namelijk een goedkoop klein speakersetje om aan te sluiten op de computer.

Dus als iemand een tip heeft voor een goed betaalbaar setje dan hoor ik het graag.
Music was my first love, and it will be my last.
pi_120080510
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2012 17:34 schreef RobertNL het volgende:

[..]

al een berichtje gestuurd?
Ja ze zeiden 2 weken geleden het post kantoor hebben gemaild maar ze reageren niet meer als ik vraag of ze al wat gehoord hebben :P
pi_120081864
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 17:41 schreef Miendientje het volgende:
Even een vraagje aan de ervaren kopers hier: Ik heb voor het eerst wat gekocht bij dealextream. In totaal 10 items. Ik heb er nu 7 ontvangen en er zat ook nog iets (kleins) bij dat ik niet besteld had.

-Als er iets bij zit dat ik niet besteld heb, kan het zijn dat ik dat er dan gratis bij krijg of is het dan verwisseld met een product dat er niet bij zit?

-Hoe kan ik zien of er nog iets onderweg is?

In mijn account staat onderstaande, dan zou ik denken dat alles verstuurd is en bij het kopje items staat ook achter elk product een 1 bij shipped

[ afbeelding ]
Ik denk dat ik al een antwoord heb op vraag 2.
Ik denk dat ik het zo moet lezen: op 29/11 is het eerste deel verstuurd, dat is donderdag bij mij aangekomen (ik heb het vandaag bij het postkantoor opgehaald) en toevallig is op dezelfde dag (6/12) het 2e deel verstuurd, dat is nu dus nog onderweg. Kan het kloppen dat een pakje vanaf shipping er ongeveer een week over doet?

Blijft nog wel de andere vraag staan. Stopt dealextream wel eens gratis iets bij het pakje in (in dit geval een verloop fitting van klein naar groot)?
pi_120082005
Helaas is het lampje nog niet binnen :(
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zaterdag 8 december 2012 @ 19:45:36 #19
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_120083006
Doet DX het bij andere mensen ook niet?
  zaterdag 8 december 2012 @ 19:46:54 #20
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_120083052
  zaterdag 8 december 2012 @ 19:51:50 #21
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_120083206
Die eerste zegt van niet en die andere van wel :D
pi_120083305
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 19:45 schreef Erasmo het volgende:
Doet DX het bij andere mensen ook niet?
Paar minuten geleden deed ie het daarna even niet, nu weer wel geloof ik
pi_120083345
Hij is nu wel heel traag
pi_120085720
Zo net een 7" android tablet besteld op tinydeal.
deze

In die prijscategorie maakt het niet echt uit welke ik koos. Deze genomen omdat ik het qua design iets leuker eruit vond zien dan de rest. Gaat dienst doen als XBMC remote en internet vanaf de bank.

Met een beetje geluk in 2012 binnen, maar we gaan het zien :)

Heb pakketjes van 1e week van november ook nog niet allemaal binnen. Als je daarop gaat zitten wachten word je gek denk ik :')
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
  zondag 9 december 2012 @ 00:14:10 #25
327191 RobertNL
For your gear.
pi_120094284
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:27 schreef davedavy het volgende:

[..]

Ja ze zeiden 2 weken geleden het post kantoor hebben gemaild maar ze reageren niet meer als ik vraag of ze al wat gehoord hebben :P
Even het woord claim vermelden in een berichtje ;)
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 20:55 schreef T_Fuff het volgende:
Zo net een 7" android tablet besteld op tinydeal.
deze

In die prijscategorie maakt het niet echt uit welke ik koos. Deze genomen omdat ik het qua design iets leuker eruit vond zien dan de rest. Gaat dienst doen als XBMC remote en internet vanaf de bank.

Met een beetje geluk in 2012 binnen, maar we gaan het zien :)

Heb pakketjes van 1e week van november ook nog niet allemaal binnen. Als je daarop gaat zitten wachten word je gek denk ik :')
Voor die prijs had je ook wel een dualcore mee kunnen pakken denk ik zo ?

En weer een update bic coupons:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
8% korting telefoons:                       ALLDYT
7% korting electronica                      JCICUA , KEPXRL
8% korting video & audio                    ZOGTGU
8% korting op tablets /ereader              QQIBVI , PVMDCR
7% korting op health & beauty               JPNLBE
7% korting op toys & hobbies                SWEYSZ
7% korting op car accessoires               -  
7% korting op video games                   EDKSQH
7% korting op home & garden                 - 
7% korting op Apple accessoires             AXRVJF
7% korting op sport & outdoor               KOYZGQ
pi_120095005
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 19:09 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Ik denk dat ik al een antwoord heb op vraag 2.
Ik denk dat ik het zo moet lezen: op 29/11 is het eerste deel verstuurd, dat is donderdag bij mij aangekomen (ik heb het vandaag bij het postkantoor opgehaald) en toevallig is op dezelfde dag (6/12) het 2e deel verstuurd, dat is nu dus nog onderweg. Kan het kloppen dat een pakje vanaf shipping er ongeveer een week over doet?

Blijft nog wel de andere vraag staan. Stopt dealextream wel eens gratis iets bij het pakje in (in dit geval een verloop fitting van klein naar groot)?
w,b.t. vraag 2 heb je het zelf uitgevogeld :P
een week vanaf shipping is ook mijn ervaring maar dit kan in de kerst periode flink oplopen (kan zo 2 weken langer duren) als het via de reguliere manier verzonden wordt (hongkong post dus/geen DHL ofzo)

ik heb nog niet meegemaakt dat ze wat gratis erbij stoppen, maar ik zou geen slapende honden wakker maken als jij krijgt wat je moet krijgen :P
pi_120095695
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 17:53 schreef Bartje1981 het volgende:
Heeft iemand toevallig ervaring met een aangeschaft, goedkoop paar speakertjes in één van de vele winkels die er zijn? Voor op mijn werk zoek ik namelijk een goedkoop klein speakersetje om aan te sluiten op de computer.

Dus als iemand een tip heeft voor een goed betaalbaar setje dan hoor ik het graag.
Als je even zoekt naar Logitech S220 Speakers bij NL webshops. Kost rond de 25 euro en geeft echt heel erg goed geluid. Kijk maar eens naar de vele reviews over dit product. Ik heb ze zelf ook, voldoet echt volledig aan de verwachtingen en de prijs is super.

Dus haal zoiets niet uit China, koop dit gewoon in NL.
pi_120102663
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 00:14 schreef RobertNL het volgende:

[..]

[..]

Voor die prijs had je ook wel een dualcore mee kunnen pakken denk ik zo ?

En weer een update bic coupons:
[ code verwijderd ]

Dual-cores zijn vanaf ¤65 en dit is nog geen ¤50. Of ik heb heel slecht gekeken :')
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
  zondag 9 december 2012 @ 12:26:32 #29
327191 RobertNL
For your gear.
pi_120102757
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 12:23 schreef T_Fuff het volgende:

[..]

Dual-cores zijn vanaf ¤65 en dit is nog geen ¤50. Of ik heb heel slecht gekeken :')
appart, de site gaf gisteren bij mij 60 Euro aan.

Na, prijs is wel goed voor de specs nu :+. Maar verwacht niet te veel van de batterij.
pi_120102928
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 00:14 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Heb al geclaimd :') Ben benieuwd :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')