Tsja ik heb verder helemaal niks tegen die lui, veel mee samengewerkt en dat ging altijd prima. Is hun schuld ook niet dat werkgevers graag goedkoop personeel willen hebben. 't Is sowieso idd allemaal 'n beetje krom.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik snap best dat ze buitenlanders inzetten voor banen die ze anders niet kunnen vullen met Nederlanders, maar mensen inzetten voor banen waar Nederlanders graag zouden willen werken vind ik wel wat krom
Wat voor baan zoek je?quote:Op donderdag 13 december 2012 15:02 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
Mijn eerste zin is vaker:
Dat is een baan voor mij!
Bovenstaande was mijn eerste reactie toen ik...
Klinkt lekker enthousiast. Ik weet niet hoe dat overkomt bij de lezer, heb nooit om feedback gevraagd.
Dus, bij deze. Iemand een mening?
Feedback op een brief is 1 ding. In de realiteit hangt het gewoon echt af van de recruiter. Ik houd al mijn brieven bijna hetzelfde, en wordt toch uitgenodigd. Ik moet er niet aan denken om continu een andere brief te schrijven voor elk bedrijf waar je voor gaat solliciteren.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:14 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Feedback krijgen op je brief is wat mij betreft ook onderdeel van solliciteren. Feedback geven wellicht iets minder, maar laat me wel weer nadenken over mijn eigen brieven. Ik vind dit bepaald niet nutteloos. Bovendien ben ik na een intensief gesprek + assessment vanochtend behoorlijk uitgeteld, een goede brief schrijven zit er vandaag niet meer in.
Dat is een baan voor mij is iets wat ik nooit zal doen, maar dat is puur vanwege de sector waar in ik loop te solliciteren.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:02 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
Mijn eerste zin is vaker:
Dat is een baan voor mij!
Bovenstaande was mijn eerste reactie toen ik...
Klinkt lekker enthousiast. Ik weet niet hoe dat overkomt bij de lezer, heb nooit om feedback gevraagd.
Dus, bij deze. Iemand een mening?
Ja, maar het ligt ook compleet aan wat voor werk je zoekt. Uit de brief waar ik feedback op gaf, sprak duidelijk dat dat iemand was die zich richt op tekstschrijven. En als tekstschrijver/redacteur/communicatie-iets moet je toch wel een beetje uitpakken met je brief, daarin laat je namelijk meteen zien wat je waard bent.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Feedback op een brief is 1 ding. In de realiteit hangt het gewoon echt af van de recruiter. Ik houd al mijn brieven bijna hetzelfde, en wordt toch uitgenodigd. Ik moet er niet aan denken om continu een andere brief te schrijven voor elk bedrijf waar je voor gaat solliciteren.
Blijft dat niet enigszins een individuele smaak?quote:Op donderdag 13 december 2012 15:19 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ja, maar het ligt ook compleet aan wat voor werk je zoekt. Uit de brief waar ik feedback op gaf, sprak duidelijk dat dat iemand was die zich richt op tekstschrijven. En als tekstschrijver/redacteur/communicatie-iets moet je toch wel een beetje uitpakken met je brief, daarin laat je namelijk meteen zien wat je waard bent.
Onderwijs, zorg.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:16 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Wat voor baan zoek je?
Er zit een gevaar in deze zin: een oververmoeide PZ-medewerker die denkt: 'Ja, dat dachten de schrijvers van de voorafgaande 43 brieven ook al.'
Altijd. Dat is het lastige. Maar met heel algemene kreten heb je juist in die specifieke branche denk ik wel een nadeel. Creativiteit en concreetheid zijn zeker in pre!quote:Op donderdag 13 december 2012 15:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Blijft dat niet enigszins een individuele smaak?
Natuurlijk hangt dat van de lezer af. Punt is: copywriters zijn een van de weinige mensen die in de brief kunnen aantonen het vak te beheersen. Het is namelijk hun vak om mensen via teksten te overtuigen. Een goede weg- en waterbouwkundige kan weg komen met een matige brief. Dat vormt namelijk niet de kern van zijn werkzaamheden. Een goede copywriter komt nooit weg met een matige brief.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Blijft dat niet enigszins een individuele smaak?
quote:Op donderdag 13 december 2012 15:23 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
Onderwijs, zorg.
Ik denk niet dat er iets opgewassen is tegen oververmoeide PZ-medewerkers. Die mensen begrijp ik sowiezo al niet.
Eens. Ik solliciteer voor accounting/financiele/kwantitatieve banen in de financiele markt, wereldwijd. In die zin is het voor mij dus veel knip/plak werk qua brieven.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:25 schreef _Arual_ het volgende:
Als ik zou solliciteren op financiële banen of functies waarbij je met je handen moet werken, dan leefde ik me echt minder uit op mijn brief, daar ben ik heel eerlijk in.
Verschilt, soms 4 en soms 7. Ligt er maar net aan wat het aanbod is en wat mij interessant genoeg lijkt. Al heb ik wel eens in een week 12 sollicitaties de deur uit gedaan.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:57 schreef sitting_elfling het volgende:
Hoeveel sollicitaties gooien jullie eigenlijk per dag/week de deur uit?
quote:Op donderdag 13 december 2012 16:31 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Verschilt, soms 4 en soms 7. Ligt er maar net aan wat het aanbod is en wat mij interessant genoeg lijkt. Al heb ik wel eens in een week 12 sollicitaties de deur uit gedaan.
Afgelopen 4 weken heb ik er 30 gedaanquote:Op donderdag 13 december 2012 15:57 schreef sitting_elfling het volgende:
Hoeveel sollicitaties gooien jullie eigenlijk per dag/week de deur uit?
Bloody hell, ik moet dat ook maar gaan opvoeren. Nadeel van de applicaties waar ik voor solliciteer dat het echt oeverloze vragen en tests zijn. Uffquote:Op donderdag 13 december 2012 16:55 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Afgelopen 4 weken heb ik er 30 gedaan
Als MBO opgeleide solliciteer ik alleen op HBO opleidingen en komen daar juist heel vaak leidinggevende taken bij kijken.quote:Op donderdag 13 december 2012 14:29 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik solliciteer eigenlijk altijd op HBO-banen, terwijl ik academisch ben opgeleid. Ik ben nog nooit een leuke vacature tegengekomen waarvoor WO-niveau vereist was. Vaak komen er dan leidinggevende taken bij kijken, en dat is niets voor mij. Ik ben meer van het uitvoerende werk. Achteraf gezien had een HBO-opleiding beter bij me gepast. Ik ben in vier jaar tijd cum laude afgestudeerd, dus dat is misschien wat raar
Ik ook, beetje schaven hier en daar. Ik heb nu 71 sollicitaties gedaan. Daarbij 10 eerste gesprekken "gescoord". Daaruit weer 3 tweede gesprekken en een parttime functie gehaald.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Feedback op een brief is 1 ding. In de realiteit hangt het gewoon echt af van de recruiter. Ik houd al mijn brieven bijna hetzelfde, en wordt toch uitgenodigd. Ik moet er niet aan denken om continu een andere brief te schrijven voor elk bedrijf waar je voor gaat solliciteren.
Baas! Ik heb er inmiddels 5 verstuurd maar ik ga maar even door vanavond. Ik heb helaas tot dusverre 2 gesprekken gescoord maar wel met 2 grote internationale instellingen. Een baan daar en ik ben compleet fixed. Op zich wel een voordeel dat ik niet land gebonden ben, in Nederland is er niet zo heel veel te vinden qua mijn gebied.quote:Op donderdag 13 december 2012 17:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ook, beetje schaven hier en daar. Ik heb nu 71 sollicitaties gedaan. Daarbij 10 eerste gesprekken "gescoord". Daaruit weer 3 tweede gesprekken en een parttime functie gehaald.
Das wel sinds Augustus hequote:Op donderdag 13 december 2012 17:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Baas! Ik heb er inmiddels 5 verstuurd maar ik ga maar even door vanavond. Ik heb helaas tot dusverre 2 gesprekken gescoord maar wel met 2 grote internationale instellingen. Een baan daar en ik ben compleet fixed. Op zich wel een voordeel dat ik niet land gebonden ben, in Nederland is er niet zo heel veel te vinden qua mijn gebied.
Nu ben ik wel erg benieuwd wat je zoekt danquote:Op donderdag 13 december 2012 17:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Baas! Ik heb er inmiddels 5 verstuurd maar ik ga maar even door vanavond. Ik heb helaas tot dusverre 2 gesprekken gescoord maar wel met 2 grote internationale instellingen. Een baan daar en ik ben compleet fixed. Op zich wel een voordeel dat ik niet land gebonden ben, in Nederland is er niet zo heel veel te vinden qua mijn gebied.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |