quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:58 schreef LtnGeorge het volgende:
Daar zie ik niks 3-asserig aan, ik kan verder ook niks vinden op OViB.
De enige drie assers bij arriva in het noorden zijn oude 15 meter integro's die arriva touring gebruikt als versterking op de 315 en 335. Deze reden vroeger onder de aggloliner vlag.
-Dit is natuurlijk onzin. Als vrachtwagenchauffeur had ik bij een vorige baas de ene dag een starre drie-asser mee en de andere dag een gestuurde enkel-asser. Kortom, elke dag een andere configuratie, maar dat maakte niet dat ik ineens schade reed.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:36 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Zegt de pauper die duidelijk nog nooit in de buurt de van een groot voertuig is geweest, laat staan ermee gereden heeft![]()
Ga maar weer lekker terug naar je fietsje
Dat is appels met peren vergelijken. Ik zelf ben ook vrachtwagen chauffeur en weet uit ervaring dat bijvoorbeeld een Daf totaal anders rijd dan een Iveco of een Schaamnia, een 4*2 trekker of bakwagen rijdt ook weer anders dan een 6*2 dus ik kan mij goed voorstellen dat een Volvo bus totaal anders rijdt dan een Integro of een Citea. Afgezien dat knoppen enzo op een andere plek zitten of andere functie hebben...quote:Op zaterdag 29 december 2012 12:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
-Dit is natuurlijk onzin. Als vrachtwagenchauffeur had ik bij een vorige baas de ene dag een starre drie-asser mee en de andere dag een gestuurde enkel-asser. Kortom, elke dag een andere configuratie, maar dat maakte niet dat ik ineens schade reed.
huidige irusbusjes (diesel) zijn gebruikt. eerste 6 nieuwe komen over zo'n 2 weken (cng).quote:Op zondag 30 december 2012 12:48 schreef marcel.nl het volgende:
Zijn die Arriva Iris-busjes in Leeuwarden nu allemaal nieuwe of bestaande uit ex-Groningen, Dordrecht en Gorinchem. En zo ja, wat rijdt er nu dan in die laatste twee in plaats van deze ?
Maar wat rijdt daarvoor ter plaatse dan voor in de plaats ?quote:Op zondag 30 december 2012 14:02 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
huidige irusbusjes (diesel) zijn gebruikt. eerste 6 nieuwe komen over zo'n 2 weken (cng).
Connexxion had in Fryslân ook gratis WiFi, in de Integro's (Qliner) en de Citaro-G's (primair voor lijn 12, maar daarmee ook vooral lijn 66).quote:Op zondag 30 december 2012 23:48 schreef Glijdt_licht het volgende:
Wifi? Zijn er in NL al maatschappijen die gratis WIFI aanbieden in de bus?
In Ierland is dat al redelijk wijdverspreid..
Sowieso de Dublinse stadsdienst heeft ze als Eireann die de lange afstanden verzorgd..
EBS in de regio Waterland (Noord-Holland) biedt sinds vorig jaar ook gratis wifi aan in alle bussen, dus zowel op de reguliere lijnbussen als de HOV Bizzliners.quote:Op zondag 30 december 2012 23:48 schreef Glijdt_licht het volgende:
Wifi? Zijn er in NL al maatschappijen die gratis WIFI aanbieden in de bus?
In Ierland is dat al redelijk wijdverspreid..
Sowieso de Dublinse stadsdienst heeft ze als Eireann die de lange afstanden verzorgd..
Als het internet in de trein uitvalt, heb ik zelf ook geen internet (omdat beide t-mobile). Op in ieder geval de A7 en A6 heb ik nooit uitval, dus dat zal dan voor de bussen ook niet gelden.quote:Op maandag 31 december 2012 10:17 schreef Glijdt_licht het volgende:
En hoe is de dekking? Ik maak bv in de NS trein nog vaak mee dat de verbinding wegvalt met de gsm-mast.
In Ierland op de busrit van Dublin naar Galway nooit last van gehad. En dat is nogal een een reis door niemandsland.. (Busrit van 210km)
Hier bij Syntus Overijssel is gewoon FM-radio ja.quote:Op zondag 30 december 2012 20:05 schreef tripel7 het volgende:
wacht, jullie hebben wel radio in de bus? wij moeten het doen met de Wi-Fi, en eventuele opladers in de bus *jaloers*
De bussen van Syntus gld ook. Zolang ik als passagier geen (geluids)overlast heb heb ik daar geen problemen mee maar heb ook wel eens gehad dat de radio thv de uitstapdeuren nog te horen was. Dat vind ik weer niet kunnen...quote:Op dinsdag 1 januari 2013 21:19 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Hier bij Syntus Overijssel is gewoon FM-radio ja.
Voor mij ligt het er ook een beetje aan. Heb je de bus vol jongeren is het echt niet erg om Year of Summer op te hebben staan. Is wat anders bij de oudere leeftijdsgroepquote:Op dinsdag 1 januari 2013 22:02 schreef springer1980 het volgende:
[..]
De bussen van Syntus gld ook. Zolang ik als passagier geen (geluids)overlast heb heb ik daar geen problemen mee maar heb ook wel eens gehad dat de radio thv de uitstapdeuren nog te horen was. Dat vind ik weer niet kunnen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |