Ik vermoed dat de chauffeurs van Syntus gld het helemaal niet erg vinden dat weer een optara weg gaat. Maar de 5306-5308 komen toch van consessie ZHO? Maar heeft Syntus hier dan een overschot aan bussen? Er gaan 8 bussen weg plus een optara en ze krijgen er 4 voor terug. En overijssel, kunnen ze daar wel 4 bussen missen? Volgens mij zijn er 2 amba's verongelukt en hebben ze vorig jaar(?) nog 3 ex demo citea's van VDL overgenomen...quote:Op zondag 6 januari 2013 20:08 schreef _JdM_ het volgende:
Syntus aan het schuiven:
*van Overijssel 4151-4154 naar Gelderland 5153-5156.
*van Gelderland 2147-2148 naar verkoop (2147 naar TGVia)
*van Gelderland 5301-5306 naar Twente (10 meter amba's)
*van Gelderland 5309 naar Twente, samen met de al eerder 5306-5308
weet ik. Ik had ze echter op het krappe voorterrein verwacht en niet naast de garagequote:Op zondag 6 januari 2013 22:17 schreef Gnittoo het volgende:
De gasbussen mogen niet binnen geparkeerd worden
Optares worden gemist als kiespijn. In Overijssel had men 4 bussen over door de aanpassingen van de stadsdienst Deventer, Gelderland door aanpassingen in de stadsdienst Apeldoorn en de inzet van 4-5 stadsbussen op de streekdienst (+indienststelling van de 5298 die een echte "Harmonicabus"nadeed)quote:Op zondag 6 januari 2013 22:39 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de chauffeurs van Syntus gld het helemaal niet erg vinden dat weer een optara weg gaat. Maar de 5306-5308 komen toch van consessie ZHO? Maar heeft Syntus hier dan een overschot aan bussen? Er gaan 8 bussen weg plus een optara en ze krijgen er 4 voor terug. En overijssel, kunnen ze daar wel 4 bussen missen? Volgens mij zijn er 2 amba's verongelukt en hebben ze vorig jaar(?) nog 3 ex demo citea's van VDL overgenomen...
Ik kom idd regelmatig een groene stadsbus tegen op lijn 91 of 231 naar Arnhem... Maar Syntus gld is zowiezo lekker bezig qua de inzet van bussen op bepaalde lijnen, kom regelmatig een 12 meter amba tegen op de veluwelijn en ben zelfs al eens een groene opare tegen gekomen op dezelfde veluwelijn. Heb van een chauffeur begrepen dat die lijn makkelijk met een 12 meter bus gereden kan worden want zo'n groot succes is die lijn niet. En dat de gasbussen maar 3x op en neer kunnen en dan al opnieuw moeten tanken, maar het vul punt zit aan de andere kant van Apeldoorn. En dat die gelede MAN's die van Veolia over genomen zijn kampen met storingen en andere problemen en dat ze daarom uit Ede weg gehaald zijn.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
leuke koppeling van buslijnen in Utrecht trouwens. Op zondagen keren de lijnen 11 (Uithof) en 28 (Vleuten) op elkaar, waardoor laatstgenoemde lijn met dubbelgelede bussen rijdt, terwijl dit normaal bussen van 18 meter zijn
Ik had begrepen dat GVU dit gedaan had omdatquote:Op zondag 6 januari 2013 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
leuke koppeling van buslijnen in Utrecht trouwens. Op zondagen keren de lijnen 11 (Uithof) en 28 (Vleuten) op elkaar, waardoor laatstgenoemde lijn met dubbelgelede bussen rijdt, terwijl dit normaal bussen van 18 meter zijn
Tussen de spitsen wordt er op de veluwelijn met 12-meters gereden, die men over heeft van de spitsfrequenties op andere lijnen. En helaas soms ook een optares. Die groene optares rijden vaker elders dan op de stadsdienst Apeldoorn.quote:Op maandag 7 januari 2013 02:19 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Ik kom idd regelmatig een groene stadsbus tegen op lijn 91 of 231 naar Arnhem... Maar Syntus gld is zowiezo lekker bezig qua de inzet van bussen op bepaalde lijnen, kom regelmatig een 12 meter amba tegen op de veluwelijn en ben zelfs al eens een groene opare tegen gekomen op dezelfde veluwelijn. Heb van een chauffeur begrepen dat die lijn makkelijk met een 12 meter bus gereden kan worden want zo'n groot succes is die lijn niet. En dat de gasbussen maar 3x op en neer kunnen en dan al opnieuw moeten tanken, maar het vul punt zit aan de andere kant van Apeldoorn. En dat die gelede MAN's die van Veolia over genomen zijn kampen met storingen en andere problemen en dat ze daarom uit Ede weg gehaald zijn.
Maar die 10 meter amba's reden op de stadsdienst van Harderwijk wat ik zo heb begrepen. Komen daar nu voor in de plaats 12 meter bussen of net als bij Veolia optares?
Heel even los van het feit dat het op zich goed is maar mag dat wel van de verzekering? Met je personenwagen (Niet ingericht voor taxivervoer) tegen betaling mensen vervoeren?quote:
Over van het Brenggebied (de echte witte, met kutstoelen), en van ZuidHolland (ex interliners, grijs, goeie stoelen). Die van Breng worden geleasd. Ter vervanging van amba's, die eruit gaan.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:28 schreef Pino112 het volgende:
Iemand enig idee waarom Connexxion sinds de nieuwe dienstregeling met andere bussen rijdt op iig de lijn 70 in Overijssel? Zijn nu van die grijze Volvo's, heb ze nog niet eerder gezien hier..
Ohja die witte zag ik voor de vakantie ook wel ja.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:32 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Over van het Brenggebied (de echte witte, met kutstoelen), en van ZuidHolland (ex interliners, grijs, goeie stoelen). Die van Breng worden geleasd. Ter vervanging van amba's, die eruit gaan.
Ik kwam ze ook wel eens tegen op lijn 11 stadhoudersmolen en 15(?) (vliegveld)Teuge. Heb 2x in een optare gezetten, als passagier zijnde vond ik het geen verkeerde wagen maar wellicht dat het voor een chauffeur toch anders is. Enige nadeel vond ik dat de wagen maar 1 deur heeft...quote:Op maandag 7 januari 2013 07:53 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Tussen de spitsen wordt er op de veluwelijn met 12-meters gereden, die men over heeft van de spitsfrequenties op andere lijnen. En helaas soms ook een optares. Die groene optares rijden vaker elders dan op de stadsdienst Apeldoorn.
Gasbussen hebben een kleinere tank dan dieselbussen, dus je kunt er minder mee rijden (probleem zie je ook in SRAN waar de omlopen te lang zijn). In Apeldoorn moeten ze naar de ecofactorij, een stuk rijden idd. De MAN's van Veolia zijn ivm de storingen naar Apeldoorn gegaan "dichtbij het vuur van TSN". En zo hadden ze in Ede alleen maar Mercedes Citaro's in onderhoud, mooi makkelijk. Maar sinds 25 maart 2011 hebben ze alle veluwelijn/valleilijnstickers erafgehaald, zodat ze makkelijker kunnen uitwisselen. (Onderhoud weer naar TSN...?)
Stadsdienst Harderwijk rijdt met optares. Ik zag de 10 meter amba's vooral op lijnen 107 Putten-Ede en 107 Ede-Apeldoorn. En eigenlijk elke dag wel eentje verdwaald op de stadsdienst Apeldoorn...
Heb van een ander forum begrepen dat de hele concessie gevuld gaat worden met Volvo 8700's, 12 meter bussen van Breng Nijmegen, 12,7 meter bussen uit ZHN en "oude" 14,5 meter volvo's.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:28 schreef Pino112 het volgende:
Iemand enig idee waarom Connexxion sinds de nieuwe dienstregeling met andere bussen rijdt op iig de lijn 70 in Overijssel? Zijn nu van die grijze Volvo's, heb ze nog niet eerder gezien hier..
Lijn 11 overdag, lijnen 12 (Ugchelen)-15 (Twello voormalig station; keren op elkaar) en 16 rijden met optares. In de avond ook nog een van de twee omlopen 2 (Rijkskantoren)-5(Woudhuis).quote:Op maandag 7 januari 2013 21:13 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Ik kwam ze ook wel eens tegen op lijn 11 stadhoudersmolen en 15(?) (vliegveld)Teuge. Heb 2x in een optare gezetten, als passagier zijnde vond ik het geen verkeerde wagen maar wellicht dat het voor een chauffeur toch anders is. Enige nadeel vond ik dat de wagen maar 1 deur heeft...
Ik weet uiteraard niet wat jij doet als je de bus binnenstapt maar ik (als chauffeur) ga ervan uit dat jongeren zich nog redelijk kunnen vastgrijpen als ik optrek. En als je dan meer met je smartphone bezig bent dan met een plekje zoeken is dat maar jammer.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:21 schreef Little_Dolls het volgende:
Hier een lokale (Vlaamse) busreiziger die zich afvraagt waarom die dingen altijd gelijk vertrekken als ik nog niet eens neerzit en zodoende haast omver val.
Het ligt er ook een beetje aan hoe vlot je wegrijdt en wat het vermogen van je bus is natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:29 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Ik weet uiteraard niet wat jij doet als je de bus binnenstapt maar ik (als chauffeur) ga ervan uit dat jongeren zich nog redelijk kunnen vastgrijpen als ik optrek. En als je dan meer met je smartphone bezig bent dan met een plekje zoeken is dat maar jammer.
Daarnaast kan het ook met vertraging te maken uiteraard. Als ik op tijd ben wacht ik meestal wel. Ben ik 5 minuten te laat ga ik echt niet wachten tot iedereen zit. Maar goed, zo ben ik. Andere collega's doen het weer anders
Ik kan me wel vastgrijpen hoor, maar toch blijft het "riskant". (Een smartphone heb ik niet eens. )quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:29 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Ik weet uiteraard niet wat jij doet als je de bus binnenstapt maar ik (als chauffeur) ga ervan uit dat jongeren zich nog redelijk kunnen vastgrijpen als ik optrek. En als je dan meer met je smartphone bezig bent dan met een plekje zoeken is dat maar jammer.
Daarnaast kan het ook met vertraging te maken uiteraard. Als ik op tijd ben wacht ik meestal wel. Ben ik 5 minuten te laat ga ik echt niet wachten tot iedereen zit. Maar goed, zo ben ik. Andere collega's doen het weer anders
Is dit serieus?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:04 schreef Alexxxxx het volgende:
verhuis naar Hasselt, daar is de bus voor iedereen gratis
Ja, de meeste bussen in Hasselt zijn gratisquote:
Oh, dat wist ik niet. Waarom is dat en waarom niet elders?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:50 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ja, de meeste bussen in Hasselt zijn gratis
Omdat Hasselt wel bereid is te investeren in de bereikbaarheid en populairteit van de stad, en andere Vlaamse gemeenten niet.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:51 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Oh, dat wist ik niet. Waarom is dat en waarom niet elders?
Ok, nieuw voor mij dus.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:54 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Omdat Hasselt wel bereid is te investeren in de bereikbaarheid en populairteit van de stad, en andere Vlaamse gemeenten niet.
Zodat je op Fok! kunt posten dat het handig is. Inderdaad jaquote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
handig hoor dat wifi in de bus bij Arriva
Voor zover ik weet alleen de stadsbussen / alle lijnen die beginnen met een H voor het lijnnummer...quote:
en de restquote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:17 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Zodat je op Fok! kunt posten dat het handig is. Inderdaad ja
Wat voor zieke pr0n je allemaal binnentrekt in de bus moet je inderdaad maar voor je houdenquote:
ROFL! nee dat had ik nog niet eens bedachtquote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:13 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Wat voor zieke pr0n je allemaal binnentrekt in de bus moet je inderdaad maar voor je houden
dan is het beter dat we niet bij jou in de bus gaan zitten wanneer jij aan het werk bentquote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:13 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Wat voor zieke pr0n je allemaal binnentrekt in de bus moet je inderdaad maar voor je houden
Precies, want zoals al aangegeven wil ik het allemaal niet wetenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan is het beter dat we niet bij jou in de bus gaan zitten wanneer jij aan het werk bent
Uiteraard maar generaliserende vraag > generaliserend antwoordquote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:08 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Het ligt er ook een beetje aan hoe vlot je wegrijdt en wat het vermogen van je bus is natuurlijk.
Klopt. het overgrote deel dusquote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:04 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet alleen de stadsbussen / alle lijnen die beginnen met een H voor het lijnnummer...
Kleine correctie. Ik kom wekelijks in het Belgische Hasselt en heb het even gevraagt aan een Favebook vriend:quote:
Laat die regel hier ook maar ingevoerd wordenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 03:30 schreef NoBody122 het volgende:
Heb met Koninginnedag 2011 een late dienst gereden (was ook meteen de enige keer ooit dat ik op Koninginnedag werkzaam was op de bus, want de andere jaren viel dat niet in het weekend, dus vrij). Dat is toen best meegevallen allemaal
Dan moet je ook weekendkracht wordenquote:Op maandag 14 januari 2013 23:48 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Laat die regel hier ook maar ingevoerd worden
Cxx kennende zullen ze wel weer naar de rechter stappen met al gevolg dat deze soap nog langer gaat duren of dat Qbuzz te laat zijn bussen kan bestellen en dat het eind van het jaar een zooitje gaat worden in Utrecht eo wegens te weinig materieel...quote:Op maandag 14 januari 2013 17:06 schreef Peterselieman het volgende:
Een onafhankelijke commissie heeft het bezwaar dat xx tegen de gunning van de Concessie Utrecht aan Kubus ongegrond verklaard. xx kan nog naar de rechter stappen, maar het zou het bedrijf sieren dat het nu eindelijk accepteert dat het bod van Kubus beter was en is. Hopelijk kan de nieuwe concessie eind december ingaan.
http://www.regioutrecht.n(...)besluit-ov-ongegrond
Dat kan wel eens gebeuren ja maar de kans is erg klein. Die Citaro's horen eigenlijk in Ede te staan, maar "dankzij" lijn 108 / 110 (Apd - Ede v.v.) komen ze ook wel eens in Apd. Kwam laatst op lijn 108 nog een witte ex Qliner tegen van Cxx-Tours...quote:Op maandag 14 januari 2013 12:39 schreef _JdM_ het volgende:
Boeeh. Streekoptare op lijn 231 (Apeldoorn-de Maten-Arnhem). Volgens mij heb ik daar eerder een Mercedes Citaro CNG op gezien in die omloop.
Foei, 110 rijdt al heel lang niet meer. Die citaro's horen inderdaad in Ede en een paar op lijn 107/108. Maar de 108 keert soms op lijn 91.231 naar Arnhem, dus dat er daar eentje verdwaald is niet heel raar. Maar dat ze dan een optare pakken...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:49 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Dat kan wel eens gebeuren ja maar de kans is erg klein. Die Citaro's horen eigenlijk in Ede te staan, maar "dankzij" lijn 108 / 110 (Apd - Ede v.v.) komen ze ook wel eens in Apd. Kwam laatst op lijn 108 nog een witte ex Qliner tegen van Cxx-Tours...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |