Mensen leven niet op straat in Nederland?quote:Op vrijdag 7 december 2012 05:58 schreef Frank_Drebin het volgende:
Armoede is natuurlijk dan ook relatief. Voor Nederlandse begrippen kent men armoede maar de echte armoede - of je moet op straat of iets dergelijks leven - kent men hier niet.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 06:21 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Mensen leven niet op straat in Nederland?
http://www.nu.nl/binnenla(...)rs-tentenkampen.html
http://jeugdjournaal.nl/i(...)rleden-door-kou.html
quote:Op vrijdag 7 december 2012 05:58 schreef Frank_Drebin het volgende:
of je moet op straat of iets dergelijks leven
die 1800 is inclusief huursubsidie/HRA, zorgtoeslag, kindergebonden budget, enz enz enz....als je 1300 euro per maand verdiend krijg je die ook en heb je dus ook rond de 1700 a 1800 euro. Maar leef te ook in armoede volgens CPB.quote:Op vrijdag 7 december 2012 05:18 schreef Jawehisback het volgende:
Armoede in Nederland: een gezin met 2 kinderen leeft onder de armoede grens, als ze een inkomen hebben van minder dan ¤ 1810,--
Wat een onzin en gezeik. Als je als vent/vrouw werkt en ¤1300,-- verdient, krijg je er van geen 1 instantie er wat bij, oftewel: jullie doen het er maar mee. Je probeert dan alle eindjes aan elkaar te knopen, om het gezellig te maken en te overleven. Dit is een gegeven al jaren lang, opgegeven door het kabinet, dit is het minimum!!
Nu blijkt het minimum ¤ 1810,-- te zijn.
In armoede leef je hier, met gezin onder de ¤1300,-- want dan kan je echt niks meer, waarom dan, CPB/NIBUD geven jullie een hoger bedrag op? Salarissen zijn niet aan wat jullie zeggen en dat niet alleen voor mij, maar dus duizenden gezinnen. Hadden we maar ¤1800,--, hmm dat zou wat zijn...
Die mensen moeten hun recht halen in hun geboorteland, hun rechten hier zijn op.quote:Op vrijdag 7 december 2012 06:21 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Mensen leven niet op straat in Nederland?
http://www.nu.nl/binnenla(...)rs-tentenkampen.html
http://jeugdjournaal.nl/i(...)rleden-door-kou.html
Mwa arm, dat niet. Maar het is niet veel.quote:Op vrijdag 7 december 2012 08:06 schreef JRRY het volgende:
Lol, pa verdient 1780 p/m voor mij en mn zusje.
Zijn we nu arm?
Kei armquote:Op vrijdag 7 december 2012 08:06 schreef JRRY het volgende:
Lol, pa verdient 1780 p/m voor mij en mn zusje.
Zijn we nu arm?
quote:
Wollah ik sneij shoarma van jou hond a zemmel tfooeeeeequote:
Ja in Nederland kan je prima rondkomen als je daarboven zit inderdaad.quote:Op vrijdag 7 december 2012 07:33 schreef datismijnmening het volgende:
1810 euro godverdommede armoede grens is 1,25$ per dag iedereen die daarboven zit moet niet zeuren
Dan hebben we nu armoede aangezien sinterklaas voorbij is.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:03 schreef IkBenSjoerd het volgende:
Armoede in Nederland is geen sinterklaascadeau'tjes kunnen kopen
Of 2 vakanties ipv 3.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:03 schreef IkBenSjoerd het volgende:
tegenwoordig is een smartphone al basisbehoefte voor een puber, anders hoor je er echt niet bij op school.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:57 schreef Aestivate het volgende:
Het probleem is dat het idee van basisbehoeften in Nederland heel hoog ligt. Met je auto naar de voedselbank, roken als een ketter, sierraden, computer met internet, flatscreen tv en dure kleren. Wat mij betreft heb je pas recht op deze dingen nadat je je echte basisbehoeften zelf kunt betalen. Nou ja zelf, 90% van voorgenoemde groep ontvangt gewoon bijstand.
Basis behoefte is: water en eten. PUNT de rest heb je niet nodig eigenlijkquote:Op vrijdag 7 december 2012 11:56 schreef Sexy_Steve het volgende:
[..]
tegenwoordig is een smartphone al basisbehoefte voor een puber, anders hoor je er echt niet bij op school.
(en thuis moet natuurlijk een ps3/xbox staan anders hoor je er ook niet bij.)
maar zonder overige zaken als kleding, auto, douche, etc. kun je niet fatsoenlijk functioneren in de maatschappij..quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:03 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Basis behoefte is: water en eten. PUNT de rest heb je niet nodig eigenlijk
De zaken die jij noemt zijn luxe. By the way zonder deze maatschappij kun je ook overleven. Alleen als je dat wilt is een tweedequote:Op vrijdag 7 december 2012 12:07 schreef Sexy_Steve het volgende:
[..]
maar zonder overige zaken als kleding, auto, douche, etc. kun je niet fatsoenlijk functioneren in de maatschappij..
kleding is absoluut geen luxe, zelfs een verplichting in openbare gelegenheden.quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:12 schreef ManianMan het volgende:
[..]
De zaken die jij noemt zijn luxe. By the way zonder deze maatschappij kun je ook overleven. Alleen als je dat wilt is een tweede
Oke, kleding kan ik nog inkomen maar een auto is absoluut luxe! Je kunt gerust met de benenwagen of openbaarvervoer, genoeg mensen die dat doenquote:Op vrijdag 7 december 2012 12:18 schreef Sexy_Steve het volgende:
[..]
kleding is absoluut geen luxe, zelfs een verplichting in openbare gelegenheden.
En een auto luxe? er zijn genoeg mensen die dat ding liever gister dan vandaag nog het kanaal ingereden hadden. ware het niet dat je ermee naar je werk moet..
Dat is dan wel weer een ijzersterk argument! ik ben omquote:Op vrijdag 7 december 2012 12:19 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Oke, kleding kan ik nog inkomen maar een auto is absoluut luxe! Je kunt gerust met de benenwagen of openbaarvervoer,genoeg mensen die dat doen
Ik zie armoede dus niet perse als wanneer je onder de armoedegrens komt...quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:38 schreef Confetti het volgende:
Als je zelfs in Nederland op de armoedegrens belandt verdien je het ook. Natuurlijke selectie.
Zeg dat eens tegen mijn moeder die ex kanker patient is niet meer kan werken ende schuldhulp verlening zit omdat ze niet eens van een tering uitkering kan rondkomen, Dat is genoeg om armoede te noemen bro.quote:Op vrijdag 7 december 2012 07:15 schreef plesner het volgende:
Lol armoede in Nederland? Ga weg, mensen in Afrika weten pas wat armoede is. Hier heb je allemaal verschillende vangnetten
Jouw naamquote:Op vrijdag 7 december 2012 10:00 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Wollah ik sneij shoarma van jou hond a zemmel tfooeeeee
Gr. gr. Hasan, Fatima en een poot van Bah het schaap
Veel ninja edits Rick-San.quote:Op woensdag 12 december 2012 02:58 schreef RickoKun het volgende:
En dan heb je ook nog die inferieure mensen die zeggen dat ze arm zijn maar wel met de auto naar de voedselbank gaan en klagen dat het brood niet gesneden is
Ik drink al een lange tijd geen redbull meer hoorquote:Op woensdag 12 december 2012 02:53 schreef ConnorKenway het volgende:
[..]
Jouw naam
Maar dat laatste stukje
waarom lukt dat haar niet? het is een oprechte vraag.quote:Op woensdag 12 december 2012 02:51 schreef ConnorKenway het volgende:
[..]
Zeg dat eens tegen mijn moeder die ex kanker patient is niet meer kan werken ende schuldhulp verlening zit omdat ze niet eens van een tering uitkering kan rondkomen, Dat is genoeg om armoede te noemen bro.
quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:35 schreef kossikvassik2 het volgende:
Hij was heel de week weg en dan bleef er voor mijn moeder en mijn broertje soms 10 euro per week om alle boodschappen te doen enz. Alles wat ik op mijn bijbaantje verdiende moest ik aan haar uitlenen om tenminste te kunnen eten!!!
PS: Ben geen linkse klager en heb vorige verkiezingen VVD gestemd
Nee het is meer van 1 ouder die niet kan of wilt werken, 2 kinderen en in een achterstands wijk wonen,quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:55 schreef lavacaloca het volgende:
Armoede bestaat wel degelijk in Nederland en er is een grote groep mensen die op straat leven , ook nu hartje winter.
als er een lekker wijf tussen zit van 18 wil ik d'r wel redden uit deze nare situatie.quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:55 schreef lavacaloca het volgende:
Armoede bestaat wel degelijk in Nederland en er is een grote groep mensen die op straat leven , ook nu hartje winter.
kut ik ben armquote:Op zaterdag 15 december 2012 16:32 schreef Cucumissativus het volgende:
In dit land ben je al arm als je geen 52" plasma aan de muur hebt hangen.
Gewoon normale TV met zo'n kast erachter in de muur metselen met alleen het scherm buiten de muur, insta-flatscreenquote:
ik heb een kleine lcd tv denk ik. ofzo. dus ik ben gewoon tering arm blijkbaarquote:Op zaterdag 15 december 2012 16:38 schreef Crocodi1e het volgende:
[..]
Gewoon normale TV met zo'n kast erachter in de muur metselen met alleen het scherm buiten de muur, insta-flatscreen
neuken?quote:Op zaterdag 15 december 2012 16:38 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Jullie begrijpen het niet:
In Nederland moet je overal voor betalen, OVERAL! En.. als je niet kunt betalen, moet je er zelfs meer voor betalen!
SNAP HET DAN!!!!
Ik ben blij dat de wereld volgende week vergaat!
Zelfs in Afrika lachen ze je uit.quote:Op zaterdag 15 december 2012 16:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik heb een kleine lcd tv denk ik. ofzo. dus ik ben gewoon tering arm blijkbaar
He, echt kut, heb maar 28 euro 50 en moet daar tot volgende maand mee doen. Echt balen, man!quote:Op zaterdag 15 december 2012 16:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ligt eraan of je er subsidie voor krijgt. ik denk 50 euro voor jou.
Ook die zitten er tussen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 16:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
als er een lekker wijf tussen zit van 18 wil ik d'r wel redden uit deze nare situatie.
dan ben ik al 20 jaar armquote:Op vrijdag 7 december 2012 10:03 schreef IkBenSjoerd het volgende:
Mensen die daar het meeste over klagen zijn figuren met 4 kinderen ofzo. Mensen denken dat de overheid het onderhoud van kinderen wel betaald en komen bedrogen uit wanneer die 4 kinderen allemaal kleding en onderwijs nodig hebben. nee, dat kan je niet allemaal betalen van je kinderbijslagquote:Op vrijdag 7 december 2012 10:49 schreef ManianMan het volgende:
Sommige snappen niet wat armoede is, armoede is niet kunnen voorzien in de basisbehoeften.
ok stuur er ff een paar deze kant op voor de intake ok?quote:Op zondag 16 december 2012 11:34 schreef lavacaloca het volgende:
[..]
Ook die zitten er tussen.
Maarja, het is wel degelijk zo. Er leven best veel mensen op straat in ons fijne landje. Hoe ik dat weet?
Omdat ik dagelijks met deze mensen te maken heb (beroepsmatig)
Dan ben ik zeer benieuwd waarom die mensen op straat leven. Is namelijk absoluut niet nodig in dit land. Tenzij het junkies zijn en daar heb ik totaal geen medelijden meequote:Op zondag 16 december 2012 11:34 schreef lavacaloca het volgende:
[..]
Ook die zitten er tussen.
Maarja, het is wel degelijk zo. Er leven best veel mensen op straat in ons fijne landje. Hoe ik dat weet?
Omdat ik dagelijks met deze mensen te maken heb (beroepsmatig)
Ik hoop dat je trollt, daarmee bedoel ik niet thuis wonent.quote:Op zaterdag 15 december 2012 16:59 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
He, echt kut, heb maar 28 euro 50 en moet daar tot volgende maand mee doen. Echt balen, man!
Uh uh, Vriend van me wilt niet leven in een internaat, Moeder wilt hem niet etc.quote:Op zondag 16 december 2012 12:17 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dan ben ik zeer benieuwd waarom die mensen op straat leven. Is namelijk absoluut niet nodig in dit land. Tenzij het junkies zijn en daar heb ik totaal geen medelijden mee
En wat is NLD?quote:Op zondag 16 december 2012 12:38 schreef ConnorKenway het volgende:
[..]
Uh uh, Vriend van me wilt niet leven in een internaat, Moeder wilt hem niet etc.
Zit niet aan de drugs maar heefy NLD.
Dit dus. Zo lang dat soort volk wel gewoon met een iphone rondloopt en een flatscreen in de woonkamer hebben staan hoef ik niets te weten van armoede. Een poos geleden was er zo'n programma op tv waar ze mensen met schulden hielpen, die hadden het ook allemaal zo moeilijk. 10/10 van die mensen hebben zo veel onnodige kosten door hun telefoon of dure tv-abonnement, en dan maar huilen dat ze het zo slecht hebben..quote:Op zondag 16 december 2012 11:40 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Mensen die daar het meeste over klagen zijn figuren met 4 kinderen ofzo. Mensen denken dat de overheid het onderhoud van kinderen wel betaald en komen bedrogen uit wanneer die 4 kinderen allemaal kleding en onderwijs nodig hebben. nee, dat kan je niet allemaal betalen van je kinderbijslag.
Van 1800 pm kan je prima rondkomen met zijn 2en. Je leeft dan niet in luxe nee, maar luxe moet je zelf verdienen. Het enige waar je hulp bij krijgt is vervullen van basis behoeftes. Dat men tegenwoordig vindt dat een Playstation 3 en een nieuwe auto ook basis behoeftes zijn is niet mijn probleem
quote:Op zondag 16 december 2012 12:54 schreef sweetlady-o het volgende:
Als ik 1800 per maand zou krijgen zou ik leven als een koning
Zou elke maand zo'n 900 euro overhouden, na 3 jaar zou ik al vermogen weg moeten doen omdat ik teveel geld heb opgespaard voor huursubsidie.
250 euro wat... uitkering, inclusief of exclusief subsidies, etcquote:Op zondag 16 december 2012 15:16 schreef Haantje_pappie het volgende:
Ik leef van 250 euro per week tsja ik weet wat armoede is
Was maar een troll reactie woon gewoon bij mijn ouders heerlijkquote:Op zondag 16 december 2012 15:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
250 euro wat... uitkering, inclusief of exclusief subsidies, etc
ow.quote:Op zondag 16 december 2012 15:24 schreef Haantje_pappie het volgende:
[..]
Was maar een troll reactie woon gewoon bij mijn ouders heerlijk![]()
Als ik van 250 euro per week zou moeten leven dan zou ik naar voedselbank gaan om er mijn voordeel mee te doen plus zou ik waarschijnlijk geen internet hebbenquote:
Gelukkig zijn die 2 voorbeelden compleet de realiteit voor ALLE 'arme' mensen in dit land.quote:Op zondag 16 december 2012 16:38 schreef RuckTape het volgende:
Wie keihard ontkent dat er geen armoede is in Nederland mag wat mij betreft direct tegen de muur en preventief opgeruimd worden. Zelf ken ik iemand die een voedselbank heeft opgezet, je hoort vaak de raarste verhalen. Zo zijn er mensen met gehandicapte kinderen die intensieve zorg nodig hebben waardoor papa of mama voor het kind moeten zorgen, geld voor een echte (zorg)opvang is er niet gezien vader "maar" modaal verdiend.
Zo ken ik ook nog iemand die altijd modaal verdiende. Deze man had een vrouw die later bij hem weg is gegaan omdat deze de zorg van het kind niet meer aankon, papa stond er dus alleen voor en moest tegelijkertijd zijn centen verdienen. Niet heel veel later kreeg papa zelf een ongeval op het werk waardoor deze arbeidsongeschikt raakte waardoor hij simpel en slecht betaald werk moest doen.
Wanneer je modaal verdiend moet je echt uitkijken wat je doet, gebeurt er iets wat er voor kan zorgen dat je slechter werk moet gaan doen, of dat jij je baan verliest dan ben je zwaar de Sjaak. Nu kunnen mensen al amper rondkomen van een uitkering, en dat terwijl er geen werk is waardoor jij jezelf weer omhoog kan trekken qua inkomen. Mijn vader heeft ons een poosje terug zelf moeten onderhouden van een uitkering, het is dat we een buffer hadden anders was ik (vrijwillig) genoodzaakt om financieel bij te springen.
Ik zie hier een trend en dat zijn dat de kinderen altijd de grootste uitgave zijn waardoor men in de problemen komt. Dat brengt me terug naar mijn punt: mensen onderschatten hoeveel het kost om een kind op te voeden. Er is een te grote 'huisje boompje beestje koste wat kost' mentaliteit. Men neemt maar een kind, of twee of drie, zonder na te denken. Wat als ik over 2 jaar mijn baan kwijt raak. Wat als het kind peper dure medische zorg nodig heeft? Wat als we bij puur toeval een tweeling krijgen? Wat als er iemand overlijd of om een andere reden wegvalt. Kunnen we/ik de kinderen dan nog wel onderhouden en wat zijn dan de consequenties.quote:Op zondag 16 december 2012 16:38 schreef RuckTape het volgende:
Wie keihard ontkent dat er geen armoede is in Nederland mag wat mij betreft direct tegen de muur en preventief opgeruimd worden. Zelf ken ik iemand die een voedselbank heeft opgezet, je hoort vaak de raarste verhalen. Zo zijn er mensen met gehandicapte kinderen die intensieve zorg nodig hebben waardoor papa of mama voor het kind moeten zorgen, geld voor een echte (zorg)opvang is er niet gezien vader "maar" modaal verdiend.
Zo ken ik ook nog iemand die altijd modaal verdiende. Deze man had een vrouw die later bij hem weg is gegaan omdat deze de zorg van het kind niet meer aankon, papa stond er dus alleen voor en moest tegelijkertijd zijn centen verdienen. Niet heel veel later kreeg papa zelf een ongeval op het werk waardoor deze arbeidsongeschikt raakte waardoor hij simpel en slecht betaald werk moest doen.
Wanneer je modaal verdiend moet je echt uitkijken wat je doet, gebeurt er iets wat er voor kan zorgen dat je slechter werk moet gaan doen, of dat jij je baan verliest dan ben je zwaar de Sjaak. Nu kunnen mensen al amper rondkomen van een uitkering, en dat terwijl er geen werk is waardoor jij jezelf weer omhoog kan trekken qua inkomen. Mijn vader heeft ons een poosje terug zelf moeten onderhouden van een uitkering, het is dat we een buffer hadden anders was ik (vrijwillig) genoodzaakt om financieel bij te springen.
250 per week?quote:Op zondag 16 december 2012 15:26 schreef Haantje_pappie het volgende:
[..]
Als ik van 250 euro per week zou moeten leven dan zou ik naar voedselbank gaan om er mijn voordeel mee te doen plus zou ik waarschijnlijk geen internet hebben
Ik hoop echt dat je nu FUCKING HARD aan het trollen bent.quote:Op zondag 16 december 2012 17:10 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Gelukkig zijn die 2 voorbeelden compleet de realiteit voor ALLE 'arme' mensen in dit land.
Uitzonderingen en pechgevallen hou je altijd maar 99,9% van dit land is stinkend rijk.
Heb je de huurprijzen gezien ?Je krijgt huursubsidie maar toch .. verder moet je zuinig gaan leven en kun je geen dure dingen veroorloven je krijgt 1000 euro in de maand en eet voor 3 man ik eet veelquote:Op zondag 16 december 2012 17:48 schreef ConnorKenway het volgende:
[..]
250 per week???? daar kun je makkelijk mee doen.
Ja das je meer je eigen ding dat je niet verzadigd raakt,1000 in de maand netto met alles afgetrokke?quote:Op zondag 16 december 2012 18:05 schreef Haantje_pappie het volgende:
[..]
Heb je de huurprijzen gezien ?Je krijgt huursubsidie maar toch .. verder moet je zuinig gaan leven en kun je geen dure dingen veroorloven je krijgt 1000 euro in de maand en eet voor 3 man ik eet veel
Mensen met gehandicapte kinderen of die arbeidsongeschikt zijn, zijn uitzonderingen. Ga er maar vanuit dat de rest van die mensen mensen zijn die boven hun stand leven of niet met geld om kunnen gaan.quote:Op zondag 16 december 2012 17:50 schreef ConnorKenway het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat je nu FUCKING HARD aan het trollen bent.
ik gaf een voorbeeld gewoon iemand met een uitkering of een slecht betaalde baan die komt wel rond maar IK zou niet rond kunnen komen van dat magere loontje.quote:Op zondag 16 december 2012 18:08 schreef ConnorKenway het volgende:
[..]
Ja das je meer je eigen ding dat je niet verzadigd raakt,1000 in de maand netto met alles afgetrokke?
Grote tv koop je eens in de 2-7 jaar dus dat valt wel mee ,over dure kleding moet ik je wel gelijk geven elke maand is het raak met dat soort "volk"quote:Op zondag 16 december 2012 18:09 schreef SchoneZoon het volgende:
[..]
Mensen met gehandicapte kinderen of die arbeidsongeschikt zijn, zijn uitzonderingen. Ga er maar vanuit dat de rest van die mensen mensen zijn die boven hun stand leven of niet met geld om kunnen gaan.
Als je een grote TV, dure kleding en uitgaan een hogere prioriteit vindt dan eten en drinken, dan moet je niet gaan huilen als je te weinig geld overhoudt voor je basisbehoeften.
Als je ziet hoe die voedselbankbezoekers wonen en leven, dan zie ik geen armoede, maar mensen die hun levensstandaard niet willen verlagen.
Ik ben bloedserieusquote:Op zondag 16 december 2012 17:50 schreef ConnorKenway het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat je nu FUCKING HARD aan het trollen bent.
Dit dusquote:Op zondag 16 december 2012 18:09 schreef SchoneZoon het volgende:
[..]
Mensen met gehandicapte kinderen of die arbeidsongeschikt zijn, zijn uitzonderingen. Ga er maar vanuit dat de rest van die mensen mensen zijn die boven hun stand leven of niet met geld om kunnen gaan.
Als je een grote TV, dure kleding en uitgaan een hogere prioriteit vindt dan eten en drinken, dan moet je niet gaan huilen als je te weinig geld overhoudt voor je basisbehoeften.
Als je ziet hoe die voedselbankbezoekers wonen en leven, dan zie ik geen armoede, maar mensen die hun levensstandaard niet willen verlagen.
quote:Op zondag 16 december 2012 11:40 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Mensen die daar het meeste over klagen zijn figuren met 4 kinderen ofzo. Mensen denken dat de overheid het onderhoud van kinderen wel betaald en komen bedrogen uit wanneer die 4 kinderen allemaal kleding en onderwijs nodig hebben. nee, dat kan je niet allemaal betalen van je kinderbijslag.
Van 1800 pm kan je prima rondkomen met zijn 2en. Je leeft dan niet in luxe nee, maar luxe moet je zelf verdienen. Het enige waar je hulp bij krijgt is vervullen van basis behoeftes. Dat men tegenwoordig vindt dat een Playstation 3 en een nieuwe auto ook basis behoeftes zijn is niet mijn probleem
Wat ben jij kortzichtig! Net of iemand er voor kiest om zo'n kind te krijgen!quote:Op zondag 16 december 2012 17:31 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ik zie hier een trend en dat zijn dat de kinderen altijd de grootste uitgave zijn waardoor men in de problemen komt. Dat brengt me terug naar mijn punt: mensen onderschatten hoeveel het kost om een kind op te voeden. Er is een te grote 'huisje boompje beestje koste wat kost' mentaliteit. Men neemt maar een kind, of twee of drie, zonder na te denken. Wat als ik over 2 jaar mijn baan kwijt raak. Wat als het kind peper dure medische zorg nodig heeft? Wat als we bij puur toeval een tweeling krijgen? Wat als er iemand overlijd of om een andere reden wegvalt. Kunnen we/ik de kinderen dan nog wel onderhouden en wat zijn dan de consequenties.
Nou heb ik totaal geen behoefte aan kinderen, maar om maar een voorbeeld te noemen. Ik leef behoorlijk modaal. Ik heb mijn eigen flatje, geen schulden, mooie auto en leuke spullen. Als ik nu een kind zou krijgen dan hapt dat in 1 klap weg wat ik normaal over zou houden in de maand, voor alleen al de basis behoefte van zo'n kind. Voor noodgevallen of wat dan ook zou ik dus mijn levensstijl moeten inperken om dat kind te voorzien. Zou ik kleiner moeten gaan wonen, minder dure auto nemen of helemaal geen auto meer. Als ik nu een kind zou krijgen dat zijn leven lang dure medicijnen nodig heeft dan ben ik gewoon riant de sjaak en kan ik mijn spaargeld gaan aanspreken wil ik nog een beetje op dit zelfde niveau blijven leven.
Nou zou dat in mijn geval niet erg zijn, aangezien ik dus een buffer heb en al vrij riant leef voor mijn leeftijd. Als ik een paar standjes zou zakken zou ik dus ongeveer gelijk staan aan gemiddelde mensen van mijn leeftijd zonder kinderen. Maar een koppel dat al niet veel te besteden heeft en dan ook nog een kind gaat nemen die hebben geen buffer en vallen dus direct in de gevarenzone op het moment dat er iets mis gaat.
TL:DR: Als je kinderen wil moet je uitrekenen of je dat wel kan betalen, ook als er iets mis gaat. Je koopt ook geen Ferrari die je maar net aan kan betalen om vervolgens in de problemen te komen als er een peperduur onderdeel stuk gaat.
Dat zeg ik toch helemaal niet man. Ik zeg dat je een kind moet begroten net als alle andere dingen in het leven. En daar hoort ook het begroten van eventuele tegenvallers of onvoorziene medische kosten bij. Als je dat risico niet kan betalen dan moet je geen kinderen nemen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:52 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Wat ben jij kortzichtig! Net of iemand er voor kiest om zo'n kind te krijgen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |